PDA

Bekijk Volledige Versie : „Rappers inspireren jonge verkrachters” Advocaten bezorgd over invloed muziekzenders



Zwarte Schaap
23-08-05, 17:29
„Rappers inspireren jonge verkrachters” Advocaten bezorgd over invloed muziekzenders

ROTTERDAM - Jeugdige verdachten van groepsverkrachting in Rotterdam worden op ideeën gebracht door rapgroepen die opruiende, vunzige teksten zingen.
.
Dat zei de Rotterdamse advocaat mr. L. Vleesenbeek dinsdagmorgen desgevraagd. Hij is raadsman van twee jongens die verdacht worden van groepsverkrachting.
.
In totaal staan tot en met morgen bij de rechtbank in Rotterdam twaalf verdachten tussen de 14 en de 18 jaar terecht die betrokken zouden zijn geweest bij groepsverkrachtingen. Het merendeel van hen heeft bekend. Tegen vier van hen zijn maandag celstraffen van vijf tot vijftien maanden geëist.
.
Vleesenbeek heeft „sterk de indruk” dat de jonge verdachten „criminele raps” naspelen. Een van de jongens heeft expliciet aangeven dat hij door de rapgroep Immorales op ideeën is gebracht. „In een rap wordt melding gemaakt van een zogenaamde gangbang, een soort groepsseks. Die jongens gaan dat nadoen. Ze nemen de teksten van de rappers kennelijk heel serieus. Het zal niet de bedoeling zijn van een rapgroep mensen aan te zetten tot groepsverkrachting, maar feitelijk worden de verdachten wel door die groepen geïnspireerd.”
.
Vleesenbeek wijst ook op expliciete videoclips op muziekzenders zoals TMF en MTV die jongens tot immoreel gedrag kunnen aanzetten. „Een van de verdachten zei tegen de politie: Het is toch normaal? Het komt toch elke dag op tv? Op het journaal werd maandag met het oog op deze zaak een clip van 50 Cent vertoond. Daar zie je dan mannen met allerlei tattoos en behangen met goud met daarom draaiend de vrouwen als slaafjes. Dat soort beelden kan de jongeren aanzetten tot wangedrag.” De raadsman signaleert dat meer advocaten zich zorgen maken over de invloed van liederlijke teksten van muziekgroepen.
.
Steve Reenir, een van de leden van rapgroep Immorales, zei vanmorgen in een reactie „zich voor te kunnen stellen” dat kinderen door de raps op slechte ideeën worden gebracht. Hij erkent dat de teksten van de rapgroep „seksueel getint zijn” en wijst erop dat op cd’s van de rapgroep staat dat de teksten niet voor minderjarigen zijn bestemd. Hij vindt „dat bij alle slechte dingen in de maatschappij niet gewezen moet worden op entertainment. Het gaat erom dat de kinderen wordt bijgebracht wat goed en kwaad is.”
.
Vier Rotterdammers van 14 en 17 jaar die maandag terechtstonden zouden, samen met anderen, betrokken zijn geweest bij onder meer de veelvuldige verkrachting in mei 2004 van een meisje van 13 in een woning in de wijk Katendrecht.
.
Een van hen, een 17-jarige jongen, wordt bovendien verdacht van een straatroof en van medeplichtigheid aan een vechtpartij in een jeugdgevangenis. Zijn 14-jarige medeverdachte stond ook terecht voor openlijke geweldpleging in een Rotterdamse snackbar.
.
De jongens maakten deel uit van een groep die in groepjes van wisselende samenstelling drie meisjes van 13 en 14 jaar meermalen heeft verkracht. Opvallend is dat de jongens bij hun aanhouding nauwelijks door leken te hebben hoe gruwelijk hun daden zijn.
.
In één geval ziet officier van justitie mr. M. Reinders af van vervolging: een 9-jarige verdachte gaat in verband met zijn jonge leeftijd vrijuit. Drie anderen zijn al veroordeeld wegens hun betrokkenheid bij het seksueel misbruik in de woning en in kelderboxen in Katendrecht en bij de dood van een 15-jarige Rotterdammer die op de Beijerlandselaan op Rotterdam-Zuid werd neergestoken.


Bron: Reformatorisch Dagblad 23/08/05

Wide-O
23-08-05, 17:42
MTV afschaffen, en die knapen behandelen met 400 uur Ellie & Rikkert. :)

Het is een simplistische visie op jeugd & media, die door de decennia heen hier en daar opnieuw opgang maakt.

Mag ik voorzichtig suggereren dat er wel wat meer aan de hand is vooraleer je "gaat doen zoals op TV" ? Dat er dan blijkbaar een stuk kader ontbreekt ?

Hmmm, ik ga maar weer 's "Seek & Destroy" uit de platenkast halen en daarna de buuf aftuigen :handbang:

Spoetnik
23-08-05, 17:43
Ellie & Rikkert zijn echt goed!

Veel beter dan 50cents en Britney..

Mark
23-08-05, 17:45
De imperialistische afro-amerikaanse cultuur die ons wordt opgelegd maakt steeds meer slachtoffers :(

Wide-O
23-08-05, 17:48
Geplaatst door Spoetnik
Ellie & Rikkert zijn echt goed!


Nou, goed voorbeeld van me toch ? :lachu:



Veel beter dan 50cents en Britney..


Ik wist niet dat Britney gang-rape-rap bracht :eek: Laat Orakel het maar niet horen :hihi:

Wide-O
23-08-05, 17:51
Deze tekst roept op tot geweld ! :schok:


We are scanning the scene
In the city tonight
We are looking for you
To start up a fight
There is an evil feeling
In our brains
But it is nothing new
You know it drives us insane

Running,
On our way
Hiding,
You will pay
Dying,
One thousand deaths
Running,
On our way
Hiding,
You will pay
Dying,
One thousand deaths
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy

There is no escape
And that is for sure
This is the end we won’t take any more
Say goodbye
To the world you live in
You have always been taking
But now you’re giving

Running,
On our way
Hiding,
You will pay
Dying,
One thousand deaths
Running,
On our way
Hiding,
You will pay
Dying,
One thousand deaths
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy

Our brains are on fire
With the feeling to kill
And it will not go away
Until our dreams are fulfilled
There is only one thing
On our minds
Don’t try running away
`cause you’re the one we will find

Running,
On our way
Hiding,
You will pay
Dying,
One thousand deaths
Running,
On our way
Hiding,
You will pay
Dying,
One thousand deaths
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy
Searching,
Seek and destroy


"Pats" ging haar gebitje.

Olive Yao
23-08-05, 19:47
Het antwoord staat vandaag in de NRC of De Volkskrant.
Volgens dat antwoord in het onzin.

observer
23-08-05, 20:41
vroeger luisterde men naar" ïk heb eerbied voor jouw grijze haren" en wat blijkt 1 op de 6 slaat zijn ouders

ach het is van alle tijden

jazz was de duivel
rock en roll losbandig

ik ben opgegroeid met de beegees maar heb geen hoog stemmetje

tuurlijk tegenwoordig beelden erbij

maar toch als ik die beelden zie van snoop dog etc denk ik niet ik moet met 5 van mijn beste vrienden een meisje gaan verkrachten maar eerder damn was ik maar rapper geworden

Wide-O
23-08-05, 21:33
Geplaatst door Olive Yao
Het antwoord staat vandaag in de NRC of De Volkskrant.
Volgens dat antwoord in het onzin.

Geen enkel antwoord staat ooit vandaag in het NRC of de Volkskrant. D'uh.

Wide-O
23-08-05, 21:34
Geplaatst door observer
ik ben opgegroeid met de beegees maar heb geen hoog stemmetje


Zegt "Nights on Broadway" je iets ?

Wortel
23-08-05, 21:47
jazz was de duivel
rock en roll losbandig

Beiden zijn bij mij volledig geintegreerd :D

Orakel
23-08-05, 23:10
Geplaatst door Wide-O

Ik wist niet dat Britney gang-rape-rap bracht :eek: Laat Orakel het maar niet horen :hihi:

Britnie zet helemaal niet aan tot gangrape. Britnie is zo nep als het idealisme van Bush, zo a-sexueel als het kapsel van die Van Barend & Van Dorp, zo hitsig als een asceet in een rollercoaster.
Oftewel: 3 x niks.
Doe me dan liever Anastacia.

Commeilfaut
23-08-05, 23:14
Het argument "het is van alle tijden"of "Elvis Presley danste ook erg suggestief en daar sprak men ook schande van" snijdt geen houdt, omdat het geen rekening houdt met de veranderde omstandigheden en met de dominantie van de beeldcultuur tegenwoordig. Afgezien van een ontbrekend kader en een ontbrekende weerbaarheid bij die jongeren is het ook gewoon zo dat ze 24/7 worden doodgegooid met beelden waar een kind eigenlijk niet aan moet worden blootgesteld. De echte schuldigen in deze zijn eigenlijk niet de jongeren noch de rappers, maar de platenbazen en de omroepbazen die bepalen wat er wel of niet op tv komt.


Hullekebulleke en shit, weet je wel?

Elsschot
24-08-05, 08:02
Yo !

Mark
24-08-05, 08:08
Geplaatst door Commeilfaut
Het argument "het is van alle tijden"of "Elvis Presley danste ook erg suggestief en daar sprak men ook schande van" snijdt geen houdt, omdat het geen rekening houdt met de veranderde omstandigheden en met de dominantie van de beeldcultuur tegenwoordig. Afgezien van een ontbrekend kader en een ontbrekende weerbaarheid bij die jongeren is het ook gewoon zo dat ze 24/7 worden doodgegooid met beelden waar een kind eigenlijk niet aan moet worden blootgesteld. De echte schuldigen in deze zijn eigenlijk niet de jongeren noch de rappers, maar de platenbazen en de omroepbazen die bepalen wat er wel of niet op tv komt.


Hullekebulleke en shit, weet je wel?

die platenbazen verkopen wat goed verkoopt :)

ik zeg: het is een export van gedegenereerde ghetto normen en waarden.

Goodnight
24-08-05, 08:20
Ik kijk ook wel eens MTV en TMF en als ik naar de tekst luister en bepaalde clips zie waarin de vrouw een hele onderdanige rol speelt, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat dit effect heeft op kinderen.Ontkenners hiervan zouden eens de koppen uit het zand moeten halen en beseffen dat dit ook van invloed is op opgroeiende kinderen.

Als een kind naar zo'n clip kijkt en naar teksten luistert zoals:

Songtekst Bitch get in my car - 50 Cent
Print deze pagina

Verse 1
I'mma strate gorilla wit itcold hearted killa wit it
Any nigga gettin outta line can get it
I make it hot, motha fuckaz freeze up when I come thru
Mac. 10, 32 shot - clip in my snuckle
I might smile n say wassup but I don't fuck witchu niggaz
My rap money slow up, I run up on you niggaz
I'm on da edge, I'm juss waitin on a nigga to push me
Put my hand on my strap, " wachu lookin at pussy "
We ain't buddies, we ain't partners, n we damn sho ain't friends
So much chrome on my benz you see yo face in my rims
If yo bitch wanna roll, I'mma let her get in
I don't play, but I'mma play till da motha fuckin end

Chorus:
I got no pick up lines
I stay on the grind
I tell hos all da time
Bitch get in my Car
Got my 64, ridin on Dayton Spokes
When I open da do'
Bitch get in my Car
(2x)

Verse 2
Don't tell me you don't know dat
Ah I'm da Shit
Man you betta watch yo girl mayne
Ah I leave witch yo Bitch
I ain't sweatin these hoes
Man I'm bout my paper
If yo bitch really bout it nigga
I'm gon' take her
Back seat of my Jeep
Fuck till I fuck up her make-up
Take het to da diamond district
Introduce her to Jacob
Tell her if she like me
She should keep me Icy
My game fuck witta bitch brain
Till she think she Wifey
Spend a life savings in a Day
Cuz she likes me, commitment from me
Ah Nahh not likely
When I was wit Vivika
I thought I was on to somethin
But then da next week, nahh man it was nothin

Chorus:
I got no pick up lines
I stay on the grind
I tell hos all da time
Bitch get in my Car
Got my 64, ridin on Dayton Spokes
When I open da do'
Bitch get in my Car
(2x)

Verse 3
Look into the windows of my Soul
The eyes neva lie, they blood shut red
It's ganja in my system I'm high
First it's pain when you lust for my love
Then it's movin calm, feel da rush
Like needlez in yo arm
It's a cold world baby girl, lovin me is not enuff
Find out when you fuckin broke
Love wont get you on the Bus
Mayne you should see the pretty bitches dat b sexin' me
They suck cock, to make em hot, I juss let em stand next to me
100 % Thug, freak too, I taste yo love, 69's to postion
Yo mouths full baby huh, my conversations so deep
I get in yo head, next thing you know you yawnin', turnin ova
n I'm in yo Bed

Chorus:
I got no pick up lines
I stay on the grind
I tell hos all da time
Bitch get in my Car
Got my 64, ridin on Dayton Spokes
When I open da do'
Bitch get in my Car
(2x)]



Songteksten.org

Goodnight
24-08-05, 08:22
Dichter bij huis:


Songtekst Ballen tot we vallen - Thc
Print deze pagina

Ben je in een tent vanavond
Doe gewoon alsof je iemand bent vanavond
Dames blijven schudden want die beat is verslavend
All out vanavond
Lekker stout vanavond
We gaan ballen tot we vallen
En we knallen die wapens
Malle gevallen bossen nuts op navels
Tanga’s die stallen en sellen kut vanavond
Tot je blut vanavond
Kan niet terug vanavond
Het is ballen tot we vallen

Okee, kom in de tent, je weet wie ik ben
Arbijan, de man, met ballen, opvallende vent
Tanga’s ik wenk ze
Ben voor hun nog onbekend, maar binnenkort, ben ik de fucking rappresident
Yoo degeen die ik met je meen, is er een probleem, staan er 60 man om me heen, die
Killen 4 fame
Wacht ff, dans lekker, smoke die jay , bounce gekke, okee, ga het zeggen, thc ……

Holla back at ya boy
Veel plezier maar die zaal die doet al, meer ballen dan een tafelvoetbal
Wijven gaan uit hun dak, en die daaro doet yoo, ze staat aan de rand, en die staat
Daar goed yoo
Zwaar in de zone, paas die fles, klaar em gewoon, niet te lang, mateloos, ’n
Alledaags stoned.
Voor nu, van je krukkie, remix met dj chuckie, ik heb die stuff wiet, eeyoo q paas
Een stuk wiet.

Ben je in een tent vanavond
Doe gewoon alsof je iemand bent vanavond
Dames blijven schudden want die beat is verslavend
All out vanavond
Lekker stout vanavond
We gaan ballen tot we vallen
En we knallen die wapens
Malle gevallen die bossen nuts op navels
Tanga’s die stallen en sellen kut vanavond
Tot je blut vanavond
Kan niet terug vanavond
Het is ballen tot we vallen

Eey eey chuck, check die baka, die tanga met die planga, ik moet die tanga vangen, ik
Moet die tanga ballen
Mijn god, deze chick is te fucking hot, wat een kapsones ho’ volgens mij is ze pot

Kijk die tanga oog vallen, met die dubbel d ballen, wat een wereldcup, ik schiet hem
Helemaal stuk
Met een beetje geluk eet ik vanavond tuk, brada, ik krijg het nog druk, ik neem der
Mee naar m’n hut
Eey eey paas is een cd, ze wil mee naar de wc
Der bil is zo bol, zeker tae bo of bkb…………………
Kudde kudde, schudde schudde, bil omhoog, bukke bukke, zaadjes planten, effe verder,
Later kom ik vruchte plukken
Ik wil je ballen moeder, dus denk maar dat ik klef ben, ik wil je billen zien, dus
Doe alsof ik def ben
Hmmmm……

Oohh
Amsterrrrrdamm
Oohh
Den haagg
Ooh (shit)
Rotterrrrrdam
(oohh) chuckie
Rrremix
Ooohh shit
Veettteeerrrrrr

Ben je in een tent vanavond
Doe gewoon alsof je iemand bent vanavond
Dames blijven schudden want die beat is verslavend
All out vanavond
Lekker stout vanavond
We gaan ballen tot we vallen
En we knallen die wapens
Malle gevallen bossen nuts op navels
Tanga’s die stallen en sellen kut vanavond
Tot je blut vanavond
Kan niet terug vanavond
Het is ballen tot we vallen

Tomas
24-08-05, 08:34
Ik geloof heus wel dat hoe bizar je kinderen ook opvoed en hoe geweldadig of pervers de beelden zijn die je ze toezend, het overgrote deel uiteindelijk niet ontspoort. Gewoon uiteindelijk normaal opgroeit. Gewoon simpelweg omdat sociale dieren zijn. En aardig gevonden willen worden.

Alleen ontbreekt deze wens om aardig gevonden worden en andere sociale kenmerken van de menselijke aard in een beperkt aantal mensen. Ook ontwikkelt het zich soms vertraagd in sommige. Of is het gewoon wat minder duidelijk aanwezig.

Dat zijn de gevallen die wel gevoelig zijn voor dergelijke beelden en voorbeelden. Daarom geloof ik dus dat er wel een invloed vanuit gaat die feitelijk ongewenst is. Maar net als bij alcohol, drugs, drank, gokken etc staat hier tegenover dat je het niet kunt wegmoffelen. Het zal altijd blijven bestaan en juist zijn weg weten te vinden naar de mensen waarvoor je het juist zou willen verbieden. Nou ja, die weg loopt natuurlijk andersom, maar de bedoeling is denk ik wel duidelijk. En daarnaast is het voor diegene die overgrote meerderheid niet in een lustmoordenaar verandert wel eens een prettige bezigheid om Britney te zien.

Maar voor mij blijft het feit dat het wel degelijk invloed heeft en dat je er dus altijd voorzichtig en bedachtzaam me om moet gaan. En dus niet bij voorbaat moet schreeuwen: "Kijk ik ben toch ook ondanks alles normaal." Ja, jij wel. En tig anderen. Maar daar gaat het niet om. Niet alles draait om jou.

Goodnight
24-08-05, 08:42
Het gaat juist om dat deel wat wel gevoelig is voor dit soort teksten.
En natuurlijk is het niet zo dat alleen die teksten die daders aanzetten tot zulk gedrag.Opvoeding of het gebrek daaraan is de grootste oorzaak.
Maar het kan wel als voorbeeld dienen, zeker als er sparke is van een gebrekkige opvoeding.

Bovendien vraag ik mij wat voor beeld een kind over vrouwen, geld en geweld meekrijgt als het luistert naar dit soort teksten.

Weinig positiefs ben ik bang....

Goodnight
24-08-05, 08:45
Britney Spears is volgens mij niet eens zo erg...afgezien van dat gekwaak van haar dan.

Maar het gaat meer om die teksten waarin over vrouwen wordt gesproken als bitches, biatch, ho's en waarin ze alleen gekleed in 2 plakkertjes op de tepels en een vetertje als onderbroek om de aandacht van de stoere getattoe-erde met goud behangen coole rapper smeken.Die ook even tussendoor een andere rapper voor mietje uitmaakt en belooft hem om zeep te helpen.

~Panthera~
24-08-05, 08:48
"I'mma strate gorilla."


Tja, daar had ie gelijk in. :moe:

Tomas
24-08-05, 08:50
Geplaatst door Goodnight
Britney Spears is volgens mij niet eens zo erg...afgezien van dat gekwaak van haar dan.

Maar het gaat meer om die teksten waarin over vrouwen wordt gesproken als bitches, biatch, ho's en waarin ze alleen gekleed in 2 plakkertjes op de tepels en een vetertje als onderbroek om de aandacht van de stoere getattoe-erde met goud behangen coole rapper smeken.Die ook even tussendoor een andere rapper voor mietje uitmaakt en belooft hem om zeep te helpen.

Britney's invloed is juist veel subtieler. Die rap-ellende is veel makkelijker als slecht te verkopen aan een kind als ouder zijnde. De invloed van Britney -als je die niet wenst- is veel moeilijker. Het beeld is voor jongetjes dat meisjes eigenlijk allemaal diep in hun wezen de ideale vrouw willen zijn: sexy en geil. En voor meisjes is dat ze dat dus zouden moeten willen zijn.

Goodnight
24-08-05, 08:55
Geplaatst door Tomas
Britney's invloed is juist veel subtieler. Die rap-ellende is veel makkelijker als slecht te verkopen aan een kind als ouder zijnde. De invloed van Britney -als je die niet wenst- is veel moeilijker. Het beeld is voor jongetjes dat meisjes eigenlijk allemaal diep in hun wezen de ideale vrouw willen zijn: sexy en geil. En voor meisjes is dat ze dat dus zouden moeten willen zijn.

Mijn advies: schaf die hele pleuris zooi af.Laat Britney en Vijftig cent iets nuttigs gaan doen, iets sociaals ofzo.

Goodnight
24-08-05, 08:55
Geplaatst door ~Panthera~
"I'mma strate gorilla."


Tja, daar had ie gelijk in. :moe:

Wie, wie ,wie?

observer
24-08-05, 09:06
oke goodnight die teksten zijn grof, je zult ze (zeker op mtv) niet zo horen aangezien er dan flink in gebliept wordt of alleen laat in de avond maar zelfs dan

het ergste wat er instaat is dat meneer 2 kwartjes tegen een vrouw zegt stap in mijn auto bitch

das toch niet het zelfde als met 5 man in kelder iemand verkrachten

~Panthera~
24-08-05, 09:09
Geplaatst door Goodnight
Wie, wie ,wie?

Die van: Bitch, get in my car.


Met excuses aan een echte gorilla, natuurlijk.

Tomas
24-08-05, 09:11
Geplaatst door observer
oke goodnight die teksten zijn grof, je zult ze (zeker op mtv) niet zo horen aangezien er dan flink in gebliept wordt of alleen laat in de avond maar zelfs dan

het ergste wat er instaat is dat meneer 2 kwartjes tegen een vrouw zegt stap in mijn auto bitch

das toch niet het zelfde als met 5 man in kelder iemand verkrachten

Ik zie niet in waarom je niet met je vijfen een bitch zou mogen gebruiken. Zover je kunt nagaan lijken ze het eigenlijk allemaal even graag te willen. Gebruikt te worden, bedoel ik dus. Bitches zijn zo geil en ondergeschikt als maar kan. Echt waar. Kijk je zelf eigenlijk wel eens naar die infotainment?

Goodnight
24-08-05, 09:14
Geplaatst door observer
oke goodnight die teksten zijn grof, je zult ze (zeker op mtv) niet zo horen aangezien er dan flink in gebliept wordt of alleen laat in de avond maar zelfs dan

het ergste wat er instaat is dat meneer 2 kwartjes tegen een vrouw zegt stap in mijn auto bitch

das toch niet het zelfde als met 5 man in kelder iemand verkrachten

Als je laat kijkt worden die teksten niet weggebliept.Heb ik gechecked.Je hebt zelfs vaan 2 clip versie: 1 waar ze nog een twee dingetjes op de tepels hebben en een veter en 1 waarz e niets aan hebben.Ma goed, daar zullen de meesten niet over klagen.

Het is niet hetzelfde als met 5 man in een kelder iemand verkrachten.Dat wordt niet excpliciet in de teksten zo gezegd.

Maar de vrouw krijgt niet veel respect in die clips, ze wordt gedegradeerd tot iets wat ho, bitch heet en commando's krijgt als: get in my car.
Wat voor beeld krijgen jongens,maar ook meisjes mee dan?

Precies: dat vrouwen het leuk vinden om zo behandeld te worden en zo genoemd te worden.En meisjes gaan geloven dat dat de houding is die ze moeten aannemen.

Ik zou zeggen: bekijk eens zo'n clip en probeer dan heel objectief te kijken.Niet alleen omdat je de bass zo vet vind.

Goodnight
24-08-05, 09:15
Geplaatst door ~Panthera~
Die van: Bitch, get in my car.


Met excuses aan een echte gorilla, natuurlijk.

:haha:

Ik denk dat een echte gorilla zijn vrouw nog met meer respect zal behandelen.:rolleyes:

~Panthera~
24-08-05, 09:15
Geplaatst door Goodnight
:haha:

Ik denk dat een echte gorilla zijn vrouw nog met meer respect zal behandelen.:rolleyes:


Juistem. :hihi:


Misschien moeten vrouwen ook maar een cd maken, met : hey, motherfucker, zet de trash eens sneller buiten, en pleur the fuck op daarna. :hihi:

Goodnight
24-08-05, 09:17
Geplaatst door Tomas
Ik zie niet in waarom je niet met je vijfen een bitch zou mogen gebruiken. Zover je kunt nagaan lijken ze het eigenlijk allemaal even graag te willen. Gebruikt te worden, bedoel ik dus. Bitches zijn zo geil en ondergeschikt als maar kan. Echt waar. Kijk je zelf eigenlijk wel eens naar die infotainment?

:zegniets:

Wide-O
24-08-05, 09:24
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien moeten vrouwen ook maar een cd maken, met : hey, motherfucker, zet de trash eens sneller buiten, en pleur the fuck op daarna. :hihi:

Erm... bestaat al hoor, ongeveer. Was een hit een paar jaar geleden :argwaan:

http://www.lyrics4all.net/y/yeastie-girls/u/you-suck.php

(niet voor gevoelige lezertjes, erg explicit lyrics :regie: )

~Panthera~
24-08-05, 09:26
Geplaatst door Wide-O
Erm... bestaat al hoor, ongeveer. Was een hit een paar jaar geleden :argwaan:

http://www.lyrics4all.net/y/yeastie-girls/u/you-suck.php

(niet voor gevoelige lezertjes, erg explicit lyrics :regie: )


:fplet: :hihi: Zit geen woord Frans bij.

Goodnight
24-08-05, 09:29
Geplaatst door ~Panthera~
Juistem. :hihi:


Misschien moeten vrouwen ook maar een cd maken, met : hey, motherfucker, zet de trash eens sneller buiten, en pleur the fuck op daarna. :hihi:

hehehe...vrouwen zijn veel te beschaafd :wink:

~Panthera~
24-08-05, 09:30
Geplaatst door Goodnight
hehehe...vrouwen zijn veel te beschaafd :wink:


:zegniets: :hihi:

Wide-O
24-08-05, 09:33
Kuch :hihi:

~Panthera~
24-08-05, 09:35
Geplaatst door Wide-O
Kuch :hihi:


wat nou: kuch ? :hihi:

DeStorthoop
24-08-05, 12:24
Ik ben misschien wel één van de weinige mensen die zowel "get rich or die trying" van 50 cent als "kill 'm all" van Metallica in zijn verzameling heeft (rap-metal crossover is helemaal mijn ding) en van beide platen kan ik op zijn tijd heel erg genieten. Vooral de metal-scene ken ik van haver tot gort kan ik wel zeggen en ik kan je verzekeren dat daar weinig tot geen dreiging vanuit gaat. Binnen de (Nederlandse) rap-scene wil je zo heel af en toe nog wel eens een wannabe-gangster tegenkomen, maar daar wordt over het algemeen hard om gelachen. Ik zie die hele "aanzetten tot geweld" discussie al jaren (remember Priest, Wide-O?) als volslagen onzinnig geklets van mensen die er de ballen verstand van hebben.

Om de vergelijking even heel hard te stellen: Het komt op mij het zelfde over als gezeur over de Islam omdat Bin-Laden enkele Koran-verzen niet op waarde weet te schatten.

Als kinderen dit soort dingen doen moet je de ouders aan de schandpaal nagelen, en niet 50 cent.

:handbang:

Goodnight
24-08-05, 12:38
Geplaatst door DeStorthoop
Ik ben misschien wel één van de weinige mensen die zowel "get rich or die trying" van 50 cent als "kill 'm all" van Metallica in zijn verzameling heeft (rap-metal crossover is helemaal mijn ding) en van beide platen kan ik op zijn tijd heel erg genieten. Vooral de metal-scene ken ik van haver tot gort kan ik wel zeggen en ik kan je verzekeren dat daar weinig tot geen dreiging vanuit gaat. Binnen de (Nederlandse) rap-scene wil je zo heel af en toe nog wel eens een wannabe-gangster tegenkomen, maar daar wordt over het algemeen hard om gelachen. Ik zie die hele "aanzetten tot geweld" discussie al jaren (remember Priest, Wide-O?) als volslagen onzinnig geklets van mensen die er de ballen verstand van hebben.

Om de vergelijking even heel hard te stellen: Het komt op mij het zelfde over als gezeur over de Islam omdat Bin-Laden enkele Koran-verzen niet op waarde weet te schatten.

Als kinderen dit soort dingen doen moet je de ouders aan de schandpaal nagelen, en niet 50 cent.

:handbang:

Is duidelijk dat jij geen kinderen hebt.

Storthoop, natuurlijk is de opvoeding uiteindelijk doorslaggevend.
Maar bepaalde muziek teksten met bepaalde clips geven een bepaald beeld aan die kinderen: vrouwen houden ervan om vrijwel naakt om mannen heen te dansen die ze hoeren noemen.
Kinderen krijgen dus het idee dat vrouwen dat wel leuk vinden om zo behandeld te worden, immers als het slecht was zou het niet op tv verschijnen.

Rabi'ah.
24-08-05, 12:41
Geplaatst door Goodnight
Is duidelijk dat jij geen kinderen hebt.

Storthoop, natuurlijk is de opvoeding uiteindelijk doorslaggevend.
Maar bepaalde muziek teksten met bepaalde clips geven een bepaald beeld aan die kinderen: vrouwen houden ervan om vrijwel naakt om mannen heen te dansen die ze hoeren noemen.
Kinderen krijgen dus het idee dat vrouwen dat wel leuk vinden om zo behandeld te worden, immers als het slecht was zou het niet op tv verschijnen.

Eens.

Tomas
24-08-05, 12:58
Geplaatst door DeStorthoop

Als kinderen dit soort dingen doen moet je de ouders aan de schandpaal nagelen, en niet 50 cent.


Dat gebeurt ook. De ouders krijgen altijd al de schuld. En jij hoeft het ze echt niet makkelijker te maken door ook maar iets van je geneugtes in te leveren. Of iets meer moeite te doen om eraan te komen. Wees maar niet bang. De ouders zijn altijd en overal verantwoordelijk voor. Jij blijkbaar (nog) niet.

Seif
24-08-05, 13:07
Geplaatst door Goodnight
Is duidelijk dat jij geen kinderen hebt.

Storthoop, natuurlijk is de opvoeding uiteindelijk doorslaggevend.
Maar bepaalde muziek teksten met bepaalde clips geven een bepaald beeld aan die kinderen: vrouwen houden ervan om vrijwel naakt om mannen heen te dansen die ze hoeren noemen.
Kinderen krijgen dus het idee dat vrouwen dat wel leuk vinden om zo behandeld te worden, immers als het slecht was zou het niet op tv verschijnen.

Leg mij dan eens uit waarom uit onderzoek blijkt dat groepsverkrachtigen vooral een fenomeen van de grote stad zijn?

Afgelopen vrijdag was ik toevallig op het Friese platteland, en daar konden ze ook MTV/TMF/etc ontvangen.

Juliette
24-08-05, 13:07
Ik denk niet dat het nu erger is dan vroeger. The Stones en The Doors hadden toch ook al behoorlijk ongekuiste teksten.

Elsschot
24-08-05, 13:08
ruim 10 jaar geleden deelde ik mijn etage met een nederhooper uit de clan van de ODP.
Zijn teksten waren grof en hard, hijzelf was intelligent, bedachtzaam, en een zeer sociale jongen.

Hiphop is een manier van doen, stompzinnige jeugd die zich negatief laat beinvloeden omdat zij de teksten niet doorhebben geven blijk van onvoldoede opvoeding en intelligentie

Goodnight
24-08-05, 13:14
Geplaatst door Seif
Leg mij dan eens uit waarom uit onderzoek blijkt dat groepsverkrachtigen vooral een fenomeen van de grote stad zijn?

Afgelopen vrijdag was ik toevallig op het Friese platteland, en daar konden ze ook MTV/TMF/etc ontvangen.

Omdat in de stad de jongeren in de stad het gevoel hebben dat ze in een getto wonen, komen we weer terug bij de invloed van rap en R&B clips.Ik denk dat jongeren in de stad zich sneller zullen identificeren met 50 Cent dan een boerenzoon op het platteland.

Kijk alleen maar naar de kledingstijl, de slang die wordt gebruikt etc.

Goodnight
24-08-05, 13:16
Geplaatst door Elsschot

Hiphop is een manier van doen, stompzinnige jeugd die zich negatief laat beinvloeden omdat zij de teksten niet doorhebben geven blijk van onvoldoede opvoeding en intelligentie

Verse 1
I'mma strate gorilla wit itcold hearted killa wit it
Any nigga gettin outta line can get it
I make it hot, motha fuckaz freeze up when I come thru
Mac. 10, 32 shot - clip in my snuckle
I might smile n say wassup but I don't fuck witchu niggaz
My rap money slow up, I run up on you niggaz
I'm on da edge, I'm juss waitin on a nigga to push me
Put my hand on my strap, " wachu lookin at pussy "
We ain't buddies, we ain't partners, n we damn sho ain't friends
So much chrome on my benz you see yo face in my rims
If yo bitch wanna roll, I'mma let her get in
I don't play, but I'mma play till da motha fuckin end

Chorus:
I got no pick up lines
I stay on the grind
I tell hos all da time
Bitch get in my Car
Got my 64, ridin on Dayton Spokes
When I open da do'
Bitch get in my Car

eh...juist ja :rolleyes:

Tomas
24-08-05, 13:17
Geplaatst door Juliette
Ik denk niet dat het nu erger is dan vroeger. The Stones en The Doors hadden toch ook al behoorlijk ongekuiste teksten.

In de tijd van the stones en the doors tot ver in de jaren 80 waren er nog wel eens feministen actief om het geschetste vrouwbeeld te bestrijden. Die hoor je al heel lang niet meer echt. Het geschetste vrouwbeeld van The Stones en Doors heeft -misschien wel daardoor- ook geen enkele gelijkenis met die in de huidige rap muziek.

Goodnight
24-08-05, 13:18
Geplaatst door Juliette
Ik denk niet dat het nu erger is dan vroeger. The Stones en The Doors hadden toch ook al behoorlijk ongekuiste teksten.

het gaat er niet om of die teksten ongekuist zijn of niet.
Het gaat erom dat vrouwen in raps niet bepaald eerbiedig worden aangesproken.En de functie die zij in de clips vervullen terwijl ze voor hoeren en bitchen worden uitgemaakt is niet bepaald een voorbeeldfunctie.

Tomas
24-08-05, 13:19
Geplaatst door Elsschot
stompzinnige jeugd die zich negatief laat beinvloeden omdat zij de teksten niet doorhebben geven blijk van onvoldoede opvoeding en intelligentie

Als je je dit blijkbaar wel kunt beseffen, maar desondanks geen enkel verantwoordelijkheids gevoel kunt opbrengen voor je mogelijke invloed, ben je in mijn ogen eigenlijk gewoon de echte misdadiger. En dus niet de minder intelligente slecht opgevoedde jeugd.

Goodnight
24-08-05, 13:31
Ook HEEEEEEL onschuldig:

Free Ying Yang Twins Music Download!
Download "Wait" now!

Hey how you doin lil mama? lemme whisper in your ear
Tell you something that you might like to hear
You got a sexy ass body and your ass look soft
Mind if i touch it? and see if its soft
Naw i'm jus playin' unless you say i can
And im known to be a real nasty man
And they say a closed mouth dont get fed
So i dont mind asking for head
You heard what i said, we need to make our way to the bed
And you can start usin' yo head
You like to fuck, have yo legs open all in da butt
Do it up slappin ass cuz the sex gets rough
Switch the positions and ready to get down to business
So you can see what you've been missin'
You might had some but you never had none like this
Just wait til you see my dick

Ay bitch! wait til you see my dick
Wait til you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up
Ay bitch! wait til you see my dick
Wait you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up

Like B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM,
B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM,
B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM

Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy Up, Beat da pussy up

[verse 2]

You fine, but i aint gone sweat ya
See i wanna fuck, tell me whats up
Walk around the club with yo thumb in ya mouth
Put my dick in, take your thumb out
There might be a lil coshure? to deal with
Wet ? hope they dont spill shit
I keep a hoe hot when i'm puttin' in work
Wanna skeet skeet you bout to get your feelin's hurt
Cuz I'll beat dat cat with a dog
And knock da walls of a broad til she scrawl
Like (OOOOOH!)
Yea something like that, but it depends on the swing of the baseball bat
Fuck a bitch on da counter make the
Plates fall back
On the floor she aint screamin she a nut so they crack
Crack...crack
Fuck that bend over imma give you the dick

Ay bitch! wait til you see my dick
Wait til you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up
Ay bitch! wait til you see my dick
Wait you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up

Like B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM,
B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM

Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy
Up, Beat da pussy up

(OOOOOOOH!)



Geplaatst door Elsschot
stompzinnige jeugd die zich negatief laat beinvloeden omdat zij de teksten niet doorhebben geven blijk van onvoldoede opvoeding en intelligentie ach ja...over stompzinnig gesproken :rolleyes:

observer
24-08-05, 13:32
Geplaatst door Goodnight
het gaat er niet om of die teksten ongekuist zijn of niet.
Het gaat erom dat vrouwen in raps niet bepaald eerbiedig worden aangesproken.En de functie die zij in de clips vervullen terwijl ze voor hoeren en bitchen worden uitgemaakt is niet bepaald een voorbeeldfunctie. helemaal met je eens maar het blijft een grote stap van lustobject naar gebruiksvoorwerp

bovendien zou dat betekenen dat als we een bepaald gedrag willen stimuleren we dan maar het in veel videoclips moeten zetten

Goodnight
24-08-05, 13:33
Geplaatst door observer

bovendien zou dat betekenen dat als we een bepaald gedrag willen stimuleren we dan maar het in veel videoclips moeten zetten sex verkoopt.

Juliette
24-08-05, 13:45
Geplaatst door Goodnight
het gaat er niet om of die teksten ongekuist zijn of niet.
Het gaat erom dat vrouwen in raps niet bepaald eerbiedig worden aangesproken.En de functie die zij in de clips vervullen terwijl ze voor hoeren en bitchen worden uitgemaakt is niet bepaald een voorbeeldfunctie.

Ok, je hebt wel gelijk. Maar ik denk dat dat samengaat met een tendens die alles en iedereen herleidt tot een 'product' of een 'doelgroep'. Een soort 'vermarkting' van de SL. Dus ook van de muziek etc. (Maar dat maakt het er niet minder problematisch om natuurlijk).

Goodnight
24-08-05, 14:36
Geplaatst door Juliette
Ok, je hebt wel gelijk. Maar ik denk dat dat samengaat met een tendens die alles en iedereen herleidt tot een 'product' of een 'doelgroep'. Een soort 'vermarkting' van de SL. Dus ook van de muziek etc. (Maar dat maakt het er niet minder problematisch om natuurlijk).

Wat is SL?

Mark
24-08-05, 14:44
http://musicvideobox.com/50Cent-DiscoVideofreeze0.jpg

50 cent in discussie met een jongedame over de invloed van de verlichting op het huidige stelsel van normen en waarden in west-europa.

Goodnight
24-08-05, 14:45
:schok:

mark61
24-08-05, 14:46
Geplaatst door Goodnight
Is duidelijk dat jij geen kinderen hebt.

Storthoop, natuurlijk is de opvoeding uiteindelijk doorslaggevend.
Maar bepaalde muziek teksten met bepaalde clips geven een bepaald beeld aan die kinderen: vrouwen houden ervan om vrijwel naakt om mannen heen te dansen die ze hoeren noemen.
Kinderen krijgen dus het idee dat vrouwen dat wel leuk vinden om zo behandeld te worden, immers als het slecht was zou het niet op tv verschijnen.

In dat geval is de opvoeding niet doorslaggevend, en heeft ie dus gefaald.

Verder zijn de 'concepten' waaruit die teksten zijn opgebouwd afkomstig van buiten de scene. Wat een hoer is leer je niet van 50c, dat moet je vantevoren al weten.

Het overrompelende materialisme en de geestelijke leegheid in die clips, daar zou je van huis uit al afkeer van moeten hebben. Is dat niet zo, dan heeft de opvoeding alweer gefaald.

Ik denk dat de invloed van tv en wat dan ook schromelijkwordt overschat, en de invloed van ouders, zelfs of juist bij geen opvoeding, maar gewoon door hun voorbeeld, schromelijk onderschat.

Historisch gezien was er eerst de ziekelijke 'gezinsvorming' en vrouwbeeld onder ex-slaven, alles het gevolg van cultuurvernietiging en negatief zelfbeeld, en de 'bad nigger'-omkeercultuur, en daarna de hiphopghettocultuur. In die volgorde, het tweede het gevolg van het eerste. Die clips komen niet uit de lucht vallen, die wortelen in een eeuwenoude traditie.

Think about it.

Goodnight
24-08-05, 14:55
Geplaatst door mark61
In dat geval is de opvoeding niet doorslaggevend, en heeft ie dus gefaald. juist...


Verder zijn de 'concepten' waaruit die teksten zijn opgebouwd afkomstig van buiten de scene. Wat een hoer is leer je niet van 50c, dat moet je vantevoren al weten. Het gaat niet om of ze weten wat een hoer is of niet.Iedere kleuter weet dat.Het gaat erom hoe de vrouw gepresenteerd wordt in die clips: hersenloos, gewillig, sexverslaafd, naakt en alleen voor het plezier van de man.In die clips heeft ze totaal geen functie alleen maar naakt heen en weer zwaaien met de kont en borsten en verleidelijk lachen als ze bitch genoemd wordt.



Het overrompelende materialisme en de geestelijke leegheid in die clips, daar zou je van huis uit al afkeer van moeten hebben. Is dat niet zo, dan heeft de opvoeding alweer gefaald. Je doet nu alsof het kind een robot is wat door de ouders ingeprogrammeerd wordt.
De rap cultuur is van deze tijd en veel kinderen willen daarbij horen.Ze willen cool en stoer zijn.Dus nemen klakkeloos dingen over.En dan kunnen ouders wel heel opvoedkundig bezig zijn.Maar zodra kinderen met andere kinderen zijn gedragen ze zich naar het cultuurtje waar ze in zitten.Veel ouders hebben daar geen weet van.Ja zelfs ouders die heel opvoedkundig bezig zijn met de eigen kroost.

Ik denk dat de invloed van tv en wat dan ook schromelijkwordt overschat, en de invloed van ouders, zelfs of juist bij geen opvoeding, maar gewoon door hun voorbeeld, schromelijk onderschat. Ik denk nou net het tegenovergestelde.



Historisch gezien was er eerst de ziekelijke 'gezinsvorming' en vrouwbeeld onder ex-slaven, alles het gevolg van cultuurvernietiging en negatief zelfbeeld, en de 'bad nigger'-omkeercultuur, en daarna de hiphopghettocultuur. In die volgorde, het tweede het gevolg van het eerste. Die clips komen niet uit de lucht vallen, die wortelen in een eeuwenoude traditie.

dat zaken in het verleden invloed hebben op het heden dat is mij bekend.Maar om het alleen daarop te gooien vind ik overdreven.....Nu is het cool om onderdeel te zijn van die rapcultuur.
Of denk je dat al die arme getergde rappertje slachtoffers zijn van de eigen geschiedenis?

Ik vind 50 cent niet bepaald een sslachtoffer als hij een spotje mag doen voor een bekend merk.Enige wat hij hoeft te doen is tot 9 te tellen.Evenredig aan de schotwonden die hij op zijn lichaam zou hebben.

Conclusie: het is stoer om schotwonden te hebben, want 50 heeft ze ook en is stoer en cool.

U think about that!

mark61
24-08-05, 15:28
Geplaatst door Goodnight
Het gaat niet om of ze weten wat een hoer is of niet.Iedere kleuter weet dat.Het gaat erom hoe de vrouw gepresenteerd wordt in die clips: hersenloos, gewillig, sexverslaafd, naakt en alleen voor het plezier van de man.

Ik weet 100% zeker dat ik dat op 10-jarige leeftijd al bijzonder onwaarschijnlijk vond. De lading van het woord 'hoer' leer je al ruim voor je met die muziek in aanraking komt. Mag ik hopen. Of, nou ja....

In any case denk ik dat zulke ideeën als de verhouding tussen man en vrouw je al voor je 5de levensjaar worden ingeprent. Ruim.


Je doet nu alsof het kind een robot is wat door de ouders ingeprogrammeerd wordt.

Jazeker.

Een pasgeboren baby is weerloos tegen invloeden van buitenaf. Ook en vooral geestelijke en emotionele. Die weerloosheid neemt langzamerhand af, maar ik denk dat op je 5de / 6e je fundamentele ideeën over hoe je met anderen omgaat al vast liggen.


De rap cultuur is van deze tijd en veel kinderen willen daarbij horen.Ze willen cool en stoer zijn. Dus nemen klakkeloos dingen over.

Dat denk ik niet. Als het volledig strijdig is met hoe het in het gezin gaat krijgen ze jeuk, denk ik.


En dan kunnen ouders wel heel opvoedkundig bezig zijn. Maar zodra kinderen met andere kinderen zijn gedragen ze zich naar het cultuurtje waar ze in zitten.Veel ouders hebben daar geen weet van.

Het lijkt me uitgesloten dat je als ouder niet ziet hoe je zoontje met je dochtertje of dat van familie / de buren omgaat. Dat veel ouders zich geen ruk interesseren voor het geestesleven van hun kind is mij bekend. Dat is hun fout.

Als zoiets oppervlakkigs als tv al zo'n invloed heeft op kinderen, hoe zit het dan met het voorbeeld van live mensen? Je omgeving, je ouders? Hoe denk jij dat 'cultuuroverdracht' in zijn werk gaat? Alleen via de tv? Waar komt die gangstercultuur oorspronkelijk vandaan, denk je? Verzonnen door een tv station?

De werkelijkheid is toch nog steeds out there, op straat en in huis, niet in een kastje.

De vraag is dus hoe al die mensen op het idee kwamen, voordat er tv was. Of dacht je dat ghetto's, gebroken gezinnen en onverantwoordelijke mannen veroorzaakt zijn door tv?


Dat zaken in het verleden invloed hebben op het heden dat is mij bekend.

De geschiedenis verklaart het heden. Hoe moet je anders het heden verklaren? Doordat het op tv is? Waar komt dat dan weer vandaan? Ik vind dat je niet erg doordenkt.


Maar om het alleen daarop te gooien vind ik overdreven.....Nu is het cool om onderdeel te zijn van die rapcultuur.
Of denk je dat al die arme getergde rappertje slachtoffers zijn van de eigen geschiedenis?

Inderdaad. Ze zijn nu al 150 jaar niet in staat hun slavenmentaliteit van zich af te schudden. Dat gaat van generatie op generatie. Wat een ellende.

Dus jij wilt je ogen sluiten voor honderden jaren geschiedenis van tientallen miljoenen mensen, en de oorzaak bij 'de tv' leggen? Wat is die tv dan? Een realiteit van Mars?

Het idiootste is nog wel dat hele volksstammen die nooit slaaf zijn geweest zich nu als slaaf gaan gedragen, omdat het 'cool' is. Wat is er cool aan om slachtoffer en loser te zijn? Waarom moeten blanke en immigrantenkinderen de world over daaraan meedoen? Nihilistischer kan niet.

Dat is alleen te verklaren door het 'bad-nigger'-complex. Dat verzin ik niet, dat is een bekend begrip. Het komt voort uit de neiging van (gevluchte) slaven om alles wat blanken doen om te draaien: blanken (slavenhouders) zijn slecht, dus alles wat zij 'goed' vinden vind jij 'slecht', en omgekeerd. Begrijp je het mechanisme?
De moraal van de upper dog is slecht, want die komt van slavendrijver, dus de moraal van de underdog moet het tegengestelde zijn.

Een soort geperverteerd afstand nemen van je onderdrukking, zogenaamd dan, want het leidt tot een veel ergere onderdrukking: die van jezelf.


Ik vind 50 cent niet bepaald een sslachtoffer als hij een spotje mag doen voor een bekend merk. Enige wat hij hoeft te doen is tot 9 te tellen. Evenredig aan de schotwonden die hij op zijn lichaam zou hebben.

Hij is slachtoffer van een cultuur die misdaad, verkrachting en materiële rijkdom als het hoogst bereikbare op deze aardkloot ziet. Slachtoffer van liefdeloze en verwaarloosde opvoeding.
Voor 1 50c die het maakt zijn er 1 miljoen die in de goot eindigen.


Conclusie: het is stoer om schotwonden te hebben, want 50 heeft ze ook en is stoer en cool.

En dat is stompzinnig en erg zielig voor degene die dat denkt. En er is geen ouder die dat corrigeert, blijkbaar. Maar de vaders van dat volk zijn dan ook steevast afwezig, en voorzover aanwezig geven ze het verkeerde voorbeeld. De moeders werken zich uit de naad om de achteloos verwekte en gebaarde kinderen fysiek in leven te houden, dus die hebben geen tijd voor de geestelijke en emotionele ontwikkeling van hun kinderen.


U think about that!

I did, as you can see.

Goodnight
24-08-05, 15:55
Geplaatst door mark61
Ik weet 100% zeker dat ik dat op 10-jarige leeftijd al bijzonder onwaarschijnlijk vond. De lading van het woord 'hoer' leer je al ruim voor je met die muziek in aanraking komt. Mag ik hopen. Of, nou ja.... neem jezelf niet als voorbeeld....


In any case denk ik dat zulke ideeën als de verhouding tussen man en vrouw je al voor je 5de levensjaar worden ingeprent. Ruim. en als het ook nog eens wordt bevestigd op tv...





Een pasgeboren baby is weerloos tegen invloeden van buitenaf. Ook en vooral geestelijke en emotionele. Die weerloosheid neemt langzamerhand af, maar ik denk dat op je 5de / 6e je fundamentele ideeën over hoe je met anderen omgaat al vast liggen. We hebben het over pubers..niet over babys en kleuters.



Dat denk ik niet. Als het volledig strijdig is met hoe het in het gezin gaat krijgen ze jeuk, denk ik.
kinderen hebben buiten het gezin ook een eigen cultuur.


Het lijkt me uitgesloten dat je als ouder niet ziet hoe je zoontje met je dochtertje of dat van familie / de buren omgaat. Dat veel ouders zich geen ruk interesseren voor het geestesleven van hun kind is mij bekend. Dat is hun fout. ga eens praten met ouders die dachten dat ze het al die tijd goed deden om er achter te komen dat zoonlief of dochterlief ook nog een andere kant heeft.

Als zoiets oppervlakkigs als tv al zo'n invloed heeft op kinderen, hoe zit het dan met het voorbeeld van live mensen? Je omgeving, je ouders? Hoe denk jij dat 'cultuuroverdracht' in zijn werk gaat? Alleen via de tv? Waar komt die gangstercultuur oorspronkelijk vandaan, denk je? Verzonnen door een tv station? je wil het gewoon niet snappen: op tv wordt nog eens dikjes bevestigd dat er niets mis is met vrouwen hoer te noemen en ze als sexobject te zien.Where are u brains?

De werkelijkheid is toch nog steeds out there, op straat en in huis, niet in een kastje. bevestiging zoeken en vinden sir...

De vraag is dus hoe al die mensen op het idee kwamen, voordat er tv was. Of dacht je dat ghetto's, gebroken gezinnen en onverantwoordelijke mannen veroorzaakt zijn door tv? *zucht* nogmaals, als kinderen al niet in een stabiel gezin opgroeien en ze zien een bevestiging op de televisie tsja....


De geschiedenis verklaart het heden. Hoe moet je anders het heden verklaren? Doordat het op tv is? Waar komt dat dan weer vandaan? Ik vind dat je niet erg doordenkt. maar daar hebben we jou toch voor?Oh grote allesweter :rolleyes:



Inderdaad. Ze zijn nu al 150 jaar niet in staat hun slavenmentaliteit van zich af te schudden. Dat gaat van generatie op generatie. Wat een ellende Juistem ja...en iedereen holt er gezelligjes aan.je wil het nog steeds niet snappen.



Dus jij wilt je ogen sluiten voor honderden jaren geschiedenis van tientallen miljoenen mensen, en de oorzaak bij 'de tv' leggen? Wat is die tv dan? Een realiteit van Mars? oh please...ga niet voor mij denken...tv heeft een grotere invloed dan je wil toegeven.Maar nee jij blijft liever in het verleden steken.

Het idiootste is nog wel dat hele volksstammen die nooit slaaf zijn geweest zich nu als slaaf gaan gedragen, omdat het 'cool' is. Wat is er cool aan om slachtoffer en loser te zijn? Waarom moeten blanke en immigrantenkinderen de world over daaraan meedoen? Nihilistischer kan niet. now we are talking.......


Dat is alleen te verklaren door het 'bad-nigger'-complex. Dat verzin ik niet, dat is een bekend begrip. Het komt voort uit de neiging van (gevluchte) slaven om alles wat blanken doen om te draaien: blanken (slavenhouders) zijn slecht, dus alles wat zij 'goed' vinden vind jij 'slecht', en omgekeerd. Begrijp je het mechanisme?
De moraal van de upper dog is slecht, want die komt van slavendrijver, dus de moraal van de underdog moet het tegengestelde zijn.

Een soort geperverteerd afstand nemen van je onderdrukking, zogenaamd dan, want het leidt tot een veel ergere onderdrukking: die van jezelf. yes..



Hij is slachtoffer van een cultuur die misdaad, verkrachting en materiële rijkdom als het hoogst bereikbare op deze aardkloot ziet. Slachtoffer van liefdeloze en verwaarloosde opvoeding.
Voor 1 50c die het maakt zijn er 1 miljoen die in de goot eindigen. en nog eens zoveel miljoen denken dat het cool is en gaan dat soort gedrag imiteren.



En dat is stompzinnig en erg zielig voor degene die dat denkt. En er is geen ouder die dat corrigeert, blijkbaar. Maar de vaders van dat volk zijn dan ook steevast afwezig, en voorzover aanwezig geven ze het verkeerde voorbeeld. De moeders werken zich uit de naad om de achteloos verwekte en gebaarde kinderen fysiek in leven te houden, dus die hebben geen tijd voor de geestelijke en emotionele ontwikkeling van hun kinderen.



I did, as you can see. is niet alleen bij de zwarte jeugd het geval mister.En ' dat volk' klinkt behoorlijk denigrerend...
Ma goeth..ondertussen draaien de clips en de raps gezellig door..

Who cares dus :rolleyes:

mark61
24-08-05, 16:17
Geplaatst door Goodnight
neem jezelf niet als voorbeeld....

Tsja, waarom niet?


en als het ook nog eens wordt bevestigd op tv...

Ah, dus je ziet ook nog wel iets buiten de tv, bij de ouders bijvoorbeeld, liggen?


We hebben het over pubers..niet over babys en kleuters.

Die zijn babies en kleuters geweest. Dus daar ging het al mis, anders waren ze nu wel geïmmuniseerd.


kinderen hebben buiten het gezin ook een eigen cultuur.

Ja natuurlijk. Tis zaak als ouders om dat bij te houden. En dat is moeilijk, ja.


ga eens praten met ouders die dachten dat ze het al die tijd goed deden om er achter te komen dat zoonlief of dochterlief ook nog een andere kant heeft.

De meeste ouders hebben daar tegenwoordig helemaal geen tijd voor. Tweeverdieners.


Je wil het gewoon niet snappen: op tv wordt nog eens dikjes bevestigd dat er niets mis is met vrouwen hoer te noemen en ze als sexobject te zien.Where are u brains?

Met 'nog eens dikjes bevestigd' geef je zelf al aan dat de eigenlijke oorzaak voor en buiten tv ligt. Tegen de tijd dat een kind klakkeloos nadoet wat hij op tv ziet is het al jaren te laat.


bevestiging zoeken en vinden sir...
*zucht* nogmaals, als kinderen al niet in een stabiel gezin opgroeien en ze zien een bevestiging op de televisie tsja....

Dus die instabiele gezinnen zijn het echte probleem. Er zijn zoveel gevaren die kinderen bedreigen; alleen een goede opvoeding kan de meeste gevaren ondervangen. Op alle kanalen Disney uitzenden gaat niet lukken.


maar daar hebben we jou toch voor?Oh grote allesweter :rolleyes:

Nou nee, ik nodig je uit mee te denken.


Juistem ja...en iedereen holt er gezelligjes aan.je wil het nog steeds niet snappen.

Wat wil ik niet snappen? Er moet wat aan dat achteraan hollen gebeuren. Hoe, dat weet ik niet. Ben geen expert.


oh please...ga niet voor mij denken...tv heeft een grotere invloed dan je wil toegeven.Maar nee jij blijft liever in het verleden steken.

Ik vraag heel simpel: waar komen die tv-beelden vandaan? Die staan toch niet op zichzelf, zijn toch niet de ultieme bron?


en nog eens zoveel miljoen denken dat het cool is en gaan dat soort gedrag imiteren.

Het verbaast mij nog steeds. Magoed, ze zullen wel wat herkennen in wat ze zien. Anders weet ik het ook niet. De jonge Zwarte Schaap of Wortel hadden er blijkbaar geen last van.


is niet alleen bij de zwarte jeugd het geval mister.En ' dat volk' klinkt behoorlijk denigrerend...

Dat volk is niet één bepaald etnisch volk, maar groepen waarin dat gedrag voorkomt. Dat zijn grotendeels ex-slavenpopulaties. In NL is dat Antillianen, Cabo's, en in mindere mate Surinaamse creolen. Tis niet anders.


Ma goeth..ondertussen draaien de clips en de raps gezellig door..

Tsja, verbieden lijkt mij niet te helpen. Het is een gevolg, geen oorzaak, wou ik maar zeggen.
Ik denk eigenlijk dat doordat de VS nog steeds een racistische maatschappij is, het ook extra moeilijk blijft voor een AfroAmerikaan om zich los te maken uit de vicieuze cirkel. Nou gebeurt dat wel, maar aan de andere kant groeit de groep weer aan. Anticonceptie misschien wat?


Who cares dus :rolleyes:

I do. Ik zit hier te stuiteren. Ik weet niet zo snel wat je daaraan doet. Ja, ouders trainen, kinderen begeleiden. Gebeurt ook en kost een vermogen en duurt heel lang.
Maar de 'onderklasse' groeit van nature ook heel snel. Ben benieuwd wie gaat winnen. Brrrr.

Ik weet niet wat je van mij denkt, maar ik vind het verschijnsel al heel lang verschrikkelijk. Ik verdiepte me lang geleden al in ex-slaven/afstammelingen en vind het vreselijk. En zie de oorzaak dus in de slavernij. Ik kijk niet vrolijk neer op 'die mensen', maar wel op hun daden. En ik zie de westerse schuld en verantwoordelijkheid heel duidelijk.

Rabi'ah.
24-08-05, 17:05
Geplaatst door Goodnight
Ook HEEEEEEL onschuldig:

Free Ying Yang Twins Music Download!
Download "Wait" now!

Hey how you doin lil mama? lemme whisper in your ear
Tell you something that you might like to hear
You got a sexy ass body and your ass look soft
Mind if i touch it? and see if its soft
Naw i'm jus playin' unless you say i can
And im known to be a real nasty man
And they say a closed mouth dont get fed
So i dont mind asking for head
You heard what i said, we need to make our way to the bed
And you can start usin' yo head
You like to fuck, have yo legs open all in da butt
Do it up slappin ass cuz the sex gets rough
Switch the positions and ready to get down to business
So you can see what you've been missin'
You might had some but you never had none like this
Just wait til you see my dick

Ay bitch! wait til you see my dick
Wait til you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up
Ay bitch! wait til you see my dick
Wait you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up

Like B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM,
B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM,
B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM

Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy Up, Beat da pussy up

[verse 2]

You fine, but i aint gone sweat ya
See i wanna fuck, tell me whats up
Walk around the club with yo thumb in ya mouth
Put my dick in, take your thumb out
There might be a lil coshure? to deal with
Wet ? hope they dont spill shit
I keep a hoe hot when i'm puttin' in work
Wanna skeet skeet you bout to get your feelin's hurt
Cuz I'll beat dat cat with a dog
And knock da walls of a broad til she scrawl
Like (OOOOOH!)
Yea something like that, but it depends on the swing of the baseball bat
Fuck a bitch on da counter make the
Plates fall back
On the floor she aint screamin she a nut so they crack
Crack...crack
Fuck that bend over imma give you the dick

Ay bitch! wait til you see my dick
Wait til you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up
Ay bitch! wait til you see my dick
Wait you see my dick
Ay bitch! wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up

Like B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM,
B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM

Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy up, Beat da pussy up,
Beat da pussy
Up, Beat da pussy up

(OOOOOOOH!)



Walgelijke tekst inderdaad! :kotsen:

Toen ik dat liedje op The Box hoorde vond ik het al vreselijk, maar toen ik het een keer in een platenzaak hoorde, ging ik echt finaal over m'n nek......

DeStorthoop
24-08-05, 17:20
Geplaatst door Goodnight
Is duidelijk dat jij geen kinderen hebt.

Storthoop, natuurlijk is de opvoeding uiteindelijk doorslaggevend.
Maar bepaalde muziek teksten met bepaalde clips geven een bepaald beeld aan die kinderen: vrouwen houden ervan om vrijwel naakt om mannen heen te dansen die ze hoeren noemen.
Kinderen krijgen dus het idee dat vrouwen dat wel leuk vinden om zo behandeld te worden, immers als het slecht was zou het niet op tv verschijnen.

Ik was even werken, ondertussen heeft Mark61 het meeste al gezegd geloof ik. Kort gezegd: Als er al sprake van life imitating art imitating life is, dan ligt het probleem bij life en niet bij art. Het is nu eenmaal zo dat wij in een maatschappij leven waar jong en rijk het ideaal is en het stoerste haantje de meeste en de mooiste kippetjes heeft, logisch dat dat terug komt in muziek. Daarbij is het zo dat je deze discussie moeiteloos door kunt trekken naar films, televisieprogramma's en videospellen, om nog maar te zwijgen over wat kinderen op het internet allemaal te zien kunnen krijgen. Daar is niet tegen te vechten, althans niet door het domweg af te schaffen.

Jonge kinderen kun je best verbieden naar bepaalde dingen te kijken denk ik, maar tegen de tijd dat het pubers geworden zijn moeten ze moreel weerbaar genoeg zijn om dit soort dingen op waarde te schatten. Zo niet zijn ze imho zowieso verloren.

Al3arbi
24-08-05, 17:21
Goodnight en Rabiah, jullie luisteren toch echt naar de verkeerde artiesten.


"It's Your World"
(feat. 'POPS')

[Verse 1]
Night Blows, Stoves don't work, Hoes at work
A warrior, so I wear 'em on my shirt
Wish I was free as Che was,I spend a day buzzed
Trippin on heights, wishin for nights in different flavors
The age of Kane and Big Daddy,shown by the caddies
Uncles named Larry, that never really grabbed me
My mother gave birth but she really never had me
Left to the hood to play daddy
Raised by niggaz named Butch through the bay bay
With waists so they weigh they status on the streets
License plates that say they, motto This is Chicago in the hay day
Similiar to Good Times, I guess that I was Jay Jay
A skinny nigga, young girls with penny figures
So many niggaz, stacked upon each other
It's the black upon each other that we love so much
Wonder how many of us, these drugs gonna touch
Used to gangbang, ain't really thug that much
Rather have some thick broads then the dutch to clutch
Went to school in Baton Rouge for a couple of years
My college career got downed with a couple of beers
Came back home, now I gotta pay back loans
Same nigga, same block, same shit they own
Only thing different, quicker, they click that chrome
In my defense, yo I had to hit that zone
Man to man, I'm good workin with my hands
My generation never understood workin for the man
And, of bein broke I ain't a fan
Now I stand in the same spot, as my old man
My life I planned not to be on this corner
I still wanna see California
But this is my world

[Chorus Repeated Overlapping:]
"It's your world"

[Common] Yeah

[Verse 2]
Life and death law around us
Four pounds and pounds a verb from out of towners
It's hard to stay grounded
We stay high, thats why old folks down us
Lost, nobody found us, the force that sorrounds us
Ain't with us, they get us on the ground and hit us
We paint pictures of the chains under their names and scriptures
Removed from earth, only to return through birth
Knew this girl sellin her body, wish she knew what it was worth.
Between God and trash, lookin in every car that pass
With a walk that suggests head, to milk niggaz she was breastfed
She know dairy so she say cheese to get bread
In the area where it's more weaves and less dreads
Kinda scary, amongst thieves and base-heads
Said it was her toes, but I could tell her soul hurt
She was cold turk, growin up she got to know hurt
very well in a world where self hate is overt
Her step-father that he was ike, so her mother he striked
she got to like like minded niggaz, who liked crimes and figures
Doin white lines and liquor, see hard times had kicked her
In the ass, it used to be thicker
Life is fast, some choose to be quicker
I remember in high school she had a passion to sing
Now she see herself in a casket in dreams
These are the children of crack and rap, blacks done lack
Self-esteem, yo we forgot the dream
On our jeffersons y'all but we forgot the theme
In the Chi, we even rootin for a garbage team
This queen never seen herself on this Corner
She still wanna see California
But this is her world

[Chorus repeated several times]

[Kids stating their dreams]

['POPS']
Be, be here, be there, be that, be this
Be greatful for life, be greatful to life
Be gleeful everyday, for bein the best swimmer among 500,000
Be-nign, be you, be mom's mean pie, be little black sambo With bad hair
Be aware of what a lynch is, Be, be boundless energy
Be a four star ghetto general, be no one except I
Be a strong academic student, be an A student in sociology
Be food for thought to the growin mind, be the author of your own horoscope
Be invited, be long-living, be forgiving, be not forgetful
Be a proud run, only to return to fight another day
Be peaceful if possible, but justice in ways (?)
Be high when you low, be on time but knowin to go
Be cautious of the road to college, takin a detour through vietnam or the middle east
Be absent of wars at any past or present fought amongst themselves
Be visual of foreclosure over your shoulder while beggin
A nation built on free labor for reperation, Be a cartopogropher
Be a map maker, be able to find afro-american man
search thoroughly it may be close to black man
Be ammended 5/5ths, be ammended 5/5ths human
Be the owner of more land than is set aside for wild life
Be cupid, to world government
Be found among the truth, lost tribe
Be at full strength when walking through the valley
Be not foolish as tender 18 of the mountain tops
Be a brilliant soul, sparklin in the galaxy while walkin on earth
Be loved by God as much as God loved Ghandi and Martin Luther King
Be that last one of 144,000, be the resident of that twelfth house
Be....eternal!

DeStorthoop
24-08-05, 17:30
Geplaatst door Tomas
Dat gebeurt ook. De ouders krijgen altijd al de schuld.
Klinkt een beetje zuur zo, maar ouders hebben in dit geval ook altijd schuld. Uitgezonderd weesjes.



En jij hoeft het ze echt niet makkelijker te maken door ook maar iets van je geneugtes in te leveren.

Ik en miljoenen anderen die het op waarde kunnen schatten en in het geval van 50 cent in zijn cultuur kunnen plaatsen. Censuur is als middel bijna altijd erger dan de kwaal.



Of iets meer moeite te doen om eraan te komen. Wees maar niet bang. De ouders zijn altijd en overal verantwoordelijk voor. Jij blijkbaar (nog) niet.

Van mij mag 50 cent best uit de dagprogrammering, als ouders daar zo'n punt van willen maken. Of het helpt betwijfel ik.

DeStorthoop
24-08-05, 17:36
Geplaatst door Elsschot
ruim 10 jaar geleden deelde ik mijn etage met een nederhooper uit de clan van de ODP.
Zijn teksten waren grof en hard, hijzelf was intelligent, bedachtzaam, en een zeer sociale jongen.

Hiphop is een manier van doen, stompzinnige jeugd die zich negatief laat beinvloeden omdat zij de teksten niet doorhebben geven blijk van onvoldoede opvoeding en intelligentie

Correct, ik heb die gasten ook wel eens gesproken. Ben pas nog naar de presentatie van hun nieuwste album geweest, met Laberinto samen, heel erg gaaf. Dat nieuwe album staat trouwen vol met intelligente maatschappijkritische teksten. Die mannen worden ook een dagje ouder, ze doen "moordenaar" nog wel live trouwens.

:bril:

Rabi'ah.
24-08-05, 17:38
Geplaatst door Al3arbi
Goodnight en Rabiah, jullie luisteren toch echt naar de verkeerde artiesten.

Ow, maar naar die troep luister ik niet, alleen loop ik er af en toe helaas tegenaan. :moe:

En Common doet inderdaad. :duim:

Hoe gaat het verders met je?

Al3arbi
24-08-05, 17:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Ow, maar naar die troep luister ik niet, alleen loop ik er af en toe helaas tegenaan. :moe:

En Common doet inderdaad. :duim:

Hoe gaat het verders met je?


Goedzo. I was worried. I`m doin` fine..:auw2:

Und Sie?!

DeStorthoop
24-08-05, 17:41
Geplaatst door mark61

Het overrompelende materialisme en de geestelijke leegheid in die clips, daar zou je van huis uit al afkeer van moeten hebben. Is dat niet zo, dan heeft de opvoeding alweer gefaald.

It's all about da bass, holmes!

Jullie leggen in het geval van 50 cent toch veel te veel nadruk op die teksten. Ik vind vooral z'n flow erg lekker, is meer een muzikaal iets.

Voor hiphop met inhoud haal ik Postmen of KRS-one uit de kast, die willen soms heel erg de diepte in gaan.

Rabi'ah.
24-08-05, 17:41
Geplaatst door Al3arbi
Goedzo. I was worried. I`m doin` fine..:auw2:

Und Sie?!

Met mij is alles goed, alhamdoulillah.

Ik begin in september aan mijn studie Rechten, eventueel met Arabisch als bijvak.

Wat doe jij tegenwoordig?

Tomas
24-08-05, 17:42
Geplaatst door DeStorthoop

Ik heb mijn punt ook al wel gemaakt en de gebruikelijke reacties gelezen. Niks wijzer geworden wat dat betreft. Verantwoordelijkheid is nu eenmal iets van de ander.

Maar toch wil ik even op dit misverstand reageren:


Als er al sprake van life imitating art imitating life is, dan ligt het probleem bij life en niet bij art.

Art is part of life. Het staat er niet onschuldig naast te kijken. Het is onderdeel van onze samenleving. Het wordt er door beinvloed en het beinvloed onze maatschappij.

Maargoed, ik weet ook wel dat dit niet ingezien kan worden door vele liefhebbers.

Rabi'ah.
24-08-05, 17:43
Geplaatst door DeStorthoop
It's all about da bass, holmes!

Jullie leggen in het geval van 50 cent toch veel te veel nadruk op die teksten. Ik vind vooral z'n flow erg lekker, is meer een muzikaal iets.

Voor hiphop met inhoud haal ik Postmen of KRS-one uit de kast, die willen soms heel erg de diepte in gaan.

Ik vind die beats van 50 Cent ook goed, maar de teksten en clips zijn gewoonweg walgelijk.

En Postmen is ook goed. Verders houd ik ook van The Fugees, Lauryn Hill en Kanye West.

Wide-O
24-08-05, 17:44
Keiharde Vlaamsche rap ;)


Ei buzze, was da hie in televisie, in da programma up brussel vlams,
Ei is da nu junne missie, die propaganda lik up de trams,
Ei met al jen geld, da kan toch niet

Je zied en hoere Ei, ge verkopt u zelven
ge zie nie stoere Ei, ge gaat uzelven bedelven
ge komt al eens niet uit de ghettos of van op de straten
Ei, ge noemt u moaten geen posse moar geweune moaten,

Ei, wien et er daar nog van ghoord,
Ei, dienen buzze is karaktergestoord
Ei, en tegen de dee dat ie kent zegt ie nooit gene yo mo geweune hey
Ei, en t'is niet voor de show,

Ge draagt geweune kleren, en geen uniform,
ge wilt de pose niet leren en ge leeft niet naar de norm
gasten lik hie helpen hiphop naar de kloten, is da nu hardcore,
ei, zien da nu wel stoten

een eigen imago, een eigen gedacht,
ei, de vuf criteria van de hiphop verkracht
ei, maar da kan nie bestaan, ge gedraagt u lik een vlaming en al eens nie lik nen amerikaan.

Ei ei, tis waar wat da je zegt,
Ei ei, tis bikans lik echt
Thofvan commerce rockt de natie zonder totetrekkerie

Ei, ei, ei ei ei

Leverancier, flip kowlier, em is hier , met plezier,
Kamp van dan?? Maak mo plannen, geld verdien 't zoe nie besannen,
Wuk en toen, oud u mond stommen hond, kben nie blond
Kieke rond, nor hier no boven, no links en rechts en no de grond,

Veel te veel diarree, up teevee, 'k doe nie mee,
Of toch wel als ze bellen, awem merci, awel sant,
Niet te doen, uitverkoop, nieuwe schoenen nie goedkoop,
Flip kowlier is heel veranderd, en e doe mee met den hoop,

Vintje toch wuk goat zin, zuk ne fin nie lik de min,
Laat mo kommen, 'k ben nie dom, lat mie gerust en lat mie zin,
Eigen keuze eigen wet eigen leuze geen belet,
Kom mo binnen, doet uw vest af en makt mo da g'u zere zet,

Woarom niet, doarom niet, 'k maken u nen hiphop beat,
'k make pop en hiphop, deur elkaar, non stop,
liefd'is blind, stevie wonder, goedgezind, 'k kan nie zonder,
mien LP's, mien CD's Flip Kowlier een wereldwonder,

Ei ei, tis waar wat da je zegt,
Ei ei, tis bikans lik echt
Thofvan commerce rokt de natie zonder totetrekkerie

Ei, ei, ei ei ei, ei

Ei ei, tis waar wat da je zegt,
Ei ei, tis bikans lik echt
Thofvan commerce rokt de natie zonder totetrekkerie

Ei, ei, ei ei ei, ei ei

Ei ei, ah ''t is were TLP,
Ei ei met al z'n vulle R'n B
Ne ga were ze vullen bek open zetten bij 't hof van commerce
Da's toch den deenen van diene groep van vroeger RCC,
En nu peist ie dat ie nen dj is met zinen soundsystem T'nD

Houd uw vrouwen moa vaste, verbergt uw flessen bacardi
Met die gast moe je niets beginnen, 't is altijd pure miserie,
E j'em al e keer horen klappen, ne peist dat ie amerikaan is
of dat ie ne jamaicaan is. 'k peis dat me hem al gauwe gedaan is

Mo bejoat, bende sukkels vul met pukkels en puisten, Ge moet e keer goe lustern,
'k goat voe heel 't kot roepen, En nie gelik gulder, achter iedereen ze rugge flusteren,
kom moar e keer tegen min klappen, as j'evenveel uptredens gedoan et,
as j'evenveels parties gerockt et, as j'evenveel pornofilms gemaakt et,

Ga j' gulder mie vertellen hoe dat 't met den echten hiphop zit?
Bluf moar up ulder forum, met uldern internet,
Hiphop? Ik ben nie elitair, ik ben gene backpack snob,
Ik ben james, george, ole dirty, bambaata en bob,
Ik ben de kerel die alle nightlife records klopt,
15 jaar in de hiphop en nog altijd aan de top,
lik de pioneers luster 'k ik naar alle soorten muziek,
en moest je 't nog nie weten, ik ben de grootste sexfreak,
Moe je nog ne rapken en, geef geweune 'n keer nen bic,
Of geweune 'n micro 't is tied voor een freakshow.
Doe'dn kee r nie zo stief, komt ut die'n igloo
Rol 'd u ne wiet, dienen beat is biekans te slow,

'k ga u doen zweten, gelik de pikantste chorizo,
'k steek mijn marshmellow boxershort af en 'k beginne te blaffen,
Ge peist toch niet da je goat maffen,
All night long, gelik lionel, toond moar uw charetellen, klets up uw billen,
'k steke ne vinger in uw gat, fuck diene pussy is hier weer veel te nat,

ei ei, 't is moar da je 't weet,
ei ei, g'hebt een lekkere spleet,
ei ei, ge kunt me geweunweg niet vergeten
ei ei , 'k en t'hard in je tepels gebeten,
ei ei, ge ziet geweun bezeten,

Meiske toch, stopt een keer met lekken
'k kriegen geen genoeg van uw bekken
w'en veel te vele gepoept,
moa kom te toch moar nog ne keer aftrekken,
jenna, brianna,
TLP toch, ge zijd weer veel te verre an't goan,
Laat mie geweun begoan, blijf moar stoan,
Met uw handen tegen de muur, gat in de lucht,
Da condoom goat bijna scheuren,
Hoe lang goat dat hier nog deuren
Et er misschien iemand te veel dope gepakt?
Up't gemak, voor dat we eighties hits gaan beginnen zingen
Voor dat we de laatste druppels ut de flesse wringen,
Voor dat we alle drugs in een cocktail vermengen,
Zie je d'r gereed voor meiske
Ga je mee op stap met de pornoking?

Ei ei doe geweun uw ding.


:hihi:

Tomas
24-08-05, 17:44
Geplaatst door DeStorthoop
It's all about da bass, holmes!

Jullie leggen in het geval van 50 cent toch veel te veel nadruk op die teksten. Ik vind vooral z'n flow erg lekker, is meer een muzikaal iets.

Voor hiphop met inhoud haal ik Postmen of KRS-one uit de kast, die willen soms heel erg de diepte in gaan.


Oh, en het gaat niet om jou. Jij bent goed prima terechtgekomen. Het gaat mij om anderen. Niet een keer om jou dus. Onvoorstelbaar, maar waar.

Wide-O
24-08-05, 17:47
Geplaatst door Tomas
Oh, en het gaat niet om jou. Jij bent goed prima terechtgekomen. Het gaat mij om anderen. Niet een keer om jou dus. Onvoorstelbaar, maar waar.

Tomas de moralist. Wel wel. Da'k da nog mag zien...

Maggoed, je hebt gelijk: MTV van de kabel en de kindjes zullen blij zijn en alleen nog fijn met elkander spelen.

Gimme a f***** (zelfcensuur) break.

Al3arbi
24-08-05, 17:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Met mij is alles goed, alhamdoulillah.

Ik begin in september aan mijn studie Rechten, eventueel met Arabisch als bijvak.

Wat doe jij tegenwoordig?

Goedzo. :).

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Nog steeds zoekende. Verder alleen werken. *gaap*

Rabi'ah.
24-08-05, 17:53
Geplaatst door Al3arbi
Goedzo. :).

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Nog steeds zoekende. Verder alleen werken. *gaap*

:hihi:

Slaat die gaap op de saaiheid van je werk of op het feit dat je 's nachts werkt? :vreemd:

DeStorthoop
24-08-05, 17:55
Geplaatst door Tomas
Oh, en het gaat niet om jou. Jij bent goed prima terechtgekomen. Het gaat mij om anderen. Niet een keer om jou dus. Onvoorstelbaar, maar waar.

We hebben allebei ons punt al gemaakt Tomas. Zo als ik zei geniet niet alleen ik, maar met mij miljoenen anderen van die muziek. Ik vind voetbal, met de hele cultuur die er omheen hangt, niet zo'n best voorbeeld voor kinderen. De wereld draait niet om een bal, mensen die voor een andere club zijn zijn niet minder dan jou, elkaar van het veld afschoppen is niet normaal enz. enz. Afschaffen dan maar?

Al3arbi
24-08-05, 17:55
Geplaatst door Rabi'ah.
:hihi:

Slaat die gaap op de saaiheid van je werk of op het feit dat je 's nachts werkt? :vreemd:


Both. In de nacht werken is verrot. Daarnaast doe ik soms heel weinig. En stress ik me soms helemaal gek. Tel daarbij op dat het de achtste nacht op rij is. :D

Rabi'ah.
24-08-05, 17:57
Geplaatst door Al3arbi
Both. In de nacht werken is verrot. Daarnaast doe ik soms heel weinig. En stress ik me soms helemaal gek. Tel daarbij op dat het de achtste nacht op rij is. :D

En dus ga je maar in de baas z'n tijd high achter maroc.-nl hangen? :zozo:

Tomas
24-08-05, 18:00
Geplaatst door DeStorthoop
We hebben allebei ons punt al gemaakt Tomas. Zo als ik zei geniet niet alleen ik, maar met mij miljoenen anderen van die muziek. Ik vind voetbal, met de hele cultuur die er omheen hangt, niet zo'n best voorbeeld voor kinderen. De wereld draait niet om een bal, mensen die voor een andere club zijn zijn niet minder dan jou, elkaar van het veld afschoppen is niet normaal enz. enz. Afschaffen dan maar?

Weet je dat je voetbal supporters en hun extreme gedrag nog veel extremer zou kunnen krijgen als je er helemaal niks tegenin zou brengen en echt alles zou toelaten?

Al3arbi
24-08-05, 18:01
Geplaatst door Rabi'ah.
En dus ga je maar in de baas z'n tijd high achter maroc.-nl hangen? :zozo:


Hehhe. High is overtrokken, niet-roker. En ik hang hier niet heel veel rond. Maar werken zal ik.

Rabi'ah.
24-08-05, 18:06
Geplaatst door Al3arbi
Hehhe. High is overtrokken, niet-roker. En ik hang hier niet heel veel rond. Maar werken zal ik.

Tsss, nu je betrapt wordt terugkrabbelen he? :stout:

Maar waarom was je eigenlijk zo lang weg?

Al3arbi
24-08-05, 18:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Tsss, nu je betrapt wordt terugkrabbelen he? :stout:

Maar waarom was je eigenlijk zo lang weg?


Weet ik eigenlijk niet eens, :). Zomaar. En nee, ik ben niet betrapt. I don`t smoke. Lul alleen tèveel.

Rabi'ah.
24-08-05, 18:11
Geplaatst door Al3arbi
Weet ik eigenlijk niet eens, :). Zomaar. En nee, ik ben niet betrapt. I don`t smoke. Lul alleen tèveel.

Dat laatste sowieso. :hihi:

Al3arbi
24-08-05, 18:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat laatste sowieso. :hihi:


Waar ga je studeren ?!

Rabi'ah.
24-08-05, 18:15
Geplaatst door Al3arbi
Waar ga je studeren ?!

UvA.

Bij de weg, ken jij in Haarlem een paar leuke plekken om uit te gaan? Ik vind het hier zo saai. :cheefbek:

Al3arbi
24-08-05, 18:20
Geplaatst door Rabi'ah.
UvA.

Bij de weg, ken jij in Haarlem een paar leuke plekken om uit te gaan? Ik vind het hier zo saai. :cheefbek:


Moslima`s gaan niet uit. :D.

Tjah. H`lem. Ik weet het niet. Op zijn tijd naar A`dam als er in de Paradiso iets zinnigs staat geprogrammeerd.

Je kan naar de stalker, tijdens `n switchnight. Als er iemand komt optreden, `n DJ of any kind is de moeite niet waard. Cafe's zijn niet echt interessant. Het zijn of lompe aso's of `n geheel hockeyteam. In het najaar heeft Studio Comedynights, maar goed. Die zijn er elke dag in A`dam, dus dat is ook weer `n optie. Je kan `n keer rond gaan fietsen in Schalkwijk en op de thee bij Panthera. Maar goed. Het aanbod is beperkt. Maar, er is ook goed nieuws. De Patronaat gaat in september weer open, dat betekent weer heel wat dope optredens, I hope.

Rabi'ah.
24-08-05, 18:22
Geplaatst door Al3arbi
Moslima`s gaan niet uit. :D.

Tjah. H`lem. Ik weet het niet. Op zijn tijd naar A`dam als er in de Paradiso iets zinnigs staat geprogrammeerd.

Je kan naar de stalker, tijdens `n switchnight. Als er iemand komt optreden, `n DJ of any kind is de moeite niet waard. Cafe's zijn niet echt interessant. Het zijn of lompe aso's of `n geheel hockeyteam. In het najaar heeft Studio Comedynights, maar goed. Die zijn er elke dag in A`dam, dus dat is ook weer `n optie. Je kan `n keer rond gaan fietsen in Schalkwijk en op de thee bij Panthera. Maar goed. Het aanbod is beperkt. Maar, er is ook goed nieuws. De Patronaat gaat in september weer open, dat betekent weer heel wat dope optredens, I hope. [/B][/QUOTE]

Je hebt me niet veel verder gebracht dan ik al was, maar het was worth a try, zullen we maar zeggen.

Al3arbi
24-08-05, 18:24
Geplaatst door Rabi'ah.


Je hebt me niet veel verder gebracht dan ik al was, maar het was worth a try, zullen we maar zeggen.

Tjah. Er zijn geen degelijke tentjes. Als je iets gevonden hebt, let me know. Show me around.

Rabi'ah.
24-08-05, 18:25
Geplaatst door Al3arbi
Tjah. Er zijn geen degelijke tentjes. Als je iets gevonden hebt, let me know. Show me around.

Ja hallo, jij bent de geboren Haarlemmer ofnie? :lachu:

By the way, Haarlem is zo wit vergeleken met A'dam. :cheefbek:

Nouwja, je hebt wat Turken. Maar die zijn ook wit en wonen bovendien niet in mijn wijk.

Al3arbi
24-08-05, 18:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja hallo, jij bent de geboren Haarlemmer ofnie? :lachu:

By the way, Haarlem is zo wit vergeleken met A'dam. :cheefbek:

Nouwja, je hebt wat Turken. Maar die zijn ook wit en wonen bovendien niet in mijn wijk.

Welke buurt is dat?!

Rabi'ah.
24-08-05, 18:28
Geplaatst door Al3arbi
Welke buurt is dat?!

Wat, waar het zo wit is of waar de Turken wonen?








Als je me maar niet gaat stalken. :vreemd:

Al3arbi
24-08-05, 18:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat, waar het zo wit is of waar de Turken wonen?








Als je me maar niet gaat stalken. :vreemd:


:rolleyes:

Rabi'ah.
24-08-05, 18:30
Geplaatst door Al3arbi
:rolleyes:

Garenkokerskwartier, 5 minuten van het Centrum, 10 minuten van Haarlem-Noord.

Al3arbi
24-08-05, 18:33
Geplaatst door Rabi'ah.
Garenkokerskwartier, 5 minuten van het Centrum, 10 minuten van Haarlem-Noord.


Niet leuk daar.

Rabi'ah.
24-08-05, 18:34
Geplaatst door Al3arbi
Niet leuk daar.

Inderdaad. Saai. Maar wel rustig en vriendelijke mensen. Kheb alleen een overbuurjongen die te pas en te onpas keiharde house draait. :moe:

Maar ik moet eten en ik denk dat we dit topic nu wel genoeg geraped hebben.

Wiedersehen! :zwaai:

Goodnight
24-08-05, 20:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Walgelijke tekst inderdaad! :kotsen:

Toen ik dat liedje op The Box hoorde vond ik het al vreselijk, maar toen ik het een keer in een platenzaak hoorde, ging ik echt finaal over m'n nek......

Stond een keer overdag op tv en ik was bezig in een andere kamer.Vond de beat wel leuk,maar de tekst hoorde ik niet zo goed.
Volgende keer zag ik de clip en luisterde ik iets beter en dacht :wtf:
Alleen hoorde je op tv dat laatste woord niet: wait till u see my sssshhh klonk ut.

Een tijdje later liep ik buiten,auto komt voorbij en stopt bij stoplicht.Nummer staat loeihard en toen hoorde ik de tekst NOG beter....:moe:


@ Al3arbi, triest he? :D

Rabi'ah.
24-08-05, 21:31
Geplaatst door Goodnight
Stond een keer overdag op tv en ik was bezig in een andere kamer.Vond de beat wel leuk,maar de tekst hoorde ik niet zo goed.
Volgende keer zag ik de clip en luisterde ik iets beter en dacht :wtf:
Alleen hoorde je op tv dat laatste woord niet: wait till u see my sssshhh klonk ut.

Een tijdje later liep ik buiten,auto komt voorbij en stopt bij stoplicht.Nummer staat loeihard en toen hoorde ik de tekst NOG beter....:moe:


@ Al3arbi, triest he? :D

Ja precies, toen ik de clip eerst zag had ik de tekst niet goed gehoord, want bij clips let je toch ook vooral op de beelden.

Tot ik 'm dus in de platenzaak hoorde. :moe:



Heb je overigens dit al gehoord: Snoop Dogg kwam laatst op een award, vergezeld van 2 schaarsgeklede dames die aangelijnd waren. :moe: :mad:

Op zo'n moment kan ik zo'n gast echt wel schieten. Letterlijk.

~Panthera~
24-08-05, 21:39
Geplaatst door Rabi'ah.

Op zo'n moment kan ik zo'n gast echt wel schieten. Letterlijk.

Foute toonzetting. :hihi:

Rabi'ah.
24-08-05, 21:39
Geplaatst door ~Panthera~
Foute toonzetting. :hihi:

:ego:


:fpuh:

~Panthera~
24-08-05, 21:44
Geplaatst door Rabi'ah.
:ego:


:fpuh:


:argwaan:

:ego:

:stomp:

Rabi'ah.
24-08-05, 21:46
Geplaatst door ~Panthera~
:argwaan:

:ego:

:stomp:

Ok, genoeg geraped, wat vind je ervan dat rappers vrouwen meer en meer als willoze domme lustobjecten afschilderen en dat jongeren dat over gaan nemen? Een zorgwekkende ontwikkeling, niet?

~Panthera~
24-08-05, 21:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok, genoeg geraped, wat vind je ervan dat rappers vrouwen meer en meer als willoze domme lustobjecten afschilderen en dat jongeren dat over gaan nemen? Een zorgwekkende ontwikkeling, niet?


Yep.
Ouders zouden meer moeten opletten WAAR ze hun kroost naar laten kijken, en wat meer met ze moeten PRATEN over die dingen in deze maatschappij. :moe:
Maar ja: druk, druk, druk he ? :stout:
Plus dat die gasten die het zingen, ook eens zouden moeten nadenken, waar ze mee bezig zijn.

Rabi'ah.
24-08-05, 21:50
Geplaatst door ~Panthera~
Yep.
Ouders zouden meer moeten opletten WAAR ze hun kroost naar laten kijken, en wat meer met ze moeten PRATEN over die dingen in deze maatschappij. :moe:
Maar ja: druk, druk, druk he ? :stout:

Eens.

Maarja, stel je voor dat ze die 3e vakantie naar Thailand, het nieuwe bankstel en het tweede huis in Frankrijk niet zouden kunnen betalen, he? :rolleyes:

~Panthera~
24-08-05, 21:50
Geplaatst door Rabi'ah.
Eens.

Maarja, stel je voor dat ze die 3e vakantie naar Thailand, het nieuwe bankstel en het tweede huis in Frankrijk niet zouden kunnen betalen, he? :rolleyes:

Ja, dan vergaat hun wereldje.

Rabi'ah.
24-08-05, 21:52
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, dan vergaat hun wereldje.

En ondertussen gaat het met de kids van kwaad tot erger, maar zolang de kinderen gezellig de familie-uitjes meefaken, is er niks aan de hand.

Want als je iets niet ziet, is het er niet. :duim:


:moe:

~Panthera~
24-08-05, 21:53
Geplaatst door Rabi'ah.
En ondertussen gaat het met de kids van kwaad tot erger, maar zolang de kinderen gezellig de familie-uitjes meefaken, is er niks aan de hand.

Want als je iets niet ziet, is het er niet. :duim:


:moe:

Zo ongeveer, ja. :moe:
En de rest is te koop, denkt men.

Rabi'ah.
24-08-05, 21:55
Geplaatst door ~Panthera~
Zo ongeveer, ja. :moe:
En de rest is te koop, denkt men.

Ja. Totdat ze met de neus op de feiten gedrukt worden. En dan is het van "wat ging er mis". :moe:

Het zogenaamde "perfecte gezinnetje".

En dan wil men na 17 jaar ineens een emotionele band met de kinderne opbouwen, maar dan is het al te laat natuurlijk. :jammer:

~Panthera~
24-08-05, 21:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja. Totdat ze met de neus op de feiten gedrukt worden. En dan is het van "wat ging er mis". :moe:

Het zogenaamde "perfecte gezinnetje".

En dan wil men na 17 jaar ineens een emotionele band met de kinderne opbouwen, maar dan is het al te laat natuurlijk. :jammer:


Ja, dan zijn pa en moe al 6 keer in elkaar gerost. :moe:
Onder de klanken van een goeie rap. :roker:

Rabi'ah.
24-08-05, 22:01
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, dan zijn pa en moe al 6 keer in elkaar gerost. :moe:
Onder de klanken van een goeie rap. :roker:

En pa en ma zich maar afvragen waar het allemaal vandaankomt. :hihi:

~Panthera~
24-08-05, 22:05
Geplaatst door Rabi'ah.
En pa en ma zich maar afvragen waar het allemaal vandaankomt. :hihi:

sie haben het niegt gewoest. :hihi:

Rabi'ah.
24-08-05, 22:06
Geplaatst door ~Panthera~
sie haben het niegt gewoest. :hihi:

Totdat ze die klappen voelden. :hihi:

~Panthera~
24-08-05, 22:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Totdat ze die klappen voelden. :hihi:



Jaa...dat was tsjakka boom, I take you to my room, bang boom. :hihi:

Rabi'ah.
24-08-05, 22:08
Geplaatst door ~Panthera~
Jaa...dat was tsjakka boom, I take you to my room, bang boom. :hihi:

:hihi:

Je hebt je roeping gemist! :hihi:

~Panthera~
24-08-05, 22:09
Geplaatst door Rabi'ah.
:hihi:

Je hebt je roeping gemist! :hihi:

Alweer ? :hihi:

Rabi'ah.
24-08-05, 22:10
Geplaatst door ~Panthera~
Alweer ? :hihi:

Welke had je er nog meer dan? :vreemd:

~Panthera~
24-08-05, 22:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Welke had je er nog meer dan? :vreemd:


Die zeg ik lekker niet. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/e016.gif

:hihi:

mark61
24-08-05, 22:31
Geplaatst door DeStorthoop
It's all about da bass, holmes!

Jullie leggen in het geval van 50 cent toch veel te veel nadruk op die teksten. Ik vind vooral z'n flow erg lekker, is meer een muzikaal iets.

Voor hiphop met inhoud haal ik Postmen of KRS-one uit de kast, die willen soms heel erg de diepte in gaan.

Muziek is prima. Ik klaag niet, tis dat Goodnight erover begint.

Elsschot
25-08-05, 07:59
Muziek is een kunstzinnige uitlaatklep van de artiest, zoek daar nu niet te veel achter.

20 jaar geleden werd er gewaarschuwd voor verborgen satanische teksten in hardrockmuziek, deze was vooral goed te beluisteren bij het achteruitdraaien van de LP.

Helaas wilde mijn pick-up niet achteruit...

Sinds de invoering van de CD in de vergetelheid geraakt

Goodnight
25-08-05, 08:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja precies, toen ik de clip eerst zag had ik de tekst niet goed gehoord, want bij clips let je toch ook vooral op de beelden.

Tot ik 'm dus in de platenzaak hoorde. :moe:



Heb je overigens dit al gehoord: Snoop Dogg kwam laatst op een award, vergezeld van 2 schaarsgeklede dames die aangelijnd waren. :moe: :mad:

Op zo'n moment kan ik zo'n gast echt wel schieten. Letterlijk.

Dat aanlijnen heb ik al eerder in een clip gezien.Was het een vrouw die 2 andere vrouwen had aangelijnd :wtf: ....de natte droom van de rapper blijkbaar.

Of Nelly die een creditcard door de bilnaad van een vrouw haalt.Zo vernederend.Was toen een enorme ophef over gemaakt in Amerika dor een zwarte vrouwen organisatie.:jammer:

Elsschot
25-08-05, 08:20
Geplaatst door Goodnight

Of Nelly die een creditcard door de bilnaad van een vrouw haalt.Zo vernederend.Was toen een enorme ophef over gemaakt in Amerika dor een zwarte vrouwen organisatie.:jammer:

Ik kan de lol er toch wel van inzien

Goodnight
25-08-05, 08:24
Geplaatst door Elsschot
Ik kan de lol er toch wel van inzien

Fijn voor je!

Zou je dat ook doen als je een dochter had bij wie dat gedaan werd?
Die gezien wordt als een dom wezen die alleen goed is voor haar lichaam?

Zou je dan trots zijn als papa als je je dochter aangelijnd als een beest op tv voorbij ziet komen?
Of dat een of andere debiel een creditcard door haar bilnaad haalt?


:rolleyes:

Mark
25-08-05, 08:47
Ach als die meisjes er geen probleem mee hebben om aangelijnd op te komen draven..... misschien vinden ze het wel leuk :)

Goodnight
25-08-05, 08:52
Geplaatst door Mark
Ach als die meisjes er geen probleem mee hebben om aangelijnd op te komen draven..... misschien vinden ze het wel leuk :)

:moe:

Tomas
25-08-05, 08:52
Smaken verschillen.

Maar ik begrijp niet waarom er zo makkelijk over het probleem van opvoeden wordt gedaan als men wel zo gemakkelijk naar de ouders wijst als er iets fout gaat.

Goodnight
25-08-05, 08:54
Geplaatst door Tomas
Smaken verschillen.

Maar ik begrijp niet waarom er zo makkelijk over het probleem van opvoeden wordt gedaan als men wel zo gemakkelijk naar de ouders wijst als er iets fout gaat.

de redenering is als volgt:

Rap en clips zoals bovenstaande heeft geen slechte invloed op kinderen.
Dat kinderen ontsporen heeft met het falen van de ouders te maken.
Mocht het toch zo zijn dat deze raps en clips wel invloed op de kids hebben dan hebben de ouders ook gefaald.Hadden ze maar de tv op een andere zender moeten zetten.




:moe:

Mark
25-08-05, 08:54
Geplaatst door Goodnight
:moe:

wat??

kan toch :cool:

Zwarte Schaap
25-08-05, 08:55
Geplaatst door Goodnight
Fijn voor je!

Zou je dat ook doen als je een dochter had bij wie dat gedaan werd?
Die gezien wordt als een dom wezen die alleen goed is voor haar lichaam?

Zou je dan trots zijn als papa als je je dochter aangelijnd als een beest op tv voorbij ziet komen?
Of dat een of andere debiel een creditcard door haar bilnaad haalt?


:rolleyes:

De vrouw moet haar plaats kennen in de kapitalistische samenleving.

Mark
25-08-05, 08:55
Geplaatst door Tomas
Smaken verschillen.

Maar ik begrijp niet waarom er zo makkelijk over het probleem van opvoeden wordt gedaan als men wel zo gemakkelijk naar de ouders wijst als er iets fout gaat.


jij verdedigd de ouders ook alleen maar uit eigenbelang ;)

Mark
25-08-05, 08:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
De vrouw moet haar plaats kennen in de kapitalistische samenleving.

gelukkig niet in de islamitische samenleving :rolleyes:

Goodnight
25-08-05, 08:56
Geplaatst door Mark
wat??

kan toch :cool:

wanneer wordt je nou vader Mark?

Ik wens je een lieftallig dochtertje toe.Wordt zeker een mooie meid met zulke ouders.

Misschien dat er nog tegen die tijd zulke clips worden gemaakt.Alhoewel het tegen die tijd hard core porno zal zijn.:blij:

Goodnight
25-08-05, 08:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
De vrouw moet haar plaats kennen in de kapitalistische samenleving.

Wat een opmerking! :rolleyes:

Ook de man moet zijn plaats kennen....lekker makkelijk om alleen de vrouw als verantwoordelijke aan te wijzen.

Mark
25-08-05, 09:00
Geplaatst door Goodnight
wanneer wordt je nou vader Mark?

Ik wens je een lieftallig dochtertje toe.Wordt zeker een mooie meid met zulke ouders.

Misschien dat er nog tegen die tijd zulke clips worden gemaakt.Alhoewel het tegen die tijd hard core porno zal zijn.:blij:

natuurlijk zie je als ouder je kind dat liever niet doen, maar ik denk dat iedere ouder sowieso liever niet nadenkt over het sexleven van hun kinderen hoe oud ze ook zijn.

verder zijn het volwassen dames die dat zelf maar moeten uitmaken en ja er zijn mensen die zulke onderdanig spelletjes wel leuk vinden.

wie weet word ik nog wel vader en wat er op tv is tegen die tijd zien we dan wel weer.

Zwarte Schaap
25-08-05, 09:00
Geplaatst door Goodnight
Wat een opmerking! :rolleyes:

Ook de man moet zijn plaats kennen....lekker makkelijk om alleen de vrouw als verantwoordelijke aan te wijzen.

De videoclips geven een goede rolmodel voor wat de verantwoordelijkehden van een man en vrouw zijn. De man heeft de creditcard en de vrouwenkont is de afrekenapparatuur.

Mark
25-08-05, 09:01
Geplaatst door Goodnight
Ik wens je een lieftallig dochtertje toe.Wordt zeker een mooie meid met zulke ouders.


laten we hopen dat ze op haar moeder lijkt dan.

Goodnight
25-08-05, 09:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
De videoclips geven een goede rolmodel voor wat de verantwoordelijkehden van een man en vrouw zijn. De man heeft de creditcard en de vrouwenkont is de afrekenapparatuur.

Oh, bedoel je dat.Sorry ontging mij even. :wink:

Ja dat is ook het enige wat ik ervan kon maken.

Om te kotsen dus.

Zwarte Schaap
25-08-05, 09:03
Geplaatst door Mark
natuurlijk zie je als ouder je kind dat liever niet doen, maar ik denk dat iedere ouder sowieso liever niet nadenkt over het sexleven van hun kinderen hoe oud ze ook zijn.

verder zijn het volwassen dames die dat zelf maar moeten uitmaken en ja er zijn mensen die zulke onderdanig spelletjes wel leuk vinden.

wie weet word ik nog wel vader en wat er op tv is tegen die tijd zien we dan wel weer.

Voor een satanist is alleen de dagelijkse directe lustbevrediging belangrijk. Verantwoordelijkheid voor de samenleving is iets voor later, als ie dood is.

Mark
25-08-05, 09:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor een satanist is alleen de dagelijkse directe lustbevrediging belangrijk. Verantwoordelijkheid voor de samenleving is iets voor later, ls ie dood is.

Zwarte Schapen leven niet op deze aarde.... ze zweven er ergens boven en kijken neer op ons imperfecte mensen....

Zwarte Schaap
25-08-05, 09:07
Geplaatst door Mark
Zwarte Schapen leven niet op deze aarde.... ze zweven er ergens boven en kijken neer op ons imperfecte mensen....

Alleen God is perfect.

Elsschot
25-08-05, 09:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor een satanist is alleen de dagelijkse directe lustbevrediging belangrijk. Verantwoordelijkheid voor de samenleving is iets voor later, als ie dood is.

Niet alleen voor de satanist, maar voor ons allen. Dus ook voor jou Zwart Schaap.

Verder is het niet nemen van verantwoordelijkheid ook niemand vreemd.

Rabi'ah.
25-08-05, 11:56
Geplaatst door Mark
laten we hopen dat ze op haar moeder lijkt dan.

:hihi:

Amen to that! :p

David
25-08-05, 11:59
De invloed van clips wordt zwaar overchat. Ik ben opgegroeid met ABBA-clips en loop nog steeds niet met blauwe oogschaduw.

Rabi'ah.
25-08-05, 12:02
Geplaatst door David
De invloed van clips wordt zwaar overchat. Ik ben opgegroeid met ABBA-clips en loop nog steeds niet met blauwe oogschaduw.

ABBA was onschuldig vergeleken met die troep die nu op tv komt.

En waar denk je anders dat die kinderen die nep-gangsterkleding en dat grove taalgebruik vandaan hebben?

En helaas blijft het bij sommigen niet alleen bij uiterlijke dingen, maar nemen ze het bijbehorende gedachtegoed ook over. :jammer: :moe:

David
25-08-05, 12:04
Geplaatst door Rabi'ah.
ABBA was onschuldig vergeleken met die troep die nu op tv komt.

En waar denk je anders dat die kinderen die nep-gangsterkleding en dat grove taalgebruik vandaan hebben?

En helaas blijft het bij sommigen niet alleen bij uiterlijke dingen, maar nemen ze het bijbehorende gedachtegoed ook over. :jammer: :moe:


Ik weet het niet. Volgens mij heeft het ook met andere invloeden te maken. Over de muziek van de jeugd wordt altijd gemekkerd. Elvis was ook zedeloos en verderfelijk, destijds. Vond men toen.

Cherry Bo
25-08-05, 12:09
Geplaatst door David
Ik weet het niet. Volgens mij heeft het ook met andere invloeden te maken. Over de muziek van de jeugd wordt altijd gemekkerd. Elvis was ook zedeloos en verderfelijk, destijds. Vond men toen.

Precies.
En The Beatles dan?
Als je hun LP's omgekeerd afspeelde bleken het satanische teksten te zijn, ingegeven door de duivel zélf. :p

Rabi'ah.
25-08-05, 12:10
Geplaatst door David
Ik weet het niet. Volgens mij heeft het ook met andere invloeden te maken. Over de muziek van de jeugd wordt altijd gemekkerd. Elvis was ook zedeloos en verderfelijk, destijds. Vond men toen.

Ja dat weet ik, maar teksten en optredens/clips zoals hier gepost waren er toen nog niet. Het gaat nu toch nog net even een stapje verder en is ook een stuk grover en vrouwonvriendelijker geworden.

Dat het niet uitsluitend aan de muziek ligt en dat er daarnaast ook andere invloeden een rol spelen, ben ik helemaal met je eens.

mark61
25-08-05, 12:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja dat weet ik, maar teksten en optredens/clips zoals hier gepost waren er toen nog niet. Het gaat nu toch nog net even een stapje verder en is ook een stuk grover en vrouwonvriendelijker geworden.

Dat het niet uitsluitend aan de muziek ligt en dat er daarnaast ook andere invloeden een rol spelen, ben ik helemaal met je eens.

Ik blijf het een oppervlakkig blindstaren vinden. Wat nou tv? Waar komt het nou eigenlijk vandaan? Uit het kassie zelf?

Wil er dan niemand nadenken?

Zo van, tv uit, dan is het probleem weg?

Rabi'ah.
25-08-05, 12:27
Geplaatst door mark61
Ik blijf het een oppervlakkig blindstaren vinden. Wat nou tv? Waar komt het nou eigenlijk vandaan? Uit het kassie zelf?

Wil er dan niemand nadenken?

Zo van, tv uit, dan is het probleem weg?

Ja, het komt ergens vandaan, namelijk uit de ghetto's van de V.S.

Maar dat mensen het hier in NL over gaan nemen, snap ik dus niet.

You any idea?

Zwarte Schaap
25-08-05, 12:36
Geplaatst door Elsschot
Niet alleen voor de satanist, maar voor ons allen. Dus ook voor jou Zwart Schaap.

Verder is het niet nemen van verantwoordelijkheid ook niemand vreemd.

Bij geloof draait het juist om je lustbevrediging in balans te brengen c.q. leren er mee om te gaan c.q. controleren. Bij satanisten en de consumptiemaatschappij wordt juist de lustbevrediging tot doel verheven van de aanbidding.

mark61
25-08-05, 14:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, het komt ergens vandaan, namelijk uit de ghetto's van de V.S.

Maar dat mensen het hier in NL over gaan nemen, snap ik dus niet.

You any idea?

Ik kan alleen bedenken: associatie. Ze voelen zich blijkbaar ook losers.

Elsschot
25-08-05, 14:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bij geloof draait het juist om je lustbevrediging in balans te brengen c.q. leren er mee om te gaan c.q. controleren. Bij satanisten en de consumptiemaatschappij wordt juist de lustbevrediging tot doel verheven van de aanbidding.

Ik aanbid liever mijn lustbevrediging (=tastbaar) dan ascetische leefregels uit een duister verleden (=fictie)

Carpe Diem

Zwarte Schaap
25-08-05, 15:26
Geplaatst door Elsschot
Ik aanbid liever mijn lustbevrediging (=tastbaar) dan ascetische leefregels uit een duister verleden (=fictie)

Carpe Diem

Ik aanbid liever mijn schepper en controleer mijn lusten opdat ik geen slaaf ervan word. Zo kunnen diegenen die datgene bezitten wat mijn lusten zouden kunnen prikkelen mij ook niet controleren en verkrijg ik er meer vrijheid door.

mark61
25-08-05, 15:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik aanbid liever mijn schepper en controleer mijn lusten opdat ik geen slaaf ervan word. Zo kunnen diegenen die datgene bezitten wat mijn lusten zouden kunnen prikkelen mij ook niet controleren en verkrijg ik er meer vrijheid door.

Voorwaar een boeddhistisch standpunt. Daarvoor al ingenomen door de hedonisten. Wiens naam in de geschiedenis ietwat verkeerd werd geïnterpreteerd.

Wide-O
25-08-05, 17:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik aanbid liever mijn schepper en controleer mijn lusten opdat ik geen slaaf ervan word. Zo kunnen diegenen die datgene bezitten wat mijn lusten zouden kunnen prikkelen mij ook niet controleren en verkrijg ik er meer vrijheid door.

Dat is voor mij niet anders (minus de aanbidding dan).

~Panthera~
25-08-05, 18:48
Geplaatst door mark61
Ik kan alleen bedenken: associatie. Ze voelen zich blijkbaar ook losers.

:hihi:

Tomas
25-08-05, 19:06
Geplaatst door Wide-O
Dat is voor mij niet anders (minus de aanbidding dan).

Voor mij ook. (minus dat het ook daadwerkelijk lukt dan.)

Rabi'ah.
25-08-05, 19:09
Geplaatst door mark61
Voorwaar een boeddhistisch standpunt. Daarvoor al ingenomen door de hedonisten. Wiens naam in de geschiedenis ietwat verkeerd werd geïnterpreteerd.

Oja? Hedonisme houdt toch juist in dat genieten als het hoogste goed wordt gezien?

Cherry Bo
25-08-05, 20:04
Geplaatst door Rabi'ah.
Oja? Hedonisme houdt toch juist in dat genieten als het hoogste goed wordt gezien?

Afzien wordt nu juist weer in veel andere godsdiensten als het hoogste goed gezien.

mark61
25-08-05, 21:15
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:

Twas nog wel serieus bedoeld. Nou ga ik twijfelen.

mark61
25-08-05, 21:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Oja? Hedonisme houdt toch juist in dat genieten als het hoogste goed wordt gezien?

Ja, maar net niet van materie ende lage lusten. Zo zou men kunnen stellen dat iemand gelovig is omdat het hem/haar het hoogste genot oplevert. Een ontluisterende, maar intrigerende gedachte.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Epicurisme

Cherry Bo
25-08-05, 21:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Oja? Hedonisme houdt toch juist in dat genieten als het hoogste goed wordt gezien?

Afzien wordt nu juist weer in veel andere godsdiensten als het hoogste goed gezien.

Wide-O
25-08-05, 22:04
Geplaatst door Tomas
Voor mij ook. (minus dat het ook daadwerkelijk lukt dan.)

Los daarvan, ja ;)

Wide-O
25-08-05, 22:06
Geplaatst door mark61
Ja, maar net niet van materie ende lage lusten. Zo zou men kunnen stellen dat iemand gelovig is omdat het hem/haar het hoogste genot oplevert. Een ontluisterende, maar intrigerende gedachte.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Epicurisme

Ik moet toegeven dat ik ook FF stond te kijken tijdens de lessen filosofie indertijd. Best moeilijk, dat hedonisme...

~Panthera~
25-08-05, 22:33
Dat Hedonisme lijkt me wel wat. :hihi:

Rabi'ah.
26-08-05, 12:43
Mark en GJ: Thanx voor de uitleg. :duim:

Ik heb er bij Latijn nog wel wat over gehad, althans, over het epicurisme en de Stoa. Vooral de leer van de Stoa deed me verdacht veel aan het boeddhisme denken. :vreemd:

mark61
26-08-05, 12:55
.

Rabi'ah.
26-08-05, 13:09
Geplaatst door mark61
.

:wtf:

Is het editvirus besmettelijk? :hihi:

Bart
26-08-05, 17:09
Wat ik wel apart vind in deze hele discussie zijn de reacties van de dames. In de vele hoofddoekjesdiscussies die losbarstten na dat verbod in Frankrijk werd steeds heftig verdedigd dat er geen invloeden van buitenaf waren, maar dat die meiden zelf kozen om een hoofddoek te dragen. Ik vraag me af waarom in déze discussie de meiden die zich als lustobjecten laten portretteren blijkbaar níet capabel geacht worden om zelf te denken???

Wat mij betreft gaat het simpelweg om peer pressure. In de jeugdcultuur van tegenwoordig gaat het op deze manier, en de muziek van deze generatie versterkt dat alleen maar. Er zijn 5% trendsetters, en 95% trendvolgers. Zo gaat het met alles. En dit zal allemaal wel weer overwaaien, precies zoals David eerder zei, het is nu not done om blauwe oogschaduw te dragen. In 1980 zorgde echter de peer pressure ervoor dat IEDEREEN blauwe oogschaduw droeg.

Als je dit echter een probleem vindt en je het wil oplossen, is er maar één groep die dat kan. En dat zijn de pubermeiden. Want als zij allemaal het niet meer cool zouden vinden als jongens zich zo gedragen en criminele gangster-wannabees simpelweg zouden negeren, is het zó afgelopen met die cultuur....