PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Discriminatie om dreadlocks onterecht'



~Panthera~
05-09-05, 09:57
'Discriminatie om dreadlocks onterecht'


AMSTERDAM - Het dragen van dreadlocks uit geloofsovertuiging mag niet een reden zijn om iemand geen managementfunctie toe te kennen. De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) oordeelde vorige week dat het Rastafarigeloof, waarbij de aanhangers voormalig keizer van Ethiopië Haile Selassie zien als goddelijke entiteit, kan worden beschouwd als godsdienst.

Dat liet het Meldpunt Discriminatie Amsterdam (MDA) maandag weten. Het is voor het eerst dat het CGB een uitspraak doet over dit geloof, aldus een woordvoerster van het meldpunt. Het meldpunt bracht de zaak bij de commissie, omdat ze een klacht binnen had gekregen van een Amsterdammer die in een sportzaak in zijn woonplaats werkt en een promotie tot assistent store manager aan zijn neus voorbij zag gaan. Zijn baas had hierbij als argument dat zijn dreadlocks, die hij uit overtuiging van het Rastafarigeloof draagt, niet representatief genoeg zijn voor deze functie.



http://www.cosgan.de/images/midi/figuren/a030.gif

waterfiets
05-09-05, 10:21
Vreemde uitspraak ... want als het nu de geloofsovertuiging is van de baas dat het vereren van de keizer als een god nu juist een vorm van bijgeloof is ? Ik vind de hele discussie rond respect om geloof ver doorgeschoten. Zo lang je geloof het voorschrijft mag je bijna alles zeggen in nederland en blijkbaar ook met vieze haren rondlopen. Een 'humanist' mag echter rustig ontslagen in vergelijkbare omstandigheden.

~Panthera~
05-09-05, 10:26
Geplaatst door waterfiets
Vreemde uitspraak ... want als het nu de geloofsovertuiging is van de baas dat het vereren van de keizer als een god nu juist een vorm van bijgeloof is ? Ik vind de hele discussie rond respect om geloof ver doorgeschoten. Zo lang je geloof het voorschrijft mag je bijna alles zeggen in nederland en blijkbaar ook met vieze haren rondlopen. Een 'humanist' mag echter rustig ontslagen in vergelijkbare omstandigheden.


Rumor: You do not wash dreadlocks. Hair must be dirty to dread.
Fact: If you do not wash your hair it will stink. Dreadlocked hair needs to be washed regularly just like un-dreaded hair. You can wash dreads just as you would wash a sponge, by working the soap in and then squeezing and rinsing repeatedly to get all the soap out. Clean hair will actually lock up faster than dirty or oily hair. Because nearly every soap and shampoo on the market contains residues it was thought that clean hair does not dread quickly, when in fact it is the residues (conditioners, moisterizers, builders and fragrance holders) in the soaps that prevent hair from locking up. This is why we reccommend washing you dreads only in residue free soaps and shampoos.

:fpetaf:

waterfiets
05-09-05, 10:33
Ja, ja ... en iemand die er propaganda voor maakt op het Internet en uitlegt aan anderen hoe je het moet doen schrijft ...

De eerste drie weken moet je je dreads om de 7 dagen wassen, dat is dus wel vies!Daarna inderdaad zo weinig mogelijk wassen want dan groeien ze het beste in na dat half jaar kan je ze zo vaak wassen als ze wilt want dan zijn het dus kluiten haar (echte dreads dus).

Klinkt mij niet zo fris ...

~Panthera~
05-09-05, 10:47
Geplaatst door waterfiets
Ja, ja ... en iemand die er propaganda voor maakt op het Internet en uitlegt aan anderen hoe je het moet doen schrijft ...

De eerste drie weken moet je je dreads om de 7 dagen wassen, dat is dus wel vies!Daarna inderdaad zo weinig mogelijk wassen want dan groeien ze het beste in na dat half jaar kan je ze zo vaak wassen als ze wilt want dan zijn het dus kluiten haar (echte dreads dus).

Klinkt mij niet zo fris ...


Er zijn ook mensen die stinken als een otter, die ook maar meteen ontslaan ? :rolleyes:

David
05-09-05, 11:57
Dreads hoeven niet te stinken. Ik heb een tijd dreads gehad en je kunt ze heel goed wassen. Toegegeven, het is een hele klus. Heel veel shampoo, lang inwerken, eindeloos uitspoelen en een halve fles azijn er overheen om de laatste zeepresten weg te krijgen. Maar het gaat prima.

ejsuocsuoC
05-09-05, 12:08
Geplaatst door David
Dreads hoeven niet te stinken. Ik heb een tijd dreads gehad en je kut heel goed wassen. Toegegeven, het is een hele klus. Heel veel shampoo, lang inwerken, eideloos uitspoelen en een halve fles azijn er overheen om de laatste zeepresten weg te krijgen. Maar het gaat prima.

:haha:

cC

David
05-09-05, 12:11
Geplaatst door ejsuocsuoC
:haha:

cC



:haha:

Okay, het is al verbeterd. :lol:


Zal wel komen omdat ik een baarmoederhatende gefrustreerde etc. etc. ben. Vraag maar aan Schaap.

delirious
05-09-05, 12:12
Geplaatst door ejsuocsuoC
:haha:

cC


:hihi:

Goodnight
06-09-05, 10:09
05-09-2005 10:44
AMSTERDAM (ANP) - Het dragen van dreadlocks uit geloofsovertuiging mag niet een reden zijn om iemand geen managementfunctie toe te kennen. De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) oordeelde vorige week dat het Rastafarigeloof kan worden beschouwd als godsdienst.

Dat liet het Meldpunt Discriminatie Amsterdam (MDA) maandag weten. Het is voor het eerst dat het CGB een uitspraak doet over het Rastafarigeloof, waarbij de aanhangers voormalig keizer van Ethiopië Haile Selassie zien als goddelijke entiteit. Het meldpunt bracht de zaak bij de commissie, omdat ze een klacht binnen had gekregen van een Amsterdammer die in een sportzaak in zijn woonplaats werkt en een promotie tot assistent store manager aan zijn neus voorbij zag gaan. Zijn baas had hierbij als argument dat zijn dreadlocks, die hij uit overtuiging van het Rastafarigeloof draagt, niet representatief genoeg zijn voor deze functie.

Volgens het MDA werkt de man al enkele jaren naar tevredenheid in de sportzaak. ,,Het kan niet zo zijn dat hij niet in aanmerking komt voor promotie omdat hij dreads heeft. Die representativiteit geldt voor alle medewerkers, niet alleen voor store managers'', aldus de woordvoerster. Of de werkgever naar aanleiding van de uitspraak van het CGB van mening is veranderd, kon zij niet zeggen.

delirious
06-09-05, 10:15
Oi!!! Goody...http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=151650 :hihi:

Goodnight
06-09-05, 10:19
Geplaatst door delirious
Oi!!! Goody...http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=151650 :hihi:

:hihi:

dat krijg je ervan als je een paar dagen niet online komt :D

Las het pas vanochtend in de metro in de metro :haha:

delirious
06-09-05, 10:29
Geplaatst door Goodnight
:hihi:

dat krijg je ervan als je een paar dagen niet online komt :D

Las het pas vanochtend in de metro in de metro :haha:

Is een dag, paar dagen voor jou?
Dacht dat ik je gisteren nog zag prikken.
Zo erg dat je het niet meer weet Goody? :hihi:

Goodnight
06-09-05, 10:31
Geplaatst door delirious
Is een dag, paar dagen voor jou?
Dacht dat ik je gisteren nog zag prikken.
Zo erg dat je het niet meer weet Goody? :hihi:

Je ziet ze vliegen :ego:

Ik heb gisteren de pc met geen vinger aangeraakt!
Was eergisteren dus alles bij elkaar 48 uur is 2 dagen JA!

Goodnight
06-09-05, 10:33
eh..:nerveus:

36 uur dan..is anderhalve dag!

delirious
06-09-05, 10:37
Geplaatst door Goodnight
eh..:nerveus:

36 uur dan..is anderhalve dag!

Zit je te kloten, Goody.. :hihi:

Goodnight
06-09-05, 10:41
Geplaatst door delirious
Zit je te kloten, Goody.. :hihi:

:pfuh:

Voor kloten moet je in het topic van Panthera zijn :D

delirious
06-09-05, 10:44
Voor kloten moet je in het topic van Panthera zijn :argwaan:

Goodnight
06-09-05, 11:00
Geplaatst door delirious


:blij:

waterfiets
06-09-05, 11:33
Geplaatst door ~Panthera~
Er zijn ook mensen die stinken als een otter, die ook maar meteen ontslaan ? :rolleyes:

Als het mijn werknemers zouden zijn ... graag direct ontslaan inderdaad !