PDA

Bekijk Volledige Versie : 2vandaag : 9/11 aanslag of geschenk uit hemel ? ?



Eke
09-09-05, 18:40
9/11: Aanslag of geschenk uit de hemel?

Was de aanval van 11 september 2001 meer dan alleen een aanslag? Of had de regering Bush misschien ook belang bij de aanval? In TweeVandaag het relaas van twee oud-ministers, Michael Meacher en Andreas von Bülow. Beide trekken het voorgeschotelde verhaal van 9/11 ernstig in twijfel.

De Duitser von Bülow diende in het derde kabinet van Helmuth Schmitt (1980-1982), de Brit Meacher in de regering van Tony Blair (1997-2003). Onafhankelijk van elkaar onderzochten beide heren de aanslagen op het World Trade Center en Pentagon, en de oorlog tegen het terrorisme die hieruit volgde.

Zowel Meacher als Von Bülow komen met opmerkelijke conclusies. Volgens hen is de oorlog tegen het terrorisme heel iets anders dan de regering Bush ons wil doen geloven En kwamen de aanslagen eigenlijk wel goed van pas.

In de studio vanavond Amerika-deskundige Willem Post, die reageert op de reportage.


Het lukt me nog niet om de tekst te pakken te krijgen van de site van www.tweevandaag.nl, maar voor mij was dit HET nieuws van de dag.

~Panthera~
09-09-05, 18:42
Ja, allemaal wel HEEL toevallig.
Alle info hebben, en er dan niets mee doen, je vraagt je af of ze het wel best vonden. :roken:

jan1974
09-09-05, 18:53
Ik geloof dat de Amerikaanse regering de aanslagen van 11/9 zo veel mogelijk hebben proberen uit te buiten (de een zijn dood, ....).

Dat is toch net iets anders dan geschenk uit de hemel.

mark61
09-09-05, 18:57
Zonder 9/11 was Bush een compleet mislukte president zonder enige ideeën over de toekomst van zijn land. Waar heeft hij nou eigenlijk een visie over?

jan1974
09-09-05, 18:59
Geplaatst door mark61
Zonder 9/11 was Bush een compleet mislukte president zonder enige ideeën over de toekomst van zijn land. Waar heeft hij nou eigenlijk een visie over?
Over z'n eigen kapitaal.

Eke
09-09-05, 19:07
Geplaatst door jan1974
Ik geloof dat de Amerikaanse regering de aanslagen van 11/9 zo veel mogelijk hebben proberen uit te buiten (de een zijn dood, ....).

Dat is toch net iets anders dan geschenk uit de hemel.

Dat geschenk slaat erop dat er begin jaren '90 al dromen waren bij een stelletje Republiekeinen om een wereldmacht op de kaart te zetten voordat China in de toekomst dat zou gaan doen.

In de jaren negentig zijn er een stel verdragen opgezegd waardoor ze vrijheid van handelen creeerden.Ook werd de VN ont-kracht.

Hoewel er een aantal signalen waren en waarschuwingen voor de terroristen hebben ze niet ingegrepen.

De vraag is : waarom niet ???????

Geopperd wordt dat daardoor de weg vrij kwam om in bepaalde landen binnen te vallen. Nu was er een reden en konden ze steun krijgen.

Tomas
09-09-05, 19:08
Geplaatst door Eke
In de studio vanavond Amerika-deskundige Willem Post, die reageert op de reportage.


Als ze van Rossum hadden weten te strikken had ik gekeken.

Eke
09-09-05, 19:14
Geplaatst door Tomas
Als ze van Rossum hadden weten te strikken had ik gekeken.

Je kunt alsnog op internet kijken. bij 2 vandaag.er is ook nog een site waar ze uitgezonden en gemiste programma's laten zien...

de beide heren Meacher en Von Bulow zijn op zich al de moeite waard door de gegevens van hun onderzoek.

Tomas
09-09-05, 19:15
Geplaatst door Eke
Je kunt alsnog op internet kijken. bij 2 vandaag.er is ook nog een site waar ze uitgezonden en gemiste programma's laten zien...

de beide heren Meacher en Von Bulow zijn op zich al de moeite waard door de gegevens van hun onderzoek.

Is er opeens mirakuleus aan mijn voorwaarde voldaan dan?

jan1974
09-09-05, 19:15
Geplaatst door Eke
1. Dat geschenk slaat erop dat er begin jaren '90 al dromen waren bij een stelletje Republiekeinen om een wereldmacht op de kaart te zetten voordat China in de toekomst dat zou gaan doen.

2. In de jaren negentig zijn er een stel verdragen opgezegd waardoor ze vrijheid van handelen creeerden.Ook werd de VN ont-kracht.

3. Hoewel er een aantal signalen waren en waarschuwingen voor de terroristen hebben ze niet ingegrepen. De vraag is : waarom niet ???????

4. Geopperd wordt dat daardoor de weg vrij kwam om in bepaalde landen binnen te vallen. Nu was er een reden en konden ze steun krijgen.
1. Ik droom ook wel eens over wereldheerschappij, ben ik nou ook verdacht?

2. Dat ze tegen de VN zijn is aan een kant logisch, de VN zit alleen maar in de weg.

3. Omdat Amerikaanse inlichtingdiensten log bureaucratisch en dat ze bovendien een gebrek aan voorstellingsvermogen bij die diensten heerste. Heb je Bush gezien in die school na de aanslagen.

4. Klopt, wat dat betreft kwam 9/11 goed uit. Alleen is Irak toch een hoofdpijnzaak gebleken.

jan1974
09-09-05, 19:20
Geplaatst door jan1974
. Heb je Bush gezien in die school na de aanslagen?
Wat ik bedoel, aan die beelden op de school (net na de aanslag) concludeer ik dat Bush totaal niet voorbereid was op zulke aanslagen.

Tomas
09-09-05, 19:21
Geplaatst door jan1974
Wat ik bedoel, aan die beelden op de school (net na de aanslag) concludeer ik dat Bush totaal niet voorbereid was op zulke aanslagen.

De stumperd is nooit ergens op voorbereid.

Spoetnik
09-09-05, 19:25
Geplaatst door jan1974
3. Omdat Amerikaanse inlichtingdiensten log bureaucratisch en dat ze bovendien een gebrek aan voorstellingsvermogen bij die diensten heerste. Heb je Bush gezien in die school na de aanslagen.


Daaruit blijkt juist dat Bush en zijn handlangers op de hoogte waren van de aanslagen. Als ze totaal verrast waren, dan had de SS (Secret Service) direct ingegrepen op het moment dat de aanslagen plaats vonden, immers Amerika werd aangevallen en het leven van de President was op dat moment in gevaar omdat het bezoek aan de school aangekondigd was.

jan1974
09-09-05, 19:29
Geplaatst door Spoetnik
Daaruit blijkt juist dat Bush en zijn handlangers op de hoogte waren van de aanslagen. Als ze totaal verrast waren, dan had de SS (Secret Service) direct ingegrepen op het moment dat de aanslagen plaats vonden, immers Amerika werd aangevallen en het leven van de President was op dat moment in gevaar omdat het bezoek aan de school aangekondigd was.
Direct ingrijpen is wat anders dan log en bureaucratisch.

Spoetnik
09-09-05, 19:31
Geplaatst door jan1974
Direct ingrijpen is wat anders dan log en bureaucratisch.

De enige taak van de SS is het beschermen van de President. Ze wisten dat er een aanslag plaats vond en er zijn standaard procedures die ze dan normaal uitvoeren.

jan1974
09-09-05, 19:37
Geplaatst door Spoetnik
De enige taak van de SS is het beschermen van de President. Ze wisten dat er een aanslag plaats vond en er zijn standaard procedures die ze dan normaal uitvoeren.
Het zou allemaal kunnen, ik weet het werkelijk niet.

Eke
09-09-05, 20:12
Geplaatst door jan1974
1. Ik droom ook wel eens over wereldheerschappij, ben ik nou ook verdacht?

2. Dat ze tegen de VN zijn is aan een kant logisch, de VN zit alleen maar in de weg.

3. Omdat Amerikaanse inlichtingdiensten log bureaucratisch en dat ze bovendien een gebrek aan voorstellingsvermogen bij die diensten heerste. Heb je Bush gezien in die school na de aanslagen.

4. Klopt, wat dat betreft kwam 9/11 goed uit. Alleen is Irak toch een hoofdpijnzaak gebleken.


!) jaren gelden zijn er al stukken boven water gekomen en gepubliceerd, oa. in Nederland.deze stukken wijzen op de geheime besprekingen destijds.Weet niet meer zeker, maar dacht dat het authentieke verslagen van de bijeenkomsten waren .

2) de VN moet gesaneerd worden

3)10 of 11 landen hebben gewaarschuwd en een paar dagen voor de aanslag heeft C. Reece nog een waarschuwing voor een attack op eigen grondgebied gekregen. Ook was bekend dat er vlieglessen werden genomen.Zelfs de leider, Atta, was al sinds 2000 een bekende van de FBI. Bekijk dit programma van 2 vandaag maar eens. er wordt veel meer genoemd...

Arvid
09-09-05, 20:35
Geplaatst door jan1974
Wat ik bedoel, aan die beelden op de school (net na de aanslag) concludeer ik dat Bush totaal niet voorbereid was op zulke aanslagen.

Die beelden zijn in scene gezet. Bush wist veel eerder van de aanslagen af. Lees dit: http://www.cooperativeresearch.org/timeline/main/essayaninterestingday.html

jan1974
09-09-05, 20:48
Geplaatst door Eke
!) jaren gelden zijn er al stukken boven water gekomen en gepubliceerd, oa. in Nederland.deze stukken wijzen op de geheime besprekingen destijds.Weet niet meer zeker, maar dacht dat het authentieke verslagen van de bijeenkomsten waren .

2) de VN moet gesaneerd worden

3)10 of 11 landen hebben gewaarschuwd en een paar dagen voor de aanslag heeft C. Reece nog een waarschuwing voor een attack op eigen grondgebied gekregen. Ook was bekend dat er vlieglessen werden genomen.Zelfs de leider, Atta, was al sinds 2000 een bekende van de FBI. Bekijk dit programma van 2 vandaag maar eens. er wordt veel meer genoemd...
1. ik weet het niet, het zou allemaal kunnen.

2. Ik denk dat Amerika tegen een sanering is van de VN. Een gesaneerde VN is machtiger.

3. Achteraf gezien is dit ontzettend makkelijk. Atta is pas na 9/11 wereldberoemd geworden. Aanwijzingen van 10 verschillende landen zegt op zich ook niets. Ik heb er geen probleem mee als hier over gespeculeerd wordt maar persoonlijk geloof ik niet dat ze het wisten.

jan1974
09-09-05, 20:52
Geplaatst door Arvid
Die beelden zijn in scene gezet. ....
Dan verdient Bush respect als acteur.

Eke
09-09-05, 21:24
Geplaatst door jan1974
1. ik weet het niet, het zou allemaal kunnen.



Er wordt gezegd dat democratie verspreid moet worden, dat dat zo'n eerlijk systeem is voor de bevolking van een land.
Nou, de V.s. zouden een schoolvoorbeeld behoren te zijn van een goede democratie.

Maar wat komt er boven water :hele andere gedragingen.

Die democratie daar mag je wel ziek noemen als dit allemaal klopt.

Nou ja, Colin Powell heeft ook al zijn zegje gedaan...

Wist je trouwens,Jan, dat het 400 dagen geduurd heeft voordat er een commissie van onderzoek kwam na de ramp van 11/9 (die ik afschuwelijk vond). Normaal komt zo'n commissie in korte tijd van de grond.

Ik ben benieuwd hoe de regering van ons land zal reageren op deze ontboezemingen van de twee ministers.

~Panthera~
09-09-05, 21:26
Geplaatst door Eke
Er wordt gezegd dat democratie verspreid moet worden, dat dat zo'n eerlijk systeem is voor de bevolking van een land.
Nou, de V.s. zouden een schoolvoorbeeld behoren te zijn van een goede democratie.

Maar wat komt er boven water :hele andere gedragingen.

Die democratie daar mag je wel ziek noemen als dit allemaal klopt.

Nou ja, Colin Powell heeft ook al zijn zegje gedaan...

Wist je trouwens,Jan, dat het 400 dagen geduurd heeft voordat er een commissie van onderzoek kwam na de ramp van 11/9 (die ik afschuwelijk vond). Normaal komt zo'n commissie in korte tijd van de grond.

Ik ben benieuwd hoe de regering van ons land zal reageren op deze ontboezemingen van de twee ministers.


Niet, denk ik.
Kunnen de geliefde States toch niet afvallen ? :stout:

Maar dat het stinkt is wel duidelijk, al werdt je volkomen voor gek verklaard als je dat toen zei.
Was je weer een samenzweringsidioot en zo. :moe:
Blijkt achteraf toch wel aardig wat van te kloppen, he folks ? :stout:

assassijn
09-09-05, 21:36
:moe: de haat jegens Amerika, de democratie en het vrije westen druipt er gewoon af bij jullie.
De daders zijn gewoon Islamitische terroristen geweest en daarmee uit. Bin Laden heeft de aanslagen zelf opgeeist.
Het is zeker weer de schuld van de zionisten geweest zoals gewoonlijk. :rolleyes:
Zet jezelf over de haat jegens Amerika en de democratie, en hou eens op met die maffe complotten.

gh.wille
09-09-05, 22:00
Geplaatst door assassijn
:moe: de haat jegens Amerika, de democratie en het vrije westen druipt er gewoon af bij jullie.
De daders zijn gewoon Islamitische terroristen geweest en daarmee uit. Bin Laden heeft de aanslagen zelf opgeeist.
Het is zeker weer de schuld van de zionisten geweest zoals gewoonlijk. :rolleyes:
Zet jezelf over de haat jegens Amerika en de democratie, en hou eens op met die maffe complotten.

Waar ken ik deze woorden toch van , het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd op k** of str*nt , in dit geval de zionisten !

V.G.G.

~Panthera~
09-09-05, 22:06
Geplaatst door assassijn
:moe: de haat jegens Amerika, de democratie en het vrije westen druipt er gewoon af bij jullie.
De daders zijn gewoon Islamitische terroristen geweest en daarmee uit. Bin Laden heeft de aanslagen zelf opgeeist.
Het is zeker weer de schuld van de zionisten geweest zoals gewoonlijk. :rolleyes:
Zet jezelf over de haat jegens Amerika en de democratie, en hou eens op met die maffe complotten.

:fplet: :hihi:

Eke
09-09-05, 22:11
Geplaatst door assassijn
:moe: de haat jegens Amerika, de democratie en het vrije westen druipt er gewoon af bij jullie.
De daders zijn gewoon Islamitische terroristen geweest en daarmee uit. Bin Laden heeft de aanslagen zelf opgeeist.
Het is zeker weer de schuld van de zionisten geweest zoals gewoonlijk. :rolleyes:
Zet jezelf over de haat jegens Amerika en de democratie, en hou eens op met die maffe complotten.


Joehoe, daar gaat het helemaal niet over !!!!! l e z e n , het hele topic.;)

en als het lukt nog even het programma bekijken.

dan pas roepen, Mr.Assassijn.

Eke
09-09-05, 22:17
Welterusten :zwaai:

~Panthera~
09-09-05, 22:18
Sarcasme, mensen. :hihi:

Ben toch hopelijk niet de enige die Assassijn snapt ? :stout:

~Panthera~
09-09-05, 22:19
Geplaatst door Eke
Welterusten :zwaai:

truste Eke ! :zwaai:

Slaap lekker !

jan1974
09-09-05, 22:30
Geplaatst door ~Panthera~
.....

Maar dat het stinkt is wel duidelijk, al werdt je volkomen voor gek verklaard als je dat toen zei.
....

Hoe kon je dat toen al weten? Had jij meer informatie dan ik had op dat moment? Wat wist jij op 11/9 wat ik niet wist? Nog voor de officiele onderzoeken uitkwamen. Zit jij soms ook in het complot?

Ik kan maar een conclusie trekken. Panthera zit ook in het complot? De AIVD die leest hier mee, maar die zal niets doen, de AIVD zit ook in het complot.

~Panthera~
09-09-05, 22:35
Geplaatst door jan1974
Hoe kon je dat toen al weten? Had jij meer informatie dan ik had op dat moment? Wat wist jij op 11/9 wat ik niet wist? Nog voor de officiele onderzoeken uitkwamen. Zit jij soms ook in het complot?

Ik kan maar een conclusie trekken. Panthera zit ook in het complot? De AIVD die leest hier mee, maar die zal niets doen, de AIVD zit ook in het complot.



Een aantal weken later begonnen de vraagtekens al te rijzen bij sommige mensen.
Met name over het niet onderscheppen en het paspoort van Atta, wat blijkbaar geheel zonder ook maar 1 brandplekje uit de troep was gevist.
Maar daar moest je blijkbaar geen vraagtekens bij zetten.
Nee, je moet alles voor zoete koek slikken, dat blijkt. :moe:

Commeilfaut
10-09-05, 00:27
Truely shocking wat je te horen krijgt in die documentaire. Zoveel cynisme... Nee, dat wil en kun je niet geloven.

jan1974
10-09-05, 02:08
Ik heb Netwerk niet gezien, maar op en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories staat het meeste volgens mij wel. Het meest schokkende vind ik het volgende:

After the attacks, David Schippers, the chief prosecuter for the impeachment of Bill Clinton, declared that he had received warnings from FBI agents six weeks earlier which included the dates and targets of the attacks.

Conclusie: de FBI was op de hoogte, een aantal "hoge pieten" worden gewaarschuwd, maar verder wordt er geen actie ondernomen. Schandalig.

Don Vito
10-09-05, 11:35
Geplaatst door Commeilfaut
Truely shocking wat je te horen krijgt in die documentaire. Zoveel cynisme... Nee, dat wil en kun je niet geloven.


tuurlijk wil je het niet geloven, terreur is iets voor moslims. niet voor the home of the brave and the Free!!! Die wilt alleen maar democratie verspreiden.

Tomas
10-09-05, 11:42
Geplaatst door ~Panthera~
Een aantal weken later begonnen de vraagtekens al te rijzen bij sommige mensen.
Met name over het niet onderscheppen en het paspoort van Atta, wat blijkbaar geheel zonder ook maar 1 brandplekje uit de troep was gevist.
Maar daar moest je blijkbaar geen vraagtekens bij zetten.
Nee, je moet alles voor zoete koek slikken, dat blijkt. :moe:

Dat verhaal over dat paspoort dat zogezegd in de brandende berg puin is gevonden, weet jij waar dat vandaan komt?

Heb toevallig toch nog een stukje gezien. Als je Spoetnik wel eens leest was het niet veel nieuws. Alleen dan dat deze zogenaamde gezaghebbende politici vonden dat de vs al veel eerder en veel langer lukraak moslims hadden moeten arresteren. Dat heb ik spoetnik nooit horen zeggen.

"Voor 11 sep werd de vs al gewaarschuwd dat er 200 mannen met arabische namen de vs in zouden komen, dat er vliegles gegeven werd aan arabisch sprekende mannen. En geen 1 is er gearresteerd!"

Het ironische is dan wel weer dat moslims of arabieren die dit allemaal graag geloven als consiiracy tevens een extreem harde anapak van alles wat arabisch is wensen.

jan1974
10-09-05, 11:50
Geplaatst door Don Vito
tuurlijk wil je het niet geloven, terreur is iets voor moslims. niet voor the home of the brave and the Free!!! Die wilt alleen maar democratie verspreiden.
Het is sowieso natuurlijk al een vreemde combinatie. Een geheime dienst (CIA, FBI, Mossad), waar veel dingen geheim zijn en een open democratie, die juist open is.

De gewone man heeft het meest belang bij openheid en vrijheid van meningsuiting.

Don Vito
10-09-05, 11:56
Geplaatst door jan1974
Het is sowieso natuurlijk al een vreemde combinatie. Een geheime dienst (CIA, FBI, Mossad), waar veel dingen geheim zijn en een open democratie, die juist open is.

De gewone man heeft het meest belang bij openheid en vrijheid van meningsuiting.

ja dat heeft de gewone man zeker nodig, maar het iets wat alleen maar weg gelegd is voor de Blanke/Westerse gewone man.

~Panthera~
10-09-05, 12:00
Geplaatst door Tomas
Dat verhaal over dat paspoort dat zogezegd in de brandende berg puin is gevonden, weet jij waar dat vandaan komt?

Heb toevallig toch nog een stukje gezien. Als je Spoetnik wel eens leest was het niet veel nieuws. Alleen dan dat deze zogenaamde gezaghebbende politici vonden dat de vs al veel eerder en veel langer lukraak moslims hadden moeten arresteren. Dat heb ik spoetnik nooit horen zeggen.

"Voor 11 sep werd de vs al gewaarschuwd dat er 200 mannen met arabische namen de vs in zouden komen, dat er vliegles gegeven werd aan arabisch sprekende mannen. En geen 1 is er gearresteerd!"

Het ironische is dan wel weer dat moslims of arabieren die dit allemaal graag geloven als consiiracy tevens een extreem harde anapak van alles wat arabisch is wensen.


Dat paspoort was gewoon op het Journaal te zien.
En wat Spoetnik vind, moet hij weten, en hij kon moeilijk iets zeggen over iets wat NU bekend is gemaakt.
Waar het om gaat is, dat mensen al uberhaupt geen vraagtekens moesten zetten bij de officiele versie.

Tomas
10-09-05, 12:13
Geplaatst door ~Panthera~
Dat paspoort was gewoon op het Journaal te zien.


Nee, ik bedoel waar dat verhaal vandaan komt dat het in de puinhopen gevonden zou zijn.


En wat Spoetnik vind, moet hij weten, en hij kon moeilijk iets zeggen over iets wat NU bekend is gemaakt.

Begrijp ik niet.

Ik zeg dat Spoetnik al jaren dezelfde zaken vertelt als deze twee. Maar dat ik Spoetnik nooit heb horen beweren dat arabieren preventief opgeruimd of gearresteerd zouden moeten worden. En dat dan ook nog 's voor 11 sept. Dus toen terreur nog helemaal niet hot was.

Dat is wat deze twee heren (althans 1 van de twee) namelijk wel beweerden. Dat moslims of arabieren niet lukraak massaal gearresteerd werden was hun bewijs.


Waar het om gaat is, dat mensen al uberhaupt geen vraagtekens moesten zetten bij de officiele versie.

Volgens mij is er geen "officiele" versie. Er is namelijk nog nooit een rechtzaak geweest. Het lijkt er gewoon erg op dat een stel moslims o.a. geinspireerd door Osama voor allerlei onduidelijke doelen de twintowers zijn ingevlogen met 2 vliegtuigen vol mensen, gezinnen, oma's en kinderen. Meer niet. Het lijkt wel dat diegene die het over officiele versies en kritisch hebben juist lukraak alles geloven. Magoed. What's new?

Onbek_01
10-09-05, 12:51
Het is zeker een geschenk waarop Bush op wachte om zijn duivelse plannen tegen moslims te rechtvaardigen.
De haatdragende kruistocht tegen moslims kwam aan het licht na 11september 2001.
Deze geweld blijft doorgaan tot dat een van de grote tekenen arriveren.
Wat doet jullie weten wat de grote tekenen zijn??
Dat zijn
>Grote tekenen

De Mahdee.
De Anti-Christ (Dajjal – Valse Messiahs).

Het nederdalen van Eesah (Jezus).

De Ghoeg wa Maghoeg.

De 3 grote verzakkingen van de Aarde.

Het verschijnen van Rook in de lucht.

Het opkomen van de zon in het Westen.

Het beest dat uit de Aarde komen (Daabbat ul-Ard)

Het vuur dat de mensen bijeen zal drijven.

assassijn
10-09-05, 14:20
Geplaatst door Eke
Joehoe, daar gaat het helemaal niet over !!!!! l e z e n , het hele topic.;)

en als het lukt nog even het programma bekijken.

dan pas roepen, Mr.Assassijn.

Het was sarcastisch zoals P al aangaf. Dat was namelijk de reactie die veel mensen kregen toen ze vraagtekens bij het hele gebeuren hadden.

mark61
10-09-05, 14:57
Geplaatst door assassijn
Het was sarcastisch zoals P al aangaf. Dat was namelijk de reactie die veel mensen kregen toen ze vraagtekens bij het hele gebeuren hadden.

Eke is te onschuldig en rechtschapen voor jou hardcore bijdragen. :)

nl-x
11-09-05, 13:24
video er bij gezet in eerste post...

assassijn
11-09-05, 14:15
Geplaatst door mark61
Eke is te onschuldig en rechtschapen voor jou hardcore bijdragen. :)

Ik zal me pas werkelijk krom lachen als autochtone Nederlanders gaan beweren dat de zionistische denktank, die de macht in het Pentagon heeft overgenomen, hier tot in de nek in zit.

mark61
11-09-05, 14:39
Geplaatst door assassijn
Ik zal me pas werkelijk krom lachen als autochtone Nederlanders gaan beweren dat de zionistische denktank, die de macht in het Pentagon heeft overgenomen, hier tot in de nek in zit.

Begin te lachen. Je hebt Lennart toch?

assassijn
11-09-05, 14:43
Geplaatst door mark61
Begin te lachen. Je hebt Lennart toch?

Ik heb het over het SBS6 en Telegraafvolk.

mark61
11-09-05, 14:48
Geplaatst door assassijn
Ik heb het over het SBS6 en Telegraafvolk.

Nee, sorry, dat gaat niet lukken. Iedereen heeft zo zijn blinde vlekken.

Maar vertel s, weet jij waarom mensen zo graag een complottheorie willen?

assassijn
11-09-05, 14:58
Geplaatst door mark61
Nee, sorry, dat gaat niet lukken. Iedereen heeft zo zijn blinde vlekken.

Maar vertel s, weet jij waarom mensen zo graag een complottheorie willen?

Omdat denk ik de weinige info die we nu hebben gewoon niet bevredigend genoeg is.

mark61
11-09-05, 15:05
Geplaatst door assassijn
Omdat denk ik de weinige info die we nu hebben gewoon niet bevredigend genoeg is.

Tsja, wat wil je weten? Ik heb info genoeg, voor mijn gevoel.

Het lijkt er misschien op dat ze in Amerika niet 'tot de bodem' onderzoek hebben gedaan, maar het lijkt er nog meer op dat er niets te onderzoeken viel. Ze wisten niks en ze weten niks, die 52 geheime diensten. Meer valt er waarachtig niet te zeggen.

Spoetnik
11-09-05, 15:05
Geplaatst door mark61
Nee, sorry, dat gaat niet lukken. Iedereen heeft zo zijn blinde vlekken.

Maar vertel s, weet jij waarom mensen zo graag een complottheorie willen?

Omdat de complottheorie die naar buiten is gebracht door de Amerikaanse autoriteiten te belachelijk voor woorden is. :fpetaf:

mark61
11-09-05, 15:11
Geplaatst door Spoetnik
Omdat de complottheorie die naar buiten is gebracht door de Amerikaanse autoriteiten te belachelijk voor woorden is. :fpetaf:

Das een reden om er een andere complottheorie tegenover te zetten?

Stel je nou s voor dat er geen complot van wie dan ook is? Wat dan? Vallen dan veel mensen in een donker gat?

assassijn
11-09-05, 15:14
Geplaatst door mark61
Tsja, wat wil je weten? Ik heb info genoeg, voor mijn gevoel.

Het lijkt er misschien op dat ze in Amerika niet 'tot de bodem' onderzoek hebben gedaan, maar het lijkt er nog meer op dat er niets te onderzoeken viel. Ze wisten niks en ze weten niks, die 52 geheime diensten. Meer valt er waarachtig niet te zeggen.

Waarom we bijvoorbeeld niets meer horen over de mossad agenten die als eerste zijn opgepakt vlak na de aanslagen, en de eigenaar van het verhuisbedrijf waar ze voor werkten die plots naar israel is gevlucht. Waar zijn de brokstukken gebleven van het vliegtuig dat zich in het Pentagon heeft geboord. Waarom is het gat van de inslag bij het Pentagon zo klein dat daar nooit een 747 doorheen zou kunnen.

Spoetnik
11-09-05, 15:22
Geplaatst door mark61
Das een reden om er een andere complottheorie tegenover te zetten?

Stel je nou s voor dat er geen complot van wie dan ook is? Wat dan? Vallen dan veel mensen in een donker gat?

Er was zowiezo een complot, anders zouden die 3000 mensen nog leven. De vraag is wie was er betrokken bij het complot, alleen die grotbewoner in Afghanistan en zijn volgelingen of was er meer aan de hand.

Wide-O
11-09-05, 15:25
Geplaatst door assassijn
Waarom is het gat van de inslag bij het Pentagon zo klein dat daar nooit een 747 doorheen zou kunnen.

Omdat het gat gemaakt is door de veel kleinere 757 ? :rood:

assassijn
11-09-05, 15:51
Geplaatst door Wide-O
Omdat het gat gemaakt is door de veel kleinere 757 ? :rood:

Dat is dan een stk aannemelijker.

http://www.thepowerhour.com/images/holePent.jpg

Wide-O
11-09-05, 16:03
Geplaatst door assassijn
Dat is dan een stk aannemelijker.

http://www.thepowerhour.com/images/holePent.jpg

Ah, die site.

Kijk, als ik dit lees:

A Boeing 757 aircraft is more than twice the 71-foot height of the Pentagon

dan stopt het alweer voor mij. Hoe leuk die theorieën ook zijn, enige factualiteit zou er toch mogen bijzitten.

De foto die je toont is overigens aan de binnenkant, toch ?

Maggoed, we gaan die hele discussie hier niet overdoen lijkt me. Ik ben niet overtuigd.

Don Vito
11-09-05, 16:23
waarom boort die vliegtuig zich in de voorgevel van het pentagon?
Waarom niet in het midden? Waar de belagerijkere delen zitten en waar er meer chaos en schade veroorzaakt kon worden?

ik had dat het liefst gezien

Al Sawt
12-09-05, 00:59
Geplaatst door Don Vito
waarom boort die vliegtuig zich in de voorgevel van het pentagon?
Waarom niet in het midden? Waar de belagerijkere delen zitten en waar er meer chaos en schade veroorzaakt kon worden?

ik had dat het liefst gezien Iedereen die verstand van vliegen heeft, zal een brandende vraag hebben.

Hoe kon onervaren amateurpiloot van de bewuste 757, pui van Pentagon treffen?

Het zou veel vernietigender en vooral veel makkelijker geweest zijn, als de vliegtuig verticaal op de binnenste ringen neergestort was.

assassijn
12-09-05, 07:43
Geplaatst door Wide-O
Ah, die site.

Kijk, als ik dit lees:

A Boeing 757 aircraft is more than twice the 71-foot height of the Pentagon

dan stopt het alweer voor mij. Hoe leuk die theorieën ook zijn, enige factualiteit zou er toch mogen bijzitten.

De foto die je toont is overigens aan de binnenkant, toch ?

Maggoed, we gaan die hele discussie hier niet overdoen lijkt me. Ik ben niet overtuigd.

Heb die site niet eens bekeken, ben alleen op zoek gegaan naar een plaatje.
Je hebt gelijk, die hele discussie is weer om moe van te worden.

Wide-O
12-09-05, 09:13
Geplaatst door Al Sawt
Iedereen die verstand van vliegen heeft, zal een brandende vraag hebben.

Hoe kon onervaren amateurpiloot van de bewuste 757, pui van Pentagon treffen?

Het zou veel vernietigender en vooral veel makkelijker geweest zijn, als de vliegtuig verticaal op de binnenste ringen neergestort was.

Dat lijkt me juist veel moeilijker, toch ?

Wide-O
12-09-05, 09:24
Geplaatst door assassijn
Je hebt gelijk, die hele discussie is weer om moe van te worden.

Ja nouw, ik ben niet aan het Bushverheerlijken of zo. Het officiële verhaal deed en doet bij mij veel vragen rijzen, don't get me wrong.

Ik geloof dat op 12/9 al "vaststond" dat het de heer Osama was - en hij alleen - die hier achter zat. Hop, meteen op TV ermee. Dat vond ik verbijstered vroeg ... 4 enorm zware aanslagen en niet eens de tijd nemen om correct te onderzoeken wat er nu precies gebeurd was ? Heel vreemd vond ik dat.

Nou ja, alleen Osama: bleken er toch wel 4 rogue states te zijn die er vast ook mee achter zaten zeker !. Jaja, mevrouwtje. Net zo makkelijk. Dat ging er bij mij heel moeilijk in.

Maar ik heb gewoon geen zin om die vragen in te vullen met antwoorden waar je ook niet van kunt weten of er enige waarheid in zit.

Dat die aanslagen verder zijn bijzonder mat presidentschap gered hebben lijkt me ook buiten kijf staan. En dat hij vervolgens doodleuk Irak aanwees als één van de hoofdschuldigen, dat blijft volgens mij één van de meest tragische en lullige beslissingen op militair, economisch, politiek en sociaal vlak.

wytze
12-09-05, 12:58
Geplaatst door Spoetnik
Er was zowiezo een complot, anders zouden die 3000 mensen nog leven. De vraag is wie was er betrokken bij het complot, alleen die grotbewoner in Afghanistan en zijn volgelingen of was er meer aan de hand.





Dit is idd de centrale vraag en ik ben op dit moment geneigd te denken dat er hulp "van binnenuit" was Daarbij sluit ik niet uit dat Bush, gezien zijn reactie, geen voorkennis had maar bijv. vice-president Cheney wel.

Siah
12-09-05, 13:49
deze "amerika-deskundige" zegt dat zulke programma's niet door fox news uitgezonden worden.

hier worden die wel 'uitgezonden', om mensen op de verkeerde been te zetten.

ik denk toch dat het werk van Hadi Zaeri Moghaddam, veel beter is dan veel van die programma's die hier en daar uitgezonden worden.

hier (http://www.irancartoon.com/100/swf/index5.htm)

Tomas
12-09-05, 17:19
Geplaatst door Wide-O
Ja nouw, ik ben niet aan het Bushverheerlijken of zo. Het officiële verhaal deed en doet bij mij veel vragen rijzen, don't get me wrong.

Ik geloof dat op 12/9 al "vaststond" dat het de heer Osama was - en hij alleen - die hier achter zat. Hop, meteen op TV ermee. Dat vond ik verbijstered vroeg ... 4 enorm zware aanslagen en niet eens de tijd nemen om correct te onderzoeken wat er nu precies gebeurd was ? Heel vreemd vond ik dat.

Nou ja, alleen Osama: bleken er toch wel 4 rogue states te zijn die er vast ook mee achter zaten zeker !. Jaja, mevrouwtje. Net zo makkelijk. Dat ging er bij mij heel moeilijk in.

Maar ik heb gewoon geen zin om die vragen in te vullen met antwoorden waar je ook niet van kunt weten of er enige waarheid in zit.

Dat die aanslagen verder zijn bijzonder mat presidentschap gered hebben lijkt me ook buiten kijf staan. En dat hij vervolgens doodleuk Irak aanwees als één van de hoofdschuldigen, dat blijft volgens mij één van de meest tragische en lullige beslissingen op militair, economisch, politiek en sociaal vlak.

I totaly agree.

De waanzin en de tragedie is de absurde snelheid waarmee afghanistan als dader is bestempeld en compleet voor de zoveelste in korte tijd omgeploegd werd. En daarna de mega stupide blunder mbt irak.

Ik denk nog altijd dat de belangrijkste drijfveer om irak aan te vallen pure frustratie is geweest. Je kunt terrorisme niet bestrijden met miljarden aan wapentuig. Daar kun je alleen maar oorlog mee voeren. En tja, dat was nu eenmaal alleen maar mogelijk met irak op dat moment. Dus wat doe je dan?

De complottheorieen halen tot dusver nog niet het niveau van wijlen Paul McCartney.

Wide-O
12-09-05, 17:46
Geplaatst door Tomas
De complottheorieen halen tot dusver nog niet het niveau van wijlen Paul McCartney.

Ow ja ... iets met de hoes van Sgt. Pepper's LHCB, right ?

mark61
12-09-05, 17:47
Geplaatst door assassijn
Waarom we bijvoorbeeld niets meer horen over de mossad agenten die als eerste zijn opgepakt vlak na de aanslagen, en de eigenaar van het verhuisbedrijf waar ze voor werkten die plots naar israel is gevlucht. Waar zijn de brokstukken gebleven van het vliegtuig dat zich in het Pentagon heeft geboord. Waarom is het gat van de inslag bij het Pentagon zo klein dat daar nooit een 747 doorheen zou kunnen.

Je hoort nooit wat van geheim agenten van een 'bevriende natie', want das een beetje pijnlijk. Die worden dus stilletjes teruggestuurd. Je hoort toch ook niks van OBL's halve familie die spoorslags werd afgevoerd naar SA?

Het schroot zullen ze wel opgeruimd hebben. Waar is het schroot van de Bijlmerramp? Op de sloop ws. Als je met een vliegtuig met volle tanks in een gebouw vliegt zal er wel niet veel te brokstukken meer zijn. Maar wat doet het er toe waar die brokstukken zijn? Zijn ze er nooit geweest dan volgens jou? Zit er geen gat in het Pentagon? En wat dan? Ik word er niet warm of koud van.

De enige vraag is of de Amerikaanse regering of enige 'dienst' het zelf georganiseerd heeft; om de redenen die ik hierboven al aangaf lijkt dat me uitgesloten. Tis niet geheim te houden en, what's more, het heeft geen enkel nut of functie. Noem er s één?

mark61
12-09-05, 17:48
Geplaatst door Spoetnik
Er was zowiezo een complot, anders zouden die 3000 mensen nog leven. De vraag is wie was er betrokken bij het complot, alleen die grotbewoner in Afghanistan en zijn volgelingen of was er meer aan de hand.

Ik vind 'complot' net zo'n woord als 'terrorisme'. Hijgerig, suggestief, en het betekent niks. Inderdaad, er waren een paar mensen die afgesproken hebben iets te doen. En dan?

mark61
12-09-05, 17:52
Geplaatst door Wide-O
A Boeing 757 aircraft is more than twice the 71-foot height of the Pentagon

Klim jij ook altijd 50 meter naar de ingang van zo'n ding? :hihi:

Tail height: 44 ft 6 in (13.6 m)

http://www.boeing.com/commercial/757family/technical.html

Das dan nog de staarthoogte ook. Zit zo'n complottheoreticus zelf wel s in een vliegtuig? Of zit ie complotgeilend in zijn slaapkamertje, te bang om buiten te komen?

Boeing zit ook in het complot. :hihi:

mark61
12-09-05, 17:54
.

mark61
12-09-05, 17:54
.

Tomas
12-09-05, 17:57
Wat ik zo vreemd vind aan deze complottheorieen is dat wat mij betreft Bush met z'n handelen na 11 sep wel als "hele foute man" gezien kan worden. Puur de feiten zijn voldoende om best wel een beetje een hekel aan de man te hebben. Volgens mij is dat voor de complottisten toch ook wel zo? Dus waarom nog een complot verzinnen waarbij je bush en zijn clubje tot mega slechte superwezens transformeert? Was het allemaal niet erg genoeg of is dit de kinderlijke reactie op het feit dat niet iedereen bush als badguy ziet?

Maargoed, t'blijft bushit.

mark61
12-09-05, 17:58
Geplaatst door Don Vito
waarom boort die vliegtuig zich in de voorgevel van het pentagon?
Waarom niet in het midden? Waar de belagerijkere delen zitten en waar er meer chaos en schade veroorzaakt kon worden?

ik had dat het liefst gezien

Jij zat daarentegen niet aan de stuurknuppel, het gaat om de symbolische betekenis, en van zo'n cursusje Cessna-vliegen kan je niet opeens fantastisch mikken met zo'n 757-bak. Vindt het al een prestatie dat ze m a) konden vinden en b) raken. Of ben je beledigd dat je niet uitgenodigd was om mee te doen? :hihi:

mark61
12-09-05, 18:00
Geplaatst door Al Sawt
Iedereen die verstand van vliegen heeft, zal een brandende vraag hebben.

Hoe kon onervaren amateurpiloot van de bewuste 757, pui van Pentagon treffen?

Het zou veel vernietigender en vooral veel makkelijker geweest zijn, als de vliegtuig verticaal op de binnenste ringen neergestort was.

Dat lijkt mij nou veel moeilijker. Een vliegtuig is nooit precies verticaal naar beneden te krijgen. Mikken wordt dan al helemaal moeilijk. Maar ik verwijs u naar onze relatieve vliegspecialist Wide-O.

@Wide-O: wat zeiden ze op die fameuze pilotensite van jou eigenlijk van de technische 'details'?

mark61
12-09-05, 18:07
Geplaatst door Tomas
I totaly agree.

De waanzin en de tragedie is de absurde snelheid waarmee afghanistan als dader is bestempeld en compleet voor de zoveelste in korte tijd omgeploegd werd. En daarna de mega stupide blunder mbt irak.

Ik denk nog altijd dat de belangrijkste drijfveer om irak aan te vallen pure frustratie is geweest. Je kunt terrorisme niet bestrijden met miljarden aan wapentuig. Daar kun je alleen maar oorlog mee voeren. En tja, dat was nu eenmaal alleen maar mogelijk met irak op dat moment. Dus wat doe je dan?

De complottheorieen halen tot dusver nog niet het niveau van wijlen Paul McCartney.

Me too. Het is eigenlijk ongelofelijk hoe een supermacht net zo imbeciel reageert als de spreekwoordelijke cowboy. Blinde wraak, posse, shoot first, ask questions later. Als het doelwit maar moslim en vagelijk Arabisch is.

Voor mij is de hoofdreden dat alle dictatorvazalletjes van de VS moeten weten dat je ze niet ongestraft kan blijven uitdagen. Tovenaarsleerlingen die voor zichzelf beginnen moeten een lesje krijgen.

Maar die machteloosheid to. terrorisme (of guerilla - Vietnam) zit er inderdaad ook in. Elke staat is tegenwoordig gefrustreerd als hij tegen onduidelijke opstandelingen moet vechten. De tegenstander wil niet goed zichtbaar, netjes in uniform blijven stilstaan om afgeschoten te worden. Dit soort 'oorlogen' zijn onwinbaar. Had Napoleon al in Spanje geleerd. Komt het woord 'guerilla' dan ook vandaan, niet uit ZAmerika.

mark61
12-09-05, 18:10
Geplaatst door Tomas
Wat ik zo vreemd vind aan deze complottheorieen is dat wat mij betreft Bush met z'n handelen na 11 sep wel als "hele foute man" gezien kan worden. Puur de feiten zijn voldoende om best wel een beetje een hekel aan de man te hebben. Volgens mij is dat voor de complottisten toch ook wel zo? Dus waarom nog een complot verzinnen waarbij je bush en zijn clubje tot mega slechte superwezens transformeert? Was het allemaal niet erg genoeg of is dit de kinderlijke reactie op het feit dat niet iedereen bush als badguy ziet?

Maargoed, t'blijft bushit.

Inderdaad, dat vraag ik me ook af. Mijn antwoord is dat de isl. complotdenkers niet onder ogen kunnen/willen zien dat andere moslims zoiets kunnen doen; de niet-isl. complotdenkers denken altijd in complotten, zelfs als de brug open is en ze te laat komen.

Tomas
12-09-05, 18:11
Geplaatst door mark61
Voor mij is de hoofdreden dat alle dictatorvazalletjes van de VS moeten weten dat je ze niet ongestraft kan blijven uitdagen. Tovenaarsleerlingen die voor zichzelf beginnen moeten een lesje krijgen.


Ja dat geloof ik ook wel, maar dat is dan wel een reden uit machteloosheid. Het maximaal haalbare zeg maar.

Tomas
12-09-05, 18:14
Geplaatst door mark61
Inderdaad, dat vraag ik me ook af. Mijn antwoord is dat de isl. complotdenkers niet onder ogen kunnen/willen zien dat andere moslims zoiets kunnen doen; de niet-isl. complotdenkers denken altijd in complotten, zelfs als de brug open is en ze te laat komen.

Die laatste categorie staat buiten kijf. Zo'n brug staat op dat moment natuurlijk niet zomaar open.

Maar dat eerst is dan vaak wel met een spagaat. Je ziet hier namelijk dezelfde prikkers dit soort complotten heeeel aanvaardbaar vinden en obl bewonderen vanwege zijn "aanval" op de vs. Het lijkt bijna samen te moeten gaan deze twee tegenstrijdigheden.

Wide-O
12-09-05, 18:19
Geplaatst door mark61
@Wide-O: wat zeiden ze op die fameuze pilotensite van jou eigenlijk van de technische 'details'?

Ja nou, ik ken er ook de ballen van hoor, maar het lijkt me toch intuitief gemakkelijker.

Wat ze op pprune.org vertelden ... moet ik opzoeken, ik zat toen nog niet op die site. Ik weet wel dat - ook al kan je met een Cessna vliegen - je wellicht niet eens weet hoe je de radio van een 737 - laat staan een 757 - moet bedienen. Maar ze hadden toch gebruik gemaakt van een simulator ?

Ik ga 's wat graven op pprune.

mark61
12-09-05, 18:30
Geplaatst door Tomas
Die laatste categorie staat buiten kijf. Zo'n brug staat op dat moment natuurlijk niet zomaar open.

Maar dat eerst is dan vaak wel met een spagaat. Je ziet hier namelijk dezelfde prikkers dit soort complotten heeeel aanvaardbaar vinden en obl bewonderen vanwege zijn "aanval" op de vs. Het lijkt bijna samen te moeten gaan deze twee tegenstrijdigheden.

Das wedden op twee paarden. Als verklaring 1 het niet doet doet verklaring 2 het wel. Maar gelijktijdig vind ik het ook wat lastig te verteren, ja. Gek dat jij de eerste bent met zo'n slimme opmerking. Bah.

Maar OBL is toch een zionistische agent? Of heb ik er nou weer niks van begrepen? :confused:

mark61
12-09-05, 18:33
Geplaatst door Wide-O
Ja nou, ik ken er ook de ballen van hoor, maar het lijkt me toch intuitief gemakkelijker.

Wat ze op pprune.org vertelden ... moet ik opzoeken, ik zat toen nog niet op die site. Ik weet wel dat - ook al kan je met een Cessna vliegen - je wellicht niet eens weet hoe je de radio van een 737 - laat staan een 757 - moet bedienen. Maar ze hadden toch gebruik gemaakt van een simulator ?

Ik ga 's wat graven op pprune.

Leuk!

Jah, ze hadden geloof ik per ongeluk de radio weer aangezet. Zodat de luchtverkeersleiding kon meegenieten van de conversatie.

Ik begrijp die vlieglessen ook niet zo. Als je op een driewieler kan rijden krijg je een vrachtwagen toch ook niet aan de praat? Maar je kan ws. wel leerboeken voor commercial jets vinden.

Wide-O
12-09-05, 18:42
Nou, deze link geeft al wat stof tot lezen...

http://www.abovetopsecret.com/pages/911_pentagon_757_plane_evidence.html

mark61
12-09-05, 19:17
Geplaatst door Wide-O
Nou, deze link geeft al wat stof tot lezen...

http://www.abovetopsecret.com/pages/911_pentagon_757_plane_evidence.html

Das nou s serieus commentaar, dank je.

Alleen Aydan Kizildrgli is wel een hele gekke Turk.

Tomas
12-09-05, 19:31
Geplaatst door Wide-O
Nou, deze link geeft al wat stof tot lezen...

http://www.abovetopsecret.com/pages/911_pentagon_757_plane_evidence.html

Zieke wereld dat je zo'n website moet maken.

Kan je je voorstellen hoe het voelt als nabestaande dat gekken over de hele wereld betwijfelen dat jouw zoon, dochter of vrouw uberhaupt wel ooit heeft bestaan? Ik niet.

Wide-O
12-09-05, 19:44
Geplaatst door Tomas
Zieke wereld dat je zo'n website moet maken.


Tenzij die site natuurlijk weer deel uitmaakt van Het Complot :roker:



Kan je je voorstellen hoe het voelt als nabestaande dat gekken over de hele wereld betwijfelen dat jouw zoon, dochter of vrouw uberhaupt wel ooit heeft bestaan? Ik niet.

"To all the conspiracists out there, if it wasn't American Airlines flight 77 that hit the Pentagon, where did AAA77 and all the crew and pax go?"

Het moet toch mogelijk zijn om eenduidig het al dan niet bestaan van deze vlucht te verifiëren ? Voor zover dat nodig is.

http://www.pprune.org/forums/showthread.php?threadid=180085&highlight=pentagon+757

super ick
13-09-05, 08:22
Geplaatst door Wide-O
Tenzij die site natuurlijk weer deel uitmaakt van Het Complot :roker:



"To all the conspiracists out there, if it wasn't American Airlines flight 77 that hit the Pentagon, where did AAA77 and all the crew and pax go?"

Het moet toch mogelijk zijn om eenduidig het al dan niet bestaan van deze vlucht te verifiëren ? Voor zover dat nodig is.

http://www.pprune.org/forums/showthread.php?threadid=180085&highlight=pentagon+757

Bush mag van mij direct opstappen. Liever vandaag dan morgen.
Dat hij 9/11 uitbuit staat voor mij wel vast. Zijn verwoede pogingen om het terroristische netwerk van Bin Laden aan Irak te koppelen evenals de nooit gevonden massavernietigingswapens. Collin Powel heeft zich er onlangs nog over uit gelaten. Op ondubbelzinnige wijze heeft hij aangegeven dat de informatie onbetrouwbaar en onvolledig is gebleken.

Echter dat er nu allerlei complottheorien de kop op steken, daar kijk ik niet van op. Ik heb zelfs al een stuk gelezen dat 9/11 het werk is geweest van de Mossad.
Blijkbaar zit dit in de mens. Altijd moet er meer achter zitten. Men staat er voor open. Enekele voorbeelden:

- De moord op Fortuyn was geen eenmansdaad maar in opdracht van een machtig consortium. Hij stond de JSF in de weg. 1.500.000.000 was ermee gemoeid. Er zijn er voor minder gegaan.
- Elvis leeft nog. Hij kon het sterrenbestaan niet meer aan en is naar een afgelegen eiland gegaan. Hij is door diverse ooggetuigen gezien.
- De vernietigingskampen in de 2e W.O. is propaganda geweest van de geallieerden. Er zijn helemaal geen 6.000.000 Joden vermoord. Deze kampen hebben nooit echt bestaan.
- Over J.F.K. geef ik maar geen voorbeelden. Die zijn er echt teveel.
- Er is nooit een mens op de maan geweest. Wij zijn belazerd met nepbeelden.
- In Amerika is er ergens rond 1980 ofzo een UFO neergestort. Het Pentagon doet er geen uitspraken over. Wel zijn er enkele lichamen geborgen die angstvallig verborgen worden gehouden. In diverse media zijn vage foto's geplaatst.
- Arafat is gestorven aan Aids. Daarom doet men zo geheimzinnig over de bloedonderzoeken die hij gehad heeft.
- etc etc etc

Wat daarbij opvalt is steeds hetzelfde en ook menselijk. Deze verhalen worden altijd grif opgepakt bij de tegenstanders.

Bofko
13-09-05, 10:01
Geplaatst door superdick
Over J.F.K. geef ik maar geen voorbeelden. Die zijn er echt teveel.

Dit is een van de weinigen waar waarschijnlijk wél een complot achter zit. Dat nét niet opgehelderd kon worden.
Je hebt het hier over het neerschieten van één man en dat geeft aan hoe moeilijk het is om de waarheid te verdoezelen.

Dat is wel van een andere schaalgrootte als 9/11. Als daar een complot achter zit zou dat nooit geheim kunnen blijven.

wytze
13-09-05, 12:01
Geplaatst door mark61
Inderdaad, dat vraag ik me ook af. Mijn antwoord is dat de isl. complotdenkers niet onder ogen kunnen/willen zien dat andere moslims zoiets kunnen doen; de niet-isl. complotdenkers denken altijd in complotten, zelfs als de brug open is en ze te laat komen.



van mark61, volgens wie zelfs iemand die met SS symbolen oploopt geen nazi is, verbaast me deze opstelling niet.

Wide-O
13-09-05, 13:29
Geplaatst door Bofko
Dat is wel van een andere schaalgrootte als 9/11. Als daar een complot achter zit zou dat nooit geheim kunnen blijven.

Nou, ondertussen ben ik websites tegengekomen die je daar zouden tegenspreken: volgens deze site http://wagnews.blogspot.com/2005/08/true-lies-of-911-amanda-atta.html zijn alle conspiracy theory sites zelfs deel van het complot, en is zelfs aljazeera.com "planted" door de organisatoren van de aanslagen.

:maf:

Bofko
13-09-05, 13:53
Geplaatst door Wide-O
Nou, ondertussen ben ik websites tegengekomen die je daar zouden tegenspreken: volgens deze site http://wagnews.blogspot.com/2005/08/true-lies-of-911-amanda-atta.html zijn alle conspiracy theory sites zelfs deel van het complot, en is zelfs aljazeera.com "planted" door de organisatoren van de aanslagen.

:maf:

Dus als ik het goed begrijp is er een overkoepelende complottheorie waarin alle andere complottheorieen een setup vormen om de waarheid te verdoezelen ?
En waarmee dus die andere complottheorieen naar het rijk der fabelen verwezen worden ?
Hmmm.... biraat

mark61
13-09-05, 14:43
Geplaatst door wytze
van mark61, volgens wie zelfs iemand die met SS symbolen oploopt geen nazi is, verbaast me deze opstelling niet.

Wanneer heb ik dat nou weer beweerd? Maar inderdaad, Siouxsie een nazi noemen is wat onzinnig.

mark61
13-09-05, 14:46
Geplaatst door Bofko
Dus als ik het goed begrijp is er een overkoepelende complottheorie waarin alle andere complottheorieen een setup vormen om de waarheid te verdoezelen ?
En waarmee dus die andere complottheorieen naar het rijk der fabelen verwezen worden ?
Hmmm.... biraat

Jah, die komt van de Conspiracies International Agency ®

Wide-O
13-09-05, 14:49
Geplaatst door mark61
Maar inderdaad, Siouxsie een nazi noemen is wat onzinnig.

Nou, ze zong wel over Israël, dus duidelijk een ssat-zionis.... I'll get my coat :staart:

mark61
13-09-05, 14:50
Geplaatst door Wide-O
Nou, ze zong wel over Israël, dus duidelijk een ssat-zionis.... I'll get my coat :staart:

Van oliedoek, hoop ik.

Is me nooit duidelijk geworden wàt ze nou over Iis-raa-elll zong.

Wide-O
13-09-05, 14:50
Geplaatst door Bofko
Dus als ik het goed begrijp is er een overkoepelende complottheorie waarin alle andere complottheorieen een setup vormen om de waarheid te verdoezelen ?
En waarmee dus die andere complottheorieen naar het rijk der fabelen verwezen worden ?
Hmmm.... biraat

Vat j'm ? :argwaan:

Wide-O
13-09-05, 14:53
Geplaatst door mark61
Van oliedoek, hoop ik.

Is me nooit duidelijk geworden wàt ze nou over Iis-raa-elll zong.

Goretex.

Erm. "In Iesrajel, let the sun yeah yeah. Oehoe oe." Zoiets...

Toch maar goegelen :D

Wide-O
13-09-05, 14:55
Little orphans in the snow
With nowhere to call a home
Start their singing
Waiting through the summertime
To thaw your hearts in wintertime
That's why they're singing...
Waiting for a sign to turn blood into wine
The sweet taste in your mouth--turned bitter in its glass
Israel...in Israel
Israel...in Israel
Shattered fragments of the past
Meet in veins on the stained glass
Like the lifeline in your palm
Red and green reflects the scene
Of a long forgotten dream
There were princes and there were kings
Now hidden in disguise--cheap wrappings of lies
Keep your heart alive with a song from inside
Even though we're all alone
We are never on our own when we're singing
There's a man who's looking in
And he smiles a toothless grin
Because he's singing...
See some people shine with glee
But their song is jealousy
Their hate is clanging--maddening
In Israel...will they sing Happy Noel
Israel...in Israel
Israel...in Israel
In Israel will they sing Happy Noel

:nerveus:

super ick
13-09-05, 17:52
Het lijkt de Matrix wel. Niets is wat het lijkt.

mark61
13-09-05, 18:08
Geplaatst door Wide-O
:nerveus:

Indeed.

Wide-O
13-09-05, 18:30
Geplaatst door superdick
Het lijkt de Matrix wel. Niets is wat het lijkt.

Gewoon pilletje slikken. Rood of blauw, who cares ! :D

~Panthera~
13-09-05, 21:34
Geplaatst door Wide-O
Gewoon pilletje slikken. Rood of blauw, who cares ! :D


think I took the wrong one. :moe:

Tomas
14-09-05, 08:39
Mmm... De populariteit van 't ondewerp valt ietwat tegen. Het wordt beduidend minder. Is dat een lokaal fenomeen? Is de cultuur van nvdd te down-to-earth geworden?

mark61
14-09-05, 11:08
Geplaatst door Tomas
Mmm... De populariteit van 't ondewerp valt ietwat tegen. Het wordt beduidend minder. Is dat een lokaal fenomeen? Is de cultuur van nvdd te down-to-earth geworden?

Conspiracytheory-en moet je onder elkaar doen, zonder tegengesproken te worden. Daar zullen wel gezelligere sites voor zijn dan maroc.nl.

nard
14-09-05, 11:35
Geplaatst door mark61
De enige vraag is of de Amerikaanse regering of enige 'dienst' het zelf georganiseerd heeft; om de redenen die ik hierboven al aangaf lijkt dat me uitgesloten. Tis niet geheim te houden en, what's more, het heeft geen enkel nut of functie. Noem er s één?

Geopolitiek. Herbevestigen van Amerika's wereldmacht. Laatste kans om de publieke opinie dat duwtje te geven dat de neo-cons nodig hadden om die opdracht te volvoeren.

Zei mijnheer Andreas von Buelow.

Hawa
14-09-05, 16:26
het is het geld dat telt ..een piletje voor de mik..van de xtc-naar de coke..van de bom naar parkeerstrook..van vliegtuig naar vaantiebestemming.geen remming..ah..mijn hoela hoep is kwijt...Maar kijk...er gaapt nog enig dat ene gat...nog niet eens opgevult..ook nog dat...en dan die windhoos allah Bush er nog overheen...Ja dan klaagt men echt als een steen aan een been...Girlyes genoeg aan Bush zijn coboy laarsen...en wij kijken als dwazen...Ik los mijn crupto nog wel even op..en dan maar kijken naar de volgende strop...Het enigste wat telt dat we ook nog de enige planeet zijn in dit zonnenstelsel...Hoe zit het daar achter..in het grote gat? En wij maar rede twisten over geloof...Ik geloof in mijzelf...al die ismen...ik krijg breukhoofd van...Maar een ding wil ik nog wel kwijt...is mij gelijk als de koe nu scheit of de geit....mind you!

Wide-O
14-09-05, 17:47
Geplaatst door Tomas
Mmm... De populariteit van 't ondewerp valt ietwat tegen. Het wordt beduidend minder. Is dat een lokaal fenomeen? Is de cultuur van nvdd te down-to-earth geworden?

Wat ik wel jammer vind eigenlijk. Het stilvallen bedoel ik.

Zelfs op de gekste sites kom je dingen tegen waarbij je denk "hmmm". Op die rare site bijvoorbeeld wordt gesteld dat het hele 9/11 gebeuren verdacht veel op een film leek. Tsjek, dat gevoel had ik nou ook, dat kan ik me goed herinneren. Misschien door te veel rampenfilms gezien te hebben, misschien omdat er toch iets "staged" was. Puur intuitief is dat hoor, ik kan het niet hard maken.

Aan de andere kant heb ik al te vaak meegemaakt dat datgene wat op een complot leek (op het werk bijvoorbeeld) puur een samenzwering van idioten was. Domheid gestapeld op domheid.

De meeste mensen zijn niet slim genoeg om een intelligent complot op te zetten. Zeker niet als ze verblind zijn door een ideologie.

Tomas
14-09-05, 18:06
Geplaatst door Wide-O
Aan de andere kant heb ik al te vaak meegemaakt dat datgene wat op een complot leek (op het werk bijvoorbeeld) puur een samenzwering van idioten was. Domheid gestapeld op domheid.

De meeste mensen zijn niet slim genoeg om een intelligent complot op te zetten. Zeker niet als ze verblind zijn door een ideologie.

Yep. Jij en ik zouden zo een waterdicht complot inelkaar kunnen flanzen. Maarja, voor ons hoeft het dan weer net niet. Zo werkt dat.

Wide-O
14-09-05, 18:27
Geplaatst door Tomas
Yep. Jij en ik zouden zo een waterdicht complot inelkaar kunnen flanzen. Maarja, voor ons hoeft het dan weer net niet. Zo werkt dat.

Besef je wel dat je het tegen een Belleg hebt ? :lachu:

Zonder gein: te veel eer voor mij, ik ben een notoir slecht leugenaar, hoe graag ik ook zou kunnen liegen. Fantasie genoeg, en de gave om zelf te geloven in een leugen is mij niet onbekend. Edoch, zodra ik 'm dan debiteer, begin ik zelf al te schudden van het lachen :D

Als ik ooit vreemdga (door TMF of zo) merkt mijn vrouw het na ongeveer 0.4 nanoseconde denk ik :hihi: Not that that would stop me, maar da's een andere discussie.

Ach, toch weer iets geleerd van deze draad: mensen die geloven dat de CIA dit allemaal zelf gestaged heeft, zijn goedgelovige debielen, die het grotere complot niet zien. Dat toverde toch weer een glimlach op mijn gelaat :)

mark61
14-09-05, 22:34
Geplaatst door nard
Geopolitiek. Herbevestigen van Amerika's wereldmacht. Laatste kans om de publieke opinie dat duwtje te geven dat de neo-cons nodig hadden om die opdracht te volvoeren.

Zei mijnheer Andreas von Buelow.

Om de Amerikaanse publieke opinie te duwen heb je dat niet nodig. Of liever, de Amerikaanse publieke opinie doet er gewoon niet zo toe, omdat die zelden een punt maakt van buitenlandse kwesties. Das zoooo ver weg; tot de body bags binnen komen, dan.

Voor bijv. Vietnam was het ook niet nodig om een stel Vietnamezen wat te laten opblazen in de VS.

Wie is AvB?

mark61
14-09-05, 22:36
Geplaatst door Wide-O
Wat ik wel jammer vind eigenlijk. Het stilvallen bedoel ik.

Zelfs op de gekste sites kom je dingen tegen waarbij je denk "hmmm". Op die rare site bijvoorbeeld wordt gesteld dat het hele 9/11 gebeuren verdacht veel op een film leek. Tsjek, dat gevoel had ik nou ook, dat kan ik me goed herinneren. Misschien door te veel rampenfilms gezien te hebben, misschien omdat er toch iets "staged" was. Puur intuitief is dat hoor, ik kan het niet hard maken.

Ik denk dat het simpelweg het spectaculaire van de beelden is. Dat associeer je inderdaad met rampenfilms. Aan de ene kant zo ongelofelijk, aan de andere kant zo eenvoudig fysiek, logisch.


De meeste mensen zijn niet slim genoeg om een intelligent complot op te zetten. Zeker niet als ze verblind zijn door een ideologie.

Yep.

nard
15-09-05, 07:46
Geplaatst door mark61
Om de Amerikaanse publieke opinie te duwen heb je dat niet nodig. Of liever, de Amerikaanse publieke opinie doet er gewoon niet zo toe, omdat die zelden een punt maakt van buitenlandse kwesties. Das zoooo ver weg; tot de body bags binnen komen, dan.

Voor bijv. Vietnam was het ook niet nodig om een stel Vietnamezen wat te laten opblazen in de VS.

Wie is AvB?

Von Buelow is een oud-minister, -parlementarier, SPD-er, die evenals de Brit Meacher is geinterviewd nav 9/11. Heeft op eigen initiatief fiks onderzoek gedaan naar de toedracht van de hele zaak.
Zijn kijk op de materie vond ik wel verhelderend. In het kort stelt hij dat er vier mogelijkheden/gradaties zijn:
- De Amerikaanse top wist vantevoren niets wat er aanstaande was
- idem wist een aantal dingen, maar wisten ze niet te duiden in het grote geheel
- idem wist een aantal dingen, wist ze te duiden, maar deed niets
- Ze wisten een boel dingen, omdat ze in verschillende dingen zelf de hand hebben gehad. Dit is een linke, want dat kan alle kanten opgaan; van bewapening, via mensen triggeren tot en met geopolitieke planning.

Hij houdt 't erop dat het richting optie 3, en gedeeltelijk 4 gaat. Neo-cons hadden 9/11 broodnodig om hun geopolitieke agenda erdoor te krijgen. Het negeren van informaties van eigen en vreemde geheime diensten, het kennen van 14 van de 19 kapers en zo nog wat dingen doen Von Buelow besluiten dat het wiebert op de grens van bewuste nalatigheid en activisme.

Ik vind'm wat te ver gaan. Zit zelf meer tussen twee en drie in. Maar ja, als je de complexiteit van het verhaal bekijkt, is waarheid maar een zeer betrekkelijke zaak.

Hawa
15-09-05, 14:29
Waarheid...Bestaat waarheid dan echt echt!! Ik geloof er niks van. Iedereen wordt beet genomen. Kijk naar voormalig oostblok..OH! Die waarheid,achter een muur der leugens,vanwege die 2e wereldorlog. En dan die tweede muur. De muur van dde palestijnen die uitloopt tot in de zee. Ja die 11esept. ik weet nog heel erg goed. Mijn t.v. was stuk. Maar ik liep die middag met mijn zoon in de stad voor schoenen. Het was een mooie dag. Het was op een dinsdag. We waren op zoek naar schoenen voor mijn zoon. Maar ik zag alleen maar grote tv-scherm,met een grote gebouw en rook. Ik interresserde mij niet. Ik vatte niks. Totdat we de laatste schoenenzaak probeerden.Niemand lette meer op de schoenen iedereen,veel jonge mannen keken op de rij,naar een tv-scherm. Ze riepen..""Nu breekt de derde wereldoorlog uit. Ik was verbaasd. Moslimas kwamen binnen lopen met hoofdoek. Zij keken ook niet. Ik vroeg ineens aan iemand..Wat is er aan de hand.(Palestijnen dacht ik,maar dit kan niet waar zijn) Ja een aanslag,een vliegtuig in grand zero)Ik was mij niet bewust van Grand zero..Ik besefte nieteens.Maar ik wist van Pim Fortuyn dat ik op de moment van die aanslag verbijsterd was. Ik dacht. Nu kan ik niks meer. Nu is mijn vrijheid kwijt. Alles wat ik zeg,is nu verboden. Ja dat dacht ik bij Pim. Maar nu. Geen t.v. Om er een te kopen mislukte ook. Geen interesse. De verkoper,zijn vriendin,stewardes,die kon toch ....Ik zag niks. Van die hele aanslag niet. Pas later. In tijdschriften. In docuus..Maar ik was boos op de CIA..ik was zo boos...Ik dacht waar waren jullie nu dan..Jullie die alles weten en nu even niet...Ik boos en bleef boos...Maar nu..Ja nu...

Tomas
15-09-05, 14:50
Geplaatst door Wide-O
Besef je wel dat je het tegen een Belleg hebt ? :lachu:

Zonder gein: te veel eer voor mij, ik ben een notoir slecht leugenaar, hoe graag ik ook zou kunnen liegen. Fantasie genoeg, en de gave om zelf te geloven in een leugen is mij niet onbekend. Edoch, zodra ik 'm dan debiteer, begin ik zelf al te schudden van het lachen :D

Als ik ooit vreemdga (door TMF of zo) merkt mijn vrouw het na ongeveer 0.4 nanoseconde denk ik :hihi: Not that that would stop me, maar da's een andere discussie.

Ach, toch weer iets geleerd van deze draad: mensen die geloven dat de CIA dit allemaal zelf gestaged heeft, zijn goedgelovige debielen, die het grotere complot niet zien. Dat toverde toch weer een glimlach op mijn gelaat :)

Man, ik ben al 's in elkaar geslagen voordat ik zelf wist da'k vreemd zou gaan.

Tomas
15-09-05, 14:51
Geplaatst door Hawa
Waarheid...Bestaat waarheid dan echt echt!! Ik geloof er niks van. Iedereen wordt beet genomen. Kijk naar voormalig oostblok..OH! Die waarheid,achter een muur der leugens,vanwege die 2e wereldorlog. En dan die tweede muur. De muur van dde palestijnen die uitloopt tot in de zee. Ja die 11esept. ik weet nog heel erg goed. Mijn t.v. was stuk. Maar ik liep die middag met mijn zoon in de stad voor schoenen. Het was een mooie dag. Het was op een dinsdag. We waren op zoek naar schoenen voor mijn zoon. Maar ik zag alleen maar grote tv-scherm,met een grote gebouw en rook. Ik interresserde mij niet. Ik vatte niks. Totdat we de laatste schoenenzaak probeerden.Niemand lette meer op de schoenen iedereen,veel jonge mannen keken op de rij,naar een tv-scherm. Ze riepen..""Nu breekt de derde wereldoorlog uit. Ik was verbaasd. Moslimas kwamen binnen lopen met hoofdoek. Zij keken ook niet. Ik vroeg ineens aan iemand..Wat is er aan de hand.(Palestijnen dacht ik,maar dit kan niet waar zijn) Ja een aanslag,een vliegtuig in grand zero)Ik was mij niet bewust van Grand zero..Ik besefte nieteens.Maar ik wist van Pim Fortuyn dat ik op de moment van die aanslag verbijsterd was. Ik dacht. Nu kan ik niks meer. Nu is mijn vrijheid kwijt. Alles wat ik zeg,is nu verboden. Ja dat dacht ik bij Pim. Maar nu. Geen t.v. Om er een te kopen mislukte ook. Geen interesse. De verkoper,zijn vriendin,stewardes,die kon toch ....Ik zag niks. Van die hele aanslag niet. Pas later. In tijdschriften. In docuus..Maar ik was boos op de CIA..ik was zo boos...Ik dacht waar waren jullie nu dan..Jullie die alles weten en nu even niet...Ik boos en bleef boos...Maar nu..Ja nu...

En nu dan? Wat denk je nu dan?

Hawa
15-09-05, 15:30
en nu is nog erger dan ik ooit zou hebben kunnen denken...Shalimar de Clown heb ik uit gelezen. Ik heb pijn in mijn hart. MIjn hart is laatste jaren toch al brozer geworden. Het is net of ik weg glij in eeen lava..een vuurzee..een waanzin der natuur,een ramp geheel ddie je bewustzijn doen verlammen. Hier in Nederland. Honderd veertig verkeersdoden.. Ja dood. Mors dood.! Maar dan. Noem het maar de Z-siders can de compagnie. De stoorzenders. Die niet denken maar alleen maar doen.Testosteron! Is dat dan ook een hele baaarmoeder die moord en verderf zaait op deze aardkloof. Ik wil ster zijn. Schijnen.Je oog doen verblinden. De schoonheid zien. De schoonheid van Mohammed,vrede zij met hem. Waarom ooit een HAA die meende dat met grote tatoeages op een lichaam van een indoneschische schoonheid,deed verbleken..Theo van Gogh,een kunst minded man,een vrije geest,in een oorlogs gebied. Een gebied van vrije waarden en keuzes. Zowas Nederland!! En toen niet meeer.Afgebroken. En nu! Is ook anders. Elke seconde is anders. Als ik een vliegtuig boven mijn zintuigen hoor..denk ik aan Bijlmer ramp.. Aan die klote EL-Al vliegtuig.Met al zijn mysterieuze waandenkbeelden. En zowaar ook die 11e september. En dan nog de mooiste lente dag van mijn leven die ontaardde in die vuurwerkramp.. Nee! Dit bestaat niet! Een hele wijk weggevagt. Een naarlatigheid en heel Nederland op zijn kop.. En dan weer die onschuldigen die vast worden gezet. Het rechtbrijen..wat ah..zo krom wordt.. En nu! En nu is Nu nieet meer....het is als zolang niet meer, sinds Pim. Sinds die waanzin! En nu! We zijn de wanhoop nabij.. Met zijn allen waaren we altijd van goede wil. Iedereen spoorde. Maar nu! We zijn het spoor kwijt.! Roots! Respect. Maar die respect die opgedrongen raakt..is een respekt van de waazin. Heet uitleveren,de verraadkunst,gastapo techniek,,Waanzin..aleemaal..waanzin..

Spoetnik
15-09-05, 15:57
Geplaatst door mark61
Voor bijv. Vietnam was het ook niet nodig om een stel Vietnamezen wat te laten opblazen in de VS.


Maar het was wel noodzakelijk om een vietnameze aanval in scene te zetten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Tonkin_Resolution

Voor een betweter weet je weinig van de geschiedenis...

mark61
15-09-05, 18:27
Geplaatst door Spoetnik
Maar het was wel noodzakelijk om een vietnameze aanval in scene te zetten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Tonkin_Resolution

Voor een betweter weet je weinig van de geschiedenis...

Met of zonder smoesje zat de VS echt wel in Vietnam. Ze laten zich gewoonlijk 'uitnodigen' door de local dictator. Doet Rusland ook. Denk dat voor het laatst Hitler van die toneelstukjes nodig vond.

In any case niet voor de eigen publieke opinie. Dus je vindt jezelf misschien erg slim, maar tis volledig beside the point.

Beter lezen trouwens. Zit in de verleden tijd.