PDA

Bekijk Volledige Versie : Benedictus XVI roept 700 000 aanwezige jongeren op tot revolutie



Marsipulami
20-08-05, 23:47
700.000 jongeren in gebedswake met de paus
Paus: "Echte revolutie komt van God"

Geplaatst op 20/8 '05 om 22:16u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)



KEULEN (RKnieuws.net) - Tijdens de gebedswake zaterdagavond op de Marienfeldsite, op 27 km van Keulen, heeft paus Benedictus tot de naar schatting 700.000 aanwezigen gezegd dat de "enig ware revolutie" van God komt. "Enkel van God komt de ware revolutie, de beslissende verandering van de wereld", zo zei de paus.

"Er zijn er velen die spreken in naam van God. Sommigen preken zelfs haat en verspreiden geweld in de naam van God. Daarom is het belangrijk om het echte gelaat van God te ontdekken", zo zei Benedictus XVI.

De paus erkende dat ook de Kerk haar zwakheden heeft. Hij herinnerde er aan dat zijn voorganger Johannes Paulus II vergiffenis heeft gevraagd voor het kwaad dat de Kerk in de loop van de geschiedenis in woord en daad heeft aangericht. Tevens herinnerde Benedictus XVI er aan dat zijn voorganger vele personen heilig heeft verklaard om "het ware gelaat" van de kerk te tonen. (tb)

~Panthera~
20-08-05, 23:53
http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/a075.gif

Marsipulami
21-08-05, 00:01
Geplaatst door Alcibiades
Hier ben ik het mee eens. Misschien ziet Ratzinger sommige dingen wel goed. (Zie ook de andere topic).

Ratzinger pleit voor een gezond klikt-het-niet-dan-botst-het-maar-katholicisme. Je citeert het minst begeesterde en meest voorspelbare gedeelte van zijn toespraak. Dat zegt meer over jou dan over de katholieke kerk.

Maar goed, ik hou mijn oordeel over hem nog in beraad. Het is afwachten wat hij in Turkije in november allemaal gaat vertellen.

Marsipulami
21-08-05, 00:24
Geplaatst door Alcibiades
Nou, volgens mij klikt het bij de meeste mensen niet en botst het al helemaal niet. Ratzinger, evenals zijn voorganger, is gewoon een quantité negligeable voor de meesten, en dan heb ik het over katholieken.

Jouw mening over katholieken zegt meer over jezelf dan over katholieken.

Marsipulami
21-08-05, 00:35
Geplaatst door Alcibiades
Ik ken veel katholieken maar geen enkele die de paus en de clerus serieus neemt.

Je bedoelt dat je uitsluitend omgaat met mensen die je in je eigen bekrompen vooroordelen willen bevestigen ?

waterfiets
21-08-05, 08:26
Geplaatst door Alcibiades
Je vindt hier echt geen Wojtilakatholieken, hoe goed je ook zoekt.

De meeste nederlandse katholieken vinden het inderdaad heel prettig dat ze ver van Rome wonen. Ik hoef alleen maar het laatste rampzalige Pausbezoek in herinnering te brengen aan Nederland waar zelfs de mobiele eenheid aan te pas moest komen. Als Simonis er over praat zie je nog de angst in zijn ogen staan.

Rourchid
21-08-05, 12:45
Geplaatst door Marsipulami
Ratzinger pleit voor een gezond klikt-het-niet-dan-botst-het-maar-katholicisme. Je citeert het minst begeesterde en meest voorspelbare gedeelte van zijn toespraak. Dat zegt meer over jou dan over de katholieke kerk.

Maar goed, ik hou mijn oordeel over hem nog in beraad. Het is afwachten wat hij in Turkije in november allemaal gaat vertellen.
Ipv afwachten kan je beter actief een vrouw voor hem zoeken.