PDA

Bekijk Volledige Versie : Nazi's werkten aan chocolade-bom



delirious
05-09-05, 20:17
Nazi's werkten aan chocolade-bom

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

LONDEN - Nazi's hadden in de Tweede Wereldoorlog het plan Groot-Brittannië te veroveren met 'chocolade-bommen'. Het explosieve snoepgoed moest onder de Britten dood en verderf zaaien. Dat maakten Britse archivarissen maandag bekend. Het bewijs daarvoor vonden ze de afgelopen zes maanden in documenten van de Nationale Archieven van Groot-Brittannië.

De nazi's hadden een chocoladereep gemaakt met daarin een dunne metalen strip. Als die werd afgebroken, volgde na zeven seconden een explosie. Het effect zou vergelijkbaar zijn met dat van een handgranaat.


Voor zover bekend hebben Duitsers tijdens de oorlog echter nooit succesvol met deze methode aanslagen gepleegd in Groot-Brittannië. De Britse dienst zou de methode al snel ontdekt hebben. Alle Duitse agenten die de bom moesten verspreiden, werden opgepakt.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40763000/jpg/_40763040_chocolate_recrop_pa230.jpg

nu

delirious
05-09-05, 20:20
Willy Wonka?

Joesoef
05-09-05, 20:49
Geplaatst door delirious
Willy Wonka?

Willy Vlonka. Laat Dahl het maar niet horen....

delirious
05-09-05, 21:07
Geplaatst door Joesoef
Willy Vlonka. Laat Dahl het maar niet horen....


Who is Dahl ?

~Panthera~
05-09-05, 21:20
Geplaatst door delirious
Who is Dahl ?

De schijver van Willy Wonka.

Weet je wat je van hem eens moet lezen ? De reuzenperzik. :D
Je ligt helemaal VLAK !! :hihi:

-----------------------

Het jongetje James woont al jaren met zijn tantes Spons en Spijker in een raar bouwvallig huis op de top van een hoge heuvel in het zuiden van Engeland. James moet van die niet zo lieve tantes altijd hard werken. Aan dit saaie leven komt een eind als hij van een oud mannetje een zakje met toverkracht krijgt. Hij laat het zakje bij de kale perzikboom vallen. Door de toverkracht groeit er aan de boom een reusachtige perzik, die net zo groot wordt als een huis.
James kruipt door een tunnel de reuzenperzik binnen en wordt vriendjes met de Ouwe-Groene-Sprinkhaan, met juffrouw Spin, het Lieveheersbeest en nog meer dieren. Samen maken zij de de gekste avonturen mee, zoals een luchtreis over de oceaan.

:handbang:

Joesoef
05-09-05, 21:22
Geplaatst door delirious
Who is Dahl ?


http://tinyurl.com/7ncyf

gh.wille
06-09-05, 00:07
Geplaatst door delirious
LONDEN - Nazi's hadden in de Tweede Wereldoorlog het plan Groot-Brittannië te veroveren met 'chocolade-bommen'. Het explosieve snoepgoed moest onder de Britten dood en verderf zaaien. Dat maakten Britse archivarissen maandag bekend. Het bewijs daarvoor vonden ze de afgelopen zes maanden in documenten van de Nationale Archieven van Groot-Brittannië.

De nazi's hadden een chocoladereep gemaakt met daarin een dunne metalen strip. Als die werd afgebroken, volgde na zeven seconden een explosie. Het effect zou vergelijkbaar zijn met dat van een handgranaat.


Voor zover bekend hebben Duitsers tijdens de oorlog echter nooit succesvol met deze methode aanslagen gepleegd in Groot-Brittannië. De Britse dienst zou de methode al snel ontdekt hebben. Alle Duitse agenten die de bom moesten verspreiden, werden opgepakt.

nu

Betwijfel of dit tot een massale uitroeing van de Britse bevolking had bijgedragen , dit is voor mij trouwens voor het eerst dat ik er iets over verneem , lijkt me ook erg stupide .
Veel gevaarlijker waren de hionderden pakketten met namaak Ponden, die waren door Joodse (gedwongen experts ) vervaardigd en bijna niet van echt te onderscheiden, als deze gedropt hadden kunnen worden had de Britse economie een gevoelige klap gekregen .

V.G.G.

Zwarte Schaap
06-09-05, 01:13
Het meest bizarre wat ik ooit gelezen heb is een homo-bom. De bedoeling was om de vijandelijke legers om te turnen in ''laffe'' homos of zoiets.

gh.wille
06-09-05, 01:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het meest bizarre wat ik ooit gelezen heb is een homo-bom. De bedoeling was om de vijandelijke legers om te turnen in ''laffe'' homos of zoiets.

Geen slecht idee , maar hoe voer je dat uit ?
:wat?!:

Zwarte Schaap
06-09-05, 01:43
Geplaatst door gh.wille
Geen slecht idee , maar hoe voer je dat uit ?
:wat?!:

Homobom

De Homobom is de informele naam voor een nooit gemaakt chemisch wapen, hoewel er aanwijzingen zijn dat de Verenigde Staten de ontwikkeling van dit wapen serieus hebben overwogen. Het zou moeten bestaan uit een afroditische chemische stof die vijandige soldaten seksueel onweerstaanbaar voor elkaar zouden maken, en zou leiden tot onderlinge homoseksuele gedragingen. Soldaten zouden dan wel wat anders aan hun hoofd hebben dan vechten.

Het idee was onderdeel van een voorstel opgesteld in 1994 door het US Air Force Wright Laboratory gevestigd te Ohio, en aangeboden aan het Pentagon onder de titel Harassing, Annoying, and 'Bad Guy' Identifying Chemicals. Het voorstel is boven water gehaald door het Sunshine project, gebruik makend van de wet op openbaarheid van bestuur. Het projectvoorstel bevatte een begroting van 7.5 miljoen USD voor zes jaar ontwikkelingstijd.

Na de publicatie van het voorstel ontkende het Pentagon dat het voorstel ooit serieus was genomen, maar het Sunshine project heeft referenties aan het voorstel in officiële documenten gevonden die dateren uit 2000 en 2001 .

http://nl.wikipedia.org/wiki/Homobom

Mark
06-09-05, 06:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het meest bizarre wat ik ooit gelezen heb is een homo-bom. De bedoeling was om de vijandelijke legers om te turnen in ''laffe'' homos of zoiets.

Het idee daar achter was om via een chemisch stofje mensen zo opgewonden te maken dat ze spontaan sex met elkaar zouden hebben ipv te strijden.

Wide-O
06-09-05, 09:09
Weapons of Mass Fornication, als het ware.

~Panthera~
06-09-05, 09:18
or perspiration. :hihi:

observer
06-09-05, 10:15
Geplaatst door gh.wille
Betwijfel of dit tot een massale uitroeing van de Britse bevolking had bijgedragen , dit is voor mij trouwens voor het eerst dat ik er iets over verneem , lijkt me ook erg stupide .
Veel gevaarlijker waren de hionderden pakketten met namaak Ponden, die waren door Joodse (gedwongen experts ) vervaardigd en bijna niet van echt te onderscheiden, als deze gedropt hadden kunnen worden had de Britse economie een gevoelige klap gekregen .

V.G.G. hadden de russen in afghanistan niet soortgelijke dingen gebruikt weet zeker dat ze mijnen die eruit zagen als speelgoed gebruikt hebben

gh.wille
06-09-05, 22:39
Geplaatst door observer
hadden de russen in afghanistan niet soortgelijke dingen gebruikt weet zeker dat ze mijnen die eruit zagen als speelgoed gebruikt hebben

Dat is HEEL wat anders ! dat is een soort booby trap , dit werd in veel variaties toegepast ,en zelfs in lijken van gesneuvelden gestopt !
Maar een chocolade reep ,stel eens voor hoe je zo,n massa moet vervoeren versprijden en na enkele repen heeft het al geen effect meer , droppen is ook geen optie dus gewoon een niet haalbaar stom plan ! Nee dan de JAPPEN DIE LIETEN BALONNETJES OP , waarvan zelfs enkele met gunstige wind Amerika bereikten , en daar zonder schade aan te richten overigens tot ontploffing kwamen.
Overigens zijn dat soort dingen al in vele oorlogen toegepast , neem maar het bekende,, Paard van Troje'' en niet te vergeten de duizenden ,,Nep parachutisten " dat waren poppen met explosieven die achter de Duitse linie,s gedropt werden en daar voor de nodige verwarringeng zorgden tijdens de eerste uren van D.day .
En zo zijn er honderden voorbeelden , de Arabieren en ook de BEI van TUNIS hadden zo hun valstrikjes voor het geval de stad aangevallen zou worden , dan spoot boven de poort een straal kokende teer en olie op de boosdoeners en of het waar is Weet Ik Niet ,maar het schijnt dat er ook bijenkorven (uiteraard met bijen ) van de stads wal gegooid werden ,nou probeer dan maar eens je pijltje te richten ! :moeilijk: lijkt me . MORAALvan het verhaal :
Al met al zijn de mensen erg vinding rijk om elkaar het leven zo zuur mogelijk te maken !

V.G.G.

_h4T3D_sE7eN
06-09-05, 23:02
Geplaatst door delirious
Who is Dahl ?


Oh mijn God, hoezo (jeugd)lectuurbarbaar. :hihi:

Roald Dahl, de favoriete schrijver in de kindertijd van zowat iedere 25/30-plusser van nu.

Meesterlijke boeken schreef die gast. Mathilda, de GVR, Willy Wonka en ga zo maar door.

Nostalgie ... *zucht*

Zwarte Schaap
06-09-05, 23:13
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Oh mijn God, hoezo (jeugd)lectuurbarbaar. :hihi:

Roald Dahl, de favoriete schrijver in de kindertijd van zowat iedere 25/30-plusser van nu.

Meesterlijke boeken schreef die gast. Mathilda, de GVR, Willy Wonka en ga zo maar door.

Nostalgie ... *zucht*

De fantastische meneer vos, Daantje de wereldkampioen en de vingersmid zijn mijn lievelingsverhalen van Roald Dahl.

observer
07-09-05, 00:12
Nee dan de JAPPEN DIE LIETEN BALONNETJES OP , waarvan zelfs enkele met gunstige wind Amerika bereikten , en daar zonder schade aan te richten overigens tot ontploffing kwamen. klopt 1 van de meest ingenieuze maar ook domme ideeen

de ballonen droegen voornamelijk brandbommen die aan de westkust branden in de bossen ed moesten veroorzaken

grote fout in het idee was dat de straalstroom wind die de japanners nodig hadden alleen in de winter boven land liep

bossen branden niet zo als ze nat vochtig of onder ene meter sneeuw liggen :chinees:

gh.wille
07-09-05, 01:04
Geplaatst door observer
klopt 1 van de meest ingenieuze maar ook domme ideeen

de ballonen droegen voornamelijk brandbommen die aan de westkust branden in de bossen ed moesten veroorzaken

grote fout in het idee was dat de straalstroom wind die de japanners nodig hadden alleen in de winter boven land liep

bossen branden niet zo als ze nat vochtig of onder ene meter sneeuw liggen :chinees:

Ergens toch wel jammer , want dan had je de ideale ,,NATUURRAMP "
gehad en hadden de Jappen het bij het rechte eind gehad met hun (Goddelijke Wind ) en hadden die SHINTO aanbidders , die Christen honden toch mooi ff een poepie laten ruiken !

Met alle respect maar ik moet nu toch ff lache , bij het idee alleen al :tik: