PDA

Bekijk Volledige Versie : Varkenskop met tekst 'de profeet Mohamed' naar binnen gegooid in moskee



Marsipulami
28-08-05, 23:49
Varkenskop moskee in Jafo gegooid


Bij huiszoeking verdachten tweede kop aangetroffen: "wij wilden het nog eens doen"

Geplaatst op 28/8 '05 om 22:01u
Door Egmond Evers (Bron: Joods.nl)



JAFO (Rknieuws.net) - Het verzet tegen de ontruiming van de nederzettingen in de Gazastrook en de Westbank brengt sommige mensen tot bizarre acties. Vorige week gooiden twee inwoners van Tel Aviv een varkenskop naar binnen bij de Hassan Bek moskee in Jafo. De daders, een man en een vrouw, zijn gearresteerd.

Bij hun arrestatie verklaarden Shimon Ben-Chaim (34) en zijn vrouw Victoria Shteinman (21) dat zij ’Arabieren haten’ en rellen wilden veroorzaken onder Arabische Israeli’s zodat de Israelische regering gedwongen zou zijn de evacuatie van de nederzettingen te staken.

De varkenskop was omwikkeld met een zwart-wit geblokte ’keffija’ (Arabische hoofddoek). Op de varkenssnuit waren de woorden ’De profeet Mohammed’ geschreven.

Volgens ynet.com worden de daders o.m. beschuldigd van ’uitlokking tot terrorisme, ontheiliging van een gebedshuis en opruiing’. De advocaat van het tweetal zegt dat Shteinman niets te maken had met het incident en dat Ben-Chaim ’de wereld wilde laten zien waartoe de ontruimingen toe zouden leiden, maar zich de mogelijke gevolgens van zijn daad niet realiseerde’.

Bij huiszoeking trof de politie in de koelkast van de man een tweede varkenskop aan. "wij waren van plan het nog een keer te doen", verklaarde Ben-Chaim tijdens zijn ondervraging.

waterfiets
29-08-05, 09:43
Ik zag ook nog een koloniste op CNN die zelf overal varkenskoppen in haar huis had getekend. Ik snap niet helemaal met welk doel daar alle huizen met de grond gelijk worden gemaakt.

ronald
29-08-05, 10:10
Geplaatst door waterfiets
Ik zag ook nog een koloniste op CNN die zelf overal varkenskoppen in haar huis had getekend. Ik snap niet helemaal met welk doel daar alle huizen met de grond gelijk worden gemaakt.



Om een drietal redenen.
1. Abbas en andere Pallestijnse autoriteiten wilden niet dat er een strijd zou ontstaan tussen rivaliserende Pallesteinen die een ruimer huis zouden proberen te bemachtigen.
2. Het type huizen past niet bij de woningnood die er in Gaza heerst. Men bouwt liever flats.
3. Het is vor het of van de oude bewoners niet te verkroppen dat hun "vijanden" in hun huizen zouden leven. Desalniettemin staken bewoners hun eigen woningen in brand of "ontheiligden" het met dat soort schilderingen.

Amerikaanse of Dubayse hulp om de woningen over te kopen werd daarom ook afgeslagen.

Spoetnik
29-08-05, 11:10
Geplaatst door ronald
Om een drietal redenen.
1. Abbas en andere Pallestijnse autoriteiten wilden niet dat er een strijd zou ontstaan tussen rivaliserende Pallesteinen die een ruimer huis zouden proberen te bemachtigen.
2. Het type huizen past niet bij de woningnood die er in Gaza heerst. Men bouwt liever flats.
3. Het is vor het of van de oude bewoners niet te verkroppen dat hun "vijanden" in hun huizen zouden leven. Desalniettemin staken bewoners hun eigen woningen in brand of "ontheiligden" het met dat soort schilderingen.

Amerikaanse of Dubayse hulp om de woningen over te kopen werd daarom ook afgeslagen.

Abbas heeft helemaal niet gevraagd om de huizen te slopen.. Dat is gewoon weer een Israelisch sprookjesverhaal.

ronald
29-08-05, 12:27
Geplaatst door Spoetnik
Abbas heeft helemaal niet gevraagd om de huizen te slopen.. Dat is gewoon weer een Israelisch sprookjesverhaal.


Nee hij vroeg ze in te richten als musea nou goed. Abbas wilde die huizen niet. Punt. Het slopen is een conclussie van die drie redenen. Pik er niet een uit om een vermeend Israelisch sprookje aan te koppelen. Als je niet wilt dat er Pallestijnen zullen zijn die erom zouden strijden dan had Abbas net zo goed de oorspronkelijke bewoners als minderheid in hun midden kunnen verwelkomen.

Spoetnik
29-08-05, 13:04
Geplaatst door ronald
Nee hij vroeg ze in te richten als musea nou goed. Abbas wilde die huizen niet. Punt. Het slopen is een conclussie van die drie redenen. Pik er niet een uit om een vermeend Israelisch sprookje aan te koppelen. Als je niet wilt dat er Pallestijnen zullen zijn die erom zouden strijden dan had Abbas net zo goed de oorspronkelijke bewoners als minderheid in hun midden kunnen verwelkomen.

Abbas heeft op Israelische televisie gezegd dat hij die huizen wel wilde.

Spoetnik
29-08-05, 13:11
At this point, Sharon has the opportunity to stop the demolition of the 2,000 homes in the evacuated settlements. Why destroy a means of production that can slightly reduce the poverty and suffering?

Some would argue that the Palestinians want us to demolish the homes. So what? Since when have we become their demolition contractors? Let them destroy the buildings if they want to. Mahmoud Abbas recently said in an interview on Channel 1 that he would like us to leave the homes standing, "so that they can be used for the benefit of the Palestinian people." Tzipi Livni, who supports demolition: did you hear that?
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArtVty.jhtml?sw=abbas+gaza+houses+channel&itemNo=614343

Israelische sprookje... ik ben niet verbaast dat jij dat sprookje geloofd trouwens..

observer
29-08-05, 13:39
ach die huizen zouden toch in handen vallen van mensen als die burgermeester die op tv gewoon toegaf dat alle contracten naar zijn broer zouden gaan

overigens wel een aparte actie, een religieuze jood die een varkenskop in zijn koelkast heeft , de joodse spijswetten laten halal op een los advies lijken.

Joesoef
29-08-05, 17:24
Maf volk. Ach ja, als je in staat ben het leven van anderen te verwoesten dan ben je ook tot dit in staat.


Bij hun arrestatie verklaarden Shimon Ben-Chaim (34) en zijn vrouw Victoria Shteinman (21) dat zij ’Arabieren haten’ en rellen wilden veroorzaken onder Arabische Israeli’s zodat de Israelische regering gedwongen zou zijn de evacuatie van de nederzettingen te staken.



Dat rellen veroorzaken, is dat niet terrorisme. Vraagt een harde aanpak....

ronald
29-08-05, 18:09
Geplaatst door Spoetnik
At this point, Sharon has the opportunity to stop the demolition of the 2,000 homes in the evacuated settlements. Why destroy a means of production that can slightly reduce the poverty and suffering?

Some would argue that the Palestinians want us to demolish the homes. So what? Since when have we become their demolition contractors? Let them destroy the buildings if they want to. Mahmoud Abbas recently said in an interview on Channel 1 that he would like us to leave the homes standing, "so that they can be used for the benefit of the Palestinian people." Tzipi Livni, who supports demolition: did you hear that?
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArtVty.jhtml?sw=abbas+gaza+houses+channel&itemNo=614343

Israelische sprookje... ik ben niet verbaast dat jij dat sprookje geloofd trouwens..


Je kent me zeker goed?
Abbas heeft eerder gezegd dat hij niets met die grote huizen kan vanwege de dan te ontstane strijd onderling. Punt. Dat hij nu iets anders gaat zeggen is weer zo typisch.
Nogmaals, er waren 3 redenen waarom die huizen zouden worden verwoest. Jij klamp je nu aan Isreals doorgezette politiek om die huizen te verwoesten. Het zij zo. In deze heeft Abbas niets daarover te zeggen. Hij kan alleen maar vragen en hopen.

ronald
29-08-05, 18:10
Geplaatst door Ronald36
:hihi: kijken of ie nu nog zegt "hij wilde ze niet. punt."


Hij wilde ze niet, hij wilde ze wel, hij wilde ze niet.....typische politiek die ze daar voeren.

ronald
29-08-05, 18:11
Geplaatst door Marruecos
Wat een stelletje varkens zeg.


Ik zou zo'n kop niet eens in m'n handen willen houden maar ach....vergeleken met die brandbommen in Nedeland is dit maar niks.

ronald
29-08-05, 18:16
Geplaatst door Joesoef
Maf volk. Ach ja, als je in staat ben het leven van anderen te verwoesten dan ben je ook tot dit in staat.




Dat rellen veroorzaken, is dat niet terrorisme. Vraagt een harde aanpak....


Die mensen zijn gearresteerd en zullen worden berecht voor hun daden en eventueel voor hun voornemens. Als ze net zo hard worden aangepakt als in Nederland, dan zouden medestanders misschien in hun hoofd laten halen dat het nog zo erg niet is.

Joesoef
29-08-05, 18:23
Geplaatst door ronald
Die mensen zijn gearresteerd en zullen worden berecht voor hun daden en eventueel voor hun voornemens. Als ze net zo hard worden aangepakt als in Nederland, dan zouden medestanders misschien in hun hoofd laten halen dat het nog zo erg niet is.

Nederland? Was toch Israhel. Hoop dat ze zo gestraft worden als andere terroristen in Israhel.

ronald
29-08-05, 18:25
Geplaatst door Joesoef
Nederland? Was toch Israhel. Hoop dat ze zo gestraft worden als andere terroristen in Israhel.


Terroristen??...waren toch vrijheidsstrijders?

Spoetnik
29-08-05, 18:27
Geplaatst door ronald
Je kent me zeker goed?
Abbas heeft eerder gezegd dat hij niets met die grote huizen kan vanwege de dan te ontstane strijd onderling. Punt. Dat hij nu iets anders gaat zeggen is weer zo typisch.
Nogmaals, er waren 3 redenen waarom die huizen zouden worden verwoest. Jij klamp je nu aan Isreals doorgezette politiek om die huizen te verwoesten. Het zij zo. In deze heeft Abbas niets daarover te zeggen. Hij kan alleen maar vragen en hopen.

Toon mij 1 interview waarin hij dat heeft gezegd, alleen dan geloof ik je.

Oh en hij zei het niet nu maar voor de pull-out begon in een interview uitgezonden op de Israelische televisie.

ronald
29-08-05, 18:39
Geplaatst door Spoetnik
Toon mij 1 interview waarin hij dat heeft gezegd, alleen dan geloof ik je.

Oh en hij zei het niet nu maar voor de pull-out begon in een interview uitgezonden op de Israelische televisie.


Zoek zelf maar de intervieuws en toespraken voor en tijdens de hitnatkoet op. Je moet wel snel zijn want morgen zal hij wel weer met een andere mening komen. Dat je je vastpint op een intervieuw is niet genoeg.



Nou..vooruit:

Wat gebeurt er met de nederzettingen?

Het Palestijnse Gezag heeft Israël gevraagd om de huizen in de nederzettingen neer te halen als de kolonisten zijn vertrokken. Met zijn ruim 1,3 miljoen koppige bevolking is de Gazastrook één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld. Volgens president Abbas hebben de Palestijnen daarom meer aan nieuwe hoogbouw dan aan de bestaande eengezinsvilla’s en bungalows van de kolonisten.

Wie er in de nieuwe appartementengebouwen mogen wonen, is nog niet duidelijk. Onder de Palestijnen gaan geruchten dat kopstukken binnen het Palestijnse gezag de grootste en mooiste van de nog te bouwen appartementen al onderling hebben verdeeld.

Er is een commissie samengesteld die claims moeten beoordelen van Palestijnen die vóór de Israëlische bezetting in 1967 in het gebied woonden en hun land terug willen.

NOS JOURNAAL

Joesoef
29-08-05, 18:45
Geplaatst door ronald
Terroristen??...waren toch vrijheidsstrijders?

:melk:

Spoetnik
29-08-05, 20:06
Het Palestijnse Gezag heeft Israël gevraagd om de huizen in de nederzettingen neer te halen als de kolonisten zijn vertrokken.


Dit is dus het Israelische sprookje.. tis niet de PA die dit heeft gevraagd aan Israel, maar Israel zegt dat erom gevraagd is. Het NOS Journaal is een typische recycler van nieuws.. die doen niet aan journalisme.

ronald
29-08-05, 20:11
Geplaatst door Spoetnik
Dit is dus het Israelische sprookje.. tis niet de PA die dit heeft gevraagd aan Israel, maar Israel zegt dat erom gevraagd is. Het NOS Journaal is een typische recycler van nieuws.. die doen niet aan journalisme.

Ik geloof meer in het ja-nee-ja-nee-sprookje van mijnheer Abbas. Voor eigen publiek zeggen ze dit, achter de schermen zeggen ze dat.

Arvid
29-08-05, 20:24
Geplaatst door ronald
Ik geloof meer in het ja-nee-ja-nee-sprookje van mijnheer Abbas. Voor eigen publiek zeggen ze dit, achter de schermen zeggen ze dat.

Dat is bij elke politicus zo, niks nieuws onder de zon.

gh.wille
29-08-05, 20:32
Geplaatst door observer
ach die huizen zouden toch in handen vallen van mensen als die burgermeester die op tv gewoon toegaf dat alle contracten naar zijn broer zouden gaan

overigens wel een aparte actie, een religieuze jood die een varkenskop in zijn koelkast heeft , de joodse spijswetten laten halal op een los advies lijken.

Naar bescheiden mening hebben we al bijna twee mnd. geleden een topic gehad over het slopen van de huizen ,in de Gaza strook !
EN TOEN WAS ER EEN GROTE MEERDERHEID VOOR DE SLOOP !
Niemand wou in een huis wonen waar de en nu druk ik me nog netjes uit
,,Gehate Joden in gewoont " hadden !
Bijde partijen waren het ROEREND eens dat sloop het beste was!
Ik opperde toen nog dat het puin dan mooi gebruikt kon worden om een haven van te bouwen (zou Nederland doen ).
Het geen niks af doet dat het eigenlijk te gek voor woorden is dat mensen elkaar zo haten dat je zelfs met een voor JODEN ook onrein dier als een varken
Een ander probeert te bespotten ! Ziekelijk en Kinderachtig :kwaad:

ronald
29-08-05, 20:57
Geplaatst door Arvid
Dat is bij elke politicus zo, niks nieuws onder de zon.

Kan wel zijn. We hebben het nu over "Waarom die huizen worden afgebroken?". Abbas laat zich dubbel uit.


maandag 20 juni 2005 09:09

Rice: Huizen kolonisten Gaza worden vernietigd
De huizen van de Israëlische kolonisten in de Gazastrook worden afgebroken als ze zijn ontruimd. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice afgesproken met de Israëlische premier Ariel Sharon en de Palestijnse leider Mahmoud Abbas.

Nu de Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook dichterbij komt, wordt door de betrokken partijen voortdurend overlegd hoe de terugtrekking het beste kan worden vormgegeven. De Israëlische premier Sharon zei voorafgaand aan zijn gesprek met Rice dat een ordelijke terugtrekking uit de Gazastrook het vredesproces nieuw leven in kan blazen.

Rice zei na afloop van haar ontmoeting met Sharon en Abbas dat beide partijen willen samenwerken om de ontruiming zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ook de Palestijnse leider Abbas benadrukte afgelopen weekeinde nogmaals dat de Palestijnen er alles aan zullen doen om de Israëlische terugtrekking vreedzaam te laten verlopen.

observer
30-08-05, 09:43
Geplaatst door Spoetnik
Dit is dus het Israelische sprookje.. tis niet de PA die dit heeft gevraagd aan Israel, maar Israel zegt dat erom gevraagd is. Het NOS Journaal is een typische recycler van nieuws.. die doen niet aan journalisme. het is ene zionistisch plot natuurlijk

wat er gaat gebeuren is dat er blindelings torenflats neergezet gaan worden

en aangezien alle waterbronnen in gaza onder deze gebieden zitten gaat dat rampzalige gevolgen hebben

de pa(westbank) heeft dat ook wel gezien maar de pa(gaza) ziet alleen de vette bak geld die te verdienen valt

oorlam
30-08-05, 09:59
Waarom zouden ze die huizen niet afbreken? Het gaat hem toch over het LAND?

Weet iemand of ze de tuinbouwkassen ook al hebben afgebroken? Of gaan de palestijnen de bloeiende tuinbouwnijverheid voortzetten?

Bovendien ben ik benieuwd WELKE palestijnse vluchtelingen nu hun eigen grond terug in bezit mogen nemen. De mensen die de nieuwe flatgebouwen zullen bevolken zijn alvast niet de vroegere grondeigenaars.

En het ging toch over GROND/LAND eigendom die de stoute Joden hadden ingepikt en bewerkt? Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat die joodse villa's er al stonden toen de arme palestijnen van hun grond werden beroofd.

Rudy
30-08-05, 10:10
Wat is dat toch allemaal met die varkenskoppen ? Enkele maanden geleden werden twee varkenskoppen gedeponeerd voor de ingang van de moskee van Mechelen.

Gewoon ziekelijk.

http://www.bvmh.bismillah.be/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=2

delirious
30-08-05, 10:14
Geplaatst door Rudy
Wat is dat toch allemaal met die varkenskoppen ? Enkele maanden geleden werden twee varkenskoppen gedeponeerd voor de ingang van de moskee van Mechelen.

Gewoon ziekelijk.

http://www.bvmh.bismillah.be/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=2

Is inderdaad ziek, maar geen aandacht aan deze kwestie leveren is de beste remedie tegen dergelijke praktijken.

oorlam
30-08-05, 10:16
MECHELEN - Voor de ingang van de moskee in de Generaal De Ceuninckstraat zijn donderdagochtend twee varkenskoppen aangetroffen. Het moskeebestuur diende klacht in bij de politie en legt de oorzaak bij het stadsbestuur.

Voor de ingang = gewoon op straat. Sluikstort m.a.w.

Rudy
30-08-05, 10:44
Geplaatst door delirious
Is inderdaad ziek, maar geen aandacht aan deze kwestie leveren is de beste remedie tegen dergelijke praktijken.

Dat is natuurlijk de gemakkelijkste oplossing. Ben daar niet volledig mee eens Delirious.
Al ben ik een ongelovige, ik vind dat het onteren van gebedshuizen moet bestraft worden, of het nu gaat om een moskee, kerk of synagoge.

delirious
30-08-05, 10:56
Geplaatst door Rudy
Dat is natuurlijk de gemakkelijkste oplossing. Ben daar niet volledig mee eens Delirious.
Al ben ik een ongelovige, ik vind dat het onteren van gebedshuizen moet bestraft worden, of het nu gaat om een moskee, kerk of synagoge.

Natuurlijk ben ik voor harde straffen, begrijp me niet verkeerd. Ik denk wel dat het doel van dat soort akties aandacht, en opruiing is.

Goodnight
30-08-05, 15:02
Snap ff iets niet...varken is toch ook voor joden niet koosjer? :vreemd:

delirious
30-08-05, 15:03
Geplaatst door Goodnight
Snap ff iets niet...varken is toch ook voor joden niet koosjer? :vreemd:

Dacht ik ook.:vreemd:

oorlam
30-08-05, 15:27
Ik meende zelfs dat verkoop van varkensvlees in Israel verboden was?

Goodnight
30-08-05, 15:42
Geplaatst door oorlam
Ik meende zelfs dat verkoop van varkensvlees in Israel verboden was? was ja....

Spoetnik
30-08-05, 15:45
Geplaatst door oorlam
Ik meende zelfs dat verkoop van varkensvlees in Israel verboden was?

Welnee...

ronald
30-08-05, 17:03
Geplaatst door Goodnight
was ja....


Voor bv Arabische Christelijke arabieren was het toegestaan varkens te hoeden. Velen deden dat echter toch niet.
Het verbod in Israel is "het hoeden van varkes op Israelische bodem". Aangezien er in Israel vele niet-joden wonen, zij varkens niet op de grond maar een flonder die boven de grond uitsteekt hoeden, is het mogelijk varkensvlees te kopen. De Russiche niet-joodse inwoners van Israel zorgen voor een grote lobby om varkensvlees overal verkoopbaar te stellen. Dit stuit op groot verzet.

gh.wille
30-08-05, 21:59
Geplaatst door Goodnight
Snap ff iets niet...varken is toch ook voor joden niet koosjer? :vreemd:

Dat zei ik ook al , het blijft vreemd !

:(

ronald
30-08-05, 22:41
Geplaatst door gh.wille
Dat zei ik ook al , het blijft vreemd !

:(

Een varken is niet kosher. Net als een paard, konijn, zwaan, garnaal enz. Ze zijn niet kosher voor comsumptie. Als je er een tas of schoenen van maakt, is het ok. Het aanraken van die dieren is in principe ok. Net als men een kosher dier zou aanraken, wast men de handen daarna. Dat is meer uit hygiene. Met het houden van die dieren is in principe ook niets mis mee. Je mag een hond voor de waak hebben maar je zou net zo goed een varken mogen hebben als die beter waakt. Dieren zomaar in je huis laten wandelen wordt minder prettig gevonden. Zo is de situatie bij Joden. Moslims raken de voor hun niet koshere dieren doorgaans ook niet aan. Hoe je een varkenskop in je vriezer zou kunnen stoppen is voor mij ook een raadsel. Maar ik zou ook niet op het idee komen zo'n kop in een synagoge of moskee te werpen. In zoverre blijft het vreemd.