PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Groot deel PKN blij met beleid Verdonk’



Marsipulami
25-08-05, 21:00
’Groot deel PKN blij met beleid Verdonk’


Geplaatst op 25/8 '05 om 19:56u
Door Theo Borgermans (Bron: IKON)


UTRECHT (RKnieuws.net) - Een ’niet gering deel’ van de achterban van de Protestantse Kerk in Nederland is ’heel blij’ met het beleid van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Dat zegt Geesje Werkman beleidsmedewerker vluchtelingen van Kerkinactie, in het oecumenische opinieblad VolZin.



Werkman noemt de opstelling van de protestanten ’lastig’, maar zegt dat Kerkinactie desondanks doorgaat met het ondersteunen van plaatselijke gemeentes die hulp bieden aan asielzoekers. ’’Wij zien het als onze bijbelse opdracht om op deze manier met het ’vreemdelingschap’ om te gaan. Samen met organisaties als Inlia en Vluchtelingenwerk kiezen we voor deze weg. Waarbij we ons voortdurend afvragen of het de goede manier is en of we wel genoeg bereiken.’’

Volgens Werkman mag de kerk ’wel wat heftiger’ aan de bel trekken als het over de asielpolitiek gaat. Toch moeten de kerken niet te vaak alarm slaan, en blijven zorgen voor een goede communicatie met de overheid. ’’Ik merk dat we bijna als vanzelf mee opschuiven naar rechts. Als we bij ons aanvankelijke standpunt blijven, wordt de afstand met de politiek wel heel groot en wordt de communicatie misschien onmogelijk. Dan vervreemd je van elkaar.’’

Orakel
25-08-05, 23:42
Geplaatst door Marsipulami

’’Ik merk dat we bijna als vanzelf mee opschuiven naar rechts. Als we bij ons aanvankelijke standpunt blijven, wordt de afstand met de politiek wel heel groot en wordt de communicatie misschien onmogelijk. Dan vervreemd je van elkaar.’’

:cheefbek:

Oeroeboeroe
25-08-05, 23:44
Geplaatst door Orakel
:cheefbek:

Schotelantenne kopen? :ego:

Orakel
25-08-05, 23:52
Geplaatst door Oeroeboeroe
Schotelantenne kopen? :ego:

Kan ik d'r de EO op ontvangen? Want dan hoef ik 'm namelijk niet.

Marsipulami
26-08-05, 00:04
Geplaatst door Orakel
:cheefbek:

Religie laat zich niet vangen in een klassiek links-rechts verhaal. De waarheid is complex en ze ligt slechts uitzonderlijk in het midden.

Wortel
26-08-05, 06:14
Een ’niet gering deel’ van de achterban van de Protestantse Kerk in Nederland is ’heel blij’ met het beleid van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Dat zegt Geesje Werkman beleidsmedewerker vluchtelingen van Kerkinactie, in het oecumenische opinieblad VolZin......

Reeds eerder memoreerde ik hier dat ik graag bereid om de controverse met de eigen achterban aan te gaan, teneinde hen die in de verdrukking komen te steunen.

@Orakel, die scheve bakkes deel ik met je...

Iglo
26-08-05, 07:50
Geplaatst door Marsipulami
’Groot deel PKN blij met beleid Verdonk’


Geplaatst op 25/8 '05 om 19:56u
Door Theo Borgermans (Bron: IKON)


UTRECHT (RKnieuws.net) - Een ’niet gering deel’ van de achterban van de Protestantse Kerk in Nederland is ’heel blij’ met het beleid van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie.............

Niet gering != Groot deel