PDA

Bekijk Volledige Versie : Boycot Royal Air Maroc



Ins
29-08-05, 11:02
:melig:

Amen en uit.

contradictio
29-08-05, 11:17
Boycot MAROKKO een jaartje of 2... wedden dat al het gezeik inclusief carte national, de tbehdila met de veerboten, met de RAM verwaande trutjes en die nationaliteit waar je maar geen afstand van kan doen etc etc etc zo afgelopen....


:kotsen2:

Ins
29-08-05, 11:26
Wallahila...Showtrezen. Mij sloegen ze vorig jaar over bij de koffie, z3amaa had ze mij niet gezien...ben er niet achter gegaan, net wat ze wil. So what, neem rotkoffie maar mee, vast een week oud :ergleuk:

Lenzen, schmink, haarspoeling, dikshi li mqablien.

Service zero en dan begint het vliegtuig halverwege een tango en je weet niet waar je terecht komt. Kijk je door het raam en zie je alleen maar blauw, hoop je dat je zult sterven door de druk voor de haaien komen.

Kom je aan bij diwana, roepen ze helemaal achteraan het Westerse koppel (blond haar werkt alleen bij Westerlingen :gek: ) z3ama koninklijk paar ofzo en die mogen dan door, langs de zijgang.

Sta je daar uren en kom je EINDELIJK aan je familie, zeggen die:

"Ewa, waarom laat je zolang op je wachten?"


:verward:

mark61
29-08-05, 11:41
Probeer Transavia of Atlas Blue (http://www.atlas-blue.com/) de volgende keer. Das ook ram, maar dan geheel vernieuwd. En goedkoper.

Max Stirner
29-08-05, 11:42
Geplaatst door Ins
Kom je aan bij diwana, roepen ze helemaal achteraan het Westerse koppel (blond haar werkt alleen bij Westerlingen :gek: ) z3ama koninklijk paar ofzo en die mogen dan door, langs de zijgang.



En terecht.

Wij Westerlingen zijn nu eenmaal niet gewend om lang te moeten wachten. Dat zit niet in onze cultuur. Goeie zaak dat de diwana in Marokko daar een beetje rekening mee houdt.

:D

ejsuocsuoC
29-08-05, 11:47
Gedaan.

Op Melilla gevlogen met IBERIA.

:duim: een service.

En op tijd ook nog.

cC

hmiddo
29-08-05, 11:53
Wat mij betreft moeten we niet alleen RAM boycotten maar ook het hele land.

Max Stirner
29-08-05, 12:15
Geplaatst door hmiddo
Wat mij betreft moeten we niet alleen RAM boycotten maar ook het hele land.


Huh? Heb je iets tegen Marokkanen ofzo?

:mad:

Ins
29-08-05, 12:18
Geplaatst door hmiddo
Wat mij betreft moeten we niet alleen RAM boycotten maar ook het hele land.

3andik elhaq...Ti 3arfoena gheer me seef le seef...Dan is het plots marhaba fi biladikoum...En dan zo tegen eind augustus stopt het hele toneel.

Ins
29-08-05, 12:18
Geplaatst door ejsuocsuoC
Gedaan.

Op Melilla gevlogen met IBERIA.

:duim: een service.

En op tijd ook nog.

cC

Wij gaan vanaf volgend jaar trouw met de auto, maar zeg eens: hoe doe je dat vanuit Nederland met Iberia?

hmiddo
29-08-05, 12:18
yah tegen die kanker politie, ben dit jaar 9 keer opgepakt in marokko..

Ins
29-08-05, 12:20
Geplaatst door mark61
Probeer Transavia of Atlas Blue (http://www.atlas-blue.com/) de volgende keer. Das ook ram, maar dan geheel vernieuwd. En goedkoper.

Terr, terr en nog eens terr 3ala Atlas Blue...Woont heel Marokko in Marakkech of Agadir soms? Walah, dit is een complot tegen de Berbers.

Ins
29-08-05, 12:21
Geplaatst door hmiddo
yah tegen die kanker politie, ben dit jaar 9 keer opgepakt in marokko..


:vreemd: en dat gebeurt zomaar?

hmiddo
29-08-05, 12:22
Geplaatst door Ins
Terr, terr en nog eens terr 3ala Atlas Blue...Woont heel Marokko in Marakkech of Agadir soms? Walah, dit is een complot tegen de Berbers.

sousa zijn berbers toch.

hmiddo
29-08-05, 12:25
Geplaatst door Ins
:vreemd: en dat gebeurt zomaar?

yah man, echt voor niks wordt je opgepakt daarzo..

Ins
29-08-05, 12:28
Geplaatst door hmiddo
sousa zijn berbers toch.

Irifiyien bedoel ik. Weet je wel diegene die destijds op Hassan II geschoten hebben? (Toch?)

hmiddo
29-08-05, 12:31
Aardappelen en tomaten :lekpuh:

ejsuocsuoC
29-08-05, 12:32
Geplaatst door Ins
Wij gaan vanaf volgend jaar trouw met de auto, maar zeg eens: hoe doe je dat vanuit Nederland met Iberia?

Amsterdam - Malaga - Melilla

Amsterdam -Barcelona - Melilla

Amsterdam - Madrid - Melilla

Genoeg keus.

cC

hmiddo
29-08-05, 12:35
Geplaatst door ejsuocsuoC
Amsterdam - Malaga - Melilla

Amsterdam -Barcelona - Melilla

Amsterdam - Madrid - Melilla

Genoeg keus.

cC

mijn vader gaat altijd van Amsterdam naar Malaga Via Transavia..
het is echt de optimaal oplossing voor mensen die in de Nord van marokko wonnen, Vooral Jballa.

Ins
29-08-05, 12:39
http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a015.gif Hakaak...

Max Stirner
29-08-05, 12:40
Geplaatst door Ins
hierzo (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=331862&page=1&pp=15)

:melig:

Amen en uit.


Toch hebben de stumperds die de omgekeerde route willen nemen - via Marokko naar Europa -, het vaak nog wel ff ietsiepietsie moeilijker......

Ins
29-08-05, 12:47
Geplaatst door hmiddo
mijn vader gaat altijd van Amsterdam naar Malaga Via Transavia..
het is echt de optimaal oplossing voor mensen die in de Nord van marokko wonnen, Vooral Jballa.

Zeg eens, Transavia,...heb je niet in België. Toch?

Ins
29-08-05, 13:04
Geplaatst door hmiddo
Aardappelen en tomaten :lekpuh:

Fhemtsh...

sienia
29-08-05, 13:15
Ouderen en zieken zijn niet in staat om al die overstappen te maken, of de boot te nemen met al hun bagage en zijn veroordeeld tot de service van de 'gotoot'.
Pa en ma hebben een hele dag op schiphol doorgebracht, het vliegtuig vertrok ipv 9 uur, om 15.30 uur, wat uiteindelijk nóg een uur later werd.

Maar ze mochten wel 10 kilo extra mee (alsof ze nog even snel 10 kilo bijelkaar gaan shoppen :hihi: ) én 15 euro p.p. aan eetbonnen.

Ins
29-08-05, 13:18
Geplaatst door sienia
Ouderen en zieken zijn niet in staat om al die overstappen te maken, of de boot te nemen met al hun bagage en zijn veroordeeld tot de service van de 'gotoot'.
Pa en ma hebben een hele dag op schiphol doorgebracht, het vliegtuig vertrok ipv 9 uur, om 15.30 uur, wat uiteindelijk nóg een uur later werd.

Maar ze mochten wel 10 kilo extra mee (alsof ze nog even snel 10 kilo bijelkaar gaan shoppen :hihi:) én 15 euro p.p. aan eetbonnen.

Wauw grote troost :rolleyes: als je 3 uur op een snertvliegtuig zit met je knieën bijna tegen je neus en die nertswijven die elke keer achter het gordijntje hun make-up bijwerken.

mark61
29-08-05, 13:45
Geplaatst door Ins
Zeg eens, Transavia,...heb je niet in België. Toch?

Daar heb je SN Brussels.

~Panthera~
29-08-05, 13:53
Transavia: 3 x in gezeten, 3 x benen in de nek. :moe:

Verdomd, ALS je er al weer uit komt, kun je de spagaat.

:hihi:

Ins
29-08-05, 13:56
Geplaatst door mark61
Daar heb je SN Brussels.

Die gaat niet naar Nador.

hmiddo
29-08-05, 13:57
Geplaatst door Ins
Fhemtsh...

Toen hassan 2 nog kroon prins hadden ze him een keertje met aardappelen en tomaten verwelkomd. :handbang:

hmiddo
29-08-05, 13:59
Geplaatst door mark61
Daar heb je SN Brussels.


http://www.transavia.com/

je kan online boeken, Credit card en een printer is nodig.

mark61
29-08-05, 14:03
Geplaatst door Ins
Die gaat niet naar Nador.

Ja eh, ze kunnen niet op elk dorp gaan vliegen. :lachu: Blijkbaar geen vraag naar.

mark61
29-08-05, 14:05
Geplaatst door hmiddo
http://www.transavia.com/

je kan online boeken, Credit card en een printer is nodig.

Ins is Belgachtige, dat is het probleem.

Iberia:

Brussel-Nador met 2 overstappen

Brussel-Melilla met 1 overstap

Al3arbi
29-08-05, 14:31
Vanuit Zaventem naar Malaga. Das het makkelijkst en goedkoopst. Vliegt met Virgin-air en betaal bijna geen ruk.

Vorige week geboekt.

1 Januari heen. Voor €51,
13 Januari terug. Voor €61,-

Luchthavenbelasting is rond de dertig euro. Bus is `n tientje, boot is 20euro. Voor €170 ben ik klaar. Just like last year.

En ik ben helemaal geen Belgachtige, van Roozendaal (grens) naar Zaventem is nog geen tientje.

sienia
29-08-05, 14:36
Geplaatst door Al3arbi
Vanuit Zaventem naar Malaga. Das het makkelijkst en goedkoopst. Vliegt met Virgin-air en betaal bijna geen ruk.

Vorige week geboekt.

1 Januari heen. Voor €51,
13 Januari terug. Voor €61,-

Luchthavenbelasting is rond de dertig euro. Bus is `n tientje, boot is 20euro. Voor €170 ben ik klaar. Just like last year.

En ik ben helemaal geen Belgachtige, van Roozendaal (grens) naar Zaventem is nog geen tientje.

Klinkt stukken beter.
Geldt dit ook voor de drukke zomerperiode?

Weet je toevallig ook een leuk aanbod voor de periode jan'06 naar Agadir?

Ins
29-08-05, 14:39
Geplaatst door mark61
Ja eh, ze kunnen niet op elk dorp gaan vliegen. :lachu: Blijkbaar geen vraag naar.

Nador een dorp...Menidja irifiyien?

Al3arbi
29-08-05, 14:41
Geplaatst door sienia
Klinkt stukken beter.
Geldt dit ook voor de drukke zomerperiode?

Weet je toevallig ook een leuk aanbod voor de periode jan'06 naar Agadir?


Hangt af van moment dat je boekt uiteraard. Maar over het algemeen moet je voor `t hoogseizoen er gewoon `n honderd euro bijgooien. Dan zit je voor ongeveer €300,- in Ceuta. Nou, mwah. Ik vind dat vrij schappelijk, vergeleken met de luxe-prostitutie tarieven van Ram.

sienia
29-08-05, 14:46
Geplaatst door Al3arbi
Hangt af van moment dat je boekt uiteraard. Maar over het algemeen moet je voor `t hoogseizoen er gewoon `n honderd euro bijgooien. Dan zit je voor ongeveer €300,- in Ceuta. Nou, mwah. Ik vind dat vrij schappelijk, vergeleken met de luxe-prostitutie tarieven van Ram.

300 naar Ceuta (Ga liever naar Tanger) is idd niet te vergelijken met de Ram tarieven.
Heb de auto afgezworen.

Al3arbi
29-08-05, 14:47
Geplaatst door sienia
300 naar Ceuta (Ga liever naar Tanger) is idd niet te vergelijken met de Ram tarieven.
Heb de auto afgezworen.


Take the car over an airplane any freakin` day.

Hoogseizoen Tanger voor rond de €300,-, onmogelijk.

sienia
29-08-05, 14:49
Geplaatst door Al3arbi
Take the car over an airplane any freakin` day.

Hoogseizoen Tanger voor rond de €300,-, onmogelijk.

Dat laatste heb ik ooit een keer voor elkaar gekregen. Soms kennut.

Eerst wilde ik ook liever met auto dan vliegen, maartjah, dit jaar weer met auto geweest, dus nu wil ik weer vliegen. :alien:

mark61
29-08-05, 14:51
Geplaatst door Ins
Nador een dorp...Menidja irifiyien?

Tsja, alleen de RAM en Iberia vliegen erop. Dus niet belangrijk, geen klanten. Hier willen ze zelfs van Iberia niet weten, de huichelaars. Dan moeten ze het zelf maar weten:

http://www.onda.org.ma/onda/passagersnador.asp

Ins
29-08-05, 14:51
Geplaatst door Ins
Nador een dorp...Menidja irifiyien?

Nou grote mond hebben ze wel, maar als het erop aankomt...

Ins
29-08-05, 14:53
Geplaatst door mark61
Tsja, alleen de RAM en Iberia vliegen erop. Dus niet belangrijk, geen klanten. Hier willen ze zelfs van Iberia niet weten, de huichelaars. Dan moeten ze het zelf maar weten:

http://www.onda.org.ma/onda/passagersnador.asp

Hoezo niet belangrijk? Rif is een bron van inkomsten voor vliegtuigmaatschappijen, dus wat nou?

Ins
29-08-05, 14:57
Geplaatst door Ins
Hoezo niet belangrijk? Rif is een bron van inkomsten voor vliegtuigmaatschappijen, dus wat nou?

Wat zeg ik vliegtuigmaatschappijen? Heel Marokko leeft op Rif. Waarom dacht je dat ze in el-gharb zo jaloers zijn dan?

mark61
29-08-05, 15:01
Geplaatst door Ins
Wat zeg ik vliegtuigmaatschappijen? Heel Marokko leeft op Rif. Waarom dacht je dat ze in el-gharb zo jaloers zijn dan?

Zeker te gierig volk voor tickets, dan. Of doen jullie allemaal Melilla?

observer
29-08-05, 15:41
Geplaatst door sienia
Ouderen en zieken zijn niet in staat om al die overstappen te maken, of de boot te nemen met al hun bagage en zijn veroordeeld tot de service van de 'gotoot'.
Pa en ma hebben een hele dag op schiphol doorgebracht, het vliegtuig vertrok ipv 9 uur, om 15.30 uur, wat uiteindelijk nóg een uur later werd.

Maar ze mochten wel 10 kilo extra mee (alsof ze nog even snel 10 kilo bijelkaar gaan shoppen :hihi
sienia mischien kan dit helpen:

Wet Denied Boarding Compensation 23 oktober



Bij overboekingen, vertragingen of annuleringen van vluchten hebben reizigers ineens te maken met een wirwar aan regeltjes, compensatie-regelingen, voorwaarden die per maatschappij verschillen enzovoorts. Om hierin duidelijkheid aan te brengen is een wet aangenomen die voor alle maatschappijen geldt, dus ook voor chartervluchten. Hieronder staat het ontwerp van deze wet, de definitieve invoering ervan duurt (het is tenslotte een politiek spelletje) nog meer dan een jaar.



Gisterennacht (22 oktober 2003) hebben de Europese autoriteiten overeenstemming bereikt over het wetsvoorstel Denied Boarding Compensation. Dit betekent dat de wet nu definitief is aangenomen. Na goedkeuring in het parlement afgelopen zomer bestonden er nog aantal openstaande punten ter nadere uitwerking. Het eerste wetsvoorstel dateerde reeds van december 2001 en is in de loop der tijd veelvuldig aangepast.

Doel van de wet

De nieuwe wet is tot stand gekomen met het doel luchtvaartpassagiers te beschermen tegen wanprestatie van airlines. De nieuwe wet omvat, anders dan de bestaande wetgeving rond overboeking, ook de vluchten van low cost carriers en chartervluchten.

Er worden aan drie categorieën van benadeelden rechten verleend:

1) Bij overboeking

2) Bij annulering van de vlucht

3) Bij lange vertraging

Deze rechten gelden niet indien de airline kan aantonen niet aansprakelijk te zijn voor de overlast wegens overmacht. Een voorbeeld hiervoor is vertraging wegens slechte weersomstandigheden. Over andere uitzonderingen zullen wij u in een later stadium informeren.

Touroperators aansprakelijk, reisagenten niet

Zowel IFTO, ECTAA als ANVR hebben in de afgelopen jaren hard gevochten voor de positie van de touroperator en reisagent.

In een laat stadium van de tot stand komen van de wet werden ook de reisagenten aansprakelijk gesteld. Mede door lobby van ECTAA en ANVR is de reisagent weer uit het wetsvoorstel gehaald. Dit betekent dat reisagenten niet aansprakelijk gesteld kunnen worden op grond van deze wet.

Touroperators kunnen op grond van deze wet aansprakelijk worden gesteld, ondanks alle inspanningen van IFTO, ECTAA en ANVR. De touroperators hebben een regresrecht op de airline of mogelijke andere veroorzaker. Verwacht wordt dat er met name problemen kunnen ontstaan bij vertraging die te wijten is aan de touroperator. De VRO zal gaan werken aan bepalingen over de aansprakelijkheid en het regresrecht in de luchtvervoersovereenkomst.

Inwerkingtreding

De wet wordt een jaar na de officiële publicatie van kracht, dit zal op zijn vroegst december 2004 zijn. Aangezien het om een zogenaamde verordening gaat, hoeft de tekst niet eerst omgezet te worden naar Nederlandse wetgeving. Er bestaat echter nog een kans dat airlines en met name de low cost carriers naar het Europese Hof zullen stappen om de wet aan te vechten aangezien deze carriers relatief veel harder getroffen worden door de hoge vergoedingen dan de reguliere airlines.

De rechten van de passagier:

1) Bij overboeking

- Airlines zijn verplicht om een oproep te doen voor passagiers die vrijwillig hun plaats willen afstaan. Airlines kunnen met deze passagiers onderhandelen over de hoogte van de vergoeding. Slechts indien er op deze wijze onvoldoende vrijwilligers te vinden zijn, mogen passagiers tegen hun wil geweigerd worden.

- Indien er onvoldoende vrijwilligers zijn gelden de volgende vergoedingen:

Voor vluchten < 1500 km € 250

Vluchten binnen EU > 1500 km € 400

Vluchten >1500 km en < 3500 km € 400

Voor alle andere vluchten € 600

Naast het recht op deze geldbedragen hebben passagiers ook:

- keuze tussen teruggave van het ticket of een alternatieve vlucht

- recht op maaltijden en dranken

- recht op hotelaccommodatie.

2) Bij annulering van de vlucht

Tenzij:

- de airline de passagier minimaal twee weken voor vertrek informeert

of - de klant tijdig informeert en een vervangende vlucht aanbiedt op een tijdstip zeer dichtbij het moment van het geplande vertrek,

heeft de passagier recht op de volgende vergoeding:

Voor vluchten < 1500 km € 250

Vluchten binnen EU > 1500 km € 400

Vluchten >1500 Km en < 3500 km € 400

Voor alle andere vluchten € 600

Naast het recht op deze geldbedragen hebben passagiers ook:

- keuze tussen teruggave van het ticket of een alternatieve vlucht

- recht op maaltijden en dranken

- recht op hotelaccommodatie.

3) Bij lange vertraging

- Bij vertraging >2 uur en < 5 uur: recht op maaltijden/drank en hotelovernachting, afhankelijk van de lengte van de vlucht

- Bij vertraging > 5 uur : recht op geld terug of een vervangende vlucht.



N.B. De hoogte van de ticketprijs heeft dus geen enkele invloed op de vergoeding. De te betalen vergoedingen/boetes zijn relatief hoog. Het doel hiervan is overboekingen, annuleringen en vertragingen in de toekomst te voorkomen. De passagier kan los van de bovenstaande rechten bovendien een beroep doen op verdere schadevergoeding.

Bereik van de wetgeving

De wet geldt voor vluchten met vertrek vanuit de Lid-Staten van de Europese Unie, maar ook voor vluchten van een airlines die afkomstig zijn vanuit de EU met vertrek uit enig ander land en met als bestemming een van de Lid-Staten van de Europese Unie (tenzij er een vergelijkbare wet bestaat in het land van vertrek). zou zeggen pak ze

Pytaghoras
29-08-05, 15:46
Ik vlieg al 6 jaar niet met RAM. Ten eerste ik vertrouw die kut RAM niet en ten tweede ze willen geen concurrentie in noorde van Marokko(Alhoceima en Nador). Laatste keer dat ik met RAM vloog, kreeg ik een gebakken vlieg in mijn rijst. De stewardesse reageerde alsof er niets aan de hand was. Je bataalt meer dan 600 euro voor een ticket, en de service is klote!

Voor 600 euro heb je een 8 dagen vakantie naar Turkije(4 steren hotel + vliegticket + eten).

Afgelopen zomer ben ik met martinair naar malaga gevlogen. Een retourtje amsterdam-malaga kost maar 251 euro en dat in hoge seizon.

Marokkanen in europa moeten niet allen royal air maroc boycotten, maar ook de marokkaanse boten. Het beste is om een of twee zomers niet op vakantie te gaan. Je zult zien of de prijzen omlaag gaan en die kut douaniers en politieagenten bij de grens hun gedrag verbeteren.

sienia
29-08-05, 15:54
Geplaatst door observer
sienia mischien kan dit helpen:
zou zeggen pak ze

Ik neem het in beraad.
(Heb niet meteen zin om met die lui in gesprek te gaan, maargoed, iemand moet de eerste zijn.)

Geen vliegtickets te krijgen en toch zijn ze asoduur, maar wellicht dat ik het verkeerd zie. :argwaan:
Ik zou best een jaar of twee zonder kunnen, ga ik lekker naar Turkije ofzo, maar mn ouders willen hun familie zien, worden ook ouder, ziet etc.

Zwarte Schaap
29-08-05, 17:00
By the way ik boycot al jaren RAM. De reden was dat vroeger Nederlanders stukken goedkoper naar Marokko konden vliegen en Marokkanen niet. Dat kon wel de helft in de prijs schelen, vandaar fok RAM !

Wat dat betreft heb ik het makkelijk, ik vlieg gewoon naar Malaga (neem een campingvlucht, is nog goedkoper) en vandaar de bus naar Algeciras, dan boot naar Tanger of Tetouan en ik ben thuis.

Al3arbi
29-08-05, 17:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
By the way ik boycot al jaren RAM. De reden was dat vroeger Nederlanders stukken goedkoper naar Marokko konden vliegen en Marokkanen niet. Dat kon wel de helft in de prijs schelen, vandaar fok RAM !

Wat dat betreft heb ik het makkelijk, ik vlieg gewoon naar Malaga (neem een campingvlucht, is nog goedkoper) en vandaar de bus naar Algeciras, dan boot naar Tanger of Tetouan en ik ben huis.


Je bedoelt thuis. :p

Zwarte Schaap
29-08-05, 17:07
Geplaatst door Al3arbi
Je bedoelt thuis. :p

Yep

Max Stirner
29-08-05, 17:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
ad fontes

:denk:

contradictio
29-08-05, 17:56
Geplaatst door Pytaghoras
Ik vlieg al 6 jaar niet met RAM. Ten eerste ik vertrouw die kut RAM niet en ten tweede ze willen geen concurrentie in noorde van Marokko(Alhoceima en Nador). Laatste keer dat ik met RAM vloog, kreeg ik een gebakken vlieg in mijn rijst. De stewardesse reageerde alsof er niets aan de hand was. Je bataalt meer dan 600 euro voor een ticket, en de service is klote!

Voor 600 euro heb je een 8 dagen vakantie naar Turkije(4 steren hotel + vliegticket + eten).

Afgelopen zomer ben ik met martinair naar malaga gevlogen. Een retourtje amsterdam-malaga kost maar 251 euro en dat in hoge seizon.

Marokkanen in europa moeten niet allen royal air maroc boycotten, maar ook de marokkaanse boten. Het beste is om een of twee zomers niet op vakantie te gaan. Je zult zien of de prijzen omlaag gaan en die kut douaniers en politieagenten bij de grens hun gedrag verbeteren.



ja... dat zei ik op pagina 1 ook al, maar ik betwijfel of veel Marokkanen niet een soort van Stockholm syndroom hebben of zo...

RinC
29-08-05, 22:23
Marokko moet die buitenlanders van Marokkaanse afkomst boycotten!

Al Sawt
29-08-05, 22:39
Uit ervaring kan ik opmaken dat RAM stewardessen en stewards in binnenlandse vluchten, stuk vriendelijker zijn en minder geneigd zijn tot het uiten van arrogante gedrag.

Maar de bemanning aan boord van buitenlandse vluchten zijn alles behalve dienstverlenend ingesteld.

Orakel
29-08-05, 22:40
Met de auto is kleute en met het vliegtuig is kleute.
Vliegtuig heb altijd vertraging en de service is knudde.
Vloof 2 jaar gelee naar Nador. Anderhalf uur vertraging en dan stap je een smerig vliegtuig in, waar ze niet aan stoelnummers doen, de zweetlucht van de vorige passagiers nog in hangt en de klaptafeltjes nog onder de etenswaren zitten.

Terug via Oujda. Weer een dik uur vertraging. Mensen worden niet geleid naar de uitgang, maar staan mekaar te verdrukken.
In het vliegtuig moet er op een gegeven moment een stokoude dame naar het toilet. Dik over de 70 en kan niet lopen. D'r rolstoel mocht ze niet mee. Dicht bij het toilet zitten ging ook niet, want daar zat iemand die niet op z'n juiste stoelnummer zat, maar wel vond dat zijn knaken meer waard waren en dat hij recht had op die plek.
Twee stewardessen wisten raad: eentje greep oma's onder d'r oksels en eentje bij d'r knieholtes en zo sjouwden ze heel incontinent van en naar het toilet.

Maar met de auto is ook pet. Gelazer bij de haven, struikrovers bij de douane en dan die witte en groene briefjes op de boot invullen.
En ook dat verloopt heel ordentelijk.

Kortom: laat die Israeliërs dat 'hek' van ze een paar breedtegraden doortrekken.

contradictio
30-08-05, 08:22
Geplaatst door RinC
Marokko moet die buitenlanders van Marokkaanse afkomst boycotten!


zou moeten... maar doen ze dus niet..je weet wel... "mar'haban bilóemmal fi algharidj"enzo.. geen afstand kunnen doen van Marokkaanse nationaliteit? etc etc.. ze zijn blijkbaar erg aan ons gehecht..

money
money
money

observer
30-08-05, 09:29
is het niet mogelijk via londen naar gibraltar te vliegen?