PDA

Bekijk Volledige Versie : Op stap met Verdonk



Orakel
20-08-05, 18:16
Verdonk gaat kijken of het lukt de disco in te komen
Van onze verslaggeefster

AMSTERDAM - Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken gaat binnenkort een avond stappen met de jeugd. Dit om het probleem van discriminatie voor de poorten van de disco aan te pakken. De bewindsvrouw wil ‘zelf ervaren’ hoe het beleid aan de deur is.

Verdonk schrijft dit in een brief aan de Tweede Kamer. De commissie voor integratiebeleid had het kabinet gevraagd een reactie te geven op het probleem horecadiscriminatie. In november vorig jaar stelde het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR) in een rapport dat uitgaansgelegenheden allochtone jongeren op grote schaal de toegang weigeren om ‘een te hoge concentratie van allochtonen’ tegen te gaan.


In haar brief aan de Kamer meldt Verdonk dat zij zich in grote lijnen kan vinden in het LBR-rapport. ‘Maar niet élke weigering aan de deur komt voort uit discriminatie.’ En ze wil benadrukken dat het weigeren aan de deur niet alleen een allochtone aangelegenheid is. Uit gesprekken die zij voerde met jeugd en horeca bleek dat ook groepen autochtonen niet overal binnenkomen.

volkskrant.nl

vlegeltje
20-08-05, 19:17
Ja kom nou, ik laat dat mens echt niet binnen.

Trouwens het toelatingsbeleid van de horeca is vergeleken met het toelatingsbeleid van Verdonk als dat van een hoer tov een non.

Eke
20-08-05, 19:41
Laat ze dan tijdens Halloween gaan of een ander verkleedfeest zodat niemand haar herkent.

~Panthera~
20-08-05, 19:42
Meteen uitwijzen. :roker:

Kid Capri
20-08-05, 21:16
Totaal zinloos.

Zo pak je dit probleem niej aan.

Althans, tis een illusie om te denken dat een uitje met Verdonk de problemen aan de deur zullen oplossen.

Maar ik moet wel toegeven dat ik blij ben dat ze er aandacht aan schenkt...:).

K.

freya
20-08-05, 21:24
Geplaatst door Kid Capri


Maar ik moet wel toegeven dat ik blij ben dat ze er aandacht aan schenkt...:).



UH.... :vreemd: Na dat avondje zal ze waarschijnlijk roepen dat het allemaal reuze meevalt, want zij is gewoon overal binnen gelaten :argwaan:

Discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat volgens haar toch ook niet :moeilijk:

~Panthera~
20-08-05, 21:44
Geplaatst door freya
UH.... :vreemd: Na dat avondje zal ze waarschijnlijk roepen dat het allemaal reuze meevalt, want zij is gewoon overal binnen gelaten :argwaan:

Discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat volgens haar toch ook niet :moeilijk:


Ja, precies, dacht je nou werkelijk dat er iemand was, die haar en het gevolg niet binnen liet ? :haha:
Wat een lacher. :moe:

freya
20-08-05, 22:05
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies, dacht je nou werkelijk dat er iemand was, die haar en het gevolg niet binnen liet ? :haha:
Wat een lacher. :moe:

Dat mens heeft zo'n 'bijzondere' realiteitszin dat ik verwacht dat er over een jaartje of wat wel een psycholoog op dit geval zal promoveren :hihi:

~Panthera~
20-08-05, 22:06
Geplaatst door freya
Dat mens heeft zo'n 'bijzondere' realiteitszin dat ik verwacht dat er over een jaartje of wat wel een psycholoog op dit geval zal promoveren :hihi:



:haha: cum laude, waarschijnlijk. :p

Batin
21-08-05, 11:55
Geplaatst door Orakel
Verdonk gaat kijken of het lukt de disco in te komen
Van onze verslaggeefster

AMSTERDAM - Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken gaat binnenkort een avond stappen met de jeugd. Dit om het probleem van discriminatie voor de poorten van de disco aan te pakken. De bewindsvrouw wil ‘zelf ervaren’ hoe het beleid aan de deur is.

Verdonk schrijft dit in een brief aan de Tweede Kamer. De commissie voor integratiebeleid had het kabinet gevraagd een reactie te geven op het probleem horecadiscriminatie. In november vorig jaar stelde het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR) in een rapport dat uitgaansgelegenheden allochtone jongeren op grote schaal de toegang weigeren om ‘een te hoge concentratie van allochtonen’ tegen te gaan.


In haar brief aan de Kamer meldt Verdonk dat zij zich in grote lijnen kan vinden in het LBR-rapport. ‘Maar niet élke weigering aan de deur komt voort uit discriminatie.’ En ze wil benadrukken dat het weigeren aan de deur niet alleen een allochtone aangelegenheid is. Uit gesprekken die zij voerde met jeugd en horeca bleek dat ook groepen autochtonen niet overal binnenkomen.

volkskrant.nl

Dit soort berichten zijn de afgelopen maanden al een paar keer geplaatst.

Ik denk niet dat ze zal ervaren hoe het is om onterecht de deur gewezen te worden.

Iedere gelegenheid zal toch al lang wel op de hoogte gebracht worden of op zijn minst nu extra rekening mee houden. Ze zouden wel erg op hun achterhoofd gevallen moeten zijn.

Jammer dat ze verhalen van jongeren toch niet zo serieus neemt en echt probeert om het probleem aan te pakken.

~Panthera~
21-08-05, 11:56
Geplaatst door Batin

Jammer dat ze verhalen van jongeren toch niet zo serieus neemt en echt probeert om het probleem aan te pakken.


Volgens mij neemt ze niemand serieus. :moe:

Batin
21-08-05, 12:30
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij neemt ze niemand serieus. :moe:

Echt zou het? Jammer dat ze dan alleen haar naaste medewerkers serieus neemt en dan klakkeloos napraat. Het is allemaal de schuld van haar ambtelijk apparaat dat niet goed haar werk doet. :loens:

~Panthera~
21-08-05, 12:34
Geplaatst door Batin
Echt zou het? Jammer dat ze dan alleen haar naaste medewerkers serieus neemt en dan klakkeloos napraat. Het is allemaal de schuld van haar ambtelijk apparaat dat niet goed haar werk doet. :loens:


Dat is makkelijk, dan hoeft ze zelf niks, ook niet verantwoordelijk zijn voor haar eigen beleid. :stout:
Handig toch ?

jochie
21-08-05, 15:40
Ik word heel regelmatig geweigerd.

Meestal door allochtone portiers, en vrijwel alleen als ik met mijn vriend naar binnen wil....

Ik zou met goed bijbelse termen willen zeggen: "Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander niet".

vlegeltje
21-08-05, 16:47
.

Cherry Bo
21-08-05, 17:06
Mijn (Hollandse) neef en zijn beste (Marokkaanse) vriend zijn een keer gevraagd door een "Meldpunt Discriminatie"-achtige organisatie om tijdens een van hun Amsterdamse stapavondjes medewerking te verlenen aan een undercover actie voor een radioprogramma waarin discriminerend deurbeleid aangetoond zou gaan worden. Microfoontjes en alles goed verstopt in de kleding.

Wat bleek? Mijn Nederlandse neef werd een paar keer geweigerd (pet op, broek op half elf, dat soort zaken. Hij kwam er niet in wegens "te shabby, niet zo netjes") en zijn Marokkaanse vriend (die iets netter gekleed ging) mocht gewoon naar binnen. :haha:
Wat wél triest was, is dat het radioprogramma geen doorgang vond, omdat het resultaat van de actie niet overeenkwam met de doelstelling van het radioprogramma, nl. het aantonen van discriminerend deurbeleid.

Later vroegen ze nog aan mijn neef of hij geen Marokkaanse vrienden had die wél geweigerd werden, zodat ze alsnog hun punt konden maken. :moe: