PDA

Bekijk Volledige Versie : Haagse wethouder Heijnen snapt 'trotse' Balkenende niet. Moskeeverdrag is 'genant'



Zwarte Schaap
08-09-05, 22:25
Haagse wethouder Heijnen snapt 'trotse' Balkenende niet.

Moskeeverdrag 'genant'

Taco van der Mark
Den Haag

De bijeenkomst waarop een Amsterdamse moskee deze week een overeenkomst tekende tegen extremisme, was een 'genante vertoning'. Dat zegt de Haagse wethouder Pierre Heijnen (PvdA, integratie).

Ook haalt hij uit naar premier Balkenende. die op de bijeenkomst meldde 'blij en trots' te zijn. Heijnen: ,,Hoe kun je daar nou trots op zijn? Het is stigmatiserend alleen met moskeen zo'n verdrag te sluiten''.

Volgens Heijnen is het ieders plicht, en niet alleen van moslims, radicale mensen die een bedreiging vormen aan te geven bij de overheid.

Haagse moskeen reageren verdeeld op het een convenant, een initiatief van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes. Met het convenant verplicht de moskee zich radicalisme actief te bestrijden. De El Islam Moskee aan de Haagse Van Der Vennestraat vindt een overeenkomst een 'goed idee', zegt Ali Belhaj. ,,Wat mij betreft mogen meer moskeeen zo'n overeenkomst tekenen''.

Minister Remkes (VVD) Binnenlandse Zaken uitte vorige week harde kritiek op de islamitische gemeenschap, die volgens hem te weinig doet tegen radicalisering.

Belhaj is het daarmee niet eens. Hij benadrukt dat zijn moskee sinds de aanslagen van 11 september 2001 in New York en Washington uiterst alert is op radicale gelovigen. ''Begin dit jaar hadden we een probleem met radicale jongeren. We hebben ze uit de moskee gezet en hebben de politie ingeschakeld. We hebben ze nooit meer gezien.''

De conservatieve As Soena-moskee aan de Fruitweg in Den Haag noemt een officieel verdrag 'absoluut onnodig'. ,,Extremistische moslims komen niet naar de nmoskee en als ze al komen, zullen ze niets zeggen over eventuele aanslagen. Als er gelovigen zijn die gevoelig zijn voor radicalisering, dan zullen we hen daar op aanspreken. en als het echt nodig is, gaan we naar de politie. Daaraan hoeft niemand te twijfelen,'' aldus een woordvoerder.


Bron: AD/Rotterdams Dagblad 08/09/05

vlegeltje
08-09-05, 22:38
Het zou een goeie zaak zijn om ook met protestantse kerken zo'n convenant af te sluiten. Zo kunnen radikaal extremistische christelijke SGP-vrouwenhaters worden opgespoort en van hun politieke rechten worden ontdaan.

Zwarte Schaap
08-09-05, 22:48
Geplaatst door vlegeltje
Het zou een goeie zaak zijn om ook met protestantse kerken zo'n convenant af te sluiten. Zo kunnen radikaal extremistische christelijke SGP-vrouwenhaters worden opgespoort en van hun politieke rechten worden ontdaan.

Laten we eerst beginnen bij de politiek en de media. Die leveren een grote bijdrage aan de radicalisering. Men steekt nu veel vaker moskeeen en islamitische scholen in brand en men bespuugt en bedreigt vaker hijaabdragende moslimas.

Dat komt allemaal door de hetzerige sfeer die ze kweken. Zoals Wilders bijvoorbeeld of Ayaan Hirsi Ali, wethouder Pastoors of het Clara Wichman stichting die mensen bang maakt voor islamitische partijen in de toekomst. Deze predikers van het radicale atheisme moeten ook deze convenant tekenen.

waterfiets
08-09-05, 23:26
Vanavond werd er ook op AT5 over gediscussieerd. Die rare Oudkerk zei uiteindelijk .... ok maar als dat convenant verder niks voorstelt kan je het toch gewoon tekenen?

Erg vreemd .... :maf2:

vlegeltje
08-09-05, 23:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Laten we eerst beginnen bij de politiek en de media. Die leveren een grote bijdrage aan de radicalisering. Men steekt nu veel vaker moskeeen en islamitische scholen in brand en men bespuugt en bedreigt vaker hijaabdragende moslimas.

Dat komt allemaal door de hetzerige sfeer die ze kweken. Zoals Wilders bijvoorbeeld of Ayaan Hirsi Ali, wethouder Pastoors of het Clara Wichman stichting die mensen bang maakt voor islamitische partijen in de toekomst. Deze predikers van het radicale atheisme moeten ook deze convenant tekenen.

Ik wil best een convenant tekenen, als atheist zijnde, maar als ik dan alle moslimhaters moet aangeven??? Pfffff, da's een dagtaak man!

vlegeltje
08-09-05, 23:52
Geplaatst door waterfiets
Vanavond werd er ook op AT5 over gediscussieerd. Die rare Oudkerk zei uiteindelijk .... ok maar als dat convenant verder niks voorstelt kan je het toch gewoon tekenen?

Erg vreemd .... :maf2:

Hoezo vreemd?

Typisch PvdA toch? :hihi:

Zwarte Schaap
09-09-05, 00:06
Geplaatst door vlegeltje
Ik wil best een convenant tekenen, als atheist zijnde, maar als ik dan alle moslimhaters moet aangeven??? Pfffff, da's een dagtaak man!

Ja maar jij bent anders, jij bent een goed geintegreerde atheist.

jan1974
09-09-05, 10:08
Geplaatst door vlegeltje
Het zou een goeie zaak zijn om ook met protestantse kerken zo'n convenant af te sluiten. Zo kunnen radikaal extremistische christelijke SGP-vrouwenhaters worden opgespoort en van hun politieke rechten worden ontdaan.
Met de vrouwenhaat valt het waarschijnlijk wel mee hoor. Vele SGP mannen met "extreme" standpunten zijn gewoon hetero vermoed ik.

vlegeltje
09-09-05, 10:23
Geplaatst door jan1974
Met de vrouwenhaat valt het waarschijnlijk wel mee hoor. Vele SGP mannen met "extreme" standpunten zijn gewoon hetero vermoed ik.

Pardon? Ikke niet begrijpen. Hetero's doen niet aan vrouwenhaat?

Homo's wel dan? Volgens mij is het toch echt andersom.

vlegeltje
09-09-05, 10:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja maar jij bent anders, jij bent een goed geintegreerde atheist.

"anders"? Gaan we weer discrimineren :mad:


:hihi:

jan1974
09-09-05, 10:26
Geplaatst door vlegeltje
Pardon? Ikke niet begrijpen. Hetero's doen niet aan vrouwenhaat?
Hetero mannen vallen juist op vrouwen. Hoe kun je nou iets haten waar je verliefd op kan worden?

Ik zeg niet dat homo mannen vrouwenhaters zijn hoor.

vlegeltje
09-09-05, 10:33
Geplaatst door jan1974
Hetero mannen vallen juist op vrouwen. Hoe kun je nou iets haten waar je verliefd op kan worden?


Kijk eens om je heen.

Echtscheidingen? Mannen die hun ex vermoorden?

Tomas
09-09-05, 10:35
Yep. Gelukkig is het onderwerp alweer heel iets anders. Je zou bij het probleem van radicaliserende moslim jongeren blijven hangen zeg. Moet je niet aan denken.

waterfiets
09-09-05, 10:43
Geplaatst door jan1974
Hoe kun je nou iets haten waar je verliefd op kan worden?


Nou je lijkt mij geen psycholoog. Juist waar je verliefd op kan worden kan je ook haten (in een later stadium).

Tomas
09-09-05, 10:45
Geplaatst door waterfiets
Nou je lijkt mij geen psycholoog. Juist waar je verliefd op kan worden kan je ook haten (in een later stadium).

Sterker nog: de vrouw waar je verliefd op kunt worden is wat anders dan het concept vrouw. Daarnaast kan je ook haten wat je zo opwind of aantrekkelijk vind. Dat is juist de haat tov de macht van het vlees.

vlegeltje
09-09-05, 10:47
Geplaatst door Tomas
Yep. Gelukkig is het onderwerp alweer heel iets anders. Je zou bij het probleem van radicaliserende moslim jongeren blijven hangen zeg. Moet je niet aan denken.

Kunnen we het niet over homohaat gaan hebben?


Om Zwarte Schaap te pesten :)

jan1974
09-09-05, 10:49
Geplaatst door vlegeltje
Kijk eens om je heen.

Echtscheidingen? Mannen die hun ex vermoorden?
Een echtscheiding hoeft niet beslist te betekenen dat je partner haat. Soms is een echtscheiding gewoon voor beide partijen het beste. Overigens is echtscheiden wel verboden volgens te 10 geboden van de bijbel.

Ik ben het met je eens dat moordenaars wel mensenhaters zijn. Ik geloof trouwens niet dat SGP-ers oververtegenwoordigd zijn bij de moordenaars.

waterfiets
09-09-05, 10:50
Geplaatst door Tomas
Sterker nog: de vrouw waar je verliefd op kunt worden is wat anders dan het concept vrouw. Daarnaast kan je ook haten wat je zo opwind of aantrekkelijk vind. Dat is juist de haat tov de macht van het vlees.

"was sich liebt das neckt sich"

Tomas
09-09-05, 10:59
Geplaatst door vlegeltje
Kunnen we het niet over homohaat gaan hebben?


Om Zwarte Schaap te pesten :)

Die kan dat allemaal uitstekend zelf.

vlegeltje
09-09-05, 11:04
Geplaatst door Tomas
Die kan dat allemaal uitstekend zelf.

Zichzelf pesten?

jan1974
09-09-05, 11:04
Geplaatst door Tomas
Sterker nog: de vrouw waar je verliefd op kunt worden is wat anders dan het concept vrouw. Daarnaast kan je ook haten wat je zo opwind of aantrekkelijk vind. Dat is juist de haat tov de macht van het vlees.
Ik ben inderdaad geen psycholoog.

Hmm.. Je haat dus je eigen verliefdheid. Omdat verliefdheid een soort dierlijke drift is.

Ik merk ook op dat verliefdheid valt onder de catogorie onderbuikgevoelens, misschien heeft het daar mee te maken.

Tomas
09-09-05, 11:06
Geplaatst door vlegeltje
Zichzelf pesten?

Yup. Komt het wel op neer.

Tomas
09-09-05, 11:09
Geplaatst door jan1974
Ik ben inderdaad geen psycholoog.

Hmm.. Je haat dus je eigen verliefdheid. Omdat verliefdheid een soort dierlijke drift is.

Ik merk ook op dat verliefdheid valt onder de catogorie onderbuikgevoelens, misschien heeft het daar mee te maken.

Ik ben ook geen shrink, maar ik geloof niet dat verliefdheid wordt gehaat, maar eerder de lusten. Verliefdheid spelt zich volgens mij toch meer in de bewuste regionen van je brein af. Daar heb je wel wat controle over. Maar fantasieen bij het zien van en lekker wijf zitten inderdaad veel lager.

Zwarte Schaap
09-09-05, 11:13
Geplaatst door Tomas
Verliefdheid speelt zich volgens mij toch meer in de bewuste regionen van je brein af. Daar heb je wel wat controle over . Maar fantasieen bij het zien van en lekker wijf zitten inderdaad veel lager.

Dus jij bent een potentiele verkrachter.

jan1974
09-09-05, 11:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus jij bent een potentiele verkrachter.
Nee dat hoeft niet. Misschien heeft hij wel een fantasieen gehad over verkrachting, maar dat is toch heel wat anders dan het daadwerklelijk uitvoeren. Dat soort fantasieen heb ik eerlijk gezegd ook wel eens gehad.

vlegeltje
09-09-05, 11:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus jij bent een potentiele verkrachter.

Elke man is een potentiele verkrachter.

Daarom moeten vrouwen zedig gekleed gaan.

Anders vragen ze er zelf om :zozo:

jan1974
09-09-05, 11:27
Geplaatst door vlegeltje
Daarom moeten vrouwen zedig gekleed gaan.

Anders vragen ze er zelf om :zozo:
Onder de kleren zijn ze allemaal naakt.

Wist je dat er nergens zoveel in de billen van vrouwen geknepen wordt als in Iran.

Zwarte Schaap
09-09-05, 11:31
Geplaatst door vlegeltje
Elke man is een potentiele verkrachter.

Daarom moeten vrouwen zedig gekleed gaan.

Anders vragen ze er zelf om :zozo:

Om de vrouwen te beschermen tegen Tommyboy en andere mannelijke fantasien lijkt mij de invoering van de Islamitische zeden zeer welkom.

Zwarte Schaap
09-09-05, 11:32
Geplaatst door jan1974
Wist je dat er nergens zoveel in de billen van vrouwen geknepen wordt als in Iran.

Nee wist ik niet, heb je daar een bron/onderzoek van?

Tomas
09-09-05, 11:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Om de vrouwen te beschermen tegen Tommyboy en andere mannelijke fantasien lijkt mij de invoering van de Islamitische zeden zeer welkom.

Ah, duidelijk weer een gevoelig plekje geraakt.

Wie gelooft er dat schaap geen "verkeerde" fantasieen heeft? Ik wil vingers zien.

Zwarte Schaap
09-09-05, 11:51
Geplaatst door Tomas
Ah, duidelijk weer een gevoelig plekje geraakt.

Wie gelooft er dat schaap geen "verkeerde" fantasieen heeft? Ik wil vingers zien.

----> vinger :fuckit: vinger <----

Prlwytzkofski
09-09-05, 11:54
Geplaatst door Tomas
Ah, duidelijk weer een gevoelig plekje geraakt.

Wie gelooft er dat schaap geen "verkeerde" fantasieen heeft? Ik wil vingers zien. :duim:

Schaap is absoluut fantasieloos. :bril:

Bofko
09-09-05, 11:58
Geplaatst door Tomas
Ah, duidelijk weer een gevoelig plekje geraakt.

Wie gelooft er dat schaap geen "verkeerde" fantasieen heeft? Ik wil vingers zien.

Slim.

Dus wie geen vingers laat zien is het ermee eens.

~Panthera~
09-09-05, 12:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
----> vinger :fuckit: vinger <----


Stouterd !! :hihi:

Tomas
09-09-05, 12:10
Geplaatst door Bofko
Slim.

Dus wie geen vingers laat zien is het ermee eens.

Waarmee eens?

Tomas
09-09-05, 12:11
Geplaatst door Prlwytzkofski
:duim:

Schaap is absoluut fantasieloos. :bril:

Je leest 'm duidelijk te weinig. Informeer eens naar zijn homo avonturen.

jan1974
09-09-05, 12:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee wist ik niet, heb je daar een bron/onderzoek van?
Nee, dit bericht komt van een enkele Iraanse asielzoekster. Het is gebaseerd op haar persoonlijke ervaring. Ik weet dus ook niet of het klopt.

Maar of het nu klopt of niet, zo'n bericht werkt natuurlijk weer op mijn fantasie.

RinC
09-09-05, 12:20
Van moskeeverdrag naar fantasieloze verkrachters :watte?:

wytze
09-09-05, 12:32
Geplaatst door jan1974

Overigens is echtscheiden wel verboden volgens te 10 geboden van de bijbel.





nee hoor. scheiding is in de Bijbel toegestaan na overspel.

jan1974
09-09-05, 12:39
Geplaatst door Tomas
Ah, duidelijk weer een gevoelig plekje geraakt.

Wie gelooft er dat schaap geen "verkeerde" fantasieen heeft? Ik wil vingers zien.
Als je zelf zo hartstochtelijk voor de slachtofferrol kiest als ZS (Het zwarte schaap is het ultimieme slachtoffer in een maatschappij) dan zegt het heel wat.

Volgens mij heeft ZS iets met SM, daar verlekkeren mensen zich ook als ze in de "slachtoffer" rol zitten.

jan1974
09-09-05, 12:50
Geplaatst door wytze
nee hoor. scheiding is in de Bijbel toegestaan na overspel.
Je kon wel eens gelijk hebben. Het lijkt erop dat mijn bijbelkennis toch niet zo goed is.

Commeilfaut
09-09-05, 13:15
Geplaatst door Tomas


Wie gelooft er dat schaap geen "verkeerde" fantasieen heeft? Ik wil vingers zien.


Ik geloof dat hij überhaupt geen fantasie heeft.

Tomas
09-09-05, 13:18
Geplaatst door Commeilfaut
Ik geloof dat hij überhaupt geen fantasie heeft.

Dan trap je in zijn facade. Hij haat juist zijn vele, vele, vele fantasieen.

Wide-O
09-09-05, 13:28
Geplaatst door RinC
Van moskeeverdrag naar fantasieloze verkrachters :watte?:

En dan maar afgeven op Vakkevullen :ego:

:hihi:

Prlwytzkofski
09-09-05, 13:34
Geplaatst door Tomas
Hij haat juist zijn vele, vele, vele fantasieen.

Heilige Antonius ? (http://www.hexenforschung.historicum.net/etexte/bilder/bild37.html)