PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders wil verbod op wat grotere moskeën.



Joesoef
07-09-05, 19:24
Wilders wil verbod op 'megamoskee'
DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Wilders (Groep Wilders) vindt dat er een wettelijk verbod moet komen op de bouw van 'megagrote' moskeeën in stedelijke gebieden. Aanleiding is de aanvraag van een vergunning om in Leiden een islamitisch gebedshuis van 5700 vierkante meter te bouwen.


Dergelijke moskeeën van "absurd grote omvang" roepen veel weerstand op en zullen de relatie tussen allochtonen en autochtonen niet echt bevorderen, zei hij woensdag. Wilders, die benadrukte dat het hem niet gaat om een algemeen verbod op de bouw van moskeeën, wil de kwestie binnenkort via een motie in de Tweede Kamer aan de orde stellen.

Lukt het niet om daar voldoende steun voor te krijgen, dan sluit hij niet uit dat hij een initiatiefwetsvoorstel indient om een en ander te regelen. Wilders had minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) schriftelijk gevraagd of ze het ook niet ongepast vindt dat er mogelijk een moskee komt met een "vloeroppervlak van anderhalf keer Ahoy' in Rotterdam" en of ze bereid is wetgeving te maken om de bouw van zulke grote moskeeën te verbieden.

Maar Verdonk wijst er in haar antwoorden op dat alleen de lokale overheid bevoegd is om een bouwvergunning af te geven. Ook zegt ze dat het kabinet geen reden ziet deze bevoegdheid via wetgeving elders te leggen. De gemeente Leiden heeft nog geen beslissing genomen over de bouwaanvraag van het bestuur van de Al-Hijra-moskee.

Don Vito
07-09-05, 19:58
Ik wens Wilders dood

Zwarte Schaap
07-09-05, 20:21
Geplaatst door Joesoef
Dergelijke moskeeën van "absurd grote omvang" roepen veel weerstand op en zullen de relatie tussen allochtonen en autochtonen niet echt bevorderen, zei hij woensdag.

Bovenstaande is het enige argument wat opgevoerd wordt.

Het is tijd dat de mensen bij wie het weerstand zou oproepen een integratiecursus gaan volgen, ook de smerige hypocriete racist Wilders.

contradictio
07-09-05, 20:24
Geplaatst door Joesoef
Wilders wil verbod op 'megamoskee'
DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Wilders (Groep Wilders) vindt dat er een wettelijk verbod moet komen op de bouw van 'megagrote' moskeeën in stedelijke gebieden. Aanleiding is de aanvraag van een vergunning om in Leiden een islamitisch gebedshuis van 5700 vierkante meter te bouwen.


Dergelijke moskeeën van "absurd grote omvang" roepen veel weerstand op en zullen de relatie tussen allochtonen en autochtonen niet echt bevorderen, zei hij woensdag. Wilders, die benadrukte dat het hem niet gaat om een algemeen verbod op de bouw van moskeeën, wil de kwestie binnenkort via een motie in de Tweede Kamer aan de orde stellen.

Lukt het niet om daar voldoende steun voor te krijgen, dan sluit hij niet uit dat hij een initiatiefwetsvoorstel indient om een en ander te regelen. Wilders had minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) schriftelijk gevraagd of ze het ook niet ongepast vindt dat er mogelijk een moskee komt met een "vloeroppervlak van anderhalf keer Ahoy' in Rotterdam" en of ze bereid is wetgeving te maken om de bouw van zulke grote moskeeën te verbieden.

Maar Verdonk wijst er in haar antwoorden op dat alleen de lokale overheid bevoegd is om een bouwvergunning af te geven. Ook zegt ze dat het kabinet geen reden ziet deze bevoegdheid via wetgeving elders te leggen. De gemeente Leiden heeft nog geen beslissing genomen over de bouwaanvraag van het bestuur van de Al-Hijra-moskee.


en ik wil een verbod op Wilders.... GELUKKIG doet het er in 'democratisch' Nederland geen zak toe wat een enkeling als "ik" of "Wilders" willen...

wacht.. ik heb nog een andere optie: ik ga heel hard bidden dat Wilders uitgeschakeld wordt (al is het maar door een TIA of zo...)

delirious
07-09-05, 20:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bovenstaande is het enige argument wat opgevoerd wordt.

Het is tijd dat de mensen bij wie het weerstand zou oproepen een integratiecursus gaan volgen, ook de smerige hypocriete racist Wilders.

Hij maakt zich toch zelf ongekend belachelijk door dit soort voorspelbare onzin uit te kramen.

Zwarte Schaap
07-09-05, 20:38
Geplaatst door Alcibiades
Volgens mij heeft hij dit overgenomen uit islamitische landen. Daar geldt de regel dat de toren van een kerk altijd lager moet zijn dan de toren van een moskee in de buurt.

Worden moslims hier dus gestraft voor zaken elders?

Don Vito
07-09-05, 20:48
Geplaatst door Alcibiades
Volgens mij heeft hij dit overgenomen uit islamitische landen. Daar geldt de regel dat de toren van een kerk altijd lager moet zijn dan de toren van een moskee in de buurt.

islam en democratie gaan volgens hem niet samen, maar wel de asperten er uit halen om de moslims tot tweede rangs burgers te degarderen?

Eke
07-09-05, 20:58
Die biskoppe van Amiens, Beauvais, Noyon, Laon en Soissons kan met hul inkomstes die bou van pragtige katedrale bekostig. Notre-Dame d'Amiens, 'n uitstekende voorbeeld van die gotiese boustyl, word in 1288 voltooi. Die katedraal is met 'n lengte van 145 m en 'n gewelfhoogte van 42 m dubbel so groot soos Notre-Dame in Parys. Die UNESCO het Notre-Dame d'Amiens tot wêreldkultuurerfenis verklaar. Teen die einde van die 14de eeu ontstaan die katedraal van Noyon. Hier, in sy geboortestad, begin Jean Cauvin (Johannes Calvyn) sy loopbaan as reformator. Saint-Gervais-et-Saint-Protais word gekenmerk deur die sakelikheid van sy argitektuur. Die middeskip van die katedraal is 110 m lank.

Dit zijn enige voorbeelden van Middeleeuwse bouw.Doordat er ruim geld is om het te bekostigen en voldoende grond er omheen kunnen er zowel enorme als sfeervolle Godshuizen gebouwd worden.

Zelf heb ik wel eens een massale kerkdienst bijgewoond in een hele grote hal. Ik vond het onplezierig, onpersoonlijk.Liever 4 kleine gebouwen dan 1 grote, in dit geval.

Wat Wilders betreft--dit is een zaak van het dorp of de stad.

Als een stad voldoende ruimte heeft voor een groot gebouw en parkeergelegenheid en het past goed in de omgeving is het een aanwinst.


http://www.flakkee.net/~woutersen/mali/Djene-moskee.JPG

~Panthera~
07-09-05, 21:23
Geplaatst door Eke
Die biskoppe van Amiens, Beauvais, Noyon, Laon en Soissons kan met hul inkomstes die bou van pragtige katedrale bekostig. Notre-Dame d'Amiens, 'n uitstekende voorbeeld van die gotiese boustyl, word in 1288 voltooi. Die katedraal is met 'n lengte van 145 m en 'n gewelfhoogte van 42 m dubbel so groot soos Notre-Dame in Parys. Die UNESCO het Notre-Dame d'Amiens tot wêreldkultuurerfenis verklaar. Teen die einde van die 14de eeu ontstaan die katedraal van Noyon. Hier, in sy geboortestad, begin Jean Cauvin (Johannes Calvyn) sy loopbaan as reformator. Saint-Gervais-et-Saint-Protais word gekenmerk deur die sakelikheid van sy argitektuur. Die middeskip van die katedraal is 110 m lank.

Dit zijn enige voorbeelden van Middeleeuwse bouw.Doordat er ruim geld is om het te bekostigen en voldoende grond er omheen kunnen er zowel enorme als sfeervolle Godshuizen gebouwd worden.

Zelf heb ik wel eens een massale kerkdienst bijgewoond in een hele grote hal. Ik vond het onplezierig, onpersoonlijk.Liever 4 kleine gebouwen dan 1 grote, in dit geval.

Wat Wilders betreft--dit is een zaak van het dorp of de stad.

Als een stad voldoende ruimte heeft voor een groot gebouw en parkeergelegenheid en het past goed in de omgeving is het een aanwinst.


Vertel dat die bleekfles maar eens. :moe:

Onbek_01
07-09-05, 21:31
Alleen Gestoorde Neo-Nazis gaan op hem stemmen! :stomp:

Joesoef
07-09-05, 21:37
Geplaatst door Alcibiades
Volgens mij heeft hij dit overgenomen uit islamitische landen. Daar geldt de regel dat de toren van een kerk altijd lager moet zijn dan de toren van een moskee in de buurt.


:hahahahahaha:

MaRiaH
07-09-05, 23:17
Tis ook een echte Limburger... :hihi:

veel kerken.. en groot!!! :fplet:

sjaen
08-09-05, 08:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Worden moslims hier dus gestraft voor zaken elders?

Hoe zou jij het vinden als er een gigantische theepot met een tuit van 50 meter voor je deur komt te staan?

Oud gezegde: Wat de :boer: niet kent, dat lust ie niet!

oorlam
08-09-05, 08:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Worden moslims hier dus gestraft voor zaken elders?

Ik zou het eerder integratie van de Nederlanders noemen. Gewoon het dhimmi statuut invoeren is daarbij een eerste stap.

waterfiets
08-09-05, 08:46
Politieke partijen die zich "Groep" noemen en eigenlijk maar uit één persoon bestaan vind ik nou weer stuitend. Je kan je ook groter voordoen dan je bent ...

delirious
08-09-05, 09:03
Geplaatst door Alcibiades
Nee, maar ik denk dat jij dit soort zaken, als het over Saoedi-Arabië ging, wel zou kunnen verdedigen.

In feite vergelijk je NL, met SA.

reason
08-09-05, 09:46
Geplaatst door Don Vito
Ik wens Wilders dood

Wilders heeft veel standpunten waar ik het niet mee eens ben, en soms zegt hij enge dingen.
Maar jouw uitspraak is honderd keer enger dan alles wat Wilders ooit heeft gezegd.
Als je dit meent, ben je een slecht mens.

nard
08-09-05, 09:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bovenstaande is het enige argument wat opgevoerd wordt.

Het is tijd dat de mensen bij wie het weerstand zou oproepen een integratiecursus gaan volgen, ook de smerige hypocriete racist Wilders.


Het roept inderdaad weerstanden op. Op zichzelf geisoleerd kan je je afvragen of dat redelijk is.
Maar beschouw het maar in verband met de ghetto-vorming van de grote steden, de grote taalachterstand van een groot aantal vrouwen (niet slechts van de eerste generatie..), de achtergestelde positie van vrouwen, de criminaliteit van veel jonge Marokkaanse jongens, de extreme taal van een aantal imams, en zo nog een paar van die dingen, enerzijds. En anderzijds de forse onwil van een grote groep allochtonen om zich goed te integreren, ondanks het feit dat men daar al een generatie of 2 a 2,5 de tijd voor heeft gekregen.
Al met al een niet goed nakomen van het burgerschapscontract.

Als we dat soort zaken in verband met elkaar beschouwen dan is er dus een heel groot probleem. En dan is het helemaal niet onredelijk om niet toe te staan dat dit soort mega-mosks gebouwd worden.

Eke
08-09-05, 10:23
Geplaatst door nard
Het roept inderdaad weerstanden op. Op zichzelf geisoleerd kan je je afvragen of dat redelijk is.


Als we dat soort zaken in verband met elkaar beschouwen dan is er dus een heel groot probleem. En dan is het helemaal niet onredelijk om niet toe te staan dat dit soort mega-mosks gebouwd worden.


Dus als de samenleving tussen moslims en anderen verbeterd komt er wel meer ruimte voor elkaar.Voor elkaars wensen.Het is een kwestie van veel inzet en tijd.

jan1974
08-09-05, 10:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is tijd dat de mensen bij wie het weerstand zou oproepen een integratiecursus gaan volgen, ook de smerige hypocriete racist Wilders.
Wat zou Wilders daar dan van moeten leren? Of is het alleen bedoelt om hem van de straat te houden?

Eke
08-09-05, 10:30
Geplaatst door Don Vito
Ik wens Wilders dood


je reaktie en de feiten zijn niet met elkaar in balans.

1 koekje pikken en je kind heeft al een 1 dag huisarrest.

politicus doet uitspraak..niet tegen moskeeen, maar tegen megamoskeeen. . en hij krijgt van jou meteen straf :heeeel lang huisarrest, bij wijze van spreken.

ga op zoek naar het evenwicht , Don Vito ;)









nou ja, het is overbodig om op te merken dat je p r a a t met een politus, dat weet je best wel :regie:

Joesoef
08-09-05, 11:30
Geplaatst door Eke
je reaktie en de feiten zijn niet met elkaar in balans.

1 koekje pikken en je kind heeft al een 1 dag huisarrest.

politicus doet uitspraak..niet tegen moskeeen, maar tegen megamoskeeen. . en hij krijgt van jou meteen straf :heeeel lang huisarrest, bij wijze van spreken.

ga op zoek naar het evenwicht , Don Vito ;)









nou ja, het is overbodig om op te merken dat je p r a a t met een politus, dat weet je best wel :regie:


Mensen hebben vaak een beperkte perceptie. Hoe groot is nu 5700m2? Als je bedenkt dat een voetbalveld 6000m2 is en dat die zogenaamde megamoskee meerdere verdiepingen heeft met magazijn, winkeltje, sanitaire voorzieningen, klaaslokaaltje, vergaderzaal en dan het uiteindelijke bid gedeelte.
Kerken worden heel wat minder efficiënt ingedeeld.

waterfiets
08-09-05, 11:48
Geplaatst door Joesoef
Mensen hebben vaak een beperkte perceptie. Hoe groot is nu 5700m2? Als je bedenkt dat een voetbalveld 6000m2 is en dat die zogenaamde megamoskee meerdere verdiepingen heeft met magazijn, winkeltje, sanitaire voorzieningen, klaaslokaaltje, vergaderzaal en dan het uiteindelijke bid gedeelte.
Kerken worden heel wat minder efficiënt ingedeeld.

Grootte lijkt mij sowieso al geen issue. Als de ABN een hoofdkantoor bouwt vraagt ook niemand of het wat kleiner kan. Of die gebouwen altijd in hun omgeving passen kan je over twisten maar veel mensen vinden ze per definitie niet passen als je ziet dat het een moskee is. Dat zie ik eigenlijk ook wel als een vorm van racisme. Tegelijkertijd hoop ik persoonlijk ook op wat modernere architectuur (niet al die 'Efteling' ontwerpen!); maar minder opvallend of kleiner hoeft van mij echt niet.

Tomas
08-09-05, 11:51
Ik mag niet eens amper 10 vierkante meter erbij naar voren uitbouwen.

Eke
08-09-05, 13:03
Geplaatst door Joesoef
Mensen hebben vaak een beperkte perceptie. Hoe groot is nu 5700m2? Als je bedenkt dat een voetbalveld 6000m2 is en dat die zogenaamde megamoskee meerdere verdiepingen heeft met magazijn, winkeltje, sanitaire voorzieningen, klaaslokaaltje, vergaderzaal en dan het uiteindelijke bid gedeelte.
Kerken worden heel wat minder efficiënt ingedeeld.


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c024.gif

heb je mijn eerdere reaktie op dit topic gelezen (over maatvoering)?

ik begrijp jouw reaktie niet op mijn reaktie op Don Vito...

Eke
08-09-05, 13:05
Geplaatst door Tomas
Ik mag niet eens amper 10 vierkante meter erbij naar voren uitbouwen.

bij ons nog veel minder.niet meer dan 1 metertje naar voren en opzij dan pas weer 1 meter naar achteren :lache:



O, maar dat is niet eerlijk :regie:
ik wil ook amper 10 vierkante meter kunnen !

Joesoef
08-09-05, 17:35
Geplaatst door Eke
heb je mijn eerdere reaktie op dit topic gelezen (over maatvoering)?

ik begrijp jouw reaktie niet op mijn reaktie op Don Vito...


politicus doet uitspraak..niet tegen moskeeen, maar tegen megamoskeeen.


Er is niets mega's aan, wilders is dus weer eens aan het islambashen.

Eke
08-09-05, 17:45
Geplaatst door Alcibiades
Ik zal je even de ogen uitsteken: wij zijn net klaar met een serre van 18 m2. :duivel:


http://www.cosgan.de/images/midi/boese/a040.gif

'k wil 't niet lezen !!!!







wat zullen jullie blij zijn met die extra ruimte..lekker licht, zonnig...mmmm...daar kun je de winter mee in !

in welk deel van Nederland is dat trouwens toegestaan in de voortuin ???

Eke
08-09-05, 17:58
Geplaatst door Joesoef
politicus doet uitspraak..niet tegen moskeeen, maar tegen megamoskeeen.


Er is niets mega's aan, wilders is dus weer eens aan het islambashen.

................................. Hoe groot is nu 5700m2? Als je bedenkt dat een voetbalveld 6000m2 is en dat die zogenaamde megamoskee meerdere verdiepingen heeft met magazijn, winkeltje, sanitaire voorzieningen, klaaslokaaltje, vergaderzaal en dan het uiteindelijke bid gedeelte.
Kerken worden heel wat minder efficiënt ingedeeld.


Je bedoelt Joesoef, dat de oppervlakte van de begane grond maar een deel is van die 5700m2 ?De helft of zo ?

Vermoedelijk worden moderne kerkgebouwen ook zo ingericht. Alleen zonder winkeltje.Wat kun je daar kopen eigenlijk?:)

Joesoef
08-09-05, 19:08
Geplaatst door Eke
Je bedoelt Joesoef, dat de oppervlakte van de begane grond maar een deel is van die 5700m2 ?De helft of zo ?

Vermoedelijk worden moderne kerkgebouwen ook zo ingericht. Alleen zonder winkeltje.Wat kun je daar kopen eigenlijk?:)


Ga eens kijken zou ik zeggen, verschild wel per moskee. Van Korans tot geitenkaas.

Joesoef
08-09-05, 19:09
Geplaatst door Alcibiades
Het is in de achtertuin, als uitbreiding van onze keuken.


Tazzz. Met zo een keuken oppervlakte zou ik wel wat anders doen dan de islamfoob op webforums uit te hangen.

Tomas
08-09-05, 19:11
Geplaatst door Alcibiades
Het is in de achtertuin, als uitbreiding van onze keuken.

Eke en ik willen blijkbaar allebij naar voren uitbouwen. Nogal een verschil.

Joesoef
08-09-05, 19:22
Geplaatst door Alcibiades
Het eten is net op. Het was overigens patat uit de snackbar en eem gebraden kip van de poelier, deze keer. Dat krijg je met een werkende vrouw, al heeft ze ook een inductiekookplaat...


:maf:


Je kan zelfs lekker en gezond koken in een half uur. Moet je wel zin hebben.

Koken doe je op een vlam, niet op elektromagneten :chef:

http://www.xs4all.nl/~ardh/

sjaen
08-09-05, 20:01
ff tussendoor ik viel vandaag zowat van m'n stoel, jaarafrekening energie of we ff 349 € willen nabetalen!

gloeiende gloeiende ik ga over op butagas en koop een agregator als dat zo door gaat!!

Julien
08-09-05, 20:55
Ik snap niet waar Wilders zich druk om maakt. Wat is er mis met een grote moskee? Ik vind een Moskee in traditionele styl best wel mooi eerlijk gezegd.

Maar mensen moeten natuurlijk dit niet vergelijken met de grote kathedralen die er in Frankrijk of Italië staan. Dat zijn appels en peren. Het christendom en Europa gaan al 2000 jaar samen, tot 100 geleden was ongeveer 98% van Europa christelijk; logisch dat er hier dan ook zulke grote kathedralen zijn. Moslims zijn nog steeds zeer in de minderheid.
Het zou net zo raar zijn als die 3% christenen in Marokko een kathedraal á la de Notre Dame willen bouwen in Casablanca.

Maar nogmaals, ik zie op zich het probleem niet.

Tat-teg
08-09-05, 21:40
Wilders en islam.

Wie kan mij vertellen waarom Wilders zovaaak uitspraken doet over de islam of zaken die ermee te maken hebben?

Waarom zit er zoveel islam tussen zijn oren?

Julien
08-09-05, 21:42
Geplaatst door Tat-teg
Wilders en islam.

Wie kan mij vertellen waarom Wilders zovaaak uitspraken doet over de islam of zaken die ermee te maken hebben?

Waarom zit er zoveel islam tussen zijn oren?

overduidelijk frustratie. misschien slechte ervaringen in z'n jeugd met Marokkanen? Wie zal het zeggen.

Tat-teg
08-09-05, 21:54
Geplaatst door Julien
overduidelijk frustratie. misschien slechte ervaringen in z'n jeugd met Marokkanen? Wie zal het zeggen.

Jazeker overduidelijk. Het lijkt alsof Wilders in de kamer zit alleen om Islam te kleineren. Mensen kunnen er gefrustreerd van raken.

jan1974
08-09-05, 21:58
Geplaatst door Tat-teg
Wilders en islam.

Wie kan mij vertellen waarom Wilders zovaaak uitspraken doet over de islam of zaken die ermee te maken hebben?

Waarom zit er zoveel islam tussen zijn oren?
Deze man wordt continue bewaakt. Elke keer als hij een beveiligingsman ziet wordt hij er aan de islam herinnerd.

Dat hij islam associeert met gevaar is voor sommigen onterecht, maar als dat beeld wordt continue versterkt, omdat hij kritisch is over de islam en hij daarom beveiliging nodig heeft.

Tat-teg
08-09-05, 22:18
Geplaatst door jan1974
Deze man wordt continue bewaakt. Elke keer als hij een beveiligingsman ziet wordt hij er aan de islam herinnerd.

Dat hij islam associeert met gevaar is voor sommigen onterecht, maar als dat beeld wordt continue versterkt, omdat hij kritisch is over de islam en hij daarom beveiliging nodig heeft.


oohh ik begrijp nu. Hij is dus pas begonnen met zijn velen uitspraken nadat hij beveiling had..



Ga je sprookjes maar aan iemand anders vertellen..!

jan1974
08-09-05, 22:30
Geplaatst door Tat-teg
oohh ik begrijp nu. Hij is dus pas begonnen met zijn velen uitspraken nadat hij beveiling had..

Ga je sprookjes maar aan iemand anders vertellen..!
Het gaat er toch niet om, wie er begonnen is!!!!!!!

Ik wil gewoon in een land leven waar iedereen gewoon zonder beveiliging over straat kan. Ook mensen met omstreden uitspraken. Is dat teveel gevraagd? We leven hier toch niet in het wilde westen van Amerika.

Zwarte Schaap
08-09-05, 22:41
Geplaatst door Tat-teg
oohh ik begrijp nu. Hij is dus pas begonnen met zijn velen uitspraken nadat hij beveiling had..

Ga je sprookjes maar aan iemand anders vertellen..!

Hij was leerling van Bolkesteijns speciale klasje net als VVD parlementarier JC Hans van Baalen (ooit heeft hij nog een bedankbriefje gestuurd naar extreem rechts Joop Glimmerveen ook was hij een voorstander van het apartheidsregime in Zuid-Afrika) .

Bolkesteijn heeft deze twee gastjes opgeleid om zijn erfenis van de anti-Islam voort te zetten.

sjaen
08-09-05, 22:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hij was leerling van Bolkesteijns speciale klasje net als VVD parlementarier JC Hans van Baalen (ooit heeft hij nog een bedankbriefje gestuurd naar extreem rechts Joop Glimmerveen ook was hij een voorstander van het apartheidsregime in Zuid-Afrika) .

Bolkesteijn heeft deze twee gastjes opgeleid om zijn erfenis van de anti-Islam voort te zetten.

Wilders voorstander van apartheidsregime!

Is ie daar niet te jong voor? (volgens mij liep ie toen nog in een pamper) :melk:

Tat-teg
08-09-05, 23:18
Geplaatst door jan1974
Het gaat er toch niet om, wie er begonnen is!!!!!!!

je spreekt jezelf tegen..




Ik wil gewoon in een land leven waar iedereen gewoon zonder beveiliging over straat kan. Ook mensen met omstreden uitspraken. Is dat teveel gevraagd? We leven hier toch niet in het wilde westen van Amerika. [/B]


ja wil ik ook.

mark61
08-09-05, 23:20
Geplaatst door Julien
Het zou net zo raar zijn als die 3% christenen in Marokko een kathedraal á la de Notre Dame willen bouwen in Casablanca.

Dan ken je die christenschuur niet die hoog boven Annaba, Algerije uittorent. Alle moskeeën zijn platgegooid destijds, behalve eentje waar ze een legerziekenhuis van hebben gemaakt. Het eerste wat je nu ziet, van welke kant je ook de stad binnenkomt, is een basiliek op een berg. Bizar(re).

MaRiaH
08-09-05, 23:21
Geplaatst door jan1974
Deze man wordt continue bewaakt. Elke keer als hij een beveiligingsman ziet wordt hij er aan de islam herinnerd.

Dat hij islam associeert met gevaar is voor sommigen onterecht, maar als dat beeld wordt continue versterkt, omdat hij kritisch is over de islam en hij daarom beveiliging nodig heeft.

Dat heeft toch niks met islam te maken?
die paar sukkels die hem bedreigen die leven dus niet naar de wetten van de islam.

daarmee is je hele post af te voeren naar het onderdeel prullenbak.
:melig:

mark61
08-09-05, 23:24
Ik eis een verbod op wat grotere blonde kuiven.

MaRiaH
08-09-05, 23:27
Geplaatst door mark61
Ik eis een verbod op wat grotere blonde kuiven.

dus KuifJE mag wel? :melig2:

http://walraven.org/vietnam/images/kuifje2.gif

mark61
08-09-05, 23:30
Geplaatst door MaRiaH
dus KuifJE mag wel? :melig2:

Sorry, ik vind hem toch van de categorie wat groter.

Zwarte Schaap
08-09-05, 23:37
Geplaatst door sjaen
Wilders voorstander van apartheidsregime!

Is ie daar niet te jong voor? (volgens mij liep ie toen nog in een pamper) :melk:

Dat stuk over glimmerveen en Zuid-Afrika ging over Hans van Baalen, parlementarier van de VVD en ook behorend tot het klasje van Bolkesteijn.

Zwarte Schaap
08-09-05, 23:46
Moskee in de achtertuin van het Vaticaan

Door onze correspondent MARC LEIJENDEKKER

ROME. Rome, de stad van duizend kerken, heeft sinds kort ook een indrukwekkende moskee. Maar de minaret is wel lager dan oorspronkelijk gepland, om de koepel van de Sint Pieter geen concurrentie aan te doen in het stadsbeeld.

Vandaag is de moskee officieel geopend, na meer dan twintig jaar plannen maken en bouwen. Juist omdat hij in Rome staat, het centrum van de rooms-katholieke kerk, zijn de Arabische geldschieters niet zuinig geweest. De nieuwe moskee heeft ongeveer tachtig miljard lire gekost, nu ongeveer tachtig miljoen gulden. Zij is meteen de grootste moskee van Europa geworden.

De Italiaanse architecten Paolo Portoghesi en Vittorio Gigliotti hebben er samen met hun Iraanse collega Sami Mosawi een, vooral binnen, imposant geheel van gemaakt. De hoofdkoepel heeft een doorsnee van 25 meter en wordt geflankeerd door een twintigtal kleinere koepels. In de moskee zelf en in de gebouwen eromheen, die dienst doen als cultureel centrum en bibliotheek, zijn in totaal zevenhonderd zuilen verwerkt en ruisen op veel plaatsen waterstroompjes. Uit Marokko zijn handwerkslieden overgekomen die prachtige geometrische versieringen hebben aangebracht en speciale tegels hebben gezet.

De katholieke kerk heeft lang de bouw van een moskee in haar achtertuin tegengehouden. In de jaren vijftig slaagden de kardinalen er nog in een project van de toenmalige sjah van Perzië te torpederen. In de jaren zeventig was het klimaat veranderd, zowel door de oliecrisis als door het Vaticaans concilie. Onder druk van de christen-democratische leider Giulio Andreotti, die steeds uitstekende contacten heeft onderhouden in de Arabische wereld, ging paus Paulus VI akkoord. In december 1984 legden Andreotti en president Pertini de eerste steen.

Integralistische katholieke groepen als het Culturele Centrum Lepanto protesteren tegen "de ontheiliging van de eeuwige stad". Zij beschouwen de moskee als "een gevaarlijke voorpost voor de penetratie van de islam in Europa". Het Vaticaan maakt geen bezwaar meer, maar vindt wel dat de islamitische wereld iets tegenover deze moskee moet stellen. In Saoedi-Arabië, dat zeventig procent van de kosten voor zijn rekening heeft genomen, mogen geen kerken worden gebouwd. Riad verzet zich ook tegen iedere privé-gebedsruimte voor rooms-katholieken.

Zestig jaar geleden zei de fascistische dictator Benito Mussolini dat er in Rome geen moskee zou komen zolang er geen kerk mocht worden gebouwd in Mekka, de heilige stad van de islam waar christenen niet eens mogen komen. Het antwoord van Saoedische diplomaten is ontwijkend: de moskee staat in Rome, de hoofdstad van Italië, en niet in het Vaticaan, formeel een ander land.

Pag.4: Pijnbomen isoleren Italiaanse moskee

Om niet te provoceren, zal de gebruikelijke oproep tot gebed door de muezzin vanaf de minaret achterwege blijven. Bovendien heeft de gemeente Rome, die eind jaren zeventig het terrein ter beschikking heeft gesteld, bewust een stuk grond gekozen aan de noordkant van de stad, vanwaar de Sint Pieter niet te zien is. Hoewel de omvang van het gebouw om zeker twee minaretten vraagt, hebben de architecten het bewust bij één gehouden. De minaret is na protesten van milieugroepen veertig meter lager geworden dan was gepland en steekt nu bijna veertig meter de lucht in - geen concurrentie voor de Sint Pieter, die 132 meter hoog is. Om het gebouw nog verder te isoleren, architectonisch gezien, is het omgeven door pijnbomen en cypressen.

In Italië leven meer moslims dan joden of protestanten, en verspreid over het land zijn er zeker vijftig gebouwen die als moskee dienst doen. Volgens het ministerie van binnenlandse zaken zijn er officieel tegen de 300.000 moslims in Italië, overwegend uit Noord-Afrika. Het werkelijke aantal kan twee tot drie keer zo hoog worden, als alle illegale immigranten worden meegeteld. In landen als Duitsland en Frankrijk ligt het aantal moslims vele malen hoger, en in Nederland stonden volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek in 1993 566.000 moslims geregistreerd. Maar de moskee in Rome illustreert dat de islam ook in Italië de tweede godsdienst is geworden.


Bron: NRC-Handelsblad 21/06/95

sjaen
09-09-05, 00:24
Ik weet het niet hoor, maar het heeft steeds meer weg van haantjesgedrag.
Wie heeft de grootste?!!
Tsssss, wat 'n f****s-gedoe

MaRiaH
09-09-05, 01:15
Geplaatst door sjaen
Ik weet het niet hoor, maar het heeft steeds meer weg van haantjesgedrag.
Wie heeft de grootste?!!
Tsssss, wat 'n f****s-gedoe

:haha:

typisch mannelijke eigenschappen.
het zijn de mannen die met de scepter zwaaien in de kerk en de moskee..

1+1=2? :aftel:

Julien
09-09-05, 09:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moskee in de achtertuin van het Vaticaan

Door onze correspondent MARC LEIJENDEKKER

ROME. Rome, de stad van duizend kerken, heeft sinds kort ook een indrukwekkende moskee. Maar de minaret is wel lager dan oorspronkelijk gepland, om de koepel van de Sint Pieter geen concurrentie aan te doen in het stadsbeeld.

Vandaag is de moskee officieel geopend, na meer dan twintig jaar plannen maken en bouwen. Juist omdat hij in Rome staat, het centrum van de rooms-katholieke kerk, zijn de Arabische geldschieters niet zuinig geweest. De nieuwe moskee heeft ongeveer tachtig miljard lire gekost, nu ongeveer tachtig miljoen gulden. Zij is meteen de grootste moskee van Europa geworden.

De Italiaanse architecten Paolo Portoghesi en Vittorio Gigliotti hebben er samen met hun Iraanse collega Sami Mosawi een, vooral binnen, imposant geheel van gemaakt. De hoofdkoepel heeft een doorsnee van 25 meter en wordt geflankeerd door een twintigtal kleinere koepels. In de moskee zelf en in de gebouwen eromheen, die dienst doen als cultureel centrum en bibliotheek, zijn in totaal zevenhonderd zuilen verwerkt en ruisen op veel plaatsen waterstroompjes. Uit Marokko zijn handwerkslieden overgekomen die prachtige geometrische versieringen hebben aangebracht en speciale tegels hebben gezet.

De katholieke kerk heeft lang de bouw van een moskee in haar achtertuin tegengehouden. In de jaren vijftig slaagden de kardinalen er nog in een project van de toenmalige sjah van Perzië te torpederen. In de jaren zeventig was het klimaat veranderd, zowel door de oliecrisis als door het Vaticaans concilie. Onder druk van de christen-democratische leider Giulio Andreotti, die steeds uitstekende contacten heeft onderhouden in de Arabische wereld, ging paus Paulus VI akkoord. In december 1984 legden Andreotti en president Pertini de eerste steen.

Integralistische katholieke groepen als het Culturele Centrum Lepanto protesteren tegen "de ontheiliging van de eeuwige stad". Zij beschouwen de moskee als "een gevaarlijke voorpost voor de penetratie van de islam in Europa". Het Vaticaan maakt geen bezwaar meer, maar vindt wel dat de islamitische wereld iets tegenover deze moskee moet stellen. In Saoedi-Arabië, dat zeventig procent van de kosten voor zijn rekening heeft genomen, mogen geen kerken worden gebouwd. Riad verzet zich ook tegen iedere privé-gebedsruimte voor rooms-katholieken.

Zestig jaar geleden zei de fascistische dictator Benito Mussolini dat er in Rome geen moskee zou komen zolang er geen kerk mocht worden gebouwd in Mekka, de heilige stad van de islam waar christenen niet eens mogen komen. Het antwoord van Saoedische diplomaten is ontwijkend: de moskee staat in Rome, de hoofdstad van Italië, en niet in het Vaticaan, formeel een ander land.

Pag.4: Pijnbomen isoleren Italiaanse moskee

Om niet te provoceren, zal de gebruikelijke oproep tot gebed door de muezzin vanaf de minaret achterwege blijven. Bovendien heeft de gemeente Rome, die eind jaren zeventig het terrein ter beschikking heeft gesteld, bewust een stuk grond gekozen aan de noordkant van de stad, vanwaar de Sint Pieter niet te zien is. Hoewel de omvang van het gebouw om zeker twee minaretten vraagt, hebben de architecten het bewust bij één gehouden. De minaret is na protesten van milieugroepen veertig meter lager geworden dan was gepland en steekt nu bijna veertig meter de lucht in - geen concurrentie voor de Sint Pieter, die 132 meter hoog is. Om het gebouw nog verder te isoleren, architectonisch gezien, is het omgeven door pijnbomen en cypressen.

In Italië leven meer moslims dan joden of protestanten, en verspreid over het land zijn er zeker vijftig gebouwen die als moskee dienst doen. Volgens het ministerie van binnenlandse zaken zijn er officieel tegen de 300.000 moslims in Italië, overwegend uit Noord-Afrika. Het werkelijke aantal kan twee tot drie keer zo hoog worden, als alle illegale immigranten worden meegeteld. In landen als Duitsland en Frankrijk ligt het aantal moslims vele malen hoger, en in Nederland stonden volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek in 1993 566.000 moslims geregistreerd. Maar de moskee in Rome illustreert dat de islam ook in Italië de tweede godsdienst is geworden.


Bron: NRC-Handelsblad 21/06/95

en nu een kerk in Mekka :p

Tomas
09-09-05, 09:12
Geplaatst door Julien
en nu een kerk in Mekka :p

Zou me niks verbazen dat dat nog zou mogen ook. Alleen mogen niet-moslims de stad niet in. Terrecht natuurlijk.

Asajidou
09-09-05, 09:35
hahahaa...wat een chappie zeg... LOL~!

Dutsie
09-09-05, 11:42
Geplaatst door Tomas
Zou me niks verbazen dat dat nog zou mogen ook. Alleen mogen niet-moslims de stad niet in. Terrecht natuurlijk.

Waarop je de onvermijdelijke vraag krijgt waarom jij als niet-moslim persee Mekka in wil. Dacht ik zet het maar vast hier neer, hebben we dat ook weer gehad. :p

Tomas
09-09-05, 11:44
Geplaatst door Dutsie
Waarop je de onvermijdelijke vraag krijgt waarom jij als niet-moslim persee Mekka in wil. Dacht ik zet het maar vast hier neer, hebben we dat ook weer gehad. :p

Duurt anders wel lang.

Dutsie
09-09-05, 11:51
Geplaatst door Tomas
Duurt anders wel lang.

Kwestie van tijd, kan nooit meer lang duren.

jan1974
09-09-05, 16:20
Geplaatst door Dutsie
Waarop je de onvermijdelijke vraag krijgt waarom jij als niet-moslim persee Mekka in wil. Dacht ik zet het maar vast hier neer, hebben we dat ook weer gehad. :p
Het christelijke geloof is mijn geloof, het is een uitstekend geloof. In Mekka komen veel mensen die de zegeningen van het Christelijke geloof nog niet kennen. Er is daar nog veel zendingswerk te verrichten.

mark61
09-09-05, 16:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Om niet te provoceren, zal de gebruikelijke oproep tot gebed door de muezzin vanaf de minaret achterwege blijven.

Provoceren tot wat?


De minaret is na protesten van milieugroepen veertig meter lager geworden dan was gepland

Milieu??? Wat je allemaal niet erbij kan slepen als smoes.


Om het gebouw nog verder te isoleren, architectonisch gezien, is het omgeven door pijnbomen en cypressen.

De islam in quarantaine.

mark61
09-09-05, 16:41
Geplaatst door Dutsie
Waarop je de onvermijdelijke vraag krijgt waarom jij als niet-moslim persee Mekka in wil. Dacht ik zet het maar vast hier neer, hebben we dat ook weer gehad. :p

Omdat er zo'n mooie kerk staat, straks.

Zwarte Schaap
09-09-05, 16:48
Geplaatst door mark61
De islam in quarantaine.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het landelijke beleid is om nieuwe moskeeen vooral te bouwen bij uitvalswegen net buiten de woonwijken. Is het je niet opgevallen dat de meeste moskees die architectonisch nieuw zijn ergens afgelegen liggen.

Zwarte Schaap
09-09-05, 16:51
geplaatst door mark62

De minaret is na protesten van milieugroepen veertig meter lager geworden dan was gepland


Milieu??? Wat je allemaal niet erbij kan slepen als smoes.

Rotterdamse wethouder wil stop op minaretten

Rotterdam - In de Rotterdamse raad en het college is opnieuw commotie ontstaan over een moskee. Leefbaar Rotterdam eist nu dat de bouw van een 44 meter hoge minaret bij de Turkse Koçatepe Moskee in de Afrikaanderwijk wordt afgelast. Leefbaar wethouder M. Pastors twijfelt nog over de minaret, waar in feite al toestemming voor is verleend. ,,Ik ben in dubio.’’ Pastors (ruimtelijke ordening) laat wel weten dat hij -onafhankelijk van deze discussie- in de toekomst hoe dan ook geen nieuwe minaretten meer zal toestaan in Rotterdam. ,,Zo lang integratie nog een probleem is, moeten we er geen meer bij hebben. Te veel minaretten; dat is een verkeerd signaal.’’

De wethouder verwijst daarbij naar het meest recente belevings en waarderingsonderzoekwaaruit bleek dat 62 procent van de ondervraagden moeite heeft met opvallende islamitische gebedshuizen. ,,Over veel gebouwen hebben mensen helemaal geen mening. Over moskeeën wel. Daar heeft het stadsbestuur rekening mee te houden.’’

Ook het bestuur van de Koçatepe Moskee heeft, oordeelt Pastors, rekening te houden met ’de veranderde tijdgeest’. ,,Het bestuur moet beseffen dat de omstandigheden anders zijn dan zeven jaar geleden toen de bouwaanvraag werd ingediend. Pastors typeert de minaret als ’erg opvallend’ en ’erg hoog’. Het Rotterdamse architectenbureau Van Duivenbode De Jong, verantwoordelijk voor het ontwerp, heeft bewust gekozen voor een moderne stalen uitvoering die contrasteert met het gebouw van de oude Van Oldenbarnevelt HBS, een rijksmonument, waar de moskee nu in zit. Wat volgens Pastors vóór het moskeebestuur pleit, is dat de Turken in Rotterdam ’relatief goed zijn geïntegreerd’. Ook vindt hij het een goed teken dat de Turkse gemeenschap zelf het geld voor de minaret bij elkaar heeft gebracht. ,,Dat is toch wat anders dan een financier in huis halen die hier macht wil uitoefenen.’’


Bron: Rotterdams Dagblad 25/11/03

mark61
09-09-05, 17:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het landelijke beleid is om nieuwe moskeeen vooral te bouwen bij uitvalswegen net buiten de woonwijken. Is het je niet opgevallen dat de meeste moskees die architectonisch nieuw zijn ergens afgelegen liggen.

Ja dat kan wel. Maar er is natuurlijk ook weinig ruimte in NL. In Leiden gaan ze overigens nu een moskee bouwen in een 'oude nieuwbouwwijk' (60-er jaren), dus dat wordt midden in een woonwijk. En de Mevlana in Rotterdam staat midden in de stad, al is het aan een vaag verkeersplein. Wel mooi, want flink de ruimte eromheen om hem te bekijken. Waar komt die nieuwe Marokkaanse? Aan de snelweg of in de wijk?

mark61
09-09-05, 17:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Rotterdamse wethouder wil stop op minaretten

Pastors is een varken. Ik vind trouwens een moskee met minder dan 4 minaretten geen echte. :hihi: Wat een gezeik zeg.

Hoewel, het hangt van het type moskee af. Die Marokkaanse met één grote, vierkante minaret, dat doet wel. Maar die Turkse, ronde, daar moet je toch wel een stuk of 4 van hebben voor het wat is.

Zwarte Schaap
09-09-05, 17:17
Geplaatst door mark61
Ja dat kan wel. Maar er is natuurlijk ook weinig ruimte in NL. In Leiden gaan ze overigens nu een moskee bouwen in een 'oude nieuwbouwwijk' (60-er jaren), dus dat wordt midden in een woonwijk. En de Mevlana in Rotterdam staat midden in de stad, al is het aan een vaag verkeersplein. Wel mooi, want flink de ruimte eromheen om hem te bekijken. Waar komt die nieuwe Marokkaanse? Aan de snelweg of in de wijk?

De mevala moskee staat niet midden in de stad maar juist aan de rand van de stad. De Nieuwe Marokkaanse moskee staat ook aan de weg naar het Feijenoord stadion tussen een viaduct/verhoogde weg/spoorlijn en de achterkant van een woonwijk. Ook is de omgeving pas beplant met vele bomen.

http://www.rotterdammers.nl/gebouwen/afbeeldingen/Mevlana3.jpg Mevlana moskee

mark61
09-09-05, 17:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
De mevala moskee staat niet midden in de stad maar juist aan de rand van de stad.

Nou ja, ik bedoelde nog binnen de ring. Maar ik ken Rotterdam niet goed. In ieder geval op loopafstand van Delfshaven. Als je midden in Delfshaven zo'n moskee wil bouwen zal je blokken huizen moeten platgooien. Tenzij er nog een kerk staat te verkommeren. Hoe je het ook wendt of keert, een moskee met toebehoren heeft veel ruimte nodig, vind ik dan, dus in de dichtbebouwde binnenstad wordt dat moeilijk zonder te gaan slopen. Of heb jij een beter idee / locatie?


De Nieuwe Marokkaanse moskee staat ook aan de weg naar het Feijenoord stadion tussen een viaduct/verhoogde weg/spoorlijn en de achterkant van een woonwijk. Ook is de omgeving pas beplant met vele bomen.

Mja. De ervaring schijnt te leren dat veel mensen met de auto naar de moskee gaan, dan heb je ook nog parkeerruimte nodig. Of is dat onzin?

Ik vind het niet zo'n ramp, jij wel? En, vroeg ik dus, zijn er alternatieven?

Wat ik veel erger vind is dat Pastors ongestraft zulke afgrijselijke taal mag uitslaan, dat meen ik diep diep. Als er een initiatief komt om voor zijn deur een minaret hoger dan de Euromast te bouwen dan betaal ik mee. :)

Zwarte Schaap
09-09-05, 17:39
Geplaatst door mark61
Ik vind het niet zo'n ramp, jij wel? En, vroeg ik dus, zijn er alternatieven?

Ik heb er ook niet zo een probleem mee.


Wat ik veel erger vind is dat Pastors ongestraft zulke afgrijselijke taal mag uitslaan, dat meen ik diep diep. Als er een initiatief komt om voor zijn deur een minaret hoger dan de Euromast te bouwen dan betaal ik mee. :) Laat staan wat ik ervan vind !

mark61
09-09-05, 17:41
Geplaatst door Alcibiades
We kunen al vast beginnen te verzinnen wat we met al die moskeeën doen als ze over een tijd leegstaan.

Zou je denken? Wil je normen opstellen voor minimale bezettingsgraad? Hoe zit het met al die kerken die de gemeenten hardnekkig weigeren op te geven terwijl er geen hond meer komt? Een bordeel, dat kan dan nog, maar een moskee erin / er voor in de plaats, das uit den boze.

mark61
09-09-05, 17:51
Geplaatst door Alcibiades
Het is helemaal niet slim op zo'n korte termijn te plannen terwijl je weet dat bij alle godsdiensten de secularisatie toe slaat. Die immens grote, lege gebouwen moeten straks onderhouden worden voor nog maar een handje gelovigen. Of denk jij dat SA dan blijft afschuiven?

Kijk, de echte Hollander komt bovendrijven. Uiteindelijk is de enige existentiële levensvraag: wie gaat dat allemaal betalen?

No worries, bouw- en woningtoezicht zal de tent wel sluiten als er gevaar voor de omwonenden dreigt. Maar als je ZS' bijdragen aandachtig hebt gelezen zul je begrijpen dat er van gevaar voor omwonenden op industrieterreinen en verkeerspleinen.