PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse kinderen 'veel te vrij'



Soldim
15-08-05, 23:35
Nederlandse kinderen 'veel te vrij'


Buitenlandse toeristen zijn erg positief over ons land. Maar hoe denken buitenlanders eigenlijk over Nederlanders als we bij hén op bezoek zijn?

Nederlandse kinderen? Wie er in Frankrijk naar vraagt, krijgt veel gefronste wenkbrauwen. Zo ook in pretpark Parc Jacquou in Le Bugue, nabij Bordeaux. Nederlandse en Franse kinderen rennen en vliegen door elkaar heen. Ze gaan samen in attracties, volgen elkaar op de glijbaan en staan samen in de rij voor een ijsje. Wie goed kijkt, ziet toch verschillen.
Als een Nederlands jochie op het klimrek wil, schreeuwt hij naar zijn moeder dat het andere jongetje eraf moet. Als een Nederlands meisje geen slagroom op haar ijsje krijgt, begint ze te gillen. En als twee broertjes een poging doen het boemeltreintje te laten ontsporen, kijken hun ouders lachend toe.
Nee, dan de Franse braveriken. Ze geven geen kik als ze resoluut uit de draaimolen worden gehaald, mompelen alleen wat als ze geen koekje krijgen en wachten netjes in de rij voor de glijbaan, ook als een peuter heel lang treuzelt voor hij naar beneden glijdt.
,,Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind de Nederlandse kinderen inderdaad brutaler en veeleisender dan die van ons'', zegt Gérard Laurent, vader van drie kinderen. De Parijzenaar is nu op vakantie maar ziet in zijn eigen stad vaak Nederlandse toeristen.
,,Het opvallendste is hun gedrag in restaurants. Franse kinderen blijven tijdens het hele diner op hun stoel zitten en die van Duitsers en Engelsen ook. Maar Hollandse kinderen, of ze nu klein zijn of groot, staan op en gaan tussen de tafels door lopen en spelen. Ik begrijp niet dat de ouders hen niet in de hand kunnen houden.''
Volgens Céline Mérienne, moeder en lerares, komt dat doordat Fransen een vrij strenge opvoedingsmethode hanteren. ,,Ik heb begrepen dat jullie kinderen vrijer zijn, meer als individu worden gezien. Ik vind dat best goed, maar het kan doorslaan. In Frankrijk zeggen we gewoon: De ouders zijn de baas. Dat zie je hier in Parc Jacquou. De kinderen durven echt niet tegen hun vader of moeder in te gaan. En als wij zeggen dat ze tijdens het eten op hun stoel moeten zitten, doen ze dat.''
Dezelfde geluiden zijn te horen in de horeca, op campings en in zwembaden. Fransen vinden Nederlandse kinderen te vrij en te brutaal. De houding van de ouders is volgens zwembadopzichter Jean Logerais nog het opvallendste verschil.
Nederlandse vaders en moeders nemen hun kostbaarste bezit altijd in bescherming. Ze willen geen slecht woord horen over hun zoontje dat wild in het peuterbad rondrent: ,,Ach, hij is er al weer uit, kijk maar!'' Of ze halen hun schouders op als hun dochtertje hard met een bal gooit en mensen raakt: ,,Ze doet het niet expres.''
De badmeester: ,,Elk kind kan wel eens lastig zijn, daarvoor zit ik hier. Maar Franse en Engelse of Duitse ouders worden woedend op hun kinderen als ik hen ergens op betrap. Zo vorm je samen een team en gebeurt het niet snel weer. Met Hollandse kinderen en hun ouders ben ik soms uren bezig over kleine dingen. Ik ben blij dat ik dit alleen in de zomervakantie doe. Hoe doet het zwembadpersoneel dat in hemelsnaam in jullie land?''

AD

barfly
16-08-05, 00:00
Al die slaafse volkjes zien eindelijk in dat de Nederlanders het goed voor hebben met hun kroost.

AARDIG
16-08-05, 00:16
Ik had het laatst nog met mijn collega's over de verloedering van de jeugd en kinders in Nederland. Het ging veelal, over de programering op televisie. Maar ik was verbaasd, toen ik hoorde dat kinderen hun ouders uitschelden, wanneer de situatie niet was zoals kinders wilden. Ik dacht namelijk dat een paar Sjonnie's bij mij in de buurt een uitzondering vormen. Vrijheid kan inderdaad overdreven worden. Je ouders met kanker uitschelden wanneer je je zin niet krijgt is echt niet ok. Geef mij maar discipline!

barfly
16-08-05, 00:28
Geplaatst door AARDIG
Ik had het laatst nog met mijn collega's over de verloedering van de jeugd en kinders in Nederland. Het ging veelal, over de programering op televisie. Maar ik was verbaasd, toen ik hoorde dat kinderen hun ouders uitschelden, wanneer de situatie niet was zoals kinders wilden. Ik dacht namelijk dat een paar Sjonnie's bij mij in de buurt een uitzondering vormen. Vrijheid kan inderdaad overdreven worden. Je ouders met kanker uitschelden wanneer je je zin niet krijgt is echt niet ok. Geef mij maar discipline!
Dat zijn Tokkie luitjes. De meeste mensen die ik ken met kinderen, die hebben een heel gezonde band met kun kinders.

AARDIG
16-08-05, 00:33
Geplaatst door barfly
Dat zijn Tokkie luitjes. De meeste mensen die ik ken met kinderen, die hebben een heel gezonde band met kun kinders.

Dat gevoel had ik ook. Jammer, dat die tokkies nu voor een slechte beeldvorming hebben gezorgd.

Zwarte Schaap
16-08-05, 00:56
Wat hier beschreven wordt is 1 van mijn grootste integratieproblemen geweest. Mijn beschaafde gedisciplineerde opvoeding botste hevig met de opvoeding van Nederlandse kinderen in mijn buurt.

Toen ik nog in Marokko woonde vocht je bijna nooit met elkaar, je schreeuwde nooit zomaar etc..etc. Hier in Nederland was het elke dag vechten. Zo had je de hele dag leuk met elkaar gespeeld en dan op het einde gaf je nederlandse speelkameraadje je ineens een klap. Ik snapte echt niet wat erin die hoofd speelde van die Nederlandse kinderen. Ik kwam er snel achter dat door gewoon nog harder en gemener te zijn je het ze een tijdje afleerde. Om de maand een pak rammel uitdelen hield ze goed in toom.

Als je niet kon schelden was je verloren. Nu nog als ik even een praatje maak met mijn kaas-buurtgenoten komt er in elke zin minimaal een vloek eruit. Bijvoorbeeld het woord Godverdomme heb ik minstens de helft van mijn leven hier in Nederland niet uitgesproken.

Kortom integratie met een concentratie van minimaal 5 Tokkiefamilies was zeer verwarrend. Sterker nog vrijwel de hele buurt bestond uit tokkies. De tv-tokkies zouden het echt niet redden bij onze tokkies, de tokkies van de tv zijn vergeleken mijn onze tokkies sullige sufferds. Wacht maar als je te maken krijgt met echte gevaarlijke tokkies. Hahaha ....Maar het was wel makkelijk om niet te assimileren. Mijn redding was dat ik op een betere middelbare school terecht kwam. Ik moet toegeven ik heb ook wat tokkietrekjes overgenomen. Fok shit die assimilatie is toch een beetje opgerukt.

Maar als kind heb ik nooit gesnapt wat er in hun hoofd speelde.

Mark
16-08-05, 05:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat hier beschreven wordt is 1 van mijn grootste integratieproblemen geweest. Mijn beschaafde gedisciplineerde opvoeding botste hevig met de opvoeding van Nederlandse kinderen in mijn buurt.

Toen ik nog in Marokko woonde vocht je bijna nooit met elkaar, je schreeuwde nooit zomaar etc..etc. Hier in Nederland was het elke dag vechten. Zo had je de hele dag leuk met elkaar gespeeld en dan op het einde gaf je nederlandse speelkameraadje je ineens een klap. Ik snapte echt niet wat erin die hoofd speelde van die Nederlandse kinderen. Ik kwam er snel achter dat door gewoon nog harder en gemener te zijn je het ze een tijdje afleerde. Om de maand een pak rammel uitdelen hield ze goed in toom.

Als je niet kon schelden was je verloren. Nu nog als ik even een praatje maak met mijn kaas-buurtgenoten komt er in elke zin minimaal een vloek eruit. Bijvoorbeeld het woord Godverdomme heb ik minstens de helft van mijn leven hier in Nederland niet uitgesproken.

Kortom integratie met een concentratie van minimaal 5 Tokkiefamilies was zeer verwarrend. Sterker nog vrijwel de hele buurt bestond uit tokkies. De tv-tokkies zouden het echt niet redden bij onze tokkies, de tokkies van de tv zijn vergeleken mijn onze tokkies sullige sufferds. Wacht maar als je te maken krijgt met echte gevaarlijke tokkies. Hahaha ....Maar het was wel makkelijk om niet te assimileren. Mijn redding was dat ik op een betere middelbare school terecht kwam. Ik moet toegeven ik heb ook wat tokkietrekjes overgenomen. Fok shit die assimilatie is toch een beetje opgerukt.

Maar als kind heb ik nooit gesnapt wat er in hun hoofd speelde.


kijk, dit verklaart veel :maf:

verder: opvallend dat de marokkaanse prikkers hier het wangedrag van de nederlandse kinderen en hun gebrek aan discipline aangeven. Terwijl veel autochtonen juist weer hetzelfde zeggen over de marokkaanse jeugd die zich binnenshuis gedragen en buiten te keer gaan.

Joesoef
16-08-05, 07:14
Komt door de taal.

waterfiets
16-08-05, 08:01
Geplaatst door Mark
verder: opvallend dat de marokkaanse prikkers hier het wangedrag van de nederlandse kinderen en hun gebrek aan discipline aangeven. Terwijl veel autochtonen juist weer hetzelfde zeggen over de marokkaanse jeugd die zich binnenshuis gedragen en buiten te keer gaan.

Inderdaad heb ik wel wat Marokkaanse tokkie kinderen in de buurt wonen die zo nodig hun grote broer erbij halen als ze terecht gewezen worden. Binnenshuis zullen die wel de brave boys spelen. Maar het verhaal over opvoeden dat in het artikel uit het AD aan de orde komt herken ik ook wel veel in. Ik vind nederlandse ouders vaak wat doorgeslagen in hun idee dat hun kinderen geen sturing nodig hebben en als volwassenen behandeld moeten worden. Ook hoor ik het wel van mensen die les geven op lagere scholen dat het enorm veel energie vergt om een beetje orde te houden omdat kinderen gewend zijn alles te mogen.

observer
16-08-05, 08:16
het grote probleem is dat nederlandse ouders denken hun kind vrijheid te geven

ze geven niets want om iets te geven moet je het eerst hebben

en zolang je de controle niet hebt over je kinderen kun je ze dus ook niet meer vrijheid geven

Rabi'ah.
16-08-05, 11:05
Geplaatst door Mark
kijk, dit verklaart veel :maf:

verder: opvallend dat de marokkaanse prikkers hier het wangedrag van de nederlandse kinderen en hun gebrek aan discipline aangeven. Terwijl veel autochtonen juist weer hetzelfde zeggen over de marokkaanse jeugd die zich binnenshuis gedragen en buiten te keer gaan.

Veel Nederlandse kinderen worden te vrij opgevoed en veel Marokkaanse kinderen worden te streng opgevoed.

Te streng is niet goed en te vrij ook niet.

Alhoewel ik geloof dat dat jaren-'60-kinderen-mogen-alles-cultuurtje bij Nederlanders nu wel over is en dat Marokkanen van de 2e generatie hun kinderen ook een stuk minder verstikkend streng op zullen voeden.

Tomas
16-08-05, 11:10
Geplaatst door Mark
kijk, dit verklaart veel :maf:


En als je daar dan ook nog 's z'n spectaculaire homo verleden bij rekent is het eigenlijk een wonder dat ie nog uberhaupt enigszins functioneert.

Zwarte Schaap
16-08-05, 12:45
Geplaatst door Tomas
En als je daar dan ook nog 's z'n spectaculaire homo verleden bij rekent is het eigenlijk een wonder dat ie nog uberhaupt enigszins functioneert.

Schaap heeft geen homo-verleden. Schaap woont in een buurt waar het stikt van de homo-etablissementen waarbij de homofielen kinderen lastig vielen. Schaap heeft deze pedo-homofielen duidelijk gemaakt, soms met harde hand, dat pedo-homosexuele activiteiten naar kinderen toe niet getollereerd worden en alszodanig hard bestraft worden.

David
16-08-05, 12:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Schaap heeft geen homo-verleden. Schaap woont in een buurt waar het stikt van de homo-etablissementen waarbij de homofielen kinderen lastig vielen. Schaap heeft deze pedo-homofielen duidelijk gemaakt, soms met harde hand, dat pedo-homosexuele activiteiten naar kinderen toe niet getollereerd worden en alszodanig hard bestraft worden.


Met name in de louche darkrooms van de plaatselijke V&D.

MaRiaH
16-08-05, 12:50
Ik ben het met het artikel eens..

Nederlandse kinderen worden onvoldoende gecorrigeerd..

Ik zou bijna denken dat ik een Frans kind heb als ik dit lees..
en nee, zo streng ben ik niet, wel duidelijk en consequent..
Kinderen willen geen vrijheid- kinderen willen grenzen!

David
16-08-05, 12:52
Geplaatst door MaRiaH
Ik ben het met het artikel eens..

Nederlandse kinderen worden onvoldoende gecorrigeerd..

Ik zou bijna denken dat ik een Frans kind heb als ik dit lees..
en nee, zo streng ben ik niet, wel duidelijk en consequent..
Kinderen willen geen vrijheid- kinderen willen grenzen!


Niet zo generaliseren, graag. Aso's heb je overal. Ik ken zat kinderen in mijn omgeving die keurig worden ogevoed, en wel degelijk grenzen hebben en krijgen aangereikt.

Zwarte Schaap
16-08-05, 12:55
Geplaatst door David
Met name in de louche darkrooms van de plaatselijke V&D.

Bij de VVD was het bij computerspelletjes afdeling waar je de spelletjes kon uitproberen. Daar circuleerde dus een pedo-homo die zijn hand verdacht vaak in de richting van de kinderen hun genitalien bracht. Deze pedo-homo heeft het geweten.

Ook had je pedo-homos die rond circuleerden bij gokhallen. De gokhallen waren pas nieuw geintroduceerd met dito computerspelletjes. Daar circuleerden dus ook homos die jonge tieners lokten. Een van de homos daar is nog betrokken geweest bij een internationale kinder-moordzaak.

David
16-08-05, 12:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bij de VVD


Dus de politiek is ook al besmet door dit omvangrijke gruwel-netwerk?

MaRiaH
16-08-05, 13:07
Geplaatst door David
Niet zo generaliseren, graag. Aso's heb je overal. Ik ken zat kinderen in mijn omgeving die keurig worden ogevoed, en wel degelijk grenzen hebben en krijgen aangereikt.

Dat valt tegen.. ik ken helemaal geen aso's en ik zie gewoon dat heel veel ouders teveel toegeven aan hun kinderen.. daar hoef je geen aso voor te zijn. Zelfs als kinderen slaan zeggen ze.. ach dat hoort erbij..
maar corrigeren ho maar... en dat zijn dan Yups..

zo n verplichte opvoedingscursus is zo gek nog niet... :duizelig:

ieder ouder maakt fouten, daar ontkom je niet aan..
dus ik ben heus niet perfect!
Maar ik schrik wat ik om me heen zie.. en dat zie ik pas nu ik ZELF kinderen heb.

Spoetnik
16-08-05, 14:46
Ik vind dat kinderen niet zo betutteld moeten worden door hun ouders, des de eerder ze op eigen benen staan des te beter. Het authoritaire juk dat ouders hun kinderen op leggen dient zo spoedig mogelijk doorbroken worden.

MaRiaH
16-08-05, 21:25
Autoritair is iets heel anders dan OPVOEDEN en corrigeren!

:stomp:

Soldim
16-08-05, 21:33
Geplaatst door David
Niet zo generaliseren, graag.

hehe, eindelijk iemand die door heeft waarom ik dit stukje plaatste :D

Als er "Marokaanse kinderen 'veel te vrij'" had gestaan hadden we allerlei verwijten betreffende generalisatie, zwart maken, criminaliseren etc. gehoord.

Voor mij bewijst het dat bepaalde mensen dit soort begrippen alleen selectief uit de kast halen, en dan kritiek hebben op 'de media' die selectief zouden zijn.

Wie zonder zonde is werpe ..... :rambo:

MaRiaH
16-08-05, 21:40
Ach over de algemene opvoedingswijze van marokkanen of Turken hebben we met zijn allen ook een mening.. net zoals over de Nederlandse wijze..

waarom mag je daarover niet discussieren? waarom is dat gelijk generaliseren? er is toch niemand die zegt dat iedereen zo is? je spreekt gewoon over het gros en hun gebruiken/methodes.. En je kunt zeker spreken van bepaalde tendensen.. die mag je best aan de kaak stellen.. net als in dit artikel. :melig2:

Zwarte Schaap
16-08-05, 21:56
Geplaatst door Soldim
hehe, eindelijk iemand die door heeft waarom ik dit stukje plaatste :D

Als er "Marokaanse kinderen 'veel te vrij'" had gestaan hadden we allerlei verwijten betreffende generalisatie, zwart maken, criminaliseren etc. gehoord.

Voor mij bewijst het dat bepaalde mensen dit soort begrippen alleen selectief uit de kast halen, en dan kritiek hebben op 'de media' die selectief zouden zijn.

Het gaat om de frequentie van hoe vaak Marokkanen genoemd worden in de pers en het aantal Marokkanen dat hier in Nederland verkeert. HEt gaat om het totale aanbod.



Wie zonder zonde is werpe .....

Wie vrij van zonde is werpt geen steen maar reikt de hand.

Soldim
16-08-05, 22:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat om de frequentie van hoe vaak Marokkanen genoemd worden in de pers en het aantal Marokkanen dat hier in Nederland verkeert. HEt gaat om het totale aanbod.


Maar is daar ooit objectief onderzoek naar gedaan? Het enige wat ik ooit heb gelezen was een Belgisch onderzoek waaruit bleek dat de pers zowel allochtone slachoffers als allochtone daders van misdrijven minder besprak dan hun autochtone tegenhangers.

Vinden dat Marokanen vaker zonder reden negatief worden beschreven dan autochtonen of andere allochtonen kan ook een subjectief gevoel zijn. En wanneer je erop let en je er aan ergert wordt dat gevoel alleen maar versterkt.



Wie vrij van zonde is werpt geen steen maar reikt de hand.

Ach en wee, mijn kennis van spreekwoorden laat ook al te wensen over. Anyway, 'k hoef me er niet druk om te maken --> ik ben zeker niet in de positie om stenen te werpen of handen te reiken ;)

Zwarte Schaap
16-08-05, 22:20
Geplaatst door Soldim
Maar is daar ooit objectief onderzoek naar gedaan? Het enige wat ik ooit heb gelezen was een Belgisch onderzoek waaruit bleek dat de pers zowel allochtone slachoffers als allochtone daders van misdrijven minder besprak dan hun autochtone tegenhangers.

Vinden dat Marokanen vaker zonder reden negatief worden beschreven dan autochtonen of andere allochtonen kan ook een subjectief gevoel zijn. En wanneer je erop let en je er aan ergert wordt dat gevoel alleen maar versterkt.

Je hoeft natuurlijk niet te verwachten dat de daders er onderzoek naar verrichten. Onderzoek is een kwestie van macht. Aangezien de Marokkanen nog weinig tot geen macht hebben in de Nederlandse samenleving zal zo een onderzoek lang op zich laten wachten. Maar het is overduidelijk dat de Nederlandse media, politici Marokkanen stigmatiseren. Er is wel een odnerzoek naar gehouden ergens op de uni van Twente verleden jaar of zo en dat deels onderschrijft wat ik stel.

Bij de Marokkanen is het een totaal-verhaal, alles wordt negatief behandelt. Elk aspect van de Marokkaan wordt door de eenzijdige negatieve aandacht gestigmatiseeerd. Naast de overdrijvingen en halve waarheden ook nog veel overduidelijke leugens.


Ach en wee, mijn kennis van spreekwoorden laat ook al te wensen over. Anyway, 'k hoef me er niet druk om te maken --> ik ben zeker niet in de positie om stenen te werpen of handen te reiken

Dat laat je wel blijken ja. Stommie wat ik schreef was een eigen variant op het ''wie vrij van zonde is werpe de eerste steen''.

Rabi'ah.
17-08-05, 11:17
Geplaatst door David
Met name in de louche darkrooms van de plaatselijke V&D.

En hoe weet jij dat? He? He? Je hebt zeker lustig meegedaan he? :mad:

V&D-sloerie! :fpuh:

David
17-08-05, 11:19
Geplaatst door Rabi'ah.
En hoe weet jij dat? He? He? Je hebt zeker lustig meegedaan he? :mad:

V&D-sloerie! :fpuh:


Je mocht willen dat je erbij was - jij lag alweer ladderzat tussen de lege Breezer kratten. Lel!

Spoetnik
17-08-05, 11:26
Geplaatst door MaRiaH
Autoritair is iets heel anders dan OPVOEDEN en corrigeren!

:stomp:

Ah.. jij bent dus ook zo'n huisdictatortje.

Eens zal de revolutie komen, en zullen alle kinderen zich bevrijden van het ouderlijke juk dat hen al eeuwenlang als slaaf behandeld.

Joesoef
17-08-05, 11:29
Onderzoek my ass.

Is er wel een aanvullend onderzoek gedaan naar de sociale achtergrond van de ouders? Afgaande op ervaringen in Frankrijk is de gemiddelde Fransman die een pretpark/ camping bezoekt iets meer ontwikkeld dan de Nederlandse tokkies in hun campingsmoking.

Franse schoolkinderen hebben trouwens standaard filosofie in hun pakket zitten....

Prlwytzkofski
17-08-05, 11:48
Geplaatst door Spoetnik
Eens zal de revolutie komen, en zullen alle kinderen zich bevrijden van het ouderlijke juk dat hen al eeuwenlang als slaaf behandeld.


Als die Kinder Kröten nach Hause brachten
und im Zirkus nicht mehr lachten,
als sie ihr Brot nicht mehr assen
und statt dessen die Kröten frassen,
als sie Teddybären zerrissen
und in Autoreifen bissen,
als schliesslich Kindergärten brannten
und Lehrer um ihr Leben rannten,
da wussten wir, es ist aus....

Rudy
17-08-05, 12:19
Wat is eigenlijk een Tokkie?

Rourchid
17-08-05, 12:42
Geplaatst door MaRiaH
Ach over de algemene opvoedingswijze van marokkanen of Turken hebben we met zijn allen ook een mening.. net zoals over de Nederlandse wijze..

waarom mag je daarover niet discussieren? waarom is dat gelijk generaliseren? er is toch niemand die zegt dat iedereen zo is? je spreekt gewoon over het gros en hun gebruiken/methodes.. En je kunt zeker spreken van bepaalde tendensen.. die mag je best aan de kaak stellen.. net als in dit artikel. :melig2:
In het zijn studie Zorg en Staat van de socioloog Abram de Swaan wordt de een relatie gelegd tussen veranderende opvoeding (thuis) en de verhouding burger/overheid.
De opvoeding in de kerngezinnen kenmerkt zich door transformatie van een zogenoemde bevelshuishouding naar een onderhandelingshuishouding: de kinderen belissen zelf mee over hun eigen opvoeding en het reilen en zeilen in de huidshouding (meebeslissen over de vakantiebestemming).
Achterliggende gedacht is uiteraard het bevorderen van het individualisme van een kind; individidualisme is immer de grotee verworvenheid van de westerse samenlevingen.
Vanwege het culturele gebod dat kinderen opgevoed moeten worden tot assertieve zelfbewuste mensen stellen hedendaagse opvoeders - vergeleken met het verleden - nauwelijks grenzen. Het stellen van grenzen heeft plaatsgemaakt voor overleg en onderhandelen over die grenzen en het voor de hand liggende gevolg is dat kinderen kunnen verzuipen in een eindeloze ruimte.
Grenzen stellen, afhankelijk van de mogelijkheden van het kind, geven een kind een begrijpelijk overzicht van het geheel waarin een kind leeft waardoor hij de ruimte kan verkennen en de grenzen door zijn groei kan verleggen. Het is een manier om zijn grenzen te leren kennen, te weten wat mogelijk is en vooral ook wat niet mogelijk is.
Dat element is met de evolutie van de bevelshuishouding naar onderhandelingshuishouding grotendeels overboord gezet en schept zo zijn eigen problemen.
Kinderen zien zichzelf daardoor op jeugdige leeftijd al als individu en te weinig als onderdeel van een groter geheel, met als gevolg dat de belevingswereld al vroeg sterk egocentrisch wordt, hetgeen het samenleven er niet gemakkelijker op maakt.

MaRiaH
17-08-05, 12:47
helemaal mee eens.
Zo zie ik dat ook.

MaRiaH
17-08-05, 12:51
Geplaatst door Spoetnik
Ah.. jij bent dus ook zo'n huisdictatortje.

Eens zal de revolutie komen, en zullen alle kinderen zich bevrijden van het ouderlijke juk dat hen al eeuwenlang als slaaf behandeld.

Integendeel, van dictatuur of autoritaire macht is geen sprake.
Wel van grenzen en doseren van vrijheid.
Ook van normen en waarden overbrengen.

Soms is ingrijpen vereist ter bescherming van het kind.

Het doel is juist ontplooien en ontwikkelen van het kind in zijn eigen tempo met zijn eigen mogelijkheden..
Het doel is niet om initiatieven de kop in te drukken. Dat is dictatuur..

Julien
17-08-05, 15:15
Geplaatst door Joesoef
Onderzoek my ass.

Is er wel een aanvullend onderzoek gedaan naar de sociale achtergrond van de ouders? Afgaande op ervaringen in Frankrijk is de gemiddelde Fransman die een pretpark/ camping bezoekt iets meer ontwikkeld dan de Nederlandse tokkies in hun campingsmoking.

Franse schoolkinderen hebben trouwens standaard filosofie in hun pakket zitten....

wat hier staat klopt wel.

de vader is nog steedss 'le patron' maar de rol van de moeder is minstens zo belangrijk. in huis is zij net zo goed de baas.

ik merk het ook aan mijn eigen opvoeding. als m'n ouders wat zeggen, dan kan ik er niet tegen in gaan..terwijl ik van nederlandse vrienden vaak hoorde dat ze constant aan het discussieren zijn met hun ouders :hihi:
op een boze toon tegen m'n vader praten of hem uitschelden dat komt niet eens in mijn hoofd op..terwijl nederlandse kinderen dat constant doen.
maar voor de rest ben ik ook wel redelijk vrij opgevoed

wat je vaak ziet bij franse kinderen; als de ouders in de buurt zijn, zijn het engeltjes.. maar zodra die ouders weg zijn dan veranderen ze in duiveltjes :hihi: heel herkenbaar

afgelopen vakantie was er een nederlands jongetje in ons hotel en die werd 16 en kreeg voor zijn verjaardag een tatouage en hij dronk gewoon bier waar zn ouders bijwaren :cheefbek: kijk dat kom je alleen bij nederlanders tegen.

mark61
17-08-05, 15:17
Geplaatst door Rudy
Wat is eigenlijk een Tokkie?

In Amsterdam leeft er een extreem asociale familie met de onwaarschijnlijke achternaam Tokkie, die door een sensatiebeluste commerciële zender in een serie reportages is gevolgd. Wat weer leidde tot een hype waardoor ze in anti-helden veranderden. Tis nu een beetje over geloof ik.

Enigszins te vergelijken met jullie Jambers-rariteitenkabinet, maar dan zo mogelijk nog onsmakelijker.

Rudy
17-08-05, 17:19
Geplaatst door mark61
In Amsterdam leeft er een extreem asociale familie met de onwaarschijnlijke achternaam Tokkie, die door een sensatiebeluste commerciële zender in een serie reportages is gevolgd. Wat weer leidde tot een hype waardoor ze in anti-helden veranderden. Tis nu een beetje over geloof ik.

Enigszins te vergelijken met jullie Jambers-rariteitenkabinet, maar dan zo mogelijk nog onsmakelijker.

Yep, thanks Mark, k vond jambers al een kwiebus, niet zo echt mijn stijl. 'k heb iets tegen tv-mensen die op de kap van miserie of uitersten in de maatschappij willen rijk worden.

Spoetnik
17-08-05, 17:23
Geplaatst door MaRiaH
Integendeel, van dictatuur of autoritaire macht is geen sprake.
Wel van grenzen en doseren van vrijheid.
Ook van normen en waarden overbrengen.


Doseren van vrijheid, dat is dictatuur.

Het overbrengen van jouw normen en waarden is ook dictatoriaal en getuigt van hoogmoed. Laat het kind zelf besluiten wat de juiste normen en waarden zijn, daar heeft het de ouders niet voor nodig, al kunnen ze daar wel bij helpen, echter vaak leren de ouders het kind verkeerde normen en waarden.

Spoetnik
17-08-05, 17:24
Geplaatst door Julien
afgelopen vakantie was er een nederlands jongetje in ons hotel en die werd 16 en kreeg voor zijn verjaardag een tatouage en hij dronk gewoon bier waar zn ouders bijwaren :cheefbek: kijk dat kom je alleen bij nederlanders tegen.

Tss.. Franse kinderen krijgen op hun 4de al hun eerste glas wijn.

Soldim
17-08-05, 17:43
Geplaatst door Spoetnik
Tss.. Franse kinderen krijgen op hun 4de al hun eerste glas wijn.

Geen wijn, hoogstens wat champange ;)

Reina
17-08-05, 17:48
Geplaatst door barfly
Dat zijn Tokkie luitjes. De meeste mensen die ik ken met kinderen, die hebben een heel gezonde band met kun kinders.

Een meisje waarvan haar ouders beiden dokter zijn, noemde haar moeder een kutsnol, toen ze die derde broek er niet bij mocht kopen.

Tokkies zei je?

Rabi'ah.
17-08-05, 18:23
Geplaatst door David
Je mocht willen dat je erbij was - jij lag alweer ladderzat tussen de lege Breezer kratten. Lel!

Een satanisch-zionistische lellebel nog altijd! :mad:

MaRiaH
17-08-05, 20:57
Geplaatst door Spoetnik
Doseren van vrijheid, dat is dictatuur.

Het overbrengen van jouw normen en waarden is ook dictatoriaal en getuigt van hoogmoed. Laat het kind zelf besluiten wat de juiste normen en waarden zijn, daar heeft het de ouders niet voor nodig, al kunnen ze daar wel bij helpen, echter vaak leren de ouders het kind verkeerde normen en waarden.


Hahahah kan wel horen dat je geen kinderen hebt..

wat een uit de lucht gegrepen vals idealisme.. :haha:

Karin.N
17-08-05, 21:32
Mwah, van beleefde, op hun beurt wachtende franse kinderen met ouders heb ik helaas weinig van gemerkt afgelopen week in Euro Disney.