PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote huizen alleen voor middengroepen



TonH
07-09-05, 12:58
Huizen voor middengroepen

Van een verslaggever

AMSTERDAM - In Amsterdam komen honderden nieuwe huurwoningen voor mensen met een middeninkomen. Het gaat om woningen van ruim negentig vierkante meter met minimaal drie slaapkamers.

De huur zal tussen de zeshonderd en duizend euro per maand liggen. Dat zijn woningcorporaties De Key en Het Oosten en projectontwikkelaar Rabo Vastgoed overeengekomen. De drie hebben het Stedenfonds Amsterdam opgericht, dat op den duur vijfhonderd miljoen euro beheert.

De initiatiefnemers willen vanaf volgend jaar beginnen met de bouw van woningen voor de middeninkomens. De gebieden waar de woningen moeten komen, zijn de Eendrachtsparkbuurt in Geuzenveld, het gebied rond het Van Hasseltkanaal in Noord, de Wibautas in Oost en IJburg.

Amsterdam kampt al jaren met het vertrek van middeninkomens door een tekort aan 17.000 duurdere huurwoningen. Daarnaast houden huurders met een naar verhouding hoog inkomen woningen bezet voor mensen met een lager inkomen. De nieuwe woningen moeten de doorstroming verbeteren.




© Het Parool, 07-09-2005

TonH
07-09-05, 13:01
Ze leren het ook nooit. :moe:

Alsof mensen met een middeninkomen automatisch een woning met 4 slaapkamers nodig hebben en mensen met een lager inkomen niet...

Hoeveel mensen met 1 of 2 maal modaal wonen in Amsterdam niet in woningen van rond de 60m2 en hebben helemaal geen behoefte aan meer kamers omdat ze met z'n tweeën zijn. Maar hoeveel grote gezinnen met een laag inkomen hebben de mogelijkheid om een woning te krijgen met 4 slaapkamers?

MaRiaH
07-09-05, 13:49
Geplaatst door TonH
Ze leren het ook nooit. :moe:

Alsof mensen met een middeninkomen automatisch een woning met 4 slaapkamers nodig hebben en mensen met een lager inkomen niet...

Hoeveel mensen met 1 of 2 maal modaal wonen in Amsterdam niet in woningen van rond de 60m2 en hebben helemaal geen behoefte aan meer kamers omdat ze met z'n tweeën zijn.

Eh wat dacht je van de studeerkamer/hobbykamer waar de PC moet staan en dat voor twee personen..
dus ieder één is netto weer 4 slaapkamers!!

:hihi:

mark61
07-09-05, 14:07
Geplaatst door TonH
Ze leren het ook nooit. :moe:

Alsof mensen met een middeninkomen automatisch een woning met 4 slaapkamers nodig hebben en mensen met een lager inkomen niet...

Waanzinnig hoe hardnekkig ze woningen voor eergisteren blijven bouwen, het blijft ook mij verbazen.

Je niks aantrekken van bevolkingssamenstelling, wooneisen, gewoon CDA-woningen bouwen, zoals het vroeger was. Wat nou 3 miljoen alleenstaanden. Dat zijn al veel meer huishoudens dan er gezinnen zijn. Achterlijk.

~Panthera~
07-09-05, 14:11
Geplaatst door mark61
Wat nou 3 miljoen alleenstaanden. Dat zijn al veel meer huishoudens dan er gezinnen zijn. Achterlijk.

Dat is waar, alleen willen de alleenstaanden in een 1 of 2 kamerwoningkje gepropt worden ?
Een beetje ruimte is toch wel lekker.

MaRiaH
07-09-05, 14:12
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is waar, alleen willen de alleenstaanden in een 1 of 2 kamerwoningkje gepropt worden ?
Een beetje ruimte is toch wel lekker.

je haalt me de woorden uit de mond.

een kamer voor de rommel, een voor de pc..

In je uppie heb je zo 3 slaapkamers nodig.. zeker als je uit die middengroep komt. :fpuh:

~Panthera~
07-09-05, 14:15
Geplaatst door MaRiaH
je haalt me de woorden uit de mond.

een kamer voor de rommel, een voor de pc..

In je uppie heb je zo 3 slaapkamers nodig.. zeker als je uit die middengroep komt. :fpuh:


Rommel ? heb geen rommel. :engel:

Maar ik zou wel krankjorum worden in een 2 kamerflat. :maf2:
Been there, done that nl.

MaRiaH
07-09-05, 14:26
Geplaatst door ~Panthera~
Rommel ? heb geen rommel. :engel:

Maar ik zou wel krankjorum worden in een 2 kamerflat. :maf2:
Been there, done that nl.

ach je weet wel, de strijkwas en zo.. :duizelig:

mark61
07-09-05, 14:35
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is waar, alleen willen de alleenstaanden in een 1 of 2 kamerwoningkje gepropt worden ?
Een beetje ruimte is toch wel lekker.

Ik vind het een schande dat ik e.v.a. zo ruim wonen. NL is overbevolkt en pieterklein, maar doordat het aantal m2 waarover een bewoner beschikt steeds groeit neemt de woningnood nooit af.

~Panthera~
07-09-05, 14:43
Geplaatst door mark61
Ik vind het een schande dat ik e.v.a. zo ruim wonen. NL is overbevolkt en pieterklein, maar doordat het aantal m2 waarover een bewoner beschikt steeds groeit neemt de woningnood nooit af.

Maar hoe meer mensen je op een KLEINE ruimte op elkaar propt, hoe aggressiever ze worden.
Dan moet je huis, waar je je toch veilig voelt, niet OOK nog eens ongelofelijk klein zijn, dan krijg je helemaal de riedels.
Of zie ik dat verkeerd?

TonH
07-09-05, 15:09
Wanneer je een middeninkomen hebt is het niet de taak van de overheid om van de belastingcenten grote huizen voor jullie te bouwen omdat je zonodig je koleresooi ergens kwijt moet. En vooral niet omdat er 10.000-en gezinnen die aangewezen zijn op de lage huren met z'n 5-en of 6-en in een 3-kamerflatje zitten.

Nogmaals... hier in Amsterdam is het voor 1 en 2-persoonsgezinnen geen enkel probleem om op 60m2 te wonen. Daar wordt grof voor betaald. Lokatie is vele malen belangrijker. Dat is ook de reden dat de kleine huizen in bijvoorbeeld De Pijp zo populair zijn. Dat is OOK de reden waarom mensen niet uit die huizen vandaan gaan. De meesten hebben niet meer ruimte nodig, vinden de lokaties van grotere huizen afschuwelijk vergeleken met de plek waar ze nu wonen en zouden al helemaal gek zijn wanneer ze het 4-voudige zouden gaan betalen voor een rijtjeshuis in Buitenvelder of een 4-kamerflat in Diemen.
En mensen als jullie, die wel wat meer ruimte willen zie je, wanneer ze het kunnen betalen, wel naar die huizen vertrekken. Maar dat zijn er niet veel. Gezinnen met kinderen zie je dat wel doen, maar dat worden er steeds minder.

Dus bouwt men, om met Mark te spreken, voor gisteren en denken ze dat alles rech zal kom... :moe:

~Panthera~
07-09-05, 15:15
Toch ben ik blij met mijn huis. :ego: