PDA

Bekijk Volledige Versie : Stokslagen voor gokkende vrouwen



Rudy
21-08-05, 11:59
Stokslagen voor gokkende vrouwen

Voor het eerst zijn vrijdag in Indonesië stokslagen uitgedeeld aan vrouwen.

Vier vrouwen waren in Atjeh, waar de islamitische wetgeving sharia van kracht is, schuldig bevonden aan illegale kaartspelen.

De vrouwen kregen elk zeven slagen op de rug met een rotanstengel.

De autoriteiten hadden hun winst van 65.000 roepia (vijf euro) in beslag genomen.

© De Standaard 20/08/05

David
21-08-05, 12:09
Ik zeg: Viva Las Vegas!



Laten we een collecte houden, en die arme dames een tripje Nevada aanbieden.

~Panthera~
21-08-05, 12:20
Whats new ? vrouwen zijn overal de lul. :moe:

Zwarte Schaap
21-08-05, 12:23
Geplaatst door Rudy
Stokslagen voor gokkende vrouwen

Voor het eerst zijn vrijdag in Indonesië stokslagen uitgedeeld aan vrouwen.

Vier vrouwen waren in Atjeh, waar de islamitische wetgeving sharia van kracht is, schuldig bevonden aan illegale kaartspelen.

De vrouwen kregen elk zeven slagen op de rug met een rotanstengel.

De autoriteiten hadden hun winst van 65.000 roepia (vijf euro) in beslag genomen.

© De Standaard 20/08/05

Doet me denken aan klasgenote van mij. Haar moeder zat de hele dag te gokken in patatzaken terwijl haar dochter naar school moest, het hele huishouden op zich nam en haar broertjes en zusjes opvoedde. En breed hadden ze het helemaal niet, ze waren elke jaar de klos tijdens de jaarlijkse luizencontrole. Wat was ik blij dat ik een andere moeder had. Zo een straf zou heel goed voor die gokkende moeder geweest kunnen zijn.

(Oow ja dat meisje kon heel goed leren, ze is later juriste geworden.)

David
21-08-05, 12:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doet me denken aan klasgenote van mij. Haar moeder zat de hele dag te gokken in patatzaken terwijl haar dochter naar school moest, het hele huishouden op zich nam en haar broertjes en zusjes opvoedde. En breed hadden ze het helemaal niet, ze waren elke jaar de klos tijdens de jaarlijkse luizencontrole. Wat was ik blij dat ik een andere moeder had. Zo een straf zou heel goed voor die gokkende moeder geweest kunnen zijn.

(Oow ja dat meisje kon heel goed leren, ze is later juriste geworden.)


Er is veel onzekerheid in het leven. Aan de ene kant houdt dat het leven spannend en ineteressant. Aan de andere kant kan het ook voor onzekerheid en angst zorgen. Gelukkig kent het leven ook zekerheid. Die staan garant voor rust, herkenning, kalmte. Zekerheid zorgt ervoor dat mensen zich op hun gemak voelen. Een van die zekerheden is de ervaring van Zwarte Schaap. Wat voor onderwerp er ook voorbij komt, meneer heeft altijd een extreem voorbeeld meegemaakt om z'n theoristische, warrige, kortzichtige denkbeelden goed te praten. Het leven kan zo mooi zijn!

Cherry Bo
21-08-05, 12:30
Geplaatst door Zwarte Schaap

Doet me denken aan klasgenote van mij. Haar moeder zat de hele dag te gokken in patatzaken terwijl haar dochter naar school moest,...

En breed hadden ze het helemaal niet, ze waren elke jaar de klos tijdens de jaarlijkse luizencontrole.

(Oow ja dat meisje kon heel goed leren, ze is later juriste geworden.)



Moraal van dit verhaal:

Moeders, gun uw kind een glanzende carrière, vergok uw huishoudgeld in de patatzaak. (Waar kan ik die luizen kopen?)

:D

Zwarte Schaap
21-08-05, 12:34
Geplaatst door David
Er is veel onzekerheid in het leven. Aan de ene kant houdt dat het leven spannend en ineteressant. Aan de andere kant kan het ook voor onzekerheid en angst zorgen. Gelukkig kent het leven ook zekerheid. Die staan garant voor rust, herkenning, kalmte. Zekerheid zorgt ervoor dat mensen zich op hun gemak voelen. Een van die zekerheden is de ervaring van Zwarte Schaap. Wat voor onderwerp er ook voorbij komt, meneer heeft altijd een extreem voorbeeld meegemaakt om z'n theoristische, warrige, kortzichtige denkbeelden goed te praten. Het leven kan zo mooi zijn!

Wat ik jullie hier vertel stelt geen klote voor joh, het is maar een topje van de ijsberg. Het echte leven is veel harder en meedogenlozer.

Zwarte Schaap
21-08-05, 12:36
Geplaatst door Cherry Bo
Moraal van dit verhaal:

Moeders, gun uw kind een glanzende carrière, vergok uw huishoudgeld in de patatzaak. (Waar kan ik die luizen kopen?)

:D

Vooral die luizen schaamde ze zich het meest voor. Elk jaar was wel iemand van hun familie de klos.

Rudy
21-08-05, 12:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Doet me denken aan klasgenote van mij. Haar moeder zat de hele dag te gokken in patatzaken terwijl haar dochter naar school moest, het hele huishouden op zich nam en haar broertjes en zusjes opvoedde. En breed hadden ze het helemaal niet, ze waren elke jaar de klos tijdens de jaarlijkse luizencontrole. Wat was ik blij dat ik een andere moeder had. Zo een straf zou heel goed voor die gokkende moeder geweest kunnen zijn.

(Oow ja dat meisje kon heel goed leren, ze is later juriste geworden.)

Zwarte Schaap,

Wil je nu aantonen dat die gokkende vrouwen in de fout zijn ?

Je suggereert dat gokkende mensen per definitie hun kroost verwaarlozen. Daar gaat het helemaal niet om. Ik heb in mijn leven ook al schrijnende toestanden gezien waarbij moekes gedurende uren hun maandelijks vervangingsinkomen aan het verspelen zijn, en dit terijl de kindjes met een cola en een pakje chips in ’t café zitten. Onmenselijk gewoon.

Maar daar gaat het niet om.

Wie zegt dat de vrouwen in het artikel geen zelfstandige madammen zijn ?

Het gaat om de toepassing van de lokale wet, de sharia, waar vrouwen niets te piepen hebben. Mij valt het op dat je toch die piste probeert te ontwijken.

Of zie ik het verkeerd?

Rudy

Cherry Bo
21-08-05, 12:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vooral die luizen schaamde ze zich het meest voor. Elk jaar was wel iemand van hun familie de klos.

(Ff helemaal off topic:
Kinderen worden tegenwoordig in de klas iedere 2 weken op luizen gecontroleerd.
In sommige periodes is de "luizenplaag" zelfs zo erg dat meer dan een halve klas er last van heeft.
Luizen hebben is tegenwoordig helemaal niet meer iets om je voor te schamen. 'T is zelfs zo'n veelvoorkomend probleem dat ieder kind er wel meerdere malen mee te maken gehad heeft en zegt ook totaal niets over "het milieu" waar kinderen in opgroeien. Luizen houden daar namelijk geen rekening mee en wandelen gewoon over van hoofd op hoofd en zijn zeer hardnekkig.
Geen kind wordt daar tegenwoordig nog op aangekeken. Gelukkig maar.)

Dutsie
21-08-05, 12:46
Geplaatst door Rudy
Stokslagen voor gokkende vrouwen

Voor het eerst zijn vrijdag in Indonesië stokslagen uitgedeeld aan vrouwen.

Vier vrouwen waren in Atjeh, waar de islamitische wetgeving sharia van kracht is, schuldig bevonden aan illegale kaartspelen.

De vrouwen kregen elk zeven slagen op de rug met een rotanstengel.

De autoriteiten hadden hun winst van 65.000 roepia (vijf euro) in beslag genomen.

© De Standaard 20/08/05

Wat ik me vooral afvraag hoe zich dit verhoudt tot 'respect voor de vrouw', door vrouwen op deze wijze te vernederen. Het is niets anders dan het kleineren van vrouwen.

Rudy
21-08-05, 12:47
Geplaatst door ~Panthera~
Whats new ? vrouwen zijn overal de lul. :moe:

Je ontgoochelt mij. Klinkt te fatalistisch.

Rudy
21-08-05, 12:50
Geplaatst door David
Ik zeg: Viva Las Vegas!
Laten we een collecte houden, en die arme dames een tripje Nevada aanbieden.

Ik kon er alleszins niet mee lachen. Stokslagen ... stel je voor ... en dat voor 5 €.

Cherry Bo
21-08-05, 13:00
.

Rudy
21-08-05, 13:07
Geplaatst door David
Een van die zekerheden is de ervaring van Zwarte Schaap. Wat voor onderwerp er ook voorbij komt, meneer heeft altijd een extreem voorbeeld meegemaakt om z'n theoristische, warrige, kortzichtige denkbeelden goed te praten. Het leven kan zo mooi zijn!

Met de nadruk op theoretisch. Want, ik vraag mij ondertussen af of die gesimuleerde toestanden niet enkel dienen om de essentie te ontwijken.

Hier in dit geval gaat het om enkele madammen die er in geslaagd zijn een vijftal euro’s te verdienen en dit moeten bekopen met stokslagen.

Kan het nog duidelijker ?

Zwarte Schaap
21-08-05, 13:07
Geplaatst door Rudy
Zwarte Schaap,

Wil je nu aantonen dat die gokkende vrouwen in de fout zijn ?

Je suggereert dat gokkende mensen per definitie hun kroost verwaarlozen. Daar gaat het helemaal niet om. Ik heb in mijn leven ook al schrijnende toestanden gezien waarbij moekes gedurende uren hun maandelijks vervangingsinkomen aan het verspelen zijn, en dit terijl de kindjes met een cola en een pakje chips in ’t café zitten. Onmenselijk gewoon.

Maar daar gaat het niet om.

Wie zegt dat de vrouwen in het artikel geen zelfstandige madammen zijn ?

Het gaat om de toepassing van de lokale wet, de sharia, waar vrouwen niets te piepen hebben. Mij valt het op dat je toch die piste probeert te ontwijken.

Of zie ik het verkeerd?

Rudy

Zwarte Schaap zegt alleen dat het hem doet denken aan een moeder van een klasgenote en dat het voor haar goed zou zijn geweest.

Zwarte Schaap is per definitie tegen gokken. Als ik zie hoeveel jongeren het in mijn buurt gesloopt heeft en daarnaast allerlei moorden tot gevolg heeft gehad, dus los van het religieuze motief, dan zou mijns inziens een algemeen gokverbod moeten gelden.

De voordelen van Gokken wegeen niet op tegen de nadelen.

En nog steeds heeft Zwarte Schaap niets over de moeders in het artikeltje gezegd.

Cherry Bo
21-08-05, 13:15
Geplaatst door Zwarte Schaap

En nog steeds heeft Zwarte Schaap niets over de moeders in het artikeltje gezegd.

Nergens in het artikeltje staat dat de gokkende vrouwen ook nog moeders zijn.
Is je eigen interpretatie van 't verhaal.

Verder, je bent per definitie tegen gokken maar vindt stokslagen voor gokkende vrouwen wel ok?


Geplaatst door Zwarte Schaap

Zo een straf zou heel goed voor die gokkende moeder geweest kunnen zijn.

Zwarte Schaap
21-08-05, 13:24
Geplaatst door Cherry Bo
Nergens in het artikeltje staat dat de vrouwen ook nog moeders zijn.
Is je eigen interpretatie van 't verhaal.
Als het moeders waren geweest zou ik wel wat gezegd hebben. :)


Verder, je bent per definitie tegen gokken maar vindt stokslagen voor gokkende vrouwen wel ok? Voor elke soort samenleving zullen er wel passende straffen te geven zijn. Een algemene uitspraak over alle vrouwen lijkt mij niet verstandig.

~Panthera~
21-08-05, 13:31
Waarom denken mensen, dat elk probleem met straffen op te lossen is ? :stout:

Cherry Bo
21-08-05, 13:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als het moeders waren geweest zou ik wel wat gezegd hebben. :)

Zoals? :)


Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor elke soort samenleving zullen er wel passende straffen te geven zijn. Een algemene uitspraak over alle vrouwen lijkt mij niet verstandig.

Je kent in ieder geval al één (Rotterdamse?) moeder voor wie je stokslagen een passende straf vindt.

Dus tégen ben je niet.

Rudy
21-08-05, 13:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
En nog steeds heeft Zwarte Schaap niets over de moeders in het artikeltje gezegd.

Wil je dan aub eens een standpunt innemen ?

Sebiet moet ik nog geloven dat die moeders volgens jou ongelijk hebben.

Rudy
21-08-05, 13:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als het moeders waren geweest zou ik wel wat gezegd hebben. :)

Voor elke soort samenleving zullen er wel passende straffen te geven zijn. Een algemene uitspraak over alle vrouwen lijkt mij niet verstandig.

Dus als het geen moeders zijn ben je het eens met de strafmaat.

Van seksisten gesproken. je woont in het verkeerde land vriend.

Oh my God

MaRiaH
21-08-05, 13:51
Hoe zit dat eigenlijk met de gokkende mannen??
het is daar een walhalla van gokkers en armoede..

wat voor straf krijgen de mannen??

en welke straf krijgt de beul volgens de sharia?
:fplet:

Rudy
21-08-05, 13:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een algemene uitspraak over alle vrouwen lijkt mij niet verstandig.

Met andere woorden, je dient rekening te houden met het soort vrouwen ??

Ziekelijk.

Rudy
21-08-05, 13:58
Geplaatst door MaRiaH
Hoe zit dat eigenlijk met de gokkende mannen??
het is daar een walhalla van gokkers en armoede..

wat voor straf krijgen de mannen??

en welke straf krijgt de beul volgens de sharia?
:fplet:

Mariah,

Als gokken wordt toegestaan, en als de vrouwen worden gestraft als ze winst maken, dan is het toch duidelijk wat voor straf de mannen krijgen: geen dus.

Rudy
21-08-05, 14:04
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom denken mensen, dat elk probleem met straffen op te lossen is ? :stout:
Panthera,

Dit is op zich al een discussie waard. Binnen een maatschappij waar iedereen gelijk is voor de wet is een strafmaat noodzakelijk, een strafmaat die gelijk is en van toepassing op alle burgers.

Straffen vind ik wel noodzakelijk. Tenzij je misschien zou beweren dat de mens van nature van goeie wil is.

Ik vind straffen een noodzakelijk kwaad omdat een mens nu eenmaal een wezen is met menselijke eigenschappen.

MaRiaH
21-08-05, 14:04
Geplaatst door Rudy
Mariah,

Als gokken wordt toegestaan, en als de vrouwen worden gestraft als ze winst maken, dan is het toch duidelijk wat voor straf de mannen krijgen: geen dus.

jaja.. dus de vrouwen worden niet gestraft omdat ze gokken, maar omdat die arme mannen verliezen... :haha:

Het zwakke geslacht.. :wow:

Cherry Bo
21-08-05, 14:06
Geplaatst door Rudy
Mariah,

Als gokken wordt toegestaan, en als de vrouwen worden gestraft als ze winst maken, dan is het toch duidelijk wat voor straf de mannen krijgen: geen dus.

Precies.
En dit is wat ze doen met de winst die de vrouwen maken:


Geplaatst door Rudy

De autoriteiten hadden hun winst van 65.000 roepia (vijf euro) in beslag genomen.


Onderling verdelen die hap!

MaRiaH
21-08-05, 14:08
Geplaatst door Rudy
Panthera,

Dit is op zich al een discussie waard. Binnen een maatschappij waar iedereen gelijk is voor de wet is een strafmaat noodzakelijk, een strafmaat die gelijk is en van toepassing op alle burgers.

Straffen vind ik wel noodzakelijk. Tenzij je misschien zou beweren dat de mens van nature van goeie wil is.

Ik vind straffen een noodzakelijk kwaad omdat een mens nu eenmaal een wezen is met menselijke eigenschappen.

Ik denk dat ze lijfstraffen bedoelt.
Straffen is op zich een goede manier om ongewenst gedrag af te leren..

Maar lijfelijk straffen werkt niet. Bovendien zou een overheid zelf het goede voorbeeld moeten geven.
Je ziet het al bij kinderen.. : je mag niet slaan, zegt pa terwijl hij zijn kind van 3 een klap verkoopt! :zweep:

~Panthera~
21-08-05, 14:10
Geplaatst door Rudy
Panthera,

Dit is op zich al een discussie waard. Binnen een maatschappij waar iedereen gelijk is voor de wet is een strafmaat noodzakelijk, een strafmaat die gelijk is en van toepassing op alle burgers.

Straffen vind ik wel noodzakelijk. Tenzij je misschien zou beweren dat de mens van nature van goeie wil is.

Ik vind straffen een noodzakelijk kwaad omdat een mens nu eenmaal een wezen is met menselijke eigenschappen.


Ik vraag het, omdat alle discussies hier doorspekt zijn van straf en beloning.
Zelf heb ik nooit straf gehad, de eerste 7 jaar van mijn leven: er werd mij UITGELEGD waarom sommige dingen niet mochten, of niet goed waren.
Frappante is, dat ik DAT eigenlijk het meest heb onthouden.
En dat was dus GEEN straf. :fpetaf:

MaRiaH
21-08-05, 14:12
Deze mensen zijn al iets ouder Panthera..
en verpest door hun opvoeding... :gniffel:

~Panthera~
21-08-05, 14:14
Geplaatst door MaRiaH
Deze mensen zijn al iets ouder Panthera..
en verpest door hun opvoeding... :gniffel:

Dat snap ik, toch denk ik dat bv stokslagen alleen HAAT oproepen, en verder niks.

MaRiaH
21-08-05, 14:18
Geplaatst door ~Panthera~
Dat snap ik, toch denk ik dat bv stokslagen alleen HAAT oproepen, en verder niks.

Ik ook.
geen kwaad met kwaad vergelden..
:stomp:

Rabi'ah.
21-08-05, 20:20
Gokken is haram.

Straffen dienen ter correctie achteraf en niet om mensen te vernederen.

Bovendien zou het ook leuk zijn als de oorzaken die er toe bijdragen dat mensen bijvoorbeeld gaan gokken, eens zouden worden opgelost.

Is een stuk effectiever, en mensvriendelijker ook.

Joesoef
21-08-05, 21:09
Gok verslaving doet meer pijn en heeft ernstigere gevolgen dan wat stokslagen.

Max Stirner
21-08-05, 21:47
Geplaatst door Rudy
Stokslagen voor gokkende vrouwen

Voor het eerst zijn vrijdag in Indonesië stokslagen uitgedeeld aan vrouwen.

Vier vrouwen waren in Atjeh, waar de islamitische wetgeving sharia van kracht is, schuldig bevonden aan illegale kaartspelen.

De vrouwen kregen elk zeven slagen op de rug met een rotanstengel.

De autoriteiten hadden hun winst van 65.000 roepia (vijf euro) in beslag genomen.

© De Standaard 20/08/05


Ik denk dat de drang om soms eens een gokje te wagen, risico`s te nemen (in welke vorm dan ook), simpelweg zit opgesloten in de menselijke natuur.

Dat religieuze moraalridders zichzelf van alles willen ontzeggen, OK. Hun zaak. Jammer dat ze hun van alle aardse geneugten ontdane suffe leventje ook altijd zonodig bij anderen door de strot willen duwen.

ronald
21-08-05, 21:52
Geplaatst door Joesoef
Gok verslaving doet meer pijn en heeft ernstigere gevolgen dan wat stokslagen.


De vraag is of deze vrouwen inderdaad verslaafd zijn, danwel een keertje aan het goken waren om wat geld (zouden ze met de inzet van pinda's ook deze straf hebben gekregen?).

Gokverslaving echter is een ernstige vorm van verslaving. Net als bij alcoholisme lijdt vaak de hele omgeving van de verslaafde. Therape zowel individueel als in groepsverband doen de gokverslaafden voor 50 % reduceren. De rest blijft eraan verslaafd.

Het middel in het geval van de vrouwen is als een verkeerd gekozen medicijn op het echte probleem, de gokverslaving, te doen opheffen. Dientengevolge is het een straf om te straffen en met het oog op de menselijkheid te verwerpen. Of zou een aframmeling werken voor elke verslaving? Inclusief roken?

Joesoef
21-08-05, 21:59
Geplaatst door ronald
De vraag is of deze vrouwen inderdaad verslaafd zijn, danwel een keertje aan het goken waren om wat geld (zouden ze met de inzet van pinda's ook deze straf hebben gekregen?).

Gokverslaving echter is een ernstige vorm van verslaving. Net als bij alcoholisme lijdt vaak de hele omgeving van de verslaafde. Therape zowel individueel als in groepsverband doen de gokverslaafden voor 50 % reduceren. De rest blijft eraan verslaafd.

Het middel in het geval van de vrouwen is als een verkeerd gekozen medicijn op het echte probleem, de gokverslaving, te doen opheffen. Dientengevolge is het een straf om te straffen en met het oog op de menselijkheid te verwerpen. Of zou een aframmeling werken voor elke verslaving? Inclusief roken?


Ok, Ronald is een roker, weten we dat ook weer :).


Zoals altijd laat zo een bericht meer vragen achter dan dat je ooit antwoorden zult krijgen, Bv hoeveel mannen zijn er opgepakt? in wat voor een setting waren die vrouwen aan het kaarten.

Geloof niet dat de dames opgepakt zijn terwijl ze aan het kaarten waren, hun theetje dronken en hun nieuwste knippatronen voor sarongs aan het uitwisselen waren.

Zal wel een hoerenkot geweest zijn.

ronald
21-08-05, 22:10
Geplaatst door Joesoef
Ok, Ronald is een roker, weten we dat ook weer :).


Zoals altijd laat zo een bericht meer vragen achter dan dat je ooit antwoorden zult krijgen, Bv hoeveel mannen zijn er opgepakt? in wat voor een setting waren die vrouwen aan het kaarten.

Geloof niet dat de dames opgepakt zijn terwijl ze aan het kaarten waren, hun theetje dronken en hun nieuwste knippatronen voor sarongs aan het uitwisselen waren.

Zal wel een hoerenkot geweest zijn.


Ik heb een keer gerookt en toen was ik 13. Na die misselijkmakende sigaret heb ik er nooit meer een aangeraakt. Dat zou ook een manier kunnen zijn om iets te voorkomen.

Ja kijk...het stellen van vragen is daarom van groot belang om erop te kunnen reageren. Ook in een forum. Anders worden het van die wildwest verhalen. Je ziet maar hoe mijn rookverleden een feit wordt.

Joesoef
21-08-05, 22:16
Geplaatst door ronald
Je ziet maar hoe mijn rookverleden een feit wordt.


:blowen:

Rudy
22-08-05, 11:55
Geplaatst door MaRiaH
jaja.. dus de vrouwen worden niet gestraft omdat ze gokken, maar omdat die arme mannen verliezen... :haha:

Het zwakke geslacht.. :wow:

Het zwakke geslacht versus slechte verliezers ...

Rudy
22-08-05, 12:07
Geplaatst door ~Panthera~
Zelf heb ik nooit straf gehad, de eerste 7 jaar van mijn leven: er werd mij UITGELEGD waarom sommige dingen niet mochten, of niet goed waren.

Ouders met engelengeduld .... of een zeer braaf meiske.
Ik denk niet dat het altijd en overal werkt.

Akkoord dat lijfstraffen niet kunnen. Ik heb ze zelfs nog op school gekend.
Maar helemaal geen straffen? Ik denk dat we zeer vlug de ware aard van de mens zouden zien.

Rudy
22-08-05, 12:14
Geplaatst door Joesoef
Gok verslaving doet meer pijn en heeft ernstigere gevolgen dan wat stokslagen.

Toch vreemd dat er zo vlug gedacht wordt aan verslaving.
De meeste bezoekers aan casino's zijn geen verslaafden.

Joesoef
22-08-05, 13:03
Geplaatst door Rudy
Toch vreemd dat er zo vlug gedacht wordt aan verslaving.
De meeste bezoekers aan casino's zijn geen verslaafden.


En alcoholisten kunnen makkelijk hun borreltje laten staan.

Soldim
22-08-05, 15:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Gokken is haram.


Vrouwen met stokken slaan ook.



Straffen dienen ter correctie achteraf en niet om mensen te vernederen.


Dat ligt eraan wat voor straf er wordt gegeven, in het geval van stokslagen lijkt vernedering zeker een rol te spelen.



Bovendien zou het ook leuk zijn als de oorzaken die er toe bijdragen dat mensen bijvoorbeeld gaan gokken, eens zouden worden opgelost.


Een paar vrouwen die zitten te kaarten en er zou direct een probleem moeten zijn? Volgens mij is het grootste probleem in deze kwestie het uitdelen van lijfstraffen. De rest is speculatie.

Rudy
22-08-05, 17:22
Geplaatst door Joesoef
En alcoholisten kunnen makkelijk hun borreltje laten staan.

Alcoholisten zijn verslaafden, kunnen hun borreltje niet laten staan. De sociale Bourgondische drinker daarentegen.

Het artikel verwijst nergens naar een vorm van verslaving. En dan nog. Dan is dit nog geen reden om op die vrouwen te kloppen.

Het blijft een indruk, maar het bestraffen van wat haraam is kan blijkbaar op wat sympathie rekenen. Ik dacht dat er in de Islam geen dwang is. Zo leer ik het toch van de gematigde moslims.

Joesoef
22-08-05, 17:46
Geplaatst door Rudy
Alcoholisten zijn verslaafden, kunnen hun borreltje niet laten staan. De sociale Bourgondische drinker daarentegen.

Het artikel verwijst nergens naar een vorm van verslaving. En dan nog. Dan is dit nog geen reden om op die vrouwen te kloppen.

Het blijft een indruk, maar het bestraffen van wat haraam is kan blijkbaar op wat sympathie rekenen. Ik dacht dat er in de Islam geen dwang is. Zo leer ik het toch van de gematigde moslims.


Sociale gokkers bestaan niet, spel vs gokken.

Er staat ook nergens dat er alleen maar vrouwen worden opgepakt die gokken en dat alleen maar vrouwen stokslagen krijgen.

Mensen straffen die het gezinsleven verwoesten is ok. Beter voorkomen dan de scherven opruimen



Dit is gewoon het zoveelste prut artikeltje uit de serie Moslimbashen.

Joesoef
22-08-05, 17:48
Geplaatst door Soldim
Een paar vrouwen die zitten te kaarten en er zou direct een probleem moeten zijn? Volgens mij is het grootste probleem in deze kwestie het uitdelen van lijfstraffen. De rest is speculatie.


Waar staat dat het een paar oude lieve dametjes waren die gezellig spekkoek zaten te eten onder het genot van een kopje darjeeling thee?

Tomas
22-08-05, 17:49
Geplaatst door Joesoef
Sociale gokkers bestaan niet, spel vs gokken.

Er staat ook nergens dat er alleen maar vrouwen worden opgepakt die gokken en dat alleen maar vrouwen stokslagen krijgen.

Mensen straffen die het gezinsleven verwoesten is ok. Beter voorkomen dan de scherven opruimen



Dit is gewoon het zoveelste prut artikeltje uit de serie Moslimbashen.

Het idee "mensen straffen die het gezinsleven verwoesten" is op zich al moslim bashen. Voor veel nederlanders is een dergelijke suggestie icm fysiek geweld wat hier niet tegengesproken wordt voldoende om over een nek te gaan. Daarvoor hoeft verder niemand nog wat te analyseren of uit zijn duim te zuigen. Ergo: moslims bashen zichzelf, maar zien dat zelf natuurlijk anders.

Joesoef
22-08-05, 18:04
Geplaatst door Tomas
Het idee "mensen straffen die het gezinsleven verwoesten" is op zich al moslim bashen. Voor veel nederlanders is een dergelijke suggestie icm fysiek geweld wat hier niet tegengesproken wordt voldoende om over een nek te gaan. Daarvoor hoeft verder niemand nog wat te analyseren of uit zijn duim te zuigen. Ergo: moslims bashen zichzelf, maar zien dat zelf natuurlijk anders.


Ik mis een gedeelte. Het gedeelte waarin ik verklaar dat ik voor het invoeren van stokslagen ben voor gokken, stokslagen uberhaupt.

Niets mis met het straffen van mensen die gezinslevens verwoesten door gokken. Hierbij zie ik opsluiting en behandeling ook als 'straf'.

Tomas
22-08-05, 18:08
Geplaatst door Joesoef
Ik mis een gedeelte. Het gedeelte waarin ik verklaar dat ik voor het invoeren van stokslagen ben voor gokken, stokslagen uberhaupt.

Niets mis met het straffen van mensen die gezinslevens verwoesten door gokken. Hierbij zie ik opsluiting en behandeling ook als 'straf'.
Dan heb ik gemist dat je het primitieve straffen hebt afgekeurd. Kan best, ik lees ook lang niet alles. Maar voor mij blijft dan nog altijd het feit: dat jij je in gezinslevens denkt te kunnen mengen met strafmaatregelen. Dat iemand een alcoholist of gokverslaafde is is alleen maar een zaak voor hulpverlening of kinderbescherming. Pas als er strafbare feiten worden gepleegd is er sprake van het strafrecht en niet omdat jij je normen en waarden aan de goegemeente wil opleggen. Enge mensen.

Joesoef
22-08-05, 19:20
Geplaatst door Tomas
Dan heb ik gemist dat je het primitieve straffen hebt afgekeurd. Kan best, ik lees ook lang niet alles. Maar voor mij blijft dan nog altijd het feit: dat jij je in gezinslevens denkt te kunnen mengen met strafmaatregelen. Dat iemand een alcoholist of gokverslaafde is is alleen maar een zaak voor hulpverlening of kinderbescherming. Pas als er strafbare feiten worden gepleegd is er sprake van het strafrecht en niet omdat jij je normen en waarden aan de goegemeente wil opleggen. Enge mensen.


Tja. Ik heb niet de gewoonte om constant aan te geven waar ik voor of tegen ben, mij te verontschuldigen of mijn afkeur uit te spreken. Maar dan nog.
Ben alsnog van mening dat verslaafden, waar aan dan ook, preventief in hechting moeten worden genomen en gedwongen moeten behandeld. Beter dat een straf en behandeling ondergaat dan dat er een heel gezin gestraft word waar vervolgens bijna niets meer aan te doen is behalve dan scherven ruimen.

Denk wel dat je bij het straffen moet kijken naar de omstandigheden. In veel Islamitische landen is een schaamte cultuur, stokslagen in het openbaar ziet men als een hele grote vernedering. Voordeel van wat stokslagen is dat de kostwinner in de running blijft, dit bij gebrek aan een economisch sociaal vangnet. In Nederland zal dit niet werken.
Straffen kan dus cultuur historisch bepaald zijn.

Rudy
22-08-05, 19:24
Geplaatst door Joesoef
[B]Sociale gokkers bestaan niet, spel vs gokken.

Als ik met mijn vrienden een spelletje “chapeau” speel, een soort poker-dobbelspel waarbij de verliezer een rondje betaalt, dan heeft, behalve mijn onmiddellijke omgeving, zich daar niemand mee te bemoeien, tenzij zou worden vastgesteld dat het rondje m’n familie financieel zou benadelen.


Geplaatst door Joesoef
Er staat ook nergens dat er alleen maar vrouwen worden opgepakt die gokken en dat alleen maar vrouwen stokslagen krijgen.

Wie heeft er beweerd dat enkel vrouwen worden bestraft? Daar gaat het niet om. Het gaat om het straffen van mensen die betrapt worden op gokken, tout court.


Geplaatst door Joesoef
Mensen straffen die het gezinsleven verwoesten is ok. Beter voorkomen dan de scherven opruimen

Strafbare feiten moeten worden bestraft. Klinkt logisch, daar kan ik het moeilijk mee oneens zijn.
Straffen om te voorkomen dat iemand strafbare feiten zou plegen, kan niet, totaal laag bij de gronds, primitief.
De strafmaat even buiten beschouwing gelaten. Als een feit strafbaar is dan moet daar een reden voor zijn. De vraag wordt dus uiteindelijk op wat deze straf zich baseert. Dit ruikt sterk naar islamitische invloeden op de wet: Gokken is haraam, dus moet het volgens velen worden bestraft.

Ondertussen moeten we wel horen dat er voor de echte moslim die leeft in een niet islamitisch land geen dwang is in de Islam, en dat hij enkel verantwoording verschuldigd is tegenover God. Blijkbaar zijn er die in hun rol als rechter ook de rol van God spelen.

Wie is er nu de echte moslim ?


Geplaatst door Joesoef
Dit is gewoon het zoveelste prut artikeltje uit de serie Moslimbashen.

Ik vind het hypocriet dat wie hier wil doorgaan voor moslim dergelijke wanpraktijken, het bestraffen van wat haraam is, niet afkeurt, en zelfs de strafmaat niet afkeurt.

Niet voor niets dat in de toekomstige Iraakse grondwet de invloed van de Islam in het recht een heikel punt is.

Rourchid
22-08-05, 19:42
Geplaats door Rudy

Wie is er nu de echte moslim ?


Astagfiroulah,
zoekmachine: 99 Beautiful Names.

Joesoef
22-08-05, 19:50
Geplaatst door Rudy
.

Ik had het over spel en gokken. Wat jij met je vriendinnetje doet is spel.

:staart:

Het toebrengen van leed aan derden, kinderen/ partner/ omgeving, is niet strafbaar maar zou het wel moeten zijn. Leningen, opmaken van spaargelden, aangaan van schulden, allemaal leed wat voortkomt uit verslaving.


:blond:

Mark
22-08-05, 22:02
ok even opschrijven:

gokverslaving: straffen
straatgeweld: naar achtergrond en oorzaken kijken


ik vergeet altijd die dingen....

Julien
23-08-05, 00:44
primitieve straffen....

....onderdeel van een primitief rechtsysteem

Zwarte Schaap
23-08-05, 01:02
conclusie: Derde wereld land dat al meer dan 400 jaar te maken had met een efficiente parasiet wordt nu vergeleken met de worvenheden van de parasieten. Ja de parasieten zijn heel humaan met een rechtvaardig rechtssysteem.

Julien
23-08-05, 01:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
conclusie: Derde wereld land dat al meer dan 400 jaar te maken had met een efficiente parasiet wordt nu vergeleken met de worvenheden van de parasieten. Ja de parasieten zijn heel humaan met een rechtvaardig rechtssysteem.

misschien vind je het soft.. maar ik vind een gevangenisstraf en/ of geldboete meer dan genoeg als straf.

al die lijfstraffen en doodstraffen.. dat is gewoon primitief en onrechtvaardig!!

gh.wille
23-08-05, 01:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zwarte Schaap zegt alleen dat het hem doet denken aan een moeder van een klasgenote en dat het voor haar goed zou zijn geweest.

Zwarte Schaap is per definitie tegen gokken. Als ik zie hoeveel jongeren het in mijn buurt gesloopt heeft en daarnaast allerlei moorden tot gevolg heeft gehad, dus los van het religieuze motief, dan zou mijns inziens een algemeen gokverbod moeten gelden.

De voordelen van Gokken wegeen niet op tegen de nadelen.

En nog steeds heeft Zwarte Schaap niets over de moeders in het artikeltje gezegd.

Hoe zit dat met de mannen .
Krijgen die ook stokslagen, als ze een gokje wagen ?
Indien er gelijkheid is zouden die ook geslagen moeten worden .
Ben ik ff blij dat ik daar dan niet woon want ik had bont en blauw gezien !
Ga maar na : De staatsloterij 1/5 lot = een stokslag neem ik aan .
post code loterij 1 lot (net opgezegd ) maar toch 5 slagen .
Kanker bestrijding 1 lootje (goede doel) maar 1kleun
Jantje beton 1lootje (opgezegd) maar toch 1 klap op m,n reet .
Speeltuinvereniging meegedaan aan de bingo , winst een knuffel (die heb ik nog weggegeven) doet er niet toe toch 1 tikkie ,
En AUW nu komt de zevenklapper !! bij de plaatselijke Chinees, een halve
Euri in de gokkast gegooid en zomaar 5 euri gewonnen 7 slagen !
En bovendien heb ik het in m,n kop gehaald hoe stom ! om het Gratis Kras lot van de buurtsuper open te krassen en zowaar een gratis voetreis naar ROME te winnen !
HELP ! :auw2: :auw2:

Max Stirner
23-08-05, 09:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
conclusie: Derde wereld land dat al meer dan 400 jaar te maken had met een efficiente parasiet wordt nu vergeleken met de worvenheden van de parasieten. Ja de parasieten zijn heel humaan met een rechtvaardig rechtssysteem.


Jij vindt het afranselen van vrouwen dus ook wel een beetje achterlijk?

Mooi. Hoeven we alleen nog te bakkeleien over de schuldvraag, aangezien de zielige, onderdrukte Atjehers er zelf natuurlijk niets aan kunnen doen.

Wat dacht je van de kolonisator Java? Over parasieten gesproken.

Zwarte Schaap
23-08-05, 15:46
Geplaatst door Max Stirner
Jij vindt het afranselen van vrouwen dus ook wel een beetje achterlijk?

Mooi. Hoeven we alleen nog te bakkeleien over de schuldvraag, aangezien de zielige, onderdrukte Atjehers er zelf natuurlijk niets aan kunnen doen.

Wat dacht je van de kolonisator Java? Over parasieten gesproken.

Nee ik vind het niet achterlijk. Achterlijk vind ik deze valse discussies.

dit is wat ik vind:


Voor elke soort samenleving zullen er wel passende straffen te geven zijn. Een algemene uitspraak over alle vrouwen lijkt mij niet verstandig.

gh.wille
23-08-05, 15:57
Geplaatst door Rudy
Zwarte Schaap,

Wil je nu aantonen dat die gokkende vrouwen in de fout zijn ?

Je suggereert dat gokkende mensen per definitie hun kroost verwaarlozen. Daar gaat het helemaal niet om. Ik heb in mijn leven ook al schrijnende toestanden gezien waarbij moekes gedurende uren hun maandelijks vervangingsinkomen aan het verspelen zijn, en dit terijl de kindjes met een cola en een pakje chips in ’t café zitten. Onmenselijk gewoon.

Maar daar gaat het niet om.

Wie zegt dat de vrouwen in het artikel geen zelfstandige madammen zijn ?

Het gaat om de toepassing van de lokale wet, de sharia, waar vrouwen niets te piepen hebben. Mij valt het op dat je toch die piste probeert te ontwijken.

Of zie ik het verkeerd?

Rudy

Nee Hoor niks mis mee , je ziet het prima ! :duim:

Max Stirner
23-08-05, 16:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor elke soort samenleving zullen er wel passende straffen te geven zijn.


Toch vind ik het afranselen van een Indonesische vrouw niet minder achterlijk dan dat van een normale vrouw.

Joesoef
23-08-05, 16:52
Geplaatst door Max Stirner
Toch vind ik het afranselen van een Indonesische vrouw niet minder achterlijk dan dat van een normale vrouw.


:wat?!:

Zwarte Schaap
23-08-05, 16:57
Geplaatst door Max Stirner
Toch vind ik het afranselen van een Indonesische vrouw niet minder achterlijk dan dat van een normale vrouw.

Ik heb ook liever dat ze een behandeling met psycholoog en al kreeg maar dat zit er helaas niet in daar in de rimboe. Wat zijn wij toch geweldig beschaafd in Nederland dat we dat wel hebben.

Rudy
23-08-05, 23:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb ook liever dat ze een behandeling met psycholoog en al kreeg maar dat zit er helaas niet in daar in de rimboe. Wat zijn wij toch geweldig beschaafd in Nederland dat we dat wel hebben.

Ik ook, maar dan wel gemeend, zonder cynisme, zoals iedere beschaafde burger die zich van geen rimboe bewust is.

gh.wille
23-08-05, 23:15
Geplaatst door Joesoef
Waar staat dat het een paar oude lieve dametjes waren die gezellig spekkoek zaten te eten onder het genot van een kopje darjeeling thee?

Waar staat dat jou bewering niet zo is !
:vreemd:

gh.wille
23-08-05, 23:26
Geplaatst door Joesoef
Ok, Ronald is een roker, weten we dat ook weer :).


Zoals altijd laat zo een bericht meer vragen achter dan dat je ooit antwoorden zult krijgen, Bv hoeveel mannen zijn er opgepakt? in wat voor een setting waren die vrouwen aan het kaarten.

Geloof niet dat de dames opgepakt zijn terwijl ze aan het kaarten waren, hun theetje dronken en hun nieuwste knippatronen voor sarongs aan het uitwisselen waren.

Zal wel een hoerenkot geweest zijn.

Hoe noem ik dit ook weer ! juist ja de boel zo verdraaien zodat het alsnog ten gunste word uitgelegd !
Zeker de lijken vergeten die in de Bosperus langzaam op de bodem deinden ! Of ken je deze storie niet , zoek maar op in een van m,n topic,s ! waar ikantwoord heb gegeven .
:droef:

gh.wille
23-08-05, 23:40
Geplaatst door gh.wille
Hoe noem ik dit ook weer ! juist ja de boel zo verdraaien zodat het alsnog ten gunste word uitgelegd !
Zeker de lijken vergeten die in de Bosperus langzaam op de bodem deinden ! Of ken je deze storie niet , zoek maar op in een van m,n topic,s !
:droef:

Wat een wereld van verschil , wanneer ben je daar eigenlijk strafbaar als vrouwlijk wezen ,want meer zijn ze daar niet ! ik bedoel uiteraard de leeftijd , of is ook DAAR geen grens aan gebonden ?

Nog een x :droef:

GTV
24-08-05, 10:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat zijn wij toch geweldig beschaafd in Nederland dat we dat wel hebben.

Hee, wat zie ik nou?
Last van het "wij-gevoel"?

:)

Zwarte Schaap
24-08-05, 11:04
Geplaatst door GTV
Hee, wat zie ik nou?
Last van het "wij-gevoel"?

:)

Dat was een cynische wij-gevoel

David
24-08-05, 11:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat was een cynische wij-gevoel


Een cynisch wij-gevoel, wijsneus.

gh.wille
24-08-05, 14:42
Geplaatst door MaRiaH
Hoe zit dat eigenlijk met de gokkende mannen??
het is daar een walhalla van gokkers en armoede..

wat voor straf krijgen de mannen??

en welke straf krijgt de beul volgens de sharia?
:fplet:

De mannen krijgen (zie mijn voorbeeld iets verder in deze topic) denk ik ongeveer !
En de beul krijgt een MOBIELTJE (kost gemiddeld meer dan gokken ) !

:fplet:

gh.wille
24-08-05, 14:51
Geplaatst door Joesoef
Ik had het over spel en gokken. Wat jij met je vriendinnetje doet is spel.

:staart:

Het toebrengen van leed aan derden, kinderen/ partner/ omgeving, is niet strafbaar maar zou het wel moeten zijn. Leningen, opmaken van spaargelden, aangaan van schulden, allemaal leed wat voortkomt uit verslaving.


:blond:

Je vergeet de belangrijkste Mobiel bellen (ten zij die gejat is dat is natuurlijk wet toegestaan ,want daar berokken je ,je eigen fam. geen schade mee !)
Logisch HE !
:stout:

nl-x
24-08-05, 22:43
Misschien is deze vraag al gesteld... Maar welke straf krijgen mannen daar op gokken?

MaRiaH
24-08-05, 23:06
Geplaatst door nl-x
Misschien is deze vraag al gesteld... Maar welke straf krijgen mannen daar op gokken?

Goeie vraag! dat had ik ook al gevraagd.. :hihi:
maar niemand heeft het antwoord..

Zwarte Schaap
24-08-05, 23:16
Geplaatst door nl-x
Misschien is deze vraag al gesteld... Maar welke straf krijgen mannen daar op gokken?

Hallo nl-x mannen krijgen geen straf op gokken, het zijn immers moslimmannen die vinden het leuk om vrouwen te onderdrukken en te mishandelen. Zij hebben de regels bedacht en zo onderdrukken ze de vrouwen ermee.

MaRiaH
24-08-05, 23:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hallo nl-x mannen krijgen geen straf op gokken, het zijn immers moslimmannen die vinden het leuk om vrouwen te onderdrukken en te mishandelen. Zij hebben de regels bedacht en zo onderdrukken ze de vrouwen ermee.

Het schaap bezit zo waar zelfspot :gek:

Zwarte Schaap
24-08-05, 23:25
Geplaatst door MaRiaH
Het schaap bezit zo waar zelfspot :gek:

Het is een cynische weergave van de algemene tekortkoming van het inlevingsvermogen/referentiekder van de standaard onwetende autochtoon die niet verder komt dan de telegraafkoppen.

MaRiaH
24-08-05, 23:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is een cynische weergave van de algemene tekortkoming van het inlevingsvermogen/referentiekder van de standaard onwetende autochtoon die niet verder komt dan de telegraafkoppen.

dat zeg ik, gamma :haha:

Zwarte Schaap
24-08-05, 23:50
Geplaatst door MaRiaH
dat zeg ik, gamma :haha:

zelf·spot (de ~ (m.))
1 het met zichzelf spotten

In deze ben ik niet zelf het onderwerp van mijn ''spot''.

MaRiaH
24-08-05, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
zelf·spot (de ~ (m.))
1 het met zichzelf spotten

In deze ben ik niet zelf het onderwerp van mijn ''spot''.

Jaaahaaaaa, schat je hoeft het niet te spellen..
ik weet het..

je spot met die mensen bij de Gamma, toch?
Je weet wel die witte Hollanders die lijden aan een algemene tekortkoming van het inlevingsvermogen/referentiekader en niet verder komen dan de telegraafkoppen en de Gamma natuurlijk.. :gniffel:

GTV
25-08-05, 07:58
Geplaatst door Zwarte Schaap

In deze ben ik niet zelf het onderwerp van mijn ''spot''.

Dat zeg jij.
Hier weet men inmiddels wel beter.

:wohaa:

Zwarte Schaap
25-08-05, 08:48
Geplaatst door GTV
Dat zeg jij.
Hier weet men inmiddels wel beter.

:wohaa:

Who the fok ben jij nou weer, spreek voor jezelf.

David
25-08-05, 10:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
In deze ben ik niet zelf het onderwerp van mijn ''spot''.


En dat maakt je tot een uitzondering op dit prikbord.

Zwarte Schaap
25-08-05, 11:00
Geplaatst door David
En dat maakt je tot een uitzondering op dit prikbord.

Ga je me vandaag alweer stalken?

David
25-08-05, 11:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga je me vandaag alweer stalken?


Wil je dat? :stout:

Cherry Bo
25-08-05, 11:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hallo nl-x mannen krijgen geen straf op gokken, het zijn immers moslimmannen die vinden het leuk om vrouwen te onderdrukken en te mishandelen. Zij hebben de regels bedacht en zo onderdrukken ze de vrouwen ermee.

Stokslagen voor gokkende vrouwen reken jij niet tot vrouwenonderdrukking danwel -mishandeling?
Neuh, da's meer een noodzakelijke opvoedkundige strafmaatregel, toegepast in de rimboe, bij gebrek aan de juiste psychische hulpverlening aldaar.