PDA

Bekijk Volledige Versie : De Nederlander heeft weinig vertrouwen in de politiek, blijkt uit het onderzoek.



Wizdom
27-08-05, 23:25
'Lastenverlichting leidt niet direct tot meer uitgaven'
Uitgegeven op 27 augustus 2005 om 20:02 uur, bijgewerkt om 20:16

(Novum) - Bijna geen enkele Nederlander is van plan de aangekondigde lastenverlichting nu al aan te grijpen om meer geld uit te geven. Uit onderzoek van TNS Nipo blijkt zaterdag een ruime meerderheid sceptisch staat tegenover de verlichting. Drie op de vijf mensen denken dat het kabinet de maatregel uit eigenbelang heeft genomen.


Volgens de onderzoekers is veertig procent van de ondervraagden van mening dat de maatregel is genomen om het vertrouwen in het kabinet te herstellen. Een op de vijf mensen denkt dat het besluit is genomen met het oog op de komende gemeenteraadsverkiezingen. De Nederlander heeft weinig vertrouwen in de politiek, blijkt uit het onderzoek. Niet meer dan negentien procent verwacht dat de koopkracht volgend jaar stijgt.

Het onderzoek van TNS Nipo is uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws en is gehouden onder zeshonderd kiesgerechtigde Nederlanders.


Dat is niet vreemd met die horde zakkenvullers...

gh.wille
27-08-05, 23:55
Geplaatst door Marruecos
De politiek is geen 'God'. 'Eerst zien, dan geloven' is een schappelijke houding.

Zo is het altijd al geweest ik heb in al de jaren nog nooit een tevreden mens gehoort over de politiek .
Wat dat betreft zijn we allemaal het roerend met elkaar eens en ECHTE HOLLANDERS we blijven mopperen op elk Kabinet !
En het weer ,niet te vergeten !

V.G.G.

waterfiets
28-08-05, 16:12
Ik denk dat de meeste mensen niet eens geloven dat de lasten lager zullen worden en daar kunnen ze best wel eens gelijk in hebben.

Vooral als je kijkt naar de lasten voor de zorg, de gemeentelijke lasten en de lasten voor energie vrees ik dat daarin de stijging per saldo wel eens ruimschoots de aangekondigde besparingen kan overtreffen.

Me_Nightwish
28-08-05, 16:31
Geplaatst door Wizdom
'Lastenverlichting leidt niet direct tot meer uitgaven'
Uitgegeven op 27 augustus 2005 om 20:02 uur, bijgewerkt om 20:16

(Novum) - Bijna geen enkele Nederlander is van plan de aangekondigde lastenverlichting nu al aan te grijpen om meer geld uit te geven. Uit onderzoek van TNS Nipo blijkt zaterdag een ruime meerderheid sceptisch staat tegenover de verlichting. Drie op de vijf mensen denken dat het kabinet de maatregel uit eigenbelang heeft genomen.


Volgens de onderzoekers is veertig procent van de ondervraagden van mening dat de maatregel is genomen om het vertrouwen in het kabinet te herstellen. Een op de vijf mensen denkt dat het besluit is genomen met het oog op de komende gemeenteraadsverkiezingen. De Nederlander heeft weinig vertrouwen in de politiek, blijkt uit het onderzoek. Niet meer dan negentien procent verwacht dat de koopkracht volgend jaar stijgt.

Het onderzoek van TNS Nipo is uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws en is gehouden onder zeshonderd kiesgerechtigde Nederlanders.


Dat is niet vreemd met die horde zakkenvullers...


Hoppa... gaat weer zoveel geld naar een onderzoek waarvan iedereen
de uitkomst al zolang wist... pfffffff :confused: