PDA

Bekijk Volledige Versie : Familie Bush verspreekt zich over Katrina



barfly
08-09-05, 13:07
WASHINGTON (ANP/AFP) - Niet alleen de Amerikaanse president George
Bush heeft kritiek gekregen over de manier waarop hij sprak over de
orkaan Katrina, ook zijn moeder heeft wenkbrauwen doen rijzen.
De voormalige first lady Barbara Bush suggereerde dat de orkaan
voor sommige ,,minderbedeelden'' goed uitkwam, toen ze in Texas een
noodonderkomen voor geëvacueerden uit New Orleans bezocht. ,,Wat ik
hoor, en dat is een beetje beangstigend, is dat ze allemaal in
Texas willen blijven'', zei de moeder van de president. ,,Veel van
deze mensen hier waren toch al minderbedeelden, dus dit pakt
eigenlijk wel gunstig uit voor ze.''
Haar zoon kreeg zelf stevige kritiek, toen hij op 1 september
zei dat niemand had kunnen voorzien dat de dijken bij New Orleans
het niet zouden houden. In werkelijkheid hadden verscheidene
federale instanties en bureaus van de staat Louisiana het
rampenscenario al geschetst, lang voordat Katrina aan land kwam.
Bij een andere gelegenheid probeerde Bush het moreel op te
vijzelen van de honderdduizenden die hun woning kwijt zijn. Hij
beloofde de huizen mooier dan ooit te herbouwen en richtte zich
daarbij op een rijke en machtige senator. ,,Uit de puinhopen van
het huis van Trent Lott zal een prachtig huis ontstaan. En ik
verheug me erop bij hem op de veranda te zitten.''
Omstanders lachten gegeneerd. ,,Terwijl hij wordt omringd door
arme mensen, praat hij over een senator'', zei een medewerker van
het Amerikaanse Congres verbijsterd.

Eigenlijk boffen die sloebers wel dat ze zijn weggespoelt... :maf2:

Tomas
08-09-05, 13:26
Ben benieuwd of dit z'n ondergang wordt. Een oorlog onder valse voorwenselen telt niet, want dat is maar buitenland. Goeie kans dat New Orleans ook niet amerikaans genoeg is.

mulan
08-09-05, 13:47
Ik vond zijn opmerking over dat New Orleans een hele mooie kustgebied zou krijgen wel weer Bushiaans....hij bekijkt alles dus positief.Mooi hoor.

De Denker
10-09-05, 12:48
Geplaatst door mulan
Ik vond zijn opmerking over dat New Orleans een hele mooie kustgebied zou krijgen wel weer Bushiaans....hij bekijkt alles dus positief.Mooi hoor.

Bush is gewoon ook een koning.. Die gast weet heus wel waar hij mee bezig is hoor. Hij is gewoon een puppet van het partij bestuur, want die gast die bedenkt waarschijnlijk zelf 5% van het beleid en de rest doen zijn adviseurs.. dus voor een puppet is ie eigenlijk best grappig :o

~Panthera~
10-09-05, 12:49
Geplaatst door De Denker
Bush is gewoon ook een koning.. Die gast weet heus wel waar hij mee bezig is hoor. Hij is gewoon een puppet van het partij bestuur, want die gast die bedenkt waarschijnlijk zelf 5% van het beleid en de rest doen zijn adviseurs.. dus voor een puppet is ie eigenlijk best grappig :o


reuze grappig ja; vertel dat al die doden maar. :moe:

waterfiets
10-09-05, 15:23
Maar waarom willen ze daar nu iedereen weg hebben? Gaan ze er een atoombom op gooien? Maken ze er een grote olieraffinaderij van ?

TonH
10-09-05, 15:34
Geplaatst door Tomas
Ben benieuwd of dit z'n ondergang wordt. Een oorlog onder valse voorwenselen telt niet, want dat is maar buitenland. Goeie kans dat New Orleans ook niet amerikaans genoeg is.

Zal, denk ik, heel erg afhangen van hoe zijn activiteiten morgen ervaren zullen worden...

mulan
10-09-05, 16:27
Geplaatst door De Denker
Bush is gewoon ook een koning.. Die gast weet heus wel waar hij mee bezig is hoor. Hij is gewoon een puppet van het partij bestuur, want die gast die bedenkt waarschijnlijk zelf 5% van het beleid en de rest doen zijn adviseurs.. dus voor een puppet is ie eigenlijk best grappig :o

Hij weet waar hij mee bezig is maar tegelijkertijd is hij gewoon een puppet?...Ik vind zijn versprekingen ook humoristisch hoor vooral omdat het vaak niet eens versprekingen zijn.

barfly
10-09-05, 17:46
Geplaatst door Tomas
Ben benieuwd of dit z'n ondergang wordt. Een oorlog onder valse voorwenselen telt niet, want dat is maar buitenland. Goeie kans dat New Orleans ook niet amerikaans genoeg is.

Twee derde van de bevoling zwart, een derde white trailer trash. Ik denk dat Bush er wel mee wegkomt.