PDA

Bekijk Volledige Versie : Brief Aan Verdonk...



aap
11-08-05, 20:35
Oosterhout, 23-06-2005

Aan: VRIJ NEDERLAND



Betreft: ingezonden brief aan ‘MINISTER VERDONK’

Middels deze brief reageer ik op het artikel van minster R. Verdonk (VN 18 juni 2005).

Minister, daar waar u vindt dat de tijd van kopjes thee drinken en elkaar lief in de ogen kijken voorbij is, en u ‘geen gas terug neemt’ reageer ik als volgt:

Geachte minster, drink de thee warm of koud, kijk uw collega of een ander lief of kwaad aan, neem gas terug of niet, ík als 31-jarige Nederlander van Marokkaanse afkomst heb daar geen baat bij.

Wat moet ik van u verwachten als minster? De ene keer wilt u mij vigneteren om op straat herkend te worden hoe goed ik geïntegreerd ben en de andere keer hebt u last van mijn dubbele nationaliteit, omdat dit de integratie zou belemmeren.

In de tijd dat de heer Melkert minister was, creëerde hij banen, ook voor medeburgers die de taal niet machtig zijn. Hij was een minister die het recht had om te zeggen: “Ik geef geen gas terug zolang er nog mensen werkloos zijn”.

Uw oproep aan Marokkanen en Turken om discriminatie op de arbeidsmarkt aan te geven is zinloos. Waarom? Omdat u een houding uitstraalt van “het zal wel”. Als u al de aangegeven problemen bij de diverse instanties toch al niet serieus behandelt, zal er geen enkel gehoor worden gegeven aan uw oproep.

November 2004 bleek u ineens een vriendin te zijn van Theo van Gogh. Dat is prima, maar waar was ú toen ik telkens in de kranten werd neergezet als zoöfiel?

Uiteraard zijn er problemen met een aantal Marokkaanse jongeren. Dat zal ik nooit ontkennen, maar wij moeten gezamenlijk naar oplossingen zoeken. Wat u doet is degene dwarszitten die geen enkele problemen geven en prima geïntegreerd zijn in de werkelijke betekenis van het woord.

Over mijn incasseringsvermogen zal ik het niet hebben. Want het kan toch te laag blijken volgens uw normen. Graag zou ik u willen vragen naar de definitie van Integratie.

Tevens wil ik u attenderen op het volgende: Spanje accepteert geen dubbele nationaliteit. Marokko en twintig andere landen accepteren niet dat hun onderdanen afstand doen van hun oorspronkelijke nationaliteit. Een kind van een Joodse vrouw krijgt zijn/haar nationaliteit automatisch mee. Discussieer er op los, mevrouw de minister, maar wat hebben wij eraan?

Geachte minster, zolang u geen andere houding ten opzichte van de allochtonen aanneemt en geen gas terug neemt bereikt u niets. Dit kan ik u op een briefje meegeven.



S. Chahid
Moskee Almohsinin Oosterhout NB

ronald
11-08-05, 20:44
Ik zou er nog wat bij hebben gevoegd maar.... :duim:

_h4T3D_sE7eN
11-08-05, 20:48
Leuke brief.


Verdonk:
"Het zal wel."

Orakel
11-08-05, 20:57
Mooie actie maar, believe me, ze snaptum toch niet.
Hij krijgt over een maand of 5 een reactie terug in de trant van: "het spijt me dat u het zo beleeft, maar ik ben er voor alle nederlanders en mijn beleid is rechtvaardig".
Dat er nog geen blik paleontologen is losgelaten op dat mens.

~Panthera~
11-08-05, 21:05
Geplaatst door Orakel
Mooie actie maar, believe me, ze snaptum toch niet.
Hij krijgt over een maand of 5 een reactie terug in de trant van: "het spijt me dat u het zo beleeft, maar ik ben er voor alle nederlanders en mijn beleid is rechtvaardig".
Dat er nog geen blik paleontologen is losgelaten op dat mens.


Of ze gaat um een hand geven. :moe:

Orakel
11-08-05, 21:12
Geplaatst door ~Panthera~
Of ze gaat um een hand geven. :moe:

Die hij dan weigert, waarop zij zegt:

http://www.mainzelahr.de/smile/no-smilie/bambr.gif "Dan hebben wij nog heel wat te bespreken."

~Panthera~
11-08-05, 21:14
Geplaatst door Orakel
Die hij dan weigert, waarop zij zegt:

http://www.mainzelahr.de/smile/no-smilie/bambr.gif "Dan hebben wij nog heel wat te bespreken."


Precies, jij snaptum. http://www.planet-smilies.de/coole/coole_002.gif

observer
11-08-05, 21:20
In de tijd dat de heer Melkert minister was, creëerde hij banen onzin melkert heeft geen baan gecreeerd.

hij heeft mensen gesubsidieerde banen gegeven, dat is een andere term voor hogere uitkering plus wat geld voor diegene die je in tijdelijke dienst neemt

al die banenprogrammas van paars hebben per saldo zo weinig permanente banen opgeleverd, dat de kosten pp zo hoog waren dat het goedkoper geweest was al die mensen minister te maken

Eke
11-08-05, 21:55
even in de huid van de minister

Ik zou als Minister willen weten wat de concrete vragen/eisen zijn. Zodat ik daar daadkrachtig aan kan werken na overleg met de belanghebbenden. :rood:

Soldim
12-08-05, 00:23
Geplaatst door observer
onzin melkert heeft geen baan gecreeerd.

hij heeft mensen gesubsidieerde banen gegeven, dat is een andere term voor hogere uitkering plus wat geld voor diegene die je in tijdelijke dienst neemt


En het verrichten van maatschappelijk nuttige taken waar anders geen geld voor zou zijn uitgetrokken.



al die banenprogrammas van paars hebben per saldo zo weinig permanente banen opgeleverd, dat de kosten pp zo hoog waren dat het goedkoper geweest was al die mensen minister te maken

Als ik het goed heb begrepen zijn de deskundigen er nog niet over uit of het een positief of negatieve invloed heeft gehad. Vaststaand feit is dat een grote groep mensen, die anders kansloos op de arbeidsmarkt zouden zijn geweest, de nodige werk- en beroepsevaring op heeft kunnen doen.