PDA

Bekijk Volledige Versie : Afgewezen minnaar hakt hand geliefde af



Marsipulami
26-08-05, 08:36
Afgewezen minnaar hakt hand geliefde af


Kenia - Een vrouw in Kenia is haar rechterhand verloren. Jennifer Achieng stond op de markt achter haar kraam met geroosterde maïs, toen haar minnaar haar benaderde en haar hand vroeg. De vrouw weigerde en de man stapte teleurgesteld naar huis.

Toen hij later op de avond terugging, nam hij een machete en hakte haar hand af. Volgens Amnesty International worden in Kenia vele vrouwen mishandeld. Een lokale ngo vraagt de regering om eindelijk werk te maken van een wet die geweld tegen vrouwen bestraft.


26/08/2005

oorlam
26-08-05, 09:39
Nou, hij had toch eerst netjes om haar hand gevraagd?

waterfiets
26-08-05, 10:46
Dus daar komt het spreekwoord vandaan ... 'iemand om de hand vragen'...

freya
26-08-05, 10:50
Geplaatst door oorlam
Nou, hij had toch eerst netjes om haar hand gevraagd?

En zij had toch duidelijk NEE gezegd

Goodnight
26-08-05, 10:55
Volgens Amnesty International worden in Kenia vele moslim vrouwen mishandeld.




Geplaatst door Alcibiades
Hij had beter zijn eigen hand af kunnen hakken. Zou je ook zo gereageerd hebben als dit er stond?Of zou je lappen teksten aan 'eerwraak' wijden?


I really wonder....

~Panthera~
26-08-05, 11:16
Zou als ik haar was, om zijn 3e voetje vragen. :moe:

prikkerd
26-08-05, 12:01
misschien paste hij de sharia toe omdat de vrouw zijn hart heeft gestolen :knife_hea

Goodnight
26-08-05, 14:10
Geplaatst door Alcibiades
Eerwraak gaat meestal nog wel iets verder dan alleen maar het verlies van lichaamsdelen, als ik het wel heb.

Maar echt, Goodnight, ik heb bij mijn reactie nog geen seconde aan godsdienst, islam of christendom, gedacht. Ik stelde me alleen maar het leed voor van deze arme, voor de rest van haar leven mismaakte vrouw. Ik weet niet welke godsdienst de dader heeft maar, moslim of christen, ze mogen hem van mij heel serieus aanpakken.

ow hoe verder dan?Want ik zie namelijk geen enkel verschil....geweld tegen vrouwen is geweld tegen vrouwen.


Dat is het em nou juist, je reactie is heel slapjes als je het vergelijkt met je reacties wanneer het een dezelfde daad zou betreffen.Maar dan gepleegd door een moslim :wink:

Oeroeboeroe
26-08-05, 14:51
Geplaatst door freya
En zij had toch duidelijk NEE gezegd :lekpuh:

Eke
26-08-05, 17:56
Geplaatst door Marsipulami
Afgewezen minnaar hakt hand geliefde af


toen haar minnaar haar benaderde en haar hand vroeg. De vrouw weigerde en de man stapte teleurgesteld naar huis.

26/08/2005

Het gaat om een vrouw van middelbare leeftijd. Hoe lang heeft zij haar minnaar aan het lijntje gehouden ? 30 jaar :aftel: ????Weten wij veel.

En in plaats van het lijntje door te hakken hakt ie haar hand af. Echt niet uitgeslapen.

Hopelijk komt de wet er snel door !