PDA

Bekijk Volledige Versie : Vandaag grootste stijging benzineprijs ooit



Marsipulami
01-09-05, 17:31
Vandaag grootste stijging benzineprijs ooit


18:07:19

BRUSSEL - De prijs van superbenzine stijgt vandaag in één klap met bijna 10 eurocent. Omgerekend is dat 4 oude Belgische frank. Voor een volle tank van pakweg 60 liter superbenzine betaalt de consument 5,95 euro of 24O oude Belgische frank méér dan gisteren.

,,Die plotse prijsstijging is ongezien'', zegt Gaëtan Van de Werve van de Belgische petroleumfederatie. ,,En dat is helemaal op het conto te schrijven van de orkaan Katrina.''
Morgen worden ook diesel en stookolie duurder. De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, kmo, Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

Automobilisten en motorrijders vragen dan ook lagere brandstofprijzen. Het belastingsniveau op de aankoop en het gebruik van een auto of motor is veel te hoog en moet naar beneden, stellen automobilistenvereniging Touring en de verenigingen van motorrijders Motorcycle Council (MCC) en Motorcycle Action Group (MAG). Een deel van de fiscale inkomsten van de staat op al wat rijdt, moet terugkeren naar de burgers, zo luidt het in een persbericht.

Door toepassing van de programma-overeenkomst over de verkoopprijzen van de aardolieproducten, gelden vanaf vrijdag 2 september 2005 voor volgende producten de hiernavolgende maximumprijzen (BTW inbegrepen):
Diesel: 1.1580 eur/l (+ 0.0350 eur/l)

Stookolie:


vanaf 2000l: 0.6392 eur/l (+ 0.0427 eur/l)

minder dan 2000l: 0.6613 eur/l (+ 0.0427 eur/l)
Stookolie extra

vanaf 2000l: 0.6500 eur/l (+ 0.0402 eur/l)

minder dan 2000l: 0.6720 eur/l (+ 0.0402 eur/l)

In overeenstemming met het KB van 24 mei 2005 wordt de bijzondere accijns van diesel verlaagd met de meeropbrengst aan btw als de officiele maximumprijs inclusief btw aan de pomp de grens van 1,1 euro/l overschrijdt. Hierdoor wordt de bijzondere accijns verlaagd met 7,8 euro per 1.000 liter.

01/09/2005

vlegeltje
01-09-05, 17:39
Goeie zaak :duim:

De file's in Belgie worden al minder!

Nu NL nog :hihi:

Marsipulami
01-09-05, 17:43
Geplaatst door vlegeltje
Goeie zaak :duim:

De file's in Belgie worden al minder!

Nu NL nog :hihi:

Wat kost een liter diesel in Nederland actueel ?

vlegeltje
01-09-05, 17:48
Geplaatst door Marsipulami
Wat kost een liter diesel in Nederland actueel ?

Geen idee, ik rij geen auto. :)


Dus ik verbruik aanzienlijk minder energie en grondstoffen dan de gemiddelde NLer.

Verder doe ik trouwens nix aan energiebesparing. :hihi:

peyote
01-09-05, 18:32
Geplaatst door Marsipulami
Wat kost een liter diesel in Nederland actueel ?

Shell Diesel zwavelvrij 1.125
Shell brandstof prijzen in nederland (http://www.shell.com/home/nl-nl/html/iwgen/app_profile/nl-nl_hoeveelkost.html)

Joesoef
01-09-05, 18:56
Geplaatst door Marsipulami
Wat kost een liter diesel in Nederland actueel ?

Teveel...........

Marsipulami
01-09-05, 20:51
Geplaatst door peyote
Shell Diesel zwavelvrij 1.125
Shell brandstof prijzen in nederland (http://www.shell.com/home/nl-nl/html/iwgen/app_profile/nl-nl_hoeveelkost.html)

Ah, das in de buurt van de prijs in België. Dus voor brandstof hoef ik dus ook al niet in Nederland te zijn.

mark61
01-09-05, 22:57
Geplaatst door Marsipulami
Ah, das in de buurt van de prijs in België. Dus voor brandstof hoef ik dus ook al niet in Nederland te zijn.

Nee, daarvoor komen wij nog altijd naar België. Vooral LPG is fijn tanken. Die explosies bij het afkoppelen neem ik voor lief.

Je snapt niet dat alternatieve energiebronnen niet goedkoper zijn. Break-even moet nu toch wel bereikt zijn. Tis een samenzwering.

vlegeltje
02-09-05, 03:36
Benzine junkies :vingers:

mark61
02-09-05, 07:27
Geplaatst door vlegeltje
Benzine junkies :vingers:

I'm sniffing the gas.

Elsschot
02-09-05, 08:04
Geplaatst door vlegeltje
Benzine junkies :vingers:

mijn 6-cylinder Tempelier is nu eenmaal een verslaafde, moeilijk om af te kicken

nard
02-09-05, 09:02
Geplaatst door Alcibiades
Van nu af aan ga ik één keer per week fietsen. Dat zal ze leren.

Met je kuikens op zaterdagmiddag door de polder?


;)

nard
02-09-05, 09:32
Geplaatst door Alcibiades
:boer:

Zo gemakkelijk zal dat niet gaan. Ik woon in een geaccidenteerd gebied.

Dat moest ik éven opzoeken..... Vreemd woord trouwens. Bij accident krijg ik andere gedachtensprongen.

Nah ja, boven NAP iig. Das al wat.