PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk zet bekende moslims in

MO_NL
22-08-05, 12:23
Verdonk zet bekende moslims in

http://www.krux.nl/uploadedImgs/NEWS/Verdonk.jpg

Minister Verdonk van Integratie gaat bekende allochtone Nederlanders inzetten om religieus extremisme onder jongeren tegen te gaan.

Waarschuwen
De bekende allochtone Nederlanders moeten jongeren onder meer waarschuwen voor de gevaren van religieus extremisme en de mogelijkheden om hun toekomst op een andere manier in te vullen.

Preken op tv
In een nota van Verdonk staan ook initiatieven om vooroordelen en negatieve beeldvorming aan te pakken, zoals het wekelijks uitzenden in de media van vreedzame preken die in moskeeën worden gehouden.

Weerwoord
Verder is het de bedoeling dat gezaghebbende Nederlandse islamitisch geestelijk leiders weerwoord gaan bieden aan radicale interpretaties van de maatschappelijke discussies in chatrooms en op internetpagina's.

bron: RTL-Nieuws

Heb jij suggesties welke bekende allochtonen bij uitstek geschikt (en bereid) zijn voor deze klus?

MaRiaH
22-08-05, 12:34
Najib Amhali

Ali B

Jurgen Raymann

Ruud Gullit

en nog wat bekende voetballers..

ik verheug me er al op.. :melig2:

Mark
22-08-05, 13:06
nabil marmouche natuurlijk! :hihi:

Ron Haleber
22-08-05, 13:11
Geplaatst door MO_NL

Bekende allochtone Nederlanders moeten jongeren onder meer waarschuwen voor de gevaren van religieus extremisme en de mogelijkheden om hun toekomst op een andere manier in te vullen.

Heb jij suggesties welke bekende allochtonen bij uitstek geschikt (en bereid) zijn voor deze klus?

Maria geeft een duidelijk antwoord in de lijn van Verdonk...

Maar dat mens geeft het zoveelste bewijs compleet crazy en een flapdrol te zijn... :maf2:

Je gaat toch geen voetballers e.d. inzetten om jongeren "voor de gevaren van religieus extremisme" te waarschuwen. Die boys weten meestal geeneens wat islam is... Ali B. zei al tegen Paul R. dat ie er totaal geen boodschap aan heeft. :boer:

Wel zou je mensen als imaam Van Bommel die als "Turk" bekend staat, daarvoor kunnen inzetten op een site als deze. Maar die is naar mijn indruk wegens zijn uiterst ondankbare taak hier, al weer heel snel diep teleurgesteld vertrokken...

Wel zou Maroc.nl op grond van Rita's kreten een fikse subsidie kunnen aanvragen om een deskundige in islam van het formaat van Leezenberg aan te trekken om daaromtrent informatie te geven...

Ik heb het trouwens ook heel lang als mijn taak gezien... Maar ik baal er momenteel enorm van en geef mijn portie verder aan fikkie.

Er is namelijk een backing nodig vanuit het bestuur en de mods voor zo'n erg noodzakelijke functie waarbij je tegen de stroom op moet roeien. En die steun ontbreekt totaal.

Het bestuur en de mods van Maroc.nl zien namelijk iedereen die echt iets van islam weet, het liefst hier zo snel als mogelijk oprotten. Ze zien die mensen als hinderlijk en storend, als "azijnsijkers" zoals Mo me noemt.

Dat wordt bewezen door het feit dat de meest schunnige beledigingen jegens hen worden geduld en zelfs geprezen als eerder met negatieve strafpunten!

Nee de door MO_NL gestelde vraag is dus uiterst schijnheilig op het leugenachtige af...! :knife_hea

Wortel
22-08-05, 13:22
Ik heb het trouwens ook heel lang als mijn taak gezien... Maar ik baal er momenteel enorm van en geef mijn portie verder aan fikkie.

Er is namelijk een backing nodig vanuit het bestuur en de mods voor zo'n erg noodzakelijke functie waarbij je tegen de stroom op moet roeien. En die steun ontbreekt totaal.

Het bestuur en de mods van Maroc.nl zien namelijk iedereen die echt iets van islam weet, het liefst hier zo snel als mogelijk oprotten. Ze zien die mensen als hinderlijk en storend, als "azijnsijkers" zoals Mo me noemt.

Het lijkt mij een kwestie van heldere doelen formuleren. Wat wil je met een site als deze. Wil je een een uitlaatklep om stoom af te blazen zijn. Wil je een gezellige chatbox zijn. Wil je een "gidssite" zijn, zoals jij hierboven min of meer suggereert. Of wil je een beetje van alles zijn.

Zolang dat niet helder is geformuleerd zul je op dit soort stroop moeten blijven ploegen. Daarbij komt dat dit soort zaken in de bestuurskamer moeten worden besproken in niet in het volle openbare licht van een forum waarop iedere Jan Doedelzak of Kromgeleide zelfbenoemde Kalief maar mag mekkeren wat hij wil.

MaRiaH
22-08-05, 13:26
Geplaatst door Ron Haleber
MariaH geeft een duidelijk antwoord in de lijn van Verdonk...

Maar dat mens geeft het zoveelste bewijs compleet crazy en een flapdrol te zijn... :maf2:

Heb jij mij horen zeggen dat ik de illusie heb dat het zou helpen???
Maar ik verheug me erg op de lachwekkende spotjes die dit zal opleveren.. voor mij zal het vermaak zijn.

De maatregel vind ik ronduit belachelijk..
alsof een fundamentalistische bijna terrorist naar Ali B. luistert. haha

denk maar aan Mohammed B.
Hij veracht waarschijnljk deze types.. :maf2:

Ron Haleber
22-08-05, 13:32
Geplaatst door MaRiaH
Heb jij mij horen zeggen dat ik de illusie heb dat het zou helpen???
Maar ik verheug me erg op de lachwekkende spotjes die dit zal opleveren.. voor mij zal het vermaak zijn.

De maatregel vind ik ronduit belachelijk..
alsof een fundamentalistische bijna terrorist naar Ali B. luistert. haha

denk maar aan Mohammed B.
Hij veracht waarschijnljk deze types.. :maf2:

Maria, je hebt helemaal gelijk. Kunnen we nog eens goed lachen, niet om ons zelf maar dan om de reacties van de mods en van MO_NL!

Want die heel duur betaalde gasten gaan dus de grootst mogelijke onzin uitkramen!

Ron Haleber
22-08-05, 13:51
Geplaatst door Wortel
Het lijkt mij een kwestie van heldere doelen formuleren. Wat wil je met een site als deze. Wil je een een uitlaatklep om stoom af te blazen zijn. Wil je een gezellige chatbox zijn. Wil je een "gidssite" zijn, zoals jij hierboven min of meer suggereert. Of wil je een beetje van alles zijn.

Zolang dat niet helder is geformuleerd zul je op dit soort stroop moeten blijven ploegen. Daarbij komt dat dit soort zaken in de bestuurskamer moeten worden besproken in niet in het volle openbare licht van een forum waarop iedere Jan Doedelzak of Kromgeleide zelfbenoemde Kalief maar mag mekkeren wat hij wil.

Wotel, ook jij als uiterst serieus debater hebt volkomen gelijk. De boys weten niet wat ze willen: het hele met veel poeha opgezette dating-forum en advisering o.a van Van Bommel is geruisloos verdwenen.

De zaak ligt simpel. De boys hebben hier een apenrots - reservaat voor mocro's. Bezoekers mogen binnen maar dienen zich erg lief tegen de aapies gedragen! Voeren door kafirs mag niet - zeker niet met roomse banaantjes...

Verder hebben de boys veel concurrentie want er zijn nog een vijf andere apenrotsen waarmee ze moeten concurreren....

p.s. net een tel.tje: nou ga ik met een vriend naar de SAIL-boot uit Oman - dat schijnen volgens hem erg leuke gasten te zijn! Doei!

Rectif. Islam en Sex bestaat nog - maar is moeilijk vindbare subsite geworden.

MaRiaH
22-08-05, 13:52
Maria, je hebt helemaal gelijk. Kunnen we nog eens goed lachen, niet om ons zelf maar dan om de reacties van de mods en van MO_NL!

Want die heel duur betaalde gasten gaan dus de grootst mogelijke onzin uitkramen!

Joh! zijn die mods en Mo_nl zo duur betaald?? :melig2:

MaRiaH
22-08-05, 13:57
Wotel, ook jij als uiterst serieus debater hebt volkomen gelijk. De boys weten niet wat ze willen: het hele met veel poeha opgezette dating-forum en advisering o.a van Van Bommel is geruisloos verdwenen.

De zaak ligt simpel. De boys hebben hier een apenrots - reservaat voor mocro's. Bezoekers mogen binnen maar dienen zich erg lief tegen de aapies gedragen! Voeren door kafirs mag niet - zeker niet met roomse banaantjes...

Verder hebben de boys veel concurrentie want er zijn nog een vijf andere apenrotsen waarmee ze moeten concurreren....

p.s. net een tel.tje: nou ga ik met een vriend naar de SAIL-boot uit Oman - dat schijnen volgens hem erg leuke gasten te zijn! Doei!

Proef ik hier nu persoonlijke vetes? :stout:

IbnRushd
22-08-05, 13:58
Geplaatst door MaRiaH
Joh! zijn die mods en Mo_nl zo duur betaald?? :melig2:

Hooguit gratis internet :p

maar dat zuig ik ook uit mn duim.

Rourchid
22-08-05, 14:19

Ik lig in een deuk!

Rourchid
22-08-05, 14:20
Geplaatst door MaRiaH
Proef ik hier nu persoonlijke vetes? :stout:
Het cliché van de strijd tussen haantjes.

Commeilfaut
22-08-05, 14:20
Hé, het gaat om de boodschap mensen. Vergeet dat niet. :chef:

Rourchid
22-08-05, 14:22
Geplaatst door IbnRushd
Hooguit gratis internet :p

maar dat zuig ik ook uit mn duim.
De pesrsoon om wie het gaat vindt zuigen aan/uit de dikke duim niet genoeg, waar hij wel aan wil zuigen of aan gezogen wil laten worden wil je niet weten.

Rourchid
22-08-05, 14:24
Geplaatst door Commeilfaut
Hé, het gaat om de boodschap mensen. Vergeet dat niet. :chef:
De Islamitische heilsboodschap is universeel.

MaRiaH
22-08-05, 14:25
Geplaatst door Joacim
Het cliché van de strijd tussen haantjes.

hanengevechten zijn toch verboden in Nederland? :gniffel:

Commeilfaut
22-08-05, 14:35
Geplaatst door Joacim
De Islamitische heilsboodschap is unviverseel.

Aight!!!! :motorzaag

freya
22-08-05, 15:29

Jouw enige missie die mij hier ooit is opgevallen is het onder de aandacht brengen van jouw eigen 'belangrijkheid' en (imaginaire) vriendenkring.

Het bestuur en de mods van Maroc.nl zien namelijk iedereen die echt iets van islam weet, het liefst hier zo snel als mogelijk oprotten.

:haha: Nog nooit wat van gemerkt!

Ze zien die mensen als hinderlijk en storend, als "azijnsijkers" zoals Mo me noemt.

Daarmee zal hij op jouw eeuwige persoonlijke gezeik gedoeld hebben.

EL-Imraan
22-08-05, 16:05
Geplaatst door MaRiaH
Najib Amhali

Ali B

Jurgen Raymann

Ruud Gullit

en nog wat bekende voetballers..

ik verheug me er al op.. :melig2:

Vergeet vooral de subsidiebedelaars niet he...zoals M. Sini

MO_NL
22-08-05, 17:07
Ron H. en het Maroc.NL trauma

Bij wijze van uitzondering zal ik de moeite nemen om op de eeuwige klaagzang van Ron H. te reageren.

De kwestie in deze is vrij eenvoudig.

Ik/wij hebben ooit eens de veeel te grote ego van Ron H. gekrenkt. Sindsdien laat hij geen mogelijkheid onbenut om zijn gal te spuwen. Daarbij lopen realiteit, hallucinatie, woede, afgunst, paranoia en grootheidswaan volstrekt door elkaar heen.

Dus...

als Ron H. weer eens aan het afgeven is op Maroc.NL, de mods en (altijd even afzonderlijke noemen) de voorzitter/MO_NL/Mohamed El Aissati (u moet namelijk allemaal goed weten dat hij de voorzitter/MO_NL/Mohamed El Aissati persoonlijk kent) dan weet u wat dit heerschap drijft.

Wees gegroet
(ook u ooh mighty Ron :fpetaf: )

mark61
22-08-05, 17:17
Geplaatst door MO_NL
(u moet namelijk allemaal goed weten dat hij de voorzitter/MO_NL/Mohamed El Aissati persoonlijk kent) dan weet u wat dit heerschap drijft.

Ik eis een wazige, doch compromitterende foto waarop jullie onmiskenbaar in elkaars gezelschap verkeren. Bij voorkeur in een geanimeerd gesprek verwikkeld.

:vreemd:

:hihi:

Ron Haleber
22-08-05, 20:18
Geplaatst door MO_NL
Ron H. en het Maroc.NL trauma

Bij wijze van uitzondering zal ik de moeite nemen om op de eeuwige klaagzang van Ron H. te reageren.

De kwestie in deze is vrij eenvoudig.

Ik/wij hebben ooit eens de veeel te grote ego van Ron H. gekrenkt. Sindsdien laat hij geen mogelijkheid onbenut om zijn gal te spuwen. Daarbij lopen realiteit, hallucinatie, woede, afgunst, paranoia en grootheidswaan volstrekt door elkaar heen.

Dus...

als Ron H. weer eens aan het afgeven is op Maroc.NL, de mods en (altijd even afzonderlijke noemen) de voorzitter/MO_NL/Mohamed El Aissati (u moet namelijk allemaal goed weten dat hij de voorzitter/MO_NL/Mohamed El Aissati persoonlijk kent) dan weet u wat dit heerschap drijft.

Wees gegroet
(ook u ooh mighty Ron :fpetaf: )

Ziehier een staaltje van de voorbeeldige democratie van Nederlanders van Marokkaanse herkomst - en nog wel van zij die één van de belangrijkste sites van hun broeders besturen...

Inderdaad gewaardeerde stuurman van deze site... Zelfs als ik op SAIL een Arabische boot beklim, stel ik het op prijs een gesprekje te maken met de bemanning, alsmede met de stuurman. Ook van hun kant stellen zij dat zeer op prijs. En niet enkel vanwege de spreekwoordelijke Arabische hoffelijkheid...

Zo ook op deze boot op internet waar ik al 4 jaar tot de vaste passagiers behoor. Ik heb deze kennismaking precies hetzelfde gedaan t.a.v. alle verenigingen en politieke partijen waar ik in mijn leven lid van ben geweest.

U vindt deze normale gewoonte van Nederlanders die niets (via een alias) te verbergen hebben en duidelijk onder hun eigen naam opereren, maar raar, opgeblazen, kortom bijkans psychopatisch...

Mij lijkt daarom nodig u erop te wijzen dat u er nog steeds niet in geslaagd bent, echt in te burgeren door u de traditionele omgang die in dit land gangbaar is, eigen te maken. Internet is weliswaar een medium waar die gewoonten maar spaarzaam voorkomen.

Maar wat stelde ik "als opgeblazen dwaas" in feite aan de orde? Het was de lacune die er op deze site bestaat aan degelijke en verantwoorde informatie over zaken rond de islam - die terecht of onterecht in opspraak is geraakt.

Een moderne cyberimam zoals Abdulwahid van Bommel die hier enkele korte perioden was, daar lijkt me idd grote behoefte aan. En wie anders dan u als stuurman heeft de verantwoordelijkheid om daarin in te voorzien...? U weet trouwens heus wel dat u daarvoor financieel schadeloos wordt gesteld...

Ik heb het dus niet over de vreemde voorstellen vandaag van mevrouw Verdonk die u hier aan de orde stelt. U als vakman in dit domein kan haar veel betere methoden aan de hand doen! Laat haar dus als amateur geen slagen in de lucht doen, maar leg haar een concreet voorstel voor!

Dit is dus de inhoud van heel mijn "dwaasheid/krenking/trauma" waar u op doelt...

Tot nog toe waren de enigen op deze site die op min of meer verantwoorde wijze, informatie gaven over islam en de landen van herkomst o.a. Mark61, Maarten, Orakel en ikzelf. Ik excuseer mij daarbij voor degenen die ik niet bij name noem maar die ook bijdroegen om op dit punt deze site tot een succes te maken als o.m Abdullah Haselhoef.

Maar het is overduidelijk dat geen van de genoemden hier hun echte taak in ziet, of ook maar kon zien...

Tot slot een woord over de democratie hier, die mij en anderen ter harte gaat. Wij beiden hebben het daar in het verleden verschillende malen indringend over gehad.

Dat gesprek stamt echter uit een grijs verleden dat ik dus wijselijk laat rusten. U bent de enige stuurman op deze boot en u zult het beste weten hetgeen daarbij mogelijk cq onmogelijk is.

Ik zal mij voortaan zoveel mogelijk van interventies onthouden aangezien dat blijkbaar te hinderlijk is, uw tenen bezeert en gezien de reply tevens volstrekt zinloos is.

Toch hoop ik dat u in de toekomst tot een zakelijker en moediger reactie in staat bent dan nu. Want afsijken van zijn vaste passagiers is toch niet de kwaliteit bij uitstek waar een stuurman in zou moeten uitblinken... Dat komt op een buitenstaander toch als erg kinderachtig over.

Met vriendelijke groet - ook aan de rest van de bemanning!

Succes met uw site! :fpetaf:

Ron Haleber.

Ins
22-08-05, 20:21
Geplaatst door MO_NL

http://www.krux.nl/uploadedImgs/NEWS/Verdonk.jpg

Minister Verdonk van Integratie gaat bekende allochtone Nederlanders inzetten om religieus extremisme onder jongeren tegen te gaan.

Waarschuwen
De bekende allochtone Nederlanders moeten jongeren onder meer waarschuwen voor de gevaren van religieus extremisme en de mogelijkheden om hun toekomst op een andere manier in te vullen.

Preken op tv
In een nota van Verdonk staan ook initiatieven om vooroordelen en negatieve beeldvorming aan te pakken, zoals het wekelijks uitzenden in de media van vreedzame preken die in moskeeën worden gehouden.

Weerwoord
Verder is het de bedoeling dat gezaghebbende Nederlandse islamitisch geestelijk leiders weerwoord gaan bieden aan radicale interpretaties van de maatschappelijke discussies in chatrooms en op internetpagina's.

bron: RTL-Nieuws

Na alles wat ze gezegd en gedaan heeft zou Verdonk mijn voeten al moeten kussen om mij zover te krijgen :engel:

Juliette
22-08-05, 20:29
Geplaatst door Ins
Na alles wat ze gezegd en gedaan heeft zou Verdonk mijn voeten al moeten kussen om mij zover te krijgen :engel:

Yuk :fpuh: Zou je dat wel doen? Verdonk je voeten laten kussen?

Ins
22-08-05, 20:58
Geplaatst door Juliette
Yuk :fpuh: Zou je dat wel doen? Verdonk je voeten laten kussen?

Je hebt gelijk. De grond naast me voete is ook ok.

_h4T3D_sE7eN
22-08-05, 21:04
Zou Ron H. - als oorspronkelijke Duitser - niet in zijn voor dit initiatief ? :vreemd:

Voor de Duitse achterstandswijken in ons Nederland. Om de Duitse radicaliserende jeugd een beetje te temmen en zo. Heil Ronnie, en zo.

~Panthera~
22-08-05, 21:17
Radicaal zooitje hier. :hihi:

Ron Haleber
23-08-05, 08:00
Geplaatst door mark61
Ik eis een wazige, doch compromitterende foto waarop jullie onmiskenbaar in elkaars gezelschap verkeren. Bij voorkeur in een geanimeerd gesprek verwikkeld.

:vreemd: :hihi:

Mark, tijdens je reizen in de Arabische wereld moet het je ongetwijfeld zijn opgevallen dat het leveren van kritiek aldaar op welke Hoge Autoriteit dan ook door deze godenzonen als hoogst compromitterend wordt ervaren...?

Jouw onbeschaamd verzoek om daaromtrent ook nog een foto-in-aktie te publiceren - van hoeveel balkjes dan ook voorzien -, ondermijnt het absolute gezag van zo'n Hoge Autoriteit die enkel krachtens het hem door Allah geschonken Droit divin zijn onderdanen bestiert!

En jij als Turkoloog moest toch al heel goed weten: in de ogen van Allah zijn foto's haram!

Het is je dus geraden net als ik leerde: Indien je ooit van aangezicht tot aangezicht met zo'n Kalief verkeert, je blikken grondwaarts te richten als je tot Hem het woord richt. En daarna - het antwoord krijg je toch niet - gebogen met de nodige buigingen achteruit lopend de audiëntiezaal te verlaten...

Ondergeschikten van de Hoge Autoriteit - zoals mij vanwege mijn audiëntie bij de Gouverneur van Essaouira in hoogst eigen persoon overkwam -, delen je daarna mede dat je binnen 12 uur zijn bestuursterritorium dient te verlaten op straffe van eenzame opsluiting.

Mijn verzoek destijd was enige foto's te mogen maken van de sardine-vissershaven onder zijn bevoegd gezag vallend, dit i.v.m. een fotoreportage in opdracht van onze RVD.

Hetzelfde overkwam mij met andere Autoriteiten die ik ter plekke raadpleegde zoals Rectoren van Faculteiten gezeten achter tig meters brede bureau's, Commissarissen van Allah's Inlichtingendiensten, van de Gendarmerie Royale en van de Sécurité des Sultans. En daarnaast menig "ministre plénipotentiaire" zoals de nederige titel van mindere ambtenaren van Allah's eigen bestierders van dit ondermaanse luidt...

Vanzelfsprekend benaderde ik deze Hoge Autoriteiten niet namens mijzelf, maar in opdracht van Hare Majesteit van het Koninkrijk der Nederlanden - met overhandiging van de door haar, aan mij toevertrouwde geloofsbrieven...

Ik wijs je erop dat wij in het verleden met onderhavig Sherifeins Koninkrijk zelfs in oorlog waren, aangezien de door onze ambassadeurs aangeboden cadeaux Allah niet welgevallig waren...

Hare Majesteits ambassadeur van ons volstrekt onbetekenend land verzekerde mij dan ook dat hij niet instond voor de gevolgen van mijn brutale audiënties en machteloos was ten aanzien van de eventuele gevolgen daarvan...

In het hier onderhavig geval van Majesteitsschennis deed ik de Hoge Autoriteit van dit exterritoriaal Cherifijns grondgebied Mohamed El A. een verzoek om op overheidskosten een deskundige aan te stellen i.v.m. de door hem beleden Enig Ware Religie op deze aardse planeet.

Natuurlijk herinnerde ik hem aan jouw energierijke, onaflatende inspanningen om hierin te voorzien bij voorkomende gevallen in de Oemma hier ter plekke. Maar jij ziet jezelf nu eenmaal niet tot deze Hoge Taak geroepen. Hetgeen geen verwondering kan wekken vanwege jouw onwaardige status als principieel ongelovige! :denk:

Dat ik het territorium van onze Autoriteit ook nog als "Apenrots" (cf. Gibraltar) betitelde, was natuurlijk de druppel die de emmer deed overlopen...

Laat ik Zijn reactie verklaren vanuit de eigen woorden van deze genadige Heer:

"De kwestie in deze is vrij eenvoudig.

Ik/wij hebben het veeel te grote ego van Mohamed El A. gekrenkt. Sindsdien laat hij geen mogelijkheid onbenut om zijn gal te spuwen. Daarbij lopen realiteit, hallucinatie, woede, afgunst, paranoia en grootheidswaan volstrekt door elkaar heen ".

Mark, gezien mijn uitleg n.a.v Marokkaanse autoriteiten zul je deze reply als uiting van zijn diepe gekrenktheid, paranoia en verbolgenheid begrijpen.

Ik prikte ook nu weer de ballonnen van de "hallucinaties en grootheidswaan" van 'het veeel te grote ego' van deze allmighty Sultan de droit divin, onze Mohamed El A. onbarmhartig door. Dit wegens mijn herinneren aan Zijn taak hier een modern denkende imam als Van Bommel op Rijkskosten te bezoldigen...

Gezien jouw verregaande onbeschaamdheid om van mijn godloochenende daad ook nog een haram foto op te vragen, mogen wij diep ter aarde gebogen Allah danken dat wij niet op staande voet van Zijn territorium, van deze amusante apenrots, door Mohamed El A. worden verbannen...!

Troost je maar met de gedachte dat in tegenstelling tot de ons genadige Mohamed El A., de veel gestrengere Mohamed El B. - thans in H.M's Bijlmerbajes - ons dit als Emir zeker niet door de vingers had gezien...!

MO_NL
23-08-05, 12:21
Nu over en weer de beleefdheden zijn uitgewisseld roep ik neutrale lezers op om vooral bekende allochtonen voor te blijven dragen. Wellicht kunnen we in een later stadium een stemronde houden welke allo de kar mag gaan trekken c.q. Verdonks ezel mag zijn.

p.s.

in het kader van de eigen verantwoordelijkheid nemen in deze zou ik graag willen wijzen op het volgende:

Een paar weken geleden heb ik in een 3-gesprek op radio 1 bij het programma Radio-Online van Fransisco van Jole aan de heer Tonca van het CMO (Contactorgaan Moslims & Overheid) aangeboden om onze kennis, kunde en plaform ter beschikking te stellen. Een en ander als antwoord op de activiteiten van radicale elementen op het internet.

In concreto bood ik de heer Tonca aan om onze voicechat wekelijks op vaste tijden te laten bemannen door een door het CMO geleverde imam die dan een (gematigde) preek zou kunnen geven alsmede ingaan op vragen van bezoekers/luisteraars.

De heer Tonca liet zich een toezegging ontlokken van Van Jole om gebruik te maken van het aanbod. Bij nader inzien (b)leek dit vooral mooipraterij voor de buhne te zijn. Tot op heden niets vernomen van de hoge heren van het CMO.

Maar eeh, aan goede wil en betrokkenheid onzerzijds geen gebrek dacht ik toch?

MVG :fpetaf:

Uitzending 7 juni 2005:
Te weinig gematigde Islam online

De gemeente Amsterdam wil gematigde moslimsites in het leven gaan roepen om goed opgeleide moslimjongeren te beinvloeden, zodat zij niet gaan radicaliseren. Ook in moslimkringen zelf gaan geluiden op dat er online geen goede objectieve informatie over de islam te vinden is voor zoekende moslimjongeren. Aan de telefoon hebben we een van die zoekende moslimjongeren: Khadija Boujoufi, ze is 18 jaar en ging op zoek naar informatie over de islam. Daarnaast komen aan het woord Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid en Mohamed El Aissati, voorzitter van Maroc.NL.

Beluister (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/tros/radioonline/20050607.rm?start=00:34:37&end=00:44:56)

Ron Haleber
23-08-05, 12:27
Geplaatst door MO_NL

p.s.

in het kader van de eigen verantwoordelijkheid nemen in deze zou ik graag willen wijzen op het volgende:

Een paar weken geleden heb ik in een 3-gesprek op radio 1 bij het programma Radio-Online van Fransisco van Jole aan de heer Tonca van het CMO (Contactorgaan Moslims & Overheid) aangeboden om onze kennis, kunde en plaform ter beschikking te stellen. Een en ander als antwoord op de activiteiten van radicale elementen op het internet.

In concreto bood ik de heer Tonca aan om onze voicechat wekelijks op vaste tijden te laten bemannen door een door het CMO geleverde imam die dan een (gematigde) preek zou kunnen geven alsmede ingaan op vragen van bezoekers/luisteraars.

De heer Tonca liet zich een toezegging ontlokken van Van Jole om gebruik te maken van het aanbod. Bij nader inzien (b)leek dit vooral mooipraterij voor de buhne te zijn. Tot op heden niets vernomen van de hoge heren van het CMO.

Maar eeh, aan goede wil en betrokkenheid onzerzijds geen gebrek dacht ik toch?

MVG :fpetaf:

Proficiat, MO_NL! Ga zo door...! :regie:

Wie weet durft Haselhoef het anders wel aan?

Abdullah heeft een erg goede benadering van jongeren! En ik dacht net als Abdulwahid een parttime baan. Dus met een vergoeding van Verdonk in het vooruitzicht moet hij misschien te verleiden zijn?

MO_NL
23-08-05, 12:39
Proficiat, MO_NL! Ga zo door...! :regie:

Wie weet durft Haselhoef het anders wel aan?

Abdullah heeft een erg goede benadering van jongeren! En ik dacht net als Abdulwahid een parttime baan. Dus met een vergoeding van Verdonk in het vooruitzicht moet hij misschien te verleiden zijn?

Lijkt me bij uitstek een klus voor een man als jij. Met je onovertroffen netwerk moet het voor jou te doen zijn om aan de juiste touwtjes te trekken en daarmee het initiatief van de grond te krijgen.

:engel:

Ron 4 Resident!!!

Ron Haleber
23-08-05, 12:50
Geplaatst door MO_NL
Lijkt me bij uitstek een klus voor een man als jij. Met je onovertroffen netwerk moet het voor jou te doen zijn om aan de juiste touwtjes te trekken en daarmee het initiatief van de grond te krijgen.

:engel:

Ron 4 Resident!!!

Ik/Wij zullen ons best doen...

Misschien weet Mark61 met zijn Turks netwerk ook wel een geschikt persoon aan je voor te stellen... Haci Karacaer heeft het volgens mij veel te druk. En ik denk niet dat hem het ligt, want je bent hier natuurlijk wel de kop van Jut...

p.s. ik had Abdulwahid al de eerdere correspondentie verstuurd, zal hem nu ook de rest sturen.

p.s2: Mo laten we het over de details maar per privé-email bespreken? Ik heb jou c.s. al een mailtje gestuurd.

waterfiets
23-08-05, 13:07

Je gaat toch geen voetballers e.d. inzetten om jongeren "voor de gevaren van religieus extremisme" te waarschuwen. Die boys weten meestal geeneens wat islam is... Ali B. zei al tegen Paul R. dat ie er totaal geen boodschap aan heeft. :boer:

Mohammed B. weet toch ook niet wat Islam is? Overigens hoef je niet de Koran van voor naar achteren te kennen om hiervoor ingezet te worden. Ik zag vorige week een herhaling van een documentaire over Ali B. en daarin sprak hij ook tijdens een optreden vlak na de moord op van Gogh. En wat hij zei was heel raak en bondig. Daarvoor hoeft iemand toch geen sura's aan te halen etc.? Ik denk dat zoals hij het verwoordde herkenbaarder is voor veel jongeren dan als een imam het doet (hoewel het een het ander niet uitsluit). Maar ik denk dat het iets anders is als mensen dat 'betaald' in opdracht van de overheid gaan doen. Ik kan mij voorstellen dat je daar wel even over na moet denken.

Ron Haleber
23-08-05, 13:15
Ja maar stel je je Ali B. eens voor op een site als deze waarvan de mensen echt met degelijke informatie over en een goede (moderne) benadering van islam voorzien moeten worden.

Nee dat gestunt(el) van Rita is leuk voor een feestje, maar niet serieus te nemen...

waterfiets
23-08-05, 15:55
Ja maar stel je je Ali B. eens voor op een site als deze waarvan de mensen echt met degelijke informatie over en een goede (moderne) benadering van islam voorzien moeten worden.

Nee dat gestunt(el) van Rita is leuk voor een feestje, maar niet serieus te nemen...

Ach je probeert gewoon wat baantjes te verdelen in je netwerk en denkt dat Ali B. wel genoeg schnabbels heeft .... Maar je onderbouwing slaat echt nergens op.

Ron Haleber
24-08-05, 10:11
Joacim plaatst elders ongeveer een paginalang een uitdaging om over de geschiedenis van islamgeleerden te spreken. Mijn antwoord gaat in op dit ondertussen al weggezakte topic. http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2226514#post2226514

Vandaar de weergave hier:

Joacim, ik ben onder de indruk van de wijze waarop je het Europese Islamonderzoek ter discussie stelt. Je hebt de bron opgezocht waarop ik mij baseerde en de moeite genomen deze integraal te scannen.

Allereerst baseer je je op teksten die de resultaten van dit onderzoek willen samenvatten die enkel op details door historische specialisten in deze materie te bestrijden zijn.

Vervolgens bewijs jij die teksten te hebben gelezen en er een duidelijk andere benadering tegenover te willen zetten. Ook dat is op dit forum al uitzonderlijk. Ik hoop dus dat ook anderen die teksten lezen en daarna jouw commentaar daarop.

Meestal wordt er met teksten enkel gegoogeld en daarna een potje gegoocheld.

Wat jij doet om een andere visie te ontwerpen, is natuurlijk een kortsluiting door historische onderzoeksresultaten en de drijfveer daartoe door de dwang tot assimilatie-politiek te vervangen.

Daarmee stel je natuurlijk in feite de hele moderne wetenschapsmethodiek ter discussie. Jouw kortsluiting zal op de vakman als ridicuul overkomen. Maar in geval van een islamopleiding die de VU meent te kunnen opzetten, zal het toch hier erg essentieel over moeten gaan.

De moslims die daar opgeleid zouden moeten worden, zullen met de jouwe vergelijkbare kritiek uiten. Ik verwijs hiertoe naar jouw debat met Mark61 over de historische bronnen van islam. Jammer genoeg hield jij itt Mark het debat niet vol...

Ikzelf voel me om redenen die ik eerder noemde, hier niet geroepen om uitgebreid lappen over islamologie neer te zetten. Ook al schrijft Maarten me dat ik dat juist wél zou moeten doen... Ik hoop dus maar dat Mark die roeping wél voelt

Ik niet, want dat kost me onder meer erg veel tijd en daarnaast: de respons blijft onder de maat en ontaardt meestal in schelden en in seksuele intimidatie, zaken van insinuatie die er volstrekt niets mee te maken hebben.

Kortom ik leen mij daar niet voor want ik heb nog een minimum aan zelfrespect - hetgeen je zeker als Marokkaan erg goed zult begrijpen...

Daarom heb ik er bij MO_NL serieus voor gepleit - zie zijn topic over Verdonk - te doen voorzien in deze lacune van een up-to-date islamdeskundige.

Zowel Verdonk - haar idee voetballers en types als Ali B. in te zetten, is volslagen ridicuul en maf - als de Gemeente A'dam zeggen er geld aan te willen spenderen om jonge moslims over islam te informeren. Dan zal een site als deze daar actief op in moeten spelen.

Kijk Joacim, dat gaat niet voor niets. Geen enkele deskundige ter wereld gaat daar dagen - zo niet weken - tijd in steken om hier op gezette tijden gratis info te verschaffen en verwoed te debatteren.

Daarbij weet ik niet of ook maar iemand in Nederland er zin an heeft...? Want het slachtoffer beseft natuurlijk wel dat hij hier als kop van jut gebruikt wordt....

MO_NL denkt eerder aan een "gematigde" imaam - wat dat dan ook moge zijn, laat ik maar aan jou over... Laat hij daar maar mee beginnen dan blijkt het wel dat die de taak niet aankan, o.m. omdat het hem aan voldoende wetenschappelijke kennis ontbreekt wat betreft de feiten... Het gaat hier namelijk niet om uit te leggen van wat haraam en wat hallel is, en meer van dat soort dingen...

Ik heb Mo voorgesteld om van zijn zoektopic naar geschikte personen een topper te maken om zo alle geïnteresserden eraan te kunnen laten deelnemen, maar dat gebeurde tot nog toe niet. :regie:

Nu ja, doe ook jij maar een suggestie voor een persoon die capabel is om hier de huidige stand van de wetenschap over alles rond islam te kunnen weergeven en verdedigen??? :fpetaf:

P.S. Het is mij overigens nog onduidelijk wat MO_NL met mijn taak bedoelt en o.a. met "Resident"...?

Ben ik nu tot een soort collega van RinC gepromoveerd???

Maarten vat het alsvolgt op:

Grinnik.. Resident staat er..
betekent dat MO je nog net een plaats als inwoner gunt..

Rourchid
25-08-05, 19:35

Joacim, ik ben onder de indruk van de wijze waarop je het Europese Islamonderzoek ter discussie stelt. Je hebt de bron opgezocht waarop ik mij baseerde en de moeite genomen deze integraal te scannen.

Het gaat hier om teamwork.

Geplaats door Ron Haleber

Allereerst baseer je je op teksten die de resultaten van dit onderzoek willen samenvatten die enkel op details door historische specialisten in deze materie te bestrijden zijn.

Historisch onderzoek is irrelevant, aangezien de Koran niet in een historische contekst geplaatst kan worden..

Wat jij doet om een andere visie te ontwerpen, is natuurlijk een kortsluiting door historische onderzoeksresultaten en de drijfveer daartoe door de dwang tot assimilatie-politiek te vervangen.

Ik ontwerp geen andere visie, de typologie en indeling van de islamitische wetenschappen (http://home.tiscali.nl/yesbrainer/afb2.gif) laat ik contrasteren met 'culturele assimilatiepolitiek'.
De 'culturele sturing' heeft nooit een raakvlak met de Islam, aangezien de islam een religieuze orde is.

Daarmee stel je natuurlijk in feite de hele moderne wetenschapsmethodiek ter discussie. Jouw kortsluiting zal op de vakman als ridicuul overkomen. Maar in geval van een islamopleiding die de VU meent te kunnen opzetten, zal het toch hier erg essentieel over moeten gaan.

Ik toon aan dat de Islam definiëren/categoriseren/ met met 'westerse' wetenschapsmethodiek irrationeel is.
Islamitische wetenschappen dienen resultatief voor het beheer en de ontwikkeling van de fiqh; wetenschap dient de fiqhi samenleving.
Vanuit de Islam als religieuze orde vormen en onderhouden de islamitische wetenschappen de ethiek die als toetssteen dient voor wetenschap.

TAUHIED: EHTIEK & WETENSCHAP

http://home.tiscali.nl/yesbrainer/afb3.gif

De moslims die daar opgeleid zouden moeten worden, zullen met de jouwe vergelijkbare kritiek uiten. Ik verwijs hiertoe naar jouw debat met Mark61 over de historische bronnen van islam. Jammer genoeg hield jij itt Mark het debat niet vol...

Dat is geen debat geweest maar een onderbouwde exclusie van een irrelevant methodologisch instrumentarium.
De westerse kijk op de geschiedenis als methodologie om de bronnen van het geloof te analyseren, is even relevant als in deze draad recepten voor appeltaart plaatsen.
Buitendien acht ik Mark61 wegens het niet om kunnen gaan met het begrip spiritualiteit incapabel om enige zinnige bijdrage te leveren aan de islamitische wetenschappen; hij kan zich beter vervoegen bij Ahmadiyya Lahore Beweging.

Kijk Joacim, dat gaat niet voor niets. Geen enkele deskundige ter wereld gaat daar dagen - zo niet weken - tijd in steken om hier op gezette tijden gratis info te verschaffen en verwoed te debatteren.

Dat is jouw wereldbeeld.

http://home.tiscali.nl/yesbrainer/3.jpg
Soerat al-Imraan (3)
180 - En laat degenen, die gierig zijn, ten opzichte van wat God hun van Zijn overvloed heeft gegeven, niet denken, dat het goed voor hen is, neen, het is slecht voor hen. Hetgene, waarmee zij gierig zijn zal op de Dag der Opstanding als een halsband om hun nek worden gelegd. En aan God behoort het erfdeel der hemelen en God is goed op de hoogte van hetgeen jullie doen.

Geplaats door Ron Haleber

Daarbij weet ik niet of ook maar iemand in Nederland er zin an heeft...? Want het slachtoffer beseft natuurlijk wel dat hij hier als kop van jut gebruikt wordt....

http://home.tiscali.nl/yesbrainer/Schaapje.gif - om maar eens een naam te noemen - kan hiermee omgaan.

Geplaatst door MO_NL

MO_NL denkt eerder aan een "gematigde" imaam - wat dat dan ook moge zijn, laat ik maar aan jou over... Laat hij daar maar mee beginnen dan blijkt het wel dat die de taak niet aankan, o.m. omdat het hem aan voldoende wetenschappelijke kennis ontbreekt wat betreft de feiten... Het gaat hier namelijk niet om uit te leggen van wat haraam en wat hallel is, en meer van dat soort dingen...

Zoals MO_NL denkt denkt de meerderheid vanm de Moslims in Nederland, alleen dat het 'traject' naar de "gematigde imaam" begeleidt zou worden door de huidige (wetenschappelijke) deskundigen is een illusie.
De islamitische vereniging in Nederland heeft genoeg intellect in huis voor een Moefti, zelfs Groot-Moefti (te verkiezen met behulp van het internet).
Het domein van de godsdienstig (minst on)bekwame is het zogenoemde maatschappelijke middenveld; een islamitisch maatschappelijk middenveld echter bestaat niet; het is ons onthouden en 30 jaar structurele gierigheid gaan de rechthebbenden alles nu terugvorderen.

Geplaatst door MO_NL

Nu ja, doe ook jij maar een suggestie voor een persoon die capabel is om hier de huidige stand van de wetenschap over alles rond islam te kunnen weergeven en verdedigen??? :fpetaf:

Ik acht iedere Moslim en Moslima op deze site in staat om de Islam helder te duiden. Alleen is er het probleem van de oostindische doofheid en/of westindische blindheid bij degenen voor wie de duiding goed zou zijn.

Ron Haleber
26-08-05, 08:32
Geplaatst door Joacim

Historisch onderzoek is irrelevant, aangezien de Koran niet in een historische contekst geplaatst kan worden..

Ik ontwerp geen andere visie, de typologie en indeling van de islamitische wetenschappen (http://home.tiscali.nl/yesbrainer/afb2.gif) laat ik contrasteren met 'culturele assimilatiepolitiek'.
De 'culturele sturing' heeft nooit een raakvlak met de Islam, aangezien de islam een religieuze orde is.

Ik toon aan dat de Islam definiëren/categoriseren/ met met 'westerse' wetenschapsmethodiek irrationeel is.
Islamitische wetenschappen dienen resultatief voor het beheer en de ontwikkeling van de fiqh; wetenschap dient de fiqhi samenleving.
Vanuit de Islam als religieuze orde vormen en onderhouden de islamitische wetenschappen de ethiek die als toetssteen dient voor wetenschap.

Dat is geen debat geweest maar een onderbouwde exclusie van een irrelevant methodologisch instrumentarium.

De westerse kijk op de geschiedenis als methodologie om de bronnen van het geloof te analyseren, is even relevant als in deze draad recepten voor appeltaart plaatsen.

Je geeft hier een goede illustratie van de studie van islam die jij beoogt. En die dus een geheel andere is dan de wetenschappelijke benadering van godsdienststudie die aan universiteiten in het westen wordt beoefend wordt.

Ook in Indonesië wordt aan de islamitische IAIN-universiteiten deze studie van moderne disciplines beoefend. Voor hun postdoc komen veel van die studenten naar de Leidse universiteit - naar het INIS.

Jij sluit je dus volstrekt af van wat wetenschappelijke methodiek en studie is.

Wat jij als wetenschap beschouwt speelt zich binnen de dogmatiek van afzonderlijke godsdiensten af.

In NL hebben we hiervoor de duplex ordo ingesteld. Na een wetenschappelijke opleiding, ontvang je een kerkelijke opleiding voor pastoraat en kennis van de eigen geloofsartikelen van de denominatie waar je toe behoort, Maar ook dit zal jou volstrekt niet aanspreken.

Je mag wel naar jeugdteksten en schema's verwijzen van Ramadan, maar Ramadan heeft die fase allang achter zich gelaten zoals ook imam Van Bommel mij laatst verzekerde.

Het enige wat jouw dus overblijft is het opzetten van een soort islamitische medressa's. Jij zal ze universeel noemen maar wegens het isolement van hun studie tav wetenschap en andere religies, worden ze hier als puur sektarisch beschouwd. Ook conservatieve protestanten dienen met hun seminaria aan minimum eisen te voldoen om voor support van overheidswege in aanmerking te komen.

De overheid zal het oprichten van die vroomheidsinsituten van moslims niet steunen evenmin als die van Maharishi Yogi, noch van de Jehova getuigen of van anderen die op de eigen religieuze navel staren. Ook zal de meerderheid van de moslimgemeenschap er geen brood in zien om een onderwijssysteem als van Pakistan in NL te gaan herhalen.

Buitendien acht ik Mark61 wegens het niet om kunnen gaan met het begrip spiritualiteit incapabel om enige zinnige bijdrage te leveren aan de islamitische wetenschappen; hij kan zich beter vervoegen bij Ahmadiyya Lahore Beweging.

Mark is een wetenschapper geoefend in moderne disciplines en methodes. Zijn persoonlijk geloof doet er daarbij helemaal niets toe. Mark predikt niets, ook geen atheisme of wat dan ook. Met de Ahmadiyya heeft hij dus niets van doen evenmin als met de Maharishi Yogi.

... - om maar eens een naam te noemen - kan hiermee omgaan.

Ja dat is erg prettig voor die mensen. Enkel is al gebleken dat de wetenschappers niets met mensen als hem aankunnen. Hij bezorgt ze enkel migraine. Vandaar mijn eerder bovenstaand advies.

Zoals MO_NL denkt denkt de meerderheid vanm de Moslims in Nederland, alleen dat het 'traject' naar de "gematigde imaam" begeleidt zou worden door de huidige (wetenschappelijke) deskundigen is een illusie.

Het domein van de godsdienstig (minst on)bekwame is het zogenoemde maatschappelijke middenveld; een islamitisch maatschappelijk middenveld echter bestaat niet; het is ons onthouden en 30 jaar structurele gierigheid gaan de rechthebbenden alles nu terugvorderen.

Met alle bescheidenheid, ik meen dat je MO_NL niet juist interpreteert.

Verder begrijp ik niet wat je nu wil terugvorderen..? En wat bedoel je als je "30 jaar structurele gierigheid" ziet? De NL-universiteiten staan voor jou en je sympathisanten wijd open. En doel je daarop, voor 't oprichten van jouw Pakistaans soort medressa's valt er niets op te vorderen... De Saoedies voorzien al royaal in de financiering van dat soort instituten die men in NL erg ongewenst acht. En waarvan men dus de inrichting hier zal willen voorkomen. Jammer voor jou!

De islamitische vereniging in Nederland heeft genoeg intellect in huis voor een Moefti, zelfs Groot-Moefti (te verkiezen met behulp van het internet).

Ik acht iedere Moslim en Moslima op deze site in staat om de Islam helder te duiden. Alleen is er het probleem van de oostindische doofheid en/of westindische blindheid bij degenen voor wie de duiding goed zou zijn

Als dit zo zou zijn is er absoluut geen behoefte aan welk onderwijsinstituut dan ook, zelfs niet aan medressa's... Dat gaat dus een aanzienlijk besparing opleveren voor de NL onderwijsbegroting. Proficiat! :hihi:

Rourchid
26-08-05, 21:05

Je geeft hier een illustratie van de studie van islam die jij beoogt. En die dus een geheel andere is dan de wetenschappelijke benadering van godsdienststudie die aan universiteiten in het westen wordt beoefend wordt.

Dit onderwerp hebben we al gehad; dit soort godsdienststudies aan de universiteiten kunnen gecanceled worden.

Ook in Indonesië wordt aan de islamitische IAIN-universiteiten deze studie van moderne disciplines beoefend. Voor hun postdoc komen veel van die studenten naar de Leidse universiteit - naar het INIS. .

Het kan ook zijn dat de studenten informatie verzamelen over godsdienstverdwazing ten bate van indonesische psychiaters.

Je mag wel naar jeugdteksten en schema's verwijzen van Ramadan, maar Ramadan heeft die fase allang achter zich gelaten zoals ook imam Van Bommel mij laatst verzekerde.

Dat is jouw interpretatie van woorden van iemand die ik niet gesproken heb.
Je byzantijnse truukjes hou je maar voor je.
Wat betreft de schema's; te mooi om waar te zijn, toch?

De overheid zal het oprichten van die vroomheidsinsituten van moslims niet steunen evenmin als die van Maharishi Yogi, noch van de Jehova getuigen of van anderen die op de eigen religieuze navel staren. Ook zal de meerderheid van de moslimgemeenschap er geen brood in zien om een onderwijssysteem als van Pakistan in NL te gaan herhalen.

De meerderheid van de moslimgemeenschap heeft geen behoefte aan soefisme.

Mark is een wetenschapper geoefend in moderne disciplines en methodes.

Mark61 is typisch iemand een wetenschapper die dient om de assimilatie te implementeren.

Ja dat is erg prettig voor die mensen. Enkel is al gebleken dat de wetenschappers niets met mensen als hem aankunnen. Hij bezorgt ze enkel migraine.

Zeer vet!
http://home.tiscali.nl/yesbrainer/Schaapje.gif die de consumptie van hoofdpijnpoeders etc. onder pseudo-wetenschappers bevordert; inspirerend!

Met alle bescheidenheid, ik meen dat je MO_NL niet juist interpreteert.

Je hanteert zelf op denigrerende wijze wel eens de frase 'the famous Moroccan way of dubieus managment'.

Als dit zo zou zijn is er absoluut geen behoefte aan welk onderwijsinstituut dan ook, zelfs niet aan medressa's... Dat gaat dus een aanzienlijk besparing opleveren voor de NL onderwijsbegroting. Proficiat! :hihi:
Wel een gehoord van Art. 23 van de Grondwet
Wel een gehoord van het maatschappelijk middenveld?