PDA

Bekijk Volledige Versie : ,,Demografische tijdbom tikt onder Israël''



Wide-O
17-08-05, 08:23
,,Demografische tijdbom tikt onder Israël''

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1demografische_tijdbom2.jpg

Demograaf Arnon Sofer acht afstoten Gaza onvermijdelijk


HAIFA - Israël moet geografisch inbinden wil het joods én democratisch blijven. Demograaf Arnon Sofer gaat de kolonisten met harde cijfers te lijf - en vond een luisterend oor bij premier Ariel Sharon.



PREMIER Ariel Sharon sprak maandagavond duidelijke taal: ,,We kunnen Gaza niet voorgoed houden. Er leven daar meer dan een miljoen Palestijnen en met iedere generatie verdubbelt hun aantal.''

Zijn woorden zouden een citaat kunnen zijn van Arnon Sofer, hoogleraar politieke en militaire geografie aan de Universiteit van Haifa. ,,De Palestijnse baarmoeder is een machtig biologisch wapen en als wij nu niet harde, ingrijpende maatregelen nemen, dan houdt de democratische staat Israël met een joodse meerderheid uiterlijk over vijftien jaar op te bestaan'', zegt de invloedrijke hoogleraar.

Sofer pauzeert even om de open brief op te zoeken die hij heeft gepubliceerd in Yedioth Ahronot , de grootste krant van Israël. Daarin richtte hij zich tot de religieus-zionistische kolonisten die fel protesteerden tegen de ontruiming. Het afstoten van de Gazastrook is onvermijdelijk voor het behoud van het joodse én democratische karakter van Israël, houdt hoogleraar Sofer de kolonisten in de brief voor. ,,Jullie overwinning zal het einde zijn van de staat Israël. Als jullie de echte feiten over de bevolkingssamenstelling blijven negeren, zijn jullie niet alleen dom, arrogant, kortzichtig en egoïstisch, maar boven alles door en door misdadig.''

Sofer: ,,De leiders van de kolonistenbeweging Yesha vormen een existentiële bedreiging voor de staat Israël. Zij zeggen dat zij van Israël houden, maar doen in werkelijkheid alles om ons land kapot te maken. Zij weigeren in te zien dat wij ons volledig moeten afscheiden van de Palestijnen door middel van het veiligheidshek en door de ontmanteling van de nederzettingen. Het is niet in het politieke, economische en sociale belang van de staat om er te blijven. Het is een illusie dat Israël met een hoge levensstandaard overleeft met miljoenen doodarme moslims binnen zijn grenzen.''

In de staat Israël vormt de joodse bevolking nu nog een ruime meerderheid (76 procent) tegenover een minderheid van Arabieren, druzen, christenen en (Palestijnse) gastarbeiders. Maar in het bijbelse 'Land van Israël' - het hele gebied tussen de Middellandse Zee en de rivier de Jordaan dat de staat Israël, de Strook van Gaza én de Westelijke Jordaanoever omvat - is die meerderheid slechts 51 procent.

En, zegt Arnon Sofer, volgens cijfers van de Wereldbank en van verschillende ministeries, en volgens eigen demografisch onderzoek zal het joodse aandeel in het Land van Israël steeds verder dalen tot 42 procent in 2020. In sommige leeftijdsgroepen en in enkele delen van het Land van Israël, zoals Galilea, de Negev, Gaza en Judea en Samaria, zijn de joden al in de minderheid.

De onvermijdelijke conclusie daaruit luidt volgens Sofer: de joden moet het bijbelse idee van Land van Israël opgeven en zich grotendeels terugtrekken binnen de grenzen van de staat Israël. Hij maakt uitzonderingen voor de verstedelijkte nederzettingen bij Ariel in het hart van de Westelijke Jordaanoever en Gush Etzion bij Jeruzalem. ,,Wie meent dat een joodse minderheid over vijftien jaar een Arabische meerderheid kan domineren, is schandalig dom en moet maar eens naar Zuid-Afrika kijken. Democratisch Israël houdt op te bestaan als wij een Palestijnse meerderheid het kiesrecht onthouden. In dat geval worden we een apartheidsstaat, een paria in de wereld en verliezen we de steun van de VS.''

De demografische omslag die zich de komende jaren zal voltrekken, is niet moeilijk te verklaren. Net als hun Arabische zusters in de omliggende landen baren Palestijnse vrouwen gemiddeld 4,6 kinderen tegenover joodse vrouwen 1,3 kinderen. Alleen ultra-orthodoxe vrouwen, een minderheid in joods Israël, evenaren hun Arabische zusters. Ook de stroom joodse immigranten is te klein om de snelle Palestijnse bevolkingsgroei te evenaren.

Net als alle demografen in het Midden-Oosten onderkennen de joodse kolonisten deze trend. Maar zij willen de in hun ogen dreigende Palestijnse dominantie voorkomen door Palestijnen te laten verhuizen naar de Arabische buurlanden. Sofer heft zijn lange armen ten hemel als die 'oplossing' ter sprake komt. ,,Hebben de leiders van de kolonisten daarover al gesproken met de bevriende staatshoofden van Egypte en Jordanië en afspraken gemaakt? Het antwoord is altijd 'nee, nog niet'. Het is dus quatsch!''

Met zijn open brief heeft Sofer duizenden reacties uitgelokt. Hij kreeg veel bijval uit de VS en Europa, maar ook kritiek en scheldpartijen waren zijn deel. 'Hitler had het niet beter kunnen zeggen', 'Vuile SS'er' en meer reacties van dat allooi. 'En hoe zit het dan met Gods belofte dat het Land van Israël toebehoort aan de joden', schreef een meisje uit Londen in het Hebreeuws.

De seculiere Sofer: ,,Het gaat niet om de bijbel, het gaat niet om terrorisme, het gaat niet over een Palestijnse staat, maar het gaat om demografie, demografie en nog eens demografie.''

Van de geograaf, die als docent geopolitieke geografie op het Nationale Defensie College sinds 1983 iedere Israëlische officier vanaf de rang van kolonel in zijn klas heeft gehad en alle generaals persoonlijk kent, wordt wel gezegd dat hij, met zijn goede contacten met premier Sharon en vice-premier Ehud Olmert, de regering en de generaals heeft ,,gehypnotiseerd'' met zijn cijfers. Zijn demografische berekeningen lagen ten grondslag aan het Israëlische besluit om de scheidingsbarrière op de Westelijke Jordaanoever aan te leggen en om zich terug te trekken uit de Gazastrook. Met brochures van Sofer in de hand verklaarde Sharon in december 2004 dat ,,de demografische realiteit op de grond tot actie dwingt'', want ,,de droom is uit''.

De bouw van de muur op de Westelijke Jordaanoever en de ontmanteling van de nederzettingen in de Strook van Gaza zijn volgens Sofer nog maar een eerste stap om ,,de demografische tijdbom'' onder Israël onschadelijk te maken. ,,We moeten veel verder gaan. Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar we moeten ook weg uit de Jordaanvallei. De nederzettingen bij Jenin, bij Nablus en bij Hebron moeten we opgeven.''

Voor de goede orde: in de oprichting van een Palestijnse staat is Sofer maar matig geïnteresseerd, want dat moeten ,,de Palestijnen maar zelf uitzoeken'', zegt hij. ,,Als zij ons vanuit Gaza en de Westoever gaan beschieten met raketten, dan verzeker ik iedereen dat het (Israëlische) leger keihard, als beesten, zal optreden.''

Dat hij met zijn uitlatingen over de noodzaak van Israëlische terugtrekkingen heftige tegenreacties uitlokt, deert Sofer niet. ,,Politici vinden net als iedereen praten over demografie eng en sommigen vinden het racistisch. Of Sharon het doet of een andere premier, maakt niet uit: het kan niet bij de Gazastrook blijven, wil een democratisch en joods Israël blijven bestaan. We moeten gebieden afstaan om te overleven in een Midden-Oosten waar over vijftien jaar de Arabische bevolkingen, inclusief de Palestijnen, zullen zijn verdubbeld. Een sterke premier, een zwakke premier. Het zal moeten gebeuren en zo snel mogelijk.''

17/08/2005 Oscar Garschagen, ©NRC Handelsblad

©Copyright De Standaard


Demografische realiteit, van die kant had ik het nog niet zien voorbijkomen.

Pytaghoras
17-08-05, 09:48
Een zeer kleine minderheid kan nog steeds dominant zijn. Het ligt niet aan het aantal mensen, maar wat die mensen ter beschikking hebben qua macht!!

Wide-O
17-08-05, 10:12
Geplaatst door Pytaghoras
Een zeer kleine minderheid kan nog steeds dominant zijn. Het ligt niet aan het aantal mensen, maar wat die mensen ter beschikking hebben qua macht!!

Op korte termijn wel. Op langere termijn is het onhoudbaar volgens mij, zie bvb Zuid Afrika.

Maggoed, wat van belang is dat de druk op Israël niet meer alleen van buitenuit lijkt te komen. Is een begin, hoe pover ook.

David
17-08-05, 10:16
Geplaatst door Wide-O
Op korte termijn wel. Op langere termijn is het onhoudbaar volgens mij, zie bvb Zuid Afrika.

Maggoed, wat van belang is dat de druk op Israël niet meer alleen van buitenuit lijkt te komen. Is een begin, hoe pover ook.


Precies, en er zijn meer voorbeelden in de geschiedenis, Versailles bijvoorbeeld. Het begint er volgens mij steeds meer op te lijken dat de 'gewone' burgers in Israel het ook zat beginnen te worden, en shcoon genoeg hebben van die extremistische religieuzen.

oorlam
17-08-05, 10:25
Ik vraag me af waarvan die miljoen Palestijnen zullen moeten gaan leven.

Hopen kinderen baren is één ding, maar ze allemaal van voedsel, kleding en onderwijs voorzien is iets helemaal anders.

DeStorthoop
17-08-05, 12:03
Nou wordt ie mooi, je macht consolideren door de achterban van je tegenstanders uit te sluiten. Klinkt voor mij hetzelfde als Brabant en Limburg autonomie verlenen om de Katholieken uit de regering te weren.

Samenvattend: De Palestijnen zijn ondemocratische, armoezaaiende ballast binnen onze maatschappij, laten we ze maar een eigen staatje geven, dan zijn wij er vanaf.

Dat Israël zich terug moet trekken uit de bezette gebieden vind ik ook, maar dit is toch wel een typisch geval van "for all the wrong reasons".

edit: vindt ik met d-t, ai ai...

oorlam
17-08-05, 12:15
Geplaatst door DeStorthoop
Nou wordt ie mooi, je macht consolideren door de achterban van je tegenstanders uit te sluiten. Klinkt voor mij hetzelfde als Brabant en Limburg autonomie verlenen om de Katholieken uit de regering te weren.

Samenvattend: De Palestijnen zijn ondemocratische, armoezaaiende ballast binnen onze maatschappij, laten we ze maar een eigen staatje geven, dan zijn wij er vanaf.

Dat Israël zich terug moet trekken uit de bezette gebieden vindt ik ook, maar dit is toch wel een typisch geval van "for all the wrong reasons".

Het is natuurlijk het één of het ander.

Ofwel baseert men een staat op een bepaald grondgebied, ofwel op een bepaalde ideologie.

Voor zover ik weet zitten er ook Palestijnse volksvertegenwoordigers in het Israelische parlement.

DeStorthoop
17-08-05, 12:39
Geplaatst door oorlam
Het is natuurlijk het één of het ander.

Ofwel baseert men een staat op een bepaald grondgebied, ofwel op een bepaalde ideologie.


Die ideologie, daar zit'm nou net de kneep.



Voor zover ik weet zitten er ook Palestijnse volksvertegenwoordigers in het Israelische parlement. [/B]

Ja, en volgens deze figuur moet alles op alles gezet worden om te voorkomen dat dat er meer worden.

EL-Imraan
17-08-05, 12:54
Geplaatst door Wide-O
,,Demografische tijdbom tikt onder Israël''


".....We moeten gebieden afstaan om te overleven in een Midden-Oosten waar over vijftien jaar de Arabische bevolkingen, inclusief de Palestijnen, zullen zijn verdubbeld. Een sterke premier, een zwakke premier. Het zal moeten gebeuren en zo snel mogelijk.''


De pil moet maar eens afgeschaft worden in het midden-Oosten!!
.....om het proces te versnellen :hihi:

mark61
17-08-05, 14:11
Geplaatst door Wide-O
,,Demografische tijdbom tikt onder Israël''

Demografische realiteit, van die kant had ik het nog niet zien voorbijkomen.

Dit inzicht is al jaren oud, en Sharon is ook al jaren overstag gegaan.

Sofer is een racistische griezel, dus de verwijten zijn wel terecht. Het meest huiveringwekkende dat hij kan bedenken is dat Palestijnen kiesrecht krijgen.

Er wordt trouwens wel degelijk 'van binnenuit' aan de Endlösung gewerkt; Palestijnen in Jeruzalem worden stelselmatig en ik dacht ook snel Israël uitgewerkt. Geen bouwvergunningen, mogen geen huizen kopen, kunnen geen vrouw importeren uit de bezette gebieden, en nog een stuk of 10 bestuurlijke maatregelen.

Ze zijn alleen nog niet overgegaan tot het steriliseren van Israëlische Arabieren, maar dat komt vast nog wel. Intussen veroorzaken ze nijpende overbevolking met hun import van 'joden' en gastarbeiders in een al overbevolkt land. Israël kan ws. (ik weet het net niet) niet meer zonder gestolen water van buiten de landsgrenzen '67. Dat is momenteel de belangrijkste reden dat de Golan nog wordt bezet.

Terugtrekking uit ca. 80% van de Westelijke Jordaanoever houdt NIET in dat de controle over de Jordaan wordt opgegeven. Die krijgen de Palestijnen nooit.

mark61
17-08-05, 14:13
Geplaatst door Wide-O
Op korte termijn wel. Op langere termijn is het onhoudbaar volgens mij, zie bvb Zuid Afrika.

Maggoed, wat van belang is dat de druk op Israël niet meer alleen van buitenuit lijkt te komen. Is een begin, hoe pover ook.

Tis het begin van iets buitengewoon sinisters. In feite haalt Sharon de kolonisten-extremisten rechts in, al zijn ze te dom om het te beseffen.

Wat over gaat blijven is een stuurloos staatloos groepje gebieden à la Somaliland, Abchazië of Transdnjestrië.

mark61
17-08-05, 14:15
Geplaatst door oorlam
Ik vraag me af waarvan die miljoen Palestijnen zullen moeten gaan leven.

Hopen kinderen baren is één ding, maar ze allemaal van voedsel, kleding en onderwijs voorzien is iets helemaal anders.

De Palestijnen worden al tientallen jaren onderhouden door de internationale gemeenschap, de VN, de EU en diverse Arabische staten.

Daardoor kan Israël rustig tekeer gaan. Zonder die steun waren de bezette gebieden een ghetto à la dat van Warschau, een bantoestan à la Soweto, Bhoputatswana and the like.

mark61
17-08-05, 14:17
Geplaatst door DeStorthoop
Samenvattend: De Palestijnen zijn ondemocratische, armoezaaiende ballast binnen onze maatschappij, laten we ze maar een eigen staatje geven, dan zijn wij er vanaf. [/SIZE]

Geen staatje, maar een statenloos, niet levensvatbaar reservoir met goedkope arbeidskrachten. Zoiets als Marokkanen en Turken importeren, de Markerwaard inpolderen, en de mannen die kunnen werken elke dag om 07.30 langs de slagboom Nederland proper inlaten om te klussen. Wat ze in hun eigen hut doen moeten ze maar zien.

mark61
17-08-05, 14:19
Sjo waar haal ik de zin vandaan. Ach, tis mooi weer en ik heb onverwachts vrij.

Al Sawt
17-08-05, 14:27
Ik zeg al jaren dat Israel de strijd vroeg of laat gaat verliezen en dat dreigingen vooral in demografisch en geopolitiek gebied liggen. Dat versterkt mijn rotsvaste overtuiging dat surrogaat staat Israel geen lange toekomst in MO heeft.

Israel mag nu een machtigste staat van MO zijn, maar de verhoudingen veranderen in haar nadeel en haar macht zal in de zeer nabije toekomst tanend worden en totaal instorten.

Israel heeft geen bestaansrecht en het is goed om te weten dat onafwendbare dreigingen in stroomversnelling zijn geraakt.

Geplaatst door mark61
Dit inzicht is al jaren oud, en Sharon is ook al jaren overstag gegaan.

Sofer is een racistische griezel, dus de verwijten zijn wel terecht. Het meest huiveringwekkende dat hij kan bedenken is dat Palestijnen kiesrecht krijgen.

Er wordt trouwens wel degelijk 'van binnenuit' aan de Endlösung gewerkt; Palestijnen in Jeruzalem worden stelselmatig en ik dacht ook snel Israël uitgewerkt. Geen bouwvergunningen, mogen geen huizen kopen, kunnen geen vrouw importeren uit de bezette gebieden, en nog een stuk of 10 bestuurlijke maatregelen. Of wie paar maanden in buitenland heeft vertoefd, mag Israel niet in. En dan beweren ze dat het een democratie is.

Voorts heeft de Israelische leger allang een plan gewerkt, om de Palestijnse demografie te 'counteren'. Er zijn plannen om zowel Palestijnen binnen Israel als in WB en Gaza, te deporteren naar buurlanden.

Invloedrijke personen, als de in Nederland zeer gerespecteerde Martin van Creveld, pleiten zelf voor gebruik van zware militaire middelen, om deportatie mogelijk te maken.

DeStorthoop
17-08-05, 14:32
Geplaatst door mark61
Sjo waar haal ik de zin vandaan. Ach, tis mooi weer en ik heb onverwachts vrij.

Iets doet me vermoeden dat dit een stokpaardje van je is. :D





Als je toetsenbord begint te roken; eerst stekker eruit, dan pas blussen!

Condemned
17-08-05, 14:43
Ja inderdaad,dus:

BULLDOZERS OVER DIE JOODSE ROTZOOI en PECH als men niet op tijd hun huis uit is.

Zodat de Palestijnen eindelijk weer zo snel mogelijk terug naar hun THUISLAND kunnen.


En Joden die moeilijk doen,bulldozer erover,net zoals bij de Palestijnen toen de Joden het gebied aan het veroveren waren.

mark61
17-08-05, 14:46
Geplaatst door Al Sawt
Of wie paar maanden in buitenland heeft vertoefd, mag Israel niet in. En dan beweren ze dat het een democratie is.

Jah das een van die 10 die ik nog vergeten was. Afgekeken van o.a.
Griekenland, die deed dat met zijn islamitische burgers. 3 weken naar Turkije op vakantie en je komt er niet meer in. Werkte prima. Is nu geloof ik afgeschaft wegens doel bereikt. Dit alles in en onder ogen van de EU.

Enfin, off topic.

mark61
17-08-05, 14:49
Geplaatst door DeStorthoop
Iets doet me vermoeden dat dit een stokpaardje van je is. :D

Nou, nee, eigenlijk helemaal niet. Ik had al een jaar geleden besloten me er niet meer in te verdiepen hier.

Maar het gejuich over wat er vandaag gebeurt vind ik ietwat naïef, en de overdreven aandacht voor die zielige kolonisten en de snikkende soldaten die 'ook maar bevelen (ha! Befehl!) opvolgen', daar kan ik ff niet meer tegen.


Als je toetsenbord begint te roken; eerst stekker eruit, dan pas blussen!

Mijn toetsenbord zit vol met allerhande bagger. Wel een brandrisico idd. :)

Wide-O
17-08-05, 15:34
Geplaatst door mark61
Maar het gejuich over wat er vandaag gebeurt vind ik ietwat naïef, en de overdreven aandacht voor die zielige kolonisten en de snikkende soldaten die 'ook maar bevelen (ha! Befehl!) opvolgen', daar kan ik ff niet meer tegen.


Nou, ik plaatste het artikel niet om te juichen hoor. 8.000 man die je toch al te veel geld kosten is iets anders dan de pakweg 400.000 man op de Westbank.

Verder lijkt het me ook logisch dat een "staat" niet kan bestaan uit niet aaneengesloten lapjes grond.

Enfin, zal me leren een Israël topic te plaatsen :D

mark61
17-08-05, 15:41
Geplaatst door Wide-O
Nou, ik plaatste het artikel niet om te juichen hoor. 8.000 man die je toch al te veel geld kosten is iets anders dan de pakweg 400.000 man op de Westbank.

Verder lijkt het me ook logisch dat een "staat" niet kan bestaan uit niet aaneengesloten lapjes grond.

Enfin, zal me leren een Israël topic te plaatsen :D

Oh ik betichtte u persoonlijk nergens van.

Heb je nog een tip hoe ik gelakt behang wegkrijg? Doe nu de methode verf wegschuren, maar das 1 schuurblad op 1 m2. Beetje kostbaar.

Wide-O
17-08-05, 15:44
Geplaatst door mark61
Oh ik betichtte u persoonlijk nergens van.

Heb je nog een tip hoe ik gelakt behang wegkrijg? Doe nu de methode verf wegschuren, maar das 1 schuurblad op 1 m2. Beetje kostbaar.

Verfstripper lijkt me wat gevaarlijk vanwege het papier er achter.

Al geprobeerd het te bevochtigen met een plantenspuit of spons, en dan de lellen er af te schrapen ? Is het lak of latex ?

mark61
17-08-05, 15:48
Geplaatst door Wide-O
Verfstripper lijkt me wat gevaarlijk vanwege het papier er achter.

Al geprobeerd het te bevochtigen met een plantenspuit of spons, en dan de lellen er af te schrapen ? Is het lak of latex ?

Ha, was het maar latex. Daarom zeg ik ook: lak. First time in mijn leventje. Bevochtigen done, heet water done, inkervingen done. Stripper is niet erg, ik ga tot de betonnen muur. Maar erg chemisch natuurlijk. Misschien toch maar doen, want dit duurt te lang & is te vermoeiend. Dank je.

Stoomapparaat werkt denk ik ook niet. Impermeabel.

Wide-O
17-08-05, 16:07
Geplaatst door mark61
Ha, was het maar latex. Daarom zeg ik ook: lak. First time in mijn leventje. Bevochtigen done, heet water done, inkervingen done. Stripper is niet erg, ik ga tot de betonnen muur. Maar erg chemisch natuurlijk. Misschien toch maar doen, want dit duurt te lang & is te vermoeiend. Dank je.

Stoomapparaat werkt denk ik ook niet. Impermeabel.

Lak. Ho hum. Op papier.... 'kay :staart:

Strippen kan ook met zo'n warmtepistool. Kost ongeveer 40 EUR. Maar dan heb je dus wel brandgevaar. Kan je er met een tuinslang bij ? Is in ieder geval minder rotzooi dan die chemische spullen.

(disclaimer: I am not a DIY-er, nor do I play one on TV ! )

mark61
17-08-05, 16:09
Geplaatst door Wide-O
Lak. Ho hum. Op papier.... 'kay :staart:

Strippen kan ook met zo'n warmtepistool. Kost ongeveer 40 EUR. Maar dan heb je dus wel brandgevaar. Kan je er met een tuinslang bij ? Is in ieder geval minder rotzooi dan die chemische spullen.

(disclaimer: I am not a DIY-er, nor do I play one on TV ! )

Warmtepistool, ha, ik was nog vergeten te vertellen dat ik mn soldeerbrander d'rop had gezet. Nauwelijks spectaculair. Geen fik tot plafond wegens gebrek aan lucht achter behang, denk ik.

Tuinslang? Mn goeie vinylvloerbedekking... En hoeveel water ook, het komt er niet doorheeheen....

No worries ref disclaimer. :hihi: Je ziet het resultaat, or rather, lack of, binnenkort.

Wide-O
17-08-05, 16:24
Geplaatst door mark61
Warmtepistool, ha, ik was nog vergeten te vertellen dat ik mn soldeerbrander d'rop had gezet. Nauwelijks spectaculair. Geen fik tot plafond wegens gebrek aan lucht achter behang, denk ik.

Tuinslang? Mn goeie vinylvloerbedekking... En hoeveel water ook, het komt er niet doorheeheen....

No worries ref disclaimer. :hihi: Je ziet het resultaat, or rather, lack of, binnenkort.

Dan is het toch te proberen, dat pistool. Wordt wel wat warmer als een soldeerbout.

Tuinslang was voor "in case that".

Ook al geprobeerd met spul zoals St-Marc ?

DeStorthoop
17-08-05, 16:37
Geplaatst door mark61
Nou, nee, eigenlijk helemaal niet. Ik had al een jaar geleden besloten me er niet meer in te verdiepen hier.

Maar het gejuich over wat er vandaag gebeurt vind ik ietwat naïef, en de overdreven aandacht voor die zielige kolonisten en de snikkende soldaten die 'ook maar bevelen (ha! Befehl!) opvolgen', daar kan ik ff niet meer tegen.


Ietwat naïef is denken dat die meisjes in de nachtreclame echt geinteresseerd zijn in een vaste relatie. Als je denkt dat Sharon met zijn staat van dienst een eerlijke vrede met de Palestijnen wil bewerkstelligen ben je gewoon lomp. :student:




Mijn toetsenbord zit vol met allerhande bagger. Wel een brandrisico idd. :)

Een sjekkie, een bak koffie, een boterham met pindakaas, een interessant draadje; kiezen of poetsen...

mark61
17-08-05, 17:20
Geplaatst door Wide-O
Dan is het toch te proberen, dat pistool. Wordt wel wat warmer als een soldeerbout.

Brander. Heter dan pistool, zou ik zeggen. Short of thermische lans.


Tuinslang was voor "in case that".

Ooooh, safety first. Zeg dat dan. :D


Ook al geprobeerd met spul zoals St-Marc ?

Dat zocht ik in eerste instantie, niet meer te vinden. Simpel en natuurlijk, dat kan natuurlijk niet.

Intussen teruggedeinsd voor verfafbijt, kankerverwekkend en wat niet al.

Nu aan het mieren met behangverwijderaar, ook gevaarlijk voor ogen en huid. :moe: werkt een beetje.

mark61
17-08-05, 17:21
Geplaatst door DeStorthoop
Ietwat naïef is denken dat die meisjes in de nachtreclame echt geinteresseerd zijn in een vaste relatie. Als je denkt dat Sharon met zijn staat van dienst een eerlijke vrede met de Palestijnen wil bewerkstelligen ben je gewoon lomp. :student:

Dan maar een nachtpoes.


Een sjekkie, een bak koffie, een boterham met pindakaas, een interessant draadje; kiezen of poetsen...

Eens in de week toetsenbord stofzuigen en soppen, werkt ook. Moet dat ding alleen eerst uit.

Wide-O
17-08-05, 18:19
Geplaatst door mark61
Ooooh, safety first. Zeg dat dan. :D


I'm the caring type. Sue me.



Dat zocht ik in eerste instantie, niet meer te vinden. Simpel en natuurlijk, dat kan natuurlijk niet.


Dat meen je niet ! Is dat echt zo ? Ik heb ooit als vakantiewerk de meest gore troep kunnen te lijf gaan met St-Marc ? Prikte wat aan de handjes, verder niks.



Intussen teruggedeinsd voor verfafbijt, kankerverwekkend en wat niet al.


Idd. Rotzooi, operatie gelukt, patient overleden.



Nu aan het mieren met behangverwijderaar, ook gevaarlijk voor ogen en huid. :moe: werkt een beetje.

Ik wil een hotel.

barfly
17-08-05, 18:27
Geplaatst door mark61
Oh ik betichtte u persoonlijk nergens van.

Heb je nog een tip hoe ik gelakt behang wegkrijg? Doe nu de methode verf wegschuren, maar das 1 schuurblad op 1 m2. Beetje kostbaar.

Ik adviseer grof geweld. Dus met een plamuur mes wegsteken.

Wide-O
17-08-05, 18:28
Geplaatst door barfly
Ik adviseer grof geweld. Dus met een plamuur mes wegsteken.

Ooit zelf al geprobeerd ?

Tomas
17-08-05, 18:32
Geplaatst door mark61


Nu aan het mieren met behangverwijderaar, ook gevaarlijk voor ogen en huid. :moe: werkt een beetje.

Een goed alternatief voor behangverwijderaar is biotex. Werkt erg goed. Alleen los je daar het probleem van de laklaag natuurlijk niet mee op. ALhoewel als je het flink weet te beschadigen en daarna goed nat maakt met een biotex oplossing en een hele nacht laat intrekken het misschien wel werkt. Maar die laklaag blijft slim. Ik was er niet op gekomen om mijn opvolgers zo gek te kunnen krijgen.

oorlam
17-08-05, 18:40
Geplaatst door Wide-O
Ooit zelf al geprobeerd ?

ik wel! werkt prima. eenmaal een paar grote brokken eraf kan je soms wel halve panden tegelijk lostrekken. Onderlaag blijft dan wel hangen, maar die is dan weer eenvoudig met water of sop te verwijderen;

Tomas
17-08-05, 18:41
Geplaatst door oorlam
ik wel! werkt prima. eenmaal een paar grote brokken eraf kan je soms wel halve panden tegelijk lostrekken. Onderlaag blijft dan wel hangen, maar die is dan weer eenvoudig met water of sop te verwijderen;

Koester die momenten.

barfly
17-08-05, 20:31
Geplaatst door Wide-O
Ooit zelf al geprobeerd ?

Ik heb de meest vreselijke dingen al gedaan met mijn huizen. En mijn ervaring is dat de aanhouder wint.

Condemned
17-08-05, 21:16
Nou de bovenstaande berichten wil ook echt iedereen lezen,wat een interessante discussie over behang en waterpistolen.

Ik begin me af te vragen wat de minimale leeftijd voor deze website is maar ik schat zo'n jaar of 4.

Wat een inhoudsloze baggger,totaal het onderwerp bijster!!!

mark61
17-08-05, 22:38
Geplaatst door barfly
Ik adviseer grof geweld. Dus met een plamuur mes wegsteken.

Beste Barfly, dat is sowieso de uiteindelijke handeling. Het gaat erom het behang te prepareren. Droog, en in mijn geval met lak geschilderd behang komt er met een plamuurmes NIET af. Heppie ut wel s gedaan?

mark61
17-08-05, 22:42
Geplaatst door oorlam
ik wel! werkt prima. eenmaal een paar grote brokken eraf kan je soms wel halve panden tegelijk lostrekken. Onderlaag blijft dan wel hangen, maar die is dan weer eenvoudig met water of sop te verwijderen;

Mazzelaar. In mijn geval dus niet. Ik piel er 1 cm2 af per kwartier.

mark61
17-08-05, 22:43
Geplaatst door Condemned
Nou de bovenstaande berichten wil ook echt iedereen lezen,wat een interessante discussie over behang en waterpistolen.

Ik begin me af te vragen wat de minimale leeftijd voor deze website is maar ik schat zo'n jaar of 4.

Wat een inhoudsloze baggger,totaal het onderwerp bijster!!!

Damned, dat hadden we al afdoend behandeld. Maar we staan tussen de flarden door open voor uw verrijkend en verhelderend inzicht.

barfly
17-08-05, 22:45
Geplaatst door mark61
Beste Barfly, dat is sowieso de uiteindelijke handeling. Het gaat erom het behang te prepareren. Droog, en in mijn geval met lak geschilderd behang komt er met een plamuurmes NIET af. Heppie ut wel s gedaan?

Neen, ik ben tot dusverre nog niemand tegen gekomen om behang met lak te bezoedelen. Als de ondergrond behang is dan zie ik niet veel problemen. En anders moet het gips eraf. Dat is nogal radicaal! En dan stucken enzo :blij:

nard
17-08-05, 22:46
Geplaatst door mark61
Beste Barfly, dat is sowieso de uiteindelijke handeling. Het gaat erom het behang te prepareren. Droog, en in mijn geval met lak geschilderd behang komt er met een plamuurmes NIET af. Heppie ut wel s gedaan?

Ik denk dat t zionisten-lak is. Zo taai als de neten.

Ik wéét nog wel een probaat middeltje....... :moe:

mark61
17-08-05, 22:58
Geplaatst door barfly
Neen, ik ben tot dusverre nog niemand tegen gekomen om behang met lak te bezoedelen. Als de ondergrond behang is dan zie ik niet veel problemen. En anders moet het gips eraf. Dat is nogal radicaal! En dan stucken enzo :blij:

Daaronder is het keihard, glad beton. Ik woon niet in een hut.

sjaen
17-08-05, 23:03
Geplaatst door mark61
Daaronder is het keihard, glad beton. Ik woon niet in een hut.

Wie gaat nou z'n behang lakken!!
Da's vragen voor troubles :rolleyes:

barfly
17-08-05, 23:03
Geplaatst door mark61
Daaronder is het keihard, glad beton. Ik woon niet in een hut.

Als het daaronder inderdaad beton is dan moet je alles kaal maken. Met veel geweld. Je woont in zo'n prefab huis dus? :p

mark61
17-08-05, 23:04
Geplaatst door barfly
Als het daaronder inderdaad beton is dan moet je alles kaal maken. Met veel geweld. Je woont in zo'n prefab huis dus? :p

Jaha, maar hoe krijg ik het zo snel mogelijk kaal? Paar Irakezen / Israëli's inhuren?

mark61
17-08-05, 23:05
Geplaatst door sjaen
Wie gaat nou z'n behang lakken!!
Da's vragen voor troubles :rolleyes:

De vorige huurder. De troubles are mine.

sjaen
17-08-05, 23:22
Geplaatst door mark61
De vorige huurder. De troubles are mine.

:gefeli: Als de wiedeweerga woningbouwvereniging aansprakelijk stellen!!!!

Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?!

Zwarte Schaap
17-08-05, 23:23
Geplaatst door Wide-O

Zijn woorden zouden een citaat kunnen zijn van Arnon Sofer, hoogleraar politieke en militaire geografie aan de Universiteit van Haifa. ,,De Palestijnse baarmoeder is een machtig biologisch wapen en als wij nu niet harde, ingrijpende maatregelen nemen, dan houdt de democratische staat Israël met een joodse meerderheid uiterlijk over vijftien jaar op te bestaan'', zegt de invloedrijke hoogleraar. [/B]

Te wreed voor woorden. Zo beschrijven ze dus de palestijnse vrouw, ze is geen vrouw meer ze is alleen een lopende baarmoeder, een biologische wapen.

Doet me weer denken aan de autochtone/bounty termen voor islamitische vrouwen zoals broedmachine, zoontjesfabriek etc.. Hirsi Ali wijst ook op dit gevaar in Nederland:

En de publicatie van De Zoontjesfabriek van de Somalische Ayaan Hirsi Ali in Nederland die wijst op de gevaren van het islamitisch fundamentalisme voor de liberale grondwaarden van onze samenleving

http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?boek&amaraniputes


Uit de vele publicaties lijkt het dat Marokkanen en moslims in Nederland ook zo benadert worden met al die CBS onderzoeken en cijfertjes die ze bijhouden over moslims en Marokkanen.

barfly
17-08-05, 23:32
Geplaatst door mark61
Jaha, maar hoe krijg ik het zo snel mogelijk kaal? Paar Irakezen / Israëli's inhuren?

Oost-Duitsers. En als 't niet anders kan Polen ja :D

~Panthera~
17-08-05, 23:43
Geplaatst door barfly
Oost-Duitsers. En als 't niet anders kan Polen ja :D

Met sledge hammers. :hihi:

sjaen
17-08-05, 23:57
3 september, zie het al voor me; links een welkomsdrankje en in de rechterhand een plamuurmes :chef:

~Panthera~
18-08-05, 00:05
Geplaatst door sjaen
3 september, zie het al voor me; links een welkomsdrankje en in de rechterhand een plamuurmes :chef:


:schok:


Heb ik te tere handjes voor. :ego:

Jij toch ook ? :stout:


:hihi:

mark61
18-08-05, 00:11
Geplaatst door sjaen
3 september, zie het al voor me; links een welkomsdrankje en in de rechterhand een plamuurmes :chef:

You get it girl. Vele handen maken licht werk.

sjaen
18-08-05, 00:12
Geplaatst door ~Panthera~
:schok:


Heb ik te tere handjes voor. :ego:

Jij toch ook ? :stout:


:hihi:

Allicht, da's trouwens mannenwerk! ik ben alleen geëmancipeerd wanneer het MIJ uitkomt :ego:

:hardlach:

sjaen
18-08-05, 00:15
Geplaatst door mark61
You get it girl. Vele handen maken licht werk.

Oeps, :verrassin

:nerveus:

mark61
18-08-05, 00:22
Geplaatst door sjaen
Allicht, da's trouwens mannenwerk! ik ben alleen geëmancipeerd wanneer het MIJ uitkomt :ego:

:hardlach:

Daar heb je weer zo'n mooi-weer-salonfeministe.

sjaen
18-08-05, 00:32
Geplaatst door mark61
Daar heb je weer zo'n mooi-weer-salonfeministe.


:hihi: Wie niet sterk is, moet ..............

Maar als de nood aan de man komt, wil ik je best helpen hoor.

Zo, ga nu mijn nagels lakken en dan .........

:slapen:


:zwaai:

~Panthera~
18-08-05, 00:37
Geplaatst door sjaen
Allicht, da's trouwens mannenwerk! ik ben alleen geëmancipeerd wanneer het MIJ uitkomt :ego:

:hardlach:


Kijk, dat bedoel ik nou. :duim:

mark61
18-08-05, 00:37
Geplaatst door sjaen
:hihi: Wie niet sterk is, moet ..............

Maar als de nood aan de man komt, wil ik je best helpen hoor.

Zo, ga nu mijn nagels lakken en dan .........

:slapen:




Lamaar. :zwaai:

~Panthera~
18-08-05, 00:38
Geplaatst door sjaen
:hihi: Wie niet sterk is, moet ..............

Maar als de nood aan de man komt, wil ik je best helpen hoor.

Zo, ga nu mijn nagels lakken en dan .........

:slapen:


:zwaai:


:hihi: Vergeet de nachtcreme niet. :D

Slaap lekker ! :zwaai:

Mr. Freeze
18-08-05, 13:12
Geplaatst door Wide-O



PREMIER Ariel Sharon sprak maandagavond duidelijke taal: ,,We kunnen Gaza niet voorgoed houden. Er leven daar meer dan een miljoen Palestijnen en met iedere generatie verdubbelt hun aantal.''

Zijn woorden zouden een citaat kunnen zijn van Arnon Sofer, hoogleraar politieke en militaire geografie aan de Universiteit van Haifa. ,,De Palestijnse baarmoeder is een machtig biologisch wapen en als wij nu niet harde, ingrijpende maatregelen nemen, dan houdt de democratische staat Israël met een joodse meerderheid uiterlijk over vijftien jaar op te bestaan'' , zegt de invloedrijke hoogleraar.

[/B]


Wat zullen de harde maatregelen zijn? Natuurlijk zullen ze dat niet aan de grote klok hangen. Ze zijn niet gek, hooguit een politiek correcte versie daarvan. Maar de waarheid is dat dit probleem ook in het begin van de stichting van Israel speelde. Er waren te veel arabieren om een Joodse staat te kunnen hebben. De oplossing was, georgansieerde terreur (door LEHI/IRGUN etc) tegen de Palestijnen, wat ze op de vlucht liet slaan. Bijna gelijktijdig werden hun nederzettingen plat gewalst en de grenzen gesloten voor terugkeer. Dat is trouwens de essentie van het vluchtelingen problematiek.

Het was beleid, gene ongelukje dat die mensen op de vlucht sloegen. Bijna 9/10 van het land was van ze. Na de verdrijving nam dat af tot een veel kleiner deel. Israel was geboren.

Ben Gurion, de eerste premier van Israel ging ervan uit dat de Palestijnen deze kleine ingreep met de tijd zouden vergeten. Hij zei:"The old will die and te young will forget"

Dat is niet gebeurd.

micha4
20-08-05, 17:56
Geplaatst door Al Sawt
Ik zeg al jaren dat Israel de strijd vroeg of laat gaat verliezen en dat dreigingen vooral in demografisch en geopolitiek gebied liggen. Dat versterkt mijn rotsvaste overtuiging dat surrogaat staat Israel geen lange toekomst in MO heeft.

Israel mag nu een machtigste staat van MO zijn, maar de verhoudingen veranderen in haar nadeel en haar macht zal in de zeer nabije toekomst tanend worden en totaal instorten.

Israel heeft geen bestaansrecht en het is goed om te weten dat onafwendbare dreigingen in stroomversnelling zijn geraakt.
Of wie paar maanden in buitenland heeft vertoefd, mag Israel niet in. En dan beweren ze dat het een democratie is.

Voorts heeft de Israelische leger allang een plan gewerkt, om de Palestijnse demografie te 'counteren'. Er zijn plannen om zowel Palestijnen binnen Israel als in WB en Gaza, te deporteren naar buurlanden.

Invloedrijke personen, als de in Nederland zeer gerespecteerde Martin van Creveld, pleiten zelf voor gebruik van zware militaire middelen, om deportatie mogelijk te maken.

Wat een volstrekte onzin dat het leger plannen heeft om de Israelische Arabieren te verwijderen. Er is emigratie van Palestijnen (en verhuizing binnen bezet gebied) omdat de treiterijen van de kolonisten en de beperkingen in vrijheid van beweging mensen te zwaar belasten. Deze druk is sinds de intifada toegenomen en neemt nu tijdens de wapenstilstand snel af. Als de muur klaar is, wordt het voor hun ook eenvoudiger.We hoeven er dan minder bovenop te zitten.

Er wordt nog niet hard opgetreden tegen de bewoners van de jisjoevim die zich aan Ppalestijnen vergrijpen, oogsten vernietigen etc. . Misschien dat dat nu anders wordt nu wij deze parasieten in AZA de wacht hebben aangezet. Maar ik blijf daar sceptisch over.

De vele Palestijnen hebben recht van wonen in Israel. Daar is eigenlijk ieder het wel over eens, op een paar fascisten na.
Ik vind hun grote aantal wel een punt van toenemende frictie met ons. Hun steden groeien en ze worden steeds welvarender. Hele gebieden van Israel zijn Arabisch. Als Israelische Arabieren vanuit politieke motieven ooit in opstand komen, kan er een tweede verdrijving uitkomen. Het gaat dan echt hard tegen hard. Politiek kunne wij wel wat doen om dat te voorkomen, maar nationalistische bewegingen worden niet afgekocht met materiele welvaart.

Persoonlijk vind ik dat wij de grenzen van voor de zesdaagse oorlog moeten opzoeken. Daarmee houden wij veel Arabieren buiten. De annexatie van Oost Jeruzalem en stukken west bank is waanzin. Israelische steden als Umm al fahm en andere door Arabieren bewoonde delen in Wadi Ara zouden naar de toekomstige Palestijnse staat moeten gaan. Jammer dat de daar wonende Israelische Arabieren dat niet willen. Vanuit hun standpunt terecht. De welvaart van de Israelische Arabieren is hoog, hun aantal is zo groot dat zij in het dagelijks leven geen minderheid meer zijn. Steden als Natseret, Tamra, Kfar Kana etc. liggen diep in Israel en komen daar niet voor in aanmerking.

Maar nogmaals, een tweede nakba komt er uitsluitend als zij in opstand komen. Ik hoop dat het er niet van hoeft te komen.

Micha

MaRiaH
20-08-05, 23:12
De wijze waarop de kolonisten hun kinderen inzetten en betrekken in het verzet bij het verwijderen uit Gaza, vind ik walgelijk!

Die kinderen zijn allemaal overstuur en in de war.. ik kan het gewoon niet aan zien.
welke sufkop betrekt zijn kinderen er op deze wijze in..

ik vond die kolonisten al gek.. maar nu helemaal..
ik raak echt geemotioneerd van wat ik zie.. :jammer:

Ik ben diverse keren in (oa.) Gaza geweest. Ik vind de ontruiming politiek gezien een goede zet. Maar ik kan me best voorstellen dat mensen geemotionerd raken als ze hun huizen uit moeten.
De wijze waarop ze hun kinderen misbruiken hiervoor vind ik psychologisch gezien een vorm van mishandeling.

DeStorthoop
21-08-05, 09:52
Geplaatst door Alcibiades
Die kinderen overleven het tenminste, iets dat je van veel Palestijnse kinderen die ingezet werden bij de intifada niet kunt zeggen.

Zegt toch weer wat over wié zijn leven wát waard is in het Midden-Oosten.

Die kinderen gebruiken is gewoon laf, maar jah, tanks en straaljagers tegen stokken en stenen ook. Met die kids kan ik wel meedelijden hebben, die volwassenen wisten dat ze in bezet gebied grond kochten, blijkbaar vonden ze dat wel "etisch verantwoord". Ik word een beetje moe van al die krokodillentranen. :moe:

Ins
21-08-05, 10:41
Geplaatst door Wide-O
Op korte termijn wel. Op langere termijn is het onhoudbaar volgens mij, zie bvb Zuid Afrika.

Maggoed, wat van belang is dat de druk op Israël niet meer alleen van buitenuit lijkt te komen. Is een begin, hoe pover ook.

Zuid-Afrika is maar vrij geworden omdat de blanke president De Klerk dat heeft toegestaan door o.a. Mandela vrij te laten. Het is zeker niet zo dat het regime omver geworpen werd door de zwarten, al waren er wel veel terroristische aanslagen.

Tot op heden kan men nog steeds zeggen dat de blanke minderheid de overmacht heeft. Het is dus wel houdbaar op lange termijn. Zuid-Afrika wordt al sinds 1652 door blanken overheerst.

micha4
21-08-05, 11:00
De kinderen worden misbruikt op een walgelijke manier. Er wordt een uitgekiende mediastrategie gevolgd waarbij op een platte schaamteloze manier gebruik worden gemaakt van angsten die in het Joodse volk leven.

Voor de kinderen is dit een traumatische ervaring. Het leidt tot een toekomstige generatie van fanatieke, onbuigzame en neurotische politici en hun aanhang. Spiegelbeeldig aan wat er bij de Palestijnen gebeurt.

De kolonisten woonden in een reli-paradijs betaald door goedkope Palestijnse arbeidskracht, gratis land, goedkoop water en beschermd door mij vroeger als soldaat en tot voor kort door mijn kinderen.

Blij dat die parasieten weg zijn, al vind ik het ontruimen van jisjoewim geen mooi gezicht. Nu de nederzettingen buiten de muur. vervolgens de rest.

micha

MaRiaH
21-08-05, 11:49
Geplaatst door micha4
De kinderen worden misbruikt op een walgelijke manier. Er wordt een uitgekiende mediastrategie gevolgd waarbij op een platte schaamteloze manier gebruik worden gemaakt van angsten die in het Joodse volk leven.

Voor de kinderen is dit een traumatische ervaring. Het leidt tot een toekomstige generatie van fanatieke, onbuigzame en neurotische politici en hun aanhang. Spiegelbeeldig aan wat er bij de Palestijnen gebeurt.

De kolonisten woonden in een reli-paradijs betaald door goedkope Palestijnse arbeidskracht, gratis land, goedkoop water en beschermd door mij vroeger als soldaat en tot voor kort door mijn kinderen.

Blij dat die parasieten weg zijn, al vind ik het ontruimen van jisjoewim geen mooi gezicht. Nu de nederzettingen buiten de muur. vervolgens de rest.

micha

volledig mee eens. :droef:

Spoetnik
21-08-05, 12:37
Ach, die hele Gazah terugtrekking is scherm om Oost Jerusalem in te pikken. Die muur heeft in tussen het leven van duizenden Palestijnen die officieel in Jerusalem wonen onmogelijk gemaakt. Ik vraag me af, waar is de media-aandacht voor hun lot?

Uitstekend commentaar in de Guardian:
http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,1552190,00.html

Zwarte Schaap
21-08-05, 12:47
Geplaatst door micha4
De kinderen worden misbruikt op een walgelijke manier. Er wordt een uitgekiende mediastrategie gevolgd waarbij op een platte schaamteloze manier gebruik worden gemaakt van angsten die in het Joodse volk leven.

Ik weet niet wat de beelden in Israel waren, maar voor de israelische televisie zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar wat de Nederlandse televisie heeft laten zien sprak boekdelen. Al 2 weken lang worden we dagelijks bestookt door zielige beelden die elk facet van het lijden en toont hoe groot de tol wel niet is om het bezette gebied te verlaten.

Spoetnik
21-08-05, 13:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet niet wat de beelden in Israel waren, maar voor de israelische televisie zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar wat de Nederlandse televisie heeft laten zien sprak boekdelen. Al 2 weken lang worden we dagelijks bestookt door zielige beelden die elk facet van het lijden en toont hoe groot de tol wel niet is om het bezette gebied te verlaten.

Elke dag live op televisie van 9 tot 12 ofzo en natuurlijk alle journaals eraan gewijt.

Overigens is het zo dat de meeste Israeli niet naar het nieuws kijken. Ze zijn moe van het drama.

"Only about a third of Israelis are watching the news or finding out about the disengagement on the Internet," he said. "They support the government but they are not involved emotionally, mentally or intellectually. Everyone is too busy going to the beach and enjoying their summer holiday."

The amount of tears shed on television has also tried the patience of many Israelis. Yael Gwurtz wrote in the Israeli daily Yedioth Ahronoth that there was a difference between the often quiet tears seen at a funeral and the cacophony of wailing that accompanies the departure from each house in Gush Katif.

"Instead of quiet tears that fall in silence, we have rivers of wailing -- the tears become transparent. Instead of a national and serious mission which is being put to the supreme test of wisdom and the restraint of the evacuators and the evacuees, disengagement seems gradually to be turning into a hybrid between a reality show and Yiddish theater [known for its melodrama]."

Even Amnon Dankner, the editor of the newspaper Ma'ariv, who claims to be a great friend of the settlers, said he was tired of the dramatization of their plight.

http://www.taipeitimes.com/News/world/archives/2005/08/20/2003268477

micha4
21-08-05, 23:20
Geplaatst door Spoetnik
Elke dag live op televisie van 9 tot 12 ofzo en natuurlijk alle journaals eraan gewijt.

Overigens is het zo dat de meeste Israeli niet naar het nieuws kijken. Ze zijn moe van het drama.

"Only about a third of Israelis are watching the news or finding out about the disengagement on the Internet," he said. "They support the government but they are not involved emotionally, mentally or intellectually. Everyone is too busy going to the beach and enjoying their summer holiday."

The amount of tears shed on television has also tried the patience of many Israelis. Yael Gwurtz wrote in the Israeli daily Yedioth Ahronoth that there was a difference between the often quiet tears seen at a funeral and the cacophony of wailing that accompanies the departure from each house in Gush Katif.

"Instead of quiet tears that fall in silence, we have rivers of wailing -- the tears become transparent. Instead of a national and serious mission which is being put to the supreme test of wisdom and the restraint of the evacuators and the evacuees, disengagement seems gradually to be turning into a hybrid between a reality show and Yiddish theater [known for its melodrama]."

Even Amnon Dankner, the editor of the newspaper Ma'ariv, who claims to be a great friend of the settlers, said he was tired of the dramatization of their plight.

http://www.taipeitimes.com/News/world/archives/2005/08/20/2003268477
Ik moet zeggen dat ik met interesse naar de lange uitzending over de groep op het dak van de synagoge heb gekeken. Op het moment dat de reclame voor het nieuws op net 2 begon en de zender even uit de Gush verdween, begon de inname van het dak. Mooie timing van het leger. Zo konden ze enkele minuten zonder directe pottenkijkers hun gang gaan. Ik vond het wel spannend. Ik ben er vaak geweest en vond het een belevenis om het einde van nabij te zien. Vooral na de griezelige demonstraties.

Toch hebben veel mensen naar de lange uitzendingen gekeken. Dit leidt toch tot begrip voor de bewoners van de dorpen. Het zijn niet allemaal griezels om te zien. Er zitten veel gewone mensen tussen met wie men zich kan vereenzelvigen.


Micha

Mu'tasim
23-08-05, 09:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet niet wat de beelden in Israel waren, maar voor de israelische televisie zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar wat de Nederlandse televisie heeft laten zien sprak boekdelen. Al 2 weken lang worden we dagelijks bestookt door zielige beelden die elk facet van het lijden en toont hoe groot de tol wel niet is om het bezette gebied te verlaten.

De leugen regeert al bijna een halve eeuw als het over het Palestijns Israelische conflict gaat, in het bijzonder in de Nederlandse media. Zonder veel acht te slaan op het mensonterende bezettingsregime worden de zionisten in hun slachtofferrol gekoesterd. De woorden Israel en Joden hebben nog steeds een vrij vreemde resonantie in de Nederlandse zielen. De realiteit is dat de morele chantage met de shoah niet uitgewerkt is, en de bevrijding van die bijna metafysische schuld nog op zich laat wachten, zodat onze medelanders de zionistische entiteit niet werkelijk op ‘waarde’ kunnen in schatten. Nederland is in dat opzichte een veilighaven van de staatsretoriek van de zionistische entiteit en hoort zelfs bij het disciplineringsapparaat.

Er is sprake van een nieuwe strategie, een vorm van bezetting waar we nog nauwelijks termen voor hebben. De zionistische entiteit houdt de grenzen, en dus de toegang tot de Gazastrook in handen, incluis het luchtruim en de kust. De Gazastrook wordt een grote openluchtgevangenis, waarbinnen de Palestijnen het zelf maar uit moeten zoeken. Niemand kan er in of er uit zonder toestemming van de zionistische entiteit, en dat geldt ook voor mogelijke export of het importeren van grondstoffen en levensmiddelen. Deze nieuwe vorm van bezetting is goedkoper (voor de bezetter) dan de klassieke vorm, waarbij de bezettende macht in principe volgens de Conventies van Geneve verantwoordelijk is voor voedsel, medische zorg en onderwijs voor de burgerbevolking. Niet dat de zionistische entiteit zich daar tot nu toe iets aan gelegen heeft laten liggen: de bevolking wordt minimaal in leven gehouden onder andere door de UNWRA. Het perverse van deze vorm van bezetting is dat die aan de buitenwereld verkocht kan worden als ‘zelfbeschikking’ van de palestijnen. Wat de zionistische entiteit Palestijnen schijnt 'aan te bieden' komt gezien de huidige situatie en de zionistische onderdrukking akelig dicht bij moderne slavernij en bantoestanisering.

mark61
23-08-05, 13:56
Geplaatst door Mu'tasim
Er is sprake van een nieuwe strategie, een vorm van bezetting waar we nog nauwelijks termen voor hebben.

Niks nieuws aan en het heet bantoestan.

Rabi'ah.
23-08-05, 15:19
Geplaatst door mark61
Niks nieuws aan en het heet bantoestan.

Ik geloof dat zelfs de bantoestans nog minder erg waren dan het nu is in Gaza en met name op de Westbank.

Zonder EU en VN-hulp zou Gaza nu een soort tweede Warschau-ghetto zijn.

mark61
23-08-05, 20:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik geloof dat zelfs de bantoestans nog minder erg waren dan het nu is in Gaza en met name op de Westbank.

Zonder EU en VN-hulp zou Gaza nu een soort tweede Warschau-ghetto zijn.

Nou overdrijf je toch wel schromelijk. De bantoestans zijn/waren vrijwel onleefbaar. Geen Golfstaten, EU en VN die er miljarden inpompen. Als de mannen werk hadden zaten ze in de gevaarlijke mijnen en zagen hun familie jaren niet.

MaRiaH
23-08-05, 20:36
Pppfff wordt zo moe van deze discussies..

ik zou zeggen.. ga eens een tijdje aan beide zijden leven.. en oordeel zelf.. het is niet zo zwart wit als sommigen van jullie denken.. :student:

Rabi'ah.
24-08-05, 05:00
Geplaatst door mark61
Nou overdrijf je toch wel schromelijk. De bantoestans zijn/waren vrijwel onleefbaar. Geen Golfstaten, EU en VN die er miljarden inpompen. Als de mannen werk hadden zaten ze in de gevaarlijke mijnen en zagen hun familie jaren niet.

Je hoort mij niet zeggen dat de bantoestans een paradijs waren, het enige wat ik zeg is dat het altijd nog een graadje erger kan en het schijnt in Bezet Palestina volgens bepaalde historici en anti-zionisten dus nóg erger te zijn.

Rabi'ah.
24-08-05, 05:01
Geplaatst door MaRiaH
Pppfff wordt zo moe van deze discussies..

ik zou zeggen.. ga eens een tijdje aan beide zijden leven.. en oordeel zelf.. het is niet zo zwart wit als sommigen van jullie denken.. :student:

En hoe is het dan wel volgens jou?

Is er geen bezetting van Palestina?

Worden Palestijnen in Israël niet stelselmatog gediscrimineerd?

Wordt Israël niet al sinds jaar en dag door de VN en de Internationale Gemeenschap veroordeeld en gaat het niet gerust zijn gang?

Nou?

MaRiaH
24-08-05, 10:28
Geplaatst door Rabi'ah.
En hoe is het dan wel volgens jou?

Is er geen bezetting van Palestina?

Worden Palestijnen in Israël niet stelselmatog gediscrimineerd?

Wordt Israël niet al sinds jaar en dag door de VN en de Internationale Gemeenschap veroordeeld en gaat het niet gerust zijn gang?

Nou?

Je belicht het van één zijde..
het probleem heeft twee zijden..

Het is niet eenzijdig op te lossen.. als je alleen de bezette gebieden terug geeft is het probleem nog steeds niet opgelost.

Bovendien maak je de Israeli's de badguy, maar andersom is er ook het nodige te doen.

Om een vreedzaam samenleven te effectueren dient er in de hoofden van mensen iets te gebeuren.
Het is niet zo zwart wit als jij omschrijft.
Zolang men zo blijft denken komt er geen oplossing. :wtf:

Ik kan het dus ook niet goed omschrijven.. het is een gevoel dat je moet ervaren.. ik denk dat een wederzijdse empathie de enige echte oplossing is. want begrip voor elkaar leidt tot oplossingen.

Voorlopig denkt iedereen alleen aan zijn eigen belangen..
Funest voor een vredesproces.. :(

Rabi'ah.
24-08-05, 11:06
Geplaatst door MaRiaH
Je belicht het van één zijde..
het probleem heeft twee zijden..

Het is niet eenzijdig op te lossen.. als je alleen de bezette gebieden terug geeft is het probleem nog steeds niet opgelost.

Bovendien maak je de Israeli's de badguy, maar andersom is er ook het nodige te doen.

Om een vreedzaam samenleven te effectueren dient er in de hoofden van mensen iets te gebeuren.
Het is niet zo zwart wit als jij omschrijft.
Zolang men zo blijft denken komt er geen oplossing. :wtf:

Ik kan het dus ook niet goed omschrijven.. het is een gevoel dat je moet ervaren.. ik denk dat een wederzijdse empathie de enige echte oplossing is. want begrip voor elkaar leidt tot oplossingen.

Voorlopig denkt iedereen alleen aan zijn eigen belangen..
Funest voor een vredesproces.. :(

Wederzijdse empathie helpt niet tegen bommen en kogels.

"No justice, no peace".

nard
24-08-05, 11:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Wederzijdse empathie helpt niet tegen bommen en kogels.

"No justice, no peace".

Bommen en kogels helpen wel tegen antisemitisme.

"No justice, no peace"


:rolleyes:

Rabi'ah.
24-08-05, 11:19
Geplaatst door nard
Bommen en kogels helpen wel tegen antisemitisme.

"No justice, no peace"


:rolleyes:

*tyuri*

:rolleyes:

nard
24-08-05, 11:38
Geplaatst door Rabi'ah.
*tyuri*

:rolleyes:


Wat maakt mij dat nou uit?


Maak dan ook niet van de vreemde opmerkingen....

Rabi'ah.
24-08-05, 11:45
Geplaatst door nard
Wat maakt mij dat nou uit?


Maak dan ook niet van de vreemde opmerkingen....

Vreemd? :verward:

Wat is er nou weer vreemd aan rechtvaardigheid, vreedzaam samenleven in 1 staat en gelijke rechten voor iedereen?

Dat doen we in NL toch ook al een hele tijd, en toch vrij succesvol, dunkt me.

MaRiaH
24-08-05, 11:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Wederzijdse empathie helpt niet tegen bommen en kogels.

"No justice, no peace".

wederzijdse empathie maakt bommen, stenen en kogels en zelfmoordaanslagen overbodig.

Rabi'ah.
24-08-05, 11:52
Geplaatst door MaRiaH
wederzijdse empathie maakt bommen, stenen en kogels en zelfmoordaanslagen overbodig.

:moe:

Ga jij maar eens even wederzijds empathisch zitten wezen als jouw huis is gebulldozerd en je zo dakloos geworden bent, je niet te vreten hebt en de kogels jou en je kinderen om de oren vliegen.

Eens kijken hoe lang je je "er zijn twee kanten aan"-visie dan nog volhoudt. :zwaai:

nard
24-08-05, 11:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Vreemd? :verward:

Wat is er nou weer vreemd aan rechtvaardigheid, vreedzaam samenleven in 1 staat en gelijke rechten voor iedereen?

Dat doen we in NL toch ook al een hele tijd, en toch vrij succesvol, dunkt me.


Oke. Hier kan ik het mee eens zijn. Sluit ook aan bij wat Maria zegt.
Hoewel ik, gezien de omstandigheden, meer zie in een twee-statenoplossing.

nard
24-08-05, 11:55
Geplaatst door Rabi'ah.
:moe:

Ga jij maar eens even wederzijds empathisch zitten wezen als jouw huis is gebulldozerd en je zo dakloos geworden bent, je niet te vreten hebt en de kogels jou en je kinderen om de oren vliegen.

Eens kijken hoe lang je je "er zijn twee kanten aan"-visie dan nog volhoudt. :zwaai:

Tja, hier was ik al bang dat je die kogels en bommen bedoelde.
Er zijn daar nog meer bommen en kogels, gedrenkt in antisemitisme. Dat was mijn opmerking.

Rabi'ah.
24-08-05, 12:03
Geplaatst door nard
Oke. Hier kan ik het mee eens zijn. Sluit ook aan bij wat Maria zegt.
Hoewel ik, gezien de omstandigheden, meer zie in een twee-statenoplossing.

Breaking news.......Nard is een anti-zionist geworden! :schok:

nard
24-08-05, 12:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Breaking news.......Nard is een anti-zionist geworden! :schok:

Niet zo snel conclusies trekken .....

MaRiaH
24-08-05, 12:10
Geplaatst door Rabi'ah.
:moe:

Ga jij maar eens even wederzijds empathisch zitten wezen als jouw huis is gebulldozerd en je zo dakloos geworden bent, je niet te vreten hebt en de kogels jou en je kinderen om de oren vliegen.

Eens kijken hoe lang je je "er zijn twee kanten aan"-visie dan nog volhoudt. :zwaai:

zie je wat die vijandigheid al met jou doet?

Je kunt iedere stelling ook omdraaien.
aan beide kanten vallen slachtoffers.
als ik dat zou doen dan ben ik geen haar beter dan jij.

Ik ben er geweest en heb de dreiging van beide kanten ervaren.
en geloof me.. ze hebben alletwee gelijk..

maar wat schiet je op met welles-nietes?

Ik word zo moe van dat eeuwige gewijs met vingertjes...
Beiden fout - beiden misdaden begaan- beiden lijden..
en nu?

Als ze nu maar eens erkenden (allebei!) dat ze fouten maken en constructief naar toekomstgerichte oplossingen gingen zoeken ipv. blijven hangen in het eeuwige gelijk willen krijgen.

Heel eenvoudige conflicthanteringsmodellen zijn hierop te leggen. In theorie is een oplossing vrij simpel.

Maar het wederzijdse wantrouwen is te groot. een compromis wil men niet vinden. De kloof is zo diep.
Als men hier al zo denkt.. lukt het daar nooit.

Ook ik voel het meest voor de tweestaten oplossing, omdat ik denk dat het de enige mogelijkheid is.
Misschien dat in de loop der jaren een vorm van vertrouwen hersteld kan worden.

Maar men is zo blind voor zijn eigen haat..

Alhoewel ik moet zeggen dat ik in Israel toch veel mensen ben tegen gekomen die ook de belangen van de ander zagen en zeer zelfkritisch waren. Bij de palestijnen helaas niet, m.i. heeft dat zeker met de welvaart en levensstandaard te maken.

Rabi'ah.
24-08-05, 12:13
Geplaatst door nard
Niet zo snel conclusies trekken .....

Ik dacht al: Zo'n wonder bestaat niet. :moe:

nard
24-08-05, 12:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik dacht al: Zo'n wonder bestaat niet. :moe:

Zou je inderdaad een wonder moeten noemen, ja. Das een waar woord.

Niet zo moe doen.

Rabi'ah.
24-08-05, 12:18
Geplaatst door nard
Zou je inderdaad een wonder moeten noemen, ja. Das een waar woord.

Niet zo moe doen.

Hey, zijn we 't een keer ergens over eens. :tik:

Je hep gelijk, ik ben hier al veel te lang, kdenk dak maar iets leuks ga doen.

Auf wiedersehen! :zwaai:

nard
24-08-05, 12:56
ja, fijne middag.

Mu'tasim
24-08-05, 14:16
Geplaatst door MaRiaH
zie je wat die vijandigheid al met jou doet?

Je kunt iedere stelling ook omdraaien.
aan beide kanten vallen slachtoffers.
als ik dat zou doen dan ben ik geen haar beter dan jij.

Ik ben er geweest en heb de dreiging van beide kanten ervaren.
en geloof me.. ze hebben alletwee gelijk..

maar wat schiet je op met welles-nietes?

Ik word zo moe van dat eeuwige gewijs met vingertjes...
Beiden fout - beiden misdaden begaan- beiden lijden..
en nu?

Als ze nu maar eens erkenden (allebei!) dat ze fouten maken en constructief naar toekomstgerichte oplossingen gingen zoeken ipv. blijven hangen in het eeuwige gelijk willen krijgen.

Heel eenvoudige conflicthanteringsmodellen zijn hierop te leggen. In theorie is een oplossing vrij simpel.

Maar het wederzijdse wantrouwen is te groot. een compromis wil men niet vinden. De kloof is zo diep.
Als men hier al zo denkt.. lukt het daar nooit.

Ook ik voel het meest voor de tweestaten oplossing, omdat ik denk dat het de enige mogelijkheid is.
Misschien dat in de loop der jaren een vorm van vertrouwen hersteld kan worden.

Maar men is zo blind voor zijn eigen haat..

Alhoewel ik moet zeggen dat ik in Israel toch veel mensen ben tegen gekomen die ook de belangen van de ander zagen en zeer zelfkritisch waren. Bij de palestijnen helaas niet, m.i. heeft dat zeker met de welvaart en levensstandaard te maken.

Elk conflict heeft twee kanten, maar niet dezelfde verantwoordelijkheid. Balken en splinters. "De waarheid ligt in het midden", dat proef ik uit uw woorden. Leuk voor de erudiete ligstoelfilosoof, maar het maakt het veld een paradijs voor agressors en misdadigers.

Het is naief te denken dat we te maken hebben met twee gelijkwaardige partijen. Deze pariteitsleugen is in de pro-israel media al bijna een halve eeuw lang een effectief wapen gebleken. Niettemin is er van enige machtspariteit tussen de zionisten en de palestijnen nooit sprake geweest. Causaliteitsblinde israel-fans beseffen niet dat we te maken hebben met een bezetting die al meer dan een halve eeuw voortduurt. Een bezetting brengt simpel weg geweld voort. Dus praten over ‘shalom’ en een terreur uitoefenen op de palestijnen die genocidale vormen aanneemt is de ultieme schijnheiligheid.

Het zou pathetisch zijn te verwachten dat een bezetting in sympathie resulteert. Palestijnen kunnen nauwelijks anders dan zich met wanhoopsdaden verzetten tegen de meedogenloze en uitzichtloze Staatsterreur van Israel. (De vergelijking met andere bezettende regimes uit het verleden dringt zich hierbij op, zij het dat toen de situatie gelukkig niet uitzichtloos was.) De stuitende farce van het zogenaamde 'vredesproces' is van Israelische zijde vanaf het begin slechts bedoeld geweest om tijd te rekken en een rookgordijn op te trekken waarachter uitbreiding van de nederzettingen en vestiging van 'kolonisten' stelselmatig konden worden voortgezet.

Bezetting blijft bezetting zo ook etnische zuivering, kolonialisering, executies zonder proces in een land dat als enige in de wereld een rassenpolitiek heeft.

mark61
24-08-05, 14:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Je hoort mij niet zeggen dat de bantoestans een paradijs waren, het enige wat ik zeg is dat het altijd nog een graadje erger kan en het schijnt in Bezet Palestina volgens bepaalde historici en anti-zionisten dus nóg erger te zijn.

Persoonlijk woon ik liever in Nablus dan in Bhoputatswana. Ook nu. Maar veel plezier in Z.-Afrika.

mark61
24-08-05, 14:20
Geplaatst door My little pony
Die demografische tijdbom is inderdaad gevaarlijk.
Normaal gesproken groeien bevolkingen vooral in een fase dat ze nog armoedig zijn. Worden ze welvarender dan neemt het bevolkingsaantal af. (Zie alle voorbeelden in de geschiedenis van de mensheid).

Het is dus hoog tijd dat de Palestijnen rijker worden.


Nu het probleem: de Palestijnse bevolking heeft nooit in de historie laten zien dat er iets van ontwikkeling te zien is.

Wat weet jij daarvan?


Conclusie: het nieuwe Palestina wordt een heel vol en heel arm land.

Voornamelijk door de onderdrukking door het buurland.

mark61
24-08-05, 14:23
Geplaatst door MaRiaH
Je belicht het van één zijde..
het probleem heeft twee zijden..

Het is niet eenzijdig op te lossen.. als je alleen de bezette gebieden terug geeft is het probleem nog steeds niet opgelost.

Het probleem is opgelost als Israël de Palestijnen met rust laat. En dan hoeft Israël niet eens opgeheven te worden ook. Het probleem is éénzijdig, nl. de plompverloren stichting van de staat Israël in een bestaand en bewoond land.


Bovendien maak je de Israeli's de badguy, maar andersom is er ook het nodige te doen.

Israël IS the original bad guy, niks aan te doen.


Om een vreedzaam samenleven te effectueren dient er in de hoofden van mensen iets te gebeuren.
Het is niet zo zwart wit als jij omschrijft.
Zolang men zo blijft denken komt er geen oplossing. :wtf:

Nee, er dient een vrije Palestijnse staat te komen. Probleem direct opgelost. In de hoofden van de Israëli's valt inderdaad wel wat te sleutelen.


Voorlopig denkt iedereen alleen aan zijn eigen belangen..
Funest voor een vredesproces.. :(

Iedereen denkt altijd alleen maar aan zijn eigen belangen, heel normaal. Die tegenstrijdige belangen verzoen je met een compromis. Heel simpel.

mark61
24-08-05, 14:24
Geplaatst door nard
Bommen en kogels helpen wel tegen antisemitisme.

"No justice, no peace"


:rolleyes:

Bommen en kogels genereren antisemitisme waar dat voorheen niet bestond. Van de regen in de drup.

nard
24-08-05, 14:45
Geplaatst door mark61
Bommen en kogels genereren antisemitisme waar dat voorheen niet bestond. Van de regen in de drup.


O ja, tuurlijk. Die visie bestaat ook nog. Antisemitisme als nieuw verschijnsel en als bijprodukt van westers kolonialisme.....

Had ik rekening mee moeten houden.

mark61
24-08-05, 14:49
Geplaatst door nard
O ja, tuurlijk. Die visie bestaat ook nog. Antisemitisme als nieuw verschijnsel en als bijprodukt van westers kolonialisme.....

Had ik rekening mee moeten houden.

Antisemitisme is een Europese, christelijke uitvinding. Voorzover de negatieve houding van Arabieren tegen Israël ontaardt in iets dat op antisemitisme gaat lijken, is het Europees geïnspireerd.

Antisemitisme is wezensvreemd aan de Arabische wereld.

mika
24-08-05, 23:03
Geplaatst door mark61

Antisemitisme is wezensvreemd aan de Arabische wereld.

Heb je weleens Arabische televisie bekeken ??
Klik het volgende adres dan maar eens in.......

http://www.pmw.org.il/

klik dan op:

TV / Video library

en speel de videoclips



MIKA

mark61
24-08-05, 23:22
Geplaatst door mika
Heb je weleens Arabische televisie bekeken ??
Klik het volgende adres dan maar eens in.......MIKA

Das geen argument tegen mijn bewering. Als je goed leest zie je nergens staan dat ik ontken dat er antisemitische tendenzen in de Arabische wereld zijn. De vraag is alleen hoe, wat, waarom.

Mu'tasim
25-08-05, 08:52
Geplaatst door My little pony
Beste Mark Twisthoofd,

Je bent met enorme voorsprong de meest schattige leverancier van tekstjes aan dit forum. Ook de minst intelligente.
Geef toe. Elk jaar kijk ik, als ik in Marokko ben, regelmatig naar de Arabische zenders, met hun antisemitische soapserietjes. Heel lief, net als jij. Heel dom, net als jij.
Het antisemitisme is Europees geinspireerd?
Laat me niet lachen, Twisthead. Antisemitisme is van alle tijden, van alle volken.
Je loopt om het probleempje heen. De Palestino's vormen een niet al te slim volkje, dat opgehitst wordt door laffe hondjes zoals jij.
Lekker, om je haat tegen de VS, Europa en de Joden af te wentelen op de Palestijnen.
Verder wens ik je een hele goede dag.
PS En objectief over de materie lezen kan trouwens geen kwaad. Dus niet alleen op Marokkaanse sites rondhangen, ook eens iets anders proberen.

De zionistische beweging en haar fans impliceren het palestijnse verzet tegen de joodse bezetting als een generiek en genetisch antisemitisme, om zo voor eigen aanhang en naar de buitenwereld te verdoezelen dat op zichzelf gezien dit een rationele en legitieme volksopstand is van de inheemse palestijnse bevolking. De angst voor territoriale ontheemding en onteigening die in verschrikkelijke vorm bewaarheid werd, was de motor van het Arabische antagonisme richting zionisme. Dat Israel al 50 jaar in vijandigheid leeft met de Arabieren is zuiver een reactie op Israels misdaden tegen de Palestijnen.

Met dit soort 'Judenfrei' paradigmas pogen Israel-fans het verleden van vervolging en genocide naar de actualiteit van het Midden-Oosten te extrapoleren, zodat Israels tegenstanders geidentificeerd worden met nazi's en Israel zelf als het ghetto van Warschau. In die visie is elke oorlog tegen Israel een poging geweest de joden uit te roeien, de 'joden de zee in te drijven' zoals de efficiente zionistische propaganda dat altijd heeft verkondigd.

DeStorthoop
25-08-05, 09:05
Geplaatst door My little pony
Beste Mark Twisthoofd,

Je bent met enorme voorsprong de meest schattige leverancier van tekstjes aan dit forum. Ook de minst intelligente.
Geef toe. Elk jaar kijk ik, als ik in Marokko ben, regelmatig naar de Arabische zenders, met hun antisemitische soapserietjes. Heel lief, net als jij. Heel dom, net als jij.
Het antisemitisme is Europees geinspireerd?
Laat me niet lachen, Twisthead. Antisemitisme is van alle tijden, van alle volken.
Je loopt om het probleempje heen. De Palestino's vormen een niet al te slim volkje, dat opgehitst wordt door laffe hondjes zoals jij.
Lekker, om je haat tegen de VS, Europa en de Joden af te wentelen op de Palestijnen.
Verder wens ik je een hele goede dag.
PS En objectief over de materie lezen kan trouwens geen kwaad. Dus niet alleen op Marokkaanse sites rondhangen, ook eens iets anders proberen.

Objectief kun je alleen maar vaststellen dat de staat Israël sinds haar oprichting, gevoed door een niet aflatende stroom van immigranten van over de hele wereld, als een olievlek is gegroeid. Daarbij is de complete internationale gemeenschap geschoffeerd, om nog maar te zwijgen van de autochtone bevolking. Al het andere is het zand wat in onze ogen wordt gestrooid om dat feit te verbloemen.

De rest laat ik aan Mark Twisthoofd over. Ik wens je een hele goede dag.

mark61
25-08-05, 11:47
Geplaatst door My little pony
Beste Mark

Alles goed in je shetlandhoofdje? Niet zo onbeschoft.

nard
25-08-05, 13:27
Geplaatst door mark61
Alles goed in je shetlandhoofdje? Niet zo onbeschoft.

Hm, Twisthead. Je moet er maar opkomen.
Zo heb ik je nog niet genoemd. :hihi:

mark61
25-08-05, 14:24
Geplaatst door nard
Hm, Twisthead. Je moet er maar opkomen.
Zo heb ik je nog niet genoemd. :hihi:

Het was twisthoofd. Ik ben er nog niet uit wat het betekent.

Ben jij zo'n bloemrijk schelder volgens jezelf?

nard
25-08-05, 14:48
Geplaatst door mark61
Het was twisthoofd. Ik ben er nog niet uit wat het betekent.

Ben jij zo'n bloemrijk schelder volgens jezelf?


Nee helemaal niet. Dat type repertoire is bij mij nooit compleet en ordelijk aangelegd. Iets teveel Calvijn, tikkie te weinig Luther. ;)

Maar weles lastig hoor ......

mark61
25-08-05, 14:59
Geplaatst door nard
Nee helemaal niet. Dat type repertoire is bij mij nooit compleet en ordelijk aangelegd.

Daar heb je het al. Het draait hier om creativiteit, en juist niet om orde. Jij begrijpt er niks van.

Zelf ben ik ook absoluut niet creatief. Calvijn, bedankt nog.

nard
25-08-05, 15:10
Geplaatst door mark61
Daar heb je het al. Het draait hier om creativiteit, en juist niet om orde. Jij begrijpt er niks van.

Zelf ben ik ook absoluut niet creatief. Calvijn, bedankt nog.

Ach, waarom zou je je ertegen verzetten??! Heb er toch vrede mee dat je tot op je botten een calvinist bent. Tegenstribbelen is zo potsierlijk.

:D

mark61
25-08-05, 15:17
Geplaatst door nard
Ach, waarom zou je je ertegen verzetten??! Heb er toch vrede mee dat je tot op je botten een calvinist bent. Tegenstribbelen is zo potsierlijk.

:D

Ik ben aan het seculariseren. Gaat heel aardig, moet ik zeggen.

nard
25-08-05, 15:22
Geplaatst door mark61
Ik ben aan het seculariseren. Gaat heel aardig, moet ik zeggen.

Hoe moet ik me dat voorstellen? Renovatie of gelijk maar nieuwbouw incl. alle grondwerk?

mark61
25-08-05, 15:26
Geplaatst door nard
Hoe moet ik me dat voorstellen? Renovatie of gelijk maar nieuwbouw incl. alle grondwerk?

Zoals je al had geconstateerd is dat fundament er niet meer uit te rammen. Maar boven het maaiveld staat een leuk optrekje. Overigens ben ik nooit gelovig opgevoed. Zag hoogstens mijn vader af en toe wat geks doen. Maar daar hield hij al snel mee op. Mijn voorheen paapse moeder interesseerde het sowieso niet.

nard
25-08-05, 15:48
Geplaatst door mark61
Zoals je al had geconstateerd is dat fundament er niet meer uit te rammen. Maar boven het maaiveld staat een leuk optrekje. Overigens ben ik nooit gelovig opgevoed. Zag hoogstens mijn vader af en toe wat geks doen. Maar daar hield hij al snel mee op. Mijn voorheen paapse moeder interesseerde het sowieso niet.

Ja snap het.
De kracht van vorming als je jong bent. Knap slijtvast.
Hoewel sommigen toch een poging wagen om ook de heipalen eruit te krijgen. Teleurstellende bezigheid, lijkt me.

Wat ik me wel eens in 't algemeen afvraag; is een waterdichte, naadloze verbinding tussen je optrek en t ouwe fundament werkelijk haalbare kaart?
't Komt me voor dat de parallel met de bouw op dit punt een beetje mank gaat lopen.

mark61
25-08-05, 15:52
Geplaatst door nard
Wat ik me wel eens in 't algemeen afvraag; is een waterdichte, naadloze verbinding tussen je optrek en t ouwe fundament werkelijk haalbare kaart?

Geen probleem. In hindsight blijkt de Heere Heere zelf, vergeeft u mij, niet meer dan sierpleister in het geheel.

nard
25-08-05, 15:58
Geplaatst door mark61
Geen probleem. In hindsight blijkt de Heere Heere zelf, vergeeft u mij, niet meer dan sierpleister in het geheel.

Tja, in dat geval wel ja. Behalve als het sierpleister is van het type dat jij op je muur hebt/had. ;)

Maar vandaar de afwezigheid van vijandigheid.

Als Hij werkelijk in de fundamenten heeft gezeten, dan zie je vaak ander gedrag naar't ouwe nest.

mark61
25-08-05, 16:01
Geplaatst door nard
Tja, in dat geval wel ja. Behalve als het sierpleister is van het type dat jij op je muur hebt/had. ;)

Ik zou me als ik jouw was meer zorgen maken om de samenstelling van mijn beton. Van buiten is het bloemetjesbehang.


Maar vandaar de afwezigheid van vijandigheid.

Nou dank u. Dat was toch een compliment? :vreemd:


Als Hij werkelijk in de fundamenten heeft gezeten, dan zie je vaak ander gedrag naar't ouwe nest.

Dat zou het ouwe nest te denken moeten geven. Maar nee.

nard
25-08-05, 16:21
Geplaatst door mark61
Ik zou me als ik jouw was meer zorgen maken om de samenstelling van mijn beton. Van buiten is het bloemetjesbehang.


??



Nou dank u. Dat was toch een compliment? :vreemd:


Jawel. Dat was het.

[quoete]
Dat zou het ouwe nest te denken moeten geven. Maar nee. [/QUOTE]

In dat geval is er wel degelijk werk afgeleverd. Cement meng je tenslotte door t beton, niet door je behanglijm. Zeg ik dan maar.

mark61
25-08-05, 18:08
Geplaatst door nard
In dat geval is er wel degelijk werk afgeleverd. Cement meng je tenslotte door t beton, niet door je behanglijm. Zeg ik dan maar.

Tis maar wat je degelijk werk noemt. Nu blijkt rabiaat opeens helemaal niet leuk.

Al Sawt
25-08-05, 22:38
Geplaatst door micha4
Wat een volstrekte onzin dat het leger plannen heeft om de Israelische Arabieren te verwijderen. Er is emigratie van Palestijnen (en verhuizing binnen bezet gebied) omdat de treiterijen van de kolonisten en de beperkingen in vrijheid van beweging mensen te zwaar belasten. Deze druk is sinds de intifada toegenomen en neemt nu tijdens de wapenstilstand snel af. Als de muur klaar is, wordt het voor hun ook eenvoudiger.We hoeven er dan minder bovenop te zitten. Volstrekt onzin? Er zijn wel degelijk plannen om de Palestijnen te verwijderen uit WB en uit Israel zelf. Nu alleen leven er meer dan 800.000 Arabieren binnen Israel. Volgens cijfers zal hun populatie alleen maar stijgen. En dat past de racistische denkbeelden van een exlusieve Joodse natie.

Demografische ontwikkelingen baart de Israelische leger en hardliners binnen de politiek meer zorgen dan de Iraanse nucleaire ambities.


Er wordt nog niet hard opgetreden tegen de bewoners van de jisjoevim die zich aan Ppalestijnen vergrijpen, oogsten vernietigen etc. . Misschien dat dat nu anders wordt nu wij deze parasieten in AZA de wacht hebben aangezet. Maar ik blijf daar sceptisch over. Ik waardeer je voorkeur voor vrede. Maar ik waardeer jouw gebrek aan respect voor mijn persoon, niet.

Want je doet voorkomen alsof Israel een rechtvaardige rechtstaat is.
Maar jij weet dat het niet zo is en ik weet het ook. Toch ga je ervan uit dat ik daar in zal trappen; dat de Israelische soldaten en politiemacht optreden tegen de terroristische praktijken van kolonisten.

Hiermee geef je aan dat ik weinig kennis over zaken bezit en dat zie ik als een misrepect.



De vele Palestijnen hebben recht van wonen in Israel. Daar is eigenlijk ieder het wel over eens, op een paar fascisten na. Paar? Volgens peilingen zijn het meer dan 60% van de Israelische bevolking.



Ik vind hun grote aantal wel een punt van toenemende frictie met ons. Hun steden groeien en ze worden steeds welvarender. Hele gebieden van Israel zijn Arabisch. Ik zie het als een zeer gunstige ontwikkeling.


Als Israelische Arabieren vanuit politieke motieven ooit in opstand komen, kan er een tweede verdrijving uitkomen. Het gaat dan echt hard tegen hard. Politiek kunne wij wel wat doen om dat te voorkomen, maar nationalistische bewegingen worden niet afgekocht met materiele welvaart. Zolang Israeliers hun droom van een exclusieve Joodse staat niet laten varen en berusting vinden dat ze vredig en op gelijkwaardige voet moeten leven met Palestijnen van binnen en buiten,
zullen ze zich vergrijpen aan middelen die door de Nazi`s en Zionisten in verleden gebruikt zijn om lebensraumte te creeren. Maar dan zullen ze worden geconfronteerd met een heel andere MO, waar de Arabische regimes als zeepbellen uit elkaar spatten. De Arabieren binnen Israel zullen fungeren als paard van Troje.

Tuurlijk zal Israel dankzij haar militaire overwicht de uit eindelijke overwinning halen. Maar haar overwinning zal gepaard gaan met diepe eterende en uit eindelijk fatale wonden.

Want Israel is niet instaat om zware militairen klappen op te vangen en om vervolgens te herstellen. Daarvoor heeft Israel de demografie, geografie en industrie niet.

Persoonlijk vind ik dat wij de grenzen van voor de zesdaagse oorlog moeten opzoeken. Daarmee houden wij veel Arabieren buiten. De annexatie van Oost Jeruzalem en stukken west bank is waanzin. Mensen die bevangen zijn met een racistische ideologie dat gebaseerd is op mythe, zijn niet vatbaar voor rede en hebben geen toekomstvisie. Kijk maar naar Nazi-Duitsland, Italie van Mussolini en Israel zal zich in die exclusieve rijtje scharen.


Israelische steden als Umm al fahm en andere door Arabieren bewoonde delen in Wadi Ara zouden naar de toekomstige Palestijnse staat moeten gaan. Jammer dat de daar wonende Israelische Arabieren dat niet willen. Vanuit hun standpunt terecht. De welvaart van de Israelische Arabieren is hoog, hun aantal is zo groot dat zij in het dagelijks leven geen minderheid meer zijn. Steden als Natseret, Tamra, Kfar Kana etc. liggen diep in Israel en komen daar niet voor in aanmerking.
Diep in Israel? Hoe diep, 1000 km? 100 km? Volgens mijn laatste meting is Israel maar 15 km breed op haar smalste stuk en paar tientallen km op haar breedste stuk.

Maar inderdaad, laat die gebieden maar lekker binnen Israel en laat die Arabieren daar fokken als konijnen. Want elke Israelische Arabier die niet meer dan 10 kinderen heeft, is een verrader aan de Arabische zaak.




Maar nogmaals, een tweede nakba komt er uitsluitend als zij in opstand komen. Ik hoop dat het er niet van hoeft te komen.
Gezien jullie geschiedenis, ligt het in lijn van verwachtingen. Zou niet verbazen. Maar nogmaals, een 2e Naqba zal begin van jullie einde inluiden en zal uiteindelijk de genadeklap voor jullie betekenen.

Israeliers kunnen een duurzame vrede met de totale Arabische wereld zorgen, als zij inzien dat hun exclusieve recht een misdaad is tegen de menselijkheid en ook ongedaan maken. Israeliers moeten kiezen voor de Zuid Afrikaanse model en niet voor volhouding in hun racitische staatsvorm.

Mischa,

Je bent bijna tot inkeer gekomen en hoop dat jouw inkeer nog verder gaat en hopelijk zal het weerklank vinden in jouw omgeving.

Al Sawt
25-08-05, 22:41
Geplaatst door My little pony
Die demografische tijdbom is inderdaad gevaarlijk.
Normaal gesproken groeien bevolkingen vooral in een fase dat ze nog armoedig zijn. Worden ze welvarender dan neemt het bevolkingsaantal af. (Zie alle voorbeelden in de geschiedenis van de mensheid).

Nu het probleem: de Palestijnse bevolking heeft nooit in de historie laten zien dat er iets van ontwikkeling te zien is. Dus dat ze door blijven gaan met elkaar bevruchten, mag logisch heten.

Conclusie: het nieuwe Palestina wordt een heel vol en heel arm land. Het nieuwe Palestina zal geen ruimte bieden aan een surrogaat staat Israel.

Al Sawt
25-08-05, 22:45
Geplaatst door mika
Heb je weleens Arabische televisie bekeken ??
Klik het volgende adres dan maar eens in.......

http://www.pmw.org.il/

klik dan op:

TV / Video library

en speel de videoclips



MIKA Mika, is terug!

Het wordt steeds leuker op Maroc.nl!

Mika,

Welkom terug en laten we onze unie van debatten weer bewaren zoals vroeger.

Al Sawt
25-08-05, 22:48
Geplaatst door My little pony
Beste Mark Twisthoofd,

Je bent met enorme voorsprong de meest schattige leverancier van tekstjes aan dit forum. Ook de minst intelligente.
Geef toe. Elk jaar kijk ik, als ik in Marokko ben, regelmatig naar de Arabische zenders, met hun antisemitische soapserietjes. Heel lief, net als jij. Heel dom, net als jij.
Het antisemitisme is Europees geinspireerd?
Laat me niet lachen, Twisthead. Antisemitisme is van alle tijden, van alle volken.
Hier heb je gelijk in. Antisemitisme is niet Europees geinspireerd.

Anders hadden we ook een antisemitisme met alle toeters en bellers als pogroms en holocaust.

micha4
26-08-05, 08:30
Geplaatst door Al Sawt

Israeliers kunnen een duurzame vrede met de totale Arabische wereld zorgen, als zij inzien dat hun exclusieve recht een misdaad is tegen de menselijkheid en ook ongedaan maken. Israeliers moeten kiezen voor de Zuid Afrikaanse model en niet voor volhouding in hun racitische staatsvorm.

Mischa,

Je bent bijna tot inkeer gekomen en hoop dat jouw inkeer nog verder gaat en hopelijk zal het weerklank vinden in jouw omgeving.
Je begrijpt mij en vele anderen niet.Door de bezette gebieden af te willen staan,vermijden wij een tweede zuid afrika. De in Israel wonende Arabieren hebben wat mij betreft dezelfde rechten en plichten als Joden, inclusief dienstplicht (of vervangende dienstplicht).

Israel is voor mij geen exclusief Joodse staat in die zin dat alleen Joden rechten hebben. Het betekent wel dat wij in een deel van Eretz israel onze nationale zelfstandigheid uitoefenen en een thuishaven voor Joden zijn. Wie dat niet wil accepteren en ons bestrijdt, is onze vijand.

En inderdaad, deze politiek heeft risico's. We hebben in een gevaarlijke omgeving onze staat al eerder verloren door stomme fanatieke religieus gemotiveerder twisten. Dat zou weer kunnen gebeuren. De indoctrinatie van 30 jaar Likoed en bezetting laten hun sporen na in de denktrant van de bevolking. Ik hoop dat het realistische deel van de natie uiteindelijk sterker is.

En wat betreft al die polls over bevolking die vindt dat Arabieren weg moeten: dat zegt helemaal niets. Als er vrede is of wapenstilstand verandert dat direct. Ik geef je een voorbeeld van mijzelf:ik houd van Arabische muziek en Arabisch eten. Tijdens de aanslagencampagne gedurende de intifada kon ik Arabische muziek niet verdragen en mijn favoriete Arabische restaurants hebben het zonder mijn klandizie moeten doen. Ik kon er niet tegen. Nu luister ik weer graag en ik eet weer overal waar ik wil, behalve in de bezette gebieden, waar ik bij wijze van hoge uitzondering uitsluitend zakelijk nog kom als ik produkten in Hebron laat maken. En het liefst ontmoet ik mijn Palestijnse zakenpartner bij de machsom.

Angst verdwijnt snel. Ik heb vorige week mijn haar laten knippen in Natseret. Dat was wel even aarzelen toen die Palestijnse kapper met het scheermes aan kwam zetten. Maar ach dacht ik, er is wapenstilstand.
Polls zeggen niets meer dan dat het indicatoren van angst zijn. Nu een aanslag en iedereen roept dat ze er uit moeten. Volgende week zitten wij weer in het zelfde park of zwemmen de Joodse en Arabische families naast elkaar in de Kinneret of bij Gan Hasjlosha.

Micha

mark61
26-08-05, 11:18
Geplaatst door micha4
Je begrijpt mij en vele anderen niet.Door de bezette gebieden af te willen staan,vermijden wij een tweede zuid afrika.

Nee Micha, het is juist precies hetzelfde. Die bezette gebieden worden niet 'afgestaan' (aan wie dan?), er worden 'thuislanden' van gemaakt. Heel praktisch. Je hebt zowel voordeel van het feit dat je niet meer verantwoordelijk bent voor hun welzijn, als dat je ze wel kan gebruiken als goedkope arbeidskrachten.

Anderszijds heb je als bewoner van zo'n bantoestan de nadelen van onafhankelijkheid en kolonialisme tegelijk.

Want jij weet toch ook wel dat wat Israël voor ogen heeft als 'onafhankelijk Palestina' niet meer dan een opslagplaats van mensen is, met Israëlische controle over al het WATER (ik zeg het nog maar even), alle grenzen, het luchtruim en zelfs de grond onder dit zogenaamde Palestina? Nog afgezien van die x procent van de oppervlakte die Israël nooit gaan teruggeven?

Nu ik voor de derde keer over bantoestans begin vind ik dat je wel s antwoord mag geven.

micha4
26-08-05, 11:55
Geplaatst door mark61
Nee Micha, het is juist precies hetzelfde. Die bezette gebieden worden niet 'afgestaan' (aan wie dan?), er worden 'thuislanden' van gemaakt. Heel praktisch. Je hebt zowel voordeel van het feit dat je niet meer verantwoordelijk bent voor hun welzijn, als dat je ze wel kan gebruiken als goedkope arbeidskrachten.

Anderszijds heb je als bewoner van zo'n bantoestan de nadelen van onafhankelijkheid en kolonialisme tegelijk.

Want jij weet toch ook wel dat wat Israël voor ogen heeft als 'onafhankelijk Palestina' niet meer dan een opslagplaats van mensen is, met Israëlische controle over al het WATER (ik zeg het nog maar even), alle grenzen, het luchtruim en zelfs de grond onder dit zogenaamde Palestina? Nog afgezien van die x procent van de oppervlakte die Israël nooit gaan teruggeven?

Nu ik voor de derde keer over bantoestans begin vind ik dat je wel s antwoord mag geven.

1.Het water in GAZA is opgegeven. Ik weet nog niet wat wij met de grenzen doen. Er is een dilemma: enerzijds vind ik dat wij de grenscontrole bij Egypte en de haven + luchthaven niet moeten uitvoeren. Het is hun kwestie. Anderzijds weet ik zeker dat er dan zware wapens binenkomen waardoor wij in no time weer gedwongen zijn GAZA binnen te vallen. Moeilijk probleem dat wij alleen met hulp van Egypte, de PA en andere landen kunnen oplossen, als het al lukt. Blij dat het niet aan mij is om dat besluit te nemen. Dat doet Sharon zelf.

2.De volgende hitnatkuts zullen tot de separator zijn. Dat is niet ver genoeg, maar het is een begin. Bovendien ligt de route van de separator nog niet vast.

3. Over water zal moeten worden onderhandeld, net als met Jordanie is gebeurd. Overigens wordt er extra water uit Turkije geimporteerd en is er binnenkort een grote water/ontziltingsinstallatie klaar. Nog 5 extra van die dingen en wij hebben ruim voldoende water voor landbouw en priveconsumptie. Bovendien is door heftige regenval twee jaar terug wel enige reserve opgebouwd in de Kinneret en de onderaardse watervoorraden. In de Negev is nu een oude watervoorrraad aangeboord die voor minstens een eeuw genoeg is. Waterschaarste wordt opgelost. Het hoeven om die reden geen bantoestans te worden.

4. In de West bank is nog wel de vraag of wij de Jordaanvallei zullen loslaten. Ik was daar altijd voor. Nu twijfel ik. Irak wordt op den duur een shiiitisch vijandelijk regime. Jordanie is dan de enige buffer, en dat land is instabiel. Wellicht dat wij een militaire aanwezigheid aan de Jordaanse grens zullen moeten houden. Dat is verlaten woestijngebied met een paar Joodse nederzettingen en geen Palestijnse bewoning.Ook dat hoeft niet tot een bantoestan te leiden. Sharon wil de Jordaanvallei blijven bezetten. De VS zijn daar tegen.

De echte factor die uitmaakt of de Palestijnen een levensvatbare staat krijgen is de VS. Israel is voorlopig niet in staat om intern politiek een verdere terugtrekking te realiseren dan tot de separator. De VS beslissen uitreindelijk over de route van die afscheiding. En dat wordt de grens met Palestina.

Micha

Oeroeboeroe
26-08-05, 11:59
Wow! Jullie lijken er echt veel van te weten. Dat van dat water wist ik toevallig ook. :engel:

mark61
26-08-05, 12:20
Geplaatst door micha4
1.Het water in GAZA is opgegeven. Ik weet nog niet wat wij met de grenzen doen. Er is een dilemma: enerzijds vind ik dat wij de grenscontrole bij Egypte en de haven + luchthaven niet moeten uitvoeren.

Veel water is er in de Gaza dan ook niet te vinden. Ik bedoelde met name de Jordaan.
Dat dilemma, daar kan ik inkomen. Egyptische, Palestijnse en VN-grenscontroles? Als je zelf geen zeggenschap hebt over je (lucht-)haven-grenscontrole is onafhankelijkheid natuurlijk een lachertje.


2.De volgende hitnatkuts zullen tot de separator zijn. Dat is niet ver genoeg, maar het is een begin. Bovendien ligt de route van de separator nog niet vast.

Kweetnie wat een hnk is, ontruiming? De route ligt in zoverre vast dat er zeker veel Palestijns gebied gaat worden opgeslokt, en ze daar de grootste logistieke problemen van krijgen. Dat maakt het gebied niet levensvatbaar.


Overigens wordt er extra water uit Turkije geimporteerd en is er binnenkort een grote water/ontziltingsinstallatie klaar. Nog 5 extra van die dingen en wij hebben ruim voldoende water voor landbouw en priveconsumptie.

Ik hoop het. Ik had begrepen dat de controle over de Jordaan blijft, en dat de nederzettingen nu al uit de wijde omtrek water aan Palestijns land onttrekken.


In de Negev is nu een oude watervoorrraad aangeboord die voor minstens een eeuw genoeg is.

Das eenmalig en roofbouw. Magoed, doen Arabieren ook.


4. In de West bank is nog wel de vraag of wij de Jordaanvallei zullen loslaten. Ik was daar altijd voor. Nu twijfel ik. Irak wordt op den duur een shiiitisch vijandelijk regime.

Hoe weet je dat zo zeker? Een rechtvaardige vrede geeft de Arabische landen geen handvat meer om populair anti-Israël te doen bij de bevolking. Ik ben ervan overtuigd dat de Palestijnen al die regimes niets kunnen schelen, en ze maar wat graag zaken zouden doen met I.


Ook dat hoeft niet tot een bantoestan te leiden. Sharon wil de Jordaanvallei blijven bezetten. De VS zijn daar tegen.

Ik had het over het water van de Jordaan, niet over de woestijn eromheen. Anyway, een land waarvan de grenzen worden bewaakt door een ander land is niet onafhankelijk.


De echte factor die uitmaakt of de Palestijnen een levensvatbare staat krijgen is de VS.

Das sowieso de echte factor voor vrede en een staat. Maar de levensvatbaarheid wordt toch echt door Israël bepaald. Een land in twee delen is al een crime, alleen een corridor is al nodig. En die grenscontrole maakt 'onafhankelijkheid' natuurlijk tot een lachertje.

Overigens heeft elk onafhankelijk land het recht welke wapens dan ook te importeren. Ik geloof dat jij / I. een beetje moeite hebben met het concept onafhankelijkheid.


De VS beslissen uitreindelijk over de route van die afscheiding. En dat wordt de grens met Palestina.

De VS heeft nog nooit autonoom een beslissing over wat dan ook genomen; ze volgen blindelings de Isr. lijn van het moment.

Maar bedankt voor je antwoord. Rijkelijk vaag is het dus allemaal.

mika
26-08-05, 18:41
Geplaatst door Al Sawt
Mika, is terug!

Het wordt steeds leuker op Maroc.nl!

Mika,

Welkom terug en laten we onze unie van debatten weer bewaren zoals vroeger.

Ja de beheerders hebben mij weer toegelaten of een fout gemaakt, denk ik
Ik ben ouder en hopelijk wijzer geworden :denk:

Oeroeboeroe
26-08-05, 20:06
Geplaatst door mika
Ja de beheerders hebben mij weer toegelaten of een fout gemaakt, denk ik
Ik ben ouder en hopelijk wijzer geworden :denk:

Wat was er ook alweer met 1581? Drommels, drommels, drommels.


[google]


Oja, dat rotplakaat. :p



Tot in lengte van eeuwen niet verder dan de kwartfinales, die Spanjaarden. :ego: