PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie kent Mohamed Fayed? En wat vinden jullie van zijn voedingsadviezen?



Sawda
19-08-05, 20:02
Tijdens mijn vakantie in Marokko werd ik getipt door een vriendin over deze man. Na haar verhaal werd ik nogal nieuwsgierig en ik kocht een dvd waar je zijn lezingen kon volgen over voeding. Deze man is hoogleraar voedingswetenschappen in Marokko.
Ik was nogal geschrokken van al die schadelijke elementen in ons voedsel en welke gevolgen dat heeft voor ons lichaam.
Na het zien van zijn lezing, ben ik me veel meer bewust van wat ik eet.

Voor degenen die hem nog niet kennen wil ik jullie alvast meegeven welke producten hij ten strengste afraadt om te eten omdat ze kankerverwekkende hulpstoffen bevatten. Het gaat om de volgende hulpstoffen (e-nummers):
e-102
e-296
e-320
e-420
e-421
e-422
e-950
e-951
e-211
e-412
e-150
e-412
e-407

Uiteraard is het ieder voor zich wie zijn adviezen wil volgen. :wink:

observer
19-08-05, 23:17
ach elke zoveel maanden komt men weer met verhalen over e middelen die kankerverwekkend zijn

heel veel stoffen zijn kankerverwekkend, bv sacharine (ie zoetjes) alleen het gaat om de hoeveelheid (ongeveer pakje per dag ) die het hem doet

dus mischien zijn die e nummers het wel

maar vergeet men erbij te zeggen dat ze de proefdieren 100x normale dosis hebben gegeven

gh.wille
19-08-05, 23:36
Geplaatst door Sawda
Tijdens mijn vakantie in Marokko werd ik getipt door een vriendin over deze man. Na haar verhaal werd ik nogal nieuwsgierig en ik kocht een dvd waar je zijn lezingen kon volgen over voeding. Deze man is hoogleraar voedingswetenschappen in Marokko.
Ik was nogal geschrokken van al die schadelijke elementen in ons voedsel en welke gevolgen dat heeft voor ons lichaam.
Na het zien van zijn lezing, ben ik me veel meer bewust van wat ik eet.

Voor degenen die hem nog niet kennen wil ik jullie alvast meegeven welke producten hij ten strengste afraadt om te eten omdat ze kankerverwekkende hulpstoffen bevatten. Het gaat om de volgende hulpstoffen (e-nummers):
e-102
e-296
e-320
e-420
e-421
e-422
e-950
e-951
e-211
e-412
e-150
e-412
e-407

Uiteraard is het ieder voor zich wie zijn adviezen wil volgen. :wink:

Daar zal wel een vorm van waarheid in leggen, er zijn veel stoffen die kanker verwekkend zijn.Het is ook raadzaam om er rekening mee te houden, maar er is vaak geen ontkomen aan.
Bekend is dat roken slecht is , maar een avondje B.Q en staat gelijk aan een k.g tabak roken ,en een kwartier bij een stoplicht ,waar veel auto,s staan te wachten levert net zoveel schade op als 20 doorsnee cigaretten ,ook het roken met hout van o.a vis is zeer schadelijk .
Maar dat zijn de risico, s die onze levenswijze van heden met zich mee brengen. en ik besef dat maar al te goed.

V.G.G.

Cherry Bo
19-08-05, 23:42
Precies.
Dat E-stoffen in grote hoeveelheden schadelijk kunnen zijn is niets nieuws. Maar voor al die schadelijke stoffen zijn ook weer wettelijke normen, kortom, er zijn mensen voor aangesteld om dat voor ons in de gaten te houden.
Ik ga er daarom vanuit dat ik daar zélf niet meer op hoef te letten.

Mocht ik het zekere voor het onzekere willen nemen en 0,0 kunstmatige toevoegingen willen, ga ik lekker naar de bio-winkel.

Deze Marokkaanse hoogleraar Voedingswetenschappen vertelt niets nieuws, weet-ie zelf ook best wel, maar wil waarschijnlijk wat materiaal rondom zijn eigen persoon promoten.

waterfiets
20-08-05, 09:01
Iedereen weet dat je zoveel mogelijk vers moet eten. En zo min mogelijk producten die in een fabriek zijn bewerkt. Verder eet ik zelf geen brood meer (wordt met veel te veel gist bereid zodat het zeer snel rijst) en geen producten meer waaraan suiker is toegevoegd (frisdrank, vruchtensap etc.).

Elsschot
20-08-05, 09:36
Paracelsus: iedere stof is giftig, afhankelijk van de dosering (door zeer veel water te drinken in een korte periode kun je zelfs dood gaan)

Uiteraard zijn dus ook alle toevoegingen met een e-nummer giftig, als de dosis maar hoog genoeg is


Verder ken ik Mohammed al Fayed alleen van Harrods

Cherry Bo
20-08-05, 11:02
Geplaatst door Elsschot


Verder ken ik Mohammed al Fayed alleen van Harrods


:haha:

MaRiaH
20-08-05, 15:15
Tssss dat is oud nieuws..
ze lopen achter in Marokko.. :cheefbek: :knipoog:

ik ken de Fayeds ook van Harrods.. is dat soms familie?
Of was dat Al Fayed? :denk:

al qalam
20-08-05, 17:17
E102 : tartrazine een azo kleurstof, ik ben geen fan van deze groep kleurstoffen.
E296 : appelzuur geen enkel probleem, compleet onschuldig.
E320 : Butylhydroxyanisool, als je E320 eropzet dien je E321 er ook op te zetten.
E420 sorbitol, een suiker geen probleem
E421 manitol, een suiker geen probleem
E422 glycerol, de bouwsteen van vetten (samen met vetzuren), compleet onschuldig.
E950 Acesulfam K : kustmatige zoetstof, in tegenstelling tot aspartaam wel stabiel. Verwacht geen probleem.
E951 aspartaam : kunstmatige zoetstof, niet in overdrijven.
E211 Natriumbenzoaat bewaarmiddel, als je dit erop zet moet je ook E212 kalium benzoaat en E213 calcium benzoaat erop zetten. Allemaal benzoëzuurzouten.
E412 Guragom, gom afkomstig van Cyamopsis tetragonolobus een boonsoort oorspronkelijk afkomstig uit indië/pakistan.
E150 caramel, je kent het ook als gebrande suiker.
E412 2de vermelding
E407 carageen, verdikkingsmiddel afkomstig uit zeewier.

Lijkt me een rommellijstje dat niet erg consistent is en waarop volledig onschuldige verbindingen voorkomen (glycerol, appelzuur !). Mijn advies : die man zijn titel afnemen !

Sawda
20-08-05, 21:17
Geplaatst door al qalam
E102 : tartrazine een azo kleurstof, ik ben geen fan van deze groep kleurstoffen.
E296 : appelzuur geen enkel probleem, compleet onschuldig.
E320 : Butylhydroxyanisool, als je E320 eropzet dien je E321 er ook op te zetten.
E420 sorbitol, een suiker geen probleem
E421 manitol, een suiker geen probleem
E422 glycerol, de bouwsteen van vetten (samen met vetzuren), compleet onschuldig.
E950 Acesulfam K : kustmatige zoetstof, in tegenstelling tot aspartaam wel stabiel. Verwacht geen probleem.
E951 aspartaam : kunstmatige zoetstof, niet in overdrijven.
E211 Natriumbenzoaat bewaarmiddel, als je dit erop zet moet je ook E212 kalium benzoaat en E213 calcium benzoaat erop zetten. Allemaal benzoëzuurzouten.
E412 Guragom, gom afkomstig van Cyamopsis tetragonolobus een boonsoort oorspronkelijk afkomstig uit indië/pakistan.
E150 caramel, je kent het ook als gebrande suiker.
E412 2de vermelding
E407 carageen, verdikkingsmiddel afkomstig uit zeewier.

Lijkt me een rommellijstje dat niet erg consistent is en waarop volledig onschuldige verbindingen voorkomen (glycerol, appelzuur !). Mijn advies : die man zijn titel afnemen !

Ik vind het nogal kort door de bocht als jij beweert dat het een rommellijstje is. Ik betwijfel dat jij deze stoffen in tegenstelling tot dhr. Fayed hebt onderzocht op hun nadelige gevolgen voor het lichaam.
Zoals ik al op mijn vorige reactie heb aangegeven is het ieder voor zich wie dit advies wil opvolgen. :)

Tegenwoordig heb je allerlei vormen van kanker waar zelfs de medici hun oorsprong niet kunnen achterhalen. Daarnaast is de ziekte diabetes aanzienlijk gegroeit t.o.v. vroeger en de verwachting is dat deze ziekte in de toekomst nog verder zal groeien. Slechte voeding zou een grote oorzaak zijn van deze nare ziektes!

waterfiets
20-08-05, 23:20
E420 sorbitol, een suiker geen probleem ??? Een dosis van meer dan 20mg per dag kan diarree en winderigheid veroorzaken. Bij dierproeven met hoge doseringen traden niertumoren op en onstonden nierstenen.

E421 manitol, een suiker geen probleem .... zit ook in oplosmiddelen .

E211 Natriumbenzoaat bewaarmiddel, als je dit erop zet moet je ook E212 kalium benzoaat en E213 calcium benzoaat erop zetten. Allemaal benzoëzuurzouten. .... kunnen allergieen veroorzaken. Bij dierproeven werd een verdovende werking vastgesteld, en vaatverwijding en krampen.

E412 Guragom, gom afkomstig van Cyamopsis tetragonolobus een boonsoort oorspronkelijk afkomstig uit indië/pakistan. Excemen, allergieen, maag- en darm-ziekten. Vergroting schildklier. Toxische werking.

observer
21-08-05, 22:35
Geplaatst door waterfiets
Iedereen weet dat je zoveel mogelijk vers moet eten. En zo min mogelijk producten die in een fabriek zijn bewerkt. Verder eet ik zelf geen brood meer (wordt met veel te veel gist bereid zodat het zeer snel rijst) en geen producten meer waaraan suiker is toegevoegd (frisdrank, vruchtensap etc.). daar vergis je je toch op een aantal punten in

er is genoeg brood zonder gist te krijgen (wat is er eigenlijk mis met gist?) en idem producten waar geen suiker is toegevoegd

de versheid is daar niet mee verbonden, maar ik neem aan dat je biologisch bedoeld

mischien, maar weet dat sommige van de natuurlijke verdedigingsmiddelen die een plant heeft veel gevaarlijker zijn dan de producten die (mits verstandig gebruikt) op planten gespoten worden

Elsschot
22-08-05, 09:29
Geplaatst door Sawda

Daarnaast is de ziekte diabetes aanzienlijk gegroeit t.o.v. vroeger en de verwachting is dat deze ziekte in de toekomst nog verder zal groeien. Slechte voeding zou een grote oorzaak zijn van deze nare ziektes!

Slechte voeding is de veroorzaker van de meest voorkomende en snelstgroeiende versie van diabetes. Bij slechte voeding niet direct vingerwijzen naar toevoegingen (e-nummers), maar simpelweg kijken naar een goed dieet. Dagelijks groenten en fruit, spaarzaam met vetten en suikers. Candy en cola automaten weg uit scholen. BMI onder de 24.

observer
22-08-05, 14:06
Geplaatst door Elsschot
Slechte voeding is de veroorzaker van de meest voorkomende en snelstgroeiende versie van diabetes. Bij slechte voeding niet direct vingerwijzen naar toevoegingen (e-nummers), maar simpelweg kijken naar een goed dieet. Dagelijks groenten en fruit, spaarzaam met vetten en suikers. Candy en cola automaten weg uit scholen. BMI onder de 24. ipv krijg je 15% korting nbij de mac als je scholier bent