PDA

Bekijk Volledige Versie : Dure olie drijft Belgen naar houtkachels



Bofko
11-08-05, 22:40
BRUSSEL - Belgen slaan massaal houtkachels in huis. Ze ontwijken zo de flink gestegen prijzen voor huisbrandolie en gas.
De verkoop is de voorbije maanden met eenvijfde gestegen en de bestellingen blijven binnenlopen, zeiden verkopers donderdag in diverse Vlaamse media. "Met een houtkachel bespaar je tot 20 procent op je verwarmingsfactuur", zegt kachelverkoper Marc Deruyter uit Oplinter. Hij stelt dat een gemiddeld gezin de winter doorkomt met 5 kuub hout à 55 euro per kuub.
Hoewel ook brandhout inmiddels duurder wordt. Door de grote vraag en het kleine aanbod steeg de prijs met 3 euro per kuub vergeleken met eind 2004.

nu.nl

Marsipulami
11-08-05, 22:51
Geplaatst door Bofko
BRUSSEL - Belgen slaan massaal houtkachels in huis. Ze ontwijken zo de flink gestegen prijzen voor huisbrandolie en gas.
De verkoop is de voorbije maanden met eenvijfde gestegen en de bestellingen blijven binnenlopen, zeiden verkopers donderdag in diverse Vlaamse media. "Met een houtkachel bespaar je tot 20 procent op je verwarmingsfactuur", zegt kachelverkoper Marc Deruyter uit Oplinter. Hij stelt dat een gemiddeld gezin de winter doorkomt met 5 kuub hout à 55 euro per kuub.
Hoewel ook brandhout inmiddels duurder wordt. Door de grote vraag en het kleine aanbod steeg de prijs met 3 euro per kuub vergeleken met eind 2004.

nu.nl

Jah, ik schrok ook wel van mijn energierekening een tijdje geleden. Met dank aan Bush, Balkenende en andere psychopaten die volkomen in strijd met het internationale recht en op basis van leugens en verzinsels een illegale oorlog begonnen tegen twee islamitische landen. Maar goed ik klaag niet. Behalve een wat hogere energierekening heb ik weinig last van die oorlogen waar tienduizenden arme drommels zonder zinnige reden worden vermoord en afgeslacht op het altaar van de westerse democratie en de war on terror.

Wide-O
11-08-05, 22:55
Irak een Islamitisch land ?

Met zoveel domme landgenoten is het een wonder dat de faktuur niet 5 maal zo hoog is :gek:

Marsipulami
11-08-05, 23:01
Geplaatst door Wide-O
Irak een Islamitisch land ?

Met zoveel domme landgenoten is het een wonder dat de faktuur niet 5 maal zo hoog is :gek:

Dat zeg je maar goed.