PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe Revu gaf Hofstad-lid geld



Soldim
10-08-05, 17:42
Nieuwe Revu gaf Hofstad-lid geld

ROTTERDAM, 10 AUG. Weekblad Nieuwe Revu heeft de van terreur verdachte Jermaine W. 1.500 euro betaald voor een interview dat in juli verscheen in het weekblad. De toenmalige hoofdredacteur spreekt van een onkostenvergoeding.

Volgens een medewerker van het weekblad benaderde Jermaine W. het tijdschrift. ,,Hij wilde een interview afstaan in ruil voor een bepaald geldbedrag.'' W. vertelde het blad dat nog een ander medium was geïnteresseerd in zijn verhaal. Het zou gaan om een ochtendkrant. Het interview met W. vond plaats op het kantoor van zijn advocaat, C. Starmans.

W. kreeg eerst een voorschot, de rest werd hem na afloop overhandigd. De betaling is in de boeken opgenomen als onkostenvergoeding. Volgens de toenmalige hoofdredacteur, Mark Koster, ging het om ,,kledinggeld''. Koster legde onlangs zijn functie neer na een conflict over de koers van Nieuwe Revu. Met het geld kocht W. volgens Koster merkkleding voor de fotosessie. ,,Koster wilde graag het verhaal van Jermaine hebben. Koster was dol op scoops. Hij was makkelijk met betalingen'', vertelt een naaste medewerker van Koster.

Jermaine W. werd gearresteerd nadat zijn broer Jason in het Haagse Laakkwartier werd aangehouden, vorig jaar november. Jermaine werd begin mei door de rechtbank in vrijheid gesteld, maar Justitie ziet hem nog steeds als lid van de Hofstadgroep.

De meeste redacteuren reageerden laconiek op de betaling, zegt een redacteur die anoniem wil blijven. Enkele journalisten vonden de betaling 'schandalig', omdat het zou gaan om ,,sponsoren van terroristen''. Volgens een medewerker betaalt Nieuwe Revu wel vaker voor informatie: ,,Dat is niet zo vreemd tegenwoordig.''

(NRC)

delirious
10-08-05, 17:50
Wat is hier zo vreemd aan?
Er worden dagelijks, interviews gegeven tegen betaling.

Imperatrice
10-08-05, 17:52
Ik begrijp de ophef net zo min. :moe:

delirious
10-08-05, 18:01
De meeste redacteuren reageerden laconiek op de betaling, zegt een redacteur die anoniem wil blijven. Enkele journalisten vonden de betaling 'schandalig', omdat het zou gaan om ,,sponsoren van terroristen''.

Yeah right, als zij de scoop hadden zou het andere koek zijn.
Hypocriete wanckers.
Een sensatie journalist die de moraalridder uithangt.

ronald
10-08-05, 18:04
Het gaat niet anders. Voor wat hoort wat. De Nieuwe Revu is er echt niet armer op geworden. Bovendien heeft Jermaine een platform gevonden om zijn gramschap met justitie te spuien en zijn verhaal te vertellen.

nl-x
10-08-05, 18:25
Geplaatst door Imperatrice
Ik begrijp de ophef net zo min. :moe:
Nee? Ze hebben ze 1500 euri betaald!!! Als ik de theoriën achter georganiseerd terrorisme mag geloven, kunnen ze daar wel een paar minuten langer op bestaan! :boogie:

Imperatrice
10-08-05, 18:33
Geplaatst door nl-x
Nee? Ze hebben ze 1500 euri betaald!!! Als ik de theoriën achter georganiseerd terrorisme mag geloven, kunnen ze daar wel een paar minuten langer op bestaan! :boogie:

1500 euro? Dat vind jij in dit geval te veel?
Ik vraag me af hoeveel sterren in NL voor een interview krijgen, en op dit punt is terrorisme een hot item.
Die 1500 euro hebben ze in no time weer terug verdiend met de maatschappelijke interesse in het interview met Jermaine.

Stelletje hypocriete journalisten. :moe:

AARDIG
10-08-05, 18:50
Een mogelijke terrorist biedt zich aan voor een intervieuw :haha:!!

Imperatrice
10-08-05, 18:54
Geplaatst door AARDIG
Een mogelijke terrorist biedt zich aan voor een intervieuw :haha:!!

Alles wat maar klanten trekt, toch ?