PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse huwelijksmigratie alweer op de korrel bij Netwerk.



Zwarte Schaap
18-08-05, 19:36
Ze krijgen er maar niet genoeg van die autochtonen. Kijk netwerk, ik heb het zelf ook nog niet gezien maar het begon al goed, de presentator noemde het het marokkaanse huwelijksindustrie.
Doet me denken aan hoe de zionisten Palestijnse vrouwen noemen, de biologische wapen de baarmoeder van de Palestijnse vrouw, of het Hirschiaanse zoontjesfabriek.

Kortom het wordt niet als menselijk beschreven maar als iets fabrieksmatig.

Let op men richt zich weer alleen op de vrouwen die zogenaamd graag naar Europa willen. De mannen noemen ze niet. Alsof de marokkaanse vrouwen geen mannen uit Marokko trouwen terwijl de huwelijkscijfers in het land van herkomst voor beiden ongeveer gelijk zijn.

Eke
18-08-05, 20:20
Inmiddels heb je het wel gezien,he, ZS. De toekomstige rijschoolhouder en de banketbakker.De laatste verdiende 4000 Euro per JAAR.

Maar...er werd gezegd dat het leven in Marokko (in El Hoceima) veel makkelijker is en dat geloof ik meteen.

Die industrie, daarmee werd de kapper, de banketbakker, het taxibedrijf, de bloemist bedoeld. Die boeren goed die 2 zomermaanden.


Toch zou ik met dezelfde vraag zitten als de moeder uit Engeland : wil-ie m'n dochter of wil ie naar Europa en is mijn dochter niet zijn hoofddoel ?

O.a. de kapster vertelde van de desillusies die de jonge mensen te wachten staat als ze komen te leven in de West-Europese landen. Veel van de huwelijken stranden binnen korte tijd....

kaassieforreal
18-08-05, 20:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze krijgen er maar niet genoeg van die autochtonen. Kijk netwerk, ik heb het zelf ook nog niet gezien maar het begon al goed, de presentator noemde het het marokkaanse huwelijksindustrie.
Doet me denken aan hoe de zionisten Palestijnse vrouwen noemen, de biologische wapen de baarmoeder van de Palestijnse vrouw, of het Hirschiaanse zoontjesfabriek.

Kortom het wordt niet als menselijk beschreven maar als iets fabrieksmatig.

Let op men richt zich weer alleen op de vrouwen die zogenaamd graag naar Europa willen. De mannen noemen ze niet. Alsof de marokkaanse vrouwen geen mannen uit Marokko trouwen terwijl de huwelijkscijfers in het land van herkomst voor beiden ongeveer gelijk zijn.

Had het nou eerst maar helemaal afgekeken want dit is weer typisch ZS-seikwerk.

De docu was eigenlijk vrij neutraal qua toon en leek zich nog het meest te concentreren op de bedrijvigheid rond de huwelijkspiek rondom de vakantietijd, tsja het gebeurt gewoon, met of zonder camera erbij. Ik vond het ergens juist eigenlijk een leuke schets van de coleur locale van al Hoceima

Verder vond ik de aanpak met de geïnterviewden best netjes en integer. Wat me vooral opviel was dat sommigen van hen eigenlijk prima realisme bedreven door haarscherp te analyseren dat het leven in Europa ten onrechte wordt opgehemeld en dat de europese Marokkanen op hun vakantietripjes dan weliswaar de bink mogen uithangen maar dat men door die flinterdunne uiterlijke schijn ook wel heenprikte.

Huwelijksindustrie is gewoon een veelvuldig gebezigde uitdrukking, hier in Nederland bedoelen we daar hetzelfde mee. Het is de hele molen van fotografen, taartenbakkers, limoverhuurders, zaaleigenaren en al die andere ondernemers die een graantje meepikken van de wens om te trouwen.

Overigens waren in die docu de hoofdpersonen voornamelijk MANNELIJK (rijschoolhouder, banketbakker).

Autochtonen deugen gewoon niet, zie dat nou eens in. verveeld

observer
18-08-05, 20:53
de presentator noemde het het marokkaanse huwelijksindustrie. gezien het topper onderwerp "nachtje sex voor papieren"de marokkanen hier blijkbaar ook

MaRiaH
18-08-05, 21:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze krijgen er maar niet genoeg van die autochtonen. Kijk netwerk, ik heb het zelf ook nog niet gezien maar het begon al goed, de presentator noemde het het marokkaanse huwelijksindustrie.
Doet me denken aan hoe de zionisten Palestijnse vrouwen noemen, de biologische wapen de baarmoeder van de Palestijnse vrouw, of het Hirschiaanse zoontjesfabriek.

Kortom het wordt niet als menselijk beschreven maar als iets fabrieksmatig.

Let op men richt zich weer alleen op de vrouwen die zogenaamd graag naar Europa willen. De mannen noemen ze niet. Alsof de marokkaanse vrouwen geen mannen uit Marokko trouwen terwijl de huwelijkscijfers in het land van herkomst voor beiden ongeveer gelijk zijn.

Hoe kun je nu zo n oordeel hebben over iets wat je niet gezien hebt?? :cheefbek:

Wide-O
18-08-05, 21:44
Niet gezien, naar Ali B. gekeken op Ned3. Grappige gast, leuke uitzending. (was een herhaling geloof ik).

mark61
18-08-05, 21:51
Geplaatst door MaRiaH
Hoe kun je nu zo n oordeel hebben over iets wat je niet gezien hebt?? :cheefbek:

Goed hè?

MaRiaH
18-08-05, 21:55
Geplaatst door mark61
Goed hè?

Ja ik vind het echt heel knap!! petje af!
:fpetaf:

mark61
18-08-05, 21:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze krijgen er maar niet genoeg van die autochtonen. Kijk netwerk, ik heb het zelf ook nog niet gezien maar het begon al goed, de presentator noemde het het marokkaanse huwelijksindustrie.

Zie kaas hierboven. Aangezien er een speciaal 'trouwseizoen' is doet het ook wel fabrieksmatig aan. Viel mij bijv. op in Algerije, waar het trouwseizoen zich ook uit in toeterende optochten over de boulevard. 1 keer is leuk, 2 keer gaat nog, de 20e keer wordt het een beetje, ehm, fabrieksmatig.

De koekebakker solliciteerde ook naar een baan als man van NLMarokkaanse. Een Engelse Marokkaanse, apart dat accent en die taal bij een Marokkaans uiterlijk, had liever dat Euromaroks met Euromaroks trouwen. Leek haar beter te werken.


Let op men richt zich weer alleen op de vrouwen die zogenaamd graag naar Europa willen. De mannen noemen ze niet. Alsof de marokkaanse vrouwen geen mannen uit Marokko trouwen terwijl de huwelijkscijfers in het land van herkomst voor beiden ongeveer gelijk zijn.

Men had het vnl. over NLMarokkaanse vrouwen die mannen importeren.

De burgemeester kwam uitvoerig aan het woord, die betreurde het dat Marokko hen zelf geen toekomst kon bieden. Volgde een verhaal over concurrentie met China en Europa dat niet wil dat Marokko zich ontwikkelt. Althans, geloof dat hij dat bedoelde.

Joesoef
18-08-05, 21:58
:koppel:

mark61
18-08-05, 22:06
Geplaatst door Joesoef
:koppel:

Laatst was er op één een allerliefste docu over ingetogen Belg die tegen Marokkaanse aanliep, dochter van imam notabene. Na problematische aanloop toch nog goedgekomen. Dreigende broer, vader vinnet niks, moeder's belangrijkste overwegingen: mijn andere dochter woont ook al in Parijs, en wat gaan de buren zeggen dat mn dochter met een kaffer is. Over islam als zodanig ging het eigenlijk niet. Belgse vader was eerst positief, toen negatief, toen weer positief.

Maar sinds hij braaf tajine meeëet kan ie niet meer kapot in Rabat.

Joesoef
18-08-05, 22:09
Geplaatst door mark61
Laatst was er op één een allerliefste docu over ingetogen Belg die tegen Marokkaanse aanliep, dochter van imam notabene. Na problematische aanloop toch nog goedgekomen. Dreigende broer, vader vinnet niks, moeder's belangrijkste overwegingen: mijn andere dochter woont ook al in Parijs, en wat gaan de buren zeggen dat mn dochter met een kaffer is. Over islam als zodanig ging het eigenlijk niet. Belgse vader was eerst positief, toen negatief, toen weer positief.

Maar sinds hij braaf tajine meeëet kan ie niet meer kapot in Rabat.


Tja. Hij zal het verschil tussen links en rechts wel hebben geweten.

sjaen
18-08-05, 22:11
Geplaatst door Wide-O
Niet gezien, naar Ali B. gekeken op Ned3. Grappige gast, leuke uitzending. (was een herhaling geloof ik).

Wat een lekkere nuchtere jongen hé, toppie

:cool:

Yon-Rogg
18-08-05, 22:22
Geplaatst door mark61

Maar sinds hij braaf tajine meeëet kan ie niet meer kapot in Rabat.

En was hij inmiddels al verlost van zijn voorhuidje?

:melig2:

Wide-O
18-08-05, 22:23
Geplaatst door sjaen
Wat een lekkere nuchtere jongen hé, toppie

:cool:

Zal wel weer een bounty zijn dan. Ik kan het allemaal niet zo goed volgen. Maar hij was wel heel trots op z'n Maroc afkomst, en leek me nou net niet voor één gat te vangen.

Hij was ook niet bepaald blij met de vraag of ie nou een "knuffelallochtoon" was geworden :o

Zijn commentaar op het Borsato duet was ook kostelijk :D

mark61
18-08-05, 22:29
Geplaatst door Yon-Rogg
En was hij inmiddels al verlost van zijn voorhuidje?

:melig2:

Neuh, geen sprake van islam, zoals ik al zei.

Zwarte Schaap
19-08-05, 01:21
Geplaatst door kaassieforreal
Had het nou eerst maar helemaal afgekeken want dit is weer typisch ZS-seikwerk.

De docu was eigenlijk vrij neutraal qua toon en leek zich nog het meest te concentreren op de bedrijvigheid rond de huwelijkspiek rondom de vakantietijd, tsja het gebeurt gewoon, met of zonder camera erbij. Ik vond het ergens juist eigenlijk een leuke schets van de coleur locale van al Hoceima

Verder vond ik de aanpak met de geïnterviewden best netjes en integer. Wat me vooral opviel was dat sommigen van hen eigenlijk prima realisme bedreven door haarscherp te analyseren dat het leven in Europa ten onrechte wordt opgehemeld en dat de europese Marokkanen op hun vakantietripjes dan weliswaar de bink mogen uithangen maar dat men door die flinterdunne uiterlijke schijn ook wel heenprikte.

Huwelijksindustrie is gewoon een veelvuldig gebezigde uitdrukking, hier in Nederland bedoelen we daar hetzelfde mee. Het is de hele molen van fotografen, taartenbakkers, limoverhuurders, zaaleigenaren en al die andere ondernemers die een graantje meepikken van de wens om te trouwen.

Overigens waren in die docu de hoofdpersonen voornamelijk MANNELIJK (rijschoolhouder, banketbakker).

Autochtonen deugen gewoon niet, zie dat nou eens in. verveeld

Het was helemaal niet neutraal. De gebezigde termen en de vragen die gesteld worden spreken boekdelen. En als klap op de vuurpijl wordt op het laatst Verdonk erbij gehaald. Het was dus gewoon een propagandafilmpje om aan te tonen dat Verdonk goed werk aflevert met het moeilijker maken van de overstroming van moslims in Nederland. Sterker nog de teneur was dat het eigenlijk wel goed voor de Marokkanen is dat verdonk het moeilijker maakt want immers er komen al zoveel problemen van.

Verder is het standaard dat de meeste huwelijken in de zomermaanden plaatsvinden, dat geldt standaard in heel Marokko, of je nu uit Europa komt of niet. In de gebieden/steden waarvandaan veel emigratie heeft plaatsgevonden al helemaal. Men wil wachten op de familie uit Europa zodat die ook mee kunnen delen in de vreugde onder andere omdat veel huwelijken best een steuntje kunnen gebruiken en als die steun uit Europa komt helemaal. Huwelijken zijn niet zo goedkoop en als je familie je helpt wacht je ook op hen totdat ze met de vakantie langskomen.

Misselijke suggestieve propaganda

Eke
19-08-05, 12:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het was dus gewoon een propagandafilmpje om aan te tonen dat Verdonk goed werk aflevert met het moeilijker maken van de overstroming van moslims in Nederland.


Huwelijken zijn niet zo goedkoop en als je familie je helpt wacht je ook op hen totdat ze met de vakantie langskomen.



Dan zou het dus propaganda voor de kiezer moeten zijn.
Ik vond het enig om een stukje Marokko te zien en ik heb er niets nadeligs aan geproefd voor Marokkanen.Zo zie je hoe persoonlijk dat is.

Wat op mij indruk heeft gemaakt was het feit dat die bakker zo weinig verdiende, maar ik realiseerde me dat ik niets weet van de prijzen daar, dus precies inschatten kan ik niet.

Wat me opviel was dat er autoprijzen van 20.000, 30.000 Euro werden genoemd. Dat is hard sparen als je een gezin hebt en je bent alleen -verdiener.

Maar als je ergens blij mee bent, wil je het ook met je familie delen.

Wat volstrekt onduidelijk was, was hoelang de verloofden elkaar kenden.Ik kreeg de indruk dat het in sneltreinvaart tot een match kwam.

In een ingewikkelde maatschappij is het belangrijk dat je samen een klein goedwerkend team kunt vormen om de moeilijkheden te bolwerken.Dan kun je geen stress gebruiken in de vorm van een machtsstrijd : wie doet wat ?Beslis je over jezelf of is je partner ook medebeslisser of beslist hij/zij alleen over jou over belangrijke zaken.

Daarom vind ik het belangrijk dat je elkaar heel goed kent.Hoewel dat nog geen 100% garantie is voor het slagen van je huwelijk, maar het helpt wel.

Alleen verliefdheid of aantrekkingskracht is meestal een te povere basis.

gh.wille
19-08-05, 16:12
Geplaatst door observer
gezien het topper onderwerp "nachtje sex voor papieren"de marokkanen hier blijkbaar ook

:jeweetog: Hoe als regel de boel verdraaid word om alles wat maar enigzins Westers en V.S is maar vooral Nederland in discrediet te brengen !
Al eens opgemerkt dat de stellers van dit soort topic ,s steeds dezelfde zijn ?

Dit vulgaire , smerige kl*te land met al die slechte mensen !
Bah ik ga me nog dood schamen dat ik hier geboren ben uit Nederlandse ouders , die ook al niet deugden (blijkens een opmerking nog niet zo lang geleden ,want ze haden vergast moeten worden !)
En dat terwijl in mijn Fam, geen drup Joods bloed voorkomt.
Erger vind ik dat de Marokkaanse gemeenschap hier door, niet geholpen word in tegendeel !
Gelukkig dat ik zelf wel beter weet ,ondanks het feit dat ik ook mensen ken die een minder leuke ervaring hebben gehad met Marokkanen .
Neemt niet weg , dat ik met vele van hun een Zeer Goede band heb , en daar kunnen dit soort topic geen verandering in brengen !

V.G.G.

Eke
19-08-05, 16:31
Geplaatst door gh.wille
:,want ze haden vergast moeten worden !)
En dat terwijl in mijn Fam, geen drup Joods bloed voorkomt.
V.G.G.

. dat heeft er geen moer mee te maken of je nu Nederlander bent met Joods geloof, Moslim geloof of ander geloof of zelfs geen geloof,we zijn allemaal mensen.

niemand heeft het recht een ander te elimineren.

Yon-Rogg
19-08-05, 16:50
Geplaatst door gh.wille
:jeweetog: Hoe als regel de boel verdraaid word om alles wat maar enigzins Westers en V.S is maar vooral Nederland in discrediet te brengen !
Al eens opgemerkt dat de stelers van dit soort topic ,s steeds dezelfde zijn ?

V.G.G.

Steeds dezelfde IS.
Er is volgens mij maar 1 (Z)eik (S)nor.

:melig2:

sjaen
19-08-05, 17:03
Geplaatst door Eke


Wat op mij indruk heeft gemaakt was het feit dat die bakker zo weinig verdiende, maar ik realiseerde me dat ik niets weet van de prijzen daar, dus precies inschatten kan ik niet.

Wat me opviel was dat er autoprijzen van 20.000, 30.000 Euro werden genoemd. Dat is hard sparen als je een gezin hebt en je bent alleen -verdiener.

Maar als je ergens blij mee bent, wil je het ook met je familie delen.




Wat mij opviel was die typische machohouding; blind staren op stomme dure auto alsof dat je gelukkig maakt, daarbij had hij 2,5 jaar in Nederland gewerkt dus dan moet hij toch weten dat dergelijke auto's of van de bank zijn of van criminelen. Je kunt van een normaal inkomen je gezin en zo'n bakbeest niet onderhouden. Nee, die auto's zijn hun walhalla, dom, stom whatever! :aanwal:

Eke
19-08-05, 17:41
Geplaatst door sjaen
blind staren op stomme dure auto alsof dat je gelukkig maakt,

Wow, het is te gek om zo'n mooie auto te zien en erin zitten en rijden is helemaal leuk..




En toch...Sjaen , je hebt gelijk.geluk...niet te koop.

kaassieforreal
19-08-05, 18:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het was helemaal niet neutraal. De gebezigde termen en de vragen die gesteld worden spreken boekdelen.

Tsja da's jouw paranoia :rolleyes:




En als klap op de vuurpijl wordt op het laatst Verdonk erbij gehaald. Het was dus gewoon een propagandafilmpje om aan te tonen dat Verdonk goed werk aflevert met het moeilijker maken van de overstroming van moslims in Nederland. Sterker nog de teneur was dat het eigenlijk wel goed voor de Marokkanen is dat verdonk het moeilijker maakt want immers er komen al zoveel problemen van.

Je kan het blijkbaar niet handelen dat er zo af en toe door Marokkanen ook wel eens een nootje wordt gekraakt over de immigratieindustrie. Nogmaals, als er wat boekdelen spreekt is het je paranoia in deze.



Verder is het standaard dat de meeste huwelijken in de zomermaanden plaatsvinden, dat geldt standaard in heel Marokko, of je nu uit Europa komt of niet. In de gebieden/steden waarvandaan veel emigratie heeft plaatsgevonden al helemaal. Men wil wachten op de familie uit Europa zodat die ook mee kunnen delen in de vreugde onder andere omdat veel huwelijken best een steuntje kunnen gebruiken en als die steun uit Europa komt helemaal. Huwelijken zijn niet zo goedkoop en als je familie je helpt wacht je ook op hen totdat ze met de vakantie langskomen.

en dus?



Misselijke suggestieve propaganda

Nou je het zo zegt, ik zie voor Marokko serieuze perspectieven in het toerisme. De geïnterviewden waren stuk voor stuk erg toegewijd met hun beroep bezig, die spirit is nodig om iets moois op te bouwen. De regio zou er een gigantische economische oppepper van krijgen en de contacten met Europa zouden prima op poten gezet kunnen worden door europese Marokkanen. Ik zie de plussen wel, jij uiteraard niet.

Wide-O
19-08-05, 20:01
Geplaatst door sjaen
Wat mij opviel was die typische machohouding; blind staren op stomme dure auto alsof dat je gelukkig maakt, daarbij had hij 2,5 jaar in Nederland gewerkt dus dan moet hij toch weten dat dergelijke auto's of van de bank zijn of van criminelen. Je kunt van een normaal inkomen je gezin en zo'n bakbeest niet onderhouden. Nee, die auto's zijn hun walhalla, dom, stom whatever! :aanwal:

Ik heb de uitzending dus niet gezien, maarreh... manchild, zegt je dat iets? Mannen blijven vaak kinderen, en autootjes, tsja, het trekt nou eenmaal.

Sure, t'is stom, macho, ridicuul, geldverspilling, penisextensie, etc... Maar wel leuk :engel:

En zeker niet beperkt tot Maroc of waar dan ook. (het meest autogekke land dat ik ken is de UK trouwens).

Daarnaast is dat soort gekte ook niet beperkt tot mannen, maar dat moet je maar even van me aannemen.

Eke
19-08-05, 20:16
Geplaatst door Wide-O

Daarnaast is dat soort gekte ook niet beperkt tot mannen, maar dat moet je maar even van me aannemen.


http://www.firma2.arbomedia.pl/bbmedia/kampania/997/banner_autko_2.gif

kaassieforreal
19-08-05, 21:30
Geplaatst door Wide-O
Ik heb de uitzending dus niet gezien, maarreh... manchild, zegt je dat iets? Mannen blijven vaak kinderen, en autootjes, tsja, het trekt nou eenmaal.

Men differ from boys only by the size of their toys. Maar het is zo waar, auto's zijn geweldig (mits ze niet uit Korea of Roemenie komen)



Sure, t'is stom, macho, ridicuul, geldverspilling, penisextensie, etc... Maar wel leuk :engel:

Ik rij nou in een suffe diesel maar mijn vorige bak reed op zijn sloffen 200 km/h. Nergens voor nodig en je kan je euro's met een dergelijk brandstofverbruik net zo goed direct in de fik steken maar wat voelt het heerlijk om een puistekop in zijn opgefokte kadettilac eens flink de achterlichten te tonen.



En zeker niet beperkt tot Maroc of waar dan ook. (het meest autogekke land dat ik ken is de UK trouwens).

Zeker maar de ware autokunstenaars zitten in Italie. Tutti per l'ultima macchina



Daarnaast is dat soort gekte ook niet beperkt tot mannen, maar dat moet je maar even van me aannemen.

Vrouwen met verstand van auto's vinnik beslist sexy, als het dan maar geen leden van de pottensleutelclub zijn. :engel:

gh.wille
19-08-05, 23:37
Geplaatst door sjaen
Wat mij opviel was die typische machohouding; blind staren op stomme dure auto alsof dat je gelukkig maakt, daarbij had hij 2,5 jaar in Nederland gewerkt dus dan moet hij toch weten dat dergelijke auto's of van de bank zijn of van criminelen. Je kunt van een normaal inkomen je gezin en zo'n bakbeest niet onderhouden. Nee, die auto's zijn hun walhalla, dom, stom whatever! :aanwal:

Er zit wel degelijk een vorm van waarheid in, maar ik ken er ook een ,
die met veel sleutelen en poetsen ,telkens een duurdere auto wist aan te schaffen ,maar er zijn er helaas ook die hun ,,Heilige koe " ten koste van anderen (jatten en bedriegen) hebben aangeschaft .
En een auto van de BANK is algemeen goed , half NEDERLAND rijdt rond met een Financieele,, molensteen "(auto) om z.n nek .

:zegniets: