PDA

Bekijk Volledige Versie : Relnichten, haat, nijd, jaloezie, Vanessa, nazi's en de Hitlergroet.



Zwarte Schaap
09-08-05, 13:06
Huffnagel klaagt De Haan aan

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - Oud-wethouder Frits Huffnagel klaagt Gay-Pride-organisator Siep de Haan, voorman van Gay Business Amsterdam (GBA), aan wegens laster en smaad.

De twee liggen al langer met elkaar in de clinch, maar nu De Haan vorige week een persbericht heeft verspreid over een scheldpartij waarbij Huffnagel betrokken is geweest, is de maat vol.

Het persbericht droeg de kop: 'Dronken ex-wethouder Huffnagel valt GBA coördinator aan en scheldt deze uit voor 'smerige vuile NSB-er'. Volgens De Haan is eerder al proces verbaal tegen Huffnagel opgemaakt wegens smaad, nadat die was uitgevallen tegen 'diverse ondernemers in de Halvemaansteeg'. Onlangs zou de ex-wethouder - samen met de eigenaar van café Montmartre, Hugo Braakhuis - Jan Ros van de GBA hebben uitgemaakt voor 'vuile dief en smerige nare NSB-er'.

Huffnagel zelf laat met een diepe zucht weten in de media geen woord meer over de hele Siep de Haan-kwestie vuil te willen maken. ''Ik wil er niks meer over vertellen. Ik ben het zat.''

Al tijden liggen Huffnagel en De Haan met elkaar overhoop. Het dieptepunt werd bereikt toen het stamcafé van Huffnagel, Montmartre in de Halvemaansteeg, een vergunning kreeg voor een straatfeest op het Rembrandtplein tijdens de Gay Pride.

Dit leidde tot groot ongenoegen bij De Haan, die alle feesten in eigen beheer wil houden. Een poging dit evenement via de rechtbank te dwarsbomen, mislukte. In de pers vlogen de sneren heen en weer. Maar de beschuldiging van De Haan aan het adres van Huffnagel is de druppel.

Hitlergroet

De ex-wethouder heeft strafpleiter Oscar Hammerstein ingeschakeld, die na de verspreiding van het gewraakte persbericht direct een brief naar De Haan heeft gestuurd. Daarin staat ook een eigen lezing van de scheldpartij: 'De uitbater van café Entre Nous, aangesloten bij stichting GBA, gaf uiting van zijn ongenoegen met de uitspraak van de rechter door de Hitlergroet te brengen aan de cliënt Huffnagel en de heer Braakhuis en hen toe te voegen dat zij een stelletje landverraders waren. Daarop werd hem door het gezelschap van Huffnagel toegevoegd dat hij zelf een NSB-er en een landverrader was'.

Volgens De Haan heeft Huffnagel juist 'lopen schreeuwen en krijsen dat het vuile NSB'ers waren'. ''Huffnagel ontkent ook niet dat hij heeft lopen schelden, maar hij verwijt mij dat ik dat dan vertel. Dat hij zo gek is om mij weer aan te klagen, dat moet hij zelf weten.''

De Haan is niet van plan het hierbij te laten zitten. Met een media-oorlogje hoopt hij Huffnagel aan te pakken. ''Ik ga proberen zoveel mogelijk openbaar te maken van wat deze man allemaal doet.''

Bron: Het Parool 09/08/05


Privé-oorlog in weekend van de tolerantie

Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - Tijdens de Gay Pride – thema: tolerantie – vochten organisator De Haan en ex-wethouder Huffnagel een privé-oorlogje uit om een tapvergunning. Toen Huffnagels café opende met een Hazes-imitator, sloeg De Haan terug met Vanessa. De échte.

Op de feestelijk gekleurde boten van de tiende Amsterdamse Gay Pride leek zaterdag alles pais en vree.

Achter de schermen is evenwel een venijnige strijd ontbrand tussen organisator Siep de Haan en Frits Huffnagel, tot voor kort wethouder van Financiën van de hoofdstad. De VVD’er wil De Haan vervolgen wegens laster en smaad.

Daags voor de Gay Pride, die dit keer in het teken stond van tolerantie, heeft een horeca-exploitant aangifte gedaan tegen Huffnagel. Uit het proces-verbaal: ‘Vuile smerige NSB’er hoorde ik Frits Huffnagel tegen mij roepen.’

Het voorval, ’s nachts voor de deur van enkele gaybars nabij het Rembrandtplein, kwam De Haan ter ore, die er vervolgens een persbericht over verspreidde.

Direct daarop kreeg hij een brief van advocaat Oscar Hammerstein, onder meer bekend door zijn inzet voor de LPF. Huffnagel heeft de strafpleiter ingeschakeld om De Haan voor de rechter te krijgen.

Uit de brief van Hammerstein blijkt dat het conflict direct verband houdt met de vergunningen voor de straatfeesten van de Gay Pride. Tegen de zin van De Haan en de bij zijn stichting Gay Business Amsterdam (GBA) aangesloten horeca-ondernemers kreeg het stamcafé van Huffnagel toestemming voor een podium en straattap op het Rembrandtplein. De Haan verloor een rechtszaak daarover.

Hammerstein: ‘De uitbater van café Entre Nous, aangesloten bij stichting GBA, gaf uiting van zijn ongenoegen met de uitspraak van de rechter door de Hitlergroet te brengen aan cliënt Huffnagel en de heer Braakhuis (exploitant van Huffnagels stamcafé) en hen toe te voegen dat zij een stelletje landverraders waren. Daarop werd hem door het gezelschap van Huffnagel toegevoegd dat hij zelf een NSB’er en een landverrader was.’

Huffnagel heeft dus wel gescholden, maar is volgens zijn advocaat niet begonnen.

Voor de 350 duizend toeschouwers van de optocht door de Prinsengracht leek er geen vuiltje aan de lucht. Verkleed als lichtmatroos was de voormalige wethouder prominent aanwezig op een van de eerste van in totaal 65 boten.

Hij voer pal achter de schuit van Sjoerd Kooistra, de roemruchte horecatycoon, die het halve gaydistrict in de Reguliersdwarsstraat bezit en die tot voor kort nog op de huid werd gezeten door het gemeentebestuur van Amsterdam, waarin Huffnagel toen nog zitting had.

De goed zichtbare aanwezigheid van Kooistra – hij stond naast een groot confettikanon, omringd door schaars geklede opvarenden, maar zelf in keurig streepjeshemd – deed menig toeschouwer de wenkbrauwen fronsen.

De strijd tussen Huffnagel en De Haan zette zich voor de goede verstaander ’s avonds voort rondom hun elkaar beconcurrerende podia, op het Rembrandtplein en langs de Amstel.

Het stamcafé van Huffnagel had onder anderen een imitator van André Hazes ingehuurd en draaide onverwacht tevens veel oude opnamen van de twintig jaar geleden in Nederland beroemde zangeres Vanessa.

’s Avonds sloegen De Haan en zijn partners onverbiddelijk toe. Na een optreden van Imca Marina (’Olé olé, iedereen zingt met tante Imca mee’) verscheen ‘de supersensatie’ na een afwezigheid van vijftien jaar weer live als zangeres op het podium: Vanessa, alias Connie Breukhoven, ‘de enige diva van Nederland’.

Ze straalde als vanouds, en de Gay Pride had plots niets meer weg van een exclusief homo-event.

Bron: De Volkskrant 08/08/05

AARDIG
09-08-05, 13:15
Is Vanessa nou een dragqueen of een transseksueel?

Elsschot
09-08-05, 13:18
jammer dat zo'n mooi evenement ontsierd wordt door 2 ruziende mannetjes die in hun ego zijn aangetast. hopelijk volgend jaar weer een gewone gay-pride zonder ruzie

Goodnight
09-08-05, 13:19
Geplaatst door AARDIG
Is Vanessa nou een dragqueen of een transseksueel?

:haha:

Goodnight
09-08-05, 13:20
Geplaatst door Elsschot
jammer dat zo'n mooi evenement ontsierd wordt door 2 ruziende mannetjes die in hun ego zijn aangetast. hopelijk volgend jaar weer een gewone gay-pride zonder ruzie Volgens mij was er vorig jaar ook al een ruzie.Die Siep de Haan was daar toen ook bij betrokken.

David
09-08-05, 13:20
Geplaatst door Goodnight
Volgens mij was er vorig jaar ook al een ruzie.Die Siep de Haan was daar toen ook bij betrokken.


Waar Siep is, is ruzie.

~Panthera~
09-08-05, 13:22
Kunnen ze die niet lozen ? :hihi:

Goodnight
09-08-05, 13:23
Geplaatst door David
Waar Siep is, is ruzie. Die indruk krijg ik wel ja.
Volgens mij had dat toen ook te maken met de organisatie van de Gay-Pride.Ruzie met de gemeente ofzo.

David
09-08-05, 13:24
Geplaatst door ~Panthera~
Kunnen ze die niet lozen ? :hihi:



Schaap en ik organiseren volgend jaar die parade wel. Soepel, praktisch en zonder gedonder. Het thema wordt dan "Als er 1 Schaap over de Dam is"


ik zal 'm zo eens een pm sturen.

~Panthera~
09-08-05, 13:26
Geplaatst door David
Schaap en ik organiseren volgend jaar die parade wel. Soepel, praktisch en zonder gedonder. Het thema wordt dan "Als er 1 Schaap over de Dam is"


ik zal 'm zo eens een pm sturen.


Als jullie er maar niet meteen een zomerkamp aan vastplakken. :fplet:

David
09-08-05, 13:28
Geplaatst door Goodnight
Die indruk krijg ik wel ja.
Volgens mij had dat toen ook te maken met de organisatie van de Gay-Pride.Ruzie met de gemeente ofzo.


Siep is het bewijs dat niet alle homo's lief zijn. En hij heeft altijd mot met die pot van de gemeente, hoe heet ze, Anne Lieze nog wat.

delirious
09-08-05, 13:30
Geplaatst door David
Siep is het bewijs dat niet alle homo's lief zijn. En hij heeft altijd mot met die pot van de gemeente, hoe heet ze, Anne Lieze nog wat.

Wie is siep?

David
09-08-05, 13:32
Geplaatst door delirious
Wie is siep?


Siep de Haan is de man die elk jaar de gay pride organiseert. En elk jaar met veel ruzie en gedonder.

Dutsie
09-08-05, 13:33
Geplaatst door David
Siep is het bewijs dat niet alle homo's lief zijn. En hij heeft altijd mot met die pot van de gemeente, hoe heet ze, Anne Lieze nog wat.

Van der dinges, weet wie je bedoelt. En Siep ken ik niet zo, lijkt me een beetje te lang in het zadel te zitten, macht corrumpeert, ook bij gays. 't Zijn net mensen.

Goodnight
09-08-05, 13:33
Geplaatst door David
Siep is het bewijs dat niet alle homo's lief zijn. En hij heeft altijd mot met die pot van de gemeente, hoe heet ze, Anne Lieze nog wat. Anne Lizze van der Stoel.

Hij is dus met recht een relnicht? :D

jan1974
09-08-05, 13:33
Geplaatst door David
Siep is het bewijs dat niet alle homo's lief zijn. En hij heeft altijd mot met die pot van de gemeente, hoe heet ze, Anne Lieze nog wat.
Homo's zijn sowieso niet te vertrouwen. Vroeger dacht ik altijd, he een homo, weer een mannelijke concurrent minder, maar het klopt niet.

maar veel homo's n**ken stiekum toch met de meisjes. Ik vertrouw ze niet meer.

~Panthera~
09-08-05, 13:36
Geplaatst door jan1974
Homo's zijn sowieso niet te vertrouwen. Vroeger dacht ik altijd, he een homo, weer een mannelijke concurrent minder, maar het klopt niet.

maar veel homo's n**ken stiekum toch met de meisjes. Ik vertrouw ze niet meer.


Ooit van Bi gehoord ? :rolleyes:

Goodnight
09-08-05, 13:36
Geplaatst door jan1974
Homo's zijn sowieso niet te vertrouwen. Vroeger dacht ik altijd, he een homo, weer een mannelijke concurrent minder, maar het klopt niet.

maar veel homo's n**ken stiekum toch met de meisjes. Ik vertrouw ze niet meer.

Dat zijn bi-sexuelen.Die eten van 2 walletjes :D

Dutsie
09-08-05, 13:39
Geplaatst door Goodnight
Dat zijn bi-sexuelen.Die eten van 2 walletjes :D

Ook wel langspeelplaten genoemd wegens beide zijden bespeelbaar. :knipoog:

jan1974
09-08-05, 13:54
Geplaatst door ~Panthera~
Ooit van Bi gehoord ? :rolleyes:
Of je bent hetero, of je bent helemaal homo en dat blijf je dan ook. Dat van 2 walletjes eten, vind ik verwerpelijk.

Ik bedoel, dan kan ik ook wel zeggen dat ik homo ben, en me als een homo gaan kleden.

David
09-08-05, 13:56
Geplaatst door jan1974
me als een homo gaan kleden.



Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Mark
09-08-05, 13:59
Geplaatst door David
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

ajax shirt

Goodnight
09-08-05, 14:01
Geplaatst door Dutsie
Ook wel langspeelplaten genoemd wegens beide zijden bespeelbaar. :knipoog: elpeetjes toch?

Vroeg het ooit aan mijn biologieleraar tijdens de sexuele voorlichting....
Die keek me aan alsof ik niet wijs was. :D

David
09-08-05, 14:02
Geplaatst door Goodnight
elpeetjes toch?

Vroeg het ooit aan mijn biologieleraar tijdens de sexuele voorlichting....
Die keek me aan alsof ik niet wijs was. :D


Het is, geloof ik, ook geen zuiver wetenschappelijke term.

~Panthera~
09-08-05, 14:02
Geplaatst door jan1974
Of je bent hetero, of je bent helemaal homo en dat blijf je dan ook. Dat van 2 walletjes eten, vind ik verwerpelijk.

Ik bedoel, dan kan ik ook wel zeggen dat ik homo ben, en me als een homo gaan kleden.


Je vind maar, ik ga het in ieder geval niet uitleggen. :zwaai:

waterfiets
09-08-05, 14:46
Geplaatst door David
Siep de Haan is de man die elk jaar de gay pride organiseert. En elk jaar met veel ruzie en gedonder.

Die Siep lijkt mij ook nogal dubieus. Dat hij nu weer zegt over Huffnagel ... ''Ik ga proberen zoveel mogelijk openbaar te maken van wat deze man allemaal doet.'' is toch het niveau van een kleuter. En dan zag ik hem op AT5 bij de gayparade ook min of meer in zijn eentje de jury van de boten vormen. Ik zou zeggen dat dat verboden zou moeten zijn als je ook de organisatie doet. Nodig daar wat mensen voor uit die niks met de organisatie te maken hebben zou ik zeggen ... Bijvoorbeeld wat echte hetero's zoals de hoofdcommisaris.

David
09-08-05, 14:48
Geplaatst door waterfiets
echte hetero's zoals de hoofdcommisaris.


Weten we dat zeker?

waterfiets
09-08-05, 14:50
Geplaatst door David
Weten we dat zeker?

De meeste hetero's die ik ken hebben ooit wel eens wat met iemand van hetzelfde geslacht gedaan toen niemand keek dus wat heet 'zeker'.

Zwarte Schaap
09-08-05, 15:04
Hoe zou Frank van Gemert dat nu met zijn antropologische oog bekijken?

Een aanzet:

Dit woordgebruik heeft uiteraard de functie om boosheid uit te drukken en eisen kracht bij te zetten. De homos willen een effect sorteren en kiezen daarom voor heftige bewoordingen. 'Hufnagel is een nare vent' of 'klootzak' lijken daarvoor niet geschikt. Tegelijkertijd kiezen ze echter voor beelden die niets met het feitelijke probleem bij het pleintje te maken hebben. Hufnagel is vermoedelijk niet eens een landverrader. Het kleine lokale incident wordt met een veel groter en vrijwel onoplosbaar probleem verbonden. Dat heeft een polariserend effect en een oplossing van het probleem door middel van dialoog wordt minder waarschijnlijk.

Het gebeurt wel vaker dat Homosexuelen bij aanvaringen hun tegenstanders 'Nazi's' noemen. Ook de Hitlergroet heb ik al eerder door hen gebruikt zien worden. Op zich is dat eigenlijk heel vreemd, want de nazi's zouden van hun kant vermoedelijk heel weinig sympathie hebben voor homosexuelen. Eén ding is dat deze homos de vaderlandse geschiedenis niet goed kennen, iets anders is dat je met overhaaste heetgebakerde reacties misschien je hart lucht maar tegelijkertijd nog meer kapot kunt maken.

Bron: Frank van Gemert in http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=123396t

Zwarte Schaap
09-08-05, 15:06
Geplaatst door waterfiets
De meeste hetero's die ik ken hebben ooit wel eens wat met iemand van hetzelfde geslacht gedaan toen niemand keek dus wat heet 'zeker'. En jij zelf?

waterfiets
09-08-05, 15:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
En jij zelf?

Ik heb het nog nooit met iemand van het andere geslacht gedaan. Hoewel ... toch wel eens. Een 'jeugdzonde' ...

AARDIG
09-08-05, 15:13
Geplaatst door waterfiets
De meeste hetero's die ik ken hebben ooit wel eens wat met iemand van hetzelfde geslacht gedaan toen niemand keek dus wat heet 'zeker'.

:wow:

:zegniets: