PDA

Bekijk Volledige Versie : Taarboebiebzjen



Ins
16-08-05, 20:05
Betekent dat iets in het Berbers? Het spookt al enkele jaren door mijn hoofd...Ik weet niet waar ik het vandaan haal.

vgeld
16-08-05, 22:01
Geplaatst door Ins
Betekent dat iets in het Berbers? Het spookt al enkele jaren door mijn hoofd...Ik weet niet waar ik het vandaan haal.

Dat is een Mongools dialect en dat betekent: paarden melken en tenten afbreken want we gaan de steppen verlaten.

Orakel
16-08-05, 22:34
Geplaatst door Ins
Betekent dat iets in het Berbers? Het spookt al enkele jaren door mijn hoofd...Ik weet niet waar ik het vandaan haal.

Gevlogen is de ......? Taar boe (moel)......rest kenknie..

vgeld
16-08-05, 22:46
Geplaatst door Orakel
Gevlogen is de ......? Taar boe (moel)......rest kenknie..
Ik heb het uitgedokterd !
Taar staat los van boebiebzjen
boebiebzjen is gevlogen
boebiebzjen betekent zoiets als kutjebefman of de huismongool of lapoor of de man met de zeis of NIS
Eigenlijk betekent het gewoon lulamakatoen is gevlogen

Orakel
16-08-05, 22:55
Geplaatst door vgeld
Ik heb het uitgedokterd !
Taar staat los van boebiebzjen
boebiebzjen is gevlogen
boebiebzjen betekent zoiets als kutjebefman of de huismongool of lapoor of de man met de zeis of NIS
Eigenlijk betekent het gewoon lulamakatoen is gevlogen

:hihi: Bloemrijk taaltje.

Maten van me hebben het altijd over boeqizoe3in. Betekent dat dan?

mark61
17-08-05, 00:08
Een beetje respect voor de inwoners van de Bügd Nairamdach Mongol Arad Uls. Nou ja, voorheen dan.

Zwarte Schaap
17-08-05, 01:16
Toen ik het las maakte ik de associatie met Birobidjan. Dat is een autonome joodse staat (oblast) in Rusland die door Stalin is opgericht.

Ins
23-08-05, 19:22
Owkee :fplet: , dan neem ik nu officieel een patent op het woord Taarboebiebzjen. Ik ga nu even nadenken over een goede betekenis. Het is alvast een scheldwoord, want zo klinkt het in het Berbers.

Zwarte Schaap
23-08-05, 19:29
Geplaatst door Ins
Owkee :fplet: , dan neem ik nu officieel een patent op het woord Taarboebiebzjen. Ik ga nu even nadenken over een goede betekenis. Het is alvast een scheldwoord, want zo klinkt het in het Berbers.

Ga met andere talen sollen of zo en blijf van mijn geliefde tamazight af.

Ins
23-08-05, 19:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga met andere talen sollen of zo en blijf van mijn geliefde tamazight af.


Jouw? :chinees: 3Alaa ben je vergeten dat ik zelf een Berber ben?