PDA

Bekijk Volledige Versie : Helaas heren, uw ballen worden te duur.



~Panthera~
05-09-05, 18:33
Bal gehakt fors duurder

Uitgegeven: 5 september 2005 17:11
Laatst gewijzigd: 5 september 2005 18:34

ZOETERMEER - Nederlanders moeten dit jaar meer betalen voor hun vertrouwde bal gehakt. De prijs van gehakt steeg in de eerste helft van dit jaar met bijna 9 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, meldde de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PPE) maandag.

In algemene zin zijn de karbonaadjes, biefstukjes en kipfilets dit jaar volgens het schap duurder dan vorig jaar. Toch blijken consumenten aan hun stukje vlees te hechten, waardoor de aankopen min of meer stabiel bleven.


De lijst kent wel opvallende stijgers en dalers. Zo kochten Nederlanders in de eerste helft van dit jaar 12 procent meer lams- en schapenvlees dan in dezelfde periode in 2004. Ook namen ze vaker kalkoen mee naar huis (13 procent). Rundvlees en kalfvlees gingen minder vaak in de boodschappentassen mee: 7 procent en bijna 10 procent minder.

Barbecueweer

De gemengde vleesproducten als vinken, worsten en hamburgers gingen voor een gemiddeld lagere prijs over de toonbank. Ook het goede barbecueweer in juni zorgde ervoor dat deze vleesproducten beter verkocht werden, waarmee de tegenvallende cijfers uit het eerste kwartaal voor gemengd vlees meer dan goedgemaakt zijn.


:engel:

delirious
05-09-05, 18:47
Geplaatst door ~Panthera~
Bal gehakt fors duurder

Uitgegeven: 5 september 2005 17:11
Laatst gewijzigd: 5 september 2005 18:34

ZOETERMEER - Nederlanders moeten dit jaar meer betalen voor hun vertrouwde bal gehakt. De prijs van gehakt steeg in de eerste helft van dit jaar met bijna 9 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, meldde de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PPE) maandag.

In algemene zin zijn de karbonaadjes, biefstukjes en kipfilets dit jaar volgens het schap duurder dan vorig jaar. Toch blijken consumenten aan hun stukje vlees te hechten, waardoor de aankopen min of meer stabiel bleven.


De lijst kent wel opvallende stijgers en dalers. Zo kochten Nederlanders in de eerste helft van dit jaar 12 procent meer lams- en schapenvlees dan in dezelfde periode in 2004. Ook namen ze vaker kalkoen mee naar huis (13 procent). Rundvlees en kalfvlees gingen minder vaak in de boodschappentassen mee: 7 procent en bijna 10 procent minder.

Barbecueweer

De gemengde vleesproducten als vinken, worsten en hamburgers gingen voor een gemiddeld lagere prijs over de toonbank. Ook het goede barbecueweer in juni zorgde ervoor dat deze vleesproducten beter verkocht werden, waarmee de tegenvallende cijfers uit het eerste kwartaal voor gemengd vlees meer dan goedgemaakt zijn.


:engel:

Markt voor Wide-O......ching ching...

~Panthera~
05-09-05, 18:58
Geplaatst door delirious
Markt voor Wide-O......ching ching...


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a143.gif :hihi:

delirious
05-09-05, 18:59
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a143.gif :hihi:


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c038.gif

~Panthera~
05-09-05, 19:02
Geplaatst door delirious
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c038.gif

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif

delirious
05-09-05, 19:10
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a213.gif

~Panthera~
05-09-05, 19:13
Geplaatst door delirious
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a213.gif


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a063.gif

delirious
05-09-05, 19:16
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a063.gif


:hihi:

Wortel
05-09-05, 20:10
Neem toch vegetarische ballen. Een stuk goedkoper maar net zo kruidig operationeel.

Orakel
05-09-05, 20:42
Geplaatst door Wortel
Neem toch vegetarische ballen.

Daar heb ik er een paar van als collega rondlopen. Heel naargeestig volk. Die zijn er net zo uit gaan zien als die togoe die ze eten.
Bleke bek, zuur gezicht, peikhaar, het hele jaar op die bordeelslippers rondstruinen en dan maar kalorietjes tellen.
Ze kijken je de visburger uit je klauwen echt.
"Weet jij wel hoeveel dat arme beestje geleden heeft? En weet jij wel hoeveel kalorietjes daar in zitten?"
Wat een zuigerts. Tfoe.

Sjow, ff stoom afblazen.

Wortel
05-09-05, 20:52
Ik had het dan ook over kruidige en niet over flauwe ballen. :D
Je zou inderdaad niet goed worden van de witte ingevallen humorloze gezichten. Toch ligt dat mijns inziens niet aan de tofu als zodanig. Er zijn bodybuilders die daarop leven. En wees eerlijk: Kan die sojakaas het helpen dat die lui zo staan te galbakken?

~Panthera~
05-09-05, 21:01
Geplaatst door Wortel
Ik had het dan ook over kruidige en niet over flauwe ballen. :D
Je zou inderdaad niet goed worden van de witte ingevallen humorloze gezichten. Toch ligt dat mijns inziens niet aan de tofu als zodanig. Er zijn bodybuilders die daarop leven. En wees eerlijk: Kan die sojakaas het helpen dat die lui zo staan te galbakken?

Nou, ok, dat niet, maar die sojakaas is toch op zijn minst medeschuldig. :hihi:

Orakel
05-09-05, 21:04
Geplaatst door Wortel
[B]Ik had het dan ook over kruidige en niet over flauwe ballen. :D

Nog erger. Die lopen d'r ook rond bij ons. Enorme viswijven bint dat. Van die kenau's met haar op de tanden en onder de oksels. Zoveel haar dat als die hun hoofd open doen, het lijkt alsof je naar Discovery zit te kijken. "Vandaag een special over Donker Afrika, dames en heren."
En je hoeft ze maar an te kijken en ze bitsen: "Heb ik wat van je an?".
En als je dan zegt: "Nee, want dan had je d'r wel beter uitgezien", dan krijg je toch een lading tofoe naar je hoofd, niet te kort.
En dat volk zoekt mekaar ook altijd op, beetje radicaliseren op de gang en anarchistisch doen in een groen hoekje in de kantine.
Zet er 2 bij mekander en je waart je in de Hobbitstee.
Hek d'r omheen en subsidie aanvragen bij Ontwikkelingssamenwerking.
Binnen is binnen.

Prlwytzkofski
05-09-05, 21:23
Geplaatst door Orakel
Hek d'r omheen en subsidie aanvragen bij Ontwikkelingssamenwerking.


Geeft dat geen gedonder met het Meldpunt?

~Panthera~
05-09-05, 21:24
Geplaatst door Orakel
Nog erger. Die lopen d'r ook rond bij ons. Enorme viswijven bint dat. Van die kenau's met haar op de tanden en onder de oksels. Zoveel haar dat als die hun hoofd open doen, het lijkt alsof je naar Discovery zit te kijken. "Vandaag een special over Donker Afrika, dames en heren."
En je hoeft ze maar an te kijken en ze bitsen: "Heb ik wat van je an?".
En als je dan zegt: "Nee, want dan had je d'r wel beter uitgezien", dan krijg je toch een lading tofoe naar je hoofd, niet te kort.
En dat volk zoekt mekaar ook altijd op, beetje radicaliseren op de gang en anarchistisch doen in een groen hoekje in de kantine.
Zet er 2 bij mekander en je waart je in de Hobbitstee.
Hek d'r omheen en subsidie aanvragen bij Ontwikkelingssamenwerking.
Binnen is binnen.


Radicale splintergroepen in de tofoe :schok:

Altijd al gedacht, niet tof.(oe) :argwaan:

mark61
05-09-05, 21:40
Geplaatst door ~Panthera~
Radicale splintergroepen in de tofoe :schok:

Altijd al gedacht, niet tof.(oe) :argwaan:

Tofoe aliek!

delirious
05-09-05, 21:58
Geplaatst door Orakel
Daar heb ik er een paar van als collega rondlopen. Heel naargeestig volk. Die zijn er net zo uit gaan zien als die togoe die ze eten.
Bleke bek, zuur gezicht, peikhaar, het hele jaar op die bordeelslippers rondstruinen en dan maar kalorietjes tellen.
Ze kijken je de visburger uit je klauwen echt.
"Weet jij wel hoeveel dat arme beestje geleden heeft? En weet jij wel hoeveel kalorietjes daar in zitten?"
Wat een zuigerts. Tfoe.

Sjow, ff stoom afblazen.

:lol:

~Panthera~
05-09-05, 22:08
Geplaatst door mark61
Tofoe aliek!


Takbier ??? :argwaan:

TonH
05-09-05, 23:50
Geplaatst door ~Panthera~
hun stukje vlees

Wat een oerhollandse uitdrukking... Ooit iemand uit een gastvrijland over zijn/haar "stukje vlees" horen seike? :moe:

~Panthera~
06-09-05, 08:26
Geplaatst door TonH
Wat een oerhollandse uitdrukking... Ooit iemand uit een gastvrijland over zijn/haar "stukje vlees" horen seike? :moe:


Nee, dan klopt het toch ? :hihi:

observer
06-09-05, 09:13
Geplaatst door Orakel
Daar heb ik er een paar van als collega rondlopen. Heel naargeestig volk. Die zijn er net zo uit gaan zien als die togoe die ze eten.
Bleke bek, zuur gezicht, peikhaar, het hele jaar op die bordeelslippers rondstruinen en dan maar kalorietjes tellen.
Ze kijken je de visburger uit je klauwen echt.
"Weet jij wel hoeveel dat arme beestje geleden heeft? En weet jij wel hoeveel kalorietjes daar in zitten?"
Wat een zuigerts. Tfoe.

Sjow, ff stoom afblazen. kan het zo snel niet meer vinden maar heb een brilliant filmpje waar een stel van die peta fanatici staan te gillen voor een KFC restaurant en dat een gozer er met een enorme bak kip tussen gaat staan enzegt "willen jullie ook een stukje het is echt goede kip" al die wijven gillen echt prachtig

krijg altijd de neiging als dat soort mensen beginnen een enorme hamburger liefst met een fototje van het dier wat er voor geslacht is erbij voor hun neus op te eten

Wortel
06-09-05, 10:20
Tfoe. Toch maar tofoe. :melig2:

~Panthera~
06-09-05, 10:23
Geplaatst door Wortel
Tfoe. Toch maar tofoe. :melig2:


Oh Boy, Wortel radicaliseert ook al. :schok:

:hihi:

David
06-09-05, 13:53
Geplaatst door Orakel
Nog erger. Die lopen d'r ook rond bij ons. Enorme viswijven bint dat. Van die kenau's met haar op de tanden en onder de oksels. Zoveel haar dat als die hun hoofd open doen, het lijkt alsof je naar Discovery zit te kijken. "Vandaag een special over Donker Afrika, dames en heren."
En je hoeft ze maar an te kijken en ze bitsen: "Heb ik wat van je an?".
En als je dan zegt: "Nee, want dan had je d'r wel beter uitgezien", dan krijg je toch een lading tofoe naar je hoofd, niet te kort.
En dat volk zoekt mekaar ook altijd op, beetje radicaliseren op de gang en anarchistisch doen in een groen hoekje in de kantine.
Zet er 2 bij mekander en je waart je in de Hobbitstee.
Hek d'r omheen en subsidie aanvragen bij Ontwikkelingssamenwerking.
Binnen is binnen.


En ik dacht dat mijn werk erg was.

Wortel
06-09-05, 14:05
Oh Boy, Wortel radicaliseert ook al.

Doe snel de deur van je schrank open, dan steek ik mijn hoofd er even in. Tenzij er erg veel vleesballen liggen, natuurlijk.

~Panthera~
06-09-05, 15:13
Geplaatst door Wortel
Doe snel de deur van je schrank open, dan steek ik mijn hoofd er even in. Tenzij er erg veel vleesballen liggen, natuurlijk.


:haha: :wohaa: