PDA

Bekijk Volledige Versie : Blanke serie-verkrachter slaat toe in bejaardentehuizen.



Zwarte Schaap
19-08-05, 15:34
Serie-aanrander slaat toe in verzorgingshuizen

Door jan willem wessels

Wognum - Een serieverkrachter in een aanleunwoning. De bejaarde bewoners van de verzorgingshuizen Sweelinckhof in Wognum en Berkhof in Berkhout vinden het afschuwelijk wat er is gebeurd. Maar ze laten zich niet bang maken. ,,Als ze zeggen wie het heeft gedaan, hang ik hem aan de hoogste boom,'' zegt Grietje Werkman (76) strijdlustig.

Bij de twee verzorgingshuizen waar de aanrander zijn slachtoffers maakte, is het op de zonovergoten middag opvallend rustig. Een paar bewoners zitten in de tuin of op het balkon en genieten van het mooie weer.

Buurvrouw Smit komt poolshoogte nemen. Ze woont tegenover Berkenhof. ,,Vreselijk dat je daar blijkbaar niet meer veilig kunt wonen. Wat moet zo iemand nou bij die oude mensen?!''

Bewoonster Grietje Werkman is woest. ,,Je snapt zo'n vent niet. Het is absurd.'' Grietje woont in een aanleunwoning van Sweelinckhof. In haar rollator vervoert ze tuinafval.

Ze kent een van de vrouwen die is aangerand. Het slachtoffer woont bij haar om de hoek; Grietje wijst de woning aan. ,,Daar, waar het zonnescherm omlaag is.''

Er zijn veel aanleunwoningen bij het verzorgingshuis, gebouwd rondom een grasveld. Kleine huizen, met lieflijke tuintjes. De rust regeert er.

,,Ze was bezig de plantjes naar binnen te halen, toen de insluiper toesloeg,'' vertelt Grietje over haar buurvrouw. ,,Dat heb ik gehoord, want zelf was ik al naar bed toen het gebeurde.''

Zelf houdt Grietje de deuren 's avonds altijd goed op slot. Ze denkt dat iedereen wat meer moet opletten. Maar bang is ze niet. ,,Nee hoor, we moeten gewoon verder.''

A. Rentenaar komt bij Sweelinckhof aangelopen. Ze is op weg naar haar moeder die in een aanleunwoning woont. Verbazing is van haar gezicht af te lezen. ,,Het wordt steeds gekker. Op de radio hoorde ik het nieuws en heb toen direct mijn moeder gebeld. Die had er nog niks van gehoord, zei ze. Mijn moeder staat haar mannetje, maar ik ga toch even kijken hoe het met haar is.'' De bezorgde dochter vindt het hoog tijd voor cameratoezicht.

,,Schandelijk,'' vindt ook Grietje Klijn (85). Zij woont op de derde etage van Sweelinckhof en loopt buiten een rondje achter haar rollator. Ze zoekt de schaduw op om over de dramatische voorvallen te praten.

,,De zuster kwam vanmorgen met een briefje waarop stond wat er aan de hand is.'' Grietje vindt het onbegrijpelijk. ,,Oude mensen kunnen zich niet verweren. Je moet tegenwoordig ook overal rekening mee houden.''

De bewoners, inclusief zijzelf, blijven volgens haar rustig. ,,Ik ben niet angstig, maar andere mensen zullen dat denk ik wel zijn. Als ik in zo'n aanleunwoning woonde, liet ik een extra slot op de deur plaatsen.''


Bron: Rotterdams Dagblad 19/08/05

Elsschot
19-08-05, 15:49
Ja ja, zelfs Wognum verliest haar onschuld.

David
19-08-05, 16:03
Vast een homo, he Schaap?

Imperatrice
19-08-05, 16:04
Geplaatst door David
Vast een homo, he Schaap?


Houden homo's tegenwoordig ook van bejaarden? :argwaan:

Rabi'ah.
19-08-05, 16:05
Geplaatst door Imperatrice
Houden homo's tegenwoordig ook van bejaarden? :argwaan:

Tis maar wat je "houden van" noemt.

David
19-08-05, 16:05
Geplaatst door Imperatrice
Houden homo's tegenwoordig ook van bejaarden? :argwaan:


Volgens Schaap zijn homo's overal de schuld van, dus waarom hiervan niet?

Eke
19-08-05, 16:07
Geplaatst door David
Vast een homo, he Schaap?

een homo die oude heertjes pakt....je moet er maar niet bij nagaan denken.

of een boek over schrijven.die komt dan de Nederlandse top 10 in. :cheefbek:

David
19-08-05, 16:11
Geplaatst door Eke
een homo die oude heertjes pakt....je moet er maar niet bij nagaan denken.

of een boek over schrijven.die komt dan de Nederlandse top 10 in. :cheefbek:


Een homo die oude dametjes pakt is veel onverwachter! Een soort stille verlangens, zeg maar.

Imperatrice
19-08-05, 16:11
Ik neem deze topic niet meer serieus :moe:

David
19-08-05, 16:12
Geplaatst door Imperatrice
Ik neem deze topic niet meer serieus :moe:


Deze topic lijkt een beetje op jouw plaatje, onder je berichten :hihi:

Eke
19-08-05, 16:14
Geplaatst door David
Een homo die oude dametjes pakt is veel onverwachter! Een soort stille verlangens, zeg maar.

en wat vind je van een oud dametje die een homo pakt :blij:

een laatste wens, als het ware.

David
19-08-05, 16:15
Geplaatst door Eke
en wat vind je van een oud dametje die een homo pakt :blij:

een laatste wens, als het ware.


Er bestaan hele snaakse oude dametjes, vergis je daar niet in!

Dutsie
19-08-05, 16:16
Geplaatst door Eke
en wat vind je van een oud dametje die een homo pakt :blij:

een laatste wens, als het ware.

Nog ff en ik durf het bejaardentehuis niet meer in. :eek:

~Panthera~
19-08-05, 16:18
Geplaatst door Dutsie
Nog ff en ik durf het bejaardentehuis niet meer in. :eek:


:stout: http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/h025.gif


:haha:

Dutsie
19-08-05, 16:20
Geplaatst door ~Panthera~
:stout: http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/h025.gif


:haha:

Vroeger kreeg je gewoon een reep mars van zo'n omaatje. Nu willen ze er wat voor terug. :eek:

Imperatrice
19-08-05, 16:21
Geplaatst door David
Deze topic lijkt een beetje op jouw plaatje, onder je berichten :hihi:


Ik WIST gewoon dat je deze opmerking zou maken :hihi:

Ik vind 'm wel stoer, hoor. :D
Moet je maar ooit een topic openen over potloodvensters. Ik zit gelijk op eerste rij :hihi:

~Panthera~
19-08-05, 16:22
Geplaatst door Dutsie
Vroeger kreeg je gewoon een reep mars van zo'n omaatje. Nu willen ze er wat voor terug. :eek:



Zijn aardig geomacipeert. :cola:

David
19-08-05, 16:23
Geplaatst door ~Panthera~
Zijn aardig geomacipeert. :cola:


Ze eisen Duts z'n reep op!

Eke
19-08-05, 16:24
Geplaatst door Dutsie
Nog ff en ik durf het bejaardentehuis niet meer in. :eek:

Jawel, Dutsie, dat is een terechte angst !
M'n schoonvader is de enige man bij bejaardengym in zijn verzorgingshuis...Alle ballen uit de kring worden daar hem toe gerold !

Dutsie
19-08-05, 16:24
Geplaatst door David
Ze eisen Duts z'n reep op!

Shit! Nou maar hopen dat ze d'r eigen tanden niet meer hebben! . :kalasniko

~Panthera~
19-08-05, 16:25
Geplaatst door Dutsie
Shit! Nou maar hopen dat ze d'r eigen tanden niet meer hebben! . :kalasniko

Zou je wel willen he ? :duivels:

David
19-08-05, 16:26
Geplaatst door ~Panthera~
Zou je wel willen he ? :duivels:


De stiekeme smiecht!

Dutsie
19-08-05, 16:27
Geplaatst door ~Panthera~
Zou je wel willen he ? :duivels:

:zegniets: (kijk ineens heel anders tegen die smiley aan) :eek:

David
19-08-05, 16:28
Geplaatst door Imperatrice
Ik WIST gewoon dat je deze opmerking zou maken :hihi:

Ik vind 'm wel stoer, hoor. :D
Moet je maar ooit een topic openen over potloodvensters. Ik zit gelijk op eerste rij :hihi:


Stiekeme homo potloodventers, uiteraard.

Dutsie
19-08-05, 16:29
Geplaatst door David
De stiekeme smiecht!

Als ze de marsrepen terug gaan vragen ben ik mooi weg!

~Panthera~
19-08-05, 16:29
Geplaatst door Dutsie
:zegniets: (kijk ineens heel anders tegen die smiley aan) :eek:

Beetje laat. :hihi:

Eke
19-08-05, 16:50
http://www.spunk.nl/upload/pimp-tas.jpg

David, het ziet ernaar uit dat je gelijk gaat krijgen met je snaakse dametjes ! Oppassen,he, in die grote stad :wink:

David
19-08-05, 16:51
Geplaatst door Eke
http://www.spunk.nl/upload/pimp-tas.jpg

David, het ziet ernaar uit dat je gelijk gaat krijgen met je snaakse dametjes ! Oppassen,he, in die grote stad :wink:



Ik ben altijd op m'n hoede als ik een panterprintje zie! :eek:

Eke
19-08-05, 16:58
Geplaatst door David
Ik ben altijd op m'n hoede als ik een panterprintje zie! :eek: ja,daar horen klauwtjes bij :auw2:

Eke
19-08-05, 17:01
http://www.spunk.nl/upload/pimp-gebit-kl.jpg en scherpe tanden


waarom doet dit me aan Roodkapje en de grote boze wolf denken ? :wat?!:

waterfiets
19-08-05, 17:23
Schaap er staat ook nog een bericht ergens op nu.nl over een jongetje van 12 dat een ander jongetje van 8 heeft verkracht. Kan je hier ook nog plaatsen.

Wide-O
19-08-05, 17:27
Hoppa.

12-jarige beschuldigd van verkrachting 8-jarig jongetje


14:36:54

BRUSSEL - In Groot-Brittannië is een 12-jarige jongen aangeklaagd voor de verkrachting van een jongetje van 8. De verdachte, uit de omgeving van Manchester, moet zich vandaag voor de rechtbank verantwoorden.

Details over de zaak heeft de politie nog niet bekendgemaakt.

De jongen is aangeklaagd voor twee gevallen van verkrachting en voor zeven andere gevallen van aanranding. Daarnaast moet hij zich verantwoorden voor drie gevallen van het aanzetten van een minderjarige tot seksuele activiteiten. Volgens de aanklager zouden al deze misdrijven in de afgelopen zes maanden gepleegd zijn.
19/08/2005 - bbc - bvb

Wide-O
19-08-05, 17:29
Niet meer te stoppen nu:

Meer geweld in Belgische families


10:45:52

BRUSSEL - De laatste vijf jaar wordt meer geweld gepleegd in de familiesfeer. Dat blijkt uit de statistieken van de federale politie die de krant De Morgen kon verzamelen. Vooral het geweld tussen partners of ex-partners neemt toe.

In 2000 waren er 18.239 gevallen van opzettelijke slagen en verwondingen binnen de familie, in 2004 is dat gestegen tot 21.073 gevallen. De sterkste stijging is er bij geweld tussen partners of ex-partners: dat ging van 7.084 gevallen in 2000 naar 10.137 gevallen in 2004.
Lichte stijgingen zijn er voor opzettelijke slagen en verwondingen tegen de ouders (van 654 naar 793 gevallen), geweld door ouders op kinderen jonger dan zestien (van 560 naar 735) en geweld tegen andere bloedverwanten in opgaande lijn, zoals grootouders (van 154 naar 163 gevallen).

De enige vorm van familiaal geweld die lijkt te dalen zijn misdrijven tegen (het juridisch statuut) van het kind, zoals kinderontvoering (van 2.356 in 2000 tot 2.069 in 2004).

Wide-O
19-08-05, 17:31
Jonge voyeur filmt onder kleedhokjes in zwembad

ANTWERPEN - Een 18-jarige jongeman uit Hemiksem is gistermiddag op heterdaad betrapt toen hij onder een kleedhokje aan het filmen was in het openluchtzwembad in Hemiksem. De jonge voyeur werd opgepakt en wordt vandaag voor de onderzoeksrechter geleid.

De jongeman gebruikte een digitaal fototoestel met ingebouwde camera om een moeder van 32 en haar 7-jarige dochtertje uit Hemiksem te filmen terwijl ze zich aan het verkleden waren. Het zwembadpersoneel betrapte hem op heterdaad en haalde er de politie bij. De vrouw die hij gefilmd had, diende een klacht in tegen hem.
Bij een huiszoeking trof de politie nog meer gelijkaardige beelden aan op zijn computer. De Computer Crime Unit gaat nu alle bestanden uitpluizen. Om hoeveel beelden en slachtoffers het gaat, is nog niet bekend. Het is ook nog niet duidelijk of hij ze verspreid heeft aan derden.

De jongeman bekent dat hij de beelden ,,uit interesse'' gemaakt heeft. Hij verscheen in de loop van de dag voor de onderzoeksrechter en werd daarna vrijgelaten, meldt Eva Herreman van het Antwerpse parket. Aan zijn vrijlating werden geen voorwaarden gekoppeld.

18/08/2005 mcu

©Copyright De Standaard

Eke
19-08-05, 17:45
Geplaatst door Wide-O
Hoppa.




Daarnaast moet hij zich verantwoorden voor drie gevallen van het aanzetten van een minderjarige tot seksuele activiteiten. 19/08/2005 - bbc - bvb

d- -d -d -dat is dan toch doktertje spelen ? :maroc: