PDA

Bekijk Volledige Versie : Prominente OUD-CDAer veegt de vloer aan met BalkenEllende II...



Wizdom
01-09-05, 23:01
'CDA-er De Vries haalt uit naar zijn partij'
Uitgegeven op 01 september 2005 om 22:41 uur

(Novum) - Het CDA moet zijn vertrouwde positie in het midden van het politieke spectrum weer innemen. Dat stelt oud-minister van Sociale Zaken en CDA-er Bert de Vries in het boek dat hij donderdag publiceerde. Dagblad Trouw sprak met CDA-voorzitter Maja van Bijsterveldt die het eerste exemplaar in ontvangst nam.

In het boek 'Overmoed en onbehagen. Het hervormingskabinet Balkenende' levert De Vries stevige kritiek op de huidige koers van zijn partij. Die vaart volgens De Vries een 'sterk ideologische getinte neoconservatieve' koers. Er ligt te veel nadruk op 'doemscenario's' als vergrijzing en globalisering. De oud-minister meent dat het CDA die onderwerpen benadrukt om de bevolking rijp te maken voor de ingrijpende en impopulaire maatregelen die het kabinet nastreeft.

Partijvoorzitter Van Bijsterveldt was onaangenaam verrast over de conclusies die De Vries in zijn boek trekt. Zij vindt dat hij weinig vertrouwen stelt in 'de goede intentie van de mensen die zich op dit moment inzetten voor het CDA'. De CDA-coryfee was zich ervan bewust dat zijn ideeën opgevat kunnen worden als een aanval op premier Balkenende. De Vries heeft zijn wens het debat in de partij nieuw leven in te blazen echter zwaarder laten wegen, zegt hij tegen Trouw.

Flip
01-09-05, 23:19
Oratie oud-minister dr. Bert de Vries, hoogleraar Financieel-economisch beleid

Arbeidsparticipatie ouderen bevorderen door minder aantrekkelijke uitstaproutes WW/AOW
Maatregelen om de arbeidsparticipatie van ouderen te bevorderen - bijvoorbeeld door het geleidelijk afschaffen van VUT-regelingen - zullen alleen succesvol zijn als de alternatieve uitstaproutes via de WW en WAO minder aantrekkelijk worden. Dit stelt oud-minister (sociale zaken en werkgelegenheid) dr. B. de Vries in zijn oratie 'Een halve eeuw werk, werk en de werking van de arbeidsmarkt', waarmee hij op donderdag 6 april zijn ambt als hoogleraar Financieel-economisch beleid aan de Faculteit der Economische Wetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam aanvaardt.

De Vries bepleit in dat verband een groter deel van de WAO-rekening bij de werkgever te leggen en de vervolguitkering in de WW af te schaffen.

http://www2.eur.nl/archief/1995/7vries.html

Bert de Vries: aanstichter van het beleid, dat dit kabinet uitvoert.
Bert zal wel gereformeerd zijn, dan krijg je dit soort dingen.

Rourchid
01-09-05, 23:35
Geplaatst door Wizdom
'CDA-er De Vries haalt uit naar zijn partij'
Uitgegeven op 01 september 2005 om 22:41 uur

Zij vindt dat hij weinig vertrouwen stelt in 'de goede intentie van de mensen die zich op dit moment inzetten voor het CDA'.
DE WEG NAAR DE HEL IS GEPLAVEID MET GOEDE VOORNEMENS!!!!

Elsschot
02-09-05, 09:37
Bert de Vries: dit weekdier uit de jaren 80 waar hij naliet eens fors met de bezem door sociaal luilekkerland te gaan, moet niet zoveel jaar later aan de bel gaan trekken nu zijn rotzooi opgeruimt moet worden.

(Onno Ruding was met zijn uitspraken over uitkeringstrekkers vaak het zwarte schaap van de regering, De Vries wierp zich op als het sociale gezicht)

TonH
02-09-05, 11:50
Geplaatst door Elsschot
Bert de Vries: dit weekdier uit de jaren 80 waar hij naliet eens fors met de bezem door sociaal luilekkerland te gaan, moet niet zoveel jaar later aan de bel gaan trekken nu zijn rotzooi opgeruimt moet worden.

(Onno Ruding was met zijn uitspraken over uitkeringstrekkers vaak het zwarte schaap van de regering, De Vries wierp zich op als het sociale gezicht)

Ah, die goede oude tijd van 'thuis bij tante Truus', was het niet?

Elsschot
02-09-05, 11:53
Geplaatst door TonH
Ah, die goede oude tijd van 'thuis bij tante Truus', was het niet?

ja, dat waren nog eens tijden

TonH
02-09-05, 11:56
Geplaatst door Elsschot
ja, dat waren nog eens tijden

Ja zeker... :duim: Ook in een bijstandsgezin opgegroeid toen?

Elsschot
02-09-05, 12:00
Geplaatst door TonH
Ja zeker... :duim: Ook in een bijstandsgezin opgegroeid toen?

Nee, in tegendeel. Nu is alles wel eer normaal

TonH
02-09-05, 12:16
Geplaatst door Elsschot
Nee, in tegendeel. Nu is alles wel eer normaal

Ah, op een 'vrije school' gezeten zie ik... :D


Ah een upperclassboy?!

Elsschot
02-09-05, 14:24
Geplaatst door TonH
Ah, op een 'vrije school' gezeten zie ik... :D


Ah een upperclassboy?!

Nee, geen vrije school, alleen nooit typlessen gevolgd

En wat eerder al zei, na de eerste 18 jaar bij mijn ouders thuis (waar inderdaad geen geldzorgen waren) gewoon met studiefinanciering en bijbaantjes mijzelf met vallen en opstaan een plaats in de maatschappij veroverd

wytze
02-09-05, 14:48
Geplaatst door Wizdom
'CDA-er De Vries haalt uit naar zijn partij'
Uitgegeven op 01 september 2005 om 22:41 uur

(Novum)
.

Die vaart volgens De Vries een 'sterk ideologische getinte neoconservatieve' koers. Er ligt te veel nadruk op 'doemscenario's' als vergrijzing en globalisering. De oud-minister meent dat het CDA die onderwerpen benadrukt om de bevolking rijp te maken voor de ingrijpende en impopulaire maatregelen die het kabinet nastreeft.




Ik hoorde gisteren een interview met hem op de radio en dat was best interessant. Op z'n minst hoort dit boek op inhoudelijke merites beoordeeld te worden.

Bakra
02-09-05, 16:31
Geplaatst door wytze
Ik hoorde gisteren een interview met hem op de radio en dat was best interessant. Op z'n minst hoort dit boek op inhoudelijke merites beoordeeld te worden.

Ja, natuurlijk kan hij alleen op de beweringen uit het boek worden afgerekend. Hij heeft alleen wel de schijn van het verleden tegen zich. zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

wytze
02-09-05, 16:37
Geplaatst door Bakra
Ja, natuurlijk kan hij alleen op de beweringen uit het boek worden afgerekend. Hij heeft alleen wel de schijn van het verleden tegen zich. zachte heelmeesters maken stinkende wonden.



hij was een van de minder a-sociale cda-ers. dus wat dat betreft heeft hij wat mij betreft niet de schijn van het verleden tegen zich. Liever hem dan al die reactionairen die de crisis het liefst op de armen afwentelen, zoals ook nu weer gebeurt.

Bakra
02-09-05, 16:45
Geplaatst door wytze
hij was een van de minder a-sociale cda-ers. dus wat dat betreft heeft hij wat mij betreft niet de schijn van het verleden tegen zich. Liever hem dan al die reactionairen die de crisis het liefst op de armen afwentelen, zoals ook nu weer gebeurt.

daarin verschillen we dan van mening, in mijn ogen is hij een van de laatste volgelingen van Wim Aantjes wiens groep belette dat de bezuinigingen van Andriessen eind 70/begin 80 doorgang konden vinden zodat de NL economie niet grondig gerenoveerd zou kunnen worden

Oeroeboeroe
02-09-05, 23:08
Geplaatst door wytze
hij was een van de minder a-sociale cda-ers. dus wat dat betreft heeft hij wat mij betreft niet de schijn van het verleden tegen zich. Liever hem dan al die reactionairen die de crisis het liefst op de armen afwentelen, zoals ook nu weer gebeurt.

Mee eens. Het probleem is alleen dat die sociale onderstroom binnen het CDA nooit eens echt een vuist weet te maken. :roker:

Orakel
03-09-05, 00:17
Geplaatst door Bakra
daarin verschillen we dan van mening, in mijn ogen is hij een van de laatste volgelingen van Wim Aantjes wiens groep belette dat de bezuinigingen van Andriessen eind 70/begin 80 doorgang konden vinden zodat de NL economie niet grondig gerenoveerd zou kunnen worden

Welke economie? Die tot 2001? Die economie in welke we ons volgevreten, sufgekocht, met hypotheken in aandelen gestort en knoeperts van woningen hebben gekocht?
Allemachtig, wat had Jan splinter het toen moeilijk, niet? Hij heb de riemafdruk nog in z'n horecaspoilers staan.