PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen bezoekt Marokko



Orakel
29-08-05, 08:28
Cohen bezoekt Marokko

AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen van Amsterdam brengt in september een bezoek aan Marokko. Het bezoek zal zich voor een groot gedeelte afspelen in het Rif-gebied, een streek waar de meeste Nederlandse Marokkanen vandaan komen. Cohen bezoekt Marokko voor het eerst in zijn functie van burgemeester.

De Amsterdamse burgemeester gaat naar het Noord-Afrikaanse land onder meer wegens de problemen met Marokkaanse jongeren in de grote steden in Nederland. Ook wil hij met eigen ogen zien hoe de Marokkaanse samenleving moderniseert op het gebied van vrouwenrechten, sociale woningbouw en de opvang van plattelandsjongeren die naar de stad trekken. Het bezoek is van 11 tot en met 18 september.

Cohen begint met een bezoek aan een project van de gemeentedienst Maatwerk Amsterdam in de stad Larache, waar Marokkaanse jongeren hebben meegeholpen bij een sociaal woningbouwproject. Vervolgens gaat hij naar Casablanca, waar hij Marokkaanse overheidsvertegenwoordigers ontmoet, onder wie onderminister N. Chekrouni, verantwoordelijk voor Marokkanen in het buitenland.

In de Rif zal de burgemeester in El Hoceima een basisschool openen, die onder meer met Nederlands geld is gerenoveerd na de aardbeving in februari 2004. In het Rif-gebergte bezoekt Cohen een paar projecten waar woningen die tegen aardbevingen bestand zijn, zijn gebouwd. Nederlandse gemeenten, waaronder Amsterdam, en een aantal moskeeën uit Amsterdam en Utrecht vulden de basisvergoeding van de Marokkaanse regering aan om huizen te bouwen met extra kwaliteit. (ANP)


© Het Parool, 26-08-2005

nard
29-08-05, 08:39
Hm, als'ie echt wil weten hoe het voelt, dan moet hij aldaar een naturalisatieprocedure starten......

;)

Mark
29-08-05, 09:36
relaxt zo'n gratis vakantie!

zijn er nog meer immigranten groepen met mooie stranden?

observer
29-08-05, 10:25
Geplaatst door Mark
relaxt zo'n gratis vakantie!

zijn er nog meer immigranten groepen met mooie stranden? het stadhuis is hard op zoek naar een micronesier


De Amsterdamse burgemeester gaat naar het Noord-Afrikaanse land onder meer wegens de problemen met Marokkaanse jongeren in de grote steden in Nederland en wat is daar nu het nut van dat is ongeveer het gedrag van een kip in een legbatterij proberen te verklaren door archeopterix te bestuderen

Mark
29-08-05, 10:37
Geplaatst door Orakel
Ook wil hij met eigen ogen zien hoe de Marokkaanse samenleving moderniseert op het gebied van vrouwenrechten, sociale woningbouw en de opvang van plattelandsjongeren die naar de stad trekken.

heel goed dat hij zich niet beperkt tot de simpele problemen in de stad waarvan hij burgemeester is. na A'dam-west is heel Marokko nu zijn echte uitdaging.

Ron Haleber
29-08-05, 13:35
Geplaatst door Orakel
Cohen bezoekt Marokko

Cohen begint met een bezoek aan een project van de gemeentedienst Maatwerk Amsterdam in de stad Larache, waar Marokkaanse jongeren hebben meegeholpen bij een sociaal woningbouwproject. © Het Parool, 26-08-2005

Dit project van EMCEMO is met een volslagen failliet afgesloten, naar mijn info door fout manegment en foute begeleiding ter plekke - naar hij mijzelf vertelde moest de Marokkaanse begeleider er op zn ééntje 60 andere onwillige vechtende Marokkanen onder houden...

Cohen gaat dus zijn eigen sof opzoeken...

Leuk om daar een glaasje champagne op te heffen!

Ron Haleber
29-08-05, 13:44
Geplaatst door Alcibiades
Hij wil vast weten hoe ze daar de problemen oplossen.

Met een stevig eind hout. Dat kan brigadier Marcouch hem hier wel vertellen... Daar hoeft Cohen niet naar Marokko voor! :D

mark61
29-08-05, 15:24
Geplaatst door Alcibiades
Ik dacht nog, laat ik maar in het midden laten welke problemen ik hier bedoel. Maar jij raadt het al.

Goed hout is in Marokko niet te betalen. Ik stel voor dat we een Gamma doneren.