PDA

Bekijk Volledige Versie : Schandalig



Spitsboef
18-08-05, 18:06
Moeten jullie je broeders in Israel niet helpen? :jammer:

MaRiaH
18-08-05, 20:20
Geplaatst door Spitsboef
Moeten jullie je broeders in Israel niet helpen? :jammer:

wabedoelunou?:confused:

Spitsboef
18-08-05, 20:26
Geplaatst door MaRiaH
wabedoelunou?:confused:

Wablief? :brozac:

Eke
18-08-05, 20:30
De Joodse militairen werken zich het apezuur om de nederzettingen leeg te krijgen terwijl de kolonisten op hun gemoed proberen te werken en zich als zoutzakken weg laten slepen..

Daardoor komt de vrede een stapje dichterbij.Dat realiserende : :fpetaf:

Ik begrijp dat hier mensen zijn die dit heeeel normaal vinden,maar het lijkt me heel zwaar en emotioneel werk.

MaRiaH
18-08-05, 20:33
Geplaatst door Spitsboef
Wablief? :brozac:

ik bedoel:
wat bedoel je nou..
welke broeders bedoel je?

ik vind het vaag.. verklaar je nader..
wie ben je? wat is het doel van deze opmerking.
En wat bedoel je nu met je vraag.. ?

observer
18-08-05, 20:55
ik vermoed dat hij cynisch bedoeld dat al die grote jongens hier die altijd roepen dat ze graag naar israel willen om het probleem op te lossen nu een kans hebben

MaRiaH
18-08-05, 21:04
Geplaatst door observer
ik vermoed dat hij cynisch bedoeld dat al die grote jongens hier die altijd roepen dat ze graag naar israel willen om het probleem op te lossen nu een kans hebben

Ja ik vermoed ook vanalles..
maar ik wil het zeker weten... :droef:

kaassieforreal
18-08-05, 21:23
Mijn broer zit gewoon in Nederland en daar gaat het goed mee.

MaRiaH
18-08-05, 22:01
Geplaatst door kaassieforreal
Mijn broer zit gewoon in Nederland en daar gaat het goed mee.
:haha:

gh.wille
19-08-05, 01:19
Geplaatst door Eke
De Joodse militairen werken zich het apezuur om de nederzettingen leeg te krijgen terwijl de kolonisten op hun gemoed proberen te werken en zich als zoutzakken weg laten slepen..

Daardoor komt de vrede een stapje dichterbij.Dat realiserende : :fpetaf:

Ik begrijp dat hier mensen zijn die dit heeeel normaal vinden,maar het lijkt me heel zwaar en emotioneel werk.

En dat is het ook , moet er niet aan denken je staat konstand tussen twee vuren . enig rspect voor deze orde handhavers is hier wel op z,n plaats ,en dat geld aan de andere kant (PALESTIJNEN OOK )

V.GG.

Spitsboef
19-08-05, 11:21
Geplaatst door Eke
De Joodse militairen werken zich het apezuur om de nederzettingen leeg te krijgen terwijl de kolonisten op hun gemoed proberen te werken en zich als zoutzakken weg laten slepen..

Daardoor komt de vrede een stapje dichterbij.Dat realiserende : :fpetaf:

Ik begrijp dat hier mensen zijn die dit heeeel normaal vinden,maar het lijkt me heel zwaar en emotioneel werk.

''Joden verwijderen geen Joden!''

Welke mensen? :cheefbek:

Spitsboef
19-08-05, 11:25
Geplaatst door MaRiaH
ik bedoel:
wat bedoel je nou..
welke broeders bedoel je?

ik vind het vaag.. verklaar je nader..
wie ben je? wat is het doel van deze opmerking.
En wat bedoel je nu met je vraag.. ?

Gewoon. Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die zich iets voelen voor hen broeders in Israel.
Ik heb toch niet iets vreemds gezegd!

Ik ben Spitsboef ,aangenaam.En ik ben te vinden in Vandale.

En wat ik er mee bedoel?
Dat zeg ik ,Gamma!

Spitsboef
19-08-05, 11:27
Geplaatst door observer
ik vermoed dat hij cynisch bedoeld dat al die grote jongens hier die altijd roepen dat ze graag naar israel willen om het probleem op te lossen nu een kans hebben

Hoe kom jij daar nou bij?
Ik cynisch? verveeld

Spitsboef
19-08-05, 11:28
Geplaatst door kaassieforreal
Mijn broer zit gewoon in Nederland en daar gaat het goed mee.

Doe hem de groeten van me.
En sterkte!

:huil:

Eke
19-08-05, 12:24
Geplaatst door Spitsboef
''Joden verwijderen geen Joden!''

Welke mensen? :cheefbek:

mensen die vinden dat de Joden uberhaupt daar niet thuishoren en dat het daarom logisch is als hun broeders hen eruit slepen.


Spitsboef, wat bedoel je met broeders ? Bedoel je dat Joden, Moslims en Christenen broeders zijn omdat we alledrie Ibrahamistische afstammingslijnen hebben ? :wink:

freya
19-08-05, 12:36
Geplaatst door Eke
De Joodse militairen werken zich het apezuur om de nederzettingen leeg te krijgen terwijl de kolonisten op hun gemoed proberen te werken en zich als zoutzakken weg laten slepen..

Daardoor komt de vrede een stapje dichterbij.Dat realiserende : :fpetaf:

Leuk dat optimisme, maar het is helaas onzin. Al die kolonisten zullen uiteindelijk op de West-Bank gaan wonen in nederzettingen die net zo illegaal zijn als die in Gaza. Ondertussen zal Gaza in een wurggreep gehouden worden en zich nooit fatsoenlijk kunnen ontwikkelen.

Hoe lang zal het duren voordat het Israelische leger daar weer binnenvalt? 3 maanden? half jaar?

Het is een grote Israelische afleidingsmanouvre van het werkelijke probleem: De bouw van de muur die door de internationale gemeenschap veroordeeld is en de onmogelijkheid voor de Palestijnen om ooit een levensvatbare eigen staat te stichten.


Ik begrijp dat hier mensen zijn die dit heeeel normaal vinden,maar het lijkt me heel zwaar en emotioneel werk.

Sorry hoor, maar het Israelisch leger is heel wat gewend. Zoals het buldozeren van huizen met alle huisraad er nog in. Dat is een routineklus geworden voor die lui.

Je bedoelt toch hoop ik niet dat het begrijpelijk is dat het emotioneel zwaarder is om mensen van je eigen volk met minimaal geweld te verwijderen, dan het met scherp schieten op een menigte vreedzame demonstranten van een ander volk?

Eke
19-08-05, 12:48
Geplaatst door freya


Je bedoelt toch hoop ik niet dat het begrijpelijk is dat het emotioneel zwaarder is om mensen van je eigen volk met minimaal geweld te verwijderen, dan het met scherp schieten op een menigte vreedzame demonstranten van een ander volk?


Nee hoor Freya.

Ik bedoel JA, ik bedoel het niet ! :corcky:


Wees eens blij met elke millimeter winst. Aleen door vastberadenheid kun je winnen, niet door vijandigheid, want dan blijf je escaleren.

Eke
19-08-05, 13:00
Ik vind politiek een dienaar van de mens(en).

freya
19-08-05, 13:11
Geplaatst door Eke

Wees eens blij met elke millimeter winst.

Was het maar winst :(

In voorzie nog veel grotere ellende in Gaza de komende tijd en de enige winnaar zal uiteindelijk weer Israel zijn.

Eke
19-08-05, 13:30
Geplaatst door freya
Was het maar winst :(

In voorzie nog veel grotere ellende in Gaza de komende tijd en de enige winnaar zal uiteindelijk weer Israel zijn.

Dan hoop je samen met mij dat je deze keer niet gelijk hebt :corcky:

Dat het leven niet alleen wetmatigheden laat zien.

Was je verbaasd over de val van de muur of had je dat allang aan zien komen ?

observer
19-08-05, 14:15
Hoe lang zal het duren voordat het Israelische leger daar weer binnenvalt? 3 maanden? half jaar? dat hangt er geheel vanaf of men vanuit gaza op israel schiet

lijkt me dat als men zijn aandacht op het opbouwen van gaza richt ipv het afschieten van raketten er weinig reden is om gaza weer binnen te vallen

Elsschot
19-08-05, 14:41
Door de terugtrekking uit de Gaza-strook verdient Israel internationaal weer krediet. Het is voor de Palestijnen nu dus oppassen geblazen voor de publieke opinie die zich razendsnel tegen hen kan keren. Zal het zo blijven gaan als in de afgelopen 30 jaar met beschietingen-zelfmoordacties-raketten tegen Israel, dan toont men daarmee de negatieve grondhouding tegen de vijand die een stap in de richting van vrede heeft gezet. Dit zal de Palestijnen net zoveel goed doen in de internationale opinie als het steunen van Saddam in de eerste golfoorlog.

De Palestijnen zullen de komende jaren vooral naar zichzelf moeten kijken, en met een eensgezinde bevolking er de schouders onder zetten. Maar ik zie het somber in.

Spitsboef
21-08-05, 13:35
Geplaatst door Eke
mensen die vinden dat de Joden uberhaupt daar niet thuishoren en dat het daarom logisch is als hun broeders hen eruit slepen.


Spitsboef, wat bedoel je met broeders ? Bedoel je dat Joden, Moslims en Christenen broeders zijn omdat we alledrie Ibrahamistische afstammingslijnen hebben ? :wink:

Oh die mensen!

Ja klopt, van uit dat perspectief dacht ik. Echt waar!

Je verwoorde het ,onbewust, heel goed.Ibrahimistische afstammingslijnen .

Chapeau. :o

MaRiaH
21-08-05, 14:02
ik word niet goed van dat negativisme..

Het wordt gvd gewoon tijd dat ze daar vreedzaam naast elkaar wonen.
en dat dat niet gebeurt heeft historische oorzaken..
maar dat ze het niet doen heeft alles te maken met valse trots en vergelding van wraakacties.

Dit is een kleine stap in de goede richting..
en nu moeten beiden partijen naar zichzelf kijken en over hun haat heen stappen en gaan bedenken hoe ze hier een win-win situatie van kunnen maken.
Soms moet je de geschiedenis achter je laten.

dat eeuwige gezemel over eigendomsrecht en wie er het eerst was.. ze zijn er. PUNT.

En ik wil weer gewoon de gebieden door kunen reizen zonder gedonder en gedoe en Israelische legercontroles en stenengooiende palestijnen.

Ik zie nog steeds: twee kijven, twee schuld.
Ik voel de pijn van beiden maar zie ook hun fouten!
wanneer gaan ze het zelf zien? :aftel:

Spitsboef
24-08-05, 14:08
Geplaatst door MaRiaH
ik word niet goed van dat negativisme..
Het wordt gvd gewoon tijd dat ze daar vreedzaam naast elkaar wonen.
en dat dat niet gebeurt heeft historische oorzaken..
maar dat ze het niet doen heeft alles te maken met valse trots en vergelding van wraakacties.

Dit is een kleine stap in de goede richting..
en nu moeten beiden partijen naar zichzelf kijken en over hun haat heen stappen en gaan bedenken hoe ze hier een win-win situatie van kunnen maken.
Soms moet je de geschiedenis achter je laten.

dat eeuwige gezemel over eigendomsrecht en wie er het eerst was.. ze zijn er. PUNT.

En ik wil weer gewoon de gebieden door kunen reizen zonder gedonder en gedoe en Israelische legercontroles en stenengooiende palestijnen.

Ik zie nog steeds: twee kijven, twee schuld.
Ik voel de pijn van beiden maar zie ook hun fouten!
wanneer gaan ze het zelf zien? :aftel:

Alles komt goed. Echt waar! :nerveus:
Wij kunnen er veel over zeggen van uit onze luie stoel.
Maar zij ervaren het anders ,immers ze leven midden in 't conflict.
Een win-win situatie zal hier nooit er uit vloeien.


Soms moet je de geschiedenis achter je laten
Sommige kunnen ook niet zonder een achteruitkijkspiegel rijden! :fpetaf:


En ik wil weer gewoon de gebieden door kunen reizen zonder gedonder en gedoe en Israelische legercontroles en stenengooiende palestijnen.

Als het zover is wil ik wel met je mee gaan. :duits:

mark61
24-08-05, 16:23
Geplaatst door Eke
Wees eens blij met elke millimeter winst. Aleen door vastberadenheid kun je winnen, niet door vijandigheid, want dan blijf je escaleren.

Dit is geen winst, dit is kosmetisch op zijn best. Eigenlijk zelfs dat niet. Het is racistisch.

mark61
24-08-05, 16:24
Geplaatst door observer
lijkt me dat als men zijn aandacht op het opbouwen van gaza richt ipv het afschieten van raketten er weinig reden is om gaza weer binnen te vallen

Dr valt niks op te bouwen. Hoe zag je dat precies voor je?

mark61
24-08-05, 16:26
Geplaatst door Elsschot
Door de terugtrekking uit de Gaza-strook verdient Israel internationaal weer krediet.

Dat is dan geheel ten onrechte.


de vijand die een stap in de richting van vrede heeft gezet .

Je maakt een grapje. Dit is GEEN stap in de richting van vrede. Eerder het tegengestelde.


De Palestijnen zullen de komende jaren vooral naar zichzelf moeten kijken, en met een eensgezinde bevolking er de schouders onder zetten.

De schouders waaronder? Een hap zand?