PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijheid van meningsuiting of laster?



MO_NL
11-08-05, 10:44
Vrijheid van meningsuiting of laster?

Germen Roding, de oprichter van de Stichting ter bevordering van de Vrijheid van Meningsuiting (http://www.vrijspraak.org/) heeft het domein www.aboujahjah.nl geregistreerd (klik hier (http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?uitgebreid=C HECKED&domein=aboujahjah.nl&zoek.x=22&zoek.y=9) voor de info). Waarschijnlijk om DAJJ en de AEL een hak te zetten.

Op deze website heeft hij een vertaling geplaatst van een Engelstalige website waarop een extremistische interpretatie van o.a. de jihad wordt gegeven. Klik hier (http://danidano.8m.com/jihad_and_islamic_tahreek.htm) voor de link naar die site.

Onder deze vertaling heeft hij onderstaand commentaar geplaatst. Mijn vraag is:

Valt zijn commentaar binnen de grenzen van de vrijheid van meningsuiting of gaat hij deze te buiten?



Dit artikel is overduidelijk. Iedere sunni-moslim is individueel en collectief verplicht om ons als niet-moslims aan te vallen en te bestrijden of ongelovige kafirs te doden. Shiïeten mogen dat ook, maar alleen onder leiding van hun imam. Het verklaart zonder omwegen de enorme criminaliteit van islamitische allochtonen, die geen westerse wetgeving erkennen. Als zodanig is de islam gewoon een criminele organisatie. Minister Remkes weet echter beter. Hij poneert de waanzinnige theorie dat islamitisch fundamentalisme en criminaliteit worden veroorzaakt door Nederlanders die onvoldoende respect hebben voor de islam of islamitische allochtonen (Marokkanen). Het maakt ook duidelijk dat de werkelijke vijand van alle niet-islamitische autochtone en allochtone groeperingen wordt gevormd door de Westerse regeringen die de islam steunen door massale immigratie, bouw van moskeeën en financiële steun door subsidies en uitkeringen en daarmee medeplichtig is aan een criminele organisatie die de westerse samenleving en democratische rechtsorde bedreigt. Helaas werken ook de door de islam bedreigde christelijke kerken zelf mee aan de islamisering van ons land. De echte vijand die ons bedreigt is onze eigen regering!

bron: aboujahjah.nl (http://www.aboujahjah.nl/jihad.htm)

waterfiets
11-08-05, 10:55
Het lijkt mij in ieder geval smaad om deze domeinnaam te koppelen aan allerlei meningen over de islam waar Abou Jahjah niks mee te maken wil hebben.

Het citaat dat je noemt kan zonder meer gemeld bij het MDI en zie ik als een vorm van racisme.

Ron Haleber
11-08-05, 11:11
De moderatoren van Maroc.NL hebben mij - ondanks mn fel protest - ook al eens uitgeleverd aan Germen Roding...

Ik was toen via zijn filiaal onderworpen aan dag-en-nacht telefoonterreur...

Ik moest dagen zonder jullie hulp zoeken voor ik hem als de verantwoordelijke via een onvindbare provider aan de lijn kreeg... Gelukkig gaf webmaster El Makkaoui van Maghreb Online mij wél een hint!

Ik werd toen twee uur lang door Germen Roding ondervraagd en moest bewijzen dat ik geen kwaad in de zin had. Pas na 2 dagen daarna verdween de terreuroproep van het net...


MO_NL lees mijn uitgebreide brieven aan je er nog maar eens op na...! Ik legde je duidelijk uit wat voor vlees je met Roding in de kuip hebt. Een excuus van jullie daarvoor ontving ik nooit!

Ik wil mijn debat met zn zetbaas op Nieuw Rechts van Michiel Smit hier nog wel neerzetten hoor! Zeg 't maar!



Germen Roding is dus voor Maroc.NL een zeer gewaardeerd handlanger op internet. MO_NL, niet over je collega's klagen dus! :handbang:

MO_NL
11-08-05, 13:46
Bedankt voor je reactie.

En nu graag een inhoudelijk reactie op zijn stuk (als het u beliefd tenminste).

MVG

Yasmeen
11-08-05, 14:07
Geplaatst door MO_NL
Bedankt voor je reactie.

En nu graag een inhoudelijk reactie op zijn stuk (als het u beliefd tenminste).

MVG

:moe: beliefT

Zwarte Schaap
11-08-05, 14:14
Geplaatst door MO_NL
Vrijheid van meningsuiting of laster?

Germen Roding, de oprichter van de Stichting ter bevordering van de Vrijheid van Meningsuiting (http://www.vrijspraak.org/) heeft het domein www.aboujahjah.nl geregistreerd (klik hier (http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?uitgebreid=C HECKED&domein=aboujahjah.nl&zoek.x=22&zoek.y=9) voor de info). Waarschijnlijk om DAJJ en de AEL een hak te zetten.

Op deze website heeft hij een vertaling geplaatst van een Engelstalige website waarop een extremistische interpretatie van o.a. de jihad wordt gegeven. Klik hier (http://danidano.8m.com/jihad_and_islamic_tahreek.htm) voor de link naar die site.

Onder deze vertaling heeft hij onderstaand commentaar geplaatst. Mijn vraag is:

Valt zijn commentaar binnen de grenzen van de vrijheid van meningsuiting of gaat hij deze te buiten?

De laksmoesproef:

Dit artikel is overduidelijk. Iedere jood is individueel en collectief verplicht om ons als niet-joden aan te vallen en te bestrijden of ongelovige goy's te doden. Orthodoxen mogen dat ook, maar alleen onder leiding van hun rabi. Het verklaart zonder omwegen het enorme geweld en landroof van joodse kolonisten, die geen internationaal recht en het lokale palestijnse recht erkennen. Als zodanig is het jodendom gewoon een criminele organisatie. Minister Balkenende weet echter beter. Hij poneert de waanzinnige theorie dat joodse fundamentalisme en landroof worden veroorzaakt door Palestijnen en Arabieren die onvoldoende respect hebben voor het jodendom of zionistische kolonisten (Europese joden). Het maakt ook duidelijk dat de werkelijke vijand van alle niet-joden wordt gevormd door de Westerse regeringen die het jodendom steunen door massale immigratie, bouw van synagogen en financiële steun door subsidies en uitkeringen en daarmee medeplichtig is aan een criminele organisatie die de arabische samenleving en democratische rechtsorde bedreigt. Helaas werken ook de door de jodendom bedreigde arabische landen zelf mee aan de judaisering van ons land. De echte vijand die ons bedreigt is onze eigen regering!

Ron Haleber
11-08-05, 15:48
Geplaatst door MO_NL
Bedankt voor je reactie.

En nu graag een inhoudelijk reactie op zijn stuk (als het u beliefd tenminste).

MVG

Geachte voorzitter MO_NL,

Ook van mijn kant bedankt voor de bevestiging van de ontvangst van mijn reactie.

Uw vermelden van het onbetamelijk gedrag van de heer Roding schoot bij mij in 't verkeerde keelgat.

Dit dus gezien mijn persoonlijke herinneringen aan deze persoon ivm onze site - de gesprekken en de mailings die ik dientengevolge met hem moest voeren. Het meest stak mij indertijd dat men zich niet verwaardigde om zich bij mij hiervoor te excuseren ondanks mijn verzoek daartoe.

Uw collega, webmaster Mohammed El Makkaoui van M.O. reageerde sportiever.

Ik heb de vroegere feiten naar waarheid weergegeven. Ik begrijp goed dat u persoonlijk daar geen debet aan bent, maar een president draagt nu eenmaal verantwoording voor hetgeen namens hem geschiedt.

Voor wat betreft de inhoud van het schandelijke stuk sluit ik me geheel aan bij Waterfiets. Alleen vraag ik mij af gezien onze ervaringen of wij bij het MDI bij de juiste instantie zijn om gehoor te krijgen.

Verder wens ik u veel succes met uw site en hoop dat de prikkers ervan nooit met voornoemde heer van doen zullen krijgen.

Hopend samen met u en uw vrouw weer eens een glas jus d'orange te mogen drinken!

Met vriendelijke groeten,

Ron Haleber. - faithfully, your dear doctor Watson.

Ron Haleber
13-08-05, 10:15
My dear president Sherlock,

Een korte reactie had toch wel op zn plaats geweest....!


Een excuus, ja dat weet ik, dat kan er ook achteraf echt niet af...

Want dat brengt voor jullie broeders de eer in het geding en die gaat samen met God nu eenmaal boven alles!


Faithfully, your dear doctor Watson. :fpetaf:

Rabi'ah.
13-08-05, 10:18
Laster en belediging. Effectief tegenspreken&aanklagen die hap.

Wortel
13-08-05, 10:52
Laster en belediging. Effectief tegenspreken&aanklagen die hap.

Exact.

DeStorthoop
13-08-05, 14:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
De laksmoesproef:

Dit artikel is overduidelijk. Iedere jood is individueel en collectief verplicht om ons als niet-joden aan te vallen en te bestrijden of ongelovige goy's te doden. Orthodoxen mogen dat ook, maar alleen onder leiding van hun rabi. Het verklaart zonder omwegen het enorme geweld en landroof van joodse kolonisten, die geen internationaal recht en het lokale palestijnse recht erkennen. Als zodanig is het jodendom gewoon een criminele organisatie. Minister Balkenende weet echter beter. Hij poneert de waanzinnige theorie dat joodse fundamentalisme en landroof worden veroorzaakt door Palestijnen en Arabieren die onvoldoende respect hebben voor het jodendom of zionistische kolonisten (Europese joden). Het maakt ook duidelijk dat de werkelijke vijand van alle niet-joden wordt gevormd door de Westerse regeringen die het jodendom steunen door massale immigratie, bouw van synagogen en financiële steun door subsidies en uitkeringen en daarmee medeplichtig is aan een criminele organisatie die de arabische samenleving en democratische rechtsorde bedreigt. Helaas werken ook de door de jodendom bedreigde arabische landen zelf mee aan de judaisering van ons land. De echte vijand die ons bedreigt is onze eigen regering!

Voor mij was het toch al duidelijk hoor. Ben je niet bang dat deze post door kwaadwillenden gebruikt gaat worden om jou, maroc.nl en alle Marokkkanen in een kwaad daglicht te stellen? (Ik herinner mij het "anti homo manifest", goedbedoeld maar volledig contraproductief.)

DeStorthoop
13-08-05, 14:30
Geplaatst door MO_NL

Valt zijn commentaar binnen de grenzen van de vrijheid van meningsuiting of gaat hij deze te buiten?

Zowel de geplaatste tekst als de gekozen domeinnaam zouden volgens mij strafbaar moeten zijn. Of dat ook zo is weet ik niet...

Zo niet stel ik voor dat iemand het domein www.balkenende-online.nl claimt en het vol zet met anti-christelijke propaganda.

:(

Germen Roding
26-10-09, 13:54
De website www.aboujahjah.nl alsmede de uitspraken op deze website zijn niet door mij gedaan, maar door de webmaster van deze website.

Met de heer Haleber heb ik een eenmalig telefonisch gesprek gehad. Hierbij is duidelijk geworden dat hij niet betrokken was bij het lastigvallen van personen (zoals bijvoorbeeld wel het geval is bij AFA-leden). Ik ervoer het telefoongesprek, gegeven de omstandigheden, als redelijk relaxed. De heer Haleber klaarblijkelijk niet. Dit spijt me.

Waarmee het publiceren van zijn persoonsgegevens een ontoelaatbare schending van zijn persoonlijke levenssfeer werd. Hoewel ik, nogmaals, persoonlijk niet verantwoordelijk was of ben voor deze publicatie of de daaropvolgende telefonische terreur door oligofrenen, heb ik er bij de voorzitter (die deze webmaster kende) met klem op aangedrongen deze uiting en de persoonsgegevens van de heer Haleber te laten verwijderen.

Overigens was ik slechts de secretaris van deze (nu opgeheven) stichting. Ik heb mijn functie neergelegd toen het mij duidelijk werd, dat een ander bestuurslid zich schuldig maakte aan handelingen die regelrecht in strijd zijn met de vrijheid van meningsuiting. En als ik dit zo lees, had ik dat al veel eerder moeten doen.

knuppeltje
27-10-09, 09:27
Al die tussentijd in coma gelegen zeker?

gadjo dilo
27-10-09, 09:57
dit noem ik nog een ouwe koeien uit de sloot halen, maar niet geheel onbegrijpelijk :ninja2:

John2
27-10-09, 23:53
Ach zo komen we nog eens ouwe namen tegen zoals schaap :lol:

Germen Roding
29-10-09, 14:40
dit noem ik nog een ouwe koeien uit de sloot halen, maar niet geheel onbegrijpelijk :ninja2:

De directe reden is dat deze post met stip op nummer 1 staat als je op mijn naam zoekt op Google. Dus wil ik dat misverstand ff uit de wereld hebben.

Charlus
29-10-09, 14:49
<...>als je op mijn naam zoekt op Google.<...>
Mijn Belgische fanclub: www.charlus.be.

Sallahddin
31-10-09, 12:36
De moderatoren van Maroc.NL hebben mij - ondanks mn fel protest - ook al eens uitgeleverd aan Germen Roding...

Ik was toen via zijn filiaal onderworpen aan dag-en-nacht telefoonterreur...

Ik moest dagen zonder jullie hulp zoeken voor ik hem als de verantwoordelijke via een onvindbare provider aan de lijn kreeg... Gelukkig gaf webmaster El Makkaoui van Maghreb Online mij wél een hint!

Ik werd toen twee uur lang door Germen Roding ondervraagd en moest bewijzen dat ik geen kwaad in de zin had. Pas na 2 dagen daarna verdween de terreuroproep van het net...


MO_NL lees mijn uitgebreide brieven aan je er nog maar eens op na...! Ik legde je duidelijk uit wat voor vlees je met Roding in de kuip hebt. Een excuus van jullie daarvoor ontving ik nooit!

Ik wil mijn debat met zn zetbaas op Nieuw Rechts van Michiel Smit hier nog wel neerzetten hoor! Zeg 't maar!



Germen Roding is dus voor Maroc.NL een zeer gewaardeerd handlanger op internet. MO_NL, niet over je collega's klagen dus! :handbang:


ja, ja , wat zielig , ben je ook geen lieverdje hoor :

zie jou soms uiterst intolerant Islamofobisch discriminerend haatzaaiend haatdragend ....reakties hier !

stop those crocodile tears of urs , & stop displaying that hypoicrit victim rol of urs :

u're not fooling anybody !

Sallahddin
31-10-09, 12:41
Men in het westen moet echt deze heel zooi problematiek dilemma oploseen :


freedom of speech can be easily turned into a freedom of hate, discrimination, demonization, exclusion... :

that extremely idiotic intellectually nul, spiritually poor fascist Wilders is THE example for that :


amazing how his extremely offending anti_Islam hate demonizations doscrimination exclusion crusades are considered as .....freedom of speech ! :tover:


congratulations ! :cola:


:zwaai:

Witte78
31-10-09, 12:45
Men in het westen moet echt deze heel zooi problematiek dilemma oploseen :


freedom of speech can be easily turned into a freedom of hate, discrimination, demonization, exclusion... :

that extremely idiotic intellectually nul, spiritually poor fascist Wilders is THE example for that :


amazing how his extremely offending anti_Islam hate demonizations doscrimination exclusion crusades are considered as .....freedom of speech ! :tover:


congratulations ! :cola:


:zwaai:

Dat vindt wilders nou ook, alleen dan mbt de islam.

Sallahddin
31-10-09, 12:51
Voor mij was het toch al duidelijk hoor. Ben je niet bang dat deze post door kwaadwillenden gebruikt gaat worden om jou, maroc.nl en alle Marokkkanen in een kwaad daglicht te stellen? (Ik herinner mij het "anti homo manifest", goedbedoeld maar volledig contraproductief.)


come on , fascists don't need reasons ...they make them up :


their ideologies are "reasons " enough for them which have absolutely nothging to do with reason ....


so, u're asking us to apply a kindda auto_censorship on ourselves to avoid being more demonized :lol: by fascists like wilders & co. ????


what a twisted distorted masochist display of selftorture , self hate ....lack of self confidence, of self_esteem, of pride , dignity.....



Think twice 'fore u say something so stupid !


:zwaai:

Sallahddin
31-10-09, 12:55
Dat vindt wilders nou ook, alleen dan mbt de islam.


Don't be so silly :


Can u call those wilders' fascist rhetorics ......freedom of speech ???


Tell me where is the real frontier between hate , demonizations, discrimination, exclusion & ....the legetimate freedom of speech then ????

wilders is actually saying so stupidly : :lol:


muslims are welcome in Holland , their identiry = Islam ...not :




:lol:

Islam must leave the country :


muslims' identity must lave the country .... :lol:



me & my Islamic identity = 1 ; simple mathematics : u demonize, hate ..... Islam= u demonize , hate ....me !


those idiotic silly stupid wilders' rhetorics sound strangely like the nazis' :


a danger for democracy , multicultural harmony _peace .....:


extremism breeds extremism , don't u know that ????

Witte78
31-10-09, 13:03
Don't be so silly :


Can u call those wilders' fascist rhetorics ......freedom of speech ???


Tell me where is the real frontier between hate , demonizations & ....the legetimate freedom of speech then ????


those idiotic silly stupid wilders' rhetorics sound strangely like the nazis' :


a danger for democracy , multicultural harmony _peace :


extremism breeds extremism , don't u know that ????

Waar wil jij die grens leggen? Vind jij bijvoorbeeld een tekst als dit kunnen:

Doodt de moslims waar jullie hen vinden, grijpt hen, belegert hen en wacht hen op in elke mogelijke hinderlaag. Maar als zij hun godsdienst afzweren legt hun dan niets in de weg.

Of hangt het volgens jou van de context af waarin zoiets wordt gezegd? Zo ja, hoe bepaal je in welke context zoiets wel toelaatbaar is, en in welke niet?

Sallahddin
31-10-09, 13:08
Waar wil jij die grens leggen? Vind jij bijvoorbeeld een tekst als dit kunnen:

Doodt de moslims waar jullie hen vinden, grijpt hen, belegert hen en wacht hen op in elke mogelijke hinderlaag. Maar als zij hun godsdienst afzweren legt hun dan niets in de weg.

Of hangt het volgens jou van de context af waarin zoiets wordt gezegd? Zo ja, hoe bepaal je in welke context zoiets wel toelaatbaar is, en in welke niet?


self_defeating non_sense :


don't answer a question by another one :


Je moet dat niet uit context halen : dat geldt alleen voor speciale contexten : in tijd van oorlog & alleen geldt voor de desbtreffende ongelovigen die moslims zouden aanvallen , onderdrukken .....& wat erg dingen hadden misdaan tegen moslims.....in tijd van oorlog .... :


voorwaardelijk locaal_tijd _ context !


zie hoe de VS had Japan mishandeld = via atomic bombs !


so, answer the question :


do u think that those wilders' nazi fascist rhetorics can be considered as ....freedom of speech ???? :tover:


where can u draw the line or frontier???

Witte78
31-10-09, 13:23
self_defeating non_sense :


don't answer a question by another one :


Je moet dat niet uit context halen : dat geldt alleen voor speciale contexten : in tijd van oorlog & alleen geldt voor de desbtreffende ongelovigen die moslims zouden aanvallen , onderdrukken .....& wat erg dingen hadden misdaan tegen moslims.....in tijd van oorlog .... :


voorwaardelijk locaal_tijd _ context !


zie hoe de VS had Japan mishandeld = via atomic bombs !


so, answer the question :


do u think that those wilders' nazi fascist rhetorics can be considered as ....freedom of speech ???? :tover:

Ik vind dat soort teksten in de koran, in elk mogelijke context, ook haatdragend en discriminerend. Deze teksten worden mooi afgedaan als "lokaal", "van die tijd" en "die omstandigheden". Ze zijn nu en hier dus overbodig geworden. Schrap ze dan uit de koran.

Komen we weer op Wilders uit die roept dat de helft van de koran verscheurd moet worden. Waar leg je de grens? Naar mijn mening ligt de grens bij laster of het oproepen tot een strafbaar feit.

DNA
31-10-09, 18:06
Ik vind dat soort teksten in de koran, in elk mogelijke context, ook haatdragend en discriminerend. Deze teksten worden mooi afgedaan als "lokaal", "van die tijd" en "die omstandigheden". Ze zijn nu en hier dus overbodig geworden. Schrap ze dan uit de koran.

Komen we weer op Wilders uit die roept dat de helft van de koran verscheurd moet worden. Waar leg je de grens? Naar mijn mening ligt de grens bij laster of het oproepen tot een strafbaar feit.

Je weet niet wat je zegt , jongen :

je bent gek : volgens je , moeten moslims , niets doen zelfs in oorlogs tijd , zelfs als ze worden aangevallen , onderdrukt of erger ,zich passief laten afslachten net als de joden in de 2de wereldsoorlogh soms ???


je bent te 1zijidg & partijdig + idioot ook :

je bent niet's logisch of consequent :


vind je wilders anti_Islam rhetoriek ok ???


wat betreft de Qu'ran : ik zei het al :

die verzen betroffen bepaalde omstandigheden wanneer moslims worden aangevallen, onderdrukt , mishandeld .....

moslims moeten zich verdedigen in die context & hun recht halen zoals iedereen dat doet :


als men in vrede wil leven met moslims , dan doen moslims dat ook : dat staat ook in de Qu'ran :


zie hoe de VS bijv had Japaanse steden plat gebombardeerd via atomic bombs :


zoiets wijst Islam totaal af :


zie de moraal _ethiek van Islam met betrekking tot oorlogsvoering bijv. :

geen onschukldige mensen, vrouwen ,kinderen, oude mensen , civiele infrastructuur , landschapen boomen, planten .....moeten als doelwit gebruikt worden :

zie het gedrag van de VS , NATO ...in Irak, Afghanistan = war crimes, crimes against humanity, genocides ....violations of human rights , of Geneva convention, of international law ....& de rest voordat jou selectief hypocriet moraal hier gaat hanteren !


Bovendien :
ooit gehoord van de vrijheid van meninsuiting, vrijheid van geloof, individueel vrijheid ...van gelovigen ???


The constitution should be enough , should be respected by everybody , including wilders & co., don't u think ???


so, tell me now again ; answer the question :


waar ligt de grens tussen freedom of speech & haatzaaien ???

Charlus
31-10-09, 18:26
<...>die verzen betroffen bepaalde omstandigheden wanneer moslims worden aangevallen, onderdrukt , mishandeld<...>
Je fantaseert. Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden. Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? Natte vinger? De mate waarin ze niet leuk zijn?
Je bent al op de goede weg met toegeven dat de koran en dus de Islam niet universeel zijn.

DNA
31-10-09, 18:40
Je fantaseert. Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden. Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? Natte vinger? De mate waarin ze niet leuk zijn?
Je bent al op de goede weg met toegeven dat de koran en dus de Islam niet universeel zijn.


Listen to urself , u don't know what u're talking 'bout :

Islam has got a code of violence , a code of silence, of peace .....


so.....when u can become logical & consistent , do come back & then we can talk .... :zwaai:

Joesoef
31-10-09, 18:45
Listen to urself , u don't know what u're talking 'bout :

Islam has got a code of violence , a code of silence, of peace .....


so.....when u can become logical & consistent , do come back & then we can talk .... :zwaai:


Daar heb jij dus ook al geen enige kennis van of komt dat door die lobotomie van vorige week?

DNA
31-10-09, 18:47
Daar heb jij dus ook al geen enige kennis van of komt dat door die lobotomie van vorige week?


what RU talking 'bout , dummy ???

can u be more specific ??? :lol:

seriously !

u Tell me .... :tover:

Joesoef
31-10-09, 18:51
what RU talking 'bout , dummy ???

can u be more specific ??? :lol:

seriously !

u Tell me .... :tover:


Had ook niet verwacht dat je het zou begrijpen.

DNA
31-10-09, 18:57
Had ook niet verwacht dat je het zou begrijpen.


I understood u well, dummy :

vertel me waaroom je zegt dat ik geen enig kennis van wat ik zei zou hebben ....


reageer's inhoudelijk & Grow up !

medical terms don't make u look in any way intelligent, in the contrary !


well, present ur case then !

Joesoef
31-10-09, 19:00
I understood u well, dummy :

vertel me waaroom je zegt dat ik geen enig kennis van wat ik zei zou hebben ....


reageer's inhoudelijk & Grow up !

medical terms don't make u look in any way intelligent, in the contrary !


well, present ur case then !


Jij kan niet eens normaal spreken, laat staan ergens zinnig op in gaan. De idioten van beheer hebben je helaas weer toegelaten.


:zwaai:

DNA
31-10-09, 19:06
Jij kan niet eens normaal spreken, laat staan ergens zinnig op in gaan. De idioten van beheer hebben je helaas weer toegelaten.


:zwaai:

:lol:


Kijk's wie niet normaal kan praten, zeg !!!!! :lol:

je bent de enig idioot hier , wist je dat niet ???

wat is er met je , jongen ???


je zei dat ik er niets van begreep , dat dart door ....komt van vorig week :

ik vraag je verheldering :

...wat is dit non_sense ???


If u say something, well, try to ....


ach, ga weg, zeg !


Reageer's inhoudelijk of ...shut up , deal ??? :zwaai:

Witte78
31-10-09, 19:19
Je weet niet wat je zegt , jongen :

je bent gek : volgens je , moeten moslims , niets doen zelfs in oorlogs tijd , zelfs als ze worden aangevallen , onderdrukt of erger ,zich passief laten afslachten net als de joden in de 2de wereldsoorlogh soms ???


je bent te 1zijidg & partijdig + idioot ook :

je bent niet's logisch of consequent :


vind je wilders anti_Islam rhetoriek ok ???


wat betreft de Qu'ran : ik zei het al :

die verzen betroffen bepaalde omstandigheden wanneer moslims worden aangevallen, onderdrukt , mishandeld .....

moslims moeten zich verdedigen in die context & hun recht halen zoals iedereen dat doet :


als men in vrede wil leven met moslims , dan doen moslims dat ook : dat staat ook in de Qu'ran :


zie hoe de VS bijv had Japaanse steden plat gebombardeerd via atomic bombs :


zoiets wijst Islam totaal af :


zie de moraal _ethiek van Islam met betrekking tot oorlogsvoering bijv. :

geen onschukldige mensen, vrouwen ,kinderen, oude mensen , civiele infrastructuur , landschapen boomen, planten .....moeten als doelwit gebruikt worden :

zie het gedrag van de VS , NATO ...in Irak, Afghanistan = war crimes, crimes against humanity, genocides ....violations of human rights , of Geneva convention, of international law ....& de rest voordat jou selectief hypocriet moraal hier gaat hanteren !


Bovendien :
ooit gehoord van de vrijheid van meninsuiting, vrijheid van geloof, individueel vrijheid ...van gelovigen ???


The constitution should be enough , should be respected by everybody , including wilders & co., don't u think ???


so, tell me now again ; answer the question :


waar ligt de grens tussen freedom of speech & haatzaaien ???

Die tekst in de koran betreft volgens de website "Bijbel&Koran" het specifiek uitmoorden van "veelgodendienaars". Die zijn blijkbaar per definitie de vijand. Je kan hoog springen of laag springen, maar zulke teksten zijn haatdragend en discrimineren. Buiten dat is de koran alles behalve duidelijk onder welke omstandigheden die regels van pas zijn. Het gaat om een situatie waarin een verbond is verlopen. Blijkbaar moet je een verbond hebben om vrede te hebben, de standaard situatie is blijkbaar oorlog? Het blijven voor de anders/ongelovige onverteerbare teksten.

Ja, ik weet het, ik als ongelovige begrijp die teksten niet, daar moet je een jaren lange studie voor hebben gedaan. Denk je nu werkelijk dat ik daar in trap? Nee, die teksten zijn niet goed te praten, ik zal ze ook altijd blijven afkeuren. Net als een aantal uitspraken van Wilders.

Om dan je vraag te beantwoorden, vind ik de uitspraken van Wilders ok? Nee, net zoals ik delen van de koran niet ok vindt. Vind ik dat ze verboden moeten worden? Nee.

Sallahddin
31-10-09, 19:30
Die tekst in de koran betreft volgens de website "Bijbel&Koran" het specifiek uitmoorden van "veelgodendienaars". Die zijn blijkbaar per definitie de vijand. Je kan hoog springen of laag springen, maar zulke teksten zijn haatdragend en discrimineren. Buiten dat is de koran alles behalve duidelijk onder welke omstandigheden die regels van pas zijn. Het gaat om een situatie waarin een verbond is verlopen. Blijkbaar moet je een verbond hebben om vrede te hebben, de standaard situatie is blijkbaar oorlog? Het blijven voor de anders/ongelovige onverteerbare teksten.

Ja, ik weet het, ik als ongelovige begrijp die teksten niet, daar moet je een jaren lange studie voor hebben gedaan. Denk je nu werkelijk dat ik daar in trap? Nee, die teksten zijn niet goed te praten, ik zal ze ook altijd blijven afkeuren. Net als een aantal uitspraken van Wilders.

Om dan je vraag te beantwoorden, vind ik de uitspraken van Wilders ok? Nee, net zoals ik delen van de koran niet ok vindt. Vind ik dat ze verboden moeten worden? Nee.


Dan houdt het op !

u had already made up ur mind , so ....


"Bijbel & Koran website !!!!! :lol: veelgodendienaars ! :lol:


zie je veelgodendienaars tegenwoordig ??? als wij die site van je mogen "geloven" tenminste !



Qu'ran uitleg heeft te maken met uiterst geraffineerd "religieuze wetenschappen" die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies, jongen :

dat heeft te maken met context ook ...

als je prefereert een eigen "interpretatie " te hebben of een ingefluisterd propagandisch "interpretatie" , doe dat maar , niemand die je tegenhoudt :


maar houd dan jou mond even dicht over dingen waar je blijkbaar geen verstand van zou hebben :

Read my posts well , zie die moraal_ethiek van Islam met betrekking tot oorlosgvoering, vrede.... die jou westen nooit kan evenaren ....not even remotely !





:zwaai:

Witte78
31-10-09, 20:09
Dan houdt het op !

u had already made up ur mind , so ....


"Bijbel & Koran website !!!!! :lol: veelgodendienaars ! :lol:


zie je veelgodendienaars tegenwoordig ??? als wij die site van je mogen "geloven" tenminste !


Niet veel meer. Hoe zou dat toch komen. Maakt dat die teksten trouwens ok?




Qu'ran uitleg heeft te maken met uiterst geraffineerd "religieuze wetenschappen" die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies, jongen :

dat heeft te maken met context ook ...

als je prefereert een eigen "interpretatie " te hebben of een ingefluisterd propagandisch "interpretatie" , doe dat maar , niemand die je tegenhoudt :


maar houd dan jou mond even dicht over dingen waar je blijkbaar geen verstand van zou hebben :

Read my posts well , zie die moraal_ethiek van Islam met betrekking tot oorlosgvoering, vrede.... die jou westen nooit kan evenaren ....not even remotely !





:zwaai:

En wat blijft er dan nog van de uitspraken van Wilders over? Met de simpele notie dat men hem niet goed heeft begrepen, dat je zijn uitspraken in een bepaalde context moet zien, is hij ook vrijgesproken.

Charlus
31-10-09, 20:26
<...>die verzen betroffen bepaalde omstandigheden wanneer moslims worden aangevallen, onderdrukt , mishandeld<...>
Je fantaseert. Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden. Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? Natte vinger? De mate waarin ze niet leuk zijn?
Je bent al op de goede weg met toegeven dat de koran en dus de Islam niet universeel zijn.

Listen to urself , u don't know what u're talking 'bout :

Islam has got a code of violence , a code of silence, of peace .....


so.....when u can become logical & consistent , do come back & then we can talk .... :zwaai:
Het is weer 3x niks met jou. Code of silence? De Islam is een soort mafia? Laat maar zitten.

<...>die verzen betroffen bepaalde omstandigheden wanneer moslims worden aangevallen, onderdrukt , mishandeld<...>
Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden.
Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? De vraag is van belang, want zo kan eenduidig vastgesteld worden welke onderdelen van de Islam eeuwig en universeel zijn en welke niet. Je lijkt hardnekkig niet te beseffen dat de prijs van 'in de context zien' ihgv. de meer onaangename verzen bestaat uit moeten toegeven dat de Islam niet universeel is.

Joesoef
01-11-09, 07:32
Wie tegen onze vijand is die is onze vriend.Zo moet beheer ongeveer denken bij de priksels van DNA. Nog nooit is hij ergens op ingegaan, nog nooit iets uitgelegd, nog nooit verwezen naar literatuur etc etc etc.

Nu ook. In plaats van citaten uit de Koran aan te halen met een stuk van de tafsir er bij, uitleg over de periode in welke de betreffende verzen zijn geopenbaard, waarom in deze volgorde in de Koran. DNA komt niet verder dan


Qu'ran uitleg heeft te maken met uiterst geraffineerd "religieuze wetenschappen" die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies, jongen :

Of te wel geheel inhoudsloos, simpel, niets zeggend gebrabbel. Onder tusssen maakt hij het moslims wel moeilijk met zijn onzin. Alsof alle moslims meer dan twee draadjes hebben los zitten.

StevieK
01-11-09, 08:32
Zo moet beheer ongeveer denken bij de priksels van DNA. Nog nooit is hij ergens op ingegaan, nog nooit iets uitgelegd, nog nooit verwezen naar literatuur etc etc etc.

Nu ook. In plaats van citaten uit de Koran aan te halen met een stuk van de tafsir er bij, uitleg over de periode in welke de betreffende verzen zijn geopenbaard, waarom in deze volgorde in de Koran. DNA komt niet verder dan


:melig2::melig2::melig2::melig2::melig2::melig2: :melig2: :melig2:





Of te wel geheel inhoudsloos, simpel, niets zeggend gebrabbel. Onder tusssen maakt hij het moslims wel moeilijk met zijn onzin. Alsof alle moslims meer dan twee draadjes hebben los zitten.

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

catwomen
01-11-09, 08:35
Zo moet beheer ongeveer denken bij de priksels van DNA. Nog nooit is hij ergens op ingegaan, nog nooit iets uitgelegd, nog nooit verwezen naar literatuur etc etc etc.

Nu ook. In plaats van citaten uit de Koran aan te halen met een stuk van de tafsir er bij, uitleg over de periode in welke de betreffende verzen zijn geopenbaard, waarom in deze volgorde in de Koran. DNA komt niet verder dan



Of te wel geheel inhoudsloos, simpel, niets zeggend gebrabbel. Onder tusssen maakt hij het moslims wel moeilijk met zijn onzin. Alsof alle moslims meer dan twee draadjes hebben los zitten.

Heb je 1 bericht van dna/sallah gelezen, dan heb je ze allemaal gelezen. Gewoon verder scrollen en geen energie aan verspillen. Het haalt niets uit, we zullen nooit tot hem doordringen.

Slinger
01-11-09, 08:46
Don't be so silly :



extremism breeds extremism , don't u know that ???? [/SIZE]

Zo is dat. Denk er maar eens goed over na.

DNA
01-11-09, 12:41
Zo moet beheer ongeveer denken bij de priksels van DNA. Nog nooit is hij ergens op ingegaan, nog nooit iets uitgelegd, nog nooit verwezen naar literatuur etc etc etc.

Nu ook. In plaats van citaten uit de Koran aan te halen met een stuk van de tafsir er bij, uitleg over de periode in welke de betreffende verzen zijn geopenbaard, waarom in deze volgorde in de Koran. DNA komt niet verder dan



Of te wel geheel inhoudsloos, simpel, niets zeggend gebrabbel. Onder tusssen maakt hij het moslims wel moeilijk met zijn onzin. Alsof alle moslims meer dan twee draadjes hebben los zitten.



why should i do all that ???

especially with guys like u ???

can u compensate me for my time , energy .....to do just that ????

it's a waste of time ,even if i do : whatever i w'd say, u w'd try to twist it , so ...


so, why bother : zoek het maar uit dan, zou ik zeggen ...


succes ermee dan !


:zwaai:

DNA
01-11-09, 12:43
Heb je 1 bericht van dna/sallah gelezen, dan heb je ze allemaal gelezen. Gewoon verder scrollen en geen energie aan verspillen. Het haalt niets uit, we zullen nooit tot hem doordringen.


:lol:


I just do the minimum 'cause my experience here had showed me that it doesn't pay to make any extra efforts here ...so :


u'll find out that simple fact here if u haven't already done so ...soon enough !


Jullie dringen wel door tot me soms , don't worry , tha's why i 'm here :


of ik tot jullie doordring is maar de vraag :

u gotta get rid of all those mental psychological spiritual moral ...protective shields & fences surrounding urselves ......


Good luck !


Thanks anyway ! !



:zwaai:

DNA
01-11-09, 12:44
Zo is dat. Denk er maar eens goed over na.


say it to that wilders & co. of urs first !

Slinger
01-11-09, 12:51
say it to that wilders & co. of urs first !

Moslimextremisme was er eerder dan Wilders partij.

DNA
01-11-09, 13:00
Moslimextremisme was er eerder dan Wilders partij.


:lol:


westerse imperialisme, onderdrukking, onrecht , discriminaties ...neo_imperialisme ....waren er eerder dan .....Bin laden & co .



wat dan ???


Grow up ! draaikont !


wilders is nothing : just a silly man : the so_called Dutch democracy allowing such a fascist freak to go on on dividing people & on spreading hate , lies, demonizations ......is really an amazing fact !



Islam had , has & will have always enemies :

truth has got always enemies ....


nothing new under the sun !

Slinger
01-11-09, 13:04
:lol:


westerse imperialisme, onderdrukking, onrecht , discriminaties ...neo_imperialisme ....waren er eerder dan .....Bin laden & co .



wat dan ???


Grow up ! draaikont !


En de voorspoed van Abel was er eerder dan Kaïns wraak.

DNA
01-11-09, 13:05
En de voorspoed van Abel was er eerder dan Kaïns wraak.


:lol:


u're not serious or even funny !



:zwaai:

Slinger
01-11-09, 13:12
:lol:


u're not serious or even funny !



:zwaai:

Volgens jouw eigen islamideologie was Kaïn de eerste moslimterrorist. Dat wil je toch niet ontkennen?

Aït Ayt
01-11-09, 13:36
Nu ook. In plaats van citaten uit de Koran aan te halen met een stuk van de tafsir er bij, uitleg over de periode in welke de betreffende verzen zijn geopenbaard, waarom in deze volgorde in de Koran. DNA komt niet verder dan


Of te wel geheel inhoudsloos, simpel, niets zeggend gebrabbel. Onder tusssen maakt hij het moslims wel moeilijk met zijn onzin. Alsof alle moslims meer dan twee draadjes hebben los zitten.

wélke betreffende verzen ?
bedoel je de 'betreffende verzen' waar witte naar verwijst ?
dat is hier al zo'n 5000 keer eerder geplaatst op dit forum dus gebruik de zoekfunctie als je dan zo graag wilt weten in welke context het gelezen moet worden..
of nog beter : lees zelf de qur'aan eens voor een keer en dan zul je vanzelf zien in welke context je het moet lezen..
zo moeilijk is het niet knul..

Aït Ayt
01-11-09, 13:40
Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden.
Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? De vraag is van belang, want zo kan eenduidig vastgesteld worden welke onderdelen van de Islam eeuwig en universeel zijn en welke niet.

dezelfde tip die joesoef ook kreeg :
lees de qur'aan eens en dan zul je vanzelf zien in welke context je het moet lezen en onder welke omstandigheden het van toepassing is..

Joesoef
01-11-09, 14:09
wélke betreffende verzen ?
bedoel je de 'betreffende verzen' waar witte naar verwijst ?
dat is hier al zo'n 5000 keer eerder geplaatst op dit forum dus gebruik de zoekfunctie als je dan zo graag wilt weten in welke context het gelezen moet worden..
of nog beter : lees zelf de qur'aan eens voor een keer en dan zul je vanzelf zien in welke context je het moet lezen..
zo moeilijk is het niet knul..


Leer lezen. Ik geef aan dat DNA hier alleen maar loopt te roepen zonder kennis, zonder inzicht en zonder inhoud. Maar ja, hij die tegen onze vijand is die is onze vriend.

Ron Haleber
01-11-09, 14:32
Heb je 1 bericht van dna/sallah gelezen, dan heb je ze allemaal gelezen.
Gewoon verder scrollen en geen energie aan verspillen.
Het haalt niets uit, we zullen nooit tot hem doordringen.

Vroeger jaren geleden kon je nog wel eens marginaal bv over Camus een reactie geven...:zozo:

Blijkbaar is die tijd voorgoed voorbij...:maf2:
Drugs?
Reli-waanzin?
Ouderdom?

Hopeloos!:huil:

Aït Ayt
01-11-09, 14:38
Leer lezen. Ik geef aan dat DNA hier alleen maar loopt te roepen zonder kennis, zonder inzicht en zonder inhoud. Maar ja, hij die tegen onze vijand is die is onze vriend.

witte maakte een tekstvariant op een qur'aancitaat dat hier in loop der tijd al verschillende malen eerder geplaatst is met alle mogelijke tekstuitleg erbij.. iedere forumbezoeker die hier op dit forum weleens eerder ingelogd heeft kan dan ook weten wat de interpretatie is van dit vers maar desondanks sta jij dna te verwijten dat hij niet met tefsier en qur'aanpassages aankomt zetten om tekst en uitleg te geven..
dat is vreemd.. witte komt ermee aanzetten en dan moet dna het van jou gaan uitleggen.. :zozo:
je kan beter witte vragen waarom hij dat vers aanhaalt terwijl het al zo vaak hier geplaatst is..

maar goed, zo te zien zit je hier gewoon weer eens te provoceren.. zelfs het beheer sta je hier uit te maken voor een stel idioten.. je hebt blijkbaar zin om rotzooi te trappen..

Witte78
01-11-09, 17:18
witte maakte een tekstvariant op een qur'aancitaat dat hier in loop der tijd al verschillende malen eerder geplaatst is met alle mogelijke tekstuitleg erbij.. iedere forumbezoeker die hier op dit forum weleens eerder ingelogd heeft kan dan ook weten wat de interpretatie is van dit vers maar desondanks sta jij dna te verwijten dat hij niet met tefsier en qur'aanpassages aankomt zetten om tekst en uitleg te geven..
dat is vreemd.. witte komt ermee aanzetten en dan moet dna het van jou gaan uitleggen.. :zozo:
je kan beter witte vragen waarom hij dat vers aanhaalt terwijl het al zo vaak hier geplaatst is..

maar goed, zo te zien zit je hier gewoon weer eens te provoceren.. zelfs het beheer sta je hier uit te maken voor een stel idioten.. je hebt blijkbaar zin om rotzooi te trappen..

Ik probeerde met die post te illustreren dat het zeer moeilijk is om te bepalen waar de grens van vrijheid van meningsuiting ligt, en wanneer die grens overschreden wordt. Zijn de "aanhangers" van bepaalde uitspraken/teksten überhaupt wel bevoegd om te bepalen of een tekst wel of niet haatdragend of discriminerend is? Ik denk dat wanneer de koran door een objectieve externe commissie gekeurd gaat worden het er niet al te rooskleurig uitkomt. Het soort tekst dat ik aanhaalde blijven haatdragend en discriminerend, ook in de context van oorlog en onderdrukking. Het is namelijk gericht op specifieke groepen mensen, niet op vijanden in het algemeen. In de hedendaagse morele tijdsgeest niet meer acceptabel.

DNA
01-11-09, 17:44
Leer lezen. Ik geef aan dat DNA hier alleen maar loopt te roepen zonder kennis, zonder inzicht en zonder inhoud. Maar ja, hij die tegen onze vijand is die is onze vriend.


:lol:

u wish ! :lol:


Don't cry for me ...Argentina ! :lol:

:zwaai:

DNA
01-11-09, 17:47
wélke betreffende verzen ?
bedoel je de 'betreffende verzen' waar witte naar verwijst ?
dat is hier al zo'n 5000 keer eerder geplaatst op dit forum dus gebruik de zoekfunctie als je dan zo graag wilt weten in welke context het gelezen moet worden..
of nog beter : lees zelf de qur'aan eens voor een keer en dan zul je vanzelf zien in welke context je het moet lezen..
zo moeilijk is het niet knul..


Precies : :fpetaf:

kan ik niet beter formuleren :

whatever u w'd say , they w'd try to twist it, so , why bother :

let them figure it out for themselves : they seem so lazy to do just that !


Thanks !


wa salam !

:zwaai:

DNA
01-11-09, 18:07
Ik probeerde met die post te illustreren dat het zeer moeilijk is om te bepalen waar de grens van vrijheid van meningsuiting ligt, en wanneer die grens overschreden wordt. Zijn de "aanhangers" van bepaalde uitspraken/teksten überhaupt wel bevoegd om te bepalen of een tekst wel of niet haatdragend of discriminerend is? Ik denk dat wanneer de koran door een objectieve externe commissie gekeurd gaat worden het er niet al te rooskleurig uitkomt. Het soort tekst dat ik aanhaalde blijven haatdragend en discriminerend, ook in de context van oorlog en onderdrukking. Het is namelijk gericht op specifieke groepen mensen, niet op vijanden in het algemeen. In de hedendaagse morele tijdsgeest niet meer acceptabel.


:lol:


Look, i don't agree with u on many things = pretty normal natural fact : i don't agree with the pope :lol: on many things , i don't agree with christianity, judaism, buddism, confucius , taoism ...Ghandi ....mother Theresa ....on many things , i don't agree with Madonna :lol: on many things , i don't even agree with myself on many things for that matter sometimes : i don't even agree with my cat :lol: too sometimes ...


I do not agree with liberal democracy , secularism ...on many things :


but i do respect them in the sense that people may have their freedoms of beliefs , of expression , individual freedoms .....



Bovendien :

Hoe kan je pretenderen Qu'ran uitleg te kunnen bepalen via dubieuze sites ook nog , jongen :


Think 'fore u say that none_sense of urs :

Listen top urself : "objectief" extern commissie ??? :lol:

objectiviteit bestaat niet, wist je dat niet soms ???

iedereen "denkt" vanuit een bepaald ideologisch moreel_ethisch referentiekader :


westerse denken of maatstaven zijn niet universeel , niet in de absoluut zin althans :


maar goed : wie denk je te zijn om over de Qu'ran te kunnen beoordellen zonder enig kennis van zaken dan ???

Besides, this a very wrong way of discussing these matters :

ur opinions 'bout Islam are irrelevent too: ze bepâlen niks voor ons : ze gaan je alleen aan die opinies van je : jou probleem , niet de onze :


het is zo simpel juist :


let's put all those mutual moral ideological ....backgrounds aside & let's try to be "objective" , assuming that objectivity does exist :


The constitution should be the judge between us :

people should try to find soultions to all those conflicts between the freedom of speech, freedom of belief , individual freedom.....that's a sophisticated art to do just that :


we respect the constitution, laws ....even though we do not totally agree with them : u should do the same in relation to Islam even though u don't believe in or agree with Islam ....



At the other hand , wilders doesn't respect the constitution 'cause he simply threatens others' liberties ,those of muslims mainly :


how can he pretend to "defend " liberty by threatening the liberties of others ???

he's undemocratic, a danger for democracy, for national security ...for peace , harmony .....by dividing people , by spreading lies, hate messages, demonizations, exclusion ....discrimination....


wilders is an insult to Holland , to humanity , to democracy, to decency ...


& Islam wordt niet getoetst aan al dan niet westerse bronen of maatstaffen, jongen = error of thinking :

Islam heeft zijn eigen moreel_ethisch & ander maatstaffen referentiekaders ...!

DNA
01-11-09, 18:18
Het is weer 3x niks met jou. Code of silence? De Islam is een soort mafia? Laat maar zitten.


.


when i say Islam has got a code of silence , i mean the following , at least this ontopic matter :

The Qu'ran teaches us that we will hear , go through, experience, live , witness , encounter ....many anti_Islam hate messages rhetorics & deeds :

like we do today :

sometimes we have to react to them, sometimes we have to ignore them, sometimes we have to be silent & patient 'bout them, sometimes we have to try to forgive them ..............


it's all 'bout the situations, context , timing , balance ...


the same goes for the code of violence ; of peace :

as everybodyelse , muslims should use violence to protect , defend , liberate themselves , sometimes not : other kinds oof resistance or silence patience are preached to be followed by muslims sometimes ....


the same goes for peace , u leave muslims alone , they live u alone, u wanna live in peace with them, they w'd do the same ......


but there can be no peace or compassion without ....Justice :

Justice comes in the first place !


er zijn er veel nuances , perspectieven, inzichten ...invalshoeken daarover !


nowadays , most muslims have betrayed those great teachings of Islam , including me sometimes , i must admit :


I try to change that !

Islam as such will be back , don't worry !

Witte78
01-11-09, 18:56
:lol:


Look, i don't agree with u on many things = pretty normal natural fact : i don't agree with the pope :lol: on many things , i don't agree with christianity, judaism, buddism, confucius , taoism ...Ghandi ....mother Theresa ....on many things , i don't agree with Madonna :lol: on many things , i don't even agree with myself on many things for that matter sometimes : i don't even agree with my cat :lol: too sometimes ...


I do not agree with liberal democracy , secularism ...on many things :


but i do respect them in the sense that people may have their freedoms of beliefs , of expression , individual freedoms .....



Bovendien :

Hoe kan je pretenderen Qu'ran uitleg te kunnen bepalen via dubieuze sites ook nog , jongen :


Welke dubieuze sites? In een seculiere samenleving mag iedereen ongestraft een eigen uitleg geven aan de koran. Het gaat er echter om hoe de wet er mee omgaat.




Think 'fore u say that none_sense of urs :

Listen top urself : "objectief" extern commissie ??? :lol:

objectiviteit bestaat niet, wist je dat niet soms ???


Dit is zwart/wit denken.



iedereen "denkt" vanuit een bepaald ideologisch moreel_ethisch referentiekader :


westerse denken of maatstaven zijn niet universeel , niet in de absoluut zin althans :


maar goed : wie denk je te zijn om over de Qu'ran te kunnen beoordellen zonder enig kennis van zaken dan ???


Waarom zou ik dat niet mogen? En hoe komt je tot de conclusie dat ik geen kennis van zaken heb? Ik ken het argument "tijd/situatie/context" al lang.



Besides, this a very wrong way of discussing these matters :

ur opinions 'bout Islam are irrelevent too: ze bepâlen niks voor ons : ze gaan je alleen aan die opinies van je : jou probleem , niet de onze :


Dat geld dus ook voor jouw mening over Wilders.



het is zo simpel juist :


let's put all those mutual moral ideological ....backgrounds aside & let's try to be "objective" , assuming that objectivity does exist :


The constitution should be the judge between us :

people should try to find soultions to all those conflicts between the freedom of speech, freedom of belief , individual freedom.....that's a sophisticated art to do just that :


we respect the constitution, laws ....even though we do not totally agree with them : u should do the same in relation to Islam even though u don't believe in or agree with Islam ....



At the other hand , wilders doesn't respect the constitution 'cause he simply threatens others' liberties ,those of muslims mainly :


how can he pretend to "defend " liberty by threatening the liberties of others ???

he's undemocratic, a danger for democracy, for national security ...for peace , harmony .....by dividing people , by spreading lies, hate messages, demonizations, exclusion ....discrimination....


wilders is an insult to Holland , to humanity , to democracy, to decency ...


& Islam wordt niet getoetst aan al dan niet westerse bronen of maatstaffen, jongen = error of thinking :

Islam heeft zijn eigen moreel_ethisch & ander maatstaffen referentiekaders ...!







De Islam "bedreigt" mijn vrijheid. Zie zowel theorie als praktijk. Niet dat ik mij bedreigd voel, maar dat is alleen maar omdat we hier geen meerderheid aan moslims hebben.

DNA
01-11-09, 19:41
Welke dubieuze sites? In een seculiere samenleving mag iedereen ongestraft een eigen uitleg geven aan de koran. Het gaat er echter om hoe de wet er mee omgaat.




Dit is zwart/wit denken.



Waarom zou ik dat niet mogen? En hoe komt je tot de conclusie dat ik geen kennis van zaken heb? Ik ken het argument "tijd/situatie/context" al lang.



Dat geld dus ook voor jouw mening over Wilders.



De Islam "bedreigt" mijn vrijheid. Zie zowel theorie als praktijk. Niet dat ik mij bedreigd voel, maar dat is alleen maar omdat we hier geen meerderheid aan moslims hebben.



pfff..... mag je de Qu'ran niet interpreteren zonder kennis van zaken,je beschikt niet over de noodzakkelijk vereist kennis + je bent geen moslim !:

je moet bovendien veel in huis hebben om dat te kunnen doen , silly boy ! :lol:

Zelfs Ik als moslim weet dat ik niet over de vereist kennis beschik om de Qu'ran te kunnen interpreteren ....

ieder moslim kan in principe de Qu'ran uitleggen als die over de nodig kennis zou beschikken ....


ga je gang , niemand die je tegenhoudt : dat gaat je alleen aan : jou probleem !


Lees' deze boek :

"Geography of Thought " or how Asians & westerners think differently & why ??? by Richard E.Nisbett :

in other words :

objectivity doesn't exist :

westerse denken & maatstaffen zijn niet universeel , niet in de absoluut zin althans ....


lees' ook deze book : " Geography of culture " : will give u the name of that scientist later :


objectivity doesn't even exist in ....science :

'cause science is just a representation of reality , done by humans through their cultural, moral_ethical ideological .....senses & other lenses :


can u tell me what real objective reality is , whatever that might be indeed ??? :

science is just a form of culture, a human activity , highly disciplined & methodic , yes, but can never be totally objective or independent = just a human activity done by humans through those lenses i told u 'bout !



even epistemology or any theory or philo of knowledge can never be objective, true, universal ....= products of society, culture, history ....






what i said 'bout wilders u cannot prove me wrong 'bout it :


try then : do ur best :

wilders is undemocratic, doesn't respect the constitution , 'cause he threatens the liberties of muslims mainly : those muslims who are part of the Dutch society , who respect the Dutch constitution without having to totally agree with it of course , respect Dutch laws ...........




vertel me nou : hoe bereigt Islam jou vrijheid dan , in theorie & praktijk zoals je zelf zegt ??? :tover: !


wat moslim meerderheid in NL ??? : da's een fantasie = die zgn potentieel meerderheid van moslims kan nooit bereikt worden & dat willen moslims ook niet doen , & vergis je niet :

zelfs als moslims de meerderheid 's zouden behalen, ze hebben geen recht om de NLse democratie te ondermijnen , zelfs de Islam zou dat verbieden ; want Islam wordt nooit opgelegd in principe zelfs als moslims de meerderheid zouden behalen .....in het buitenland dan :





Bovendien, vind je niet dat de NLse regering kort & lang termijn planen heeft ??


don't un trust ur own government enough to avoid any so_called muslim majority in the future ???


the latter w'dn't be even a threat to u even if that demographic impossibility w'd happen :


see the percentage of muslims in Holland right now : see even the perentage of all minorities in Holland = insignificant :


u listen to too much anti_Islam populistic propaganda :


use ur mind & imagination !


have a nice night !


sweet dreams, sleep tight & don't let the bed bugs bite !


Thanks for ur reactions : gotta go !


:zwaai:

Witte78
01-11-09, 19:56
pfff..... mag je de Qu'ran niet interpreteren zonder kennis van zaken,je beschikt niet over de noodzakkelijk vereist kennis + je bent geen moslim !:


Dat mag ik (gelukkig) wel.



je moet bovendien veel in huis hebben om dat te kunnen doen , silly boy ! :lol:


Elke halve gare gek kan het.



ga je gang , niemand die je tegenhoudt : dat gaat je alleen aan : jou probleem !


Over welk probleem heb je het?



Lees' deze boek :

"Geography of Thought " or how Asians & westerners think differently & why ??? by Richard E.Nisbett :

in other words :

objectivity doesn't exist :

westerse denken & maatstaffen zijn niet universeel , niet in de absoluut zin althans ....


lees' ook deze book : " Geography of culture " : will give u the name of that scientist later :


objectivity doesn't even exist in ....science :

'cause science is just a representation of reality , done by humans through their cultural, moral_ethical ideological .....senses & other lenses :


can u tell me what real objective reality is , whatever that might be indeed ??? :

science is just a form of culture, a human activity , highly disciplined & methodic , yes, but can never be totally objective or independent = just a human activity done by humans through those lenses i told u 'bout !



even epistemology or any theory or philo of knowledge can never be objective, true, universal ....= products of society, culture, history ....






what i said 'bout wilders u cannot prove me wrong 'bout it :


try then : do ur best :

wilders is undemocratic, doesn't respect the constitution , 'cause he threatens the liberties of muslims mainly : those muslims who are part of the Dutch society , who respect the Dutch constitution without having to totally agree with it of course , respect Dutch laws ...........


Zelfde geldt voor de Islam.



vertel me nou : hoe bereigt Islam jou vrijheid dan , in theorie & praktijk zoals je zelf zegt ??? :tover: !


wat moslim meerderheid in NL ??? : da's een fantasie = die zgn potentieel meerderheid van moslims kan nooit bereikt worden & dat willen moslims ook niet doen , & vergis je niet :

zelfs als moslims de meerderheid 's zouden behalen, ze hebben geen recht om de NLse democratie te ondermijnen , zelfs de Islam zou dat verbieden ; want Islam wordt nooit opgelegd in principe zelfs als moslims de meerderheid zouden behalen .....in het buitenland dan :


:confused: het buitenland? Waar ligt Islamandie dan?





Bovendien, vind je niet dat de NLse regering kort & lang termijn planen heeft ??


don't un trust ur own government enough to avoid any so_called muslim majority in the future ???


the latter w'dn't be even a threat to u even if that demographic impossibility w'd happen :


see the percentage of muslims in Holland right now : see even the perentage of all minorities in Holland = insignificant :


u listen to too much anti_Islam populistic propaganda :


use ur mind & imagination !


have a nice night !


sweet dreams, sleep tight & don't let the bed bugs bite !


Thanks for ur reactions : gotta go !


:zwaai:

Ik voel me ook in mijn vrijheid bedreigd door de huidige Christelijke regering, die hun geloofsregeltjes maar al te graag aan mij op willen leggen. "bedreigd" is misschien een ietwat zwaar begrip, dat terzijde.

Punt is meer dat dit absoluut geen geldige grond is om iets te verbieden.

DNA
01-11-09, 20:16
Dat mag ik (gelukkig) wel.



Elke halve gare gek kan het.



Over welk probleem heb je het?



Zelfde geldt voor de Islam.



:confused: het buitenland? Waar ligt Islamandie dan?





Ik voel me ook in mijn vrijheid bedreigd door de huidige Christelijke regering, die hun geloofsregeltjes maar al te graag aan mij op willen leggen. "bedreigd" is misschien een ietwat zwaar begrip, dat terzijde.

Punt is meer dat dit absoluut geen geldige grond is om iets te verbieden.

ach....


ik wou net weg gaan, zie ik dit ! ik bof even : :lol:


ok , even simpel & kort :

nogmaals , niet iedereen kan de Qu'ran interpreteren : iedereen kan dat als die over de nodig kennis zou beschikken , in principe ....moslims met name !



period : long story !



ik zei : je denkt de Qu'ran te kunnen interpreteren :lol: : da's jou probleem in de zin van : jou opinie .....gaat je alleen aan , niemand anders :

als dat je gelukkig zou maken , doe maar :lol: !



Besides :

Islam is the one & only authentic original universal true belief left = Not _Man_made : the one & only true , universal, objective true belief left :


u don't have to believe in that indeed !




met Islam in het buitenland , ik bedoel Islam op een niet_ Islamitisch grondgebied zoals NL bijv. :


zelfs thuis mag Islam absoluut niet opgelegd worden, laat staan elders !

Further more :

The Dutch constitution is the best guarantee for ur freedoms :

we respect that : u do under_estimate the power & strength of ur system even Islam w'd forbid us to threaten !

echte waar moslims zouden nooit democratie of enig ander niet_moslim systeem ondermijnen tegen de wil & belangen van de desbetreffend volkeren !



use ur mind & imagination :


it took Holland & Europe so many bloody centuries, wars, pain , misery, work .....tears & sweat to build secularism under this liberal democracy :

it's not that fragile , believe me !

we have also no intentions or not even the capacity or the will to threaten ur system : unrealistic too : + forbidden by our own belief indeed :


we can't do it even if we could !

we should focuss on our own lands of origins ...in case they w'd accept the come back of Islam : if the majority of people even there w'dn't accept that , then even from the Islamic point of view , Islam shouldn't be imposed even at home ; let alone somewhereelse , so....


Long story :


Gotta go !


Thanks !

:zwaai:

mark61
01-11-09, 22:12
pfff..... mag je de Qu'ran niet interpreteren zonder kennis van zaken,je beschikt niet over de noodzakkelijk vereist kennis + je bent geen moslim !:

Het is Qur'an.

om te beginnen.

Witte78
01-11-09, 22:29
ach....


ik wou net weg gaan, zie ik dit ! ik bof even : :lol:


ok , even simpel & kort :

nogmaals , niet iedereen kan de Qu'ran interpreteren : iedereen kan dat als die over de nodig kennis zou beschikken , in principe ....moslims met name !



period : long story !



ik zei : je denkt de Qu'ran te kunnen interpreteren :lol: : da's jou probleem in de zin van : jou opinie .....gaat je alleen aan , niemand anders :

als dat je gelukkig zou maken , doe maar :lol: !



Besides :

Islam is the one & only authentic original universal true belief left = Not _Man_made : the one & only true , universal, objective true belief left :


u don't have to believe in that indeed !




met Islam in het buitenland , ik bedoel Islam op een niet_ Islamitisch grondgebied zoals NL bijv. :


zelfs thuis mag Islam absoluut niet opgelegd worden, laat staan elders !

Further more :

The Dutch constitution is the best guarantee for ur freedoms :

we respect that : u do under_estimate the power & strength of ur system even Islam w'd forbid us to threaten !

echte waar moslims zouden nooit democratie of enig ander niet_moslim systeem ondermijnen tegen de wil & belangen van de desbetreffend volkeren !



use ur mind & imagination :


it took Holland & Europe so many bloody centuries, wars, pain , misery, work .....tears & sweat to build secularism under this liberal democracy :

it's not that fragile , believe me !

we have also no intentions or not even the capacity or the will to threaten ur system : unrealistic too : + forbidden by our own belief indeed :


we can't do it even if we could !

we should focuss on our own lands of origins ...in case they w'd accept the come back of Islam : if the majority of people even there w'dn't accept that , then even from the Islamic point of view , Islam shouldn't be imposed even at home ; let alone somewhereelse , so....


Long story :


Gotta go !


Thanks !

:zwaai:



Ik maak me niet druk hoor, ik zie het ook niet zo snel gebeuren dat onze seculiere democratie valt. Als het al gebeurt dan niet door moslims.

En wat betreft de koran, je zult er maar mee moeten leven dat ook niet-moslims er een mening over hebben, welke vaak niet zo heel positief uitpakt. De vraag was tot hoever vrijheid van meningsuiting gaat. Gezien de koran vrij ver. Ik heb wilders nog nooit horen oproepen tot het uitmoorden van complete bevolkingsgroepen, in wat voor context dan ook.

Wide-O
02-11-09, 05:07
Het is Qur'an.

om te beginnen.

Ja zeg! Als je al over dat soort details valt kun je evengoed de Beibel gaan lezen.

reallife
02-11-09, 07:14
Ja zeg! Als je al over dat soort details valt kun je evengoed de Beibel gaan lezen.

Je was er in iedergeval vroeg genoeg voor wakker zo te zien. :p

Umarvlie
02-11-09, 08:08
Het is Qur'an.

om te beginnen.

Bijna goed: Qur'aan. (of in ieder geval aangeven dat die hamza verlengt is).

mark61
02-11-09, 08:39
Bijna goed: Qur'aan. (of in ieder geval aangeven dat die hamza verlengt is).

Vertel het Sallah / DNA de zeer deskundige moslim, niet mij, ik heb er verder niks aan.

Alleen internetmoslims schrijven dubbel a; normale mensen schrijven â, als je toch precies wilt wezen.

sidi bibi
02-11-09, 10:12
Zelfs Ik als moslim weet dat ik niet over de vereist kennis beschik om de Qu'ran te kunnen interpreteren ....



Terwijl je nou net m'n lichtende hoop was.

naam
02-11-09, 10:50
nogmaals , niet iedereen kan de Qu'ran interpreteren : iedereen kan dat als die over de nodig kennis zou beschikken , in principe ....moslims met name !




[/SIZE]

Wat zeg je hier nou eigenlijk........... in principe dan?

De Islam is universeel, maar niemand kan de koran interpreteren als die niet over de jusite kennis beschikt? Over welke kennis heb je het?

Wat een prutswerk.

DNA
02-11-09, 11:46
Ik maak me niet druk hoor, ik zie het ook niet zo snel gebeuren dat onze seculiere democratie valt. Als het al gebeurt dan niet door moslims.

En wat betreft de koran, je zult er maar mee moeten leven dat ook niet-moslims er een mening over hebben, welke vaak niet zo heel positief uitpakt. De vraag was tot hoever vrijheid van meningsuiting gaat. Gezien de koran vrij ver. Ik heb wilders nog nooit horen oproepen tot het uitmoorden van complete bevolkingsgroepen, in wat voor context dan ook.


Precies :

seculaire democratie heeft zelf innerlijk tegenstrijdigheden die zullen zorgen voor zijn eigen onvermijdelijk val , maak je je geen zorgen daarover :


hat zal gebeuren ....lang verhaal !





wat betreft de Qu'ran, je weet er blijkbaar niks van , dus ...


& Faith is not a matter of opinion !

DNA
02-11-09, 11:47
Terwijl je nou net m'n lichtende hoop was.

:lol:


:zwaai:

DNA
02-11-09, 11:49
Wat zeg je hier nou eigenlijk........... in principe dan?

De Islam is universeel, maar niemand kan de koran interpreteren als die niet over de jusite kennis beschikt? Over welke kennis heb je het?

Wat een prutswerk.


kan je mee praten over biologie , filo ....als je er niks van zou afweten ???

precies !

Charlus
02-11-09, 11:49
seculaire democratie heeft zelf innerlijk tegenstrijdigheden die zullen zorgen voor zijn eigen onvermijdelijk val
Hoe dat zo?

lang verhaal !
We zullen er nooit achterkomen.
Zeg, ik weet hoe je een perpetuum mobile kunt bouwen.

DNA
02-11-09, 11:52
Hoe dat zo?

We zullen er nooit achterkomen.
Zeg, ik weet hoe je een perpetuum mobile kunt bouwen.


:lol:


secularisme is anti_menselijk natuur net als communisme ....dus : onvermijdelijk val !

lang verhaal; dus ...



zeg, ik weet hoe je jou intelligentie kan verbeteren ! :lol:


:zwaai:

Charlus
02-11-09, 11:59
seculaire democratie heeft zelf innerlijk tegenstrijdigheden die zullen zorgen voor zijn eigen onvermijdelijk val
Hoe dat zo?
secularisme is anti_menselijk natuur net als communisme ....dus : onvermijdelijk val !
Even toegespitst op de Nederlandse situatie: welke innerlijke tegenstrijdigheden gaan leiden tot de val van de democratie en op welke wijze gaat dat gebeuren?

Witte78
02-11-09, 12:02
Precies :

seculaire democratie heeft zelf innerlijk tegenstrijdigheden die zullen zorgen voor zijn eigen onvermijdelijk val , maak je je geen zorgen daarover :


hat zal gebeuren ....lang verhaal !


Is het kalifaat ook gevallen vanwege interne tegenstrijdigheden?



wat betreft de Qu'ran, je weet er blijkbaar niks van , dus ...


& Faith is not a matter of opinion !

Hoezo weet ik er niks van? Ik ken die tekst, en mijn stelling is dat deze in geen enkele context goed te keuren is volgens hedendaagse morele standaarden. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar met mijn hoeveelheid kennis over de koran heeft het niets te maken.

Witte78
02-11-09, 12:04
Even toegespitst op de Nederlandse situatie: welke innerlijke tegenstrijdigheden gaan leiden tot de val van de democratie en op welke wijze gaat dat gebeuren?

Lang verhaal.

H.P.Pas
02-11-09, 12:09
Lang verhaal.


Veels te veelzijdig.

Charlus
02-11-09, 12:15
<...>die verzen betroffen bepaalde omstandigheden wanneer moslims worden aangevallen, onderdrukt , mishandeld<...>
Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden.
Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? De vraag is van belang, want zo kan eenduidig vastgesteld worden welke onderdelen van de Islam eeuwig en universeel zijn en welke niet. Je lijkt hardnekkig niet te beseffen dat de prijs van 'in de context zien' ihgv. de meer onaangename verzen bestaat uit moeten toegeven dat de Islam niet universeel is.

naam
02-11-09, 12:54
kan je mee praten over biologie , filo ....als je er niks van zou afweten ???

precies !

Volgens Mohammed is de Islam een makkelijke godsdienst. Dus.......
Bovendien een godsdienst hoort toegankelijk te zijn en makkelijk te interpreteren.

Aït Ayt
02-11-09, 14:01
Vertel het Sallah / DNA de zeer deskundige moslim, niet mij, ik heb er verder niks aan.

Alleen internetmoslims schrijven dubbel a;

dan ben jij blijkbaar een internetmoslim :
quote van mark61:
"Overigens begrijp ik dat 'zelfs' de Talibaan niet vies zijn van massale verkrachting"

als je het trouwens met een lange 'a' wilt schrijven dan is het : 'taalibaan' of 'tālibān'.. (de eerste 'a' is ook een aalif)


normale mensen schrijven â, als je toch precies wilt wezen.

als je toch precies wilt wezen is het geen a-circonflex maar een a-macron: 'ā'.. een diakriet dat plat boven de letter geplaatst wordt om een verlenging van het klinkerteken weer te geven..

Aït Ayt
02-11-09, 14:03
Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden.
Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? De vraag is van belang, want zo kan eenduidig vastgesteld worden welke onderdelen van de Islam eeuwig en universeel zijn en welke niet. Je lijkt hardnekkig niet te beseffen dat de prijs van 'in de context zien' ihgv. de meer onaangename verzen bestaat uit moeten toegeven dat de Islam niet universeel is.

dat staat er wel.. lees anders eens de qur'aan..

Joesoef
02-11-09, 17:03
dat staat er wel.. lees anders eens de qur'aan..


Alleen korangeleerden mogen daar toch een uitspraak over doen?

Witte78
02-11-09, 17:10
Volgens Mohammed is de Islam een makkelijke godsdienst. Dus.......


Dat betekent niets meer dan "Je hoeft zelf niet na te denken, dat doen andere wel voor je".

DNA
02-11-09, 18:22
Dat betekent niets meer dan "Je hoeft zelf niet na te denken, dat doen andere wel voor je".


Dat betekent dat je moet goed studeren als je een dokter , bioloog ....Islam deskundige ...wil worden !

DNA
02-11-09, 18:24
Alleen korangeleerden mogen daar toch een uitspraak over doen?

alleen neurologen , andere wetenschappers .....kunnen deskundige uitspraken doen over het menselijk brein , over diens materieel aard tenminste :

DNA
02-11-09, 18:25
dat staat er wel.. lees anders eens de qur'aan..

Precies :

hier is een Nlsetalig link voor ze :


www.leesdekoran.nl

DNA
02-11-09, 18:27
Volgens Mohammed is de Islam een makkelijke godsdienst. Dus.......
Bovendien een godsdienst hoort toegankelijk te zijn en makkelijk te interpreteren.


Islam is makkelijk :


Qu'ran interpreteren niet !

kan je Kant, Hegel , ...lezen zonder begeleiding of genoeg kennis daarover ??? = da's geen vergelijking !

kan je bioloog worden zonder te gaan studeren daarover ???

DNA
02-11-09, 18:31
:lol:


secularisme is anti_menselijk natuur net als communisme ....dus : onvermijdelijk val !

lang verhaal; dus ...



zeg, ik weet hoe je jou intelligentie kan verbeteren ! :lol:


:zwaai:


T.a.v. Charlus !

DNA
02-11-09, 18:32
Lang verhaal.


:lol:


inderdaad , da's niet minder waar !


zeg , wat was de topic ook weer ???


:zwaai:

DNA
02-11-09, 18:32
Veels te veelzijdig.

inderdaad !
:lol:

DNA
02-11-09, 18:35
Wie , o wie , kan me vertellen waar ligt de grens tussen freedom of speech & hate , demonizations, ....????



Who can tell me why are foreigners less citizens than Hollanders ???


what does it mean to be or to "become" a "flying" :lol: Hollander ???


is a Hollander something people should become ??? :lol: a kindda promotion ??? :lol:

ach..........

DNA
02-11-09, 18:43
Is het kalifaat ook gevallen vanwege interne tegenstrijdigheden?



Hoezo weet ik er niks van? Ik ken die tekst, en mijn stelling is dat deze in geen enkele context goed te keuren is volgens hedendaagse morele standaarden. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar met mijn hoeveelheid kennis over de koran heeft het niets te maken.

muslims ' decline , not Islam's :

Islam is not_ Man_made : secularism & the rest are /were !

muslims are also subjected to divine history natural & other rules !





u're a silly boy : u don't listen : u think u're funny or smart , u're not , i assure u that ! :lol:


jou westerse maatstaffen moraal ....zijn niet universeel : + tijdelijk !

Islam heeft zijn eigen maatstaffen moraal ethiek ...

Islam is tijdloos & in_de_tijd tegelijkertijd ...

comparisons are unscientific also ...again !




I'm not gonna repeat myself : u don't listen, u don't think , u just try to play the smart guy u're not : not even remotely , so :zwaai:


waste of time !

DNA
02-11-09, 18:45
................................

Witte78
02-11-09, 19:01
muslims ' decline , not Islam's :

Islam is not_ Man_made : secularism & the rest are /were !

muslims are also subjected to divine history natural & other rules !





u're a silly boy : u don't listen : u think u're funny or smart , u're not , i assure u that ! :lol:


jou westerse maatstaffen moraal ....zijn niet universeel : + tijdelijk !

Islam heeft zijn eigen maatstaffen moraal ethiek ...

Islam is tijdloos & in_de_tijd tegelijkertijd ...

comparisons are unscientific also ...again !




I'm not gonna repeat myself : u don't listen, u don't think , u just try to play the smart guy u're not : not even remotely , so :zwaai:


waste of time !

Jouw islam is ook niet universeel. We moeten dus gaan beargumenteren waarom we onze eigen ideologie beter vinden. Begin maar eens met uit te leggen waarom het rechtvaardig is dat niet-moslims minder rechten hebben dan moslims.

DNA
02-11-09, 19:34
Jouw islam is ook niet universeel. We moeten dus gaan beargumenteren waarom we onze eigen ideologie beter vinden. Begin maar eens met uit te leggen waarom het rechtvaardig is dat niet-moslims minder rechten hebben dan moslims.


Tja....je bent echt irritant soms :

kijk :


interesseert me niet meer wat je denkt :


daar gaat het ook niet om welke "ideologie" is beter .......!!!! : da's kinderachtig :

dat was slechts een principieel offtopic kwestie :


die kwesties zijn niet te betwisten via deze kinderachtig manier !

u don't have to agree with me too :

we're just exchanging thoughts , ideas .....u make of them what u want :

we dwalen af van de topic !

ik kan ook zeggen :

waaroom hebben vreemdelingnen minder rechten dan NLers dan ??? =

bijna hetzelfde ! had ik al gezegd :

moet ik alles weer herhalen ???


ach.......vicieus contra_productief infantiel cirkel , zeg !

Witte78
02-11-09, 19:56
Tja....je bent echt irritant soms :

kijk :


interesseert me niet meer wat je denkt :


daar gaat het ook niet om welke "ideologie" is beter .......!!!! : da's kinderachtig :


Mij gaat het daar wel om.


dat was slechts een principieel offtopic kwestie :


die kwesties zijn niet te betwisten via deze kinderachtig manier !

u don't have to agree with me too :

we're just exchanging thoughts , ideas .....u make of them what u want :

we dwalen af van de topic !

ik kan ook zeggen :

waaroom hebben vreemdelingnen minder rechten dan NLers dan ??? =

bijna hetzelfde ! had ik al gezegd :


moet ik alles weer herhalen ???


ach.......vicieus contra_productief infantiel cirkel , zeg !


Dat kan ik heel simpel beargumenteren. Een enkel land heeft niet de benodigde middelen om de complete wereldbevolking te faciliteren wanneer ze aanspraak maken op de rechten van dat land. Zeker een land met een verzorgingsstaat als Nederland zou direct failliet gaan. Einde gelijkheidsverhaal.

Wat is nu de reden dat de islam onderscheid maakt op basis van religie en ideologie?

DNA
02-11-09, 20:26
Dat kan ik heel simpel beargumenteren. Een enkel land heeft niet de benodigde middelen om de complete wereldbevolking te faciliteren wanneer ze aanspraak maken op de rechten van dat land. Zeker een land met een verzorgingsstaat als Nederland zou direct failliet gaan. Einde gelijkheidsverhaal.

Wat is nu de reden dat de islam onderscheid maakt op basis van religie en ideologie?

:lol:


Hoezo ???


Ik heb het over vreemdelingnen die zich al bevinden op een legaal manier op NLse bodem :


what if they refuse to "become " Hollanders ???



u become a Hollander , u become part of an ideology : a materialistic secular one , dan ben je verkocht ! :lol: : plat _simpel , metaforisch _ironisch gezegd !

The same goes for Islam almost !


so...


:zwaai:

Witte78
02-11-09, 20:34
:lol:


Hoezo ???


Ik heb het over vreemdelingnen die zich al bevinden op een legaal manier op NLse bodem :


what if they refuse to "become " Hollanders ???



u become a Hollander , u become part of an ideology : a materialistic secular one , dan ben je verkocht ! :lol: : plat _simpel , metaforisch _ironisch gezegd !

The same goes for Islam almost !


so...


:zwaai:

Er is niets ideologisch aan Nederlander worden. :maf2:

DNA
02-11-09, 20:41
Er is niets ideologisch aan Nederlander worden. :maf2:

see the other topic !

Charlus
02-11-09, 20:43
<...>die verzen betroffen bepaalde omstandigheden wanneer moslims worden aangevallen, onderdrukt , mishandeld<...>
Er staat niet in de koran dat ze alleen gelden in bepaalde omstandigheden.
Hoe wordt bepaald welke verzen alleen gelden in bepaalde omstandigheden? De vraag is van belang, want zo kan eenduidig vastgesteld worden welke onderdelen van de Islam eeuwig en universeel zijn en welke niet. Je lijkt hardnekkig niet te beseffen dat de prijs van 'in de context zien' ihgv. de meer onaangename verzen bestaat uit moeten toegeven dat de Islam niet universeel is.dat staat er wel.. lees anders eens de qur'aan..
Precies :

hier is een Nlsetalig link voor ze :


www.leesdekoran.nl
Ze zijn daar soera's 2 t/m 86 vergeten. Geen nood.

voor de ongelovigen hebben Wij een vernederende bestraffing klaargemaakt

De ongelovigen zijn voor jullie een duidelijke vijand.

God brengt de huichelaars en de ongelovigen bijeen in de hel

Wij hebben voor de ongelovigen onder hen een pijnlijke bestraffing klaargemaakt.

God wijst de ongelovigen de goede richting niet.
Vals spelen èh?

en dat God de ongelovigen te schande maakt.

En zegt hun die ongelovig zijn een pijnlijke bestraffing aan
Niet uitputtend. Op bijbelenkoran.nl gewoon zoeken met 'ongelovigen'.
Wordt er wel eens iets positiefs over ongelovigen gezegd? Behalve dan af en toe de opmerking dat je ze niet persé tat. dood hoeft te maken? Laat ik het zo zeggen: op de ongelovige die denkt dat zij zich laten leiden door de koran ipv. dat ze afstand nemen van het werkje, moeten moslims wel als buitengewoon onaangename, ongelovigen niet respecterende en xenofobe lieden overkomen.
Aha (9:5):

Als de heilige maanden zijn verstreken, doodt dan de veelgodendienaars waar jullie hen vinden, grijpt hen, belegert hen en wacht hen op in elke mogelijke hinderlaag.
Is ook de bekendste. Wat is de context? Van urgentie (oorlogssituatie, belegering) lijkt geen sprake, want moslims kunnen rustig wachten met het vervolgen der ongelovigen tot de heilige maanden zijn verstreken.

DNA
03-11-09, 18:54
Er is niets ideologisch aan Nederlander worden. :maf2:


NLer zijn of worden is een nationaliteit, ja ??? een identiteit :

da's een ideologie :


de NLse cultuur , maatschappij ...heeft een ideologisch karakter net als alle andere culturen, maatschappijen ....inclusief de Islamitische dan !


waaroom wordt dan onderscheid gemaakt tussen vreemdelingnen & NLers terwijl democratie beweert geen discriminatie op basis van nationaliteit toe te laten dan ???

language al is een instrument van ideologien cultuur .....:

try to look for the relationship between identity & language : ethnic, national, religious ........

DNA
05-11-09, 20:57
.


.




.

Bofko
05-11-09, 21:04
waaroom wordt dan onderscheid gemaakt tussen vreemdelingnen & NLers terwijl democratie beweert geen discriminatie op basis van nationaliteit toe te laten dan ???

Jij wilt alle vreemdelingen een Nederlandse uitkering geven ? Dan staan er binnen de kortste keren tientallen miljoenen vreemdelingen op onze stoep.

DNA
05-11-09, 21:12
Jij wilt alle vreemdelingen een Nederlandse uitkering geven ? Dan staan er binnen de kortste keren tientallen miljoenen vreemdelingen op onze stoep.

IK heb het over de vreemdelingnen die al op legaal manier zich op NLse bodem bevinden !

&....niet alle vreemdelingnen zijn uitkering's vampieren ! :lol:

Holland heeft ook al een streng toelatingsbeleid , dus ...

Bofko
05-11-09, 21:15
IK heb het over de vreemdelingnen die al op legaal manier zich op NLse bodem bevinden ! [/B]
En die Nederlander willen worden ?

Witte78
05-11-09, 21:26
IK heb het over de vreemdelingnen die al op legaal manier zich op NLse bodem bevinden !

Waarom dat onderscheid?

DNA
05-11-09, 21:34
En die Nederlander willen worden ?

niet allemaal hoor : can assure u that really :

it's silly really to say that people wanna "become" Hollanders : sounds so unatural, so silly ,so arrogant , so racist ...as if "becoming " a Hollander is a kindda promotion to realise , to get higher ! : lower to higher :lol:


doesn't make any sense : i'm talking 'bout the "philosophical" side of the whole thing :

how can anyone become u or u become me ???


wat houdt dat in om NLer te zijn of te "worden" ??? ....

Bizar....

DNA
05-11-09, 21:36
Waarom dat onderscheid?

Yes, please !


don't talk to me 'bout it as a so_called purely an administrative matter :

it's not : it's a national ideology with a culture , flag , frontiers ...........symbols .......vision of life , the world , Man....

Bofko
05-11-09, 21:38
wat houdt dat in om NLer te zijn of te "worden" ??? ....


Is een juridische status.
De rest (cultureel, identiteit) is borrelpraat. Leuk bij voetbalwedstrijden bijv., maar met weinig inhoud.

Bofko
05-11-09, 21:38
Speciaal voor DNA... een atheistische versie van jouw droomwereld :

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

Witte78
05-11-09, 21:42
Yes, please !


don't talk to me 'bout it as a so_called purely an administrative matter :

it's not : it's a national ideology with a culture , flag , frontiers ...........symbols .......vision of life , the world , Man....

Je dat had je pas 100 keer verteld. De vraag was waarom je onderscheid maakt tussen legaal/illegaal en wel/niet in Nederland verblijvend?

DNA
05-11-09, 21:55
Is een juridische status.
De rest (cultureel, identiteit) is borrelpraat. Leuk bij voetbalwedstrijden bijv., maar met weinig inhoud.


nee joh :

it's much more than that : identity can send u to war , can make u make choices, views ...can cost u ur life even ! :lol:

depends on ur definitions & ideas 'bout our real identities & the fabricated ones imposed or not on us !

Tell me what's ur or my real identities as humans ???

Do we share the same common identity : human nature ???


Does human nature exists ???

many thinkers deny that fact ...


see the identity & language : ethnic , religious, national book i 'll talk to u 'bout some other time :

language , culture, society , ideologies, football non_sense ...define many fabricated identities ....


but which ones of those are fabricated & which ones are not ???

what's ur real identity as a human being, as a world citizen ??? ... i do despise the concept of nationality , i just use mine for pragmatic realistic reasons ...


society, culture ...fabricate identities = ideologies , & we just embrace them & we're willing even to die for them without asking any further questions 'bout the legetimacy or truth , nature ...of those identities ...= those identities are mostly illusions ...


Long story ...to talk 'bout : capital one : if u're interested :

u should read that great book of Indian _Brit nobel prize winner : Amartya Sen :

"Identity & violence : the illusion of destiny " , especially 'bout muslims & terrorism ....'bout defining people only by their religion: i'm a muslim, u're an atheist , she's a jew ...., or only by their nationality , ethnic or other background ....ethnic cleansing ........"clash of civilization" :lol:...........


even though it's just a secular view of things : but still a great book to read : a real eye opner indeed !


Thanks indeed !

Good night !

:zwaai:

DNA
05-11-09, 22:03
Je dat had je pas 100 keer verteld. De vraag was waarom je onderscheid maakt tussen legaal/illegaal en wel/niet in Nederland verblijvend?


well, just answer the question, please , don't just turn around it : appreciate !

it's a huge question : u 've no idea !

what's ur human identity, Witte 78 ??? the real one as a human ???

being a Ducth man is just a fabricated identity .....

Take a look deep in ur consciousness & tell me what's our common human identity ???

human nature ???


what's that in fact ???

Thanks !

Good night , gotta go, no time left !

:zwaai:

Bofko
05-11-09, 22:06
society, culture ...fabricate identities = ideologies , & we just embrace them & we're willing even to die for them without asking any further questions 'bout the legetimacy or truth , nature ...of those identities ...= those identities are mostly illusions ...
Long story ...to talk 'bout : capital one : if u're interested :
u should read that great book of Indian _Brit nobel prize winner : Amartya Sen :
"Identity & violence : the illusion of destiny " , especially 'bout muslims & terrorism ....'bout defining people only by their religion: i'm a muslim, u're an atheist , she's a jew ...., or only by their nationality , ethnic or other background ....ethnic cleansing ........"clash of civilization" :lol:...........


Dit kan een interessante discussie opleveren als je religie (en dus ook islam) ook meetelt als 1 van de identiteitsbepalende en dus ideologische factoren.Zo niet, dan heeft het weinig zin.

Witte78
05-11-09, 22:08
well, just answer the question, please , don't just turn around it : appreciate !

it's a huge question : u 've no idea !

what's ur human identity, Witte 78 ??? the real one as a human ???

being a Ducth man is just a fabricated identity .....

Take a look deep in ur consciousness & tell me what's our common human identity ???

human nature ???


what's that in fact ???

Thanks !

Good night , gotta go, no time left !

:zwaai:

Je hebt nu al 100 keer antwoord gehad :maf2:. Geef jij anders ook eens 1 keer antwoord.

Bofko
06-11-09, 00:34
even though it's just a secular view of things : but still a great book to read : a real eye opner indeed ![/B]

:zozo: Geef het nou maar gewoon toe.Die 'seculiere' boeken zijn veel interessanter dan die 'niet-seculiere' boeken. Ze nemen jou en je intelligentie als lezer serieus en je kunt je eigen oordeel vellen. Religieus geinspireerde boeken kauwen voor in wat goed is en wat slecht is en willen eigenlijk dat jij je verstand uitschakelt op een groot aantal gebieden.

Vicks
06-11-09, 02:17
Hij is de Kenner van het onzienlijke en het zienlijke, de Grote, de Verhevene.

Vicks
06-11-09, 02:19
Tot Hem is het ware gebed. En degenen, die zij buiten Hem aanroepen, verhoren hen in het geheel niet, doch zij zijn als iemand die zijn handen uitstrekt naar het water, opdat het zijn mond zal bereiken, maar het kan hem nooit bereiken. En het aanroepen der ongelovigen gaat slechts verloren.

Vicks
06-11-09, 02:20
Er zal voor degenen die aan hun Heer gehoor geven het goede zijn, en degenen, die Hem geen gehoor geven - deze zouden, indien zij al hetgeen op aarde is en het gelijke er aan toegevoegd, bezaten, het gaarne als losprijs aanbieden. Dezen zijn het die een boze afrekening zullen ontvangen en hun tehuis is de hel. En dit is een slechte rustplaats.

Charlus
06-11-09, 07:26
Er zal voor degenen die aan hun Heer gehoor geven het goede zijn, en degenen, die Hem geen gehoor geven - deze zouden, indien zij al hetgeen op aarde is en het gelijke er aan toegevoegd, bezaten, het gaarne als losprijs aanbieden. Dezen zijn het die een boze afrekening zullen ontvangen en hun tehuis is de hel. En dit is een slechte rustplaats.
Jij juicht toe dat je niet-Islamitische medemensen eeuwig gemarteld worden. Niet aardig van je.

naam
06-11-09, 07:37
Jij juicht toe dat je niet-Islamitische medemensen eeuwig gemarteld worden. Niet aardig van je.

Er sterven per dag zo'n 150.000 mensen, dus dat is pak 'm beet 100.000 die per dag naar de hel gaan.

tegelijkertijd er gebeurt niets zonder de wil van allah, die heeft dit allemaal voorzien, dus waar maken we ons druk om. Ook degene die hem geen gehoor willen geven is de wil van allah.

salami
06-11-09, 16:59
Er zal voor degenen die aan hun Heer gehoor geven het goede zijn, en degenen, die Hem geen gehoor geven - deze zouden, indien zij al hetgeen op aarde is en het gelijke er aan toegevoegd, bezaten, het gaarne als losprijs aanbieden. Dezen zijn het die een boze afrekening zullen ontvangen en hun tehuis is de hel. En dit is een slechte rustplaats.

Zoals op bijna elke bladzijde in de koran staat zulllen de ongelovigen branden in de hel. En niet zomaar eventjes, nee eeuwig. Als je opgebrand bent wordt er weer vers vlees opgeplakt, zodat je nog ff door kan branden.
Dit is toch te kinderachtig voor woorden. Wie zoiets letterlijk neemt spoort naar mijn smaak niet helemaal.

DNA
06-11-09, 19:42
Zoals op bijna elke bladzijde in de koran staat zulllen de ongelovigen branden in de hel. En niet zomaar eventjes, nee eeuwig. Als je opgebrand bent wordt er weer vers vlees opgeplakt, zodat je nog ff door kan branden.
Dit is toch te kinderachtig voor woorden. Wie zoiets letterlijk neemt spoort naar mijn smaak niet helemaal.

Ik had je helaas hoger geschat dan dit :

my mistake then !

maar goed :

vind je dit niet te infantiel ,idioot, onwetend, belachelijk, tragi_hilarisch :lol: & simplitisch populistisch kijk op de dingen ???

Lach je niet soms om jezelf, om jou dwaasheid ...dat gebeurt me wel's hoor :

ik neem mezelf niet altijd serious hoor :


wie ben je of ik om te gaan oordellen over zulk groot uniek heilig boek ???

doe dat tenmiste met kennis van zaken ....

wat weet je eigenlijk van de Qu'ran om zomaar deze ongeloofelijk onzin te zitten debiteren als een kip zonder kop ???

je weet absoluut niet wat je zegt, idioot ..........

DNA
06-11-09, 19:50
Tot Hem is het ware gebed. En degenen, die zij buiten Hem aanroepen, verhoren hen in het geheel niet, doch zij zijn als iemand die zijn handen uitstrekt naar het water, opdat het zijn mond zal bereiken, maar het kan hem nooit bereiken. En het aanroepen der ongelovigen gaat slechts verloren.


what do u think u've been doing ???

reageer's inhoudelijk !

RU really a muslim ???

Islam & jetset gaan niet samen .........:

....ben je een anti_Islam homo die tracht deze geloof verder te demonizeren ???

zo niet , mijn excuses al bij voorbaat , [B]maar wat je tentoonstelt hier is offtopic ...

salami
06-11-09, 19:54
Ik had je helaas hoger geschat dan dit :

my mistake then !

maar goed :

vind je dit niet te infantiel ,idioot, onwetend, belachelijk, tragi_hilarisch :lol: & simplitisch populistisch kijk op de dingen ???

Lach je niet soms om jezelf, om jou dwaasheid ...dat gebeurt me wel's hoor :

ik neem mezelf niet altijd serious hoor :


wie ben je of ik om te gaan oordellen over zulk groot uniek heilig boek ???

doe dat tenmiste met kennis van zaken ....

wat weet je eigenlijk van de Qu'ran om zomaar deze ongeloofelijk onzin te zitten debiteren als een kip zonder kop ???

je weet absoluut niet wat je zegt, idioot ..........

Allereerst kun je iemand beter helemaal niet inschatten op grond van wat vlugge chatjes op een forum. En ben ik de eerste om mijn eigen beperkingen te zien.
Los daarvan heb ik ongeveer de helft van de koran gelezen. Dat schijnt voor een kaaskop een hachelijke onderneming te zijn, want je moet er "verstand" van hebben. Anyway, ik kwam dus zo ongeveer op elke tweede bladzijde dat gedreig met de hel tegen voor de ongelovigen. Jammer dat het voor jou een heilig boek is, ik vond het..... hoe zeg je dat netjes zonder iemand te beledigen..... niet zo'n goed boek.
Maar goed, jij weet kennelijk wel hoe het allemaal zit. Dat van dat eeuwige branden dat klopt dus niet. Corrigeert u mij maar, graag zelfs.

salami
27-11-09, 16:48
Zoals op bijna elke bladzijde in de koran staat zulllen de ongelovigen branden in de hel. En niet zomaar eventjes, nee eeuwig. Als je opgebrand bent wordt er weer vers vlees opgeplakt, zodat je nog ff door kan branden.
Dit is toch te kinderachtig voor woorden. Wie zoiets letterlijk neemt spoort naar mijn smaak niet helemaal.

Ik citeer de koran:
An-Nisa
56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

abdoeltje
27-11-09, 22:22
:zozo: Geef het nou maar gewoon toe.Die 'seculiere' boeken zijn veel interessanter dan die 'niet-seculiere' boeken. Ze nemen jou en je intelligentie als lezer serieus en je kunt je eigen oordeel vellen. Religieus geinspireerde boeken kauwen voor in wat goed is en wat slecht is en willen eigenlijk dat jij je verstand uitschakelt op een groot aantal gebieden.

precies, je kunt gerust stellen dat de islam je verstand uitschakelt op ALLE gebieden (van het leven), islam, it is a total way of life.
Je moet je gezonde verstand opofferen voor het geloof in een imaginaire omhooggevallen maangod, met al z`n ge- en verboden, het maakt een mens tot een zombie.
islam, het is een sekte, een doodscultus.

jang0201
28-11-09, 05:27
Je moet je gezonde verstand opofferen voor het geloof in een imaginaire omhooggevallen maangod, met al z`n ge- en verboden, het maakt een mens tot een zombie.
islam, het is een sekte, een doodscultus.

Correct geantwoord!

knuppeltje
28-11-09, 08:36
En het godsdienstwaanzinnig gelul gaat maar door.