PDA

Bekijk Volledige Versie : Geert Wilders is okee



assassijn
18-08-05, 23:35
• ‘Wat op straat wordt gezegd moet in de Kamer worden besloten .’
“Nou oké. Dan ben ik hier inderdaad in strijd met mijn eigen uitspraak.”
• Waarom schoffeert u een duidelijke wens van de kiezer?
“Misschien hebben jullie hier gelijk. Alleen... het gaat om de context. Kijk, er is niets mis met populisme. Maar het populisme moet wél binnen je maatschappijvisie passen. Stel dat een meerderheid van de bevolking de belasting wil verdubbelen. No way! Populisme is dus niet: u vraagt, wij draaien.”
• Kortom, u trekt uw uitspraak terug ?
“Ik trek helemaal niets terug. Ik bedoel het precies zoals ik het heb gezegd. Ik geef daar alleen deze toelichting bij.”

11) Democratie en islam gaan niet samen, stelt u. Hoezo ?
“In tegenstelling tot het christendom en het jodendom heeft de islam nooit de scheiding tussen kerk en staat erkend. En dat is cruciaal. De islam is de meest intolerante godsdienst. Ik noem de politieke cultuur van de islam retarded, achterlijk, want in het maatschappelijke leven van zulke landen zie je dat het kommer en kwel is met de rechten van vrouwen, homoseksuelen, journalisten, ongelovigen, christenen, noem maar op.”
• Het land met de meeste moslims, Indonesië, kent vrije verkiezingen en een scheiding tussen kerk en staat.
“Maar kijk naar alle islamitische landen in het Midden Oosten en de Golf! Daar is géén democratie. Goed, Indonesië heeft wel scheiding van kerk en staat, dat ben ik met jullie eens.”
• Dan kunt u de bewering over democratie en de islam toch niet volhouden?
“Ik kan dat wel volhouden. Jullie proberen weer een voorbeeld te zoeken om een mening van mij te ondergraven.”
• Wij constateren opnieuw dat u een boude bewering doet die bij nader inzien niet klopt of onhoudbaar is .
“Ik zeg: de islam is niet dominant in de politieke klasse in Indonesië. Daarmee is mijn antwoord consistent.”
• En wie heeft deze scheiding tussen kerk en staat bepaald? De bevolking zelf, in meerderheid islamitisch. Uw antwoord is allesbehalve consistent .
“Ja, ja... nee... Is dit nou werkelijk zo onhelder?”

13) Nog even die scheiding tussen kerk en staat. Als u die zo cruciaal vindt, waarom wilt u dan het roemruchte Artikel 23 in de Grondwet handhaven? Daarin is die scheiding niet aan de ordel, integendeel: de staat financiert voor miljarden aan religieus onderwijs .
“Ik heb er geen problemen mee dat het christelijk en joods onderwijs wordt gefinancierd door de staat. Dat zijn religieuze stromingen die verankerd liggen in de Nederlandse cultuur. Dat zal nooit leiden tot radicalisme, in tegenstelling tot islamitisch onderwijs — er zijn AIVD-rapporten die dat aantonen. Daarom wil ik dat de financiering van islamitisch onderwijs stopt.”
• U bent voor scheiding van kerk en staat, maar toch staat u de financiering van religieus onderwijs toe. Maar dat geldt dan weer niet voor islamitische scholen. Wij tellen twee keer een dubbele moraal .
“Ik begrijp jullie redenering, hoor. Ik zit dat niet helemaal van tafel te vegen.”
• Met alle respect: uw redeneringen hebben iets opportunistisch .
“Vind ik niet. Gezellig interview is dit, heren.”

Uw Onafhankelijkheidsverklaring staat vol met repressieve en restrictieve maatregelen tegen de islam. Dat kan best nuttig zijn, maar wat hebt u te bieden als het gaat om het voorkomen van radicalisme?
“Repressie is de beste preventie. Daar ben ik van overtuigd. Met onze tolerantie ten aanzien van immigratie, inburgering en de aanpak van de fundamentalistische islam zijn wij echt de gekke Henkie van Europa geweest. Ik wil maatregelen. Nu. Deel twee van mijn antwoord is: zorg dat het probleem niet nóg groter wordt, stop de immigratie van niet-Westerse allochtonen. Deel drie: zorg dat mensen die al in Nederland zijn het gevoel krijgen dat ze erbij horen.”
• En geeft u ze dat gevoel door te zeggen dat u hoofddoekjes ‘rauw’ lust?
“Nou ja, ze moeten maar tegen bepaalde opmerkingen kunnen. Politiek is: je mening geven. Natuurlijk wil ik ook effectief zijn, maar ik ga niet al bij voorbaat mijn woorden aanpassen.”
• Maar doet u ook een handreiking?
“Ik wil extra investeren in allochtone of islamitische groepen die een achterstand hebben. Méér geld voor scholing. Méér economische maatregelen die resulteren in banen voor kansarmen. Méér inspanning voor de bestrijding van discriminatie. Allemaal nodig. Maar ik zeg: laten we beginnen met het aanpakken van de grootste problemen. En die hebben we niet met gematigde moslims.”
• Als u dit zo belangrijk vindt, waarom moeten wij er dan naar vragen? En waarom staat het niet in uw Onafhankelijkheidsverklaring? “Daar hebben jullie een punt.”


De rest is hier (http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=273&Itemid=74) te lezen.

~Panthera~
18-08-05, 23:41
k zou mijn avatar toch nog maar even laten staan, als ik jou was. :hihi:

assassijn
18-08-05, 23:48
Geplaatst door ~Panthera~
k zou mijn avatar toch nog maar even laten staan, als ik jou was. :hihi:

:hihi:


p.s. hou je ook van satan-aanbiddende-hardrock katten? Heb er een die ik weg wil doen.

hardrockkat (http://www.onzin.com/?p=view&t=video&id=431)

RinC
19-08-05, 00:09
Die man kun je toch niet serieus nemen? :haha:

RinC
19-08-05, 00:12
Gaat u in zee met Ronald Sørensen en Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam?
“Sørensen, een man voor wie ik veel waardering heb, zei laatst dat hij alle Fortuynistische bewegingen wil laten samengaan. Daar wemelt het van - van de LPF tot kleine splintergroeperingen, en dan heb je ook nog Nieuw Rechts van Michiel Smit. Maar met al die clubs heb ik niets. Ook met een man als Filip de Winter van het Vlaams Belang wil ik ook voor geen goud aan tafel zitten. Ik kijk wie zich bij mij aansluit. Niet andersom.”
• Is voormalig LPF-minister Nawijn een kandidaat?
“Die heeft openlijk contact gezocht met het Vlaams Belang. Laat ik glashelder zijn: iedereen die banden heeft met De Winter, komt er bij mij niet in. Dus Nawijn heeft zich al gediskwalificeerd.”


Hij is wel oke ja :hihi:

assassijn
19-08-05, 09:40
Geplaatst door RinC
Die man kun je toch niet serieus nemen? :haha:

Volgens onze Hollandiabier-drinkende-haarloze-spastischerechterarm-syndroom vrienden, heeft hij de waarheid in pacht.

IbnRushd
19-08-05, 09:45
• Blowen?

“Eén keer heb ik met een vriend een stickie gerookt, dat moet ik wel toegeven...

• Okee, zou u premier willen worden?

“Natuurlijk wil ik premier worden!”

• Maar u weet niet of u het kunt?

“Inderdaad, dat weet ik niet. Dat moeten anderen maar beoordelen.”

Elsschot
19-08-05, 10:15
Geplaatst door assassijn
Volgens onze Hollandiabier-drinkende-haarloze-spastischerechterarm-syndroom vrienden, heeft hij de waarheid in pacht.

Niet alleen volgens de neo-nazi´s. Het zijn juist de grote groepen laaggeschoolde autochtone Nederlanders die de lijn van Wilders aanhangen. Dit gedeeltelijk door xenofobie, en gedeeltelijk door de onderkenning van een batig saldo van 30 jaren multiculturisering.

DeStorthoop
19-08-05, 11:12
Geplaatst door Elsschot
Niet alleen volgens de neo-nazi´s. Het zijn juist de grote groepen laaggeschoolde autochtone Nederlanders die de lijn van Wilders aanhangen. Dit gedeeltelijk door xenofobie, en gedeeltelijk door de onderkenning van een batig saldo van 30 jaren multiculturisering.

En zelfs dat niet alleen. Helaas zijn er ook mensen die Wilders zien als "means to an end", ik heb van het weekend de twijfelachtige eer gehad in discussie te geraken met een toch zeer behoorlijk opgeleide man met de bekende "onverenigbaarheid der culturen" poep in zijn hoofd.

:(

Soldim
19-08-05, 15:02
Geplaatst door assassijn
Volgens onze Hollandiabier-drinkende-haarloze-spastischerechterarm-syndroom vrienden, heeft hij de waarheid in pacht.

Welk feit alleen al voldoende moet zijn om de man in een dwangbuis ergens in te metselen :fpetaf:

~Panthera~
19-08-05, 15:04
Geplaatst door Soldim
Welk feit alleen al voldoende moet zijn om de man in een dwangbuis ergens in te metselen :fpetaf:

Kinky. :stout:

:haha:

GiovanniHN
19-08-05, 16:51
"By and large, Islam and democracy are not incompatible. The original sources of Islam
include several concepts that may be associated with current democratic principles
without explicitly referring to state orders. For example, the concept of 'Shura' provides
for social consultation and the principle of 'Bajat' can be seen as a kind of social
contract. However, such principles play only a marginal role in the present-day
theological and social debate. In mainly autocratically governed countries with a
predominantly Islamic population, liberal Islamic lines of thinking hardly play a role in
political policy-development. But even in the Dutch democracy liberal Islamic
movements are hardly involved in policy-making. However, in principle it cannot be
ruled out that democratic political Islam may take shape in the Netherlands in the long
term. The way in which Christian Democratic parties have developed in Europe, shows
that a political movement based on religious grounds is viable and can contribute
substantially to the (continued) existence of the European (and also Dutch) democratic
legal order. Recently there have been several indications for such a development (albeit
in an early stage) regarding Islam in the Netherlands (for example in connection with
the Turkish Islamic Milli Görüs movement)."



De eerste persoon die raad waar dit stukje tekst vandaan komt is de winnaar.

Zwarte Schaap
19-08-05, 17:42
Geplaatst door GiovanniHN
"By and large, Islam and democracy are not incompatible. The original sources of Islam
include several concepts that may be associated with current democratic principles
without explicitly referring to state orders. For example, the concept of 'Shura' provides
for social consultation and the principle of 'Bajat' can be seen as a kind of social
contract. However, such principles play only a marginal role in the present-day
theological and social debate. In mainly autocratically governed countries with a
predominantly Islamic population, liberal Islamic lines of thinking hardly play a role in
political policy-development. But even in the Dutch democracy liberal Islamic
movements are hardly involved in policy-making. However, in principle it cannot be
ruled out that democratic political Islam may take shape in the Netherlands in the long
term. The way in which Christian Democratic parties have developed in Europe, shows
that a political movement based on religious grounds is viable and can contribute
substantially to the (continued) existence of the European (and also Dutch) democratic
legal order. Recently there have been several indications for such a development (albeit
in an early stage) regarding Islam in the Netherlands (for example in connection with
the Turkish Islamic Milli Görüs movement)."



De eerste persoon die raad waar dit stukje tekst vandaan komt is de winnaar.

Fron Dawa to Jihad, The various threats from radical Islam to the democratic legal order.

Dat is zeker de engelse uitgave om de Amerikanen te laten zien hoe daadkrachtig ze wel niet optreden in de strijd tegen het terrorisme.

Ze = Nota Van dawa tot jihad van de AIVD.

23 december 2004

Het tegengaan van de dreiging van de radicale islam vereist de brede inzet van alle bestuursorganen, zowel op internationaal, nationaal als lokaal niveau. Zij moeten daarvoor alle beschikbare instrumenten inzetten, uiteenlopend van het stimuleren van gematigde krachten tot en met het strafrecht wanneer de wet wordt overtreden. Dat schrijft minister Remkes in de brief aan de Tweede Kamer waarmee hij het AIVD-rapport ‘Van dawa tot jihad, de diverse dreigingen van de radicale islam tegen de democratische rechtsorde’ aanbiedt. Volgens Remkes is het voorkomen, isoleren of indammen van radicalisering een belangrijke manier om terrorisme duurzaam te bestrijden.

Het rapport van de AIVD laat zien dat de radicale islam bestaat uit een veelheid van stromingen, bewegingen en groeperingen. Die beslaan het gehele spectrum van aan de ene kant ‘jihad’ (in de betekenis van de gewapende strijd) tegen het Westen tot aan de andere kant ‘dawa’ (via missionering uitdragen van radicaal-islamitische ideologie). Het AIVD-rapport signaleert dat ook vanuit de meer dawa-georiënteerde vormen van de radicale islam dreigingen tegen de democratische rechtsorde kunnen uitgaan. Die diversiteit maakt dat iedere vorm van radicale islam een aparte tegenstrategie vereist. Het rapport bevat voor alle betrokken instanties bouwstenen waarmee zij op maat gesneden tegenstrategieën kunnen ontwerpen.

Het rapport gaat niet in op de concrete dreiging die uitgaat van radicaal-islamitische groepen of netwerken. Het gaat volgens Remkes om een conceptuele bijdrage zowel aan het onderzoek naar de radicale islam als aan de ontwikkeling en uitvoering van een brede tegenstrategie. Het rapport schetst acht vormen van radicale islam. Die verschillen in de wijze waarop zij al dan niet met geweld hun doelstellingen willen bereiken. Ook de mate waarin zij al dan niet openlijk te werk gaan maakt verschil uit. Verder streven sommige stromingen naar een totaal andere staatsinrichting dan de westerse democratische rechtsstaat, terwijl andere zich richten op een totaal andere wijze van samenleven. Deze laatste vormen gaan veel verder en zijn veel intoleranter: niet alleen moeten er politieke veranderingen komen; het hele leven en de intermenselijke verhoudingen in de samenleving moeten worden ingericht op basis van de sharia. De stromingen die dit nastreven worden in het rapport van de AIVD onder de noemer radicaal-islamitisch puritanisme beschreven. Vooral de dawa-activiteiten van deze stromingen dragen momenteel bij aan de radicalisering van sommige moslimjongeren in Nederland omdat zij prediken dat de Westerse samenleving moreel verderfelijk is en een bedreiging vormt voor de 'zuivere' islam.

Minister Remkes heeft het rapport van de AIVD als beleidsondersteunend document ook toegezonden aan de burgemeesters, de Commissarissen der Koningin, de korpschefs van politie en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding.

Bron: http://www.aivd.nl/actueel_publicaties/aivd-publicaties/nota_'van_dawa_tot

GiovanniHN
19-08-05, 18:55
Correct, jij mag jezelf winnaar noemen. En het is de engelse versie omdat ik de Nederlandse niet kon vinden :p

Maar het is grappig hoe Wilders heel selectief AIVD informatie gebruikt. Als het gaat om radicalisering dan is het de meest betrouwbare informatie die te vinden is. Maar als er gewoon gezegd wordt dat democratie en Islam wel te verenigen zijn, dat een Islamitische politieke partij gewenst is en dat jongeren radicaliseren door o.a. opiniemakers dan hoor je hem niet over de AIVD. Of dan zegt hij dat ze zich er niet mee moeten bemoeien.

Zwarte Schaap
19-08-05, 19:11
Geplaatst door GiovanniHN
Correct, jij mag jezelf winnaar noemen. En het is de engelse versie omdat ik de Nederlandse niet kon vinden :p

Maar het is grappig hoe Wilders heel selectief AIVD informatie gebruikt. Als het gaat om radicalisering dan is het de meest betrouwbare informatie die te vinden is. Maar als er gewoon gezegd wordt dat democratie en Islam wel te verenigen zijn, dat een Islamitische politieke partij gewenst is en dat jongeren radicaliseren door o.a. opiniemakers dan hoor je hem niet over de AIVD. Of dan zegt hij dat ze zich er niet mee moeten bemoeien.

Een scherpe invalshoek ! Wilders is een megolomane volksmenner. Punt.

Het nederlandstalige rapport kun je overigens vinden bij de link die ik als bron heb aangegeven.

vlegeltje
20-08-05, 01:37
Geplaatst door GiovanniHN
Correct, jij mag jezelf winnaar noemen. En het is de engelse versie omdat ik de Nederlandse niet kon vinden :p

Ai, pijnlijk.
Terrorismejournalist checkt niet de AIVD site... :o

GiovanniHN
20-08-05, 12:57
Jawel, heb de site juist wel gecheckt. Maar bij publicaties stond alleen de engelstalige versie. En aangezien ik van Dawa tot Jihad al wel eens had gelezen en er zelfs een artikel over heb geschreven, nam ik ook genoegen met de engelse versie :)

vlegeltje
20-08-05, 13:52
Geplaatst door GiovanniHN
Jawel, heb de site juist wel gecheckt. Maar bij publicaties stond alleen de engelstalige versie. En aangezien ik van Dawa tot Jihad al wel eens had gelezen en er zelfs een artikel over heb geschreven, nam ik ook genoegen met de engelse versie :)

Ja ja, lul je d'r maar weer uit :)

GiovanniHN
20-08-05, 13:56
Geplaatst door vlegeltje
Ja ja, lul je d'r maar weer uit :)

:fpuh:

Had het tekstje toch alleen maar nodig om hier te plaatsen, anders had ik wel beter gezocht. ;)