PDA

Bekijk Volledige Versie : Burgemeester Livingstone van London gekapitteld vanwege kritiek op Sharon...



Wizdom
30-08-05, 21:30
Livingstone gehoord over belediging joodse journalist
Uitgegeven op 30 augustus 2005 om 21:41 uur

(Novum/AP) - De burgemeester van Londen Ken Livingstone moet zich voor een toezichthoudend orgaan op het openbaar bestuur verantwoorden voor het vergelijken van een joodse journalist met een bewaker van een nazi-vernietigingskamp. Dat heeft de Britse Standards Board dinsdag bekendgemaakt.

Volgens een woordvoerder van de organisatie worden klachten onderzocht dat Livingstone zijn boekje te buiten is gegaan door 'anderen respectloos te behandelen en het aanzien van zijn ambt te schaden'. In het ongunstigste geval kan Livingstone voor vijf jaar uit zijn ambt worden gezet.

Aanleiding voor het onderzoek zijn opmerkingen van de burgemeester aan het adres van de joodse journalist Oliver Finegold van de krant The Evening Standard. Livingstone vergeleek Finegold na een kritische reactie op een opinieartikel van Livingstone over de Israëlische premier Ariel Sharon met een kampbewaarder en heeft hem gevraagd of hij een Duitse oorlogsmisdadiger is omdat hij werkt voor een krant die in de jaren '30 in het voordeel van de nazi's schreef. Livingstone weigert al maanden zijn excuses te maken voor zijn uitspraken.

Over Sharon schreef Livingstone dat die een oorlogsmisdadiger is en dat zijn regering zich schuldig maakt aan etnische zuivering. "Ariel Sharon, de premier van Israël, is een oorlogsmisdadiger die in de gevangenis zou moeten zitten in plaats van op het pluche", aldus Livingstone, refererend aan de betrokkenheid van Sharon bij het bloedbad in de vluchtelingenkampen Sabra en Chatilla in Libanon in 1982.

"Sharon is nog steeds een organisator van terreur", schreef Livingstone verder. "In het Israëlisch-Palestijnse conflict zijn het afgelopen decennium drie keer zo veel Palestijnen als Israëliërs omgekomen" en voegt eraan toe dat de uitbreidingen van Israëlisch gebied gepaard gaan met etnische zuiveringen.


[Copyright 2005, Novum]

Al Sawt
30-08-05, 22:02
Een zeer toepasselijk video! (http://variatee.vara.nl/variatee/playerpage.jsp?filmID=163051)


Bron:Vara

barfly
30-08-05, 22:29
Burgemeester Londen onder vuur door nazi-opmerking

Uitgegeven: 30 augustus 2005 21:19
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2005 21:23
LONDEN - De Londense burgemeester Ken Livingstone hangt een disciplinaire straf boven het hoofd omdat hij eerder dit jaar een joodse journalist vergeleek met een bewaker van een nazi-concentratiekamp. De burgervader moet waarschijnlijk in december voor een arbitragecommissie verschijnen. Dat heeft de Standards Board for England, het orgaan dat toeziet op fatsoensregels in de publieke sector, dinsdag bekendgemaakt.

De belangrijkste Britse joodse belangenorganisatie had in maart een klacht ingediend bij de Standards Board, nadat Livingstone had geweigerd de journalist Oliver Finegold zijn verontschuldigingen aan te bieden.

Livingstone had Finegold op een feestje toegeschreeuwd dat hij op een kampbewaker leek. "Jij doet het ook alleen, omdat je ervoor wordt betaald", zei hij tegen de journalist van de Evening Standard. De rechtse krant is al jaren in een strijd met de linkse burgemeester verwikkeld.

De commissie die zich over de zaak zal buigen, kan Livingstone voor een periode van een tot vijf jaar uit zijn functie zetten, als hij schuldig wordt bevonden aan wangedrag. 'Red Ken', die werd geroemd om zijn houding na de aanslagen in Londen op 7 juli, heeft de afgelopen jaren al vaker een reprimande gekregen voor boude uitspraken.

nu.nl (http://www.nu.nl/news/582529/21/Burgemeester_Londen_onder_vuur_door_nazi-opmerking.html)

ANP bericht er toch kennelijk iets anders over. :p

De knalrode Burgemeester Ken Livingstone heeft een conflict met de kennelijk rechtse krant Evening Standard en heeft dientengevolge een medewerker uitgescholden voor kampbewaarder die overigens Joods schijnt te zijn :p

Dus als iemand je in the UK kampbewaarder noemt dan kan je 'm aanklagen, uiteraard wel als blijkt dat, tenzij de persoon in kwestie geacht wordt om de kunnen te weten waarschijnlijk dat de ander wellicht Jood is. :maf2:

Al Sawt
30-08-05, 23:30
Geplaatst door barfly


De knalrode Burgemeester Ken Livingstone heeft een conflict met de kennelijk rechtse krant Evening Standard en heeft dientengevolge een medewerker uitgescholden voor kampbewaarder die overigens Joods schijnt te zijn :p

Dus als iemand je in the UK kampbewaarder noemt dan kan je 'm aanklagen, uiteraard wel als blijkt dat, tenzij de persoon in kwestie geacht wordt om de kunnen te weten waarschijnlijk dat de ander wellicht Jood is. :maf2: Nergens is er antisemitisme te bespeuren. Dus beschuldiging van antisemitisme is wederom leugenachtig van inhoud.


Voorts word je als journalist van een rechtse medium, gewoon bedindt van je eigen middelen.

mark61
31-08-05, 01:16
Geplaatst door barfly
Dus als iemand je in the UK kampbewaarder noemt dan kan je 'm aanklagen, uiteraard wel als blijkt dat, tenzij de persoon in kwestie geacht wordt om de kunnen te weten waarschijnlijk dat de ander wellicht Jood is. :maf2:

:maf2: Heb je weer gedronken?

Iedereen herkent Finegold als een joodse naam. En je weet, je mag niks stouts over iemand zeggen als je weet dat ie joods is. Dan ben je zo'n antidinges.

barfly
31-08-05, 01:32
Geplaatst door mark61
:maf2: Heb je weer gedronken?

Iedereen herkent Finegold als een joodse naam. En je weet, je mag niks stouts over iemand zeggen als je weet dat ie joods is. Dan ben je zo'n antidinges.

Ik drink voortdurend. En ik zou Finegold ook zomaar uitmaken voor Nazi als het me uitkwam. Wat ben ik dan?

observer
31-08-05, 08:19
Geplaatst door Al Sawt
Nergens is er antisemitisme te bespeuren. Dus beschuldiging van antisemitisme is wederom leugenachtig van inhoud.


Voorts word je als journalist van een rechtse medium, gewoon bedindt van je eigen middelen. waar dat laatste over gaat is me onduidelijk

blijkbaar is het feit dat de burgermeester van engelands grootste stad als hij kritiek krijgt zo licht geraakt dat hij gaat schelden, daarvoor wordt bij nu voor die raad geroepen

het zal dus niets met antisemitisme te maken hebben maar alles met het gedrag wat een burgermeester onwaardig is

hoe zou jij het vinden als cohen of opstelten een verslaggever van marokkaanse afkomst een moslimterrorist zouden noemen?

waterfiets
31-08-05, 09:05
Here is the transcript of the exchange between reporter Oliver Finegold and Mayor Livingstone:

Oliver Finegold: Mr Livingstone, Evening Standard. How did tonight go?

Livingstone: How awful for you. Have you thought of having treatment?

Finegold: How did tonight go?

Livingstone: Have you thought of having treatment?

Finegold: Was it a good party? What does it mean for you?

Livingstone: What did you do before? Were you a German war criminal?

Finegold: No, I'm Jewish, I wasn't a German war criminal and I'm actually quite offended by that. So, how did tonight go?

Livingstone: Ah right, well you might be, but actually you are just like a concentration camp guard, you are just doing it because you are paid to, aren't you?

Finegold: Great, I have you on record for that. So, how was tonight?

Livingstone: It's nothing to do you with you because your paper is a load of scumbags and reactionary bigots.

Finegold: I'm a journalist and I'm doing my job. I'm only asking for a comment.

Livingstone: Well, work for a paper that doesn't have a record of supporting fascism.

Het vreemde is wel dat ik in engelse kranten lees dat Livingstone voor dezelfde krantengroep heeft gewerkt als restaurant criticus:

He claims that his ancient loathing of Finegold's employer, the Associated Newspapers group (The London Evening Standard and nationals The Daily Mail and The Sunday Mail), stems from some editorials their original proprietor wrote vaguely supportive of Hitler before Hitler's international ambitions became clear 60 or so years ago. It may indeed be so, although it does strike an odd note that this template of modern moral conscience should have accepted the Evening Standard's tainted shilling for the four years he forced himself to be their restaurant critic (1996-2000). I understand that such was the contempt in which the Livingstone family held The Standard that his ex-wife also worked for them for a period of time

En wat voor party kwam Livingstone vandaan ? ..... Welnu eentje om te vieren dat 20 jaar geleden parlementslid Smith als eerste voor zijn gay geaardheid uit kwam. Wellicht dat hij daarom wat argwanend tegenover de vragen van de journalist stond. Maar ik denk dat hij een borrel op had.

observer
31-08-05, 10:54
als je het zo leest heeft hij zich inderdaad schandalig gedragen dat die finegold nog zo netjes blijft had hem over de tafel getrokken

waterfiets
31-08-05, 10:59
Geplaatst door observer
als je het zo leest heeft hij zich inderdaad schandalig gedragen dat die finegold nog zo netjes blijft had hem over de tafel getrokken

Ja maar ik snap alleen niet waarom een joodse belangenorganisatie dan een procedure begint. Daar vermoed ik dan toch een politiek motief achter. Als die journalist zich beledigd voelt kan hij zelf een aanklacht indienen.

mark61
31-08-05, 11:04
Geplaatst door barfly
Ik drink voortdurend. En ik zou Finegold ook zomaar uitmaken voor Nazi als het me uitkwam. Wat ben ik dan?

Ik durf er niet eens over na te denken.

~Panthera~
31-08-05, 11:10
Geplaatst door mark61
Ik durf er niet eens over na te denken.


Jawel... :hihi:

Onbek_01
31-08-05, 11:12
Ariel Sharon, de premier van Israël, is een oorlogsmisdadiger die in de gevangenis zou moeten zitten in plaats van op het pluche", aldus Livingstone, refererend aan de betrokkenheid van Sharon bij het bloedbad in de vluchtelingenkampen Sabra en Chatilla in Libanon in 1982.

"Sharon is nog steeds een organisator van terreur", schreef Livingstone verder. "In het Israëlisch-Palestijnse conflict zijn het afgelopen decennium drie keer zo veel Palestijnen als Israëliërs omgekomen" en voegt eraan toe dat de uitbreidingen van Israëlisch gebied gepaard gaan met etnische zuiveringen.

Wat hij hier zegt is wel de waarheid maar helaas dat de journalist een jood blijkt te zijn.

Israel bezet nog steeds het land van de palestijnen en je ziet hen legers gewoon rustig daarzo parkeren dus sharon is inderdaad een organisator van terreur en bezetting.

Kritiek hebben op de beleid van sharon is tegenwoordig antisemitisme.

Tomas
31-08-05, 11:16
Geplaatst door Onbek_01
Ariel Sharon, de premier van Israël, is een oorlogsmisdadiger die in de gevangenis zou moeten zitten in plaats van op het pluche", aldus Livingstone, refererend aan de betrokkenheid van Sharon bij het bloedbad in de vluchtelingenkampen Sabra en Chatilla in Libanon in 1982.

"Sharon is nog steeds een organisator van terreur", schreef Livingstone verder. "In het Israëlisch-Palestijnse conflict zijn het afgelopen decennium drie keer zo veel Palestijnen als Israëliërs omgekomen" en voegt eraan toe dat de uitbreidingen van Israëlisch gebied gepaard gaan met etnische zuiveringen.

Wat hij hier zegt is wel de waarheid maar helaas dat de journalist een jood blijkt te zijn.

Israel bezet nog steeds het land van de palestijnen en je ziet hen legers gewoon rustig daarzo parkeren dus sharon is inderdaad een organisator van terreur en bezetting.

Kritiek hebben op de beleid van sharon is tegenwoordig antisemitisme.

Achteraf, als je de transcriptie leest, betekent oorlogsmisdadiger in zijn vocabulaire zoiets als eindredacteur. Dus als je die vertaling maakt valt het allemaal wel mee wat ie bedoelt.

Canaris
31-08-05, 12:48
Kies een Porleet voor Burgermeester en dan heb je een proleet die burgermeester speelt.

En Kennie is een Proleet. Een ontiegelijke proleet zelfs.

Heel erg simpel.

Al Sawt
31-08-05, 23:20
Geplaatst door observer
waar dat laatste over gaat is me onduidelijk

blijkbaar is het feit dat de burgermeester van engelands grootste stad als hij kritiek krijgt zo licht geraakt dat hij gaat schelden, daarvoor wordt bij nu voor die raad geroepen

het zal dus niets met antisemitisme te maken hebben maar alles met het gedrag wat een burgermeester onwaardig is

hoe zou jij het vinden als cohen of opstelten een verslaggever van marokkaanse afkomst een moslimterrorist zouden noemen? Moslimterrorist is heel wat anders, dan als hij hem een Israelische soldaat in WB zou benoemen.

Al Sawt
31-08-05, 23:24
Geplaatst door Canaris
Kies een Porleet voor Burgermeester en dan heb je een proleet die burgermeester speelt.

En Kennie is een Proleet. Een ontiegelijke proleet zelfs.

Heel erg simpel. Proleten zijn de gepeupel van de volkswijken en ze mogen daarom geen posities bekleden, bedoel je? Je hebt echt een verwrongen beeld.

Canaris
01-09-05, 08:12
nee we zullen jouw religieuse Flight over the Cuckucks-nest waanzin maar als degelijk betrachten.

Tok Tok
iemand thuis ?

Al Sawt
01-09-05, 11:29
Geplaatst door Canaris
nee we zullen jouw religieuse Flight over the Cuckucks-nest waanzin maar als degelijk betrachten.

Tok Tok
iemand thuis ? Beperk jezelf niet tot smalende reacties, je maakt jezelf alleen maar belachelijker op.

En als je echt iets inhoudelijk toe te voegen hebt, dan moet je op inhoud reageren en niet met ongegronde verdachtmaking van religieus aard.



Maar ik betwijfel ten zeerste of je op inhoudelijk gebied, instaat bent om wat toe te voegen had. Al was het maar dat ik jouw argumenten totaal ontmantel.

Canaris
01-09-05, 12:37
Geplaatst door Al Sawt
Beperk jezelf niet tot smalende reacties, je maakt jezelf alleen maar belachelijker op.

En als je echt iets inhoudelijk toe te voegen hebt, dan moet je op inhoud reageren en niet met ongegronde verdachtmaking van religieus aard.



Maar ik betwijfel ten zeerste of je op inhoudelijk gebied, instaat bent om wat toe te voegen had. Al was het maar dat ik jouw argumenten totaal ontmantel.

Zie je die muur achter je?
Ga die maar ontmantellen.
Met je Titatovenaar rethoriek moet dat toch lukken .

Al Sawt
01-09-05, 15:31
Geplaatst door Canaris
Zie je die muur achter je?
Ga die maar ontmantellen.
Met je Titatovenaar rethoriek moet dat toch lukken . Mijn titatovenaar rethoriek wordt breed gedragen binnen de Arabische wereld.

Dan zal niet alleen de muur worden afgebroken, maar ook iets dat nabij jouw verziekte hart ligt.

observer
01-09-05, 16:14
dacht dat deze discussie over livingstone zijn gedrag ging

of hij nu van adel is of uit de modder komt een man in zijn positie hoort geen mensen te beledigen

mark61
01-09-05, 21:14
Geplaatst door observer
dacht dat deze discussie over livingstone zijn gedrag ging

of hij nu van adel is of uit de modder komt een man in zijn positie hoort geen mensen te beledigen

Inderdaad. Maar het vreemde van het bericht is dat de een of andere joodse organisatie een klacht heeft ingediend. Wat hebben zij ermee te maken? Heeft Finegold dan blijkbaar zelf geen klacht ingediend?

observer
02-09-05, 08:11
Geplaatst door mark61
Inderdaad. Maar het vreemde van het bericht is dat de een of andere joodse organisatie een klacht heeft ingediend. Wat hebben zij ermee te maken? Heeft Finegold dan blijkbaar zelf geen klacht ingediend? dat is zo maar of het slim is voor hem om 1 van de mensen die hij regelmatig moet interviewen aan te klagen?