PDA

Bekijk Volledige Versie : De shari'a komt voor 98% overeen met het Nederlands recht



Joesoef
11-08-05, 08:01
De shari'a komt voor 98% overeen met het Nederlands recht

--------------------------------------------------------------------------------

Nederland als een islamitische staat

Als zij het zo doen, hoe doen wij het dan eigenlijk? Met deze vraag vat hij zijn fascinatie voor de Arabische en islamitische wereld samen. Maurits Berger, arabist, jurist en schrijver, woonde en werkte acht jaar in Egypte en Syrië. Hij bestudeerde er het islamitisch recht ('De sjaria is meer dan handjes hakken') en ontdekte dat Nederland voldoet aan de eisen van een islamitische staat.

Sjaria is voor veel moslims de blauwdruk van een rechtvaardige samenleving. Niet-moslims denken eerder aan handen afhakken en verplicht hoofddoeken dragen. Maurits Berger (39) krijgt tijdens zijn colleges sjaria vaak de vraag: bent u soms moslim? ,,Pas als ik 'nee' antwoord, ben ik geloofwaardig voor ze.''

Om het islamistisch recht te doorgronden, woonde en werkte Berger in Egypte en later in Syrië. Nederland komt sterk overeen met een islamitische modelstaat, ontdekte hij tijdens zijn sja riastudie. ,,Eis is dat er wordt geregeerd volgens consensus en raadpleging, en onze democratie voldoet daaraan. De sjaria komt voor 98 procent overeen met het Nederlands recht.''

Het verschil is slechts twee procent, meent Berger; het zijn de straffen die staan op overspel, diefstal, alcoholgebruik, afvalligheid van de islam en laster, en enkele regelingen in het familierecht, over vrouwen- en mannenrechten.

Berger belicht graag de 'andere kant van de sjaria', maar wordt tot zijn ergernis 'onmiddellijk om de oren geslagen met de onderdrukking van de vrouw'. Haar positie was -en is soms nog altijd- in de sjaria gelijk aan de christelijk-Europese. Dat het vrouwen slecht gaat in moslimlanden komt niet door de islam. Ze delven het onderspit omdat ze tot de lagere klassen van arme, onderontwikkelde, traditionele en conservatieve samenlevingen horen. ,,Hoe kan het toch dat juist moslimvrouwen uit de hogere klassen het vaak vele malen beter doen dan hun zusters in Nederland?''

Het beeld van vrouwonderdrukkende islam is misplaatst, vindt Berger. Het is ontleend aan kledingvoorschriften en het autorijdverbod in Saoedie-Arabië. In de sjaria is het niet terug te vinden. ,,Saoediërs verpesten het voor de moslims.''

In Nederland is de islam 'in beweging', dankzij de ontmoeting met niet-moslims. Berger heeft 'diepe bewondering' voor Abou Jahjah, al is hij het niet in alles met de AEL-leider eens. ,,Hij fungeert als een ventiel voor de onvrede van moslimjongeren, laat zien dat moslimjongeren zich buitengesloten voelen.'' Berger ziet een opleving van de islam in het Westen. ,,Moslimjongeren pakken de boeken om de bronnen zelf te interpreteren. Fundamentalistisch? Dan zijn wij Nederlanders het ook. Wij willen toch ook graag alles zelf lezen en ontdekken?''

Tegen de heersende opvattingen in, is Berger ervan overtuigd dat de integratie van moslims in Nederland niet is mislukt. Er zíjn wel problemen, maar die hebben 'alle migranten over de hele wereld'. De achterstand van moslims 'is zowel voor ons als voor hen een probleem'. ,,Wij zien vrouwenbesnijdenis en bloedwraak als typische aberraties van de islam omdat zij toevallig in moslimlanden plaatsvinden, terwijl zij niets met de islam van doen hebben. Omgekeerd noemen wij Italiaanse maffiapraktijken geen christelijk verschijnsel, net zomin als wij het afbinden van vrouwenvoeten in China confuciaans noemen. De vraag is dus: wíl je het wel weten?''

Daarmee komt Berger bij 'het grootste probleem in Nederland': dat wij slechte gedragingen van mensen toerekenen aan hun religie. ,,Die jochies die de 4-meiherdenkingen verstoorden, moeten gewoon een pak slaag krijgen en vrouwenmishandeling is gewoon vrouwenmishandeling.''

Moslims, stelt Berger bezorgd vast, willen zelf ook niet op hun religie worden aangesproken, iets wat na 11 september wel gebeurt. Ze moeten zelfs verantwoording afleggen voor 'de daden van een paar gekken'. Berger 'veroordeelt' de aanslagen. ,,Tegelijkertijd begrijp ik de achtergronden. Ik bedoel niet de psychologische roerselen van de zelfmoordenaars, maar de politiek-sociale omgeving die hen ertoe heeft aangezet. Ik was geschokt, maar niet verbaasd.'' Berger vreest een self-fulfilling prophecy: ,,Als moslims constant als monsters worden afgeschilderd, gaan ze zich er misschien ook naar gedragen of op z'n minst provoceren.''

Nederland creëert en koestert zijn monster uit 'angstlust', zoals Berger het noemt. We doen wel alsof we ervanaf willen door kennis op te doen, maar lezen dan boeken van onderdrukte en mishandelde moslimvrouwen, van radicale imams. Zo blijft de 'oprukkende' islam lekker eng. Die angst is ook Berger niet vreemd. Toen hij, na jaren islam- en taalstudie voor het eerst in Damascus het vrijdagmiddaggebed bijwoonde, ,,stond ik daar met trillende benen van angst. Ik kreeg beelden voor me van een massa moslims die me wilde lynchen. De angst ging dwars door mijn buik. Daar had ik dus tien jaar voor doorgeleerd.''

Onlangs verscheen Bergers 'Islam onder mijn huid'. De reacties erop vindt de auteur onthullend. ,,Men vraagt naar feiten over de islam, maar hangt daar altijd een waardeoordeel aan: 'Is het niet zo dat in Nigeria...?' en nooit: 'Wat vind je van Nigeria?' Men vraagt om bevestiging van een negatief beeld. En ik moet wel van zeer goeden huize komen om dat beeld te ontkrachten.''

De vraag wat hij eigenlijk vindt van moslims noemt Berger 'hoogst merkwaardig'. ,,Als ik naar Israël was gegaan en een boek over dat land had geschreven, dan had men mij niet gevraagd: 'Wat vindt u van die Joden?'''

Zijn boek, zegt Berger, geeft een persoonlijke indruk van zijn ontmoetingen met Egyptische en Syrische moslims en christenen, geen beeld van de hele islam. ,,Het geeft een bepaalde indruk, net zo goed als het boek van Hirsi Ali een andere indruk geeft. Waarom willen wij er in Nederland niet aan dat beide ervaringen waar zijn?''

Het Westen vreest de halve maan, maar moslims hebben historisch meer reden bang te zijn voor het christelijke Westen. ,,Het Westen heeft wel degelijk schuld aan de problemen van de moslimwereld, om de simpele reden dat nagenoeg de hele moslimwereld tot het einde van de jaren veertig gekolonialiseerd was. Het Westen grijpt nog steeds krachtig in in de jonge onafhankelijke moslimstaten wanneer de westerse belangen in het geding raken. Dat wil niet zeggen dat moslimlanden achterover kunnen leunen en hun handen mogen wassen in onschuld. Integendeel. Zij zijn absoluut verantwoordelijk voor de puinhoop die zij er zelf van maken. Maar wat ik westerse landen kwalijk neem is hun pretentie alsof zij onafhankelijke toeschouwers zijn en het beste voor hebben met de moslimwereld. De moslimwereld heeft meer reden tot angst en wantrouwen. Dat kan een motivatie zijn van moslim extremisten

door Hanan Nhass

Mark
11-08-05, 08:19
Geplaatst door Joesoef
De shari'a komt voor 98% overeen met het Nederlands recht



Nederland is inderdaad een paradijs voor de vrome moslim die de sharia wil :)

Ron Haleber
11-08-05, 09:54
Bron? Datum? Het is 'n gedateerd - stond hier al (MB is van jg. 1964, nu staat er 39 dus artikel van 2 jaar geleden) - maar wel nog steeds nuttig artikel voor onze salafies...

Julien
11-08-05, 11:20
MAAR HET IS NU EENMAAL ZO... die andere 2% is zo afschruwelijk dat iedereen die de sharia hier wil invoeren wat mij betreft aangeklaagd mag worden voor schending van de mensenrechten!

als je voor doodstraf, lijfstraffen, geen scheiding religie/rechtspraak, vrouw minderwaardig aan mannen bent (=sharia) dan ben je nog een barbaarse middeleeuwer.

David
11-08-05, 11:23
Geplaatst door Julien
MAAR HET IS NU EENMAAL ZO... die andere 2% is zo afschruwelijk dat iedereen die de sharia hier wil invoeren wat mij betreft aangeklaagd mag worden voor schending van de mensenrechten!

als je voor doodstraf, lijfstraffen, geen scheiding religie/rechtspraak, vrouw minderwaardig aan mannen bent (=sharia) dan ben je nog een barbaarse middeleeuwer.


Allen in de Shariaanse homorechten kun jij je ongetwijfeld vinden.

Julien
11-08-05, 11:27
Geplaatst door David
Allen in de Shariaanse homorechten kun jij je ongetwijfeld vinden.

nee ook dat nie.

David
11-08-05, 11:28
Geplaatst door Julien
nee ook dat nie.


Kom, kom, die nichten weer lekker weggestopt, stiekem in de bosjes, weg uit het straatbeeld - dat moet jou toch als muziek in de oren klinken!

Julien
11-08-05, 11:36
Geplaatst door David
Kom, kom, die nichten weer lekker weggestopt, stiekem in de bosjes, weg uit het straatbeeld - dat moet jou toch als muziek in de oren klinken!

nee mijn mening is dat homos hun eigen uitgaansgelegenheden mogen hebben, hun eigen saunas ofzo wat dan ook. homoseksualiteit is wat mij betreft iets wat nu eenmaal bestaat, al vind ik inderdaad dat het zondig is.
het straffen van homofilie/homoseksualiteit vind ik helemaal belachelijk.

ik ben alleen tegen het gelijkstellen van een homohuwelijk aan een heterohuwelijk en de daarbij behoren adoptiemogelijkheid. En zo'n gay parade mag van mij ook wat minder.

David
11-08-05, 11:39
Geplaatst door Julien
nee mijn mening is dat homos hun eigen uitgaansgelegenheden mogen hebben, hun eigen saunas ofzo wat dan ook. homoseksualiteit is wat mij betreft iets wat nu eenmaal bestaat, al vind ik inderdaad dat het zondig is.
het straffen van homofilie/homoseksualiteit vind ik helemaal belachelijk.

ik ben alleen tegen het gelijkstellen van een homohuwelijk aan een heterohuwelijk en de daarbij behoren adoptiemogelijkheid. En zo'n gay parade mag van mij ook wat minder.


Dat bedoel ik dus. Uit het straatbeeld. Dat is wat je bedoeld, alleen dan met gevoel voor westerse pr geschreven.

mark61
11-08-05, 11:42
Geplaatst door David
Dat bedoel ik dus. Uit het straatbeeld. Dat is wat je bedoeld, alleen dan met gevoel voor westerse pr geschreven.

Hendrik Verwoerd, maar dan met Homosthans.

knuppeltje
11-08-05, 13:07
Laat iedere naiveling die er aan denkt om die achterlijke wetgeving hier in te voeren eerst eens een kijkje nemen bij: HolyCrime.com.

Wie dan nog niet spontaan de neiging krijgt om te vomeren-moet wel heel ziek zijn.

En wie hem dan nog wil invoeren-die is staatsgevaarlijk gek.


Groetjes.

_h4T3D_sE7eN
11-08-05, 13:29
Geplaatst door Julien
nee mijn mening is dat homos hun eigen uitgaansgelegenheden mogen hebben, hun eigen saunas ofzo wat dan ook. homoseksualiteit is wat mij betreft iets wat nu eenmaal bestaat, al vind ik inderdaad dat het zondig is.
het straffen van homofilie/homoseksualiteit vind ik helemaal belachelijk.

ik ben alleen tegen het gelijkstellen van een homohuwelijk aan een heterohuwelijk en de daarbij behoren adoptiemogelijkheid. En zo'n gay parade mag van mij ook wat minder.

Volgens mij riep iemand dit in een bepaald anti-homo manifest vorig jaar, die jij nadrukkelijk veroordeelde op het doen van deze uitspraken.

Ik volg je even niet meer, Sjuul. :dood:

Julien
11-08-05, 16:04
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Volgens mij riep iemand dit in een bepaald anti-homo manifest vorig jaar, die jij nadrukkelijk veroordeelde op het doen van deze uitspraken.

Ik volg je even niet meer, Sjuul. :dood:

ik kan me niet voorstellen dat ik mense bekritiseer die slechts deze 4 punten van me herhalen;
-homoseksualiteit is zondig
-homohuwelijk liever niet
-geen adoptiemogelijkheden voor homos
-gay parade iets rustiger aan

het heeft er natuurlijk ook mee te maken HOE je het zegt. Ik ben overigens zelf ook een zondaar en voel me niet beter dan een homo.

mark61
11-08-05, 16:22
Geplaatst door Ronald36
Het DNA van apen komt ook 98% overeen met dat van mensen. :moe:

:hihi: zeldzaam.

_h4T3D_sE7eN
11-08-05, 16:24
Geplaatst door Julien
ik kan me niet voorstellen dat ik mense bekritiseer die slechts deze 4 punten van me herhalen;
-homoseksualiteit is zondig
-homohuwelijk liever niet
-geen adoptiemogelijkheden voor homos
-gay parade iets rustiger aan

het heeft er natuurlijk ook mee te maken HOE je het zegt. Ik ben overigens zelf ook een zondaar en voel me niet beter dan een homo.

Da's wat je nu zegt. Maar vorig jaar dropte je wat anders hier. Het zal wel ontwikkeling van 8 maanden zijn.

Typisch Frans ? :hihi:

mark61
11-08-05, 16:27
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Da's wat je nu zegt. Maar vorig jaar dropte je wat anders hier. Het zal wel ontwikkeling van 8 maanden zijn.

Typisch Frans ? :hihi:

Soms prikt ie in Italianmode, soms in Fransoosmode.

Dutsie
11-08-05, 16:35
Geplaatst door Julien
-gay parade iets rustiger aan



Moeten ze langzamer varen?

Julien
11-08-05, 16:35
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Da's wat je nu zegt. Maar vorig jaar dropte je wat anders hier. Het zal wel ontwikkeling van 8 maanden zijn.

Typisch Frans ? :hihi:

tjah betrek mijn franse afkomst er maar weer bij :p maar goed, eerlijk gezegd zou je gelijk kunnen hebben. ik was tot voor kort niet zo anti-homohuwelijk, maar mensen hebben me weten te overtuigen..

maar sta jij wel nog steeds 100% achter dat anti-homo manifest. Kijk de naam alleen al vind ik dubieus. Ik ben niet anti-homo, totaal niet.

wie ik trouwens erg hypocriet vind, zijn de protestantse kerken die homos in hun kerken laten trouwen. Een paar eeuwen geleden moesten homos volgens diezelfde kerk in de gevangenis en/ of gedood worden (volgens strenge protestanten in de VS en UK) en nu mogen ze trouwen in die kerk. Dan klopt er iets niet.

Dutsie
11-08-05, 16:41
Geplaatst door Julien


wie ik trouwens erg hypocriet vind, zijn de protestantse kerken die homos in hun kerken laten trouwen. Een paar eeuwen geleden moesten homos volgens diezelfde kerk in de gevangenis en/ of gedood worden (volgens strenge protestanten in de VS en UK) en nu mogen ze trouwen in die kerk. Dan klopt er iets niet.

Nu klopt het wel.
Vroeger niet.

Wat doet trouwens die wijngaardslak op die hand van die mevrouw? :confused:

_h4T3D_sE7eN
11-08-05, 16:41
Geplaatst door Julien
tjah betrek mijn franse afkomst er maar weer bij :p maar goed, eerlijk gezegd zou je gelijk kunnen hebben. ik was tot voor kort niet zo anti-homohuwelijk, maar mensen hebben me weten te overtuigen..

maar sta jij wel nog steeds 100% achter dat anti-homo manifest. Kijk de naam alleen al vind ik dubieus. Ik ben niet anti-homo, totaal niet.

wie ik trouwens erg hypocriet vind, zijn de protestantse kerken die homos in hun kerken laten trouwen. Een paar eeuwen geleden moesten homos volgens diezelfde kerk in de gevangenis en/ of gedood worden (volgens strenge protestanten in de VS en UK) en nu mogen ze trouwen in die kerk. Dan klopt er iets niet.

Ik ben meer voor inhoudelijkheid dan voor oppervlakkigheid. Die titel is meer verpakking, de inhoud sta ik nog steeds achter, ja. Ook al had het een 2-ledige boodschap die niet iedereen begreep (zeg maar rustig 99% niet).

Mark61 kan je de rest uitleggen, aangezien hij als enige in autochtoon-Nederland tussen de regels wist te lezen. :hihi:

mark61
11-08-05, 16:43
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Mark61 kan je de rest uitleggen, aangezien hij als enige in autochtoon-Nederland tussen de regels wist te lezen. :hihi:

Wat ben ik toch bijzonder. :ego:

_h4T3D_sE7eN
11-08-05, 16:44
Geplaatst door mark61
Wat ben ik toch bijzonder. :ego:

Of jij was slim, of de rest was gewoon dom. ©

mark61
11-08-05, 16:46
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Of jij was slim, of de rest was gewoon dom. ©

Blijft slim voor een autochtoon. En dan heb ik het nog niet eens over al die allo's die m ook niet begrepen. :vreemd:

Wide-O
11-08-05, 16:55
Geplaatst door Dutsie
Nu klopt het wel.
Vroeger niet.

Wat doet trouwens die wijngaardslak op die hand van die mevrouw? :confused:

Mits wat look is alles te freten in Fr.

Verteer jij je "cordon bleu" maar :p

_h4T3D_sE7eN
11-08-05, 18:25
Geplaatst door mark61
Blijft slim voor een autochtoon. En dan heb ik het nog niet eens over al die allo's die m ook niet begrepen. :vreemd:

Dat zijn ook maar mensen. :argwaan:

David
11-08-05, 19:23
Geplaatst door Dutsie
Moeten ze langzamer varen?


Het is nou al zo saai. Mag wel wat peper bij.

Rabi'ah.
13-08-05, 14:15
Geplaatst door Ronald36
Het DNA van apen komt ook 98% overeen met dat van mensen. :moe:

Dat van jou ongetwijfeld 100%. :zwaai:

mark61
13-08-05, 15:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat van jou ongetwijfeld 100%. :zwaai:

Nouw ik vond hem wel grappig. Wat is er trouwens mis met apen, behalve overmatige lichaamsbeharing? :vreemd:

Joesoef
13-08-05, 15:55
Geplaatst door Alcibiades
Eén belangrijk aspect wordt in de discussie over de sjaria vaak vergeten. En dat is dat de sjaria niet toestaat dat een niet-moslim macht uitoefent over een moslim. Politieke en bestuurlijke functies zijn onder de islamitische wetgeving voor christenen, joden, atheïsten en alle andere kafirs dus uitgesloten. Wat dit voor de democratie zou betekenen behoeft natuurlijk geen betoog.


Vooruitgang?

Wiggum
13-08-05, 16:11
Is er, onder de Sharia, voor een atheist als ik, trouwens nog een kans dat ik net als de Christenen en Joden als Untermensch word behandeld?

Of word ik direct om zeep geholpen?

Joesoef
13-08-05, 16:12
Geplaatst door Alcibiades
In de ogen van sommigen is een islamitische dictatuur ongetwijfeld een vooruitgang.


Moslims moeten niets hebben van een dictatuur.

Joesoef
13-08-05, 16:14
Geplaatst door Wiggum
Is er, onder de Sharia, voor een atheist als ik trouwens nog een kans dat ik net als de Christenen en Joden als Untermensch wordt behandelt?

Of wordt ik direct om zeep geholpen?


Jij gaar per direct vanaf het hoogste gebouw naar beneden. Andere niet Moslims mogen gewoon meedoen met de Moslims. Leven en laten leven, geen probleem.

Wiggum
13-08-05, 16:18
.

Joesoef
13-08-05, 16:20
Geplaatst door Alcibiades
Dat kan ik me voorstellen want ze hebben van Marokko tot Iran ruime ervaring.

En van China tot Thailand, van Suriname tot Argentinië.

Rabi'ah.
13-08-05, 16:25
Geplaatst door mark61
Nouw ik vond hem wel grappig. Wat is er trouwens mis met apen, behalve overmatige lichaamsbeharing? :vreemd:

Come on, je weet wat de implicatie was. Moet ik het nou echt gaan zitten uitspellen? :fpuh:

Wiggum
13-08-05, 16:26
Geplaatst door Joesoef
Andere niet Moslims mogen gewoon meedoen met de Moslims. Leven en laten leven, geen probleem.


.

Ron Haleber
13-08-05, 19:09
Geplaatst door Wiggum
Tuurlijk. Neem je moeder in de maling.

Dat vind ik toch knap van je dat je na 20 postings Joesoef al meteen door hebt!


Joesoef is een heel gewichtige Iraanse meneer hoor op dit forum. Want z'n vader is rechter in Iran, dus hij weet waar hij het over heeft... Je kent toch wel die verhalen van Amnesty over al die mensen die daar aan de lantarenpalen bungelen, nog wel veroordeelde moslims...? Allemaal leugens natuurlijk.

Joesoef hoef je niets wijs te maken hoor over "de weg van de moslim". Dat boek kent hij uit z'n hoofd! Die heeft er vanuit zn eigen familie veel ervaring mee! Vier zichtbare mannelijke getuigen zijn er nodig als je de onzichtbare, verborgen imaam beledigt!

Dus hou je als kafir op dit forum maar gedeisd! :maf2:

Joesoef
13-08-05, 21:04
Geplaatst door Ron Haleber
Dat vind ik toch knap van je dat je na 20 postings Joesoef al meteen door hebt!


Joesoef is een heel gewichtige Iraanse meneer hoor op dit forum. Want z'n vader is rechter in Iran, dus hij weet waar hij het over heeft... Je kent toch wel die verhalen van Amnesty over al die mensen die daar aan de lantarenpalen bungelen, nog wel veroordeelde moslims...? Allemaal leugens natuurlijk.

Joesoef hoef je niets wijs te maken hoor over "de weg van de moslim". Dat boek kent hij uit z'n hoofd! Die heeft er vanuit zn eigen familie veel ervaring mee! Vier zichtbare mannelijke getuigen zijn er nodig als je de onzichtbare, verborgen imaam beledigt!

Dus hou je als kafir op dit forum maar gedeisd! :maf2:


:rood:

mark61
13-08-05, 23:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Come on, je weet wat de implicatie was. Moet ik het nou echt gaan zitten uitspellen? :fpuh:

Tsja, de implicatie was wellicht dat een kreet als '98%' het wellicht goed doet in een wasmiddelenreclame, maar in werkelijkheid niet zo betekenisvol is. Maar ik wacht met spanning af hoe jij daar zelf over gaat denken over een jaar. :)

mark61
13-08-05, 23:06
Geplaatst door Ron Haleber
Joesoef is een heel gewichtige Iraanse meneer hoor op dit forum. Want z'n vader is rechter in Iran,

Meen je dat nou of houd je dr eentje voor de gek?

Orakel
13-08-05, 23:14
Geplaatst door Dutsie

Wat doet trouwens die wijngaardslak op die hand van die mevrouw? :confused:

:haha: :fplet:

Joesoef
13-08-05, 23:23
Geplaatst door mark61
Meen je dat nou of houd je dr eentje voor de gek?


Na al die jaren weet Ron nog steeds niet wie ik ben en probeert hij mij uit de tent te lokken. Laat hem.

MaRiaH
13-08-05, 23:56
Ik zie het zo.. die 2% behelst de scheiding van kerk en staat.. want in de sha'ria is geen scheiding van kerk en staat..

Toch is dat een van de belangrijkste waarden van een democratie..
dus dat houden we lekker zo..

en met die 98% overeenkomst hebben de moslims in Nederland toch een geweldig compromis..

alles blijft zoals het is en iedereen is blij..
Nou moeten we nog zorgen dat iedereen dat artikel leest.... :nijn:

MaRiaH
13-08-05, 23:58
Geplaatst door Julien
ik kan me niet voorstellen dat ik mense bekritiseer die slechts deze 4 punten van me herhalen;
-homoseksualiteit is zondig
-homohuwelijk liever niet
-geen adoptiemogelijkheden voor homos
-gay parade iets rustiger aan



Nou daar zou ik best met je over willen bomen..
maar dat lijkt me een andere discussie..
dus ik bijt mijn tong af.. :stout:

Ron Haleber
14-08-05, 00:27
Geplaatst door mark61
Meen je dat nou of houd je dr eentje voor de gek?

Mark we moeten de novieten op dit forum toch even wegwijs maken en om de tuin leiden, nietwaar...? :tik: