PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed Benzakour: De propagandabakkerij van Israël & slipjes



Ron Haleber
21-08-05, 13:58
Dit weekend op 20 augustus, verscheen in de Volkskrant de volgende column van Mohammed Benzakour


De propagandabakkerij van Israël & slipjes


De bekende propagandabakkerij van Israël draait weer op volle toeren, met Eitan Margalit (Israëlische ambassadeur in Nederland) als een van mijn favoriete zandkoekenbakkers. Nu Israël zich terugtrekt (Margalit verzwijgt dat dat enkel geldt voor joodse kolonisten; dus niet voor het leger) uit de dorre, strategisch irrelevante en nog altijd hermetisch afgesloten en grensgecontroleerde Gazastrook (In Margalits banketwereld heet dit ‘vrij verkeer van goederen, diensten en arbeid’ ) kan Margalit weer fluitend koekjes bakken: Kijk eens hoe edelmoedig Israël is, zie toch welk warm wart Israël de vrede toedraagt!, dat is ongeveer het recept van zijn nieuwste zandkoekje (Forum, 16 augustus).

Men zou gemakkelijk een volle pagina (om niet te zeggen hele boekwerken) kunnen wijden aan wapenfeiten die de zandkoekjes van deze staatskoekenbakker zullen verweken tot een onappetijtelijk bruin papje. Maar laat ik voor eenmaal volstaan met een narratief metafoor. Een echtpaar wordt ‘s nachts belaagd door vijf gewapende kerels. De man wordt gedood, de vrouw wordt in de boeien geslagen, weggevoerd en opgesloten in een zolderkamer zonder vensters. Aldaar rukken ze haar de kleren van het lijf, maken haar juwelen afhandig, verminken haar lichaam met steekwonden, snijden een tepel weg, scheren haar hoofd kaal, verkrachten haar serieel en pissen op haar gezicht.

De fysieke en mentale martelingen herhalen zich decennialang. Als de vrouw tegenstribbelt krijgt ze extra stokslagen en wordt ze op een rantsoen gezet van water en droog brood. Vervolgens wordt er rondom de zolderwoning een kolossale muur gebouwd, voorzien van prikkel- en stroomdraad en patrouillekazernes. Om haar ieder mogelijk contact met de buitenwereld en familie te beletten. Dan, op een mooie zomerdag, 38 jaar later, gaat het luikje van de zolderkamer open en wordt de vrouw iets vertrouwds toegeworpen: ‘Pak aan! Je slipje, hadden we hier nog liggen. Aardig van ons, toch?’

Mohammed Benzakour


Gepost met toestemming van de auteur.

RinC
21-08-05, 14:06
Sterke metafoor! :duim:

Gisteren op Nova was er ene Diana Buttu, adviseur van Palestijnse Autoriteiten. link (http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=192741&cftoken=93281226&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3659)

Eindelijk een Palestijnse die goed Engels sprak :D :duim:

MaRiaH
21-08-05, 14:10
Geplaatst door RinC
Sterke metafoor! :duim:

Gisteren op Nova was er ene Diana Buttu, adviseur van Palestijnse Autoriteiten. link (http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=192741&cftoken=93281226&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3659)

Eindelijk een Palestijnse die goed Engels sprak :D :duim:

Dat heb ik gezien ja...
en wat zag ze er amerikaans uit!

wedden dat ze in de VS geschoold is.. hahah :wink:

Spoetnik
21-08-05, 14:12
Geplaatst door RinC
Sterke metafoor! :duim:

Gisteren op Nova was er ene Diana Buttu, adviseur van Palestijnse Autoriteiten. link (http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=192741&cftoken=93281226&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3659)

Eindelijk een Palestijnse die goed Engels sprak :D :duim:

Niet gek ook.. want ze is in Canada geboren en heeft aan Stanford gestudeerd.

Ron Haleber
21-08-05, 14:25
Geplaatst door RinC
Sterke metafoor! :duim:

Gisteren op Nova was er ene Diana Buttu, adviseur van Palestijnse Autoriteiten. link (http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=192741&cftoken=93281226&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3659)

Eindelijk een Palestijnse die goed Engels sprak :D :duim:

Ze was topklasse. Vooral hoe ze scherp en zakelijk inspeelde op dat voorafgaand zionistisch gemekker was uitstekend. :duim:

Jammer dat dergelijke vrouwen geen enkele kans krijgen in de Palestijnse regering... Arafat werkte vrouwen er ook altijd uit.

Commeilfaut
21-08-05, 14:27
Hebben ze die M. Benzakour z'n zonden vergeven bij de Volkskrant? Meen me te herinneren dat hij zijn columns het liefst met "citaten" van andere columnisten vulde.

waterfiets
21-08-05, 14:44
Die metafoor van Benzakour vind ik een beetje flauw. De kolonisten zelf aan het woord laten vertelde mij meer. Zoals die vrouw die daar haar baby in die chaos van de ontruiming neerzet (die zich uiteraard rotschrikt en in huilen uitbarst) met geen ander doel om haar kind te radicaliseren en een propagandfilmpje voor de Israelische televisie. Vervolgens vertrekt ze naar haar villa in Israel want een echte kolonist bleek ze dus ook al niet.

Inderdaad is die Diana Butto een verademing. Ze zet de feiten juist op een rijtje zonder een zweem van fanatisme.

Elsschot
21-08-05, 14:47
Geplaatst door RinC
Sterke metafoor! :duim:

:D :duim:

Domme eenzijdige metafoor; bezie het Israelisch-Palestijns conflict immer van 2 kanten. Waar 2 strijden hebben er 2 schuld, ALTIJD

Spoetnik
21-08-05, 14:54
Geplaatst door Elsschot
Domme eenzijdige metafoor; bezie het Israelisch-Palestijns conflict immer van 2 kanten. Waar 2 strijden hebben er 2 schuld, ALTIJD

Ahja, dus als ik in jouw huis inbreek en je begin te slaan, als jij dan terug slaat, hebben we alle twee schuld.. :haha:

waterfiets
21-08-05, 15:09
Geplaatst door Elsschot
Waar 2 strijden hebben er 2 schuld, ALTIJD

Dat zeiden ze hier niet onder de Duitse bezetting !

ronald
21-08-05, 15:27
Geplaatst door RinC
Sterke metafoor! :duim:

Gisteren op Nova was er ene Diana Buttu, adviseur van Palestijnse Autoriteiten. link (http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=192741&cftoken=93281226&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3659)

Eindelijk een Palestijnse die goed Engels sprak :D :duim:




Benzakour kan zich beter bezig houden met de belabberde positie van de Marokkanen in Nederland, de grote taalachterstand van velen, slechte opvoedingsidealen, slappe toekomstbeelden bij jongeren, de strijd met minister Verdonk over de bruiden en bruidegommen die hier regelrecht in een westers gat vallen, de niet te stoppen race in criminaliteit, de totale scheve beelden die er heerst in Nederland over en weer, dan zich zonder context noch achtergronden noch oorzaken over het conflict tussen Israel en de omringende Arabische staten met als inzet de Palestijnen te uiten om het vuurtje maar aan te houden. Zijn tweederangs burgerschap als cadeau van de Nederlandse samenleving hem geschonken, hebben hem in ieder geval tot zo’n masochistische pervert gemaakt dat dat zelfs tot uitdrukking komt in een commentaar dat qua perversiteit ver beneden de maat van playboy ligt en dat dan door moet gaan als kritiek op Israel om de verschillen maar eens nog duidelijke te moeten weergeven.
Met andere woorden: de alom bekende Arabische afleidingmanoeuvre hier gebezigd vindt al ruim bodem, om in zijn taal te spreken, in de harten van geile medelanders.
Ik ontken ten stelligste dat er geen problemen in Israel zijn, maar dit is ver beneden de maat, hoe laag die ook is gesteld.

Commeilfaut
21-08-05, 15:51
Geplaatst door ronald
van geile medelanders.


Thanks. Jij mag er ook wezen.

Wiggum
21-08-05, 16:38
Hebben Benzakour's landgenoten in West-Sahara al een slipje terug gegeven?

Ron Haleber
21-08-05, 17:10
Geplaatst door ronald

Aan Ronald “de jood”:
quote:
Geplaatst door Ron Haleber

Handelen zit jou wel erg in het bloed, valt me op...




Ron:
De AEL zet inderdaad aan tot ruzie en polarisatie en schiet zelfs over de juridische grens van discriminatie en racisme heen. Daarover, inclusief die discriminatie, zwijgen Rob Oudkerk en zijn partij echter in alle talen".

...de hypocriet.



Zwerver laat je dat! Ik heb je - neem het topic over Spinoza - helemaal niet als jood gestigmatiseerd. Wist geeneens dat je jood was...

Ook toen ik het over dat gesjacher van je had met de Jappen in ruil voor Boeng Karno, richtte ik mij tot jou nog als Indo...

Maar ja toen jij dat als een 'jodenmop' opvatte, kon ik me natuurlijk niet meer inhouden van het lachen om daar op in te gaan...

Vroeger hadden we hier te maken met een complot van joods.nl. Die stuurde hier die-hard aanhangers van Sharon om de Marokkaantjes ff te provoceren... Zelfs het bestuur was daar razend over.

Verder moet je niet gaan schelden op Rob Oudkerk, want dat is een aardige joodse jongen. Dat hij niet zo vaak naar de hoeren moet gaan daar is zelfs mijn Marokkaanse vriend in de Gemeenteraad het met me over eens... Neem dus geen voorbeeld aan hem.



Gaat het weer een beetje, meneer Dröge?

ronald
21-08-05, 17:28
Geplaatst door Ron Haleber
Zwerver laat je dat! Ik heb je - neem het topic over Spinoza - helemaal niet als jood gestigmatiseerd. Wist geeneens dat je jood was...

Ook toen ik het over dat gesjacher van je had met de Jappen in ruil voor Boeng Karno, richtte ik mij tot jou nog als Indo...

Maar ja toen jij dat als een 'jodenmop' opvatte, kon ik me natuurlijk niet meer inhouden van het lachen om daar op in te gaan...

Vroeger hadden we hier te maken met een complot van joods.nl. Die stuurde hier die-hard aanhangers van Sharon om de Marokkaantjes ff te provoceren... Zelfs het bestuur was daar razend over.

Verder moet je niet gaan schelden op Rob Oudkerk, want dat is een aardige joodse jongen. Dat hij niet zo vaak naar de hoeren moet gaan daar is zelfs mijn Marokkaanse vriend in de Gemeenteraad het met me over eens... Neem dus geen voorbeeld aan hem.



Gaat het weer een beetje, meneer Dröge?





Hoe gaat het met je vriendje Mark 61?
Allebei al in therapie?


Hypocriet...je draaikunstjes heb je aardig onder controle.


De topic was Benzakour "schitterende" analyse en niet weer jouw egocentrische persoonlijkheid.