PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Gogh werkte aan tv-serie over moslims



waterfiets
27-08-05, 11:37
Van Gogh werkte aan tv-serie over moslims

Theo van Gogh was van plan een tv-serie te maken voor de Nederlandse Moslim Omroep (NMO), met de titel 'Duizend en één dag'. Dat meldt de Volkskrant.

Moslimjongeren
De 12-delige serie zou gaan over moslimjongeren die worstelen met hun geloof. Theo van Gogh wilde zo een brug slaan naar de moslimgemeenschap, zei NMO-directeur William in de krant.

Brief
Om de NMO-achterban te overtuigen, wilde Van Gogh een brief schrijven om uit te leggen dat hij niks op had met fundamentalisten, maar moslims als mens respecteerde.

Concreet
Van Goghs zakenpartner en producent Gijs van de Westelaken zegt dat ze in oktober een paar keer met de directeur van de NMO hebben gegeten. "Er lag een concreet voorstel voor het maken van deze serie."

Serie komt er alsnog
De NMO heeft in de Volkskrant aangekondigd dat de serie er alsnog komt, maar in een aangepaste versie. De serie zou nu een harder en heftiger karakter krijgen. Zo zou de broer van de 12-jarige Marokkaanse hoofdpersoon in het vernieuwde script radicaliseren.

Mohammed B.
Van Gogh werd vorig jaar november vermoord door Mohammed B., die zei dat hij de filmmaker vanwege de islam heeft omgebracht. De radicale moslim kreeg levenslang voor zijn daad.

Zwarte Schaap
27-08-05, 11:46
Moslim en/of Marokkaans/allochtoonse identiteit is een bron van inkomsten voor vele onoprechte zakkevullers.

Kan die NMO niet opgeheven worden? Het lijkt alsof ze er niet voor de moslims zijn maar voor de autochtonen.

Commeilfaut
27-08-05, 11:47
Geplaatst door waterfiets


Brief
Om de NMO-achterban te overtuigen, wilde Van Gogh een brief schrijven om uit te leggen dat hij niks op had met fundamentalisten, maar moslims als mens respecteerde.



Dat hij ze als mens respecteerde is mij ook altijd duidelijk geweest. Alrighty, sire. No doubt about that.

freya
27-08-05, 12:00
Geplaatst door waterfiets
Van Gogh werkte aan tv-serie over moslims

Theo van Gogh was van plan een tv-serie te maken voor de Nederlandse Moslim Omroep (NMO), met de titel 'Duizend en één dag'. Dat meldt de Volkskrant.

Moslimjongeren
De 12-delige serie zou gaan over moslimjongeren die worstelen met hun geloof. Theo van Gogh wilde zo een brug slaan naar de moslimgemeenschap, zei NMO-directeur William in de krant.

Brief
Om de NMO-achterban te overtuigen, wilde Van Gogh een brief schrijven om uit te leggen dat hij niks op had met fundamentalisten, maar moslims als mens respecteerde.

Concreet
Van Goghs zakenpartner en producent Gijs van de Westelaken zegt dat ze in oktober een paar keer met de directeur van de NMO hebben gegeten. "Er lag een concreet voorstel voor het maken van deze serie."

Serie komt er alsnog
De NMO heeft in de Volkskrant aangekondigd dat de serie er alsnog komt, maar in een aangepaste versie. De serie zou nu een harder en heftiger karakter krijgen. Zo zou de broer van de 12-jarige Marokkaanse hoofdpersoon in het vernieuwde script radicaliseren.

Mohammed B.
Van Gogh werd vorig jaar november vermoord door Mohammed B., die zei dat hij de filmmaker vanwege de islam heeft omgebracht. De radicale moslim kreeg levenslang voor zijn daad.

En waarom komt William daar nu mee?
Nu de NMO de helft van de zendtijd is kwijtgeraakt, het meest competente (en dus kritische) deel van het personeel is ontslagen en hijzelf onder vuur ligt wegens zijn aanval met een honkbalknuppel op een net ontslagen medewerker?

waterfiets
27-08-05, 12:48
Geplaatst door freya
En waarom komt William daar nu mee?
Nu de NMO de helft van de zendtijd is kwijtgeraakt, het meest competente (en dus kritische) deel van het personeel is ontslagen en hijzelf onder vuur ligt wegens zijn aanval met een honkbalknuppel op een net ontslagen medewerker?

Misschien is het inderdaad wel een handige zet van William want in de Volkskrant staat nog:

Over het budget van de NMO stelde VVD-Kamerlid Örgü eerder dit jaar Kamervragen. De reserves van de moslimomroep (3,5miljoen euro) zouden veel te hoog zijn. NMO-directeur William zegt nu dat geld bewust te hebben ‘gespaard voor dramaseries’.

plexus
27-08-05, 12:51
een soort GoedeMoslims-SlechteMoslims..

Ins
27-08-05, 13:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moslim en/of Marokkaans/allochtoonse identiteit is een bron van inkomsten voor vele onoprechte zakkevullers.

Kan die NMO niet opgeheven worden? Het lijkt alsof ze er niet voor de moslims zijn maar voor de autochtonen.

De directeur van het NMO is dan ook zelf geen moslim en ook geen Arabier.

MaRiaH
27-08-05, 13:46
Geplaatst door Ins
De directeur van het NMO is dan ook zelf geen moslim en ook geen Arabier.

hear say..!

bron en bewijs graag.. :D

Elsschot
27-08-05, 15:11
Geplaatst door Ins
De directeur van het NMO is dan ook zelf geen moslim en ook geen Arabier.

is ook helemaal niet nodig, zolang je de elementaire doelstellingen maar onderschrijft

(net zoals een moslim die gaat werken in een christelijk ziekenhuis)

observer
27-08-05, 16:14
Geplaatst door plexus
een soort GoedeMoslims-SlechteMoslims.. onderweg naar marokko

:wohaa:

hmiddo
27-08-05, 21:35
een soort GoedeMoslims-SlechteMoslims a la theo van gogh Visie...
:kotsen2:

Wizdom
27-08-05, 21:53
De duivel die in de kerk gaat prediken....?

Imperatrice
27-08-05, 21:58
dit kon niet ze3ma eerder openbaar worden gemaakt? Pas bijna na een jaar? :wtf:

barfly
27-08-05, 21:59
Schindlers list II

Imperatrice
27-08-05, 22:00
Geplaatst door barfly
Schindlers list II

met de Marokkanen als de hulpzoekenden en Theo van Gogh in de hoofdrol :hihi:

barfly
27-08-05, 22:03
Geplaatst door Imperatrice
met de Marokkanen als de hulpzoekenden en Theo van Gogh in de hoofdrol :hihi:

Ongeveer, Theo de regie en Jeroen Krabbé als reddende engel. :)

barfly
27-08-05, 22:58
Geplaatst door Marruecos
Theo van Gogh is dood en als ik z'n vrienden destijds mocht geloven dan had ie t fijn gevonden als we al pissend op zn graf zouden dansen. Wat ie verder nog wilde doen is van geen enkele relevantie.

Daarnaast was de film submission geen goed startpunt voor een dramaserie ter waarde van 3.5 miljoen,- gebouwen laten exploderen is erg duur -, over moslims.

Ik was erg onder de indruk van van Gogh, hij was instaat om menselijke gevoelens op te roepen. Ik zou zeker niet zomaar op z'n graf pissen, eerst een fles goede whiskey.

Jammer dat die geiteneuker nou net z'n maagden had willen halen bij TVG.

Ik ben ervan overtuigd dat TVG ons had kunnen voorzien van talloze geweldige films.

Rourchid
28-08-05, 03:35
Geplaatst door barfly

Jammer dat die geiteneuker nou net z'n maagden had willen halen bij TVG.

Mattheüs 25:1 Alsdan zal het Koninkrijk der hemelen gelijk zijn aan tien maagden, welke haar lampen namen, en gingen uit, den bruidegom tegemoet.

Ron Haleber
28-08-05, 08:57
Geplaatst door barfly
Ik was erg onder de indruk van van Gogh, hij was instaat om menselijke gevoelens op te roepen. Ik zou zeker niet zomaar op z'n graf pissen, eerst een fles goede whiskey.

Jammer dat die geiteneuker nou net z'n maagden had willen halen bij TVG.

Ik ben ervan overtuigd dat TVG ons had kunnen voorzien van talloze geweldige films.

Mee eens. Die geiteneuker zit er dus goed naast en moet brommen. Maar vergeet niet om de Gezonde Roker met 'n pakkie shag te herdenken! :giechel:

sjaen
28-08-05, 09:54
Geplaatst door Joacim
Mattheüs 25:1 Alsdan zal het Koninkrijk der hemelen gelijk zijn aan tien maagden, welke haar lampen namen, en gingen uit, den bruidegom tegemoet.

Wat nu?, wil je de Koran de overtreffende trap (72 maagden) van de Bijbel maken?!

Dan zit je er toch helemaal naast.


http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Mt25.htm

waterfiets
28-08-05, 10:50
Geplaatst door Marruecos

Daarnaast was de film submission geen goed startpunt voor een dramaserie ter waarde van 3.5 miljoen,- gebouwen laten exploderen is erg duur -, over moslims.

Hij heeft nog wel meer gemaakt:

Luger (1982)
Een dagje naar het strand (1984)
Charley (1986)
Terug naar Oegstgeest (1987)
Loos (1989)
Vals licht (1993)
Ilse verandert de geschiedenis (1993)
06 (1994)
Reunie (1994)
Eva (1994)
Een galerij: De wanhoop van de sirene (1994)
De Eenzame Oorlog Van Koos Tak (1995)
Blind Date (1996)
Hoe ik mijn moeder vermoordde (1996)
In het belang van de staat (1997)
Au (1997)
De Pijnbank (1998)
Baby Blue (2001)
De nacht van Aalbers (2001)
Najib en Julia (2002)
Interview (2003)
Zien (2004)
Submission (2004)
Cool (2004)
0605 (première 12 december 2004)
Medea (televisieserie; uitgezonden in 2005)
Bad (niet voltooid)

En Najib en Julia leek mij een heel goed startpunt voor een dramaserie over moslims.

hmiddo
28-08-05, 13:20
Geplaatst door waterfiets
Hij heeft nog wel meer gemaakt:

Luger (1982)
Een dagje naar het strand (1984)
Charley (1986)
Terug naar Oegstgeest (1987)
Loos (1989)
Vals licht (1993)
Ilse verandert de geschiedenis (1993)
06 (1994)
Reunie (1994)
Eva (1994)
Een galerij: De wanhoop van de sirene (1994)
De Eenzame Oorlog Van Koos Tak (1995)
Blind Date (1996)
Hoe ik mijn moeder vermoordde (1996)
In het belang van de staat (1997)
Au (1997)
De Pijnbank (1998)
Baby Blue (2001)
De nacht van Aalbers (2001)
Najib en Julia (2002)
Interview (2003)
Zien (2004)
Submission (2004)
Cool (2004)
0605 (premi�re 12 december 2004)
Medea (televisieserie; uitgezonden in 2005)
Bad (niet voltooid)

En Najib en Julia leek mij een heel goed startpunt voor een dramaserie over moslims.


alles wat hij heeft gemaakt was zwakke qua alles... Geen inhoud, Geen regie .. ect.einige wat hij kon is zijn tegenstanders uitschelden om zijn zwakke punten te verbergen.

het is een schande om him een film makker te noemen, mieschien een rotooi maker wil suit him much better.. :vierkant:

Ron Haleber
28-08-05, 14:04
Geplaatst door waterfiets
Hij heeft nog wel meer gemaakt:

Luger (1982)
Een dagje naar het strand (1984)
Charley (1986)
Terug naar Oegstgeest (1987)
Loos (1989)
Vals licht (1993)
Ilse verandert de geschiedenis (1993)
06 (1994)
Reunie (1994)
Eva (1994)
Een galerij: De wanhoop van de sirene (1994)
De Eenzame Oorlog Van Koos Tak (1995)
Blind Date (1996)
Hoe ik mijn moeder vermoordde (1996)
In het belang van de staat (1997)
Au (1997)
De Pijnbank (1998)
Baby Blue (2001)
De nacht van Aalbers (2001)
Najib en Julia (2002)
Interview (2003)
Zien (2004)
Submission (2004)
Cool (2004)
0605 (première 12 december 2004)
Medea (televisieserie; uitgezonden in 2005)
Bad (niet voltooid)

En Najib en Julia leek mij een heel goed startpunt voor een dramaserie over moslims.

Natuurlijk met Najib en Julia / en met Cool had hij goed de smaak te pakken gekregen om met Marokkanen ook met amateurs zo te werken dat er iets origineels uit kwam... Dat heb ik geen andere regisseur ooit zo zien doen...


Enkel fundies die geeneens nederlands kunnen schrijven weten het beter!

Jammer voor ze dat Theo er niet meer is!

mark61
28-08-05, 15:05
Geplaatst door hmiddo
alles wat hij heeft gemaakt was zwakke qua alles...

Heb je ze allemaal gezien? Sjo, jij bent een kenner van de NL cinema. De enige waarschijnlijk. Ik zou het niet volhouden.

waterfiets
28-08-05, 15:07
Geplaatst door hmiddo
alles wat hij heeft gemaakt was zwakke qua alles... Geen inhoud, Geen regie .. ect.einige wat hij kon is zijn tegenstanders uitschelden om zijn zwakke punten te verbergen.


Ik vermoed dat je Najib en Julia niet eens gezien hebt. Maar wel je oordeel klaar natuurlijk ...