PDA

Bekijk Volledige Versie : 16-jarige Ethiopische overgoten met Glorix



ejsuocsuoC
30-08-05, 13:48
Ethiopische (16) overgoten met bleekwater

Gepubliceerd: dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:52

Afgelopen maandagmiddag is in het Friese Buitenpost een 16-jarig meisje van Ethiopische komaf deels met bleekwater overgoten door een groep jongens van 12 tot 16 jaar. Ze zouden de donkere huid van het meisje wel eens eventjes witwassen, zeiden ze daarbij. Het zou gaan om een groep jongeren die vaker voor overlast zorgt in de dorpskern.

Vriendinnen van het slachtoffer drongen er op aan dat ze aangifte deed van het voorval. De politie spreekt van een schokkend geval van mishandeling en neemt de zaak hoog op. Volgens een woordvoerder is het meisje op jonge leeftijd door een gezin geadopteerd vanuit Ethiopië en volledig geïntegreerd in de Friese samenleving. Ze wordt volgens de woordvoerder wel vaker gepest door jongeren uit het dorp.

cC

wytze
30-08-05, 13:51
achterlijke k*tfriezen

~Panthera~
30-08-05, 13:56
Gore smeerlappen. :mad:

ronald
30-08-05, 13:57
Geplaatst door wytze
achterlijke k*tfriezen


Ja... 10 dagen lang tot de nek toe in de poep laten zitten. Als ze dan nog geen kleurtje hebben 3 dagen erbij.

Mark
30-08-05, 13:57
Geplaatst door wytze
achterlijke k*tfriezen

het begint er al mee dat we ze tweetalige bordjes toestaan bij hun dorpen. ik pleit voor een joegoslavische aanpak.

Al3arbi
30-08-05, 13:58
Idioten, waterstofperoxide.

mark61
30-08-05, 13:58
Geplaatst door wytze
achterlijke k*tfriezen

Ik eis dat je namens alle Friezen afstand neemt van deze gruweldaad. Dit is niet waar Friesland voor staat. :)

~Panthera~
30-08-05, 14:00
Geplaatst door ronald
Ja... 10 dagen lang tot de nek toe in de poep laten zitten. Als ze dan nog geen kleurtje hebben 3 dagen erbij.

:duim: Harde aanpak.http://www.my-smileys.de/smileys2/scheisse.gif

delirious
30-08-05, 14:01
Geplaatst door mark61
Ik eis dat je namens alle Friezen afstand neemt van deze gruweldaad. Dit is niet waar Friesland voor staat. :)

Het is een kleine groep Friezen, maar deze kan groeien. :argwaan:

Tomas
30-08-05, 14:01
Ik vind 't persoonlijk allemaal erg socioeconodinges.

Mark
30-08-05, 14:02
Geplaatst door Tomas
Ik vind 't persoonlijk allemaal erg socioeconodinges.

ik zag gisteren iemand bleekwater gebruiken in een clip op mtv

wytze
30-08-05, 14:09
Geplaatst door delirious
Het is een kleine groep Friezen, maar deze kan groeien. :argwaan:


ik was in (een deel van) Friesland een paar weken geleden en ik denk dat dit idd een niet heel grote groep is, maar ik stond er wel van te kijken hoe enorm blank
het daar is. Op een aantal asielzoekers na bijna geen migrant te vinden. In totaal ben ik 3 moslima's met hoofddoek tegengekomen. was toch wel ff wennen.

kaassieforreal
30-08-05, 14:10
Ik geloof dat deze jongens wel wat innerlijke reiniging kunnen gebruiken.

Opzuipe dus die Glorix, vijf liter de man en zonder te hoesten

Goodnight
30-08-05, 14:11
Geplaatst door Al3arbi
Idioten, waterstofperoxide.

:haha:


:zegniets:

David996
30-08-05, 14:15
ja, echt jammer want Ethiopiërs zijn het fijnste volk ter wereld.

De problemen in de samenleving komen slechts van moslims die vaak geen donkere kleur hebben.
Moslims zijn bebaat bij het woord allochtoon omdat dit hun anonimiteit waarborgt. Waardoor de irritatie van mensen geuit word op de duidelijke kleurling. (vaak de verkeerde)
Fortuyn had gelijk, schrappen dat artikel 1 van de grondwet.
Maak duidelijk en noem bij name opdat niet de goede getroffen worden!

Dan was dit liefdevolle (vermoedelijk) christelijke meisje, want ethiopië is overwegend christelijk, dit lot bespaart gebleven.

Houd van de allochtoon en van de donkerste het meest.
veracht de moslim want die volgt een intollerante leer en provoseert de vredige nederlandse samenleving. (en elders op de wereld)

Al3arbi
30-08-05, 14:18
Geplaatst door David996
ja, echt jammer want Ethiopiërs zijn het fijnste volk ter wereld.

De problemen in de samenleving komen slechts van moslims die vaak geen donkere kleur hebben.
Moslims zijn bebaat bij het woord allochtoon omdat dit hun anonimiteit waarborgt. Waardoor de irritatie van mensen geuit word op de duidelijke kleurling. (vaak de verkeerde)
Fortuyn had gelijk, schrappen dat artikel 1 van de grondwet.
Maak duidelijk en noem bij name opdat niet de goede getroffen worden!

Dan was dit liefdevolle (vermoedelijk) christelijke meisje, want ethiopië is overwegend christelijk, dit lot bespaart gebleven.

Houd van de allochtoon en van de donkerste het meest.
veracht de moslim want die volgt een intollerante leer en provoseert de vredige nederlandse samenleving. (en elders op de wereld)


En als je nou `n donkere moslim bent :/

Tomas
30-08-05, 14:20
Geplaatst door Al3arbi
En als je nou `n donkere moslim bent :/

Dat je daar nog een vraag bij kunt verzinnen.

Mark
30-08-05, 14:23
Geplaatst door Tomas
Dat je daar nog een vraag bij kunt verzinnen.

Het verhaal zit ook niet erg sterk in elkaar: immers wat heeft het nou voor zin om moslims met bleekwater te overgieten als ze toch niet zwart zijn?

Tomas
30-08-05, 14:25
Geplaatst door Mark
Het verhaal zit ook niet erg sterk in elkaar: immers wat heeft het nou voor zin om moslims met bleekwater te overgieten als ze toch niet zwart zijn?

De zin voor witte moslims?

Elsschot
30-08-05, 14:27
Geplaatst door Mark
Het verhaal zit ook niet erg sterk in elkaar: immers wat heeft het nou voor zin om moslims met bleekwater te overgieten als ze toch niet zwart zijn?

Het reinigt wel goed, kijk maar eens hoe schoon je handen zijn als je een middagje in het zwembad gelegen hebt

Mark
30-08-05, 14:28
Geplaatst door Elsschot
Het reinigt wel goed, kijk maar eens hoe schoon je handen zijn als je een middagje in het zwembad gelegen hebt

ik was idd een neger voordat ik die zomerkaart nam op het zwembad

delirious
30-08-05, 14:35
Geplaatst door David996
veracht de moslim want die volgt een intollerante leer en provoseert de vredige nederlandse samenleving.



Waardoor de irritatie van mensen geuit word op de duidelijke kleurling.(vaak de verkeerde)


Geweld tegen Moslims keur je wel goed?

IbnRushd
30-08-05, 14:39
Geplaatst door David996
ja, echt jammer want Ethiopiërs zijn het fijnste volk ter wereld.

De problemen in de samenleving komen slechts van moslims die vaak geen donkere kleur hebben.
Moslims zijn bebaat bij het woord allochtoon omdat dit hun anonimiteit waarborgt. Waardoor de irritatie van mensen geuit word op de duidelijke kleurling. (vaak de verkeerde)
Fortuyn had gelijk, schrappen dat artikel 1 van de grondwet.
Maak duidelijk en noem bij name opdat niet de goede getroffen worden!

Dan was dit liefdevolle (vermoedelijk) christelijke meisje, want ethiopië is overwegend christelijk, dit lot bespaart gebleven.

Houd van de allochtoon en van de donkerste het meest.
veracht de moslim want die volgt een intollerante leer en provoseert de vredige nederlandse samenleving. (en elders op de wereld)

weer zo'n idioot uit stormfront.

peyote
30-08-05, 15:14
Geplaatst door wytze
ik was in (een deel van) Friesland een paar weken geleden en ik denk dat dit idd een niet heel grote groep is, maar ik stond er wel van te kijken hoe enorm blank
het daar is. Op een aantal asielzoekers na bijna geen migrant te vinden. In totaal ben ik 3 moslima's met hoofddoek tegengekomen. was toch wel ff wennen.
Kun je nagaan hoe het voor de 'nederlandse blanken' moet zijn, zo'n 50 jaar geleden kwamen zij hier amper een kleurling tegen, nu heb je wijken waar je verrast bent als je een blanke tegen komt.

Maar in Buitenpost heb je ook een aantal van die lonsdale gastjes en die zorgen al tijden voor overlast, ik hoop dat de politie er nu wel wat aan gaat doen.

ronald
30-08-05, 17:24
Geplaatst door Mark
ik was idd een neger voordat ik die zomerkaart nam op het zwembad


Wat ben je af en toe grappig.
Doet me denken aan school na de zomervakantie. Je kon precies zien wie een abonnement had van Het Biltse meertje....allemaal kwamen ze met een soort groenig haar naar school.

Zwarte Schaap
31-08-05, 14:49
Man bekent incident bleekwater

Door onze correspondent

BUITENPOST, 31 AUG. Een 25-jarige man uit het Friese Surhuisterveen heeft gisteren bekend dat hij maandag in Buitenpost (gemeente Achtkarspelen) de 16-jarige in Ethiopië geboren Marianne Visscher met bleekwater heeft besprenkeld.

Het meisje bleef ongedeerd. Wel raakte haar broek en trui beschadigd.

Het meisje was maandag met twee vriendinnen in het centrum van Buitenpost. Voor Omrop Fryslân vertelde ze dat de man twee jongens opdracht gaf bleekmiddel te kopen, toen ze met haar vriendinnen uit een winkel kwam. Daarmee gooide hij van een afstand in haar richting. ,,Hij zei iets over mijn huidskleur. Wat precies weet ik niet meer''. Volgens de politie beet de verdachte het meisje toe: ,,Hiermee zullen we je bleken en wordt je haar wit.''

De Friese politie nam de zaak hoog op. Gistermiddag werd de verdachte aangehouden. De man heeft bekend. Hij wordt vervolgd voor openlijke geweldpleging cq poging zware mishandeling en discriminatie.

Volgens de Friese politie is het incident een gevolg van een al langerdurende ruzie tussen twee groepen jongeren, die zich geregeld ophouden in het centrum van het Friese dorp. Marianne Visscher zei voor Omrop Fryslân dat ze op aanraden van haar vriendinnen aangifte heeft gedaan. ,,Dit gaat te ver.'' De daad van de man vindt ze ,,dom en nergens op slaan''. Ze wordt wel vaker uitgescholden voor ,,vieze zwarte'', zei ze voor de radio. ,,Vooral als ik ruzie heb met iemand, dan pakken ze je vaak op je huidskleur. Maar dat doet me niets. Ik ben er juist trots op.''


Bron: NRC-Handelsblad 31/08/05

~Panthera~
31-08-05, 14:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]De daad van de man vindt ze ,,dom en nergens op slaan''. Ze wordt wel vaker uitgescholden voor ,,vieze zwarte'', zei ze voor de radio. ,,Vooral als ik ruzie heb met iemand, dan pakken ze je vaak op je huidskleur. Maar dat doet me niets. Ik ben er juist trots op.''



Knap !! :duim: Gelijk heeft ze !

Volgende keer een schop tegen zijn kloten. :moe: dat zal um leren.

Tomas
31-08-05, 14:59
Ze heeft groot gelijk, maar de verklaring van de politie kan ik niet helemaal plaatsen eigenlijk. Rivaliserende groepen jongeren en een man van 24 die daarom glorix naar een meisje toe gooit? Dat terwijl ik elders las dat zij bij geen van beide groepen behoorde. Rare friezen. Volgens mij probeert de politie het ietwat te bagetaliseren.

Imperatrice
31-08-05, 15:21
Geplaatst door David996
ja, echt jammer want Ethiopiërs zijn het fijnste volk ter wereld.

De problemen in de samenleving komen slechts van moslims die vaak geen donkere kleur hebben.
Moslims zijn bebaat bij het woord allochtoon omdat dit hun anonimiteit waarborgt. Waardoor de irritatie van mensen geuit word op de duidelijke kleurling. (vaak de verkeerde)
Fortuyn had gelijk, schrappen dat artikel 1 van de grondwet.
Maak duidelijk en noem bij name opdat niet de goede getroffen worden!

Dan was dit liefdevolle (vermoedelijk) christelijke meisje, want ethiopië is overwegend christelijk, dit lot bespaart gebleven.

Houd van de allochtoon en van de donkerste het meest.
veracht de moslim want die volgt een intollerante leer en provoseert de vredige nederlandse samenleving. (en elders op de wereld)


Pardon?
Wil jij nu heel snel jezelf verzuipen in een bad vol met chloor.
Alvast bedankt voor de medewerking.

delirious
31-08-05, 15:26
Geplaatst door Imperatrice
Pardon?
Wil jij nu heel snel jezelf verzuipen in een bad vol met chloor.
Alvast bedankt voor de medewerking.

Doe geen moeite, het is een eendagsvliegje die het niet kan handelen dat de dader een NL manneke is, dus er in alle wanhoop een Moslim kwestie van probeert te maken. :moe:

Oeroeboeroe
31-08-05, 15:29
Geplaatst door Imperatrice
Pardon?
Wil jij nu heel snel jezelf verzuipen in een bad vol met chloor.
Alvast bedankt voor de medewerking.

Goed gesproken Impy, al denk ik dat dat bad met diarrhee in deze kwestie de beste preventieve actie richting samenleving zou zijn.

Nou niet weer te hard van stapel lopen, he :wink: .

Mensen houden niet van chloor. Sommige mensen houden echter wel van poep.

Waarvan akte. :ninja:

Imperatrice
31-08-05, 15:30
Geplaatst door delirious
Doe geen moeite, het is een eendagsvliegje die het niet kan handelen dat de dader een NL manneke is, dus er in alle wanhoop een Moslim kwestie van probeert te maken. :moe:

Ik moet ook een cursus volgen: 'Hoe denk ik na als een volslagen, racistische idioot'

ThnQ Deli, sommige mensen he.. :terrorist .




niet dat ik overigens mn kalmte heb verloren :D

Imperatrice
31-08-05, 15:32
Geplaatst door Oeroeboeroe
Goed gesproken Impy, al denk ik dat dat bad met diarrhee in deze kwestie de beste preventieve actie richting samenleving zou zijn.

Nou niet weer te hard van stapel lopen, he :wink: .

Mensen houden niet van chloor. Sommige mensen houden echter wel van poep.

Waarvan akte. :ninja:


gahaha, Jij houdt 'm de eerste half uur erin, daarna ik.
En dan doe we het romantisch samen ensjow..


tu compris? :hihi:

Zwarte Schaap
31-08-05, 15:44
Verdachte bleekwater-incident vrijgelaten

BUITENPOST (ANP) – De 25-jarige man die maandag in Buitenpost bleekwater over een 16-jarig meisje van Ethiopische afkomst gooide, is dinsdagmiddag vrijgelaten.
.
De verdachte, die ook racistische opmerkingen maakte, heeft zijn daad bekend en daarom ziet de politie geen reden de man langer vast te houden, zo liet een woordvoerder woensdag weten.
.
Het voorval maandag kwam voort uit een ruzie tussen twee groepen jongeren van elk tien mensen in Buitenpost die al anderhalf jaar speelt. De verdachte hoort bij geen van beide partijen maar was bij een van de groepen voor de bibliotheek in het Friese dorp gaan staan. Toen het slachtoffer met twee vriendinnen, die bij de andere groep horen, langs de bibliotheek liep, volgde een scheldpartij. De verdachte uit Surhuisterveen gooide daarbij bleekwater over het Ethiopische meisje. Zij raakte daarbij niet gewond.
.
De politie denkt dat Friese man in een opwelling heeft gehandeld en niet beseft wat de impact van zijn daad is . De verdachte wordt daarom alleen openlijke geweldpleging of poging tot zware mishandeling ten laste gelegd. De Fries zal zich dus niet te hoeven verantwoorden voor discriminatie.
.
„De twee ruziënde groepen, in totaal een man of twintig, moeten onder leiding van de politie of de gemeente Achtkarspelen maar eens met elkaar in gesprek gaan", aldus de politiewoordvoerder. Geen van hen wordt overigens vervolgd voor het incident. Geen van de groepen heeft dan ook iets met racisme te maken. „Het is meer uit verveling dat ze ruziemaken".
.
Burgemeester Louis Lyklema van Achtkarspelen vindt dat het incident behoorlijk is opgeblazen. „Ik heb met het slachtoffer gesproken en zij gaat er niet onder gebukt". Aan het nut van een gesprek tussen de ruziënde groepen, zoals de politie voorstelt, twijfelt Lyklema. „Als het kan helpen dan organiseren wij een gesprek. Maar ik heb niet de illusie dat we de problemen die jongeren uit verveling veroorzaken kunnen oplossen met een gesprek".

Bron: Reformatorisch Dagblad 31/08/05

delirious
31-08-05, 15:52
Geplaatst door Zwarte Schaap[B][B]De politie denkt dat Friese man in een opwelling heeft gehandeld en niet beseft wat de impact van zijn daad is . De Fries zal zich dus niet te hoeven verantwoorden voor discriminatie.
Geen van de groepen heeft dan ook iets met racisme te maken. „Het is meer uit verveling dat ze ruziemaken".


Daar gaan we weer Verveling

Verveling het sleutelwoord voor alle Racistische daden.

Puinhoop is het, en een vrijbrief voor alle toekomstige racistische terroristjes.

Onbek_01
31-08-05, 17:05
Die verdomde racisten kunnen wel in deze wereld voor de politie vluchten maar op de dag des oordeels zijn zij een van de grootste verliezers.