PDA

Bekijk Volledige Versie : Kookvakantie Toscane



Rbatia 74
10-08-05, 09:31
Beste moslima zusters. Ik heb nou toch iets leuks gevonden. Een kookvakantie naar Toscane in Italië. Koken met Italiaanse kruiden en vers geperste olijfolie van de boeren. En uiteraard een aangepast programma voor ons moslima's. Ik heb de organisator gesproken en hij is bereid zijn programma aan ons aan te passen. Nu de mensen nog. Check even de site voor meer info. www.martijnpostma.nl (kookvakantie). Als je geinteresseerd bent in deze reis, laat dan een berichtje achter met je gegevens. De reis gaat door bij minimaal 6 pers.

Hieronder alvast wat info van de site over de vakantie.

----------------------------------------------------------------

Kookvakantie
In juli en september 2005 organiseer ik weer 3 kook- en wijnvakanties naar Toscane, Piemonte en Emilia-Romagna. Tijdens deze reis maak je kennis met de lekkerste gerechten uit deze beroemde regio’s. We gaan op zoek naar de beste ingrediënten, ik breng je de kneepjes van de Italiaanse kookkunst bij en vertel over de bijzonderheden van de streek.

In Toscane rijden we de schitterende Chianti route. We zien onderweg hoe olijfolie wordt gemaakt die we ’s avonds zullen gebruiken bij het koken. In Piemonte gaan we op zoek naar truffels, leren we perfecte risotto maken en proeven de bekende Barolo-wijnen. Emilia-Romagna is wellicht het beroemdst wat betreft gastronomie: Wie kent niet de prosciutto di Parma en balsamico-azijn? Een bezoek aan een Parmezaanse kaasmaker zal hier niet ontbreken.

We reizen in een kleine groep in een comfortabele minibus. We overnachten in 2/3 persoonskamers in verzorgde agriturismo’s. Bij boeren die op traditionele wijze wijn, olie en worsten maken. Kortom: alle ingrediënten voor een heerlijke kookvakantie!

Joesoef
10-08-05, 10:03
Leuk. als ik tegen die tijd weer goed kan zien ga ik ook mee.

Ron Haleber
10-08-05, 11:18
Ik verheug me nu al op die zalige prosciutto di Parma want daar zijn de beste van onze Hollandse varkens aan te pas gekomen. Ook in de aanbieding te krijgen bij Albert... :stout: