PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar heeft u spijt van?



Orakel
27-08-05, 09:14
Waar heeft u spijt van?

‘Als u uw leven over kon doen, wat zou u dan anders doen?’ Dat vroegen wij per e-mail aan de lezers van Psychologie Magazine. Ook via onze website kon de vragenlijst ingevuld worden. In totaal reageerden 640 mensen, merendeels vrouwen. De resultaten zijn verrassend.
Opvallend is dat de meeste mensen spijt hebben van de keuzes die ze in hun leven hebben gemaakt: maar liefst 86% zou het achteraf anders hebben willen doen. Slechts 14% zou precies dezelfde keuzes maken, als ze hun leven over mochten doen.

Deze mensen redeneren: ‘Alles wat ik heb gekozen en heb meegemaakt, heeft mij gevormd tot wie ik nu ben.’ Een andere vrouw zegt: ‘Op het moment dat ik die keuzes maakte, waren ze goed. Nu, met wat ik nu weet en met wie ik nu ben, zouden sommige keuzes waarschijnlijk anders zijn uitgevallen, maar daar was ik toen niet aan toe.’ De meerderheid van de ondervraagden (53%) heeft ‘redelijk’ tot ‘heel veel’ spijt van zijn levenskeuzes; 38% zegt ‘een beetje’ spijt te hebben.
Ook in het dagelijks leven ervaren we vaak spijt: eenderde van de mensen heeft elke dag of wekelijks spijt. Een gelukkige 2% heeft nooit ergens spijt van.

Foute partnerkeuze
Dit zijn de levensgebieden waar onze lezers het meeste spijt over voelen:

1) Liefde 30%
2) Opleiding 22%
3) Persoonlijke ontwikkeling 12%
4) Carrière 6%
5) Vrije tijd 5%
6) Opvoeding 3%

Op nummer 1 staat de liefde: 30% van de mensen zou andere keuzes maken op dat vlak, als ze hun leven over konden doen. Zoals deze respondente haar liefdeskeuzes samenvat: ‘Sinds mijn puberteit heb ik zoveel verprutst op liefdesgebied, dat ik graag een aantal relaties anders had aangepakt. De foute man die ik de deur had moeten wijzen, de vriendschap die ik opgaf voor een avontuurtje, de crisis die ik het hoofd had moeten bieden en de liefde van mijn leven die ik had moeten blijven koesteren.’
Men heeft vaak spijt van foute partnerkeuzes, men betreurt het dat men te lang is gebleven, of te jong in een relatie is gestapt. ‘Ik heb weinig geëxperimenteerd op dit gebied. Ben nu al 25 jaar gelukkig getrouwd. Maar beiden vinden we dat we te weinig om ons heen hebben gekeken voordat we aan een serieuze relatie begonnen. We waren pas 17 jaar.’
Op de tweede plaats staat spijt over studie: 22% van de lezers zou andere keuzes gemaakt hebben op het gebied van opleiding.

Dit resultaat komt overeen met een recent onderzoek van de Universiteit van Maastricht onder schoolverlaters die enige ervaring hebben op de arbeidsmarkt. Ook bij hen blijkt gemiddeld 20% spijt te hebben van zijn studiekeuze. Tussen opleidingen zijn wel sterke verschillen: zo heeft meer dan 50% van de stewardessen spijt van hun keuze, terwijl dit percentage bij kunstopleidingen heel laag is. Veel lezers geven aan dat ze indertijd te jong waren om een goede keuze te maken.
Onze lezers hebben iets andere prioriteiten dan de gemiddelde Amerikaan. In Amerikaanse onderzoeken staat steevast opleiding op de eerste, en carrière op de tweede plaats (gevolgd door liefde). Misschien een teken dat onze cultuur iets minder prestatiegericht is?

Grote dromen
Op de korte termijn – in de afgelopen twee weken – hebben mensen iets meer spijt van dingen die ze hebben gedaan (52%) dan nagelaten (48%). ‘Ik heb te veel gezegd tijdens een gezellige avond,’ of: ‘Ik ben onaardig geweest tegen mijn partner.’

Maar kijken we op de lange termijn terug op ons leven – na maanden of jaren – dan krijgen we juist meer spijt van de dingen die we hebben nagelaten (66%) dan van de dingen die we hebben gedaan (34%). Veel mensen betreuren het dat ze hun grote liefde niet hebben gestrikt: ‘Dertig jaar geleden heb ik mijn ware liefde niet gevolgd. Daarna bleef ik mijn man altijd vergelijken met “hem”, met pijn en verdriet in mijn hart.’ Andere mensen hebben de baan van hun dromen niet aangenomen: ‘Ik was toegelaten tot de koninklijke luchtmacht voor de opleiding tot piloot. Ben niet gegaan,’ of: ‘Ik heb mij door een vrouw de kans op een leuke baan laten ontnemen. Dat is tussen ons in gaan staan: zij is uit mijn leven en mijn werk is daarna lang blijven kwakkelen.’

Dit opmerkelijke verschil tussen spijt op de korte en lange termijn werd eerder gesignaleerd door de Amerikaanse sociaal-psychologen Gilovich en Medvec, en zij hebben verschillende verklaringen. Op korte termijn vallen onze handelingen meer op. Daarom kunnen we ons gemakkelijk voorstellen dat we iets niet hadden gedaan en dat het dan beter was afgelopen. Op korte termijn hebben we dus meer spijt van onze acties. Maar juist daarom doen we ook meer om de pijn te verlichten. We proberen onze acties ongedaan te maken, of we rationaliseren ze: ‘Eigenlijk was het nog niet zo slecht, want…’ Daardoor slijt de spijt van acties sneller.

Bovendien ken je de uitkomst van een handeling die je beter niet had kunnen doen: het is slecht afgelopen, jammer, zand erover. Maar dingen die je niet gedaan hebt, kunnen je de rest van je leven achtervolgen. Er zijn namelijk eindeloos veel mogelijkheden die je wellicht had kunnen bereiken, als je maar… Van je ex ken je al zijn rottige eigenschappen, maar die jeugdliefde die je nooit je liefde hebt durven bekennen, was vast veel attenter, hij had je meegenomen naar tropische oorden, en zag er nu op zijn vijftigste vast nog prachtig uit.
Wat ten slotte ook nog meespeelt, is dat we op den duur de beweegredenen vergeten waarom we iets indertijd niet hebben gedaan. Onze angsten lijken futiel, de hindernissen worden weggewuifd: ‘Waarom heb ik hem toen niet gewoon opgebeld?’ Achteraf lijkt dat immers een fluitje van een cent.

Spijt van seks
Mannen en vrouwen verschillen niet in de mate waarin ze spijt ervaren, noch in de levensgebieden waarover ze spijt hebben, zo blijkt uit tientallen eerdere onderzoeken. Maar in de liefde zouden ze achteraf wel verschillende keuzes maken. Mannen hebben zoals verwacht meer spijt van de dingen die ze hebben nagelaten dan van de dingen die ze wel hebben gedaan, wanneer ze terugkijken op hun liefdes_leven. Zoals de respondent uit ons onderzoek, die verzuchtte: ‘Had ik maar meer initiatief getoond jegens het meisje waar ik stapelverliefd op was.’

Vrouwen daaren_tegen hebben juist vaker spijt van de dingen die ze wél hebben gedaan, zeker op seksueel gebied. In de Ame_rikaanse onderzoeken zeiden mannen dingen als: ‘Ik heb spijt dat ik zo weinig seks heb gehad in mijn studententijd!’ Terwijl vrouwen, geheel volgens het stereotype, aangaven: ‘Ik wou dat ik gewacht had met seks tot ik wat volwassener was’, of: ‘Had ik maar minder one night stands gehad!’
Om te kijken of dit fenomeen ook opgaat in ons verlichte Nederland, legden we onze lezers de uitspraak voor die in Amerikaans onderzoek het grootste sekseverschil liet zien: ‘Ik zou meer mijn best gedaan moeten hebben om seks te hebben met een bepaald persoon.’ En inderdaad: van de mannen herkent één op de drie deze vorm van spijt. Bij vrouwen is dat een stuk minder: één op de vijf.

http://www.psychologiemagazine.nl/psychologie/show

sjaen
27-08-05, 10:04
Waarom spijt hebben?! Als een deur dicht gaat gaat een andere weer open.

Ins
27-08-05, 11:04
Hey, dit ruikt naar Nietzsche :lekpuh:

Mill
27-08-05, 11:13
Als ik het nu niet probeer ben ik over twintig jaar zo'n sucker die bij een onderzoek invult dat ie spijt heeft. Daarom heb ik van de week besloten ondanks drukke baan met goed geld minder hard te gaan werken en -- weer -- meer tijd en geld te steken in m'n muziek.

Jullie mogen me te zijner tijd PM-en voor een backstage-pasje. :roker:

freya
27-08-05, 12:09
Geplaatst door Mill
Als ik het nu niet probeer ben ik over twintig jaar zo'n sucker die bij een onderzoek invult dat ie spijt heeft. Daarom heb ik van de week besloten ondanks drukke baan met goed geld minder hard te gaan werken en -- weer -- meer tijd en geld te steken in m'n muziek.

Jullie mogen me te zijner tijd PM-en voor een backstage-pasje. :roker:

:duim:

Je hart volgen geeft uiteindelijk de meeste tevredenheid, haal ik uit dit artikeltje :)
Toevallig stelde ik dezelfde vraag gisteravond aan mezelf : had ik het allemaal anders willen doen? En ik kwam tot de conclussie: Nee, want anders was ik niet wie ik nu ben :)

Ik heb dan ook altijd zo veel mogelijk mijn hart gevolgd ( idd ook iets in de kunst gedaan)

Succes!

freya
27-08-05, 12:12
Geplaatst door Orakel
‘Dertig jaar geleden heb ik mijn ware liefde niet gevolgd. Daarna bleef ik mijn man altijd vergelijken met “hem”, met pijn en verdriet in mijn hart.’

Maar dit is wel een les voor mij voor dit moment.



:Iluvu: Ik denk dat ik er toch maar gewoon voor ga, hoe onmogelijk het ook lijkt :)

~Panthera~
27-08-05, 12:35
Spijt ergens van ? nee, nergens van. :stout:

TonH
27-08-05, 12:36
Geplaatst door freya
Maar dit is wel een les voor mij voor dit moment.



:Iluvu: Ik denk dat ik er toch maar gewoon voor ga, hoe onmogelijk het ook lijkt :)

Go for it... succes http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c011.gif


Spijt heb ik verder niet... Stomme keuzes ja of sommige dingen jammer vinden, maar die pakken toch ook wel weer zo uit dat ik de gevolgen niet had willen missen...

MaRiaH
27-08-05, 15:37
Geplaatst door ~Panthera~
Spijt ergens van ? nee, nergens van. :stout:

ik ook niet..

ik vind het nogal zwak om achteraf te zeggen "had ik maar, had ik maar.."
Maak keuzes, sta achter je keuzes. dat maakt een stuk gelukkiger.
Go for it :boogie:

~Panthera~
27-08-05, 15:42
Geplaatst door MaRiaH
ik ook niet..

ik vind het nogal zwak om achteraf te zeggen "had ik maar, had ik maar.."
Maak keuzes, sta achter je keuzes. dat maakt een stuk gelukkiger.
Go for it :boogie:


The path of life makes many strange turns...explore them ! :stout:

Orakel
27-08-05, 16:29
Geplaatst door Ins
Hey, dit ruikt naar Nietzsche :lekpuh:

:hihi:
Die had weinig 'geluk' op de genoemde levensgebieden en zeker niet v.w.b. de liefde. De babe waar hij gek op was had al een ander.
Waarschijnlijk is het juist de afwezigheid van een vrouw die hem tot geniale inzichten heeft gebracht. *hint, hint*
:fpiraat:

Wortel
27-08-05, 16:58
Waarschijnlijk is het juist de afwezigheid van een vrouw die hem tot geniale inzichten heeft gebracht. *hint, hint*

Ja, ja, zo werd hij in plaats van filosoof met het strijkijzer, filosoof met de hamer.

Ik heb ook nergens spijt van. Om het in muziek te zeggen: ik heb geen spijt van mijn Gregoriaans en ik heb geen spijt van mijn Rock & Roll.
Allebei recht uit het hart..

(Mill, hebben jullie ook een website?)

Commeilfaut
27-08-05, 18:26
Ik heb overal spijt van. Ik heb zelfs spijt van mijzelf. Ik heb spijt dat ik spijt kan hebben...en zelfs dat spijt mij.

Tomas
27-08-05, 18:37
Ik had me hier nooit moeten aanmelden.

MaRiaH
27-08-05, 18:55
Geplaatst door Tomas
Ik had me hier nooit moeten aanmelden.

gek.. dat is nou het enige waar ik geen spijt van heb.. :hihi:

Prlwytzkofski
27-08-05, 19:01
De Japanse Steenhouwer

De Japanse Steenhouwer
Er was een man die stenen hieuw uit de rots. Zijn arbeid was zeer zwaar, en hij arbeidde veel, doch zijn loon was gering, en tevreden was hij niet. Hij zuchtte omdat zijn arbeid zwaar was. En hij riep: och, dat ik rijk ware, om te rusten op een baleh-baleh met klamboe van rode zijde. En er kwam een engel uit de hemel die zeide: U zij gelijk gij gezegd hebt. En hij wàs rijk. En hij rustte op een baleh-baleh, en de klamboe was van rode zijde.

En de koning des land toog voorbij, met ruiters voor zijn wagen. En ook achter de wagen waren ruiters, en men hield de gouden pajong boven het hoofd van de koning. En toen de rijke man dit zag, verdroot het hem dat er geen gouden pajong werd gehouden boven zijn hoofd. En tevreden was hij niet.

Hij zuchtte, en riep: ik wenste koning te zijn. En er kwam een engel uit de hemel, en zeide: U zij gelijk gij gezegd hebt. En hij wàs koning. En voor zijn wagen reden vele ruiters, en ook waren er ruiters achter zijn wagen, en boven zijn hoofd hield men de gouden pajong. En de zon scheen met hete stralen, en verbrandde het aardrijk, zodat de grasscheut dor werd.

En de koning klaagde dat de zon hem schroeide in bet gelaat en macht had boven hem. En tevreden was hij niet. Hij zuchtte, en riep: ik wenste de zon te zijn. En er kwam een engel uit de hemel, die zeide: U zij gelijk gij gezegd hebt. En hij wàs de zon. En hij zond zijn stralen naar boven, en naar beneden, naar de rechterzijde en naar de linkerzijde, en alom. En hij verschroeide de grasscheut op het aardrijk, en het gelaat der vorsten die op de aarde waren. En een wolk stelde zich tussen de aarde en hem, en de stralen van de zon stuitten daarop terug. En hij werd toornig dat zijn macht weerstaan werd, en hij klaagde dat die wolk machtiger was boven hem, en tevreden was hij niet.

Hij wilde de wolk zijn, die zo machtig was. En er kwam een engel uit de hemel, die zeide: U zij gelijk gij gezegd hebt. En hij werd een wolk, en plaatste zich tussen de zon en de aarde, en ving de stralen op, zodat het gras groen werd.

En de wolk regende in grote druppen op bet aardrijk, en deed de rivieren zwellen, en banjirs voerden de kudden weg. En hij verwoestte door veel waters het veld. En hij viel neer op een rots, die niet week. En hij klaterde in grote stromen, maar de rots week niet. En hij werd toornig omdat de rots niet wijken wilde, en omdat de sterkte van zijn stromen ijdel was. En tevreden was hij niet.

Hij riep: aan die rots is macht gegeven boven mij. Ik wenste die rots te zijn. En er kwam een engel uit de hemel, die zeide: U zij gelijk gij gezegd hebt. En hij werd rots, en bewoog niet als de zon scheen, en niet als het regende. En daar kwam een man met houweel, en met puntige beitel en met zware hamer, die stenen hieuw uit de rots.

En de rots zeide: wat is dit, dat die man macht heeft boven mij, en stenen houwt uit mijn schoot? En tevreden was hij niet. Hij riep: ik ben zwakker dan deze... ik wenste die man te zijn. En er kwam een engel uit de hemel, die zeide: U zij gelijk gij gezegd hebt. En hij was steenhouwer. En hij hieuw stenen uit de rots, met zware arbeid, en hij arbeidde zeer zwaar voor weinig loon, en hij was tevreden.

Eke
27-08-05, 21:48
Geplaatst door freya




:Iluvu: Ik denk dat ik er toch maar gewoon voor ga, hoe onmogelijk het ook lijkt :)

:engel: nee heb je, ja kan je krijgen !

freya
27-08-05, 21:53
Geplaatst door Eke
:engel: nee heb je, ja kan je krijgen !

Raar eigenlijk dat je uit angst om een blauwtje te lopen een interessant lekker ding zou laten lopen.

En dat terwijl mijn ervaring leert dat als er een bepaald soort spanning in het contact zit, dat meestal van beide kanten komt.

Dat stomme verstand ook :maf:

~Panthera~
27-08-05, 22:02
Geplaatst door freya
Raar eigenlijk dat je uit angst om een blauwtje te lopen een interessant lekker ding zou laten lopen.

En dat terwijl mijn ervaring leert dat als er een bepaald soort spanning in het contact zit, dat meestal van beide kanten komt.

Dat stomme verstand ook :maf:


You GO, Girl !! :lole: :handbang:

:D

MaRiaH
27-08-05, 22:15
Geplaatst door freya
Raar eigenlijk dat je uit angst om een blauwtje te lopen een interessant lekker ding zou laten lopen.

En dat terwijl mijn ervaring leert dat als er een bepaald soort spanning in het contact zit, dat meestal van beide kanten komt.

Dat stomme verstand ook :maf:

Is het iemand die wij kennen?? :verliefd:

freya
27-08-05, 22:23
Geplaatst door MaRiaH
Is het iemand die wij kennen?? :verliefd:

:haha:

Zal ik het dan maar toegeven: tis ronnieboy natuurlijk :hihi:

~Panthera~
27-08-05, 22:31
Geplaatst door freya
:haha:

Zal ik het dan maar toegeven: tis ronnieboy natuurlijk :hihi:


http://www.my-smileys.de/smileys2/angst_2.gif http://www.my-smileys.de/smileys2/Bolt.gif

freya
27-08-05, 22:37
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.my-smileys.de/smileys2/angst_2.gif http://www.my-smileys.de/smileys2/Bolt.gif

Als je de foto's op zijn website (http://www.ronhaleber.nl/) ziet, moet je toch toegeven dat hij weerstaanbaar is :haha:

MaRiaH
27-08-05, 22:40
Geplaatst door freya
Als je de foto's op zijn website (http://) ziet, moet je toch toegeven dat hij weerstaanbaar is :haha:

de pagina kan niet worden weergegeven??!!:hihi:

wie is Ronnie??? :jumping:
Zijn er hier leuke mannen dan? :fpuh:

freya
27-08-05, 22:42
Geplaatst door MaRiaH
de pagina kan niet worden weergegeven??!!:hihi:

wie is Ronnie??? :jumping:
Zijn er hier leuke mannen dan? :fpuh:

Heb t verbeterd, ga eerst maar ff kijken :blij:

MaRiaH
27-08-05, 22:45
Geplaatst door freya
Heb t verbeterd, ga eerst maar ff kijken :blij:

heheheheh :zweep:
OOh die..
eh waar is Panthera? ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzoef...http://www.my-smileys.de/smileys2/Bolt.gif

gh.wille
27-08-05, 22:48
Geplaatst door MaRiaH
ik ook niet..

ik vind het nogal zwak om achteraf te zeggen "had ik maar, had ik maar.."
Maak keuzes, sta achter je keuzes. dat maakt een stuk gelukkiger.
Go for it :boogie:

Je hebt grotendeels gelijk ,gedane zaken nemen geen keer .
Maar er zijn ook dingen die nu beter aan de orde komen , neem de antie rook campagne.
Ik denk dat ik nooit had gaan roken , als de voorlichting beter had geweest . maar ik heb het wel zelf gedaan en niemand heeft mij er toe gedwongen.

V.G.G

freya
27-08-05, 22:49
Geplaatst door MaRiaH

Zijn er hier leuke mannen dan? :fpuh:

Jawel hoor, hele leuke zelfs, maar daar ben ik dan weer niet verliefd op.

MaRiaH
27-08-05, 22:50
Geplaatst door gh.wille
Je hebt grotendeels gelijk ,gedane zaken nemen geen keer .
Maar er zijn ook dingen die nu beter aan de orde komen , neem de antie rook campagne.
Ik denk dat ik nooit had gaan roken , als de voorlichting beter had geweest . maar ik heb het wel zelf gedaan en niemand heeft mij er toe gedwongen.

V.G.G

ja heel herkenbaar..

MaRiaH
27-08-05, 22:51
Geplaatst door freya
Jawel hoor, hele leuke zelfs, maar daar ben ik dan weer niet verliefd op.

Hoeft ook niet.. jij moet achter die ene aan.. :hihi:

~Panthera~
27-08-05, 22:52
Geplaatst door freya
Als je de foto's op zijn website (http://www.ronhaleber.nl/) ziet, moet je toch toegeven dat hij weerstaanbaar is :haha:



http://www.my-smileys.de/smileys2/flucht.gif

Nou ja, smaken verschillen duidelijk. :haha:

freya
27-08-05, 23:01
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.my-smileys.de/smileys2/flucht.gif

Nou ja, smaken verschillen duidelijk. :haha:

:schok: zeg dat wel! Wil je zeggen dat onze ronnie voor jou niet weerstaanbaar is? :zozo:

~Panthera~
27-08-05, 23:02
Geplaatst door freya
:schok: zeg dat wel! Wil je zeggen dat onze ronnie voor jou niet weerstaanbaar is? :zozo:


Sorry voor Ron, maar al kreeg ik hem gratis. :moe:

Geef mij Banderas maar. :ego:

:hihi:

MaRiaH
27-08-05, 23:04
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry voor Ron, maar al kreeg ik hem gratis. :moe:

Geef mij Banderas maar. :ego:

:hihi:

Oef! Banderas.. :argwaan: :love:

freya
27-08-05, 23:04
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry voor Ron, maar al kreeg ik hem gratis. :moe:

Geef mij Banderas maar. :ego:

:hihi:

Gratis?! Al kreeg ik er een paar miljoen bij! :knife_hea

~Panthera~
27-08-05, 23:06
Geplaatst door freya
Gratis?! Al kreeg ik er een paar miljoen bij! :knife_hea


IK probeerde nog beleefd te blijven. :hihi:

:fplet: :melig2:

~Panthera~
27-08-05, 23:07
Geplaatst door MaRiaH
Oef! Banderas.. :argwaan: :love:


Ja, precies !! :wohaa: :corcky:http://www.my-smileys.de/smileys2/dribble.gif

MaRiaH
27-08-05, 23:15
verwijderen lukt niet..

MaRiaH
27-08-05, 23:15
sorry heb 3x dezelfde geplaatst.. duh!

MaRiaH
27-08-05, 23:15
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies !! :wohaa: :corcky:http://www.my-smileys.de/smileys2/dribble.gif

:jumping: :fparty: :love2: :fplayer: :duizelig: :giechel: :melig: :blauwkus: :koppel: maar ja het blijft :slapen:

~Panthera~
27-08-05, 23:18
Geplaatst door MaRiaH
:jumping: :fparty: :love2: :fplayer: :duizelig: :giechel: :melig: :blauwkus: :koppel: maar ja het blijft :slapen:



ook ja. http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/g045.gif


:hihi:

Eke
27-08-05, 23:27
on-weerstaanbaar, jullie nachtelijke geheimpjes over een weerstaanbare man........

Welterusten, slaap zacht :zwaai:

~Panthera~
27-08-05, 23:28
Geplaatst door Eke
on-weerstaanbaar, jullie nachtelijke geheimpjes over een weerstaanbare man........

Welterusten, slaap zacht :zwaai:



Slaap lekker, Eke :zwaai:

MaRiaH
27-08-05, 23:33
Geplaatst door ~Panthera~
Slaap lekker, Eke :zwaai:

alsof ik nu nog kan slapen.. :droef:
denk aan hele andere dingen..

















aan zorro en zo.. :D

~Panthera~
27-08-05, 23:35
Geplaatst door MaRiaH
alsof ik nu nog kan slapen.. :droef:
denk aan hele andere dingen..

















aan zorro en zo.. :D


OH, ik dacht dat je hier aan dacht. :stout:


http://www.banderas-mall.com/info/latina604a.jpg

:eek:

freya
27-08-05, 23:37
Geplaatst door MaRiaH
alsof ik nu nog kan slapen.. :droef:
denk aan hele andere dingen..

aan zorro en zo.. :D

:) *zucht* zorro :love:


Mijn huidige 'lijdendvoorwerp' heeft daar eigenlijk wel iets van weg, op een bepaalde manier bandiet

~Panthera~
27-08-05, 23:38
Geplaatst door freya
:) *zucht* zorro :love:


Mijn huidige 'lijdendvoorwerp' heeft daar eigenlijk wel iets van weg, op een bepaalde manier bandiet


Nu willen we het weten ook !!! :zweep:

:haha:

MaRiaH
27-08-05, 23:46
Geplaatst door freya
:) *zucht* zorro :love:


Mijn huidige 'lijdendvoorwerp' heeft daar eigenlijk wel iets van weg, op een bepaalde manier bandiet

ja duh!!! bofkont!!!
dat jij dat lijdend voorwerp dan allang geen meewerkend voorwerp hebt gemaakt snap ik nie.. :knipoog:

Eke
27-08-05, 23:46
Geplaatst door freya
:) *zucht* zorro :love:


Mijn huidige 'lijdendvoorwerp' heeft daar eigenlijk wel iets van weg, op een bepaalde manier bandiet


Ja, uh, nou kan ik de PC niet uitzetten !!


Zorro,he ? Bedoel je die foto van Zwarte Schaap ? :cool:

:)

freya
27-08-05, 23:48
Geplaatst door MaRiaH
ja duh!!! bofkont!!!
dat jij dat lijdend voorwerp dan allang geen meewerkend voorwerp hebt gemaakt snap ik nie.. :knipoog:

Ik zal beter mijn best doen :nerveus:

freya
27-08-05, 23:49
Geplaatst door Eke
Ja, uh, nou kan ik de PC niet uitzetten !!


Zorro,he ? Bedoel je die foto van Zwarte Schaap ? :cool:

:)

:haha:

~Panthera~
27-08-05, 23:49
Geplaatst door Eke
Ja, uh, nou kan ik de PC niet uitzetten !!


Zorro,he ? Bedoel je die foto van Zwarte Schaap ? :cool:

:)


:lol: bingo. :hihi:

Eke
27-08-05, 23:51
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: bingo. :hihi:


He, wat zal ik nou lekker slapen. Dream on, girls !

~Panthera~
27-08-05, 23:52
Geplaatst door Eke
He, wat zal ik nou lekker slapen. Dream on, girls !


We dollen maar wat. :hihi:

Slaap lekker !!

allard
27-08-05, 23:53
Non je ne regrtiette rien

Eke
27-08-05, 23:54
Geplaatst door Eke
He, wat zal ik nou lekker slapen. Dream on, girls !

Freya, vergeet niet vannacht een strategie te bedenken ! :D

gh.wille
28-08-05, 00:41
Geplaatst door allard
Non je ne regrtiette rien

Zo is het , want het getij keert , maar gedane zaken niet .

Goeden nacht vrienden ,het is tijd .

:zwaai:

freya
28-08-05, 10:20
Geplaatst door Eke
Freya, vergeet niet vannacht een strategie te bedenken ! :D


Is uitgestippeld :wink:

Eke
28-08-05, 11:46
Geplaatst door freya
Is uitgestippeld :wink:


Wil je hem niet even toetsen hier ? :hihi:

Rustig aan, he..eerst hem in de week zetten en dan het varkentje pas wassen !!!!

De weergoden zijn je gunstig gezind ...niette slechte..:)

MaRiaH
28-08-05, 13:51
Weet je waar ik spijt van heb??
dat ik zo laat in bed lag gisteren.. :duizelig: :boogjes:

Laat horen de strategie Freya?
twee (en meer) weten meer dan één.. :hihi:

freya
28-08-05, 14:21
Dames dames! We gaan hier toch zeker niet open en bloot onze strategieën om een lekker ding te strikken bespreken :student:



Sommige lekkere dingen kunnen ook lezen :nerveus:

MaRiaH
28-08-05, 14:24
Geplaatst door freya
Dames dames! We gaan hier toch zeker niet open en bloot onze strategieën om een lekker ding te strikken bespreken :student:


Sommige lekkere dingen kunnen ook lezen :nerveus:

aaarch tis iemand van hier?
vertel, ik zal het niet doorvertellen.. :engel:

freya
28-08-05, 14:31
Geplaatst door MaRiaH
aaarch tis iemand van hier?
vertel, ik zal het niet doorvertellen.. :engel:

Neehee, niet van hier!

( voordat er misverstanden onstaan, anders kan ik niemand meer PMen zonder dat hij denkt dat ik iets met hem wil :verward: )


Maar ik wil de kansen van evt jagende dames hier niet ondermijnen :engel:

MaRiaH
28-08-05, 14:33
Geplaatst door freya
Neehee, niet van hier!

( voordat er misverstanden onstaan, anders kan ik niemand meer PMen zonder dat hij denkt dat ik iets met hem wil :verward: )


Maar ik wil de kansen van evt jagende dames hier niet ondermijnen :engel:

Go freya :boogie: :duim:

je houdt ons toch wel op de hoogte he?:gniffel:

~Panthera~
28-08-05, 14:34
Geplaatst door freya

Sommige lekkere dingen kunnen ook lezen :nerveus:


Sommige zouden het niet eens begrijpen, ook al struikelden ze er over. :hihi:

freya
28-08-05, 15:04
Geplaatst door ~Panthera~
Sommige zouden het niet eens begrijpen, ook al struikelden ze er over. :hihi:

Maar is het dan wel een echt lekker ding?

Ik stel eisen aan zowel de binnen als de buiten kant ! :ego:

Orakel
28-08-05, 15:11
Heb d'r spijt van dat ik dit topic geplaatst heb :cheefbek:

~Panthera~
28-08-05, 16:14
Geplaatst door freya
Maar is het dan wel een echt lekker ding?

Ik stel eisen aan zowel de binnen als de buiten kant ! :ego:


Als ik sommige buitenkanten zie, kan me de binnenkant niet zo veel meer schelen. :stout:

http://www.biografiasyvidas.com/biografia/b/fotos/banderas_1.jpg

:schok: Hoezo beschuitje ?? Wat dacht je van een ROL beschuit ? :hihi:


*geintje* :melig2:

~Panthera~
28-08-05, 16:15
Geplaatst door Orakel
Heb d'r spijt van dat ik dit topic geplaatst heb :cheefbek:


Kan ik me voorstellen. :hihi:

MaRiaH
28-08-05, 22:18
Geplaatst door Orakel
Heb d'r spijt van dat ik dit topic geplaatst heb :cheefbek:


:lol:
Take-over van kanshebbende vrouwen.:hihi:

MaRiaH
28-08-05, 22:19
Geplaatst door ~Panthera~
Als ik sommige buitenkanten zie, kan me de binnenkant niet zo veel meer schelen. :stout:

http://www.biografiasyvidas.com/biografia/b/fotos/banderas_1.jpg

:schok: Hoezo beschuitje ?? Wat dacht je van een ROL beschuit ? :hihi:
*geintje* :melig2:

Rol beschuit?? ik koop heel Bolletje op.. :jumping:

Cherry Bo
28-08-05, 23:03
http://members.home.nl/rickhoen/Voor%20Jennifer%20C/AntonioBanderas.jpg

http://www.demooisteanimaties.com/mensen/sp001.gif

En hij blieft helemaal geen beschuit...:ego:

Hij wil chips!
Chips van Lays! :ego:

MaRiaH
28-08-05, 23:15
Geplaatst door Cherry Bo
http://members.home.nl/rickhoen/Voor%20Jennifer%20C/AntonioBanderas.jpg

http://www.demooisteanimaties.com/mensen/sp001.gif

En hij blieft helemaal geen beschuit...:ego:

Hij wil chips!
Chips van Lays! :ego:

Tssss.. hoor haar.. :hihi:

he's mine.. :ego:

Cherry Bo
28-08-05, 23:23
Geplaatst door MaRiaH
Tssss.. hoor haar.. :hihi:

he's mine.. :ego:

Hij kwam daar anders net uit bad.
Míjn bad.

En nu eten we zijn chips.
Want dát blieft-ie pas echt. :ego:

MaRiaH
28-08-05, 23:28
Geplaatst door Cherry Bo
Hij kwam daar anders net uit bad.
Míjn bad.

En nu eten we zijn chips. :ego:

Dat zou best kunnen ja..
want ik had geen zin in hem vanavond..

ik had al een andere date..

http://www.screencaptures.net/heads-mulroney.gif

met Dermot Mulroney dus... :corcky: :D

Cherry Bo
28-08-05, 23:29
Geplaatst door MaRiaH
Dat zou best kunnen ja..
want ik had geen zin in hem vanavond..

ik had al een andere date..

http://www.galleryofcelebrities.com/m/mulroney05.jpg

met Dermot Mulroney dus... :corcky: :D

Tsss. Ja hoor, gelijk een foto van zijn kruis doen...:D

MaRiaH
28-08-05, 23:34
wat doe ik verkeerd met die foto?
ik heb al een kleinere geplaatst

~Panthera~
28-08-05, 23:35
Sorry, ladies, zoals je ziet takelen die krengen heel gauw af, dus jullie mogen hem hebben. :moe:

Lijkt mr.Bean wel. :moe:

http://www.actustar.com/photos/banderasantonio1.jpg :eek:

Succes ermee !! :duim:

:hihi:

MaRiaH
28-08-05, 23:38
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry, ladies, zoals je ziet takelen die krengen heel gauw af, dus jullie mogen hem hebben. :moe:

Lijkt mr.Bean wel. :moe:

http://www.actustar.com/photos/banderasantonio1.jpg :eek:

Succes ermee !! :duim:

:hihi:

:melig:
dat zeg ik.. doe mij Mulroney maar.. :haha:

Cherry Bo
28-08-05, 23:41
Geplaatst door MaRiaH
wat doe ik verkeerd met die foto?
ik heb al een kleinere geplaatst

Je moet uitzoomen met je camera, je bent nu teveel gefocussed. :lekpuh:

MaRiaH
28-08-05, 23:41
wahahaha meiden ik kom nie meer bij van het lachen hier.. :vingers:

Cherry Bo
28-08-05, 23:43
:haha:

~Panthera~
28-08-05, 23:44
Geplaatst door MaRiaH
wahahaha meiden ik kom nie meer bij van het lachen hier.. :vingers:



:fplet: :fplet: http://www.blowg.pixelzine.com/fotos/dermont.jpg <---- Das toch 3 x niks !! :haha:

http://www.cosgan.de/images/midi/muede/p025.gif

Cherry Bo
28-08-05, 23:54
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry, ladies, zoals je ziet takelen die krengen heel gauw af, dus jullie mogen hem hebben. :moe:

Lijkt mr.Bean wel. :moe:

http://www.actustar.com/photos/banderasantonio1.jpg :eek:

Succes ermee !! :duim:

:hihi:

Oh nee, die houdbaarheidsdatum is me een partij verstreken zeg!! :gechoquee

Sorry Toon, ik moet het uitmaken!

MaRiaH
28-08-05, 23:56
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: :fplet: http://www.blowg.pixelzine.com/fotos/dermont.jpg <---- Das toch 3 x niks !! :haha:

http://www.cosgan.de/images/midi/muede/p025.gif

Hmmm.. nou hij heeft een sexy mond.. :Iluvu:

Cherry Bo
29-08-05, 00:01
Geplaatst door MaRiaH
Hmmm.. nou hij heeft een sexy mond.. :Iluvu:

Jammer dat die hele vent d'r aan vast zit :D

MaRiaH
29-08-05, 00:03
Geplaatst door Cherry Bo
Jammer dat die hele vent d'r aan vast zit :D

ey jij mag er ook helemaal niet aankomen!! :fplet:

:hihi:

~Panthera~
29-08-05, 00:04
Geplaatst door Cherry Bo
Jammer dat die hele vent d'r aan vast zit :D


Pak je toch gewoon een paar onderdelen ? :D
De rest vries je in.

MaRiaH
29-08-05, 00:18
Geplaatst door ~Panthera~
Pak je toch gewoon een paar onderdelen ? :D
De rest vries je in.

goed plan..

who needs men? :zwaai:

Hoe lang is dat houdbaar?

~Panthera~
29-08-05, 00:20
Geplaatst door MaRiaH

Hoe lang is dat houdbaar?


Keer of 10. :hihi:

Cherry Bo
29-08-05, 00:23
Geplaatst door ~Panthera~
Keer of 10. :hihi:

Wat? Een halve nacht maar? :gechoquee :(

Cherry Bo
29-08-05, 00:27
Trouwens, vallen jullie op Willem Alexander?

MaRiaH
29-08-05, 00:29
Geplaatst door ~Panthera~
Keer of 10. :hihi:

:aanwal: das kort!

MaRiaH
29-08-05, 00:30
Geplaatst door Cherry Bo
Trouwens, vallen jullie op Willem Alexander?

ja tuurlijk! op zijn geld, roem en status.. :verliefd:

Cherry Bo
29-08-05, 00:36
Geplaatst door MaRiaH
ja tuurlijk! op zijn geld, roem en status.. :verliefd:

Ja hè? We maken een kans hoor.
Hij is Max en de kinderen een beetje zat denk ik:

http://gneijsel.xs4all.nl/mailgein/Celebrities/Alex&Maxima/help50_1.jpg

:haha:

gh.wille
29-08-05, 00:39
Geplaatst door MaRiaH
ja tuurlijk! op zijn geld, roem en status.. :verliefd:

Hebbert !
:fpotver:

Cherry Bo
29-08-05, 00:52
Geplaatst door gh.wille
Hebbert !
:fpotver:

Tuulluk!

Wie gaat er anders voor Manolo's, hair-extentions, een Pekinees en nieuwe borsten betalen hm?

Egoïst! :ego:

Cherry Bo
29-08-05, 00:54
.

MaRiaH
29-08-05, 01:00
Geplaatst door Cherry Bo
Ja hè? We maken een kans hoor.
Hij is Max en de kinderen een beetje zat denk ik:

http://gneijsel.xs4all.nl/mailgein/Celebrities/Alex&Maxima/help50_1.jpg

:haha:

:duim:
heb je die zweetplek gezien? :aanwal:

MaRiaH
29-08-05, 01:01
Geplaatst door gh.wille
Hebbert !
:fpotver:

ja! En? :bril:
mag ik ook es hebben wat me toekomt in het leven?
men moet mij eindelijk eens als prinses gaan behandelen.. :ego:

Cherry Bo
29-08-05, 01:03
Geplaatst door MaRiaH
:duim:
heb je die zweetplek gezien? :aanwal:

Ja, da's echt een minpuntje hoor. Jammer, jammer.
Dat Max daar niet op let hè. Geen wonder dat-ie van ze afwil.

MaRiaH
29-08-05, 01:32
Geplaatst door Cherry Bo
Ja, da's echt een minpuntje hoor. Jammer, jammer.
Dat Max daar niet op let hè. Geen wonder dat-ie van ze afwil.

heeeel begrijpelijk
:jammer:

Orakel
29-08-05, 07:14
30% van de ondervraagden betreurt hun partnerkeuze. Go figure.
Zou dat iets van doen hebben met de selectie op uiterlijkheden?
:fpiraat:

"Get over cute, get educated. Because one day you won't be so cute anymore.", zei dat oude dametje uit de docu Blue Eyed eens.

Welliswaar niet wetenschappelijk, maar van veel mensen die ik spreek krijg ik te horen dat ze erg gek zijn met hun kinderen, maar dat als ze het over mochten doen, ze geen kinderen zouden nemen.

Maar goed, je kan beter straks op je sterfbed liggen en spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan spijt hebben van de dingen die je wel wilde doen, maar niet gedaan hebt.

SalmayaSale
29-08-05, 11:24
Geplaatst door Orakel
30% van de ondervraagden betreurt hun partnerkeuze. Go figure.
Zou dat iets van doen hebben met de selectie op uiterlijkheden?
:fpiraat:

"Get over cute, get educated. Because one day you won't be so cute anymore.", zei dat oude dametje uit de docu Blue Eyed eens.

Welliswaar niet wetenschappelijk, maar van veel mensen die ik spreek krijg ik te horen dat ze erg gek zijn met hun kinderen, maar dat als ze het over mochten doen, ze geen kinderen zouden nemen.

Maar goed, je kan beter straks op je sterfbed liggen en spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan spijt hebben van de dingen die je wel wilde doen, maar niet gedaan hebt.


Ik vind dat men nooit spijt moet krijgen omdat iedere ervaring toch een toevoeging in het leven is, een goede en vooral een slechte.
:wink:

gh.wille
29-08-05, 20:13
Geplaatst door MaRiaH
ja! En? :bril:
mag ik ook es hebben wat me toekomt in het leven?
men moet mij eindelijk eens als prinses gaan behandelen.. :ego:

Ik wist niet beter ,en heb je steeds als zodanig behandeld !
:confused: :o

Juliette
29-08-05, 20:24
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry, ladies, zoals je ziet takelen die krengen heel gauw af, dus jullie mogen hem hebben. :moe:


Doe mij deze maar.

http://www.retrospeck.net/archives/bernie.jpg

Die blijft nog wel ff goed :roker:

~Panthera~
29-08-05, 20:33
Geplaatst door Juliette
Doe mij deze maar.

http://www.retrospeck.net/archives/bernie.jpg

Die blijft nog wel ff goed :roker:



Beetje TE jong voor mij. :roker:

Juliette
29-08-05, 20:43
Geplaatst door ~Panthera~
Beetje TE jong voor mij. :roker:

Ach ja. Je ervaring speelt je parten :hihi:
Deze dan? Ergens tussen de 40 en de 50. Goed bewaard gebleven. Het is wel een Belg.

http://www.filmclub-zottegem.be/archief/0304_2/foto/Alzheimer/Koen%20De%20Bouw.jpg

~Panthera~
29-08-05, 20:44
Geplaatst door Juliette
Ach ja. Je ervaring speelt je parten :hihi:
Deze dan? Ergens tussen de 40 en de 50. Goed bewaard gebleven. Het is wel een Belg.




YIKES !!!!!!!!!!!!!!!! wat een lelijkerd !! :schok:

Nee, dank je, krijg ik ook spijt van. :moe:

Juliette
29-08-05, 20:47
Geplaatst door ~Panthera~
YIKES !!!!!!!!!!!!!!!! wat een lelijkerd !! :schok:

Nee, dank je, krijg ik ook spijt van. :moe:


Oké oke. Je bent ook niet snel tevreden. Ik wou gewoon helpen :moe: :hihi:

~Panthera~
29-08-05, 20:49
Geplaatst door Juliette
Oké oke. Je bent ook niet snel tevreden. Ik wou gewoon helpen :moe: :hihi:

:hihi: ja, kijk, als je nou HIER mee komt: :stout:

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/38.jpg

Maar ja, die is dan weer een beetje dood, ook niks dus. :moe:

:haha:

MaRiaH
29-08-05, 22:45
Geplaatst door gh.wille
Ik wist niet beter ,en heb je steeds als zodanig behandeld !
:confused: :o

ja je bent de enige... :droef:

de normen en waarden van de mannen van tegenswoordigs laat nogal wat te wensen over.
Schuld van de emancipatie.. :melig:

MaRiaH
29-08-05, 22:46
Geplaatst door Juliette
Doe mij deze maar.

http://www.retrospeck.net/archives/bernie.jpg

Die blijft nog wel ff goed :roker:

ik vind zijn neus lelijk :jammer: