PDA

Bekijk Volledige Versie : Ali B. rapt de wereld rond in boek



NIS
07-09-05, 10:45
Ali B. rapt de wereld rond in boek
Uitgegeven op 07 september 2005 om 10:53 uur, bijgewerkt om 11:16

(Novum) - De Nederlandse rapper Ali B. brengt in oktober het boek 'Rap around the world' uit. Daarin worden thema's behandeld als kinderprostitutie, aids en kinderarbeid. Het boek verschijnt ter gelegenheid van de reis die Ali B. heeft gemaakt naar zeven ontwikkelingslanden. Het verhaal bevat de dagboekaantekeningen en de raps die Ali B. tijdens de reizen heeft gemaakt.


Op uitnodiging van Plan Nederland bezocht de rapper de landen om te onderzoeken onder welke omstandigheden jongeren op de wereld leven. Plan Nederland ontwikkelde het project om Nederlandse jongeren te betrekken bij ontwikkelingsvraagstukken en de oneerlijke verdeling van welvaart in de wereld.

Ali B. bezoekt in de serie met afwisselende co-rappers Senegal, Malawi, de Filippijnen, Bangladesh, Ecuador, de Dominicaanse Republiek en Colombia. Met lokale rappers maken Ali B. en de co-rapper tijdens elke reis een rap over hun ervaringen.

Voordat het boek uitkomt, is het resultaat van deze muzikale reizen vanaf woensdag te zien op MTV. Gelijk met het boek 'Rap around the world' verschijnt de dvd met interviews en de zevendelige televisieserie. Dit najaar gaan ongeveer zevenhonderd VMBO-scholen aan de slag met een speciaal 'Rap around the world'-lespakket, waarin Ali B. optreedt als virtueel docent.

sjaen
07-09-05, 11:48
Geplaatst door NIS
Ali B. rapt de wereld rond in boek
Uitgegeven op 07 september 2005 om 10:53 uur, bijgewerkt om 11:16

(Novum) - De Nederlandse rapper Ali B. brengt in oktober het boek 'Rap around the world' uit. Daarin worden thema's behandeld als kinderprostitutie, aids en kinderarbeid. Het boek verschijnt ter gelegenheid van de reis die Ali B. heeft gemaakt naar zeven ontwikkelingslanden. Het verhaal bevat de dagboekaantekeningen en de raps die Ali B. tijdens de reizen heeft gemaakt.


Op uitnodiging van Plan Nederland bezocht de rapper de landen om te onderzoeken onder welke omstandigheden jongeren op de wereld leven. Plan Nederland ontwikkelde het project om Nederlandse jongeren te betrekken bij ontwikkelingsvraagstukken en de oneerlijke verdeling van welvaart in de wereld.

Ali B. bezoekt in de serie met afwisselende co-rappers Senegal, Malawi, de Filippijnen, Bangladesh, Ecuador, de Dominicaanse Republiek en Colombia. Met lokale rappers maken Ali B. en de co-rapper tijdens elke reis een rap over hun ervaringen.

Voordat het boek uitkomt, is het resultaat van deze muzikale reizen vanaf woensdag te zien op MTV. Gelijk met het boek 'Rap around the world' verschijnt de dvd met interviews en de zevendelige televisieserie. Dit najaar gaan ongeveer zevenhonderd VMBO-scholen aan de slag met een speciaal 'Rap around the world'-lespakket, waarin Ali B. optreedt als virtueel docent.

:fpetaf:

Commeilfaut
07-09-05, 15:26
Ali B moet aan de honden gevoerd worden.

~Panthera~
07-09-05, 15:42
Geplaatst door Commeilfaut
Ali B moet aan de honden gevoerd worden.


:wtf: u are in need of a shrink. and quick.

wytze
07-09-05, 16:02
Geplaatst door NIS


(Novum) - De Nederlandse rapper Ali B.

Commeilfaut
07-09-05, 16:51
Geplaatst door ~Panthera~
:wtf: u are in need of a shrink. and quick.

Shut up, of ik kom je Siamese katten verkrachten.

:tover:

~Panthera~
07-09-05, 17:45
Geplaatst door Commeilfaut
Shut up, of ik kom je Siamese katten verkrachten.

:tover:


Weinig kans.

Imperatrice
07-09-05, 17:48
derroe bi fdi7a hedek Ali B :jammer:

wytze
07-09-05, 17:51
Geplaatst door Imperatrice
derroe bi fdi7a hedek Ali B :jammer:


ik weet niet of ie dit begrijpt, als nederlander zijnde :nerveus:

Wide-O
07-09-05, 17:57
Geplaatst door Commeilfaut
Ali B moet aan de honden gevoerd worden.

Tsja, ik denk dat ik het boek wel koop. Lijkt me interessant.

Of ben ik dan weer een potenrammer ? :maf:

~Panthera~
07-09-05, 17:59
Geplaatst door Wide-O
Tsja, ik denk dat ik het boek wel koop. Lijkt me interessant.

Of ben ik dan weer een potenrammer ? :maf:

Of een homo.

Wide-O
07-09-05, 18:01
Geplaatst door ~Panthera~
Of een homo.

Of beide, hoewel dat een individueel schismaveroorzakende gesteldheid zou zijn :rood:

~Panthera~
07-09-05, 18:07
Geplaatst door Wide-O
Of beide, hoewel dat een individueel schismaveroorzakende gesteldheid zou zijn :rood:


Misschien kunnen de MPS'jes er onderling uitkomen ? :engel:

Imperatrice
07-09-05, 18:17
Geplaatst door wytze
ik weet niet of ie dit begrijpt, als nederlander zijnde :nerveus:

Nee? Aangezien hij zich zelf ziet als een soort profeet voor de Marokkaanse hangjongeren :cheefbek:

Wide-O
07-09-05, 18:21
Geplaatst door Imperatrice
Nee? Aangezien hij zich zelf ziet als een soort profeet voor de Marokkaanse hangjongeren :cheefbek:

Bull.

delirious
07-09-05, 18:22
Geplaatst door Imperatrice
Nee? Aangezien hij zich zelf ziet als een soort profeet voor de Marokkaanse hangjongeren :cheefbek:

Dan heb jij een totaal verkeerde Ali voor je. :cheefbek:

Commeilfaut
07-09-05, 19:29
Geplaatst door Wide-O
Tsja, ik denk dat ik het boek wel koop. Lijkt me interessant.

Of ben ik dan weer een potenrammer ? :maf:

Nee, dan ben je gewoon de zoveelste moron die zijn zuurverdiende centjes aan troep uitgeeft. Geeft niet. Je bent in goed gezelschap... van zo'n vier a vijf miljard andere morons.

mulan
07-09-05, 19:54
Ik vind zijn manier van rappen gewoon zwaar irritant maar voor de rest heb ik geen problemen met die gast. (of dat was t onderwerp nie of wel? :wat?!: )

mulan
07-09-05, 19:55
Geplaatst door Commeilfaut
Nee, dan ben je gewoon de zoveelste moron die zijn zuurverdiende centjes aan troep uitgeeft. Geeft niet. Je bent in goed gezelschap... van zo'n vier a vijf miljard andere morons.

Misschien kun je een lijst opstellen van wat wel geoorloofd is te kopen!

Commeilfaut
07-09-05, 20:24
Geplaatst door mulan
Misschien kun je een lijst opstellen van wat wel geoorloofd is te kopen!

Nee.

Ik heb liever dat jullie in duisternis verkeren.

mulan
07-09-05, 20:26
Geplaatst door Commeilfaut
Nee.

Ik heb liever dat jullie in duisternis verkeren.

Ik geef geen geld uit,ik download alles.Kun je boeken ook downloaden?

Commeilfaut
07-09-05, 20:31
Geplaatst door mulan
Ik geef geen geld uit,ik download alles.Kun je boeken ook downloaden?

Dat is mogelijk. Maar dan is het weer de vraag of jij leest en wat je voorkeuren zijn. :wohaa:

Bok!

mulan
07-09-05, 20:36
Geplaatst door Commeilfaut
Dat is mogelijk. Maar dan is het weer de vraag of jij leest en wat je voorkeuren zijn. :wohaa:

Bok!

Jij bent pas echt slim.Ik lees inderdaad niet.Dat downloaden doet er dus eigenlijk niet toe.

Commeilfaut
07-09-05, 21:29
Geplaatst door mulan
Jij bent pas echt slim.Ik lees inderdaad niet.Dat downloaden doet er dus eigenlijk niet toe.

Zie je wel. Het is hopeloos. Je lijkt wel een Andorees.

mulan
07-09-05, 21:34
Geplaatst door Commeilfaut
Zie je wel. Het is hopeloos. Je lijkt wel een Andorees.

Absoluut,zo ben ik. :argwaan:

Commeilfaut
07-09-05, 21:37
Geplaatst door mulan
Absoluut,zo ben ik. :argwaan:

:love:

Ik hou van Andorezen.

Commeilfaut
07-09-05, 21:38
Geplaatst door Commeilfaut
Ferem arou7 inou,Ferem tessa inou,Tamazirt inou,Telit re oul inou,Telret de idemen inou,Tamazirt inou.

Wat een verschrikkelijke songtekst, trouwens. André Hazes goes Al Hoceima ofzo?



Zum kotsen!!!! :duim:

mulan
07-09-05, 21:50
Geplaatst door Commeilfaut
:love:

Ik hou van Andorezen.

Dat doet mij deugd.

mulan
07-09-05, 21:51
Geplaatst door Commeilfaut
Wat een verschrikkelijke songtekst, trouwens. André Hazes goes Al Hoceima ofzo?



Zum kotsen!!!! :duim:

Ach ja .....Jij kent me niet en toch suggereer je van wel dus niet zo hoog van de toren blazen met je kritiek op mijn mooie songtekst.

Commeilfaut
07-09-05, 21:55
Geplaatst door mulan
Ach ja .....Jij kent me niet en toch suggereer je van wel dus niet zo hoog van de toren blazen met je kritiek op mijn mooie songtekst.

Hey, racism is in the eye of the beholder.

mulan
07-09-05, 22:00
Geplaatst door Commeilfaut
Hey, racism is in the eye of the beholder.

Ja en Nee.Maar dat doet er nu eigenlijk niet toe....Je mag gewoon geen kritiek hebben op mijn mooie songtekst. :wijs:

Commeilfaut
07-09-05, 22:18
Geplaatst door mulan
Je mag gewoon geen kritiek hebben op mijn mooie songtekst. :wijs:



:D Ali B zou het niet beter kunnen verzinnen.

mulan
07-09-05, 22:23
Geplaatst door Commeilfaut
:D Ali B zou het niet beter kunnen verzinnen.

Ik voel me nu niet beledigd :ego:

Wide-O
08-09-05, 06:29
Geplaatst door Commeilfaut
Nee, dan ben je gewoon de zoveelste moron die zijn zuurverdiende centjes aan troep uitgeeft. Geeft niet. Je bent in goed gezelschap... van zo'n vier a vijf miljard andere morons.

Dat worden best hoge royalties dan voor die B. :wohaa:

Mark
08-09-05, 06:37
ik heb al een boek.

Imperatrice
08-09-05, 07:34
Ali B op zich maakt leuke hits, maar hetgeen wat er rond om heen cirkelt, vind ik wat minder.
Als je Ali B uitnodigt op politiek beladen vraagstukken, dan vraag ik me in hemelsnaam af wat Ali B afweet van politiek. :cheefbek:

Voor de rest een dope jongeman, alleen hij heeft zelf niet door dat hij wordt gebruikt. :verward:

sjaen
08-09-05, 07:44
Geplaatst door Imperatrice
Ali B op zich maakt leuke hits, maar hetgeen wat er rond om heen cirkelt, vind ik wat minder.
Als je Ali B uitnodigt op politiek beladen vraagstukken, dan vraag ik me in hemelsnaam af wat Ali B afweet van politiek. :cheefbek:

Voor de rest een dope jongeman, alleen hij heeft zelf niet door dat hij wordt gebruikt. :verward:

Oh ja wel hoor, He knows, hij is nuchter genoeg (nog wel).
:wink:

Imperatrice
08-09-05, 07:46
Geplaatst door sjaen
Oh ja wel hoor, He knows, hij is nuchter genoeg (nog wel).
:wink:

So, he is enjoying it?

sjaen
08-09-05, 07:58
Geplaatst door Imperatrice
So, he is enjoying it?

Tuurlijk, het zit in de menselijke natuur om datgene te doen wat je een goed gevoel geeft, dus de baten zijn (nu nog) hoger dan de lasten.

:roken:

delirious
08-09-05, 08:06
Geplaatst door Imperatrice


Voor de rest een dope jongeman, alleen hij heeft zelf niet door dat hij wordt gebruikt. :verward:

Gebruikt voor wat?