PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims boos over verwijt Remkes



MO_NL
02-09-05, 17:05
Moslims boos over verwijt Remkes

http://www.ikonrtv.nl/uploadedImgs/remkespoef2.jpg
Minister Remkes schiet met losse flodders

Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) is ontstemd over het verwijt van minister Remkes (Binnenlandse Zaken) dat de islamitische gemeenschap te weinig doet tegen radicalisering onder moslims. "Wij besteden daar juist veel tijd en energie aan", zei voorzitter A. Tonca vrijdag. "Dan is het vervelend dat de minister dit roept".

Het CMO, waarbij de belangrijkste soennitische moskeekoepels zijn aangesloten, heeft meermalen geweld in de naam van de islam veroordeeld. Het nam vorig jaar het initiatief tot een draaiboek voor moskeeën over het omgaan met extremisme. Ook riep het de achterban op de overheid te steunen bij de aanpak van fundamentalisme en terrorisme.

Remkes vindt de moslimgemeenschap echter te weinig actief in het tegengaan van radicalisme. "Eerlijk gezegd mis ik dat krachtige geluid tot nu toe in Nederland. Het is te stil", zei de minister donderdag.

bron: Kerknieuws.nl

Is het inderdaad te stil?

delirious
02-09-05, 17:42
Geplaatst door MO_NL

Remkes vindt de moslimgemeenschap echter te weinig actief in het tegengaan van radicalisme. "Eerlijk gezegd mis ik dat krachtige geluid tot nu toe in Nederland. Het is te stil", zei de minister donderdag.

bron: Kerknieuws.nl

Is het inderdaad te stil?

Bravo Remkes.
Dit is de manier van samenwerking met de Moslimgemeenschap, tegen radicalisatie van jongeren.
Denk dat de Moslim gemeenschap, na deze felle kritiek staat te springen om directe actie te ondernemen.:moe:

Wide-O
02-09-05, 17:52
Geplaatst door delirious
Bravo Remkes.
Dit is de manier van samenwerking met de Moslimgemeenschap, tegen radicalisatie van jongeren.
Denk dat de Moslim gemeenschap, na deze felle kritiek staat te springen om directe actie te ondernemen.:moe:

De grap is dat ik deze week nog dacht dat de hysterie eindelijk wat minder werd in politiek & pers.

Niet dus :moe:

delirious
02-09-05, 18:26
Geplaatst door Wide-O
De grap is dat ik deze week nog dacht dat de hysterie eindelijk wat minder werd in politiek & pers.

Niet dus :moe:


Dat is de wel bekende: Druk op de Ketel Houden

~Panthera~
02-09-05, 19:05
Van mij mogen ze het vloerkleed onder dit hele zooitje hysterio's trekken. :moe:
Hoe eerder, hoe beter.

freya
02-09-05, 21:14
Geplaatst door ~Panthera~
Van mij mogen ze het vloerkleed onder dit hele zooitje hysterio's trekken. :moe:
Hoe eerder, hoe beter.

www.vervroegdeverkiezingennu.nl/ (http://www.vervroegdeverkiezingennu.nl/)

~Panthera~
02-09-05, 21:24
Geplaatst door freya
www.vervroegdeverkiezingennu.nl/ (http://)

http://www.de.schroothoop.op.nl

:D

freya
02-09-05, 21:31
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.de.schroothoop.op.nl

:D

:eek: was de bedoeling dat mijn link het wel zou doen.

Heb t verbeterd :tik:

~Panthera~
02-09-05, 21:38
Geplaatst door freya
:eek: was de bedoeling dat mijn link het wel zou doen.

Heb t verbeterd :tik:

:fpetaf:

waterfiets
02-09-05, 22:00
Hij is lid van het comité van aanbeveling van het jenever genootschap dus ik zou pareren dat de minister te weinig doet aan het overmatig alcohol gebruik in deze samenleving.

Oeroeboeroe
02-09-05, 23:24
Geplaatst door MO_NL
Moslims boos over verwijt Remkes

http://www.ikonrtv.nl/uploadedImgs/remkespoef2.jpg
Minister Remkes schiet met losse flodders

Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) is ontstemd over het verwijt van minister Remkes (Binnenlandse Zaken) dat de islamitische gemeenschap te weinig doet tegen radicalisering onder moslims. "Wij besteden daar juist veel tijd en energie aan", zei voorzitter A. Tonca vrijdag. "Dan is het vervelend dat de minister dit roept".

Het CMO, waarbij de belangrijkste soennitische moskeekoepels zijn aangesloten, heeft meermalen geweld in de naam van de islam veroordeeld. Het nam vorig jaar het initiatief tot een draaiboek voor moskeeën over het omgaan met extremisme. Ook riep het de achterban op de overheid te steunen bij de aanpak van fundamentalisme en terrorisme.

Remkes vindt de moslimgemeenschap echter te weinig actief in het tegengaan van radicalisme. "Eerlijk gezegd mis ik dat krachtige geluid tot nu toe in Nederland. Het is te stil", zei de minister donderdag.

bron: Kerknieuws.nl

Is het inderdaad te stil?

Het is helemaal niet te stil. Dacht inderdaad de laatste tijd juist dat het beter ging.

Gelet op hoe dit schijtkabinet te werk gaat, zijn de burgers nog best mentaal gezond bezig, overigens. Hoor veel nuance om mij heen.

Zwarte Schaap
02-09-05, 23:44
Geplaatst door waterfiets
Hij is lid van het comité van aanbeveling van het jenever genootschap dus ik zou pareren dat de minister te weinig doet aan het overmatig alcohol gebruik in deze samenleving.

Moslims boos over verwijt Remkes

APELDOORN (ANP) - Het Contactorgaan Moslims en Overheid is ontstemd over het verwijt van minister Remkes (Binnenlandse Zaken) dat de islamitische gemeenschap te weinig doet tegen radicalisering onder moslims. ,,Wij besteden daar juist veel tijd en energie aan'', zei voorzitter Ayhan Tonca vrijdag. Het CMO, waarbij de belangrijkste soennitische moskeekoepels zijn aangesloten, heeft meermalen geweld in de naam van de islam veroordeeld. Het nam vorig jaar het initiatief tot een draaiboek voor moskeeën over het omgaan met extremisme. Ook riep het de achterban op de overheid te steunen bij de aanpak van fundamentalisme en terrorisme.

Remkes vindt de moslimgemeenschap te weinig actief in het tegengaan van radicalisme. ,,Eerlijk gezegd mis ik dat krachtige geluid tot nu toe in Nederland. Het is te stil'', zei de minister donderdag. ,,Dan heeft hij het afgelopen jaar niet geluisterd naar de krachtige signalen tegen extremisme die wij hebben laten horen'', reageerde Tonca. ,,Hij had het zeker te druk met het Jenevergenootschap'' , zei hij ironisch, verwijzend naar een nevenfunctie van Remkes.

Het CMO is volgens Tonca druk bezig met het ontwikkelen van concrete acties om radicalisering tegen te gaan. Hij verwees onder meer naar het protocol voor de signalering van extreem gedrag dat moskeeën in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes met het stadsdeelbestuur hebben opgesteld en maandag aan premier Balkenende presenteren.

Bron: AD/Rotterdams Dagblad 02/09/05