PDA

Bekijk Volledige Versie : Wierook & kanker



Ins
25-08-05, 11:27
Wie gelooft het echt?

David
25-08-05, 11:30
Geplaatst door Ins
Wie gelooft het echt?


Nou ja, je ademt narigheid in. Kan niet gezond wezen. Toen ik nog misdienaartje was, lang geleden, ging ik altijd huilen door wierrook. Het sloeg op m'n ogen. Ik was een hit bij begrafenissen. Zo'n schattig, klein, huilend jochie in een zwarte jurk met wit kant.

Ins
25-08-05, 11:48
Geplaatst door David
Nou ja, je ademt narigheid in. Kan niet gezond wezen. Toen ik nog misdienaartje was, lang geleden, ging ik altijd huilen door wierrook. Het sloeg op m'n ogen. Ik was een hit bij begrafenissen. Zo'n schattig, klein, huilend jochie in een zwarte jurk met wit kant.

Nou ik word er best happy van. Geeft een goede sfeer. Ik vind het ook moeilijk om te geloven. Arabieren en Indiërs hebben in de geschiedenis nogal wat wierook gebrand...Zou het overgrote deel van hen nu aan kanker gestorven zijn (?)

Joesoef
25-08-05, 11:49
Ja.

Wierook word gemaakt van chemische geurstoffen die niet altijd even gezond zijn. Dan in rook, nevel krijg je binnen. Yuck.

David
25-08-05, 11:51
Geplaatst door Ins
Nou ik word er best happy van. Geeft een goede sfeer. Ik vind het ook moeilijk om te geloven. Arabieren en Indiërs hebben in de geschiedenis nogal wat wierook gebrand...Zou het overgrote deel van hen nu aan kanker gestorven zijn (?)


Geen idee, eigenlijk. Hoe dan ook, ik hou er niet van. Muf. Doe mij maar frische lucht!

Wide-O
25-08-05, 11:56
Geplaatst door David
Nou ja, je ademt narigheid in. Kan niet gezond wezen. Toen ik nog misdienaartje was, lang geleden, ging ik altijd huilen door wierrook. Het sloeg op m'n ogen. Ik was een hit bij begrafenissen. Zo'n schattig, klein, huilend jochie in een zwarte jurk met wit kant.

Is later nog een boek over verschenen, "Wierook & Tranen" ;)

Rabi'ah.
25-08-05, 12:12
Geplaatst door David
Ik was een hit bij begrafenissen. Zo'n schattig, klein, huilend jochie in een zwarte jurk met wit kant.

:hihi:

freya
25-08-05, 12:35
Geplaatst door Ins
Nou ik word er best happy van. Geeft een goede sfeer. Ik vind het ook moeilijk om te geloven. Arabieren en Indiërs hebben in de geschiedenis nogal wat wierook gebrand...Zou het overgrote deel van hen nu aan kanker gestorven zijn (?)

Nee die gingen gewoon veel eerder dood aan andere enge ziektes.

freya
25-08-05, 12:37
Geplaatst door Joesoef
Ja.

Wierook word gemaakt van gemische geurstoffen die niet altijd even gezond zijn. Dan in rook, nevel krijg je binnen. Yuck.

Je hebt ook wierrook van natuurlijke geurstoffen,

Maar mss zitten daar ook wel giftige bij :argwaan:

Maar wat maakt het eigenlijk uit. Een mens moet uiteindelijk toch dood, dan kan je maar beter zorgen dat je van het leven genoeten hebt met o.a. lekkere luchtjes

Joesoef
25-08-05, 13:49
Wierook mogelijk
kankerverwekkend

LONDEN - Het branden van wierook in grote hoeveelheden kan mogelijk kanker veroorzaken bij mensen die de rook langdurig inademen. Dit blijkt uit een onderzoek dat in Taiwan is uitgevoerd. Uit het onderzoek blijkt dat de rook van wierook een hoge concentratie van kankerverwekkende stoffen bevat en meer luchtvervuiling veroorzaakt dan autoverkeer op een drukke kruising.

In een slecht geventileerde tempel in Taiwan maten de onderzoekers de hoeveelheid van een groep kankerverwekkende koolwaterstoffen, die ook aanwezig zijn in tabaksrook. In de tempel bleek de concentratie van de stof negentien keer zo hoog te zijn als in de buitenlucht, en iets hoger dan op een verkeerskruising, meldde de BBC gisteren. (ANP)

Elsschot
25-08-05, 14:19
Geplaatst door freya
Je hebt ook wierrook van natuurlijke geurstoffen,

Maar mss zitten daar ook wel giftige bij :argwaan:

Maar wat maakt het eigenlijk uit. Een mens moet uiteindelijk toch dood, dan kan je maar beter zorgen dat je van het leven genoeten hebt met o.a. lekkere luchtjes

mijn sigaretten zijn ook gemaakt van de best geselecteerde natuurlijke tabakken, toch denk ik dat de kans op kanker daarmee niet kleiner wordt

freya
25-08-05, 14:39
Geplaatst door Elsschot
mijn sigaretten zijn ook gemaakt van de best geselecteerde natuurlijke tabakken, toch denk ik dat de kans op kanker daarmee niet kleiner wordt

Nou in jouw sigaretten zitten ook een heleboel smaakverbeterende en verslavingsbevorderende chemische stofjes hoor :blij:

Die vergroten de kans op kanker dan weer.

De hele ellende van leven is dat je er dood aan gaat :D

Joesoef
25-08-05, 14:49
Geplaatst door freya
De hele ellende van leven is dat je er dood aan gaat :D


Ellende, this maar hoe je het bekijkt.

kaassieforreal
25-08-05, 16:48
Zit je je hele leven vrolijk (nou ja die die-hards maken op mij juist helemaal geen vrolijke indruk) aan de onbespoten groenten (Er zit te veel gierst in! (die is voor de kenners)) zonder vlees je vezelrijke dieet te herkauwen onder je zonnecollectorendak van het communehuis en dan wordt dat rottige wierookje iedere avond bij het mediteren je fataal.

Dat noem ik nou 100% onvervalschte ironie. :duim:

Stop er nog snel even een Malbietje erin en ga dan eens spongebob kijken