PDA

Bekijk Volledige Versie : Hillary Clinton tegen onderzoek Bush naar Katrina



delirious
07-09-05, 18:15
WASHINGTON - De Amerikaanse senator Hillary Clinton heeft het politieke debat over de orkaan Katrina woensdag flink opgestookt door vast te houden aan een onafhankelijk onderzoek naar de reactie van de federale overheid na de natuurramp. In scherpe bewoordingen verwierp zij het plan van president Bush om zelf een onderzoek te beginnen.

"Ik vind niet dat de regering zichzelf moet onderzoeken", zei de oppositionele Newyorkse Democraat tegen de nieuwszender CNN. "Ik denk niet dat de president noch het Congres in staat zijn een objectief, onafhankelijk onderzoek uit te voeren zoals we dat nodig hebben", verklaarde ze tegen de omroep CBS. Veel inwoners van de getroffen staten zijn ontevreden over de eerste reactie van de regering in Washington.


De voormalige first lady heeft een leidende rol genomen in het kritiseren van de handelswijze van de regering-Bush. Militairen en hulpgoederen zouden veel te laat naar de staten Louisiana, Mississippi en Alabama zijn gestuurd. Door de orkaan kwam New Orleans onder water te staan, werden hele dorpen weggevaagd, raakten honderdduizenden dakloos en kwamen vermoedelijk honderden, zo niet duizenden mensen om het leven.

Democraten ruiken bloed.

Wide-O
07-09-05, 18:39
Geplaatst door delirious
Democraten ruiken bloed.

Ja, dat dacht ik dus ook al inderdaad.

Zou Hillary kans zien op ? ... Zelfs haar man heeft ze nu aan het boeshbashen.