PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Uithuwelijken strafbaar stellen'



delirious
08-09-05, 09:45
DEN HAAG - Het dwingen van mensen tot een onvrijwillig huwelijk is zo ernstig dat het strafbaar moet worden gesteld. Dat bepleit de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) donderdag in een advies aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).


De ACVZ houdt wel een slag om de arm: eerst moet uitgezocht worden of strafbaar stellen zin heeft en werkt. "Aan een lege huls heeft niemand iets", aldus ACVZ-voorzitter mr. T. van Os van den Abeelen.

nu

delirious
08-09-05, 09:52
Ik vind uithuwelijken iets van de middeleeuwen.
Ben alleen benieuwd hoe ze dit denken, aan te pakken.

Ron Haleber
08-09-05, 10:51
Geplaatst door delirious
Ik vind uithuwelijken iets van de middeleeuwen.
Ben alleen benieuwd hoe ze dit denken, aan te pakken.

Typisch een klusje voor Ayaan! Die weet wel hoe het aan te pakken. :fpetaf:

delirious
08-09-05, 10:53
Geplaatst door Ron Haleber
Typisch een klusje voor Ayaan! Die weet wel hoe het aan te pakken. :fpetaf:

Dat is niet haar terrein , mits het uitkomt natuurlijk.:rolleyes:

Ron Haleber
08-09-05, 10:59
Geplaatst door delirious
Dat is niet haar terrein , mits het uitkomt natuurlijk.:rolleyes:


Delirious mail haar maar ff, dan weet je het meteen!


Naar aanleiding van uw reactie op: http://ayaanhirsiali.web-log.nl/log/3143441

Het e-mailadres van Ayaan is: [email protected]

Groet, Webmaster

Seif
08-09-05, 13:22
Vraag me af of de Marokkanen hier, de subtiele druk en emotionele chantage van de familie, ook als gedwongen uithuwelijken zien.

Goodnight
08-09-05, 15:17
Geplaatst door Seif
Vraag me af of de Marokkanen hier, de subtiele druk en emotionele chantage van de familie, ook als gedwongen uithuwelijken zien.

Ik vraag mij af autochtonen de maatschappelijk druk om sex te hebben op zeer jonge leeftijd als dwang zien.
Als je op je 20ste nog maagd bent hoor je er niet bij en ben je 'raar'.

Tomas
08-09-05, 15:19
Geplaatst door Goodnight
Ik vraag mij af autochtonen de maatschappelijk druk om sex te hebben op zeer jonge leeftijd als dwang zien.
Als je op je 20ste nog maagd bent hoor je er niet bij en ben je 'raar'.

Werkt het dan ongever hetzelfde?

Zwarte Schaap
08-09-05, 15:30
Geplaatst door Tomas
Werkt het dan ongever hetzelfde?

De 1 manoevreert je naar monogame huwelijkse sex en de andere stuurt je richting publieke sexobject, sexueel beschikbaar voor jan en alleman.

Poitiers
08-09-05, 16:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
De 1 manoevreert je naar monogame huwelijkse sex en de andere stuurt je richting publieke sexobject, sexueel beschikbaar voor jan en alleman.

Liever een gezonde sexuele begeleiding met vrije keuze dan gedwongen levenslange sex met een vieze oude oom (chargerend dan).

Zwarte Schaap
08-09-05, 16:59
Geplaatst door Poitiers
Liever een gezonde sexuele begeleiding met vrije keuze dan gedwongen levenslange sex met een vieze oude oom (chargerend dan).

Dat noemen wij incest. Ik hoef jou niet te vertellen wie het meeste slachtoffer zijn van incest (niet chargerend).

Zwarte Schaap
08-09-05, 18:39
Geplaatst door Alcibiades
De kinderen van immigranten die met hun neef of nicht trouwen. Komt vaak voor.

Dat is geen incest.

Zwarte Schaap
08-09-05, 18:58
Geplaatst door Alcibiades
Nou en of. Het zorgt in elk geval voor allerlei problemen bij het nageslacht.

Neef-nicht huwelijken zijn in Nederland niet ongewoon en worden niet als incest beschouwd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Incest

Neef-nicht huwelijken kunnen alleen voor een probleem zorgen als beiden een recesief allel hebben voor een bepaalde ziekte. Dat risico heb je ook tussen niet-verwanten.

Laat jij je dochter liever plaatgenaaid worden door allerlei wanne be gangsters in allerlei kelders of wil je liever dat ze een monogame huwelijkse relatie aangaat?

Seif
08-09-05, 19:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Neef-nicht huwelijken zijn in Nederland niet ongewoon en worden niet als incest beschouwd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Incest

Neef-nicht huwelijken kunnen alleen voor een probleem zorgen als beiden een recesief allel hebben voor een bepaalde ziekte. Dat risico heb je ook tussen niet-verwanten.

Laat jij je dochter liever plaatgenaaid worden door allerlei wanne be gangsters in allerlei kelders of wil je liever dat ze een monogame huwelijkse relatie aangaat?

Eind 2003 stond er een artikel in het parool waaruit bleek dat 20-25% van alle Marokkanen, vroegtijdig sterft aan de gevolgen van huwelijken tussen neven en nichten.

Joesoef
08-09-05, 19:59
Geplaatst door Ron Haleber
http://ayaanhirsiali.web-log.nl/log/3143441




U heeft ja gestemd op de vraag van de Poll

Zou het goed zijn als Nederland een Moslim Partij in de regering krijgt?

Uw IP-adres is gelogd.

Zwarte Schaap
08-09-05, 21:13
Geplaatst door Alcibiades
Bij neef en nicht is dat risico veel groter. Het is echt onverantwoordelijk om dat toe staan, zeker als het een aantal malen achter elkaar gebeurt. Degeneratie en gehandicapte kinderen kunnen het gevolg zijn.

Neef-nicht huwelijken kunnen alleen voor een probleem zorgen als beiden een recesief allel hebben voor een bepaalde ziekte. Dat risico heb je ook tussen niet-verwanten die een rececief allel hebben voor een bepaalde ziekte.

En nu terug naar het onderwerp:

Laat jij je dochter liever plaatgenaaid worden door allerlei wanne be gangsters in allerlei kelders of wil je liever dat ze een monogame huwelijkse relatie aangaat?

Marsipulami
08-09-05, 21:28
Gedwongen huwelijken zijn verboden in de islam. Dus wat dat betreft heeft die adviescommissie vreemdelingenzaken alvast de moslims aan haar kant.

Men zou echter beter echtscheidingen strafbaar stellen, dan is het ook meteen gedaan met (vrijwillige) schijnhuwelijken. :p

Zwarte Schaap
08-09-05, 21:43
Geplaatst door Seif
Eind 2003 stond er een artikel in het parool waaruit bleek dat 20-25% van alle Marokkanen, vroegtijdig sterft aan de gevolgen van huwelijken tussen neven en nichten.

de kans dat directe bloedverwanten kinderen krijgen met een geboorte-afwijking of ernstige ziekte, valt in eerste instantie mee. Een willekeurig echtpaar, blijkt uit recent Amerikaans onderzoek, heeft 3 tot 4 procent kans op een baby met een erfelijke afwijking. Dat risico ligt voor een baby van neef en nicht 2,8 procent hoger.

Prlwytzkofski
08-09-05, 22:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Laat jij je dochter liever plaatgenaaid worden door allerlei wanne be gangsters in allerlei kelders of wil je liever dat ze een monogame huwelijkse relatie aangaat?


Bifurcation.
Also referred to as the "black and white" fallacy and "false dichotomy", bifurcation occurs if someone presents a situation as having only two alternatives, where in fact other alternatives exist or can exist. For example:

"Either man was created, as the Bible tells us, or he evolved from inanimate chemicals by pure random chance, as scientists tell us. The latter is incredibly unlikely, so..."

Yawn.

Zwarte Schaap
08-09-05, 22:12
Geplaatst door Prlwytzkofski
Yawn.

Je moet de hele discussie lezen om er de fijne details te kunnen vatten. Marokkanen worden of uitgehuwelijkt of worden door subtiele druk en emotionele chantage van de familie tot een huwelijk bewogen met de partner die de ouders willen.

Zulke domme vooroordelen kun je het beste aanpakken door een zelfde logica op toe te passen.


Geplaatst door Seif
Vraag me af of de Marokkanen hier, de subtiele druk en emotionele chantage van de familie, ook als gedwongen uithuwelijken zien.

Tat-teg
08-09-05, 22:48
Geplaatst door delirious

De ACVZ houdt wel een slag om de arm: eerst moet uitgezocht worden of strafbaar stellen zin heeft en werkt. "Aan een lege huls heeft niemand iets", aldus ACVZ-voorzitter mr. T. van Os van den Abeelen.

nu

Hoe vaak komt dwang tot onvrijwillig huwelijk voor? ACVZ zou dit eerst moeten onderzoeken.

Prlwytzkofski
08-09-05, 23:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zulke domme vooroordelen kun je het beste aanpakken door een zelfde logica op toe te passen.

Het beste ? Waarom ?

PS. Ik hèb de hele discussie gelezen.

vlegeltje
08-09-05, 23:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat noemen wij incest. Ik hoef jou niet te vertellen wie het meeste slachtoffer zijn van incest (niet chargerend).

Kinderen van mensen die op de Veluwe wonen en SGP stemmen? :)

DEMOcraat
09-09-05, 00:23
Geplaatst door Alcibiades
De kinderen van immigranten die met hun neeft of nicht trouwen. Komt vaak voor.
wel eens stil gestaan bij de kinderen van een melkboer bij verschillende vrouwen..

MaRiaH
09-09-05, 00:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Laat jij je dochter liever plaatgenaaid worden door allerlei wanne be gangsters in allerlei kelders of wil je liever dat ze een monogame huwelijkse relatie aangaat?

Allebei niet.. als het een NEEF betreft of andere familieleden.!!! :knife_hea

neef en nicht huwelijken zijn bij de Nederlandse wet verboden..
Als je toch wil trouwen is dat alleen mogelijk wanneer je dispensatie aanvraagt èn krijgt bij de overheid :student:

Zwarte Schaap
09-09-05, 00:59
Geplaatst door MaRiaH
Allebei niet.. als het een NEEF betreft of andere familieleden.!!! :knife_hea

neef en nicht huwelijken zijn bij de Nederlandse wet verboden..
Als je toch wil trouwen is dat alleen mogelijk wanneer je dispensatie aanvraagt èn krijgt bij de overheid :student:

Kun je met wetsartikel geven aub waar dat in staat? Ik snap niet eens waarom je dit met mij komt bediscuseren eigenlijk.

MaRiaH
09-09-05, 01:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet eens waarom je dit met mij komt bediscuseren eigenlijk.

Hoezo? omdat ik je nicht niet ben? :maf2:

Zwarte Schaap
09-09-05, 01:26
Geplaatst door MaRiaH
Hoezo? omdat ik je nicht niet ben? :maf2: Ik snap jou niet.

MaRiaH
09-09-05, 01:40
Situatie heden ten dage:
Ook bepaalde huwelijksbeletsels werden aangepast. Waar vroeger het huwelijk verboden was tussen broer en zus, heeft het aangepaste artikel 162 van het B.W. thans ook het verbod uitgebreid in die zin dat twee broers en twee zussen niet met elkaar in het huwelijk mogen treden. Waar vroeger het huwelijk tussen oom en nicht, en tante en neef verboden was, wordt dit verbod thans uitgebreid tussen oom en neef en tussen tante en nicht.

Het huwelijk tussen neef en nicht WAS verboden.. maar is in 1971 afgeschaft ivm. de komst van gastarbeiders.. In de Koran is het huwelijk tussen neef en nicht niet verboden. men zag daarom een noodzaak de wet aan te passen voor deze 'nieuwe groep' gelovigen.
Het is echter nog steeds een omstreden onderwerp

:fplet:

ik loop ernstig achter.. :schok:

MaRiaH
09-09-05, 01:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap jou niet.

Wat snap jij niet aan mij?
Of wil je me niet snappen?

MaRiaH
09-09-05, 01:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap jou niet.

Dat is trouwens vice versa.. :schrik:

MaRiaH
09-09-05, 01:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
de kans dat directe bloedverwanten kinderen krijgen met een geboorte-afwijking of ernstige ziekte, valt in eerste instantie mee. Een willekeurig echtpaar, blijkt uit recent Amerikaans onderzoek, heeft 3 tot 4 procent kans op een baby met een erfelijke afwijking. Dat risico ligt voor een baby van neef en nicht 2,8 procent hoger.

In dit verband heb ik een interessante link voor je..
speciaal voor Marokkaanse jongeren :wink:


http://www.erfelijkheid.nl/documentatie/pdf_erfocentrum/Marokkaanse%20jongeren%20over%20erfelijkheid.pdf


(de link werkt niet.de tekst breekt hem af. ff zelf c/p .. je moet de pdf hebben.. hij kopieert de link dus niet in een keer..
hoe kan dat nou?.)

Zwarte Schaap
09-09-05, 02:09
Geplaatst door MaRiaH
In dit verband heb ik een interessante link voor je..
speciaal voor Marokkaanse jongeren :wink:

(de link werkt niet.. ff zelf c/p de tekst breekt hem af.. je moet de pdf hebben.)

Ik heb geen pdf reader op deze pc.

MaRiaH
09-09-05, 02:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen pdf reader op deze pc.

Zit ik daar al die moeite voor te doen.. :huil:

Rourchid
09-09-05, 04:28
Geplaatst door MaRiaH


:fplet:

ik loop ernstig achter.. :schok:
De hoogste tijd dus om jezelf te actualiseren.

Poitiers
09-09-05, 09:25
Geplaatst door DEMOcraat
wel eens stil gestaan bij de kinderen van een melkboer bij verschillende vrouwen..

Als melkboerkind heb ik daar geen moeite mee, zolang de melkboer maar geen oom ofzo is.

catwomen
09-09-05, 10:01
Niet iedere moslima wordt uitgehuwelijkt, maar ze zijn (en dan spreek ik uit eigen ervaring) er wel.

Niet iedere autochtoon voelt zich verplicht om op jonge leeftijd sex te hebben, al zijn ze er wel.

Sommige prikkers hier generaliseren wel erg makkelijk. Vraag je eens af wat je ermee opschiet?

Zou voor een goede moslim (en voor iedereen) niet moeten gelden, behandel ik de ander wel zoals ik zelf behandelt wil worden?

Prlwytzkofski
09-09-05, 10:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dikke lul, daarom.


The Characteristics of Bad Communication
()
8. Passive Aggression - You pout or withdraw or say nothing. You may storm out of the room or slam doors.
()

Yawn.

Zwarte Schaap
09-09-05, 11:06
Geplaatst door Prlwytzkofski
Yawn.

Law 21:

Play a sucker to catch a sucker.

Prlwytzkofski
09-09-05, 11:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Law 21:

Play a sucker to catch a sucker.

There's a Catch (http://www.etropolis.com/escher/hands.htm)

vlegeltje
09-09-05, 11:44
Geplaatst door Prlwytzkofski
There's a Catch (http://www.etropolis.com/escher/hands.htm)


10. Helping - Instead of hearing how depressed, hurt, or angry the otherperson feels, you try to “solve the problem” or “help” him or her

:stout:

Zwarte Schaap
09-09-05, 11:55
Geplaatst door vlegeltje
10. Helping - Instead of hearing how depressed, hurt, or angry the otherperson feels, you try to “solve the problem” or “help” him or her

:stout:

Law 13:

When asking for help, appeal to people's self intrest, never to their mercy or gratitude.

sienia
09-09-05, 12:13
Lege huls.
Als een jongen/meisje het lef heeft om degene aan te klagen die hem/haar uithuwelijkt dan begint die persoon niet eens aan het huwelijk.

Snaps?

Btw uithuwelijken is natuurlijk een ontzettend groot probleem en levert ontzettend veel problemen op voor de Nederlandse maatschappij, veel groter dan de onevenredig hoge werkloosheid onder Marokkanen.

Prlwytzkofski
09-09-05, 12:43
Geplaatst door vlegeltje
10. Helping - Instead of hearing how depressed, hurt, or angry the otherperson feels, you try to “solve the problem” or “help” him or her
:stout:

:D

MaRiaH
10-09-05, 02:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap jou niet.

Krijg ik geen antwoord? :stout:

Wat snap jij niet aan mij?

Sawda
10-09-05, 11:22
Volgens mij is er een wezenlijk verschil tussen een gearrangeerd huwelijk en een huwelijk met dwang.
De meeste marokkaanse huwelijken zijn gearrangeerd.
Uithuwelijken bestaat nagenoeg niet meer omdat de meisjes wat dat betreft veel mondiger zijn geworden. Daarnaast hebben ouders veel liever dat hun kind gelukkig getrouwd is dan een scheiding.

David
10-09-05, 11:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
De 1 manoevreert je naar monogame huwelijkse sex en de andere stuurt je richting publieke sexobject, sexueel beschikbaar voor jan en alleman.


Zwart is zwart, wit is wit, en daartussenin staat Zwarte Schaap als een Schupo het verkeer van alle kleuren te regelen.

catwomen
10-09-05, 14:44
Geplaatst door Sawda
Uithuwelijken bestaat nagenoeg niet meer omdat de meisjes wat dat betreft veel mondiger zijn geworden. Daarnaast hebben ouders veel liever dat hun kind gelukkig getrouwd is dan een scheiding.

Kom jij dat mijn vader vertellen?

Tat-teg
10-09-05, 15:20
Geplaatst door catwomen
Kom jij dat mijn vader vertellen?


Ik geloof er niets van.

Als een meisje deze tijd persee niet wil trouwen met iemand dan gebeurt dat ook niet.

Mensen dwingen te trouwen is verboden in de Islam. De meiden weten dit dondersgoed. En jij dus ook.

catwomen
10-09-05, 15:25
Geplaatst door Tat-teg
Ik geloof er niets van.

Als een meisje deze tijd persee niet wil trouwen met iemand dan gebeurt dat ook niet.

Mensen dwingen te trouwen is verboden in de Islam. De meiden weten dit dondersgoed. En jij dus ook.


O nee, mijn zus wilde perse niet trouwen, is uitgehuwelijkt en is meegenomen naar Pakistan, zodat ze hier niet om hulp kon vragen.

Hetmag dan verboden zijn in de Islam, daarom gebeurt het nog wel, ook hier in Nederland!

Ik mag wel weten dat een meisje niet gedwongen mag worden, maar vertel dat eens aan mijn mannelijke familieleden.

Tat-teg
10-09-05, 15:31
Geplaatst door catwomen
O nee, mijn zus wilde perse niet trouwen, is uitgehuwelijkt en is meegenomen naar Pakistan, zodat ze hier niet om hulp kon vragen.

Hetmag dan verboden zijn in de Islam, daarom gebeurt het nog wel, ook hier in Nederland!

Ik mag wel weten dat een meisje niet gedwongen mag worden, maar vertel dat eens aan mijn mannelijke familieleden.

Ja? is ze door haar man naar Pakistan meegenomen?
Wat zijn ze daar gaan doen?

ik geloof je nog steeds niet.

Zwarte Schaap
10-09-05, 15:43
Geplaatst door catwomen
O nee, mijn zus wilde perse niet trouwen, is uitgehuwelijkt en is meegenomen naar Pakistan, zodat ze hier niet om hulp kon vragen.

Het mag dan verboden zijn in de Islam, daarom gebeurt het nog wel, ook hier in Nederland!

Ik mag wel weten dat een meisje niet gedwongen mag worden, maar vertel dat eens aan mijn mannelijke familieleden.

Dat was dus gewoon ontvoering en daarna verkrachting. Kan ze nog altijd aangifte voor doen. Hoe is het nu met je zus? Leeft ze daar in Pakistan of woont ze in Nederland?

'Jullie' Pakistaanse (sub)cultuur is dus sterker dan de Islam. Jammer dat geen ene mannelijke familielid voor zijn zus op kwam. Jammer dat ze hun geloof niet goed genoeg kennen en/of praktiseren.

Ik zelf ken geen ene voorbeeld van gedwongen uithuwelijking uit mijn omgeving, terwijl mijn culturele afkomst in Maroko wel het meest behoudend is.

Nikolai
01-10-05, 22:49
Geplaatst door Alcibiades
De kinderen van immigranten die met hun neeft of nicht trouwen. Komt vaak voor.

Over het algemeen trouwen homo’s altijd met hun nicht. Waarom zouden wij dat niet mogen? :tik:

Soldim
02-10-05, 05:57
Geplaatst door Tat-teg
Hoe vaak komt dwang tot onvrijwillig huwelijk voor? ACVZ zou dit eerst moeten onderzoeken.

Want als het maar een paar keer per jaar voorkomt, dan is er niets aan de hand? Wat maakt het uit of er 5, 50 of 5000 gedwongen huwelijken voorkomen?