PDA

Bekijk Volledige Versie : "Saddam krijgt de doodstraf"



ejsuocsuoC
05-09-05, 10:56
Saddam krijgt de doodstraf"
Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 5 september 2005 @ 11:40

Een woordvoerder van de Iraakse regering heeft afgelopen zondag laten weten dat de kans groot is dat de Iraakse ex-dictator Saddam Hussein binnen enkele maanden wordt opgehangen. Op 19 oktober zal het proces tegen Hussein van start gaan. Hij zal dan terecht staan voor de slachtpartij die in 1982 werd aangericht. Toen werden 143 mannen in een dorp gedood als vergelding voor een mislukte aanslag op Hussein.

Wanneer de despoot schuldig wordt bevonden, krijgt hij de doodstraf en zal het vonnis snel worden voltrokken. De rechtbank zal dan niet meer toekomen aan de behandeling van andere misdaden gepleegd door het regime van Saddam Hussein, aldus de woordvoerder.

cC

Tomas
05-09-05, 11:15
Dat gaat mij allemaal iets te snel en te gemakkelijk.

Marsipulami
05-09-05, 11:31
Geplaatst door Tomas
Dat gaat mij allemaal iets te snel en te gemakkelijk.

Is dan ook maar gewoon een showproces, om mensen het gevoel te geven dat het allemaal correct volgens de regeltjes is verlopen. Ik ben vooral verwondert dat men zo weinig kan vinden ten laste van Saddam Hoessein. Ik denk dat het makkelijker zou zijn om Bush veroordeeld te krijgen. Maar goed recht en macht worden eens te meer met elkaar vereenzelvigd.