PDA

Bekijk Volledige Versie : Campagne van Sire onnodig stigmatiserend



MO_NL
12-08-05, 11:15
SIRE stigmatiseert en promoot racisme

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Sire.jpg

Sire (Stichting Ideële Reclame) is sinds kort gestart met een nieuwe campagne genaamd "Kort Lontje". Kort Lontje gaat specifiek over het feit dat mensen zo snel geïrriteerd reageren op elkaar tegenwoordig.

In een van de TV-commercials ontstaat er een woordenwisseling tussen 2 Nederlanders in het verkeer. Een van de Nederlanders heeft een Mediteraan voorkomen en gedraagd zich nogal opgefokt waarna de ander hem toebijt: He, rustig he. Het is hier geen Marokko! .

Volgens mij is dit onnodig stigmatiserend en moedigt het racistisch gedrag aan.

Hoewel SIRE stelt een onafhankelijke stichting te zijn zonder enige banden met de overheid, is dit niet het algemene idee bij het publiek. De meeste kijkers denken dat SIRE net als Postbus 51 overheidsvoorlichting is.

Dit maakt de commercial des te verwerpelijker. Immers, het lijkt nu alsof de overheid stigmatisering en racistisch getinte uitspraken vergoelijkt en aanmoedigd.

De campagne loopt van augustus t/m december 2005 en bestaat o.a. uit een televisie- en radiocommercial.

Klik hier (http://www.sire.nl/kortlontje/lontje.html) om de campagnesite van SIRE te bekijken.

Inmiddels is er al een discussie gaande op Maroc.NL met als titel "Die tifushonden van SIRE" over dit onderwerp. Klik hier (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=149345) om de reacties te lezen.

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Commeilfaut
12-08-05, 11:40
Rare redenering. Immers, je kunt het ook omdraaien en zeggen dat het stigmatiserend werkt jegens de Nederlander die de afkomst van de Marokkaans ogende meneer meteen tegen hem gebruikt en geen onderscheid weet te maken. Alsof alle Nederlanders zo zijn.

mark61
12-08-05, 11:45
Wat een waanzin, Mo. Heb je niks beters te doen dan spijkers op laag water te zoeken?

Dit filmpje toont afkeurenswaardig gedrag. Waaronder 'Marokko' roepen zonder enige aanleiding tegen iemand van onduidelijke komaf.

Je moet wel totaal gefixeerd zijn op elke verschijning van alleen al het woord 'Marokko' om hier te begrijpen dat 'het [nu] lijkt alsof de overheid stigmatisering en racistisch getinte uitspraken vergoelijkt en aanmoedigd.

Voel je je wel goed?

MO_NL
12-08-05, 11:55
Voel me uitstekend.

Waarschijnlijk zullen de meeste Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond het met mij eens zijn.

Kop jij de de voorzet in over een collectief slachtoffer syndroom?

Mark
12-08-05, 12:07
Beste MO-NL..... realiseer je je niet hoe grappig het is om te zien dat jij als voorzitter van een website voor marokkanen een email-bombardement voorstelt omdat je vindt dat een clip marokkanen stigmatiseert door te stellen dat ze een kort lontje hebben? :rolleyes:

Commeilfaut
12-08-05, 12:11
Geplaatst door Mark
Beste MO-NL..... realiseer je je niet hoe grappig het is om te zien dat jij als voorzitter van een website voor marokkanen een email-bombardement voorstelt omdat je vindt dat een clip marokkanen stigmatiseert door te stellen dat ze een kort lontje hebben? :rolleyes:

:handbang:


Precies. En wat te denken van de titel van de andere topic die dit probleem behandelt? "tifushonden van de SIRE".

Mark
12-08-05, 12:12
Geplaatst door Commeilfaut
:handbang:


Precies. En wat te denken van de titel van de andere topic die dit probleem behandelt? "tifushonden van de SIRE".

Ik vind het niet terecht om de mensen op deze site de priksels van Vgeld aan te rekenen :p

mark61
12-08-05, 12:16
Geplaatst door Mark
Beste MO-NL..... realiseer je je niet hoe grappig het is om te zien dat jij als voorzitter van een website voor marokkanen een email-bombardement voorstelt omdat je vindt dat een clip marokkanen stigmatiseert door te stellen dat ze een kort lontje hebben? :rolleyes:

Apparently not.

Commeilfaut
12-08-05, 12:16
Geplaatst door Mark
Ik vind het niet terecht om de mensen op deze site de priksels van Vgeld aan te rekenen :p


Ik reken niemand wat aan. Vond het alleen "contraproductief", zoals ze dat noemen, om zulke scheldwoorden te gebruiken.

Mark
12-08-05, 12:18
Ik denk dat sire met deze spot een beeld geeft van oververhitte reacties van beide kanten waarbij de autochtoon terug grijpt naar termen die een racistische lading hebben. Oftewel een oproep om van beide kaneten rustig te doen en meer begrip te hebben. Ik geloof niet dat sire als stichting tot racisme oproept of aanzet.

Maar goed: jij wilt geen stigmatisering.... wat denk je dat de autochtone onderlaag van nederland zal zeggen als sire deze spot intrekt onder druk van jouw voorstellen? Zodat er alleen autochtonen als opgefokte voorbeelden worden gebruikt?

DeStorthoop
12-08-05, 12:18
Zoeken jullie niet een _beetje_ spijkers op laag water?

Ik snap niet hoe jullie iets wat zo duidelijk goed bedoeld is zo kunnen verketteren. Alsof SIRE met dit spotje wil zeggen dat Marokkanen niet deugen, waar leid je dat in hemelsnaam aan af?

Daarbij komt dat de opmerking "het is hier geen Marokko' van die man op de stoep heel erg duidelijk wordt getoond als voorbeeld van asociaal en onbeschoft gedrag. Alle mensen in het spotje zitten fout, je moet wel bijzonder vooringenomen zijn als je dat niet wilt zien.

Als er in dat spotje inderdaad 20 nederlanders getoond worden (ik heb ze niet geteld) waarvan er één allochtoon is dan is dat statistisch gezien onjuist, dat zouden er dan meer moeten zijn. De notie dat alleen autochtonen zich schuldig maken zouden maken aan asociaal gedrag op straat vindt ik ronduit racistisch.

Aandacht voor, en de discussie over, onbeschoft en agressief gedrag in de openbare ruimte is wat mij betreft 'long overdue". Alle hulde voor SIRE.

sorry voor het crossposten, ik had geen zin om mijn betoog te herformuleren.

Commeilfaut
12-08-05, 12:25
Geplaatst door MO_NL


Hoewel SIRE stelt een onafhaelijke stichting te zijn zonder enige banden met de overheid, is dit niet het algemene idee bij het publiek. De meeste kijkers denken dat SIRE net als Postbus 51 overheidsvoorlichting is.




Hoe weet je dit? Je bent er wel erg stellig in, dus je moet 't ook kunnen bewijzen.

DRL0VE
12-08-05, 12:47
Die gast hoor je italiaans tegen m terugschelden
Dat was juist de humor van zo een halve tokkie die niet eens dat verschil kent

Net zoiets van

Alle Marokkanen terug naar Turkije!

Die type persoon wordt geheel gekarikaturiseerd.

Als je daar als Marokkaan heisa over gaat maken begrijp je de hele opzet niet en staat het eigenlijk een beetje dom

nl-x
12-08-05, 12:49
Tsja. Wat moet je er van zeggen? Ik wil me niet gelijk beledigd voelen. Maar het kon inderdaad ook anders.

Men laat hier zien dat dergelijke taal 'normaal' is bij een beetje opgefokt iemand. Dat is het niet. Net zo min 'kankerjood' dat is. Die term valt namelijk veel sneller, alleen zie ik Sire dat niet in een reclamestuk stoppen.

MO_NL
12-08-05, 12:52
Dan hoor jij meer dan ik. Wellicht kun je voor deze domme Marokkaan uitschrijven wat onze Italokaan terugscheld?

BVD

sanandreas
12-08-05, 12:54
Mo wat ben jij ongelooflijk dom en beperkt in je denken.

Waar maak je je druk om, zoiets moet in deze tijden juist kunnen.
Waarom mag in een reclame spot het woor marokaan niet meer genoemd worden,het is een mooi woord.

wij zijn een trots volk en liggen echt niet wakker van dat stuk sire, alle marokanen die ik tegenkwam konden er om lachen.
En je weet donders goed dat de reclame niet slecht is bedoeld jegens marokanen. Dus je houd je gewoon van de domme en je zoekt een reden om weer boos te kunnen worden op de ozo slechte westerse wereld.

En de nederlanders konden er ook om lachen en allebei wisten ze op welke manier het bedoeld was.

Jij onderschat de kijker.

Jij zegt:
Hoewel SIRE stelt een onafhankelijke stichting te zijn zonder enige banden met de overheid, is dit niet het algemene idee bij het publiek. De meeste kijkers denken dat SIRE net als Postbus 51 overheidsvoorlichting is.

De meeste kijkers denken dat SIRE overheidsvoorlichting is?
nou ik heb toevallig laatst een onderzoek moeten doen naar SIRE en geloof me het is geen overheidsvoorlichting, het zijn hard werkende vrijwilligers die het beste willen met dit land.

Mo je kunt dit onderwerp beter sluiten want wij zijn een te trots volk om ons hier druk om te maken.

Couscousje
12-08-05, 12:59
Wat een ongelooflijk sneue topic.

Cc

MO_NL
12-08-05, 12:59
Je bent inderdaad een trotse bounty die er geen enkel bezwaar tegen heeft dat zijn volksdeel wederom via de media gestigmatiseerd wordt.

Van CC-tje wisten we het al een tijdje.

Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we van mening verschillen.

Wees gegroet.

Couscousje
12-08-05, 13:07
Geplaatst door MO_NL
Je bent inderdaad een trotse bounty die er geen enkel bezwaar tegen heeft dat zijn volksdeel wederom via de media gestigmatiseerd wordt.

Van CC-tje wisten we het al een tijdje.

Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we van mening verschillen.

Wees gegroet.

Ach, ja.

In Nederland hebben ze tenminste chocolade.

Dat kun je van het land waar jij zoveel misplaatste trots voor voelt niet zeggen.

Frappant genoeg zie ik je geen one-way ticket boeken naar Marokko, maar blijf je profiteren van kansen die dit land je biedt.

Onderwijl wel blijven afgeven op de autochtonen, ongeacht al die welkome subsidies! ;)

Ja, ik ben liever een integere bounty, dan een hypocriete Marokkaan.

Groetjes terug! :zwaai:

Cc

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:11
Geplaatst door Couscousje
Ach, ja.

In Nederland hebben ze tenminste chocolade.

Dat kun je van het land waar jij zoveel misplaatste trots voor voelt niet zeggen.

Frappant genoeg zie ik je geen one-way ticket boeken naar Marokko, maar blijf je profiteren van kansen die dit land je biedt.

Onderwijl wel blijven afgeven op de autochtonen, ongeacht al die welkome subsidies! ;)

Ja, ik ben liever een integere bounty, dan een hypocriete Marokkaan.

Groetjes terug! :zwaai:

Cc

Wanneer je als allochtoon kritiek hebt dan mag dat niet, nee een allochtoon die kritiek heeft moet zijn koffers pakken. kritiek is alleen voor autochtonen, immers die hebben meer rechten. Allochtonen moeten alleen ja-kinkken.

Het extreem rechtse pakje staat je wel, gezien je volume wel een beetje krap.

MO_NL
12-08-05, 13:11
:fucyc:

Couscousje
12-08-05, 13:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wanneer je als allochtoon kritiek hebt dan mag dat niet, nee een allochtoon die kritiek heeft moet zijn koffers pakken. kritiek is alleen voor autochtonen, immers die hebben meer rechten. Allochtonen moeten alleen ja-kinkken.

Het extreem rechtse pakje staat je wel, gezien je volume wel een beetje krap.

Er is een verschil tussen aangesproken worden en je aangesproken voelen.

Van dat laatste heb jij wel een handje.

Te meer omdat je weet dat niemand je persoon bijzonder genoeg vindt om je werkelijk aan te spreken.

Dus moet je het maar van je paranoide fantasietjes hebben, Remi. :hihi:

Cc

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:16
Geplaatst door Couscousje
Er is een verschil tussen aangesproken worden en je aangesproken voelen.

Van dat laatste heb jij wel een handje.

Te meer omdat je weet dat niemand je persoon bijzonder genoeg vindt om je werkelijk aan te spreken.

Dus moet je het maar van je fantasietjes hebben, Remi. :hihi:

Cc

Zoveel letters zo weinig inhoud.

Mark
12-08-05, 13:17
Geplaatst door MO_NL
Je bent inderdaad een trotse bounty die er geen enkel bezwaar tegen heeft dat zijn volksdeel wederom via de media gestigmatiseerd wordt.

Van CC-tje wisten we het al een tijdje.

Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we van mening verschillen.

Wees gegroet.

Ohw het is alweer bounty-noemen-tijd, de argumenten zijn dus op? :argwaan:

Couscousje
12-08-05, 13:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoveel letters zo weinig inhoud.

Je zelfreflectie is werkelijk waar indrukwekkend.

:hihi:

Cc

Couscousje
12-08-05, 13:19
Geplaatst door Mark
Ohw het is alweer bounty-noemen-tijd, de argumenten zijn dus op? :argwaan:

Het feit dat de argumenten op waren, was juist de aanleiding voor het openen van zo een topic.

Cc

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:22
Geplaatst door Couscousje
Je zelfreflectie is werkelijk waar indrukwekkend.

:hihi:

Cc

Dat kan ik van jou niet zeggen.

Couscousje
12-08-05, 13:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat kan ik van jou niet zeggen.

Jouw mening doet er dan ook niet toe, zoals gewoonlijk. :hihi:

Cc

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:31
Geplaatst door Couscousje
Jouw mening doet er dan ook niet toe, zoals gewoonlijk. :hihi:

Cc

Nee jij bent lekker belangrijk.

Couscousje
12-08-05, 13:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee jij bent lekker belangrijk.

Dat heb ik ook nooit beweerd.

Ik ben echter niet onbelangrijk en dat ben jij weer wel. :hihi:

Cc

Commeilfaut
12-08-05, 13:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wanneer je als allochtoon kritiek hebt dan mag dat niet, nee een allochtoon die kritiek heeft moet zijn koffers pakken. kritiek is alleen voor autochtonen, immers die hebben meer rechten. Allochtonen moeten alleen ja-kinkken.

Het extreem rechtse pakje staat je wel, gezien je volume wel een beetje krap.

Kritiek spuien is niet voorbehouden aan autochtonen, gekkie. De enige vereiste, om serieus genomen te worden, is dat je kritiek hout snijdt. :melig:

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:34
Geplaatst door Couscousje
Dat heb ik ook nooit beweerd.

Ik ben echter niet onbelangrijk en dat ben jij weer wel. :hihi:

Cc

Je bent niet onbelangrijk bij de friettent en de varkensboer.

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:35
Geplaatst door Commeilfaut
Kritiek spuien is niet voorbehouden aan autochtonen, gekkie. De enige vereiste, om serieus genomen te worden, is dat je kritiek hout snijdt. :melig:

Je moet wel lezen op wie ik reageeer. Iemand die bij het minste geringste verwijst naar vliegtickets als je kritiek hebt.

Couscousje
12-08-05, 13:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je bent niet onbelangrijk bij de friettent en de varkensboer.

Laten die 2 nou het overgrote deel van Nederland vertegenwoordigen.

Niet zo denigrerend over de belastingbetalers die jaren hebben gezorgd voor brood op jouw plank.

:hihi:

Cc

Couscousje
12-08-05, 13:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet wel lezen op wie ik reageeer. Iemand die bij het minste geringste verwijst naar vliegtickets als je kritiek hebt.

Naar mijn weten is het de eerste keer dat ik het woord vliegtickets in de vingers heb genomen.

Maar dat kon je niet weten, je had het te druk met lijmsnuiven op kosten van de Staat.

:duim:

Cc

Hawa
12-08-05, 13:37
het is eigenlijnk ontzettend grappig,lachwekkend en zenuwslopend. Kijk nu beginnen over het verdrag in het verkeer te zeiken. Alles gaat toch goed. Waarom moeten we nu juist zo vredelievend achter het stuur zitten.We reageren ons toch al af.Dit moet ook wel.Je moest eens weten wat een shit achter het stuur zit. Dat gemouw en niks durven. Maar goed.Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt. Een Nederlander. De Nederlander die ik gewoon liet begaan met zijn parkeer maneuvre.Even later stond ik helemaal voor hem geblokkeerd,en toen begon hij toch te schelden.Nou ik ook.Alleen in de auto en in de achteruitkijkspiegel kijkend.Wat een mallott dacht. Maar wil het kabinet nu gaan verbieden om je uitten. Wat een waanzin. En kijk zie daar. In het spotje een Nederlander en een Marokkaan. Je ziet al die dwazen wachten. Maar goed.Dat opvoedden daar ben ik beu van. Er kunnen wel kinderen afgeslacht worden door een gestoorde vader.En de hulpverlening is er weer even niet. En die TBS-er die nog even naar de Ambassade ging van Nederland om nog wat geld te ritselen. Haha. Wat een nieuws.En dan nog als je zegt Marokkanen aan het gas. No Problem.! Maar naar Joden,gelijk hele internet na checken en verbieden,nou dat is gestapo.!! Oke pak mij ook maarop dan...Ik zeg wat ik denk en voel..Zo ware ik altijd zo zal blijven in dit land.Overdrijven in een kunst om iedereen maar aan te wakkeren op elkaar te gaan haten.Nee kabinet..doe eens wijs.Trek die kurk dan een keer uit de fles..Maar jjullie eigen kurk Haha..Insha Allah!!

Commeilfaut
12-08-05, 13:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet wel lezen op wie ik reageeer. Iemand die bij het minste geringste verwijst naar vliegtickets als je kritiek hebt.

Nou ja, kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het een algemeen gedragen mening is, als ik de reacties hier zo lees. Maar ff een vraag. Heb je niet het idee dat jouw reactie en die van een mo-nl bijvoorbeeld zo overtrokken zijn omdat jullie je blind staren op de stigmatisering die rechts-nederland bedrijft? Ik bedoel, je moet wel heel overgevoelig zijn wil je SIRE van stigmatisering beschuldigen.

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:49
Geplaatst door Couscousje
Laten die 2 nou het overgrote deel van Nederland vertegenwoordigen.


Vandaar dat overal je thuis voelt.


Niet zo denigrerend over de belastingbetalers die jaren hebben gezorgd voor brood op jouw plank.

:hihi:

Zuigen tast het zichtvermogen aan. Zet je bril op mormeltje.

Couscousje
12-08-05, 13:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vandaar dat overal je thuis voelt.



Zuigen tast het zichtvermogen aan. Zet je bril op mormeltje.

Oh, ja?

Volgens jouw moeder was het juist goed voor de ogen.

Kan ze nog steeds een zwarte mier in de donkere nacht ontwaren? :hihi:

Cc

imane_ka
12-08-05, 13:55
Het gaat mij om het moraal. Ik snap gewoon niet waarom van alle etnische minderheden maar een persoon moet voorkomen die een marokkaan voorstelt. Er leven behalve marokkaanen ook bijvoorbeeld antillianen, turken, poolse en joegoslavische minderhedenn. Niet te vergeten ook chinezen. Ik vind het allemaal zo raar en vaag dat er maar van alle minderheden een marokaanse allochtoon voorkomt.

Ik ben zelf een marokkaanse en voel me nog steeds een gast. Ik weet niet hoe andere marokkanen of minderheden zich voelen. Ik pas me perfect aan de nederlandse maatschappij, vind ik. Maar ik blijf me een gast voelen en dat vind ik prima. Dit land is niet mijn land. De meerderheid is een etnisch van nederlandse afkomst.

Ik verzet mij tegen deze reclame omdat ik vind dat er maar één marokkaan voorkomt terwijl je eigenlijk ook andere acteurs had moeten inzetten die voor andere etnische minderheden moeten spelen.
Thank you!

Zwarte Schaap
12-08-05, 13:56
Geplaatst door Couscousje
Oh, ja?

Volgens jouw moeder was het juist goed voor de ogen.

Kan ze nog steeds een zwarte mier in de donkere nacht ontwaren? :hihi:

Cc

Ga je weer huilen, kun je het niet af zonder ouders erbij te halen?

Daar ga je zwakste schakeltje.

Couscousje
12-08-05, 13:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga je weer huilen, kun je het niet af zonder ouders erbij te halen?

Daar ga je zwakste schakeltje.

:haha:

Je bent zo vermakelijk.

Wie huilt er nou, jij of ik?

Je roept die vernederingen van jezelf en je ouders toch echt steeds op jezelf af, hoor.

Al is dat ook de voornaamste reden waarom je de grootste bron van vermaak op dit forum bent.

Het feit dat je zo ontzettend slecht tegen je verlies kan, huilebalkje! :haha:

Boehoehoehoe! Ze haalt mijn moeder er weer bij en dat doet pijn!

Waarom doet niemand wat aan haar gemene opmerkingen, boehoehoe!

Cc

Zwarte Schaap
12-08-05, 14:06
Geplaatst door Couscousje
:haha:

Je bent zo vermakelijk.

Wie huilt er nou, jij of ik?

Je roept die vernederingen van jezelf en je ouders toch echt steeds op jezelf af, hoor.

Al is dat ook de voornaamste reden waarom je de grootste bron van vermaak op dit forum bent.

Het feit dat je zo ontzettend slecht tegen je verlies kan, huilebalkje! :haha:

Boehoehoehoe! Ze haalt mijn moeder er weer bij en dat doet pijn!

Waarom doet niemand wat aan haar gemene opmerkingen, boehoehoe!

Cc

Ik ben Marokkaan, wij respecteren onze ouders.

Wiggum
12-08-05, 14:09
Marokkanen die het verschil tussen een Italiaan en een Marokkaan niet kunnen zien en horen.

Schitterend.

(Zo is het natuurlijk wel heel erg makkelijk om eeuwig het slachtoffer te zijn)

Couscousje
12-08-05, 14:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben Marokkaan, wij respecteren onze ouders.

Ik ben een Nederlandse van Marokkaanse afkomst, wij respecteren iedereen die respect verdient.

Jouw ouders, die zo een walgelijk gedrocht op deze aarde hebben gezet, vallen daar niet onder.

Cc

Mark
12-08-05, 14:16
Geplaatst door imane_ka
Het gaat mij om het moraal. Ik snap gewoon niet waarom van alle etnische minderheden maar een persoon moet voorkomen die een marokkaan voorstelt. Er leven behalve marokkaanen ook bijvoorbeeld antillianen, turken, poolse en joegoslavische minderhedenn. Niet te vergeten ook chinezen. Ik vind het allemaal zo raar en vaag dat er maar van alle minderheden een marokaanse allochtoon voorkomt.

Ik ben zelf een marokkaanse en voel me nog steeds een gast. Ik weet niet hoe andere marokkanen of minderheden zich voelen. Ik pas me perfect aan de nederlandse maatschappij, vind ik. Maar ik blijf me een gast voelen en dat vind ik prima. Dit land is niet mijn land. De meerderheid is een etnisch van nederlandse afkomst.

Ik verzet mij tegen deze reclame omdat ik vind dat er maar één marokkaan voorkomt terwijl je eigenlijk ook andere acteurs had moeten inzetten die voor andere etnische minderheden moeten spelen.
Thank you!

Misschien heeft sire juist het voorbeeld van Marokko gebruikt om aan te geven dat Marokkanen snel van autochtonen dit soort opmerkingen krijgen en dat dat niet kan? Sterker nog, aangezien de man niet eens Marokkaans lijkt zou je het zelfs een aanklacht kunnen noemen tegen het herleiden van allerlei problemen naar Marokkanen. Het is ook nooit goed.

Zwarte Schaap
12-08-05, 14:17
Geplaatst door Couscousje
Ik ben een Nederlandse van Marokkaanse afkomst, wij respecteren iedereen die respect verdient.

Jouw ouders, die zo een walgelijk gedrocht op deze aarde hebben gezet, vallen daar niet onder.

Cc

Dat is het verschil tussen jou en mij, ik respecteer jou ouders wel.

Couscousje
12-08-05, 14:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is het verschil tussen jou en mij, ik respecteer jou ouders wel.

Dat is dan nogal hypocriet van je, daar je geen respect hebt voor alle ouders, ook toekomstige ouders niet.

Zoals ik het zie, respecteer jij ouders alleen maar als je het uitkomt.

Ik daarentegen respecteer iedereen die het verdient, of het nu wel of geen ouders zijn.

Cc

Zwarte Schaap
12-08-05, 14:20
Geplaatst door Couscousje
Dat is dan nogal hypocriet van je, daar je geen respect hebt voor alle ouders, ook toekomstige ouders niet.

Zoals ik het zie, respecteer jij ouders alleen maar als je het uitkomt.

Ik daarentegen respecteer iedereen die het verdient, of het nu wel of geen ouders zijn.

Cc

Er scheelt wat aan je begrijpend leesvermogen.

Rissa
12-08-05, 14:20
Janken is echt een vak voor sommigen. Damn, tis maar een spotje.

:rolleyes:

Couscousje
12-08-05, 14:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er scheelt wat aan je begrijpend leesvermogen.

Ik denk dat jij heel goed begrijpt wat ik zeg.

Maar dat je zoiets toe zou geven, is niet aan jou besteed.

Het zou betekenen dat je erkent dat je fout zit en dan heb je helemaal geen doel meer.

Cc

Hawa
12-08-05, 14:25
Haha..daar gaan we weer zelfbeklag. We gaan toch niet Rita een vinger in haar kurk drukken dat ze nog meer plezier krijgt..Haha..Zij zegt en beginnen netozlas het cidi of weedie ook te zeiken...Haha..Gedraag je als Magrebibolster en een..............pit(vul je zelf maar in) Haha

Commeilfaut
12-08-05, 14:51
Jammer dat je niet op mijn vraag reageert Zwart schaap. Ik zal hem voor de zekerheid herhalen, mocht je hem over het hoofd hebben gezien.




Heb je niet het idee dat jouw reactie en die van een mo-nl bijvoorbeeld zo overtrokken zijn omdat jullie je blind staren op de stigmatisering die rechts-nederland bedrijft? Ik bedoel, je moet wel heel overgevoelig zijn wil je SIRE van stigmatisering beschuldigen.

Hawa
12-08-05, 14:57
Hey..dat zijn toch jou oren en ogen...Ik je moet wel harstrikke strak zitten in je eigen iedeeen..stomme broeder.. Je denkt voor een kleur die jij wer niet hebt..Ohhh wat ben je toch makkelijk..Ga naast Verdonbk zitten en tussen Balkenbrij en Wilders in..misschien wil AAh je nog even maseren....kloot hommel...KIjk die spotje..ik vind zelf niks mis ,mee. ziit genoeg akteertalent tussen..dat is ook wwer het mooie aan onze culturen die mimiek,accent.voorooordelen...maar zitten zeiken over eigen shit..is echt...minderwarig....

Cherry Bo
12-08-05, 15:30
Het is al een paar keer genoemd maar nogmaals:

De vermeende "Marokkaan" in het spotje ís helemaal geen Marokkaan, het is een Italiaan!

---------------------------
Italiaan: "Wat sta je nou te kijken?"

Nederlander: "Hé, doe een beetje rustig hè? Het is hier geen Marokko."

Italiaan: "Marókkooo???"

Later hoor je hem op de achtergrond nog iets Italiaans roepen.
---------------------------

De Nederlander komt daardoor erg dom en agressief over, zo'n vent die alles met zwart haar over één kam scheert, wat ook precies de bedoeling is van het spotje.

Dat dit hier door sommigen niet begrepen wordt, is tragisch sneu en bekrompen. :moe:

Diep en dieptriest hoor, dit topic. Stelletje gillende keukenmeiden. :jammer:

Zwarte Schaap
12-08-05, 15:34
Geplaatst door Couscousje
Ik denk dat jij heel goed begrijpt wat ik zeg.

Maar dat je zoiets toe zou geven, is niet aan jou besteed.

Het zou betekenen dat je erkent dat je fout zit en dan heb je helemaal geen doel meer.

Cc

Doe nou niet zo dom je weet dondersgoed dat je verhaaltjes zuigt. Jij hebt geen respect voor mijn ouders ik wel voor die van jou. Dat is het verschil tussen jou en mij.

SennaJameson
12-08-05, 15:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doe nou niet zo dom je weet dondersgoed dat je verhaaltjes zuigt. Jij hebt geen respect voor mijn ouders ik wel voor die van jou. Dat is het verschil tussen jou en mij.

"Verhaaltjes zuigen" is geen Nederlands.

Probeer zinnen eens correct te formuleren, in plaats van lukraak met woorden te smijten.

Hoe kun je in godsnaam respect hebben voor mijn ouders, terwijl jij geen respect hebt voor je medemens?

Jij bent zo ongelooflijk a-sociaal, dat ik werkelijk medelijden met je heb, ook al ken ik je niet.

Respect is een woord dat je steeds gebruikt, maar je niet naar gedraagt.

En omdat je je er niet naar gedraagt, roep je disrespect op voor jou en diegenen die jouw hebben gevormd:

Je ouders.

Indien je weer eens zogenaamd niet weet waar ik het over heb, raad ik je aan de overlevering op te vragen, waarin duidelijk wordt aangegeven dat eenieder wiens moeder of vader wordt uitgescholden, dat over zichzelf heeft afgeroepen: immers, hij heeft de ander een reden gegeven zijn moeder uit te schelden en daarmee is het alsof hij zijn moeder zelf uitscheldt. Denk daar maar eens over na, met je "respect".

SJ

Commeilfaut
12-08-05, 15:45
Quelle une vuige discussion is dit geworden, zeg. Zwart Schaap, ik smacht naar een antwoord op mijn vraag.

SennaJameson
12-08-05, 15:58
Geplaatst door Commeilfaut
Quelle une vuige discussion is dit geworden, zeg. Zwart Schaap, ik smacht naar een antwoord op mijn vraag.

Je mag hem aan de praat houden van me, ik ga mijn weekendje Brussel tegemoet.

Let wel, je hebt het nadeel dat je niet vrouwelijk bent.

Zijn aversie voor liberale moslima's is groter namelijk.

Allez, qawed! I am out.

Houdoe.

SJ

AARDIG
12-08-05, 16:05
Geplaatst door SennaJameson
Indien je weer eens zogenaamd niet weet waar ik het over heb, raad ik je aan de overlevering op te vragen, waarin duidelijk wordt aangegeven dat eenieder wiens moeder of vader wordt uitgescholden, dat over zichzelf heeft afgeroepen: immers, hij heeft de ander een reden gegeven zijn moeder uit te schelden en daarmee is het alsof hij zijn moeder zelf uitscheldt. Denk daar maar eens over na, met je "respect".

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar die overlevering :verward:

Soldim
12-08-05, 16:08
Geplaatst door MO_NL
Hoewel SIRE stelt een onafhankelijke stichting te zijn zonder enige banden met de overheid, is dit niet het algemene idee bij het publiek. De meeste kijkers denken dat SIRE net als Postbus 51 overheidsvoorlichting is.

Dit maakt de commercial des te verwerpelijker. Immers, het lijkt nu alsof de overheid stigmatisering en racistisch getinte uitspraken vergoelijkt en aanmoedigd.


Als het algemeen publiek denkt dat SIRE overheids voorlichting levert is een probleem van het publiek. Als mensen morgen zo dom zijn om te denken dat maroc.nl overheids voorlichting levert, moeten we hier dan ook plotseling politiek correct zijn?

Zwarte Schaap
12-08-05, 16:13
Geplaatst door SennaJameson
"Verhaaltjes zuigen" is geen Nederlands.

Probeer zinnen eens correct te formuleren, in plaats van lukraak met woorden te smijten.

Hoe kun je in godsnaam respect hebben voor mijn ouders, terwijl jij geen respect hebt voor je medemens?

Jij bent zo ongelooflijk a-sociaal, dat ik werkelijk medelijden met je heb, ook al ken ik je niet.

Respect is een woord dat je steeds gebruikt, maar je niet naar gedraagt.

En omdat je je er niet naar gedraagt, roep je disrespect op voor jou en diegenen die jouw hebben gevormd:

Je ouders.

Indien je weer eens zogenaamd niet weet waar ik het over heb, raad ik je aan de overlevering op te vragen, waarin duidelijk wordt aangegeven dat eenieder wiens moeder of vader wordt uitgescholden, dat over zichzelf heeft afgeroepen: immers, hij heeft de ander een reden gegeven zijn moeder uit te schelden en daarmee is het alsof hij zijn moeder zelf uitscheldt. Denk daar maar eens over na, met je "respect".

SJ

Het overbekende zuigverhaaltje kun je wel blijven herhalen vast staat dat je geen respect toont voor mijn ouders. Hier op dit forum zijn we weleens hard tegen elkaar maar nooit zullen we elkaars ouders en/of familie erbij betrekken.

Nog nooit heeft 1 van mijn (autochtone) opponenten mijn ouders beledigd en/of erbij betrokken. Dat maakt jou tot een uitzondering hier op NVDD.

Denk daar maar eens over na.

tribia
12-08-05, 16:19
wat een smet op dit forum!

Gaat elders je gal spuwen frustodoos

tfoe!!!

Commeilfaut
12-08-05, 16:32
Geplaatst door SennaJameson
Je mag hem aan de praat houden van me, ik ga mijn weekendje Brussel tegemoet.

Let wel, je hebt het nadeel dat je niet vrouwelijk bent.

Zijn aversie voor liberale moslima's is groter namelijk.

Allez, qawed! I am out.

Houdoe.

SJ

Houdoe.

Hoe groot zijn aversie ook is, het zal nooit kunnen tippen aan mijn aversie jegens bekrompen, zwartkleurige schapen.

Touché.

Rourchid
12-08-05, 16:46
Geplaatst door Zwarte schaap

Nog nooit heeft 1 van mijn (autochtone) opponenten mijn ouders beledigd en/of erbij betrokken. Dat maakt jou tot een uitzondering hier op NVDD.


Moslims dienen ook namens het uitgebuite Zuiden hun getuigenis af te liggen.
Door moordende armoede is het niet voor iedereen, afkomstig uit het Zuiden en geïmmigreerd naar Nederland , vanzelfsprekend zijn/haar (beide) ouders ooit gekend te hebben, laat staan al zijn/haar grootouders

Geplaatst door Zwarte schaap

Denk daar maar eens over na.


80.000 mensen sterven dagelijks onnodig door moordende armoede waarvan de helft bestaat uit kinderen van 0 t/m 5 jaar5.
Per dag overleven ruim 3000* zwangere vrouwen hun eigen zwangerschap niet vanwege het ontbreken van voedsel en medische voorzieningen.

(* De cijfers stijgen tussen 11 sept 2001 en 11. sept 2005 laten duideijk een stijging zien)

rambo
12-08-05, 16:50
Geplaatst door MO_NL
Voel me uitstekend.

Waarschijnlijk zullen de meeste Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond het met mij eens zijn.

Kop jij de de voorzet in over een collectief slachtoffer syndroom?
:tik:

Rambo :rambo:

Kuijk
12-08-05, 17:35
SIRE is een kutclub. Zie voor een bespreking van deze campagne: Stichting Ideële Reclame zoekt ruzie (http://www.opinieleiders.nl/techlog/pivot/entry.php?id=110).

nl-x
12-08-05, 18:06
Mijn god, wat een stelletje heethoofden in deze topic. Hey! Je zit hier niet in Nederland op straat, hoor! :auw:

Zwarte Schaap
12-08-05, 19:01
Geplaatst door Commeilfaut
Quelle une vuige discussion is dit geworden, zeg. Zwart Schaap, ik smacht naar een antwoord op mijn vraag.

(Even een vraagje tussendoor. Ben je een nieuwe prikker of heb je een andere nickname genomen?)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2205509#post2205509

Commeilfaut
12-08-05, 19:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
(Even een vraagje tussendoor. Ben je een nieuwe prikker of heb je een andere nickname genomen?)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2205509#post2205509

Ik ben een hele oude prikker die weer eens kijkje op dit forum neemt. Het is mij in ieder geval wel duidelijk geworden dat jij je hier heel erg thuis voelt.

Zwarte Schaap
12-08-05, 19:15
Geplaatst door Commeilfaut
Ik ben een hele oude prikker die weer eens kijkje op dit forum neemt. Het is mij in ieder geval wel duidelijk geworden dat jij je hier heel erg thuis voelt.
Welkom terug dan.

Ik prik hier uit noodzaak. Als je jezelf kunt vermaken dan voel je je overal thuis.

Commeilfaut
12-08-05, 19:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je jezelf kunt vermaken dan voel je je overal thuis.


Dat is een waarheid als een koe, zei het Schaap. Trouwens, je spelling is er wel op vooruitgegaan, hoor. Ik meen me nog te herinneren dat je een keer schreef dat je graag prikt omdat het een mogelijkheid is om wat aan je spelling en kennis van grammatica te verbeteren. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen moet ik zeggen. Maar helaas ben je er in al die tijd niet verstandiger op geworden. Dat dan ook weer wel.

assassijn
12-08-05, 19:27
Vind er persoonlijk niets beledigends aan. De Hollander wordt hier juist een beetje dom neergezet. Alles wat zwart haar heeft is immers Marokkaan voor de geestelijk minder bedeelde onderlaag van Nederland.

Zwarte Schaap
12-08-05, 19:33
Geplaatst door Commeilfaut
Dat is een waarheid als een koe, zei het Schaap. Trouwens, je spelling is er wel op vooruitgegaan, hoor. Ik meen me nog te herinneren dat je een keer schreef dat je graag prikt omdat het een mogelijkheid is om wat aan je spelling en kennis van grammatica te verbeteren. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen moet ik zeggen. Maar helaas ben je er in al die tijd niet verstandiger op geworden. Dat dan ook weer wel.

Dat was niet mijn hoofdmotief om hier te prikken. Dat was een bijkomend voordeel, maar dat is al teniet gedaan door het feit dat ik veel meer prik en minder mijn posten op fouten controleer, ik ben slordiger geworden.

Ik vind dus dat mijn spelling en grammatica er op achteruit is gegaan.

Wat vind je niet verstandig aan mij ?

Commeilfaut
12-08-05, 19:38
Geplaatst door Zwarte Schaap


Wat vind je niet verstandig aan mij ?

Ach, verstandig verstandig. Laten we het een verschil van inzicht noemen. Of eerder een gebrek aan inzicht jouwerzijds, terwijl je toch niet zo heel dom bent. Je bent verzeild geraakt in een loopgravenoorlog met rechts-nederland, en tegenover hun bekrompen gedachtegoed stel jij jouw gedachtengoed tegenover, dat minstens net zo bekrompen is. Maar dat is mijn mening.

Zwarte Schaap
12-08-05, 19:53
Geplaatst door Commeilfaut
Ach, verstandig verstandig. Laten we het een verschil van inzicht noemen. Of eerder een gebrek aan inzicht jouwerzijds, terwijl je toch niet zo heel dom bent. Je bent verzeild geraakt in een loopgravenoorlog met rechts-nederland, en tegenover hun bekrompen gedachtegoed stel jij jouw gedachtengoed tegenover, dat minstens net zo bekrompen is. Maar dat is mijn mening.

Ik heb geen specifieke gedachtengoed. Ik heb bepaalde uitgangspunten/stellingnames die ook niet eens per definitie mijn persoonlijke gedachten hoeven weer te geven.

sanandreas
12-08-05, 19:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wanneer je als allochtoon kritiek hebt dan mag dat niet, nee een allochtoon die kritiek heeft moet zijn koffers pakken. kritiek is alleen voor autochtonen, immers die hebben meer rechten. Allochtonen moeten alleen ja-kinkken.

Het extreem rechtse pakje staat je wel, gezien je volume wel een beetje krap.



Om 10 uur zometeen gaat er nog een vliegtuig naar marokko, stap er in zou ik zetten en bye bye beslema

Zwarte Schaap
12-08-05, 20:01
Geplaatst door sanandreas
Zo meteen om 10 uur gaat er nog een vliegtuig naar Marokko, stap er in zou ik zeggen en bye bye beslema.

spuit 11

Commeilfaut
12-08-05, 20:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen specifieke gedachtengoed. Ik heb bepaalde uitgangspunten/stellingnames die ook niet eens per definitie mijn persoonlijke gedachten hoeven weer te geven.

Vreemd om uitgangspunten/stellingnames te hebben die niet jouw gedachten weergeven, vind je zelf ook niet?

MO_NL
12-08-05, 20:19
zucht.

Ik wordt hier heeel verdrietig van.

Soldim
12-08-05, 20:20
Geplaatst door MO_NL
zucht.

Ik wordt hier heeel verdrietig van.

En je reactie op de kritiek op jou stelling dat het spotje kwetsend is?

Joesoef
12-08-05, 20:26
Geplaatst door Commeilfaut
Rare redenering. Immers, je kunt het ook omdraaien en zeggen dat het stigmatiserend werkt jegens de Nederlander die de afkomst van de Marokkaans ogende meneer meteen tegen hem gebruikt en geen onderscheid weet te maken. Alsof alle Nederlanders zo zijn.


Mensen zijn zo.

Zie je nou wel!

Commeilfaut
12-08-05, 20:27
Geplaatst door Joesoef
Mensen zijn zo.

Zie je nou wel!

Que?

Joesoef
12-08-05, 20:31
Geplaatst door Commeilfaut
Que?


Veel Nederlanders zullen hun vooroordelen tov Marokkanen bevestigd zien. Men ziet niet het verhulde racisme.

Commeilfaut
12-08-05, 20:34
Geplaatst door Joesoef
Veel Nederlanders zullen hun vooroordelen tov Marokkanen bevestigd zien. Men ziet niet het verhulde racisme.

Veel Marokkanen zullen hun vooroordelen tov Nederlanders bevestigd zien. Het is maar op welke slak je zout wilt leggen.

Mark
12-08-05, 20:46
Geplaatst door Commeilfaut
Veel Marokkanen zullen hun vooroordelen tov Nederlanders bevestigd zien. Het is maar op welke slak je zout wilt leggen.

ken ik jou niet?

Commeilfaut
12-08-05, 20:50
Geplaatst door Mark
ken ik jou niet?

Ik weet niet. Ik weet wel wie jij bent. Maar doe eens een gooi. Aan wie doe ik je denken, behalve dan aan Pamela Lee Anderson?

Mark
12-08-05, 20:51
Geplaatst door Commeilfaut
Ik weet niet. Ik weet wel wie jij bent. Maar doe eens een gooi. Aan wie doe ik je denken, behalve dan aan Pamela Lee Anderson?

je doet me denken aan zagora

Commeilfaut
12-08-05, 20:56
Geplaatst door Mark
je doet me denken aan zagora

Nooit van gehoord. Maar klinkt wel smakelijk. "Een Zagora alstublieft".

MO_NL
12-08-05, 20:58
kritiek? welke kritiek?

De ervaring heeft geleerd dat er een aantal beproefde recepten zijn tegen klachten over stigmatisering van Marokkanen in de media:

1. Daar heb je hem/ze weer met zijn/hun geliefde slachtofferrol.

2. Dat zie(n) jij/jullie helemaal verkeerd. Het zit namelijk zo...

3. Jij/jullie zijn te dom voor woorden, verdere discussie is zinloos.

Heb ze alle 3 in verschillende bewoordingen langs zien komen.

Maar goed, i rest my case, neem mijn verlies en ga dit weekend mijn wonden likken.

Mark
12-08-05, 21:00
Geplaatst door MO_NL
kritiek? welke kritiek?

De ervaring heeft geleerd dat er een aantal beproefde recepten zijn tegen klachten over stigmatisering van Marokkanen in de media:

1. Daar heb je ze weer met hun geliefde slachtofferrol.

2. Dat zien jullie helemaal verkeerd. Het zit namelijk zo.

3. Jullie zijn te dom voor woorden, verdere discussie is zinloos.

Heb ze alle 3 in verschillende bewoordingen langs zien komen.

Maar goed, i rest my case, neem mijn verlies en ga dit weekend mijn wonden likken.

optie 4 kan natuurlijk ook, namelijk dat je reactie overtrokken was?

overigens kan ik je nu al een paar nummer 1 reacties garanderen op deze post van je :)

Joesoef
12-08-05, 21:01
Geplaatst door Commeilfaut
Veel Marokkanen zullen hun vooroordelen tov Nederlanders bevestigd zien. Het is maar op welke slak je zout wilt leggen.


Zout op slakken is zonde. De huisjesslak gaat in de pan en de egels mogen de rest.

Zwarte Schaap
12-08-05, 21:16
Geplaatst door Commeilfaut
Vreemd om uitgangspunten/stellingnames te hebben die niet jouw gedachten weergeven, vind je zelf ook niet?

Dat is niet zo vreemd. Het algemeen belang kan voor het eigen belang komen.

Iglo
13-08-05, 01:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is niet zo vreemd. Het algemeen belang kan voor het eigen belang komen. Om eerlijk te zijn is dat voor mij wezensvreemd. Hoe bedoel je dit precies?

Al3arbi
13-08-05, 02:30
Voorheen heb ik eigenlijk nog nooit kunnen lachen om `n SIRE spot, nu ga ik gestrekt om die 'Marokkaan'. Ik had liever `n vent met `n flinke baard gezien die opmerkingen naar zich toekrijgt over de zandbak waar hij vandaan komt, maar daar zijn we nog niet klaar voor, zo bewijst deze topic.

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat SIRE ook een spotje aan het opnemen is over het asociale gedrag van Nederlanders in de buitenlanden. Er zijn in de zomer heel veel Nederlanders in Marokko die zich gigantisch misdragen. Hopen dat SIRE daar wat mee kan.

Op verscheide Turkse fora worden nu ook allerlei stappen ondernomen om iets tegen de reclame van de ANWB te doen. Het schijnt dat de gemiddelde forumTurk zich heel ernstig beledigd voelt na het zien van de reclame waarin een Turks gezin met een witte Mercedes via de Balkan richting het moederland reist. Volgens een anonieme bron gaat de moderne Turk niet meer met een stationwagon. En van autopech is al helemaal nooit sprake. De ANWB heeft aangegeven niets te veranderen aan de spotjes.

Ron Haleber
13-08-05, 06:47
Geplaatst door Al3arbi
Voorheen heb ik eigenlijk nog nooit kunnen lachen om `n SIRE spot, nu ga ik gestrekt om die 'Marokkaan'. Ik had liever `n vent met `n flinke baard gezien die opmerkingen naar zich toekrijgt over de zandbak waar hij vandaan komt, maar daar zijn we nog niet klaar voor, zo bewijst deze topic.

.

Allah verhoede het! In dat geval had Maroc.nl te klein geweest om alle topics van MO_NL, Sou en RinC aan te kunnen. Barneveld had er met zn topicwoede een kind bij geweest... De telefoon bij Moskowic had roodgloeiend gestaan. De godsdienstoorlog had dan in Nederland pas echt uitgebroken...

Nu al regent het strafpunten als je hier tegen een salafist zegt: "Gossie joch, dat afghaanse pakkie staat je echt niet, trek iets beters aan anders gaan ze je nog discrimineren ook!". :schok:




Mo die Al3arbi gaat nu echt te ver - als ik jou was, zou ik hem maar voor een paar weken bannen!

Cherry Bo
13-08-05, 11:03
Geplaatst door MO_NL
kritiek? welke kritiek?

De ervaring heeft geleerd dat er een aantal beproefde recepten zijn tegen klachten over stigmatisering van Marokkanen in de media:

1. Daar heb je hem/ze weer met zijn/hun geliefde slachtofferrol.

2. Dat zie(n) jij/jullie helemaal verkeerd. Het zit namelijk zo...

3. Jij/jullie zijn te dom voor woorden, verdere discussie is zinloos.

Heb ze alle 3 in verschillende bewoordingen langs zien komen.

Maar goed, i rest my case, neem mijn verlies en ga dit weekend mijn wonden likken.

Grappig dat ook genoeg Marokkanen zich tegenover de (ehm..wat meer paranoia) mede-Marokkaan, uiten volgens bovenstaand rijtje.
Dus waar gaat dit eigenlijk nog over?

(Een Marokkaanse kennis van me heeft gisteren in het zwembad nog 3 Marokkaanse pubers uitgescholden voor "stelletje rotmarokkanen" (:lekpuh: ) omdat ze zich volgens hem nogal ehm...stigmatiserend gedroegen (de vrouwelijke badmeesters durfden niets tegen hun gedrag te ondernemen terwijl de mannelijke badmeesters op vakantie waren).

Hij heeft ze toen letterlijk maar het zwembad uitgescholden, (:hihi: tsja ).

Om dezelfde reden irriteert hij zich aan de klacht van MO_NL, zelfde laken een pak zegt-ie, dat gekrijs van 'm werkt pas écht stigmatiserend. En hij is dus echt niet de enige die er zo over denkt.)

Waar hebben we het eigenlijk nog over?

RinC
13-08-05, 11:10
Als Ut een Marokkaan was had ie die Hollander wel kort en klein geslagen!

assassijn
13-08-05, 11:20
Geplaatst door MO_NL
zucht.

Ik wordt hier heeel verdrietig van.

Als je er echt mee zit, dan zou je zelf iets op poten moeten zetten.
Trommel een paar Marokkaanse acteurs bij elkaar en een paar Tokkies, en maak gewoon je eigen versie, en pleur die gewoon online.
Genoeg creatieve geesten hier die jou zouden kunnen helpen.

waterfiets
13-08-05, 11:22
Geplaatst door MO_NL
Volgens mij is dit onnodig stigmatiserend en moedigt het racistisch gedrag aan.


Uiteraard is dit onnodig stigmatiserend maar daar gaat de campagne juist over. Dat even verderop in de spot een secretaresse kakteef genoemd wordt is ook stigmatiserend. Het zijn juist dit soort uitlatingen die bekritiseerd worden en hoe kan dat zonder ze te laten horen?

Ron Haleber
13-08-05, 11:44
Geplaatst door RinC
Als Ut een Marokkaan was had ie die Hollander wel kort en klein geslagen!

Afdoend antwoord! Had dat nou meteen onder de vraag van Mo neergezet.

Dan had Mo tenminste nog de kans gehad om dit topic te wissen of af te sluiten zonder het hele prikbord tot en met Al3arbi over zich heen te krijgen...! :maffia:

Rourchid
13-08-05, 12:08
Geplaatst door Ron Haleber

Nu al regent het strafpunten als je hier tegen een salafist zegt: "Gossie joch, dat afghaanse pakkie staat je echt niet, trek iets beters aan anders gaan ze je nog discrimineren ook!


En als er gediscrimineerd wordt heeft dat niets te maken met het demoniseren van iedereen die een andere invulling geeft aan de Islam dan de invuliing voorgeschreven door doctor Ron Haleber?
Doctor Ron Haleber kan zijn handen volkomen in onschuld wassen, toch?

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2202230#post2202230



Geplaatst door Ron Haleber

Afdoend antwoord! Had dat nou meteen onder de vraag van Mo neergezet.


Niet iedereen heeft een gebrek aan onderwijskundige kwaliteiten.

Al3arbi
13-08-05, 15:19
Geplaatst door RinC
Als Ut een Marokkaan was had ie die Hollander wel kort en klein geslagen!


Was ook leuk geweest. Klein Marokkaantje van `n jaar of 15 met `n gouden tand en `n eiland met mat op zijn kop die in het busje van zijn pa zit. Vervolgens uitstapt, naar achteren gaat een zo`n maclight pakt en op die vent begint in te smashen..:D.

Julien
13-08-05, 16:45
:moe: wat een gezeur om niets..

is t nog steeds komkommertijd Mo? :hihi:

die gast is trouwens niet eens Marokkaans, hij lijkt meer Italiaans/Grieks

Hawa
13-08-05, 17:55
wat je kommkommertijd noemt....voorouders lijken er toch ook wel op! Haha..maar is wel buitenlander dat wel..Maar..ons opvoedden hoeft toch niet..We voedden ons zelf wel met kommkommers en tomaten.of anders maar boerenkool met worst..Als je worst lust! Hahhaa

Orakel
13-08-05, 21:27
Geplaatst door MO_NL
SIRE stigmatiseert en promoot racisme

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Sire.jpg



Heb het spotje es bekeken en de "we zijn niet in Marokko"-opmerking, past volgens mij in de doelstelling van het spotje. Tis wat ongelukkig, maar dat is volgens mij het hele idee.
De gozert rechts op de foto vraagt namelijk aan de, tot dan toe neutrale, toeschouwer: "Wat zit je nou te kijken man?".
Het hele spotje hangt namelijk aan mekaar van 'kort-lontje-uitspraken' en in dat hele stramien moeten we denk ik ook de opmerking "we zijn hier niet in Marokko" zien. Als ongewenst dus.

~Panthera~
13-08-05, 22:41
Bovendien lijkt die gozer meer op een Kamper dan een Marokkaan. :hihi:

Oh fuck, nou die weer beledigd. :moe:

:giechel:

mark61
14-08-05, 00:35
Geplaatst door MO_NL
zucht.

Ik wordt hier heeel verdrietig van.

Jah, het valt tegen dat niet alle Marokprikkers het hier blindelings met je eens zijn. Integendeel, geloof ik. Ik ga niet tellen.

mark61
14-08-05, 00:39
Geplaatst door MO_NL
kritiek? welke kritiek?

Ik twijfel nog tussen 2 en 3. Slachtofferrol valt in de categorie 'terrorisme', 'stigmatisering' en 'demonisering'. Hmm, die laatste doet niet meer geloof ik. Woorden hebben een steeds beperktere houdbaarheid tegenwoordig, iemand wel s opgevallen?

In any case vind ik die woorden gestigmatiseerd, dus die gebruik ik niet meer. :ego:

mark61
14-08-05, 00:43
Geplaatst door Ronald36
En terecht! Ooit een Turk van de 1e generatie zuiver Nederlands met Amsterdam's accent horen spreken als ie de anwb belt??

"ja hij begon ineens te roken, weet ook niet precies wat er aan de hand is"

Pff, Turken repareren zelf hun auto's. En wie belt er nou de ANWB als je in Bulgarije zit?

Ister al een ANWB voor chartervliegtuigen? In-the-air reparaties. Lijkt me wel spectaculair. Traumahelicopter, moek dan aan denken.

Al3arbi
14-08-05, 00:46
Geplaatst door mark61
Pff, Turken repareren zelf hun auto's. En wie belt er nou de ANWB als je in Bulgarije zit?

Ister al een ANWB voor chartervliegtuigen? In-the-air reparaties. Lijkt me wel spectaculair. Traumahelicopter, moek dan aan denken.


Ze krijgen pas pech in Istanbul, toevallig.

mark61
14-08-05, 00:48
Geplaatst door Orakel
Heb het spotje es bekeken en de "we zijn niet in Marokko"-opmerking, past volgens mij in de doelstelling van het spotje. Tis wat ongelukkig, maar dat is volgens mij het hele idee.
De gozert rechts op de foto vraagt namelijk aan de, tot dan toe neutrale, toeschouwer: "Wat zit je nou te kijken man?".
Het hele spotje hangt namelijk aan mekaar van 'kort-lontje-uitspraken' en in dat hele stramien moeten we denk ik ook de opmerking "we zijn hier niet in Marokko" zien. Als ongewenst dus.

Nou prof.dr., das wel een heel voorzichtige analyse. :lachu:

mark61
14-08-05, 00:52
Geplaatst door Al3arbi
Ze krijgen pas pech in Istanbul, toevallig.

Kapsoneslijers. Staat gelijk heel Istanboel vast. Hoewel, dat valt toch niet op. Dan bellen ze de Turkiye Turing ve Otomobil Kurumu - TTOK (Istanbul - Sisli Meydani, No: 364, Sisli, Tel: (0-212) 2314631 - 36, Fax: (0-212) 2489661) maar. Al denk ik dat de ANWB sneller ter plaatse is.

Al3arbi
14-08-05, 00:55
Geplaatst door mark61
Kapsoneslijers. Staat gelijk heel Istanboel vast. Hoewel, dat valt toch niet op. Dan bellen ze de Turkiye Turing ve Otomobil Kurumu - TTOK (Istanbul - Sisli Meydani, No: 364, Sisli, Tel: (0-212) 2314631 - 36, Fax: (0-212) 2489661) maar. Al denk ik dat de ANWB sneller ter plaatse is.


De ANWB heeft `n lijntje met die Turken. Je belt de ANWB en dan krijg je Turkse automonteurs. Maar goed, alsof die Nederlandse automonteurs niet goed genoeg zijn.

Pech in Marokko betekent auto naar Ceuta of Melilia slepen.

mark61
14-08-05, 01:25
Geplaatst door Al3arbi
De ANWB heeft `n lijntje met die Turken. Je belt de ANWB en dan krijg je Turkse automonteurs. Maar goed, alsof die Nederlandse automonteurs niet goed genoeg zijn.

Tis je reinste discriminatie. Bulgaren zijn overigens goedkoper.


Pech in Marokko betekent auto naar Ceuta of Melilia slepen.

:hihi: Nietes.

Al3arbi
14-08-05, 01:44
Geplaatst door mark61

:hihi: Nietes.


Do tell.

mark61
14-08-05, 01:52
Geplaatst door Al3arbi
Do tell.

Nouw, je hebt hele mooie showrooms in oa Marrakech en Safi. Maar of ze dr ook auto's repareren weet ik niet. En of ze jouw Daewoo ook doen weet ik helemaal niet.

MaRiaH
14-08-05, 01:57
Dit is gewoon lachwekkend..hahahaha
Dat je in deze spot discriminatie ziet, vind ik gewoon kortzichtig!!

Tis gvd een italiaan!!
en wat komen de Nederlanders er slecht vanaf zeg!! Over stigmatiserend gesproken..

Ik maak me ernstig zorgen over de marokkaanse gemeenschap als ze hier discriminatie en stigmatisering in zien..hahahaha

De opzet van de spot IS JUIST om mensen te laten zien hoe DOM ze reageren...

Dus Mo zegt eigenlijk: Ik ben er tegen dat SIRE laat zien dat nederlanders DOM doen tegen een vermoedelijke Marokkaan
eveneens zegt Mo dat hij ertegen is dat SIRE laat zien dat nederlander wel ERG bevooroordeeld zijn..

Ik snap er geen hout meer van.. maar ik lig echt helemaal in een deuk!!
:lol: :haha: :hihi:

Al3arbi
14-08-05, 01:57
Geplaatst door mark61
Nouw, je hebt hele mooie showrooms in oa Marrakech en Safi. Maar of ze dr ook auto's repareren weet ik niet. En of ze jouw Daewoo ook doen weet ik helemaal niet.

Marrakech, ik ga meer dan 700KM reizen om mijn wagentje (GolfII) te laten fixen. AJB! Vanaf Tetouan is het 25KM naar Ceuta. En omdat Ceuta `n Spaans dorpie is, kan ik daar lekker de ANWB bellen. Die sturen dan `n manneke en ik kan weer mijn weg vervolgen.

mark61
14-08-05, 02:00
Geplaatst door Al3arbi
Marrakech, ik ga meer dan 700KM reizen om mijn wagentje (GolfII) te laten fixen. AJB! Vanaf Tetouan is het 25KM naar Ceuta. En omdat Ceuta `n Spaans dorpie is, kan ik daar lekker de ANWB bellen. Die sturen dan `n manneke en ik kan weer mijn weg vervolgen.

Jij sjlim. Ik nooit aan gedacht. Ze doen ook psychiatrische hulp voor overspannen sleurhutechtparen? Als je de IRK hebt dan? Toch s gaan kamperen daar.

Al3arbi
14-08-05, 02:01
Geplaatst door mark61
Jij sjlim. Ik nooit aan gedacht. Ze doen ook psychiatrische hulp voor overspannen sleurhutechtparen? Als je de IRK hebt dan? Toch s gaan kamperen daar.


Met IRK is vakantie pas vakantie. Met mijn eigen bak richting Malaga rijden. Daar een vangrail omhelzen. Vervolgens een veel betere/comfortabelere/duurdere vervangbak innen en snel weer de vakantie vervolgen.

mark61
14-08-05, 02:59
Geplaatst door Al3arbi
Met IRK is vakantie pas vakantie. Met mijn eigen bak richting Malaga rijden. Daar een vangrail omhelzen. Vervolgens een veel betere/comfortabelere/duurdere vervangbak innen en snel weer de vakantie vervolgen.

Valt dat niet op na 20 keer? En zie je ook wel eens moskeecampers (geüpraded tot Hassan II replica) met een bende jolige joodse majesteiten aan boord langssjezen?

Hawa
14-08-05, 03:52
We kunnen toch ook ons eigen kort lontje spotje maken...eigenlijk is het spotje nog lang niet af... er ontbreekt gewoon nog iets...ze hebben daar in zitten cutten..zo denk ik maar weer..Balkenbrij hadden ze er ook neer kunnen zetten die politici zetten ook maar willekeurig hun auto ergens neer zonder een flip..Dus als uitschieter vang je twee vliegen in een klap..kunnen ze weer gaan rollebollen over welles nietes..wat een stelletje amateur koppen zijn het...Voor mij maar ontslag en zet er gelijk twee marokkanen op zoals de humor van Najib b.v.

Ron Haleber
15-08-05, 08:50
quote:

Geplaatst door Al3arbi
Voorheen heb ik eigenlijk nog nooit kunnen lachen om `n SIRE spot, nu ga ik gestrekt om die 'Marokkaan'. Ik had liever `n vent met `n flinke baard gezien die opmerkingen naar zich toekrijgt over de zandbak waar hij vandaan komt, maar daar zijn we nog niet klaar voor, zo bewijst deze topic.


Geplaatst door Ron Haleber
Nu al regent het strafpunten als je hier tegen een salafist zegt: etc.

[....]

Mo die Al3arbi gaat nu echt te ver - als ik jou was, zou ik hem maar voor een paar weken bannen!

Idd regent het hier strafpunten. Ik las net dat Al3arbi mij blijkbaar voor deze grap ook al weer een strafpunt had gegeven: ik las dat dit gisteren om 23.30 was gebeurd en dat ik op 18 punten was gekomen bij een maximum van 25 (de oude telling). Ik zou dus op punt 2 ataan.

Nadat ik een ander mailtje had gelezen, bleek het mailtje echter verdwenen. Knap om een al verstuurd en ontvangen mailtje, daarna nog te kunnen wissen....!


Ik ga verder maar niet speculeren (als over wie is er mod?) en laat de vragen van MO_NL voortaan maar onbeantwoord.

Zich te mengen in de discussies van de Hoge Heren hier is toch niet gewenst... En m.i. hebben die discussies toch erg weinig om 't lijf....

:zwaai:

Iglo
15-08-05, 18:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geplaatst door Commeilfaut
Vreemd om uitgangspunten/stellingnames te hebben die niet jouw gedachten weergeven, vind je zelf ook niet?
Dat is niet zo vreemd. Het algemeen belang kan voor het eigen belang komen. Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe je dit bedoeld, Zwarte Schaap.