PDA

Bekijk Volledige Versie : Senna – The Peace Terrorist



Commeilfaut
12-08-05, 12:13
Senna – The Peace Terrorist EP

Mijn eerste kennismaking met Senna was de track Muzik, afkomstig van het album Cereal van C-mon. Ik was erg onder de indruk van haar soulvolle stem. Zingen kan deze dame wel. Bovendien timmert ze goed aan de weg. Senna heeft onder andere samengewerkt met Pete Philly & Perquisite, C-mon, Typhoon, TrackAddicts, Relax, Presto en Spacekees. The Peace Terrorist is een EP die tot stand is gekomen door de opbrengsten van SennaAid, een feestje dat op 6 februari jl. plaatsvond. Deze avond liet Senna horen dat ze daadwerkelijk echt goed kan zingen en van de opbrengsten zijn een aantal exemplaren van The Peace Terrorist geperst.

Na de achterkant van de hoes te hebben geïnspecteerd was ik erg benieuwd geworden. Producties van onder andere C-mon, Delic en Perquisite beloven veel goeds! De eerste track, Chase The Pace, is een wat meer up-tempo nummer die in het begin meteen al erg aangenaam klinkt. Senna wordt begeleid door een typische C-mon-beat. Fris, vlug en vrolijk. Alhoewel de titel anders doet vermoeden klinkt de track absoluut niet gejaagd. Onthoud gewoon die woorden; we need to slow down and let it go to us. Erg lekkere track dit. Billy, de tweede track, heeft een lekkere beat met een goede bass erin. Beat en bass zijn beide afkomstig van Zwazi van TrackAddicts. Alhoewel ik verder geen beats van Zwazi ken moet ik zeggen dat dit toch vrij lekker klinkt. In dit nummer maakt Senna met lines als ‘You’ve been messing with my mind, I guess now’s the time, I really got to leave it all behind’ en ‘I hope you realize some day, it’s a sleazy game you played’ duidelijk dat er niet met haar te sollen valt. Toch vind ik dit persoonlijk het minste nummer van de hele EP. De meest grijs gedraaide track is toch wel Hide. Het derde nummer op de EP heeft een bepaalde vibe waardoor ik ‘m blíjf draaien. Niet zo gek natuurlijk als je bedenkt dat het een productie van Perquisite is. In combinatie met Senna’s stem klinkt dit samen erg dope. Dit nummer, dat maar liefst ruim vijf minuten duurt, bevat bovendien een heerlijke outro. Echt een track voor de rustigere momenten. Opnieuw een productie van C-mon. Have You Ever? is een track met een dope beat en een nog veel doper refrein. De tekst gaat over vroegere gebeurtenissen die nu niet meer aan de orde zijn. ‘These days I just think of you, we’re no longer together, so I ask have you ever?’. Aan de stemverheffing na het tweede refrein moest ik eerst erg wennen, nu bezorgt het me kippenvel. Met name de achtergrondvocalen op het eind zijn erg dope gedaan. Absoluut een nummer om op repeat te zetten. Right Gear is het meest grappige nummer bij uitstek. Na de track voor de eerste keer vaag geluisterd te hebben vond ik het nog niet zo bijzonder. Maar toen ik aandachtig ging luisteren kon ik het grinniken niet onderdrukken. Het is dit keer niet de beat die de track maakt, maar de tekst. Senna moet duidelijk niets hebben van perfect gestylede vrouwen die vol trots een Gucci-zonnebril op hun neus dragen. De vocalen tussen de verses door zijn minstens zo grappig. ‘I always walk out the door with my Gucci, my Louis Vuitton’, ‘…I got my new glasses on? My hair be done?’ Doe gewoon als Senna: rock die baggy broek en een simpele tee! De laatste track op de EP is Misunderstood. De beat die afkomstig is van Delic (Opgezwolle) klinkt meer industrieel dan de rest van de beats op The Peace Terrorist. Voor de verandering is het best heel erg dope, maar producties van bijvoorbeeld C-mon en Perquisite vind ik op de één of andere manier toch meer bij Senna passen. Dit neemt overigens niet weg dat Misunderstood een erg lekkere track is. Vooral lekker om hard aan te zetten en die bass gewoon te voelen.

Ik ben erg enthousiast over deze EP. Het heeft mijn verwachtingen absoluut waar gemaakt. Niets geen collabo’s, dit is Senna’s eigen EP en dat is te merken. Erg dope beats, een heerlijk stemgeluid en absoluut goede teksten (die overigens allemaal netjes zelf geschreven zijn, zoals het hoort). Laat dat full length album maar komen!

Benieuwd geworden naar The Peace Terrorist? Carhartt, Patta en Fatbeats in Amsterdam heeft ze te koop. Mocht je de EP niet in Damsco willen/kunnen kopen, dan kan je ook terecht bij Number Nine in Haarlem.

hotep!


http://www.hiphopgemeenschap.nl/artikelen/cdreviews/senna/01.htm


Ik kan deze cd iedereen aanraden. Dope shit van de bovenste hiphop plank.

_h4T3D_sE7eN
12-08-05, 13:20
Verdomme, man. Ik heb haar een keer ontmoet in de Melkweg en ze vertelde me nog welke zaak in A'dam haar CD verkoopt. Ben de naam kwijt. Kan 'm nergens terugvinden. Heb jij die info ?



Lieve meid. Jong en wijs. Prachtige stem. Vette beats.


Edit:
Ik zie de namen van die zaken al staan.

Commeilfaut
12-08-05, 13:43
Benieuwd geworden naar The Peace Terrorist? Carhartt, Patta en Fatbeats in Amsterdam heeft ze te koop. Mocht je de EP niet in Damsco willen/kunnen kopen, dan kan je ook terecht bij Number Nine in Haarlem.