PDA

Bekijk Volledige Versie : Doe de grote vooroordelen- en discriminatietest!



sjaen
09-08-05, 23:08
http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=317


Officiële GVD-uitslag

In deze test kwamen de thema's vrouw, religie, de straat, homo's, mantelzorg, terrorisme, werken en wijken aan bod. Hieronder staat je persoonlijke uitslag van de test, gerangschikt per thema:

Vrouw
Enige vooroordelen: Vrouwen en mannen verschillen van elkaar. Sommige dingen kunnen vrouwen nu eenmaal beter dan mannen, denk je. Bovendien zijn vrouwen in sommige opzichte echt sterker.

Religie
Enige vooroordelen: Je begrijpt best dat mensen religieus zijn, maar wil niet dat ze te fanatiek worden. Bovendien verbaas je je over de verschillende stromingen. Je vraagt je af of het uiteindelijk niet allemaal één pot nat is.

De straat
Geen vooroordelen: Je vindt dat het leven een boeiende variëteit van mensen biedt. We mogen er trots op zijn dat er zoveel kan en mag in Nederland. Je bent niet bang en benadert iedereen met een open vizier.

Homo's
Enige vooroordelen: Je bent het er niet mee eens dat homo's in elkaar geslagen worden, maar je begrijpt wel dat mensen zich storen aan nichterig gedrag. Jij stoort je daar ook aan. Homo's profileren zichzelf altijd zo overdreven. Als zij normaal zouden doen, zou de rest van de wereld ze ook gewoon behandelen.

Mantelzorg
Geen vooroordelen: Jij zorgt graag voor mensen en vind het belangrijk dat mensen verantwoordelijkheid voor elkaar nemen. Je maakt je dan ook zorgen over de afnemende inzet van familie en vrienden als het gaat om zieken en ouderen.

Terrorisme
Enige vooroordelen: Die aanslagen vind je verschrikkelijk. Je volgt alle beelden op tv, leest alle kranten. Maar na een tijdje gaat je gewone leven toch weer verder. Je kunt er namelijk gewoon niet dag en nacht bij stilstaan. Wel ben je iets banger geworden en hoop je dat er nooit een aanslag in Nederland gepleegd zal worden.

Werken
Geen vooroordelen: Werken vind je leuk, maar is niet zaligmakend. Je begrijpt dan ook niet dat moeders ook nog fulltime met hun carrière bezig zijn. Wel realiseer je je dat vrouwen minder kansen hebben in deze maatschappij, maar de vader kan toch ook stoppen met werken?

Wijken
Geen vooroordelen: Je bent dol op gemengde wijken. Koop, huur: iedereen moet zelf weten hoe hij woont. Wel vraag je je vaak af of mensen niet tevreden kunnen zijn met bescheidener woonruimte. Ook verbaas je je over de vernieuwingsdrift van veel gemeenten en woningbouwverenigingen. Die oude woning zijn toch juist sfeervol en voldoen nog prima.



:fucyc:

Soldim
09-08-05, 23:17
Ze baseren wel erg veel op zeer weinig gegevens:



Vrouw
Enige vooroordelen: Vrouwen en mannen verschillen van elkaar. Sommige dingen kunnen vrouwen nu eenmaal minder goed dan mannen, denk je. Bovendien zijn vrouwen in sommige opzichte echt zwakker.

Religie
Enige vooroordelen: Je begrijpt best dat mensen religieus zijn, maar wil niet dat ze te fanatiek worden. Bovendien verbaas je je over de verschillende stromingen. Je vraagt je af of het uiteindelijk niet allemaal één pot nat is.

De straat
Enige vooroordelen: Je baalt er van dat er op straat veel dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Je bent argwanend als het gaat om vreemden. De orde en veiligheid moet goed gehandhaafd worden. Je hebt de indruk dat het vaak dezelfde groepen zijn die de problemen veroorzaken.

Homo's
Enige vooroordelen: Je bent het er niet mee eens dat homo's in elkaar geslagen worden, maar je begrijpt wel dat mensen zich storen aan nichterig gedrag. Jij stoort je daar ook aan. Homo's profileren zichzelf altijd zo overdreven. Als zij normaal zouden doen, zou de rest van de wereld ze ook gewoon behandelen.

Mantelzorg
Enige vooroordelen: Eigenlijk vind je dat mensen voor elkaar zouden moeten zorgen in huiselijke kring. Maar je begrijpt ook dat dat niet altijd haalbaar is. Je zou willen dat verzorgingstehuizen en kinderopvang niet nodig zouden zijn, maar nu ze er zijn, ben je er toch wel blij mee.

Terrorisme
Enige vooroordelen: Die aanslagen vind je verschrikkelijk. Je volgt alle beelden op tv, leest alle kranten. Maar na een tijdje gaat je gewone leven toch weer verder. Je kunt er namelijk gewoon niet dag en nacht bij stilstaan. Wel ben je iets banger geworden en hoop je dat er nooit een aanslag in Nederland gepleegd zal worden.

Werken
Geen vooroordelen: Werken vind je leuk, maar is niet zaligmakend. Je begrijpt dan ook niet dat moeders ook nog fulltime met hun carrière bezig zijn. Wel realiseer je je dat vrouwen minder kansen hebben in deze maatschappij, maar de vader kan toch ook stoppen met werken?

Wijken
Enige vooroordelen: Je ultieme droom is een koophuis. Als je dat nog niet hebt dan wil je die droom zeker verwezenlijken. En als je het wel hebt, dan wil je groter. Je vindt het terecht dat mensen wonen op een manier die passend is bij hun situatie. Studenten klein en op elkaar; gezinnen ruim in een koophuis. Ook vernieuwing juich je toen. Niemand wil toch in een oud huis wonen?

mark61
09-08-05, 23:29
Tsja, je moet ook gewoon Eke-antwoorden geven. :)

Zo, had ik zulke grote vooroordelen over terrorisme? Ik vond meestal dat er geen enkel normaal antwoord bijstond. Bij terrorisme hak juist geantwoord dat het nog wel meeviel en het leven gewoon doorging, maar das blijkbaar niet het gewenste antwoord. :corcky:

Marsipulami
09-08-05, 23:40
:p

Officiële GVD-uitslag

In deze test kwamen de thema's vrouw, religie, de straat, homo's, mantelzorg, terrorisme, werken en wijken aan bod. Hieronder staat je persoonlijke uitslag van de test, gerangschikt per thema:

Vrouw
Enige vooroordelen: Vrouwen en mannen verschillen van elkaar. Sommige dingen kunnen vrouwen nu eenmaal minder goed dan mannen, denk je. Bovendien zijn vrouwen in sommige opzichte echt zwakker.

Religie
Geen vooroordelen: Je draagt gelovige mensen een warm hart toe. Je bent zeer waarschijnlijk zelf ook gelovig. Ook respecteer je de diversiteit van religies in Nederland. Dat vind je zelfs wel boeiend.

De straat
Enige vooroordelen: Je baalt er van dat er op straat veel dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Je bent argwanend als het gaat om vreemden. De orde en veiligheid moet goed gehandhaafd worden. Je hebt de indruk dat het vaak dezelfde groepen zijn die de problemen veroorzaken.

Homo's
Enige vooroordelen: Je bent het er niet mee eens dat homo's in elkaar geslagen worden, maar je begrijpt wel dat mensen zich storen aan nichterig gedrag. Jij stoort je daar ook aan. Homo's profileren zichzelf altijd zo overdreven. Als zij normaal zouden doen, zou de rest van de wereld ze ook gewoon behandelen.

Mantelzorg
Geen vooroordelen: Jij zorgt graag voor mensen en vind het belangrijk dat mensen verantwoordelijkheid voor elkaar nemen. Je maakt je dan ook zorgen over de afnemende inzet van familie en vrienden als het gaat om zieken en ouderen.

Terrorisme
Enige vooroordelen: Die aanslagen vind je verschrikkelijk. Je volgt alle beelden op tv, leest alle kranten. Maar na een tijdje gaat je gewone leven toch weer verder. Je kunt er namelijk gewoon niet dag en nacht bij stilstaan. Wel ben je iets banger geworden en hoop je dat er nooit een aanslag in Nederland gepleegd zal worden.

Werken
Geen vooroordelen: Werken vind je leuk, maar is niet zaligmakend. Je begrijpt dan ook niet dat moeders ook nog fulltime met hun carrière bezig zijn. Wel realiseer je je dat vrouwen minder kansen hebben in deze maatschappij, maar de vader kan toch ook stoppen met werken?

Wijken
Enige vooroordelen: Je ultieme droom is een koophuis. Als je dat nog niet hebt dan wil je die droom zeker verwezenlijken. En als je het wel hebt, dan wil je groter. Je vindt het terecht dat mensen wonen op een manier die passend is bij hun situatie. Studenten klein en op elkaar; gezinnen ruim in een koophuis. Ook vernieuwing juich je toen. Niemand wil toch in een oud huis wonen?

sjaen
09-08-05, 23:46
Geplaatst door Marsipulami
[B]:p

Officiële GVD-uitslag

Vrouw
Enige vooroordelen: Vrouwen en mannen verschillen van elkaar. Sommige dingen kunnen vrouwen nu eenmaal minder goed dan mannen, denk je. Bovendien zijn vrouwen in sommige opzichte echt zwakker.




:stomp:

:fplet:

:roken:

sjaen
09-08-05, 23:47
Geplaatst door mark61
Tsja, je moet ook gewoon Eke-antwoorden geven. :)



:D

Marsipulami
09-08-05, 23:53
Geplaatst door sjaen
:stomp:

:fplet:

:roken:

Die conclusie van de test klopt dan ook niet. Vrouwen hebben dingen waar ze veel sterker in zijn dan mannen. En verder kunnen mannen sommige dingen minder goed dan vrouwen. Maar het klopt wel dat mannen en vrouwen verschillend zijn van elkaar. De ma(a)k(st)er van de test had dan ook waarschijnlijk een probleem met vrouwen aangezien hij/zij "verschil" automatisch definieert als een minderwaardige positie voor de vrouw.

sjaen
09-08-05, 23:58
Geplaatst door Marsipulami
Die conclusie van de test klopt dan ook niet. Vrouwen hebben dingen waar ze veel sterker in zijn dan mannen. En verder kunnen mannen sommige dingen minder goed dan vrouwen. Maar het klopt wel dat mannen en vrouwen verschillend zijn van elkaar. De ma(a)k(st)er van de test had dan ook waarschijnlijk een probleem met vrouwen aangezien hij/zij "verschil" automatisch definieert als een minderwaardige positie voor de vrouw.


:wijs:


:hihi:

Zwarte Schaap
10-08-05, 00:02
Domme test

Vrouw
Enige vooroordelen: Vrouwen en mannen verschillen van elkaar. Sommige dingen kunnen vrouwen nu eenmaal minder goed dan mannen, denk je. Bovendien zijn vrouwen in sommige opzichte echt zwakker.

Religie
Enige vooroordelen: Je begrijpt best dat mensen religieus zijn, maar wil niet dat ze te fanatiek worden. Bovendien verbaas je je over de verschillende stromingen. Je vraagt je af of het uiteindelijk niet allemaal één pot nat is.

De straat
Geen vooroordelen: Je vindt dat het leven een boeiende variëteit van mensen biedt. We mogen er trots op zijn dat er zoveel kan en mag in Nederland. Je bent niet bang en benadert iedereen met een open vizier.

Homo's
Enige vooroordelen: Je bent het er niet mee eens dat homo's in elkaar geslagen worden, maar je begrijpt wel dat mensen zich storen aan nichterig gedrag. Jij stoort je daar ook aan. Homo's profileren zichzelf altijd zo overdreven. Als zij normaal zouden doen, zou de rest van de wereld ze ook gewoon behandelen.

Mantelzorg
Geen vooroordelen: Jij zorgt graag voor mensen en vind het belangrijk dat mensen verantwoordelijkheid voor elkaar nemen. Je maakt je dan ook zorgen over de afnemende inzet van familie en vrienden als het gaat om zieken en ouderen.

Terrorisme
Grote vooroordelen: Na de moord op Theo van Gogh voel je je echt niet meer veilig in Nederland. Radicale moslims beginnen blijkbaar ook in ons land toe te slaan. De gebeurtenissen in Madrid en Londen doen je beseffen dat een grote terroristische aanslag dichterbij is dan je denkt. Je bent altijd alert.

Werken
Geen vooroordelen: Werken vind je leuk, maar is niet zaligmakend. Je begrijpt dan ook niet dat moeders ook nog fulltime met hun carrière bezig zijn. Wel realiseer je je dat vrouwen minder kansen hebben in deze maatschappij, maar de vader kan toch ook stoppen met werken?

Wijken
Enige vooroordelen: Je ultieme droom is een koophuis. Als je dat nog niet hebt dan wil je die droom zeker verwezenlijken. En als je het wel hebt, dan wil je groter. Je vindt het terecht dat mensen wonen op een manier die passend is bij hun situatie. Studenten klein en op elkaar; gezinnen ruim in een koophuis. Ook vernieuwing juich je toen. Niemand wil toch in een oud huis wonen?

mark61
10-08-05, 00:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Terrorisme
Grote vooroordelen: Na de moord op Theo van Gogh voel je je echt niet meer veilig in Nederland. Radicale moslims beginnen blijkbaar ook in ons land toe te slaan. De gebeurtenissen in Madrid en Londen doen je beseffen dat een grote terroristische aanslag dichterbij is dan je denkt. Je bent altijd alert.


Hé, die kreeg jij ook. Had je ook 'life goes on' gedaan?

~Panthera~
10-08-05, 00:10
Wat een crap test zeg. :moe:
Zo weinig vooroordelen geloof ik zelf niet eens. :hihi:

mark61
10-08-05, 00:11
Geplaatst door ~Panthera~
Wat een crap test zeg. :moe:
Zo weinig vooroordelen geloof ik zelf niet eens. :hihi:

Oh dus jij bent Eke? Betrapt!

Zwarte Schaap
10-08-05, 00:12
Geplaatst door mark61
Hé, die kreeg jij ook. Had je ook 'life goes on' gedaan?

Nee ik had, zo een aanslag kun je niet tegenhouden of zo. Bij dat kindje dat gescreend werd had ik, dat zo een jongentje ook nog gescreend moest worden is onnodig. Die antwoord ging per ongeluk want ik zat maar te twijfelen en klikte per ongeluk op dat antwoord.

sjaen
10-08-05, 00:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Domme test

Vrouw
Enige vooroordelen: Vrouwen en mannen verschillen van elkaar. Sommige dingen kunnen vrouwen nu eenmaal minder goed dan mannen, denk je. Bovendien zijn vrouwen in sommige opzichte echt zwakker.

:ninja2:



Religie
Enige vooroordelen: Je begrijpt best dat mensen religieus zijn, maar wil niet dat ze te fanatiek worden. Bovendien verbaas je je over de verschillende stromingen. Je vraagt je af of het uiteindelijk niet allemaal één pot nat is.

:hardlach:

:lole:

:wink:

~Panthera~
10-08-05, 00:13
Geplaatst door mark61
Oh dus jij bent Eke? Betrapt!


Arme Eke. :boer:

Marsipulami
10-08-05, 00:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Religie
Enige vooroordelen: Je begrijpt best dat mensen religieus zijn, maar wil niet dat ze te fanatiek worden. Bovendien verbaas je je over de verschillende stromingen. Je vraagt je af of het uiteindelijk niet allemaal één pot nat is.

Terrorisme
Grote vooroordelen: Na de moord op Theo van Gogh voel je je echt niet meer veilig in Nederland. Radicale moslims beginnen blijkbaar ook in ons land toe te slaan. De gebeurtenissen in Madrid en Londen doen je beseffen dat een grote terroristische aanslag dichterbij is dan je denkt. Je bent altijd alert.

Stomme Hollander ;)

Religie is wat mij betreft anno 2005 nog steeds de drijvende kracht achter het streven naar het etisch goede op deze planeet. Fanatici versterken aanzienlijk de positie van de bountys.

Verder ben ik net als Asterix en Obelix vooral bang dat de hemel op ons aller hoofd zal vallen. Niet zozeer voor terrorisme.

mark61
10-08-05, 00:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bij dat kindje dat gescreend werd had ik, dat zo een jongentje ook nog gescreend moest worden is onnodig. Die antwoord ging per ongeluk want ik zat maar te twijfelen en klikte per ongeluk op dat antwoord.

Bij mij hetzelfde. Krijg je van die mallotige keuzemogelijkheden. En om de één of andere imbeciele reden zit er tegenwoordig altijd 'tijdsdruk' bij. Alsof je een koelkast kan winnen.

Mark
10-08-05, 06:59
Wat een klote test, ik heb veel meer vooroordelen over gelovigen dan hier uit blijkt :(





Officiële GVD-uitslag

In deze test kwamen de thema's vrouw, religie, de straat, homo's, mantelzorg, terrorisme, werken en wijken aan bod. Hieronder staat je persoonlijke uitslag van de test, gerangschikt per thema:

Vrouw
Enige vooroordelen: Vrouwen en mannen verschillen van elkaar. Sommige dingen kunnen vrouwen nu eenmaal minder goed dan mannen, denk je. Bovendien zijn vrouwen in sommige opzichte echt zwakker.

Religie
Enige vooroordelen: Je begrijpt best dat mensen religieus zijn, maar wil niet dat ze te fanatiek worden. Bovendien verbaas je je over de verschillende stromingen. Je vraagt je af of het uiteindelijk niet allemaal één pot nat is.

De straat
Grote vooroordelen: Je bent negatief gestemd, want je vindt dat Nederland verloedert. Er gebeurt in jouw ogen op dit moment weinig goeds. Niemand heeft meer wat voor elkaar over en iedereen gedraagt zich asociaal.

Homo's
Grote vooroordelen: homo's? Bah, je hebt er nooit iets van begrepen. Zo zijn relaties niet bedoeld, vind jij. Bovendien: waarom stellen die mensen zich altijd zo aan? Ook de ophef over het homohuwelijk begrijp je niet. Waarom moeten die mensen kunnen trouwen?

Mantelzorg
Enige vooroordelen: Eigenlijk vind je dat mensen voor elkaar zouden moeten zorgen in huiselijke kring. Maar je begrijpt ook dat dat niet altijd haalbaar is. Je zou willen dat verzorgingstehuizen en kinderopvang niet nodig zouden zijn, maar nu ze er zijn, ben je er toch wel blij mee.

Terrorisme
Enige vooroordelen: Die aanslagen vind je verschrikkelijk. Je volgt alle beelden op tv, leest alle kranten. Maar na een tijdje gaat je gewone leven toch weer verder. Je kunt er namelijk gewoon niet dag en nacht bij stilstaan. Wel ben je iets banger geworden en hoop je dat er nooit een aanslag in Nederland gepleegd zal worden.

Werken
Geen vooroordelen: Werken vind je leuk, maar is niet zaligmakend. Je begrijpt dan ook niet dat moeders ook nog fulltime met hun carrière bezig zijn. Wel realiseer je je dat vrouwen minder kansen hebben in deze maatschappij, maar de vader kan toch ook stoppen met werken?

Wijken
Enige vooroordelen: Je ultieme droom is een koophuis. Als je dat nog niet hebt dan wil je die droom zeker verwezenlijken. En als je het wel hebt, dan wil je groter. Je vindt het terecht dat mensen wonen op een manier die passend is bij hun situatie. Studenten klein en op elkaar; gezinnen ruim in een koophuis. Ook vernieuwing juich je toen. Niemand wil toch in een oud huis wonen?

Mark
10-08-05, 07:00
Geplaatst door Mark
Homo's
Grote vooroordelen: homo's? Bah, je hebt er nooit iets van begrepen. Zo zijn relaties niet bedoeld, vind jij. Bovendien: waarom stellen die mensen zich altijd zo aan? Ook de ophef over het homohuwelijk begrijp je niet. Waarom moeten die mensen kunnen trouwen?



:haha:

DeStorthoop
10-08-05, 13:53
Vrouw
Geen vooroordelen: Jij ziet mensen in plaats van mannen en vrouwen. Vrouwen en mannen zijn volgens jou gelijkwaardig. Zowel mannen als vrouwen kunnen zorgen. En vrouwen zijn mans genoeg om voor zichzelf op te komen.


Volledig mee eens, in theorie. In de praktijk hebben vrouwen die ik sexueel aantrekkelijk vind een streepje voor bij me (ik ben o.a. geneigd ze serieuzer te nemen en geduldiger met ze te zijn). Hoewel ik me daarvan bewust ben kan ik die neiging maar met moeite en slechts gedeeltelijk onderdrukken. Shoot me.



Religie
Enige vooroordelen: Je begrijpt best dat mensen religieus zijn, maar wil niet dat ze te fanatiek worden. Bovendien verbaas je je over de verschillende stromingen. Je vraagt je af of het uiteindelijk niet allemaal één pot nat is.


Sterker nog, ik denk dat het overgrote gedeelte van de religieuzen dwalende is. Het godsbeeld zoals dat (generaliserend) door het Christendom, de Islam en het Jodendom wordt geschetst vind ik, op zijn zachts gezegd, naief. Mensen die zeggen uit naam van God te spreken vind ik charlatans, mensen die zeggen uit naam van God te handelen vind ik eng. Toch geloof ik in God, op mijn manier.



De straat
Geen vooroordelen: Je vindt dat het leven een boeiende variëteit van mensen biedt. We mogen er trots op zijn dat er zoveel kan en mag in Nederland. Je bent niet bang en benadert iedereen met een open vizier.


Het zou me alleen bijzonder plezieren als die variëteit eens zou stoppen met elkaar de hersens in te slaan, zowel letterlijk als figuurlijk.



Homo's
Geen vooroordelen: homo's, lesbo's, hetero's, enzovoorts: het maakt jou niet uit. Als iemand maar aardig is. Je vindt het wel belangrijk dat homo's niet anders benaderd worden dan de rest van de mensheid. Dat ze in Nederland kunnen trouwen, vind je dan ook prima.


Wel vooroordelen. Ik associeer homo's met "open-mindedness", geweldloosheid en eeh.. Marlene Dittrich. De mate van beschaving van een land is onder andere af te leiden aan de grootte van zijn gay-scene en de mate waarin deze wordt geaccepteerd.



Mantelzorg
Enige vooroordelen: Eigenlijk vind je dat mensen voor elkaar zouden moeten zorgen in huiselijke kring. Maar je begrijpt ook dat dat niet altijd haalbaar is. Je zou willen dat verzorgingstehuizen en kinderopvang niet nodig zouden zijn, maar nu ze er zijn, ben je er toch wel blij mee.


Hoezo is dit een vooroordeel? Naar wat ik begrepen heb (generaliserend) wordt er in de "Islamitische wereld" op een respectvollere manier met ouderen omgesprongen. Daar zouden we hier een voorbeeld aan kunnen en moeten nemen. Kinderopvang kan positief zijn doordat kinderen op zo'n manier kennis kunnen nemen van anderen en hun gebruiken. Het moet echter, waar mogelijk, een toevoeging aan en niet een vervanging van het eigen gezinsleven zijn.



Terrorisme
Enige vooroordelen: Die aanslagen vind je verschrikkelijk. Je volgt alle beelden op tv, leest alle kranten. Maar na een tijdje gaat je gewone leven toch weer verder. Je kunt er namelijk gewoon niet dag en nacht bij stilstaan. Wel ben je iets banger geworden en hoop je dat er nooit een aanslag in Nederland gepleegd zal worden.


Ik ben niet bang voor aanslagen, ik ben bang voor de maatschappelijke gevolgen van die aanslagen.



Werken
Geen vooroordelen: Werken vind je leuk, maar is niet zaligmakend. Je begrijpt dan ook niet dat moeders ook nog fulltime met hun carrière bezig zijn. Wel realiseer je je dat vrouwen minder kansen hebben in deze maatschappij, maar de vader kan toch ook stoppen met werken?


Het boeit me niet wie van de ouders het meeste tijd aan de kinderen besteed. 2 maal 70 uur per week carrière-jagen plus kinderen is teveel voor een gezin.



Wijken
Enige vooroordelen: Je ultieme droom is een koophuis. Als je dat nog niet hebt dan wil je die droom zeker verwezenlijken. En als je het wel hebt, dan wil je groter. Je vindt het terecht dat mensen wonen op een manier die passend is bij hun situatie. Studenten klein en op elkaar; gezinnen ruim in een koophuis. Ook vernieuwing juich je toen. Niemand wil toch in een oud huis wonen?


Mijn ultieme droom is wereldvrede, of anders een wereldtournee met mijn bandje. Een koophuis zou leuk zijn. Huisvesting op maat lijkt me wel zo praktisch. Oude huizen hebben vaak meer karakter. Niemand wil in een krot wonen.

Stiekum vond ik 'm best leuk, die test. :)